ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
про залишення заяви без руху
м. Суми
06.12.2018 Справа № 920/531/18 Господарський суд Сумської області у складі судді Спиридонової Н.О., перевіривши матеріали заяви № 72802/10/04-36-10-0805 від 28.11.2018 (вх. № 2725 від 03.12.2018) Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання кредиторських вимог в сумі 1826858,62 грн.
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Сумської області від 02.08.2018 порушено провадження у справі № 920/531/18 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Політекс Трейдінг , відповідно до процедури, передбаченої ст. 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .
Постановою господарського суду Сумської області від 16.08.2018 боржника Товариство з обмеженою відповідальністю Політекс Трейдінг визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено ліквідатора позасудової процедури ліквідації Савостян Надію Вікторівну.
Офіційне оприлюднення на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет оголошення про визнання боржника Товариство з обмеженою відповідальністю Політекс Трейдінг банкрутом відбулося 16.08.2018, граничний строк на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника 17.09.2018.
03.12.2018 до суду надійшла заява 72802/10/04-36-10-0805 від 28.11.2018 кредитора Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до боржника про визнання кредиторських вимог в сумі 1826858,62 грн.
Також, 03.12.2018 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області подано клопотання № б/н від 28.11.2018 про відстрочення сплати судового збору за подання заяви про визнання грошових вимог у сумі 1826858,62 грн. до реєстру вимог кредиторів, у зв'язку з відсутністю на рахунку коштів.
Розглянувши вищезазначену заяву Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання грошових вимог до банкрута на суму 1826858,62 грн. та клопотання про відстрочення сплати судового збору, господарським судом встановлено наступне.
Відповідно пункту 10 частини 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір передбачено, що розмір ставки судового збору за подання до господарського суду заяви кредиторів, які звертаються з грошовими вимогами до боржника після оголошення про порушення справи про банкрутство, а також після повідомлення про визнання боржника банкрутом становить 2 розміри прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно до ст. 7 Закону України Про державний бюджет України на 2018 установлено у 2018 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2018 року - 1 762, 00 грн.
Cума судового збору за подання до господарського суду заяви про визнання грошових вимог Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до банкрута має складати 2 розміри прожиткового мінімуму, а саме 3 524, 00 грн.
Відповідно до ст. 8 Закону України Про судовий збір , суд враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
До заяви кредитора не подано доказів в підтвердження його фінансового стану, які б підтверджували неможливість сплати судового збору.
Статтею 129 Конституції України, як однієї із засад судочинства, визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, отже в тому числі й органів державної влади, то самі лише обставини, пов'язані з фінансуванням установи чи організації з державного бюджету України та відсутністю у ньому коштів, призначених для сплати судового збору, не можуть вважатися підставою для звільнення від такої сплати.
Зі змісту статті 8 Закону України Про судовий збір вбачається, що відстрочення від сплати судового збору є правом суду, а не його обов'язком, при цьому єдиною підставою для вчинення судом зазначених у наведеній нормі дій є врахування ним майнового стану сторони.
Відповідно до ст.. 23 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом передбачено, що до заяви кредитора в обов'язковому порядку додаються докази сплати судового збору.
Враховуючи вищевикладене, господарський суд дійшов висновку відмовити у задоволенні клопотання Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про відстрочення від сплати судового збору.
Окрім того, згідно з приписами п. 1 ч. 1 ст. 164 Господарського процесуального кодексу України до позовної заяви додаються документи, які підтверджують відправлення іншим учасникам справи копії позовної заяви і доданих до неї документів.
Положеннями ч. 1 ст. 172 ГПК України унормовано, що позивач, особа, яка звертається з позовом в інтересах іншої особи, зобов'язані до подання позовної заяви надіслати учасникам справи її копії та копії доданих до неї документів листом з описом вкладення.
Кредитором, як доказ надіслання на адресу ліквідатора та боржника копії заяви з додатками надано копії описів вкладення у цінний лист, а фіскальні чеки взагалі відсутні.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Правил надання послуг поштового зв'язку від 05.03.09 № 270 розрахунковим документом, що підтверджує факт надання послуг поштового зв'язку є документ встановленої відповідно до Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг форми і змісту (касовий чек, розрахункова квитанція тощо).
Згідно з п.п. 59, 61 Постанови Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 р. № 270 Про затвердження Правил надання послуг поштового зв'язку внутрішні поштові відправлення з оголошеною цінністю з описом вкладення подаються для пересилання відкритими для перевірки їх вкладення. У разі приймання внутрішніх поштових відправлень з оголошеною цінністю з описом вкладення бланк опису заповнюється відправником у двох примірниках. Працівник поштового зв'язку повинен перевірити відповідність вкладення опису, розписатися на обох його примірниках і проставити відбиток календарного штемпеля. Один примірник опису вкладається до поштового відправлення, другий видається відправникові. На примірнику опису, що видається відправникові, працівник поштового зв'язку повинен зазначити номер поштового відправлення. За бажанням відправника на примірнику опису, що вкладається до поштового відправлення, вартість предметів може не зазначатися.
З сукупного аналізу наведених вище норм вбачається, що належним доказом відправлення ліквідатору та боржнику заяви та доданих до неї документів є опис вкладень в поштовий конверт та документ, що підтверджує надання поштових послуг (касовий чек, розрахункова квитанція тощо) надані в оригіналі.
Згідно ч. 1, ч. 10 ст. 174 Господарського процесуального кодексу України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 162, 164, 172 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. Заяви, скарги, клопотання, визначені цим Кодексом, за подання яких передбачено сплату судового збору, залишаються судом без руху також у випадку, якщо на момент відкриття провадження за відповідною заявою, скаргою, клопотанням суд виявить, що відповідна сума судового збору не зарахована до спеціального фонду державного бюджету.
В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне повідомити кредитора про недоліки та встановити строк, протягом якого кредитор зобов'язаний усунути недоліки заяви.
Керуючись ст. ст. 164, 172, 174, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. У задоволенні клопотання Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про відстрочення сплати судового збору - відмовити.
2. Заяву Головного управління ДФС у Дніпропетровській області залишити без руху.
3. Встановити Головному управлінню ДФС у Дніпропетровській області строк для усунення недоліків заяви протягом десяти днів з дня вручення ухвали про залишення заяви без руху шляхом надання суду доказів сплати судового збору в розмірі 3524,00 грн., оригіналів фіскальних чеків з описами вкладення в рекомендований лист про направлення копії заяви та доданих до неї документів ліквідатору, боржнику.
4. Відповідно до частин третьої, четвертої статті 174 Господарського процесуального кодексу України, якщо позивач усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, вона вважається поданою у день первинного її подання до господарського суду та приймається до розгляду, про що суд постановляє ухвалу в порядку, встановленому статтею 176 Господарського процесуального кодексу України. Якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, заява вважається неподаною і повертається особі, що звернулася із позовною заявою.
5. Попередити заявника, якщо ухвала у справі надіслана за належною адресою, тобто повідомленою суду стороною та зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, і не повернута підприємством зв'язку або повернута з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.
6. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя Н.О. Спиридонова
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2018 |
Оприлюднено | 10.12.2018 |
Номер документу | 78365258 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Спиридонова Надія Олександрівна
Господарське
Господарський суд Сумської області
Спиридонова Надія Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні