Рішення
від 04.12.2018 по справі 807/685/18
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 грудня 2018 року м. Ужгород№ 807/685/18 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Рейті С.І.

при секретарі судового засідання Павловій О.В.

за участю представників

позивача: адвокат ОСОБА_1

відповідача 1: ОСОБА_2 (довіреність від 17.01.2018 року № 99-99-11-17/0/09)

відповідача 2: ОСОБА_2 (довіреність від 28.02.2018 року № 33/07-16-10-05-04)

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Спецавтоінвест "Закарпаття" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Закарпатській області, про визнання рішень протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 4 грудня 2018 року проголошено вступну та резолютивну частини Рішення. Рішення в повному обсязі складено 10 грудня 2018 року.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Спецавтоінвест "Закарпаття" (далі - позивач, ТОВ "Спецавтоінвест "Закарпаття") звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 1, ДФС України), третя особа - Головне управління ДФС у Закарпатській області (ухвалою суду від 04.10.2018 року Головне управління ДФС у Закарпатській області залучено у якості співвідповідача у справі, при цьому, виключено з числа третіх осіб, далі - відповідач 2, ГУ ДФС у Закарпатській області), яким просить: визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ДФС України, яка приймає рішення Комісії ДФС про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.04.2018 року № 643522/40189856 та рішення Комісії ДФС з питань розгляду скарг від 02.05.2018 року № 1481/40189856/2, про відмову в реєстрації податкової накладної складеної ТзОВ "Спецавтоінвест "Закарпаття" 16.08.2017 року за № 50; зобов'язати ДФС України здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної за № 50, складеної ТзОВ "Спецавтоінвест "Закарпаття" 16.08.2017 року.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно до приписів п.201.10 ст.201 ПК України, ТОВ "Спецавтоінвест "Закарпаття" було складено податкову накладну № 50 від 16.08.2017 року та 14.09.2017 року направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. На виконання п.п.201.16.2 п.201.16 ст. 201 ПК України ТОВ "Спецавтоінвест "Закарпаття" було надано ГУ ДФС у Закарпатській області усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по вищевказаній податковій накладній. Однак, комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації відмовлено у реєстрації податкової накладної, про що складене відповідне рішення. Позивач вважає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної за своїм характером необгрунтованими як нормативно, так і документально.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала в повному обсязі з мотивів, наведених у позовній заяві та просить суд їх задовольнити.

ДФС України надано відзив на позовну заяву, яким проти позову заперечив посилаючись на те, що оскаржене рішення не приймалось ДФС України, оскільки приймались комісією регіонального рівня, відтак, підстави для задоволення позову відсутні. Що стосується скарги на рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.04.2018 року № 643522/401898556, то позивачем подано пакет документів, що не є достатнім для прийняття Комісією рішення про задоволення скарги.

В судовому засіданні представник відповідача 1 проти позову заперечила, просить суд відмовити в його задоволенні.

ГУ ДФС у Закарпатській області подано відзив на позовну заяву, згідно якого вважає заявлений позов необгрунтованим з огляду на те, що оскарженим рішенням комісії ГУ ДФС у Закарпатській області встановлено, що позивачем надано документи, що не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної, а саме, не надано: договір на постачання товару покупцеві, щодо якого виписана податкова накладна та розрахункові документи та/або банківські виписки по оплаті товару, про що чітко зазначено в оскарженому рішенні. Таким чином, комісією прийнято спірне рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, оскільки позивачем не було надано весь пакет документів, перелік яких наведено в п.14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Крім того, звертає увагу суду на те, що позивачем до позовної заяви в якості доказів подано документи, які на розгляд комісії не надавалися, відтак, такі не можуть спростовувати правомірність рішення комісії.

В судовому засіданні представник відповідача 2 проти позову заперечила, просить суд відмовити в його задоволенні з мотивів, наведених у поданому відзиві.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши думку представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступного висновку:

Як встановлено в судовому засіданні та підтверджено наявними в матеріалах справи доказами, ТОВ "Спецавтоінвест "Закарпаття" складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 16.08.2017 року № 50 (а.с.16).

Згідно з Квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14.09.2017 року, податкову накладну від 16.08.2017 року № 50 зареєстровано за № НОМЕР_1, в результаті обробки документ прийнято, однак, у відповідності до п.201.6 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 49.41.19-00.00. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію (а.с.17).

04.04.2018 року ТОВ "Спецавтоінвест "Закарпаття" направлено повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено за № 4. Крім того, ТОВ "Спецавтоінвест "Закарпаття" подано пояснення, та зазначено, що підприємство є виробником асфальтобетонних сумішей. Виробнича потужність заводу складає 160 тон асфальту на годину. У власності підприємства - виробничий комплекс КДМ-20667, офісні приміщення, реммайстерня, гараж, які розташовані на орендованій земельній ділянці (договір оренди 1-СЗ від 06.04.2016 з Мукачівскою РДА). Кількість працівників станом на 01.08.2017 року 36 чол. (а.с.18).

11.04.2018 року комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 643522/40189856 про відмову у реєстрації податкової накладної № 50 від 16.08.2017 року (а.с.19).

Згідно вказаного рішення, підставою для відмови у реєстрації податкової накладної є ненадання платником податку копій документів, а саме: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

11.04.2018 року ТОВ "Спецавтоінвест "Закарпаття" подано скаргу на рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 643522/40189856 (а.с.20).

Рішенням Комісії з розгляду скарг від 02.05.2018 року № 1481/40189856/2 залишено скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін (а.с.21).

Наведене вказує на те, що змістом спірних правовідносин є дотримання порядку реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, судом враховано наступні обставини справи та норми чинного законодавства.

Податковий кодекс України (в редакції станом на час виникнення спірних правовідносин, далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно пп. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми п. 187.1 ст. 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст.188 ПК України).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

За приписами п.74.2 ст.74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п.74.3 ст.74 ПК України).

Відповідно до п.2 Постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року за № 1246 "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" (далі - Порядок 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно п.12 Порядку 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п.13 Порядку 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Аналогічні норми містить пп. 201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п.74.2 ст.74 цього Кодексу.

Відповідно до пп.201.16.1. п. 201.16 ст. 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В даному випадку ТОВ "Спецавтоінвест "Закарпаття" була надіслана квитанція від 14.09.2017 року. Зі змісту даної квитанції по податковій накладній вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених наказом Мінфіну від 13.06.2017 року № 567.

Пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу № 567 містить визначено два критерії, а саме:

Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Відповідно до п.1 Вичерпного переліку документів Наказу № 567 вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії):

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

У відповідності до пп.201.16.2 п.201.16 ст. 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у пп. "в" пп.201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до пп.201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (пп.201.16.3 п.201.16 ст.201 ПК України).

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України.

Як вбачається із позовної заяви, позивачем були надані ГУ ДФС у Закарпатській області копії документів та пояснення по господарським операціям: Атестат виробництва, зареєстрований в реєстрі Органу № АВ.ОДС.044.139-16, договір поставки товарів № 1431 від 02.08.2016 року, платіжні доручення № 6422 від 19.08.2017 року, № 6495 від 31.08.2017 року, банківські виписки про рух коштів від 19.08.2017 року та від 31.08.2017 року, товаро-транспортні накладні від 16.08.2017 року, видаткова накладна № 323 від 16.08.2017 року, договір поставки № 58/17 від 25.06.2017 року (поставка бітуму дорожньої марки 70/100), накладна, договір поставки № 0903-Щ від 13.07.2017 року (поставка щебеневої продукції), договір на перевезення вантажу № 9-17 від 01.2017 року (перевезення мінерального порошку), договір поставки природного газу № П-148/2016 від 22.07.2016 року, договори фінансового лізингу, свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, договір поставки нафтопродуктів № 47 від 10.08.2016 року, товаро-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів № НБ10287 від 11.08.2017 року.

Втім, із наявної в матеріалах справи копії журналу розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК (а.с.177) встановлено, що одночасно із повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено за № 4, ТОВ "Спецавтоінвест "Закарпаття" додано наступні документи: атестат виробництва, ТТН 3 до ОСОБА_1 323 від 16.08, МінпорошокДоговір, Довідка, Вид 342 від 12.08, ОСОБА_1 323 від 16.08, договір ДП, НаклРосток11082017, ТТН до ОСОБА_1 323 від 16.08, Транспорт, Арленд070817, ПридбанняГазуДоговір, Вид1632 від 16.08. Бітекс, ТТН 3 до ОСОБА_1 323 від 16.08, АктГаз, Арленд договір, Договір Бітекс, ТТН 2 до ОСОБА_1 323 від 16.08 ТБЦ.

Абзацом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 року за № 190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" (далі - Постанова 190) установлено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до пп."в" пп.201.16.1 п. 201.16 ст.201 ПК України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Абзацом 2 Постанови 190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

1) ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

2) ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

3) надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідачем у квитанції по податковій накладній від 16.08.2017 року № 50 вказано про те, що виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД, та запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Дійсно з поданої до реєстрації податкової накладної № 50 від 16.08.2017 року вбачається реалізація ТОВ "Спецавтоінест "Закарпаття" на адресу ТОВ "ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР" товару - асфальт АСГ.Др.Щ.А.ІІ та транспортні перевезення АБЗ Мукачево-В.Дяково, проте, позивачем не надано документи, що підтверджують операції з постачання товару (договір на постачання товару покупцеві, щодо якого виписана податкова накладна) та розрахункові документи та/або банківські виписки по оплаті товару. При цьому, надані додатково до суду документи також не можуть бути належними доказами щодо купівлі-продажу товарів, оскільки такі не були досліджені податковим органом при прийнятті оскарженого рішення. Факт подання інших документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування до податкового органу позивачем не доведено.

Враховуючи викладене, суд зазначає, що ГУ ДФС у Закарпатській області розглянувши надані позивачем документи, дійшла правомірного висновку, що останні є недостатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної.

Таким чином, у суду відсутні підстави для задоволення позовної вимоги про скасування рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.04.2018 року № 643522/40189856.

Що стосується вимоги позову про скасування рішення Комісії ДФС з питань розгляду скарг від 02.05.2018 року № 1481/40189856/2 про відмову в реєстрації податкової накладної складеної ТзОВ "Спецавтоінвест "Закарпаття" 16.08.2017 року за № 50, суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 55.1 ст. 55 ПК України, податкове повідомлення-рішення про визначення суми грошового зобов'язання платника податків або будь-яке інше рішення контролюючого органу може бути скасоване контролюючим органом вищого рівня під час проведення процедури його адміністративного оскарження та в інших випадках у разі встановлення невідповідності таких рішень актам законодавства.

Згідно з п. 56.2 ст. 56 ПК України, у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення.

Відповідно до п. 56.3 ст. 56 ПК України, скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (за потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Згідно з п. 1 Порядком розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 21.02.2018 року № 117 (далі - Порядок 117), розгляд скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - скарга) здійснюється комісією ДФС з питань розгляду скарг, яка є постійно діючим колегіальним органом ДФС, за участю уповноваженої особи Мінфіну.

Відповідно до п. 5 Порядку 117, скарга подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з п. 12 Порядку 117, за результатами розгляду скарги комісія ДФС з питань розгляду скарг приймає рішення щодо скарги, яке реєструється службою діловодства ДФС та надсилається платнику податку з урахуванням вимог, визначених пунктом 56.23 ст. 56 ПК України.

Відповідно до п. 13 Порядку 117, за результатами розгляду скарги комісія ДФС з питань розгляду скарг приймає одне з таких рішень:

1) задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

2) залишає скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін;

3) залишає скаргу без розгляду.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 4 КАС України, позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано позов до адміністративного суду, а також суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подано позов до адміністративного суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Таким чином, до адміністративного суду вправі звернутися кожна особа, яка вважає, що її право чи охоронюваний законом інтерес порушено чи оспорюється, підставою для звернення особи до суду з позовом є її суб'єктивне уявлення, особисте переконання в порушенні прав чи свобод. Однак обов'язковою умовою здійснення такого захисту судом є об'єктивна наявність відповідного порушення права або законного інтересу на момент звернення до суду.

В контексті наведених правових норм суд зазначає, що рішення про результати розгляду скарги не відповідає критерію юридичної значимості, не створює для платника жодних правових наслідків у вигляді виникнення, зміни або припинення його прав та не породжують для нього будь-яких обов'язків, оскільки за своєю суттю лише підтверджує підстави прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Разом з тим, позивачем не наведено, а судом не встановлено, що рішення комісії ДФС України з питань розгляду скарги від 02.05.2018 року № 1481/40189856/2 про залишення скарги позивач без розгляду, порушує права та інтереси позивача.

За таких обставин, суд дійшов висновку про те, що рішення комісії ДФС України з питань розгляду скарги від 02.05.2018 року № 1481/40189856/2 не є юридично значимим для позивача, оскільки не має безпосереднього впливу на його суб'єктивні права та обов'язки шляхом позбавлення його можливості реалізувати належне йому право, а тому безпосередньо не порушує його права та інтереси, а отже не підлягає скасуванню, а тому позовна вимога щодо скасування рішення комісії з питань розгляду скарг ДФС України від 02.05.2018 року № 1481/40189856/2 про залишення скарги без розгляду задоволенню не підлягає.

Щодо позовної вимоги про зобов'язання ДФС України зареєструвати податкову накладну за № 50 від 16.08.2017 року, то вказана позовна вимога не підлягає задоволенню, так як є передчасною, оскільки щодо реєстрації вказаної податкової накладної комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення про відмову у її реєстрації.

У відповідності до ст. 139 КАС України та в зв'язку з відсутністю судових витрат відповідачів, судові витрати у справі не стягуються та за рахунок бюджету не компенсуються.

Керуючись ст. ст. 5, 12, 19, 72, 77, 241 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

1. У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Спецавтоінвест "Закарпаття" (89600, Закарпатська область, Мукачівський район, м. Мукачево, вул. Пряшівська, буд. 5 "А", код 40189856) до Державної фіскальної служби України (04655,м. Київ, пл. Львівська, буд. 8, код 39292197), Головного управління ДФС у Закарпатській області (88000, м. Ужгород, вул. Волошина, 52, код 39393632) про визнання рішень протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

2. Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 255 КАС України, та може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення, а в разі проголошення в судовому засіданні вступної та резолютивної частини рішення - протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя ОСОБА_3

Дата ухвалення рішення04.12.2018
Оприлюднено11.12.2018
Номер документу78416652
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/685/18

Ухвала від 31.08.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 19.07.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 05.01.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 29.12.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 02.07.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 26.06.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 05.09.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 27.08.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 29.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 25.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні