Постанова
від 06.03.2019 по справі 808/1638/18
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

06 березня 2019 року м. Дніпросправа № 808/1638/18

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді: Дурасової Ю.В.

суддів: Суховарова А.В., Божко Л.А.

секретаря судового засідання : Комар Н.В.

за участю: представника відповідача: Духонченко Микола Сергійович

представника позивача: Волик Яна Миколаївна

представник третьої особи: Нікітенко Сергій Володимирович

представник третьої особи: Миросенко Дмитро Олексійович

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпрі апеляційну скаргу Балківської сільської ради Василівського району Запорізької області

на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 21.11.2018 (суддя Лазаренко М.С., повний текст складено 30.11.2018)

у справі за позовом Дніпрорудненської міської ради Василівського району Запорізької області до Балківської сільської ради Василівського району Запорізької області третя особа, без самостійних вимог - Товариство з обмеженою відповідальністю Науково виробниче підприємство "Землягеоінформ" про визнання протиправним та скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Дніпрорудненська міська рада Василівського району Запорізької області, звернулась до суду з адміністративним позовом до Балківської сільської ради Василівського району Запорізької області, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Балківської сільської ради Василівського району Запорізької області №9 від 14.11.2017 Про затвердження містобудівної документації Генеральний план с. Балки, Василівського району, Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту з планом зонування території .

Позов обґрунтовано тим, що 10.04.2018 Дніпрорудненській міській раді стало офіційно відомо про прийняття Балківською сільською радою Василівського району Запорізької області рішення № 9 від 14.11.2017 року Про затвердження містобудівної документації Генеральний план с.Балки, Василівського району, Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту з планом зонування території . Після ретельного вивчення отриманого 10.04.2018 року від Балківської сільської ради рішення № 9 від 14.11.2018 року та доданих документів, позивачем встановлено, що дане рішення прийнято з порушенням чинного законодавства України, суттєво порушує права територіальної громади м.Дніпрорудне, що дає підстави Дніпрорудненській міській раді, як суб'єкту владних повноважень, право на пред'явлення визначених законом вимог. Вважає рішення Балківської сільської ради Василівського району Запорізької області №9 від 14.11.2017 Про затвердження містобудівної документації Генеральний план с. Балки, Василівського району, Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту з планом зонування території протиправним та таким, що підлягає скасуванню

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 21.11.2018 позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Балківської сільської ради Василівського району Запорізької області №9 від 14.11.2017 Про затвердження містобудівної документації Генеральний план с. Балки, Василівського району, Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту з планом зонування території .

Рішення суду першої інстанції обґрунтовано тим, що чинним законодавством України встановлений обов'язок відповідача отримувати згоду від виконавчих органів місцевого самоврядування сусідніх адміністративно-територіальних одиниць, інтереси яких безпосередньо зачіпаються генеральним планом, але від Дніпрорудненської міської ради Василівського району Запорізької області відповідачем дана згода отримана так і не була.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, згідно якої просить скасувати оскаржуване рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі. Вважає, що оскаржуване рішення прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права. Зазначає, що рішення Балківської сільської ради про затвердження містобудівної документації було оприлюднене у газеті Василівської районної ради Запорізької області Нова Таврія №92 від 16.12.2017 року, в якій публікуються рішення всіх міських, селищних, сільських рад Василівського району Запорізької області в тому числі і Дніпрорудненської міської ради, тому з моменту публікації рішення в газеті виникають підстави щодо оскарження зазначеного рішення. Посилається на те, що строк звернення до суду з таким позовом у позивача сплив, при цьому позивач не заявляє клопотання про поновлення строку звернення до суду. Відбулися громадські обговорення з цього питання, у громадських обговореннях брав участь начальник відділу з земельних питань апарату Дніпрорудненської міської ради ОСОБА_5 В газеті Нова Таврія від 23.09.2017 року №68 Балківською сільською радою опубліковано повідомлення про початок процедури розгляду врахування пропозицій громадськості в проекті містобудівної документації, що відповідає вимогам п. 10 Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів. Зазначає про відсутність порушеного права та невідповідність обраного позивачем способу його захисту способам, визначеним законодавством.

У відзиві на апеляційну скаргу, позивач просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції залишити без змін. Зазначає, що відповідач не мав правових підстав приймати рішення №9 від 14.11.2017 Про затвердження містобудівної документації Генеральний план с. Балки, Василівського району, Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту з планом зонування території - без узгодження проекту Генерального плану населеного пункту з Дніпрорудненською міською радою, що представляє інтереси суміжної території та без наявної містобудівної документації.

У судовому засіданні представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги, просить апеляційну скаргу задовольнити, а рішення суду першої інстанції скасувати та відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі. Надав пояснення аналогічні викладеним в апеляційній скарзі.

Представник позивача проти задоволення апеляційної скарги заперечував, просить відмовити в її задоволенні, залишивши рішення суду першої інстанції без змін. Надав пояснення аналогічні викладеним в у відзиві на апеляційну скаргу.

Представники третьої особи в судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечили. Вважають рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів апеляційної інстанції зазначає про наявність підстав для задоволення апеляційної скарги, внаслідок наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що Дніпрорудненською міською радою на адресу Балківської сільської ради, на підставі Закону України Про доступ до публічної інформації , 02.04.2018 року вих. № 12/11-443 було направлено запит на публічну інформацію з проханням надати офіційну письмову інформацію, а саме: Чи приймалося Балківською сільською радою Василівського району Запорізької області рішення щодо затвердження містобудівної документації Генеральний план с.Балки, Василівського району, Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту з планом зонування території ? Також просили надіслати на адресу позивача належним чином завірену його копію разом з копіями всіх документів, на підставі яких воно прийнято.

10.04.2018 року вх. № 1137 Дніпрорудненська міська рада отримала від Балківської сільської ради відповідь на запит (вих.№ 339 від 10.04.2018 року). З отриманої відповіді Дніпрорудненській міській раді стало офіційно відомо про прийняття Балківською сільською радою Василівського району Запорізької області рішення № 9 від 14.11.2017 року Про затвердження містобудівної документації Генеральний план с.Балки, Василівського району, Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту з планом зонування території .

Після ретельного вивчення позивачем отриманого 10.04.2018 року від Балківської сільської ради рішення № 9 від 14.11.2018 року та доданих документів, було встановлено, що дане рішення прийнято з порушенням чинного законодавства України, суттєво порушує права територіальної громади м.Дніпрорудне, у зв'язку з чим позивач і звернувся до суду за захистом своїх прав.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що до даних правовідносин слід застосовувати норми Земельного кодексу України, Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , норми Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 290 від 16.11.2011 року Про затвердження Порядку розроблення містобудівної документації , норми постанови Кабінету Міністрів України № 548 Про затвердження Порядку проведення експертизи містобудівної документації , норми Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого Постановою КМУ № 555 від 25.05.2011 р.

Досліджуючи правильність прийняття судом першої інстанції рішення, колегія суддів апеляційної інстанції вважає за необхідне дослідити ряд норм законодавства, що регулюють дані правовідносини.

Так, згідно ст.17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено порядок розробки та затвердження генеральних планів населених - пунктів, а саме пп.6 ч.7 ст.17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено, що виконавчі органи сільських, селищних і міських рад в установлений строк узгоджують проект генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування , що представляють інтереси суміжних територіальних громад, з метою врегулювання питань планування територій у приміських зонах.

Отже, зазначена норма встановлює, що для врегулювання питань планування територій у приміських зонах слід виконавчім органам сільських, селищних і міських рад узгодити (в установлений строк) проект генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад.

Колегія суддів апеляційної інстанції бере до уваги, що судом першої інстанції до даних правовідносин застосовано норми ДБН Б. 1-3-97 Склад, зміст, порядок розроблення, погодження та затвердження генеральних планів міських населених пунктів , згідно яких визначено сферу його застосування. Норми даного ДБН Б.1-3-97 встановлюють вимоги до складу, змісту, порядку розроблення, погодження і затвердження містобудівної документації з планування території міст і селищ: генеральних планів, концепцій розвитку, проектів розміщення першої черги будівництва. Дані норми призначені для застосування органами державної виконавчої влади, місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами - учасниками інвестиційного процесу незалежно від форм власності та господарювання.

Згідно п. 1.4 ДБН Б. 1-3-97 Генеральний план населеного пункту повинен відповідати вимогам: Конституції України, законів України, указів Президента України та постанов Кабінету Міністрів України, санітарного законодавства, державних нормативних документів, що регламентують будівельні, екологічні та інші аспекти містобудування.

Згідно п.п. 5 п. 5.11. ДБН Б. 1-3-97 замовник письмово повідомляє про дату і місце громадського обговорення генерального плану виконавчі органи місцевого самоврядування сусідніх адміністративно-територіальних одиниць, інтереси яких безпосередньо зачіпаються генеральним планом.

Суд першої інстанції надаючи аналіз нормам ДБН Б. 1-3-97, дійшов висновку, що Банківська сільська рада не повідомляла Дніпрорудненську міську раду про дату і місце громадського обговорення генерального плану, чим порушила вимоги даного пункту.

З цього приводу колегія суддів апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити, що норми ДБН Б. 1-3-97 (які застосовані судом першої інстанції) з 1 листопада 2012 року втратили чинність, у зв'язку з прийняттям нового документу ДБН Б.1.1-15:2012 Склад і зміст генерального плану населеного пункту . Отже, судом першої інстанції до даних правовідносин застосовані норми, що втратили чинність, що є порушенням процесуального закону, а саме неправильне застосування норм матеріального права.

Так, судом першої інстанції було зазначено про порушення Балківською сільською радою Василівського району Запорізької області вимог п.п. 5 п. 5.11. ДБН Б. 1-3-97, щодо письмового повідомлення про дату і місце громадського обговорення генерального плану виконавчі органи місцевого самоврядування сусідніх адміністративно-територіальних одиниць, інтереси яких безпосередньо зачіпаються генеральним планом.

Натомість, відповідно до п. 2 Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 358 від 13.07.2012 р. Про затвердження ДБН Б. 1.1-15:2012 Склад та зміст генерального плану населеного пункту визнано такими, що втратили чинність з 01 листопада 2012 роки ДБН Б. 1-3-97 Склад, зміст, порядок розроблення, погодження та затвердження генеральних планів міських населених пунктів та ДБН Б. 1.1-9:2009 Склад, зміст, порядок розроблення, погодження та затвердження генеральних планів сільських населених пунктів (а.с. 26 т. 4).

Водночас, колегія суддів апеляційної інстанції бере до уваги, що діючі на теперішній час та на час ухвалення рішення № 9 від 14.11.2017 року Балківською сільською радою - норми ДБН Б. 1.1-15:2012 не містять вимог щодо письмового повідомлення про дату і місце громадського обговорення генерального плану виконавчі органи місцевого самоврядування сусідніх адміністративно-територіальних одиниць , інтереси яких безпосередньо зачіпаються генеральним планом.

Отже суд першої інстанції припустився помилки.

Також, суд першої інстанції посилається на ст. 12 Закону України Про планування і забудову територій , зазначаючи, що відповідно до генеральних планів населених пунктів сільські ради та їх виконавчі органи узгоджують питання забудови та іншого використання територій, в яких заінтересовані територіальні громади суміжних адміністративно-територіальних одиниць.

Однак, колегія суддів апеляційної інстанції з цього приводу вважає за необхідне зазначити, що відповідно до п. 10 Прикінцевих положень ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 р., Закон України Про планування і забудову територій визнано таким, що втратив чинність 12.03.2011 року .

Таким чином з цього питання суд першої інстанції також припустився помилки.

Суд першої інстанції, обґрунтовуючи своє рішення, посилається також на ст. 19 ЗУ Про планування і забудову територій , однак, я зазначено вище, Закон України Про планування і забудову територій визнано таким, що втратив чинність 12.03.2011 року.

Таким чином, судом першої інстанції застосовано норми матеріального права, які на час прийняття Балківською сільською радою рішення № 9 від 14.11.2017 року вже не були чинними, а тому не підлягали застосуванню.

Застосувавши до даних правовідносин, норми, які втратили чинність, суд першої інстанції допустив порушення норм законодавства України.

Колегія суддів апеляційної інстанції бере до уваги, що матеріали справи містять підтвердження, що Балківська сільська рада через засоби масової інформації, а саме газету Василівської районної ради Запорізької області Нова Таврія № 68 (11171) від 23.09.2017 р. повідомила про проведення громадських обговорень містобудівної документації генеральний план с. Балки Василівської районної ради Запорізької області, у складі Генерального плану згідно ст. 19, 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , Постанови Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 року № 555 (а.с. 96, 98 т. 1).

Однак в рішенні суду першої інстанції зазначено, що Балківська сільська рада не повідомляла Дніпрорудненську міську раду про дату і місце громадського обговорення генерального плану.

На думку колегії суддів апеляційної інстанції цей висновок суду першої інстанції спростовується доказом розміщення в газеті Василівської районної ради Запорізької області Нова Таврія № 68 (11171) від 23.09.2017 р. повідомлення про проведення громадських обговорень містобудівної документації генеральний план с. Балки Василівської районної ради Запорізької області, у складі Генерального плану .

Отже, в районній газеті Нова Таврія від 23.09.2017 р. № 68 (11171), Балківською сільською радою опубліковано повідомлено про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації, що відповідає вимогам п. 10 Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого Постановою КМУ № 555 від 25.05.2011 р.

Слід зазначити, що матеріали справи підтверджують, що позивачу (Дніпрорудненській міській раді) було відомо про проведення громадських обговорень містобудівної документації Генерального плану с. Балки Василівського району Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту та План зонування с. Балки Василівського району Запорізької області, у складі Генерального плану , оскільки були надіслані письмові пропозиції від міського голови Коробова Ю.М. та депутатів Дніпрорудненської міської ради за вихідними номерами 10/11-2133 від 04.10.2017 р. та 10/11-2133-1 від 04.10.2017 р. (а.с. 16-18, 19-20 т. 4).

Отже висновки суду, щодо не повідомлення Дніпрорудненську міську раду про дату і місце громадського обговорення генерального плану не відповідають обставинам справи. Невідповідність висновків, викладених в рішенні суду першої інстанції, обставинам справи - є підставою для скасування рішення суду в силу п. 3 ч. 1 ст. 317 КАС України.

Слід також зазначити, що вказана вище газета Нова Таврія - є газетою Василівської районної ради Запорізької області , в зазначеній газеті публікуються рішення всіх міських, селищних, сільських рад Василівського району Запорізької області, в тому числі й Дніпрорудненської міської ради.

При цьому, Рішення Балківської сільської ради про затвердження містобудівної документації № 9 від 14.11.2017 року було оприлюднене у газеті Василівської районної ради Запорізької області Нова Таврія № 92 (11195) від 16.12.2017 р. (а.с. 21, 22 т. 4).

Отже, рішення Балківської сільської ради Запорізької області було належним чином оприлюднене в відповідному засобі масової інформації - газеті Василівської районної ради Запорізької області Нова Таврія .

В мотивувальній частині рішення суду першої інстанції зазначено, що Відповідач в порушення вимог Постанови КМУ від 25.05.2011 р. № 555 Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні та ст. 17, 21 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності провів громадські слухання в складі депутатського корпусу Балківської сільської ради, без залучення громадськості, пропозиції наданні до Генерального плану с. Балки не розглянуті, а формально проголосовані без відповідного обґрунтування.

На думку колегії суддів апеляційної інстанції зазначене спростовується змістом протоколу № 2 Громадського обговорення (слухань) містобудівної документації Генеральний план с. Балки Василівського району Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту с. Балки від 26.10.2017 р. Зазначений Протокол №2 підписаний головуючим громадського обговорення (слухань) - М.І. Радченко та секретарем громадського обговорення (слухань) - І.І. Щербань (а.с. 99-101 т. 1).

Відповідно до зазначеного протоколу для участі у громадському обговоренні (слухані) зареєструвалось 25 осіб, а всього присутніх 31 особа (а.с. 99 т. 1).

Відповідно до переліку зареєстрованих осіб, 17 осіб є депутатами Балківської сільської ради (ОСОБА_8., ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24).

Серед присутніх в громадському обговоренні: директор НВП Землягеоінформ , головний архітектор проекту, головний інженер проекту.

В зазначеному Протоколі №2 вказано, що пропозиції до проекту містобудівної документації надійшли від міського голови м. Дніпрорудне Ю.М. Коробова, аналогічна пропозиція надійшла від депутатів Дніпрорудненської міської ради, пропозиції вичерпно викладені, проти зазначених пропозицій проголосувало 23 особи, 2 утрималися (а.с. 100 т. 1).

Таким чином, надіслані пропозиції від міського голови м. Дніпрорудне Ю.М. Коробова, від депутатів Дніпрорудненської міської ради, а також Протокол №2, інформація розміщена в газеті Василівської районної ради Запорізької області Нова Таврія - спростовують те, що позивач не був проінформований про громадські обговорення щодо спірного питання.

Отже, пропозиції позивача були розглянуті у відповідному порядку та на адресу Дніпрорудненської міської ради Василівського району Запорізької області за вихідним № 1119 від 07.11.2017 р. було направлено обґрунтовану відмову щодо врахування зазначених пропозицій, що відповідає вимогам п. 11 Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні .

Порушень при складанні протоколу №2 не встановлено.

Аналіз протоколу №2 спростовує висновки суду першої інстанції, що проведення громадських слухань відбулося виключно у складі депутатського корпусу Балківської сільської ради, а також спростовується висновок про те, що пропозиції наданні до Генерального плану не були розглянуті.

Суд першої інстанції дійшов висновку, що чинним законодавством України встановлений обов'язок відповідача отримувати згоду від виконавчих органів місцевого самоврядування сусідніх адміністративно-територіальних одиниць, інтереси яких безпосередньо зачіпаються генеральним планом, але від Дніпрорудненської міської ради Василівського району Запорізької області відповідачем дана згода отримана так і не була.

Однак, аналіз чинного на час прийняття Банківською сільською радою рішення № 9 від 14.11.2017 р. законодавства, не містить вимог щодо обов'язкового отримання саме згоди на затвердження генерального плану від виконавчих органів місцевого самоврядування сусідніх адміністративно-територіальних одиниць не міститься.

Так, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 1 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.

Відповідно до абз. З ч. 1 ст. 17 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності послідовність виконання робіт з розроблення генерального плану населеного пункту та документації із землеустрою визначається будівельними нормами, державними стандартами і правилами та завданням на розроблення (внесення змін, оновлення) містобудівної документації, яке складається і затверджується її замовником за погодженням з розробником.

Чинні на час прийняття рішення Балківської сільської ради № 9 від 14.11.2017 року ДБН Б. 1.1-15:2012 (які діють і на теперішній час) , не передбачають вимоги щодо отримання згоди на затвердження генерального плану населеного пункту від виконавчих органів місцевого самоврядування сусідніх адміністративно-територіальних одиниць, інтереси яких безпосередньо зачіпаються генеральним планом.

Відповідно до змісту Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні , затвердженого Постановою КМУ № 555 від 25.05.2011 р., також не встановлено вимоги щодо отримання згоди на затвердження генерального плану населеного пункту від виконавчих органів місцевого самоврядування сусідніх адміністративно-територіальних одиниць, інтереси яких безпосередньо зачіпаються генеральним планом.

На думку колегії суддів апеляційної інстанції посилання суду першої інстанції на вимоги п. 6 ч. 7 ст. 17 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності відповідно до якого виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації в установлений строк узгоджують проект генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, з метою врегулювання питань планування територій у приміських зонах, в даному випадку не стосуються Дніпрорудненської міської ради Василівського району Запорізької області.

Так, відповідно до п. 3.4 Пояснювальної записки до Генерального плану, графічна частина, додатки (Том 1) Генерального плану села Балки Василівського району Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту, розширення меж села Балки передбачається за рахунок земель Балківської сільської ради за межами населеного пункти .

Відповідно до ч. 1 ст. 173 Земельного кодексу України, межа району, села, селища, міста, району у місті - це умовна замкнена лінія на поверхні землі, що відокремлює територію району, села, селища, міста, району у місті від інших територій.

Таким чином, суміжною територією населеного пункту - села Балки є територія Балківської сільської ради Василівського району Запорізької області за межами населеного пункту. Тому в даному випадку органом місцевого самоврядування, що представляє інтереси суміжних територіальних громад є Балківська сільська рада Василівського району Запорізької області.

Колегія суддів апеляційної інстанції також бере до уваги, що, дане питання було предметом обговорення засідання архітектурно-містобудівної ради при Управлінні містобудування та архітектури Запорізької облдержадміністрації від 17.08.2017 р. (на якому також був присутній міський голова міста Дніпрорудне - Коробов Ю.М.), який наполягав на невідповідності Генерального плану с. Балки Василівського району Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту та План зонування с. Балки Василівського району Запорізької області, у складі Генерального плану вимогам нормативних документів, саме з приводу порушення інтересів Дніпрорудненської міської ради, як суміжної території села Балки, оскільки на думку Коробова Ю.М. збільшення території села Балки, передбачається за рахунок території міста Дніпрорудного, на що архітектурно-містобудівною радою було рекомендовано доопрацювати проект Генерального плану, а саме: надати повну інформацію щодо меж території Балківської сільської ради та чи передбачається проектом розширення меж с. Балки за рахунок території Балківської сільської ради; отримати інформацію щодо згоди власників та користувачів земельних ділянок, за рахунок яких передбачається розширення меж с. Балки .

31.08.2017 р. у відповідь на зауваження архітектурно-будівельної ради, Балківською сільською радою було надано копію Проекту землеустрою щодо встановлення меж Балківської сільської ради та копію Проекту формування меж території Балківської сільської ради (шифр 331.91.03-П). Також зазначено, що Проектом землеустрою щодо встановлення (зміни) меж с. Балки передбачено розширення меж села Балки виключно за рахунок земель Балківської сільської ради без порушень меж суміжників - міста Дніпрорудне та сільських рад - Орлянської, Скельківської, Малобілозірської та Благовіщенської. А також долучено згоди власників та землекористувачів земельних ділянок, за рахунок яких передбачається розширення меж села Балки.

Отже, межі с. Балки спроектовано розширити виключно за рахунок земель Балківської сільської ради без порушень меж суміжників - міста Дніпрорудне.

На підставі зазначених документів, після усунення недоліків, за результатами розгляду проектів містобудівної документації на засіданні архітектурно-містобудівної ради при Управлінні містобудування та архітектури Запорізької облдержадміністрації від 07.09.2017 р. радою було рекомендовано до затвердження та погодження в установленому законом порядку Генерального плану с. Балки Василівського району Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту та План зонування с. Балки Василівського району Запорізької області, у складі Генерального плану .

Згідно ч. 2 ст. 173 ЗК України, межі району, села, селища, міста, району у місті встановлюються і змінюються за проектами землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць. Проекти землеустрою щодо зміни меж населених пунктів розробляються з урахуванням генеральних планів населених пунктів .

Матеріали справи не підтверджують, що Генеральний план с. Балки, Василівського району, Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту з планом зонування території встановлює та змінює межі адміністративно-територіальної одиниці - міста Дніпрорудного, водночас, і Генеральний план м. Дніпрорудне, Василівського району, Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту не змінює меж адміністративно-територіальних одиниць - міста Дніпрорудне та села Балки.

Разом з тим, Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів, (ч. 2 ст. 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ).

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.

На думку колегії суддів апеляційної інстанції, скасовуючи рішення Балківської сільської ради Василівського району Запорізької області № 9 від 14.11.2017 р., суд першої інстанції не поновив порушенні права Дніпрорудненської міської ради Василівського району Запорізької області (оскільки вони не були порушенні), а зокрема створив перешкоди у розвиту громади Балківської сільської ради Василівського району Запорізької області, при цьому застосувавши норми закону, які втратили чинність на час виникнення правовідносин між позивачем та відповідачем.

Відповідно до ч. 2 от. 4 Європейської хартії місцевого самоврядування, органи місцевого самоврядування в межах закону мають повне право вільно вирішувати будь-яке питання, яке не вилучене із сфери їхньої компетенції і вирішення якого не доручене жодному іншому органу.

Із змісту ст. 19 Конституції України вбачається, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, колегія суддів апеляційної інстанції не погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позовних вимог.

Вищезазначене є мотивом для прийняття аргументів, викладених в апеляційній скарзі.

На думку колегії суддів апеляційної інстанції, виходячи з обставин справи та норм законодавства України, що регулює дані правовідносини, права та інтереси позивача не порушені.

Доводи апеляційної скарги спростовують правове обґрунтування, покладене в основу рішення суду першої інстанції, тому можуть бути підставою для його скасування.

Керуючись 241-245, 250, 315, 317, 321, 322, 327, 328, 329 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Балківської сільської ради Василівського району Запорізької області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 21.11.2018 - задовольнити.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 21.11.2018 - скасувати та прийняти нову постанову.

В задоволенні позову - відмовити.

Постанова набирає законної сили 06.03.2019 та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду в порядку п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України, протягом 30 днів згідно ст. 329 КАС України з дня складання повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Вступну та резолютивну частини постанови проголошено 06.03.2019.

В повному обсязі постанова виготовлена 15.03.2019р.

Головуючий - суддя Ю.В. Дурасова

суддя А.В. Суховаров

суддя Л.А. Божко

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.03.2019
Оприлюднено24.03.2019
Номер документу80629914
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/1638/18

Постанова від 10.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 09.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Постанова від 06.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Постанова від 06.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Рішення від 21.11.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Рішення від 21.11.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні