Рішення
від 28.11.2018 по справі 823/1363/18
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 листопада 2018 року справа № 823/1363/18

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Гайдаш В.А.,

за участю:

секретаря судового засідання - Баклаженко Н.В.,

представника позивача - ОСОБА_1 (за довіреністю),

представника відповідача - ОСОБА_2 (за довіреністю),

представників третьої особи - ОСОБА_3 (за посадою), ОСОБА_4 (за ордером),

розглянувши по суті у порядку загального позовного провадження в залі суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Концепт Юей» до Смілянської районної державної адміністрації Черкаської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - обслуговуючий кооператив «Вікторія-Сміла» , про визнання протиправним та нечинним рішення,

ВСТАНОВИВ

27.03.2018 до Черкаського окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «Концепт Юей» (далі - позивач) з адміністративним позовом до Смілянської районної державної адміністрації Черкаської області (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - обслуговуючий кооператив «Вікторія-Сміла» (далі - третя особа), в якому просить визнати протиправним та нечинним розпорядження відповідача від 19.10.2017 №355 «Про затвердження детального плану території земельної ділянки, обмеженої вулицею Ржевською, місцевим проїздом та межею ТОВ «Сатурн-Інвест» в адміністративних межах Малосмілянської сільської ради (за межами населеного пункту с-ща Холоднянське) Смілянського району Черкаської області» .

02.04.2018 прийнято позов до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання. Ухвалою від 05.11.2018 закрито підготовче провадження і призначено судовий розгляд справи по суті.

Позов мотивовано тим, що детальний план території, затверджений оскаржуваним розпорядженням, порушує численні вимоги Державних будівельних норм щодо планування та забудови території м. Сміла, зокрема щодо розмірів проїжджої частини, її влаштування, розміщення гаражів тощо. Крім того, позивачем зазначено, що спірне розпорядження прийняте без проведення процедури розгляду громадських пропозицій. Тому, просив задовольнити позов.

У судовому засіданні представник позивача позов підтримав та просив його задовольнити з підстав, зазначених вище.

Представник відповідача у судовому засіданні позов не визнав, надав суду письмовій відзив, в якому зазначив, що затверджений спірним рішенням детальний план території відповідає усім вимогам законодавства та Державним будівельним нормам і прийнятий з дотриманням процедури громадського обговорення. Тому, просив відмовити у задоволенні позову.

Заслухавши пояснення учасників справи, повно, всебічно, об'єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд встановив таке.

Розпорядженням Смілянської РДА від 08.06.2017 №185 вирішено останній виступити замовником розроблення детального плану території земельної ділянки, обмеженою вул. Ржевською, місцевим проїздом та межею ТОВ Сатурн-Інвест , в адміністративних межах Малосмілянської сільської ради (за межами наеленого пункту селища Холоднянське) Смілянського району Черкаської області.

На підставі вказаного рішення ФОП ОСОБА_5 розроблено детальний план території наведеної земельної ділянки, який затверджений розпорядженням Смілянської РДА від 19.10.2017 №355.

Надаючи оцінку спірному розпорядженню в контексті позовних вимог, суд врахував таке.

Повноваження Смілянської РДА у спірних правовідносинах регулюються Земельним кодексом України, Законами України Про місцеві державні адміністрації , Про основи містобудування , Про регулювання містобудівної діяльності .

Відповідно до ст. 13 Закону України Про основи містобудування до компетенції місцевих державних адміністрацій в сфері містобудування належить прийняття рішень, зокрема, щодо: реалізації державної політики у сфері містобудування на відповідній території; планування територій на відповідному рівні.

Згідно з п.3 ч.1 ст. 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.

Законом України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямовані на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Статтею 7 цього Закону визначено, що управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється шляхом:

1) планування територій на державному, регіональному та місцевому рівнях;

2) моніторингу стану розроблення та реалізації містобудівної документації на всіх рівнях;

3) визначення державних інтересів для їх врахування під час розроблення містобудівної документації;

4) проведення ліцензування і професійної атестації;

5) розроблення і затвердження будівельних норм, державних стандартів і правил, запровадження одночасної дії міжнародних кодів та стандартів;

6) контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності, вимог будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, проектної документації.

Планування територій здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування. Планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку. Рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації (стаття 8 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ).

Відповідно до статті 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід'ємною частиною генерального плану.

Послідовність виконання робіт з розроблення генерального плану населеного пункту та документації із землеустрою визначається будівельними нормами, державними стандартами і правилами та завданням на розроблення (внесення змін, оновлення) містобудівної документації, яке складається і затверджується її замовником за погодженням з розробником.

У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.

Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Згідно із положеннями статті 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.

Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.

Детальний план території за межами населених пунктів розробляється відповідно до схеми планування території (частини території) району та/або області з урахуванням державних і регіональних інтересів.

Розроблення детального плану території за межами населених пунктів та внесення змін до нього здійснюються на підставі розпорядження відповідної районної державної адміністрації.

На підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід'ємною частиною детального плану території.

Детальний план території складається із графічних і текстових матеріалів.

Склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Відповідно до пункту 3.1 ДСТУ-Н Б Б. 1.1-8:2009 Настанова щодо складу, змісту, порядку розроблення, погодження та затвердження детального плану території детальний план території є містобудівною документацією з планування території на місцевому рівні. Детальний план розробляється для всієї території населеного пункту або її частини на основі затвердженого генерального плану цього населеного пункту, схеми планування території на місцевому рівні.

Згідно з положеннями пункту 3.2 ДСТУ-Н Б Б. 1.1-8:2009 детальний план розробляється з метою деталізації і уточнення у більш крупному масштабі положень генерального плану населеного пункту, схеми планування території на місцевому рівні.

Відповідно до пункту 3.9 ДСТУ-Н Б Б. 1.1-8:2009 детальне планування повинно відповідати вимогам чинного законодавства України, державних норм.

Системний аналіз наведених правових норм дає підстави дійти до висновку про те, що детальний план території є видом містобудівної документації, положення якого мають узгоджуватися з генеральним планом населеного пункту, деталізувати положення останнього та не суперечити йому.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 21 червня 2018 року у справі № 826/4504/17.

Згідно з п. 4.3. Порядку розроблення містобудівної документації, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.11.2011 №290, замовником розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні або внесення змін до неї є: при розробленні генерального плану населеного пункту, плану зонування території, а також детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту - виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації; при розробленні детального плану території, яка розташована за межами населеного пункту - районна державна адміністрація, а в разі відсутності адміністративного району - відповідно Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.

Як встановлено судом, рішенням відповідача від 08.06.2017 №185 передбачено розроблення детального плану території земельної ділянки, обмеженою вул. Ржевською, місцевим проїздом та межею ТОВ Сатурн-Інвест , в адміністративних межах Малосмілянської сільської ради (за межами наеленого пункту селища Холоднянське) Смілянського району Черкаської області. Замовником вказаного плану визначено відповідача, а платником - обслуговуючий кооператив Вікторія-Сміла

На виконання зазначеного рішення виконавцем ФОП ОСОБА_5 - розроблено детальний план території наведеної земельної ділянки, який погоджений управлінням містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури будівництва та житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації, що підтверджується протоколом від 17.08.2017 №87/01-01-24.

Під час вирішення спору суд врахував, що затверджений спірним рішенням детальний план території розроблений відповідно до схеми районного планування Смілянського району Черкаської області, розробленої Укрндіпроцивільсільбуд у 1980 році, який визнаний рішенням Смілянської районної ради від 12.04.2013 №21-14/VI.

Отже, аналізуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що детальний план території земельної ділянки, обмеженою вул. Ржевською, місцевим проїздом та межею ТОВ Сатурн-Інвест , в адміністративних межах Малосмілянської сільської ради (за межами населеного пункту селища Холоднянське) Смілянського району Черкаської області відповідає вимогам схеми районного планування Смілянського району Черкаської області та не суперечить йому, а отже розроблений відповідно до вимог чинного законодавства.

Щодо посилання позивача на порушення вимог ДБН В.2.3.-15:2007 Споруди транспорту. Автостоянки і гаражі , ДБН 360-92** Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень , ДБН В.2.3-5-2001 Споруди транспорту. Вулиці і дороги населених пунктів , суд зазначає, що зазначені будівельні норми регулюють питання забудови в межах міста.

Разом з тим, земельна ділянка, на яку розроблений детальний план, знаходиться за межами міста Сміла в адмінмежах Малосмілянської сільської ради, що підтверджується довідкою Управління архітектури, регулювання забудови та земельних відносин виконавчого комітету Смілянської міської ради від 10.01.2018 №1/3 та відповідними картографічними викопіюваннями.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що норми вищенаведених ДБН не поширюються на планування зазначеної земельної ділянки.

Стосовно доводів позивача, що спірне розпорядження прийняте без проведення процедури розгляду громадських пропозицій, суд врахував таке.

Відповідно до ст.21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій.

Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадського обговорення проектів такої документації забороняється.

Громадські слухання щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні проводяться у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, але не раніше 10 днів з дня оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні.

Суд встановив, що у засобах масової інформації - газеті Смілянські обрії від 23.08.2017 - опубліковано оголошення про початок громадських слухань та призначення громадського обговорення вищезгаданого детального плану території на 25.09.2017 о 14,00 год.

Під час процедури громадських слухань позивачем поданий лист із запереченнями на розроблений детальний план території від 04.09.2017, який розглянутий під час громадського обговорення 25.09.2017, за наслідками якого погоджено вказаний детальний план.

Отже, твердження позивача, що відповідачем не дотримано процедури громадських обговорень під час затвердження детального плану території, є безпідставними.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому в силу положень частини 2 статті 77 вказаного Кодексу в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 6, 9, 14, 242-245, 255, 295, 370 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. У разі застосування судом частини третьої статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.А. Гайдаш

Рішення суду складене у повному обсязі 07.12.2018.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2018
Оприлюднено10.12.2018
Номер документу78386211
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/1363/18

Ухвала від 15.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 16.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 02.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Постанова від 02.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 12.03.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 18.01.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Рішення від 28.11.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

Ухвала від 28.11.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні