Постанова
від 06.12.2018 по справі 569/15893/16-а
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/15893/16-а

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 грудня 2018 року

Рівненський міський суд Рівненської області

в особі головуючого судді - Панас О.В.

при секретарі судового засідання - Корнійчук А.В.

з участю:

представника позивача - ОСОБА_1

представника відповідача - Наконечна І.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Рівне справу за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Рівненського Об"єднаного Управління Пенсійного фонду України Рівненської області третя особа без самостійних вимог ОСОБА_5 про зобов"язання вчинення дій , -

в с т а н о в и в:

ОСОБА_3 звернувся з позовом до Рівненського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області про зобов'язання здійснити перерахунок пенсії . В обґрунтування позовних вимог вказує, що з 18.09.2016 року отримує пенсію за віком у розмірі 1417,19 грн.. ОСОБА_3 19.10.2016 року було подано до Рівненського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області заяву про перерахування пенсії з врахуванням сум заробітної плати для обчислення пенсії до 2000 року, а саме за період роботи з 1991 по 1996 роки в АТЗТ Житлобуд-6 відображених у відповідних довідках.

Листом вих. № 920/10 від 02 листопада 2016 року Рівненське об'єднане управління Пенсійного фонду України відмовило позивачу у врахуванні вказаної довідки у зв'язку з тим, що 09 грудня 2008 року АТЗТ Житлобуд -6 припинило свою діяльність через визнання його банкрутом, за повідомленням архівного відділу виконавчого комітету Рівненської міської ради, Трудового архіву Рівненського району, Державного архіву Рівненської області документи будівельно-монтажного управління Житлобуд-6 (АТЗТ Житлобуд-6 ) на зберігання не надходили, тому довідка від 30.10.2008 року №05/24 не може бути прийнята для обчислення пенсії, оскільки не підтверджена первинними документами, які не здані на державне зберігання в установленому законодавством порядку. Крім того, зазначено про те, що вказана довідка безпідставно видана за додатком до порядку, який набрав чинності лише з 08.09.2015 згідно з постановою Пенсійного фонду №1322 від 30.07.2015 року.

Позивач просить зобов'язати відповідача здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_3 (ідент. номер НОМЕР_1) відповідно до сум заробітної плати з розшифруванням з 1991 по 1996 роки відповідно до сум, зазначених в первинних документах АТЗТ Житлобуд-6 .

В обгрунтування протиправності означеної вище відмови позивач вказує, що первинні документи, на підставі яких підготовлені дані Довідки, перебувають на зберіганні у колишнього ліквідатора ОСОБА_5, який з певних причин та відмовою архівного відділу м. Рівне не передав дані документи на зберігання.

Ухвалою суду від 05 грудня 2016 року відкрито провадження за даним позовом.

01 березня 2018 року позивач подав клопотання про зупинення провадження у справі, в якому просив зупинити провадження у даній справі до набрання законної сили рішенням у справі №569/6387/17 за позовом ОСОБА_3 до Рівненського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області, третя особа: ОСОБА_5, про зобов'язання вчинити певні дії, оскільки предметом позовної заяви у справі №569/6387/17 є зобов'язання відповідача провести звірку виданих ліквідатором АТЗТ Житлобуд-6 ОСОБА_5 довідок про нарахування заробітної плати позивачу до 2000 року з первинними документами про нарахування заробітної плати відповідно до сум, відображених у довідці № 05/24 від 30 жовтня 2008 року для можливості призначення перерахунку пенсії відповідно до сум заробітної плати з розшифруванням з 1991 по 1996 роки, зазначених в первинних документах АТЗТ Житлобуд-6 . Рівненським міським судом 11 грудня 2017 року було винесено постанову по справі №569/6387/17, якою в задоволенні позову відмовлено. 29 січня 2018 року позивачем подано до Житомирського апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу.

Ухвалою суду від 01.03.2018 року провадження у даній справі було зупинено до набрання законної сили судовим рішенням у справі №569/6387/17 за позовом ОСОБА_3 до Рівненського обєднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області, третя особа на стороні позивача: ОСОБА_5, про зобов'язання вчинити певні дії.

Ухвалою суду від 04 червня 2018 року провадження у справі за позовом ОСОБА_3 до Рівненського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області, третя особа: ОСОБА_5, про зобов'язання здійснити перерахунок пенсії поновлено, оскільки постановою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 15 травня 2018 року по справі 569/6387/17 апеляційну скаргу ОСОБА_3 задоволено, постанову Рівненського міського суду Рівненської області від 11 грудня 2017 року скасовано та прийнято нову, якою позовні вимоги задоволено. Зобов'язано Рівненське об'єднане управління Пенсійного фонду України Рівненської області провести звірку виданих ліквідатором АТЗТ Житлобуд-6 ОСОБА_5 довідок про нарахування заробітної плати ОСОБА_3 до 2000 року з первинними документами про нарахування заробітної плати відповідно до сум, відображених у довідці № 05/24 від 30 жовтня 2008 року для можливості призначити перерахунок пенсії ОСОБА_3 відповідно до сум заробітної плати з розшифруванням з 1991 по 1996 роки відповідно до сум, зазначених в первинних документах АТЗТ Житлобуд-6 .

Представником позивача в ході розгляду справи було долучено до матеріалів справи ряд доказів, а саме: копії первинних документів по нарахуванню заробітної плати ОСОБА_3 (копії особових рахунків ОСОБА_3 за період з 1991 по 1996 роки), копію довідки ТзОВ Житлобуд-В від 08.09.2017 року про те, що архівні документи з 1953 року по 2006 рік по особовому складу АТЗТ Житлобуд-6 (код ЄДРПОУ 01273409, вул. Відінська, 10, м.Рівне, 33023) перебувають на зберіганні в Товаристві з обмеженою відповідальністю Житлобуд-В за адресою вул. Відінська, 10, м. Рівне, копію акту приймання-передачі особових рахунків АТЗТ Житлобуд-6 у кількості 3 книги.

Представник позивача адвокат ОСОБА_1 в судовому засіданні позовні вимоги ОСОБА_3 підтримала повністю, з підстав викладених в позовній заяві, просила їх задовольнити.

Представник відповідача Рівненського об"єднаного управління Пенсійного Фонду України Рівненської області Наконечна І. В. позовні вимоги не визнала, з підстав викладених в запереченнях проти позову,просила відмовити в їх задоволенні.

Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши документи і матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги та заперечення представників відповідача, давши оцінку доказам, що мають значення для справи, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, а тому підлягають до задоволення.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі та в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

Судом встановлено, що ОСОБА_3 перебуває на обліку в Рівненському об'єднаному управлінні Пенсійного Фонду України Рівненської області та отримує пенсію по віку з 18 вересня 2016 року.

19.10.2016 року позивачем до РОУ ПФУ у Рівненській області подано заяву про перерахування пенсії з врахуванням сум заробітної плати для обчислення пенсії до 2000 року, а саме з 1991 по 1996 роки в АТЗТ Житлобуд-6 . До даної заяви ним були подані довідки про заробітну плату з розшифровкою для призначення пенсії з 1991 по 1996 роки у відповідності до сум зазначених в первинних документах АТЗТ Житлобуд-6 .

22 вересня 2016 року ОСОБА_3 звернувся до голови ліквідаційної комісії АТЗТ Житлобуд-6 ОСОБА_5 стосовно видачі довідки про заробітну плату для призначення пенсії з відповідністю сум, зазначених у первинних документах. Головою ліквідаційної комісії підприємства була надана інформація стосовно того, що поточною датою голова ліквідаційної комісії не зможе видати дані довідки в зв'язку з закінченими повноваженнями ліквідатора. ОСОБА_5 повідомив, що Довідка про заробітну плату для обчислення пенсії з 1991 по 1996 роки №05/24 від 30.10.2008 року та довідка №05/17 від 30.10.2008 року про відповідність вказаних сум первинним документам є належними правовстановлюючими документами.

19.10.2016 року ОСОБА_3 було подано до Рівненського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області заяву про перерахування пенсії з врахуванням сум заробітної плати для обчислення пенсії до 2000 року, а саме за період роботи з 1991 по 1996 роки в АТЗТ Житлобуд-6 відображених у відповідних довідках.

Листом вих. № 920/10 від 02 листопада 2016 року Рівненське об'єднане управління Пенсійного фонду України відмовило позивачу у врахуванні вказаної довідки у зв'язку з тим, що довідка від 30.10.2008 року №05/24 не може бути прийнята для обчислення пенсії, оскільки не підтверджена первинними документами, які не здані на державне зберігання в установленому законодавством порядку. Крім того, вказана довідка безпідставно видана за додатком до порядку, який набрав чинності лише з 08.09.2015 згідно з постановою Пенсійного фонду №1322 від 30.07.2015 року.

Отже, суд приходить до висновку, що відповідач тривалий час не розглядає по суті заяву про перерахунок пенсії, що є протиправним з наступних підстав.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про пенсійне забезпечення громадяни України мають право на державне пенсійне забезпечення за віком, по інвалідності, у зв'язку з втратою годувальника та в інших випадках, передбачених цим Законом.

Згідно зі ст.26 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років та наявності страхового стажу не менше 15 років.

За бажанням застрахованої особи частина розміру пенсії за віком за період страхового стажу, набутого до дня набрання чинності цим Законом, може бути визначена відповідно до раніше діючого законодавства, а частина розміру пенсії за період страхового стажу, набутого після набрання чинності цим Законом, - відповідно до цього Закону.

Із 22.05.2008 р. відновлено дію положення частини другої статті 40 та частини четвертої статті 42 Закону України від 09.07.2003 р. № 1058-ІУ "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" у його первинній редакції, що підлягають застосуванню.

Частиною 1 статті 40 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування передбачено, що для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв. Заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід), виданих у порядку, встановленому законодавством, а за період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку.

Згідно з п.2 ч.1 ст.41 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до заробітної плати (доходу) для обчислення пенсії враховуються: 2) суми виплат (доходу), отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, а за періоди до запровадження обмеження максимального розміру заробітної плати (доходу), з якої сплачувалися зазначені внески (збір), - у межах сум, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, включалися до заробітної плати, з якої обчислювалася пенсія відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення , і не перевищують 5,6 розміру середньої заробітної плати в Україні на день отримання зазначених сум.

Відповідно до пункту 2.10 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 р. № 22-1 (у редакції, чинній на час спірних правовідносин), довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією.

Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами.

У випадках, коли архівні установи не мають можливості видати довідку за встановленою формою з розшифровкою виплачених сум за видами заробітку, вони можуть видавати довідки, що відповідають даним, наявним в архівних фондах, без додержання цієї форми.

Установлення заробітку для обчислення пенсії на підставі показань свідків не допускається. Виписка зі штатного розпису про посадовий оклад, профспілкові квитки, квитки партій та рухів, громадських об'єднань не є документами, що засвідчують фактичний заробіток для обчислення розміру пенсії.

Пунктом 4.2 Порядку передбачено, що при прийманні документів орган, що призначає пенсію: перевіряє правильність оформлення заяви, відповідність викладених у ній відомостей про особу даним паспорта та документам про стаж; перевіряє зміст і належне оформлення наданих документів; перевіряє копії відповідних документів, фіксує й засвідчує виявлені розбіжності (невідповідності).

Орган, що призначає пенсію, має право вимагати від підприємств, установ та організацій, фізичних осіб дооформлення у тримісячний строк з дня подання заяви прийнятих і подання додаткових документів, передбачених законодавством, а також перевіряти обґрунтованість їх видачі видає пам'ятку пенсіонеру (додаток 3), копія якої зберігається у пенсійній справі.

Відповідно до п.2.10 Порядку довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами.

Згідно довідки виданої ТзОВ Житлобуд-В від 08.09.2017 року архівні документи з 1953 року по 2006 рік по особовому складу АТЗТ Житлобуд-6 (код ЄДРПОУ 01273409, вул. Відінська, 10, м.Рівне, 33023) перебувають на зберіганні в Товаристві з обмеженою відповідальністю Житлобуд-В за адресою вул. Відінська, 10, м. Рівне.

Довідка про заробітну плату для обчислення пенсії від 30.10.2008 р. видана ліквідатором АТЗТ Житлобуд-6 ОСОБА_5 під час здійснення ним повноважень голови ліквідаційної комісії вказаного підприємства (до ліквідації підприємства). Зазначені у довідці доходи ОСОБА_3 відповідають його доходам згідно особових рахунків ОСОБА_3, копії яких наявні в матеріалах справи (т.1 а.с.224-240). В судовому засіданні разом з копією акту приймання-передачі особових рахунків АТЗТ Житлобуд-6 у кількості 3 книги укладеного між адвокатом ОСОБА_1 та директором ТОВ Житлобуд-В ОСОБА_6. представником ОСОБА_3 адвокатом ОСОБА_1 були надані оригінали особових рахунків АТЗТ Житлобуд - 6 щодо ОСОБА_3 та оглянуті судом.

Судом встановлено наявність у зберігача - ТОВ Житлобуд-В архівних документів з 1953 р. по 2006р. по особовому складу ліквідованого підприємства АТЗТ Житлобуд-6 на підставі яких було видано ОСОБА_3 довідку про заробітну плату для обчислення пенсії від 30.10.2008 р., а саме належним чином оформлених особових рахунків ОСОБА_7М.(а.с.223). Окрім того, судом встановлено достовірне відображення інформації про суми заробітної плати ОСОБА_3 в довідці, оскільки дані відповідають інформації з особових рахунків позивача за період з 1991 року по 1996 року.

Щодо відсутності документів АТЗТ Житлобуд-6 в архівних установах, суд звертає увагу на те, що позивач не може нести відповідальність за дії чи бездіяльність ліквідатора, дії якого грубо порушили права позивача, зокрема на перерахунок пенсії, яка є на даний час його єдиним джерелом доходу.

По-друге, для визначення розміру пенсії за віком відповідно до частини другої статті 27 вказаного вище Закону заробітна плата для обчислення частини пенсії за період страхового стажу до набрання чинності цим Законом визначається на умовах і в порядку, передбачених законодавством, що діяло раніше, а для обчислення частини пенсії за період страхового стажу після набрання чинності цим Законом - на умовах, передбачених абзацом першим цієї частини.

Заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід), виданих у порядку, встановленому законодавством, а за періодстрахового стажу починаючи з 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системіперсоніфікованого обліку.

На виконання Указу Президента України від 4 травня 1998 р. № 401 "Про заходи щодо впровадження персоніфікованого обліку відомостей у системі обов'язкового державного пенсійного страхування" КМ України видав Постанову № 794 від 04.06.1998"Про затвердження Положення про організацію персоніфікованого обліку відомостей усистемі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування", яку було доповнено Постановою КМ України №1498 від 16.11.2001 р., та встановлено, що починаючи з 1 липня 2002 р. обчислення пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійнезабезпечення"здійснюється із заробітку особи за період роботи після 1 липня 2000 р. за даними системи персоніфікованого обліку".

Тобто, персоніфікація для обчислення пенсій почала впровадитись після 2002 р.

До 2001 року діяло два Закони стосовно пенсійного забезпечення:№1788 та №400/97.

Відповідно до пункту "а" статті 3 Закону України "Про пенсійне забезпечення"( 1788-12 ), право на трудову пенсію мають особи, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях,кооперативах, незалежно від використовуваних форм власності та господарювання, - за умови сплати підприємствами та організаціями страхових внесків до Пенсійного фонду.

Ст.56 вказаного Закону було встановлено, що до стажу роботи зараховується робота, виконувана на підставі трудового договору на підприємствах, в установах, організаціях і кооперативах, незалежно від використовуваних форм власності та господарювання, а також на підставі членства в колгоспах та інших кооперативах, незалежно від характеру й тривалості роботи і тривалості перерв.

Основним документом, що підтверджує стаж роботи, згідно зі статтею 62 ЗаконуУкраїни "Про пенсійне забезпечення"( 1788-12 ), є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України. Нині діє постанова Кабінету Міністрів від 12.08.93 № 637 (637-93-п ) "Про затвердження Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній".

У відповідності до Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній", затвердженого постановою КМУ від 12.08.93 № 637( 637-93-п ), основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.

У відповідності до п.3 даного Порядку, за відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження трудового стажу приймаються довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.

Довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працювала особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовано або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або державними архівними установами.

Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2006 р. за №919 Прозатвердження Порядку визначення заробітної плати (доходу) для обчислення пенсії у разівтрати документів про її нарахування та виплату запроваджено механізм визначення заробітної плати (доходу) для обчислення пенсії у разі втрати первинних документів про нарахування та виплату підприємствами, установами, організаціями заробітної плати (доходу) за основним місцем роботи застрахованої особи за період стажу до 1 липня 2000 року у зв'язку зі стихійним лихом, аваріями, катастрофами або з інших незалежних від застрахованої особи обставин.

Зазначеним порядком передбачено, що довідки про заробітну плату (дохід) у визначених випадках надаються підприємством, установою, організацією, де працює (працювала) особа, або їх правонаступником, а в разі коли підприємство, установу, організацію ліквідовано, а документи до органу вищого рівня або архівних установ не передано, довідки надаються місцевими органами праці та соціального захисту населення, в окремих випадках - Міністерством праці.

Таким чином, обов'язковою умовою для обчислення пенсії з урахуванням заробітної плати за період роботи до 1 липня 2000 року є підтвердження нарахування такої заробітної плати первинними документами, до яких також відносяться трудові книжки, акти та довідки. Іншого чинним законодавством не передбачено.

На підтвердження заробітної плати в БМУ Житлобуд-6 позивачем надано - копію трудової книжки із записом про його роботу в вказаному підприємстві, довідку про заробітну плату для обчислення пенсії №05/24 від 30 жовтня 2008 року та копії роздруківок особового рахунку ОСОБА_3 за 1991 - 1996 роки, що підтверджують отримання позивачем заробітної плати за 1991-1996 роки.

Суд звертає увагу, що порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" затверджено Постановою правління Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року №22-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 07 липня 2014 року №13-1), зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 р. за № 1566/11846 (далі по тексту рішення іменовано - Порядок № 13-1).

Відповідно до пунктів 1.1 та 1.2 названого Порядку №13-1 :

- заява про призначення пенсії непрацюючим особам, а також членам сім'ї у зв'язку з втратою годувальника подається заявником особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально, безпосередньо до управління Пенсійного фонду України у районі, місті, районі у місті, об'єднаного управління (далі - орган, що призначає пенсію) за місцем проживання (реєстрації);

- заява про призначення пенсії працюючим особам, а також членам сім'ї у зв'язку з втратою годувальника подається заявником до органу, що призначає пенсію, через уповноважену посадову особу підприємства, установи, організації (далі - посадова особа) за місцезнаходженням такого підприємства, установи або організації. За бажанням особи така заява може бути подана особисто за місцем проживання (реєстрації) або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально, або законного представника.

Пунктом 3.3 Порядку №13-1 встановлено, що орган, який призначає пенсію, надає:

- роз'яснення підприємствам, установам, організаціям та особам з питань призначення та виплати пенсій;

- допомогу особам, зазначеним у пунктах 1.1 і 1.2 розділу I цього Порядку, щодо одержання відсутніх документів для призначення пенсії.

Відповідно до п.4.1, 4.2 Порядку №13-1 орган, що призначає пенсію, розглядає питання про призначення пенсії, перерахунок та поновлення виплати раніше призначеної пенсії, а також про переведення з одного виду пенсії на інший при зверненні особи з відповідною заявою (додаток 2).

Заяви осіб про призначення, перерахунок, поновлення, переведення з одного виду пенсії на інший реєструються в журналі реєстрації рішень органу, що призначає пенсію. Особі або посадовій особі органом, що призначає пенсію, видається розписка із зазначенням дати прийняття заяви, а також переліку одержаних і відсутніх документів, які необхідно подати у тримісячний строк з дня прийняття заяви. Копія розписки зберігається в пенсійній справі.

При прийманні документів орган, що призначає пенсію:

1) перевіряє правильність оформлення заяви, відповідність викладених у ній відомостей про особу даним паспорта та документам про стаж;

2) перевіряє зміст і належне оформлення наданих документів;

3) перевіряє копії відповідних документів, фіксує й засвідчує виявлені розбіжності (невідповідності).

Орган, що призначає пенсію, має право вимагати від підприємств, установ та організацій, фізичних осіб дооформлення у тримісячний строк з дня подання заяви прийнятих і подання додаткових документів, передбачених законодавством, а також перевіряти обґрунтованість їх видачі;

4) видає пам'ятку пенсіонеру (додаток 3), копія якої зберігається у пенсійній справі.

Згідно ст.62 Закону України "Про пенсійне забезпечення" та п.1 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 року № 637 (по тексту - Порядок № 637) основним документом, що підтверджує стаж роботи є трудова книжка.

Відповідно до ст.48 КЗпП України, трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника.

Відповідно до п.1.1 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України 29.07.1993 року № 58, трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника. Згідно п.2.3 Інструкції записи в трудовій книжці при звільненні або переведенні на іншу роботу повинні провадитись у точній відповідності з формулюванням чинного законодавства і з посиланням на відповідну статтю, пункт закону.

Підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, передбачено Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року № 637 (далі Порядок № 637).

Зокрема Порядком № 637 також передбачено, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами (п.1).

За відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження трудового стажу приймаються дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи (п.3 Порядку № 637).

У випадку відсутності необхідних документів у зв'язку із їх не збереженням, відсутності документів внаслідок ліквідації підприємства, установи, організації або відсутності архівних даних або неможливості одержання їх з інших причин, орган що призначає пенсію повинен в порядку пунктів 17,18 3.3 Порядку №637 довести до відома особи, що звернулася за призначенням пенсії про те, що його трудовий стаж може бути встановлений на підставі показань не менше двох свідків, які б знали заявника по спільній з ним роботі на одному підприємстві, в установі, організації (в тому числі колгоспі) або одній системі і мали документи про свою роботу за час, стосовно якого вони підтверджують роботу заявника.

Однак, як слідує з матеріалів справи, відповідач - як орган, що призначає пенсію не з'ясував обставин чи збереглися такі документи та не запропонував позивачу підтвердити зазначені обставини відповідними документами, а за їх відсутності показами свідків відповідно до п.17, 18 Порядку № 637.

Щодо посилання відповідача на невідповідність форми довідки наданої ОСОБА_3 як підставу для перерахунку пенсії суд не бере до уваги, оскільки інформація викладена про суми отриманої заробітної плати ідентична з сумами зазначеними в особових рахунках позивача, тому є достовірною. Крім того, відповідачем не доведено факту недійсності даної довідки.

Суд зауважує, що постановою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 15 травня 2018 року по справі №569/6387/18 (а.с.195-199) апеляційну скаргу ОСОБА_3 задоволено, постанову Рівненського міського суду Рівненської області від 11 грудня 2017 року скасовано (а.с.184-185) та прийнято нову, якою позовні вимоги задоволено. Зобов'язано Рівненське об'єднане управління Пенсійного фонду України Рівненської області провести звірку виданих ліквідатором АТЗТ Житлобуд-6 ОСОБА_5 довідок про нарахування заробітної плати ОСОБА_3 до 2000 року з первинними документами про нарахування заробітної плати відповідно до сум, відображених у довідці № 05/24 від 30 жовтня 2008 року для можливості призначити перерахунок пенсії ОСОБА_3 відповідно до сум заробітної плати з розшифруванням з 1991 по 1996 роки відповідно до сум, зазначених в первинних документах АТЗТ Житлобуд-6 .

Відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Відтак, обставини встановлені у постановою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 15 травня 2018 року по справі №569/6387/17 є преюдиційними при розгляді судом даної справи.

Так, судом у зазначеній вище постанові встановлено, що довідка про заробітну плату для обчислення пенсії від 30.10.2008 р. видана ліквідатором АТЗТ Житлобуд-6 ОСОБА_5 під час здійснення ним повноважень голови ліквідаційної комісії вказаного підприємства (до ліквідації підприємства). Довідка відповідає особовим рахункам ОСОБА_3 (а.с.11). Колегія суддів приходить до висновку про те, що позивач не може нести відповідальність за дії чи бездіяльність ліквідатора, а також за відсутність документів АТЗТ Житлобуд-6 в архівних установах.

Відтак, дана обставина не потребує додаткового доказування. Відповідачем означеної обставини не було спростовано належними та допустими доказами.

Зі змісту ч. 3 ст. 23 Загальної Декларації прав людини, п. 4 ч. 1 Європейської Соціальної хартії та ч. 3 ст. 46 Конституції України випливає, що кожна особа похилого віку має право на справедливу і задовільну винагороду, соціальний захист за роки важкої праці та шкідливих робіт, яка є основним джерелом існування для них самих та їхніх сімей.

З наведеного слідує, що рішення про відмову позивачу у перерахунку пенсії з урахуванням довідки про заробітку плату отриману в АЗТЗ "Житлобуд-6" за період з 1991 по 1996 року є протиправним, а відтак вимоги позивача є обґрунтованими та доведеними, тому підлягають до задоволення в повному обсязі шляхом зобов"язання Рівненського Об"єднаного Управління Пенсійного фонду України Рівненської області призначити перерахунок пенсії ОСОБА_3 відповідно до сум заробітної плати з розшифруванням з 1991 по 1996 роки відповідно до сум, зазначених у первинних документах АТЗТ "Житлобуд-6" з 19.10.2016 року, що є встановленою судом датою звернення ОСОБА_3 до відповідача з відповідною заявою про проведення перерахунку пенсії . .

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 9, 19, 20, 77, 241, 244, 245, 246, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_3 - задовольнити.

Зобов"язати Рівненське Об"єднане Управління Пенсійного фонду України Рівненської області призначити перерахунок пенсії ОСОБА_3 відповідно до сум заробітної плати з розшифруванням з 1991 по 1996 роки відповідно до сум, зазначених у первинних документах АТЗТ "Житлобуд-6" з 19.10.2016 року. Стягнути з бюджетних асигнувань Рівненського Об"єднаного Управління Пенсійного фонду України Рівненської області на користь ОСОБА_3 понесені судові витрати по оплаті судового збору в сумі 551 (п"ятсот п"ятдесят одна) грн. 21 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський міський суд.

Позивач: ОСОБА_3, проживає: 33000 АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1

Відповідач : Рівненське ОУПФ України Рівненської області, місцезнаходження: 33000 м.Рівне, вул. Яворницького, 34, КОД ЄДРПОУ 40373305

Третя особа: ОСОБА_5, проживає: 33018 АДРЕСА_2.

Повний текст рішення виготовлено 11.12.2018 року

Суддя: О.В.Панас

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення06.12.2018
Оприлюднено12.12.2018
Номер документу78458028
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —569/15893/16-а

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Рівненський міський суд Рівненської області

Панас О. В.

Ухвала від 19.09.2019

Адміністративне

Рівненський міський суд Рівненської області

Панас О. В.

Ухвала від 18.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Ухвала від 28.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Постанова від 09.01.2019

Адміністративне

Рівненський міський суд Рівненської області

Панас О. В.

Постанова від 06.12.2018

Адміністративне

Рівненський міський суд Рівненської області

Панас О. В.

Постанова від 06.12.2018

Адміністративне

Рівненський міський суд Рівненської області

Панас О. В.

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Рівненський міський суд Рівненської області

Панас О. В.

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Рівненський міський суд Рівненської області

Першко О. О.

Ухвала від 02.03.2018

Адміністративне

Рівненський міський суд Рівненської області

Першко О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні