ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
21 листопада 2018 року Справа № 808/1638/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Лазаренка М.С.,
за участю секретаря судового засідання Новікової Д.А.,
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1,
представників відповідача - ОСОБА_2, ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу
за позовом Дніпрорудненської міської ради Василівського району Запорізької області до Балківської сільської ради Василівського району Запорізької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство Землягеоінформ про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
03 травня 2018 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Дніпрорудненської міської ради Василівського району Запорізької області (далі - позивач) до Балківської сільської ради Василівського району Запорізької області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд визнати та скасувати рішення Балківської сільської ради Василівського району Запорізької області №9 від 14.11.2017 Про затвердження містобудівної документації Генеральний план с. Балки, Василівського району, Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту з планом зонування території .
Ухвалою суду від 07.05.2018 відкрито загальне позовне провадження у справі.
Ухвалою суду від 22.05.2018 підготовче судове засідання відкладено та залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємсто Землягеоінформ .
Ухвалою суду від 13.06.2018 продовжено строк підготовчого провадження та відкладено підготовче судове засідання на 09.07.2018.
Ухвалою суду від 09.07.2018 відкладено підготовче судове засідання на 26.07.2018.
Ухвалою суду від 26.07.2018 відкладено підготовче судове засідання на 06.08.2018.
Ухвалою суду від 06.08.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 16.08.2018.
В судовому засіданні 16.08.2018 оголошено перерву до 26.09.2018.
В судовому засіданні 26.09.2018 оголошено перерву до 19.10.2018.
В судовому засіданні 19.10.2018 оголошено перерву до 13.11.2018.
Судове засідання 13.11.2018 відкладено до 21.11.2018.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що 10.04.2018 Дніпрорудненській міській раді стало офіційно відомо про прийняття Балківською сільською радою Василівського району Запорізької області рішення № 9 від 14.11.2017 року Про затвердження містобудівної документації Генеральний план с.Балки, Василівського району, Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту з планом зонування території . Після ретельного вивчення отриманого 10.04.2018 року від Балківської сільської ради рішення № 9 від 14.11.2018 року та доданих документів, позивачем було встановлено, що дане рішення прийнято з порушенням чинного законодавства України, суттєво порушує права територіальної громади м.Дніпрорудне, що дає підстави Дніпрорудненській міській раді, як суб'єкту владних повноважень, право на пред'явлення визначених законом вимог. Вважає рішення Балківської сільської ради Василівського району Запорізької області №9 від 14.11.2017 Про затвердження містобудівної документації Генеральний план с. Балки, Василівського району, Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту з планом зонування території протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Представник позивача в судовому засіданні просив позовні вимоги задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.
Представники відповідача просили відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі з підстав, викладених у письмовому відзиві на позов (вх. № 17196 від 04.06.2018), відповідно до якого зазначив, що відповідач не погоджується з твердженням позивача про те, що в супереч вимог пп.5 п.5.11 ДБН Б.1-3-97, Балківська сільська рада, не повідомила виконавчі органи Дніпрорудненської міської ради про дату і місце громадського обговорення, чим саме порушила вимоги даного пункту. Зазначає, що в зв'язку з проведенням громадських обговорень містобудівної документації Генеральний план с. Балки Василівського району Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту та план Зонування с. Балки Василівського району Запорізької області, у складі Генерального плану було опубліковано повідомлення в газеті Нова Таврія від 23.09.2017р. № 68, тобто офіційно повідомлено про строки подання пропозицій та час і місце проведення громадських слухань. Також, замовивши містобудівну документацію Генеральний план с. Балки Василівського генону Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту та Плану існування с. Балки Василівського району Запорізької області у складі генерального -тану Балківська сільська рада керувалась Проектом формування території і эстановленням меж Банківською сільською Радою народних депутатів Василівського гайону Запорізької області , виконаного Запорізьким Інститутом Землевпорядкування, затвердженого 07.06.1993 року, вих..№9/134-281, тим самим розширювала межі с. Балки лише за рахунок власних земель, і жодним чином не посягала на територіальну цілісність Дніпрорудненської міської ради. Вважають вищезазначене рішення прийнятим з дотриманням вимог чинного законодавства та таким, що скасуванню не підлягає.
Представник третьої особи надав суду письмові пояснення (вх. №21357 від 09.07.2018), зазначив, що позовні вимоги позивача підтримує, вважає, що вони підлягають задоволенню з наступних підстав. Відповідач, в порушення Постанови №555 та ст..17, 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності провів громадські слухання в складі депутатського корпусу Балківської сільської ради, без залучення громадськості, пропозиції надані до проекту Генерального плану с.Балки не розглянуті, а формально проголосовані депутатами без відповідного обґрунтування. Вважає, що Протоколом №2 беззаперечно вказується на непогодження відповідачем меж з суміжною територіальною громадою.
Вислухавши думку сторін по справі, розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.
Дніпрорудненською міською радою на адресу Балківської сільської ради, на підставі Закону України Про доступ до публічної інформації , 02.04.2018 року вих. № 12/11-443 було направлено запит на публічну інформацію з проханням надати офіційну письмову інформацію, а саме: Чи приймалося Балківською сільською радою Василівського району Запорізької області рішення щодо затвердження містобудівної документації Генеральний план с.Балки, Василівського району, Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту з планом зонування території . Також просили надіслати на адресу позивача належним чином завірену його копію разом з копіями всіх документів, на підставі яких воно прийнято.
10.04.2018 року вх. № 1137 Дніпрорудненська міська рада отримала від Балківської сільської ради відповідь на запит (вих.№ 339 від 10.04.2018 року). З отриманої відповіді Дніпрорудненській міській раді стало офіційно відомо про прийняття Балківською сільською радою Василівського району Запорізької області рішення № 9 від 14.11.2017 року Про затвердження містобудівної документації Генеральний план с.Балки, Василівського району, Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту з планом зонування території .
Після ретельного вивчення позивачем отриманого 10.04.2018 року від Балківської сільської ради рішення № 9 від 14.11.2018 року та доданих документів, було встановлено, що дане рішення прийнято з порушенням чинного законодавства України, суттєво порушує права територіальної громади м.Дніпрорудне, у зв'язку з чим позивач і звернувся до суду за захистом своїх прав.
Згідно ст.17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено порядок розробки та затвердження генеральних планів населених - пунктів, а саме п.п.6 ч.7 ст.17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено, що виконавчі органи сільських, селищних і міських рад в установлений строк узгоджують проект генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, з метою врегулювання питань планування територій у приміських зонах.
ДБН Б. 1-3-97 Склад, зміст, порядок розроблення, погодження та затвердження генеральних планів міських населених пунктів визначено сферу його застосування. Норми даного ДБН Б.1-3-97 встановлюють вимоги до складу, змісту, порядку розроблення, погодження і затвердження стобудівної документації з планування території міст і селищ: генеральних планів, концепцій розвитку, проектів розміщення першої черги будівництва. Дані норми призначені для застосування органами державної виконавчої влади, місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами - учасниками інвестиційного процесу незалежно від форм власності та господарювання.
Згідно п. 1.4 ДБН Б. 1-3-97 Генеральний план населеного пункту повинен відповідати вимогам: Конституції України, законів України, указів Президента України та постанов Кабінету Міністрів України, санітарного законодавства, державних нормативних документів, що регламентують будівельні, екологічні та інші аспекти містобудування.
Згідно п.п. 5 п. 5.11. ДБН Б. 1-3-97 замовник письмово повідомляє про дату і місце громадського обговорення генерального плану виконавчі органи місцевого самоврядування сусідніх адміністративно-територіальних одиниць, інтереси яких безпосередньо зачіпаються генеральним планом.
Банківська сільська рада не повідомляла Дніпрорудненську міську раду про дату і місце громадського обговорення генерального плану, чим порушила вимоги даного пункту.
Представником відповідача у відзиві зазначається, що на громадських слуханнях була присутня начальник відділу з земельних питань апарату Дніпрорудненської міської ради ОСОБА_4 та нею не надано жодних пропозицій та зауважень.
Але, відповідно до протоколу №2 в списку присутніх ОСОБА_4 не має.(а.с.99)
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 555 Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні затвердження проектів містобудівної документації без проведення процедури розгляду пропозицій громадськості забороняється, а матеріали щодо розгляду таких пропозицій є невід'ємною складовою частиною зазначеної документації
Відповідач в порушення вимог вищезазначеної Постанови та ст. 17, 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності провів громадські слухання в складі депутатського корпусу Балківської сільської ради, без залучення громадськості пропозиції надані по проекту Генерального плану с. Балкп не розглянуті, а формально проголосовані депутатами без відповідного обґрунтування.
Відповідно до п. 1.4. Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 290 від 16.11.2011 року Про затвердження Порядку розроблення містобудівної документації організація розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї здійснюється шляхом забезпечення оприлюднення рішення про розроблення документації або внесення змін до неї та укладання договору з урахуванням положень, встановлених Законом України Про здійснення державних закупівель , складання разом із розробником та затвердження проекту завдання на розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї, надання розробнику вихідних даних, а також вимог щодо розміщення об'єктів державного та регіонального значення або доручення щодо їх збирання, фінансування розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї відповідно до укладеного договору, надання виробнику оновленої картографічної основи, складеної відповідно до вимог законодавства, здійснення контролю за розробленням або внесенням змін до містобудівної документації, погодження проекту містобудівної документації з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, в частині врегулювання питань спільних інтересів, розгляду проекту містобудівної документації архітектурно-містобудівною радою згідно зі статтею 20 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , подання проекту містобудівної документації з планування території на державному рівні в частині схем планування окремих частин території України, містобудівної документації з планування територій на регіональному рівні, генерального плану міст експертній організації для проведення експертизи в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України № 548 Про затвердження Порядку проведення експертизи містобудівної документації подання на затвердження завершеного проекту містобудівної документації.
Відповідно до ст.12 Закону України Про планування і забудову територій , відповідно до генеральних планів населених пунктів сільські ради та їх виконавчі органи узгоджують питання забудови та іншого використання територій, в яких заінтересовані територіальні громади суміжних адміністративно-територіальних одиниць.
Стаття 19 Закону України Про планування і забудову територій передбачає правило узгодження питань щодо забудови та іншого використання земель, визначених для містобудівних потреб, в яких заінтересовані суміжні територіальні громади, здійснюється на підставі угод, відображається у схемах планування зазначених територій та генеральних планах населених пунктів .
Дніпрорудненська міська рада надала до Балківської сільської ради пропозиції щодо внесення змін до Проекту генерального плану с. Балки, відповідно до уже затвердженого 30.07.2015 року Генерального плану міста Дніпрорудне. Але дані пропозиції не було враховано, Проект генерального плану с. Балки на погодження не надавався. Межі Проекту Генерального плану с-Балок накладено на Генеральний план м. Дніпрорудне орієнтовною площею 450 га.
Генеральний план міста є основним видом містобудівної документації з планування території населеного пункту, призначеним для обгрунтування (розроблення та реалізації) довгострокової політики органу місцевого самоврядування в питаннях використання і забудови території. В зв'язку з набранням чинності з 1 січня 2015 року Закону України Про регулювання містобудівної діяльності апарат виконкому Дніпрорудненської міської ради розпочав розробку містобудівної документації - Генерального плану міста ще з 2014 році. 30 липня 2015 року рішенням Дніпрорудненської міської ради №08 Про затвердження Генерального плану міста Дніпрорудне було затверджено матеріали Генерального плану міста Дніпрорудне, що є складовою частиною містобудівної документації Генеральний план міста Дніпрорудне Василівського району Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту . Дана містобудівна документація пройшла експертизу в Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, отримала позитивний висновок та була рекомендована до затвердження. Генеральний план м.Дніпрорудне площею 1255,57 га внесено до містобудівної документації Схема планування території Василівського району Запорізької області .
В матеріалах справи відсутні документи, що свідчать про узгодження проекту Генерального плану с. Балки, Василівського району Запорізької області з позивачем, але наявні документи про розгляд вищевказаного генерального плану архітектурно-містобудівною радою, що свідчить про порушення відповідачем порядку організації розробки Генерального плану, з огляду першочергового узгодження такого проекту з суміжною територіальною громадою.
Отже, Балківською сільською радою, при прийнятті оскаржуваного рішення №9 від 14.11.2017 вищевказану норму не дотримано.
З урахуванням вищевикладених норм, суд вважає, що чинним законодавством України встановлений обов'язок відповідача отримувати згоду від виконавчих органів місцевого самоврядування сусідніх адміністративно-територіальних одиниць, інтереси яких безпосередньо зачіпаються генеральним планом, але від Дніпрорудненської міської ради Василівського району Запорізької області відповідачем дана згода отримана так і не була.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною другою статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Всупереч наведеним вимогам відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів правомірності винесення оскаржуваних рішень.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про те, що вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Окрім того, згідно ст.139 КАС України, сплачений при зверненні до суду з даним позовом судовий збір підлягає поверненню позивачу.
Керуючись ст.ст. 2, 5, 9, 72, 77, 241, 243-246, 255 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Дніпрорудненської міської ради Василівського району Запорізької області до Балківської сільської ради Василівського району Запорізької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство Землягеоінформ про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати рішення Балківської сільської ради Василівського району Запорізької області №9 від 14.11.2017 Про затвердження містобудівної документації Генеральний план с. Балки, Василівського району, Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту з планом зонування території .
Стягнути на користь Дніпрорудненської міської ради Василівського району Запорізької області судовий збір в розмірі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Балківської сільської ради Василівського району Запорізької області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення у повному обсязі складено та підписано 30.11.2018.
Суддя М.С. Лазаренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2018 |
Оприлюднено | 06.12.2018 |
Номер документу | 78316612 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні