Справа № 1540/3837/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 грудня 2018 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Балан Я.В., розглянувши у порядку письмового провадження, за наявними матеріалами, справу за позовною заявою Головного управління ДСНС України в Одеській області до Комунальної установи Одеського академічного українського музично-драматичного театру ім. В.С.Василька , треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Одеська обласна рада, Одеська обласна державна адміністрація, про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду, з позовною заявою звернулось Головне управління ДСНС України в Одеській області до Комунальної установи Одеського академічного українського музично-драматичного театру ім. В.С.Василька , треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Одеська обласна рада, Одеська обласна державна адміністрація, про:
застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Комунальної установи Одеського академічного українського музично-драматичного театру ім. В.С. Василька у вигляді повного зупинення роботи Комунальної установи Одеського академічного українського музично-драматичного театру ім. В.С.Василька (ідентифікаційний код юридичної особи 02224867) розташованого за адресою: 65026, Одеська область, м. Одеса, вул. Пастера 15, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей наведених в Акті перевірки №40 від 14.05.2018 року.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що у період з 07.05.2018 року по 14.05.2018 року було здійснено позапланову перевірку за адресою : 65026, Одеська область, м. Одеса, вул. Пастера 15 за результатом якої було виявлено ряд порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту та складено акт №40 від 14.05.2018 року. Серед виявлених порушень встановлено такі, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей. Подальша робота ОУМДТ ім. В.С. Василька з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей. Не усунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров'ю людей. При такому становищі, співробітники та відвідувачі ОУМДТ ім. В.С. Василька, постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров'ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами вимог законодавства з питань пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту.
Ухвалою від 13 серпня 2018 року, вищезгадану позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито загальне позовне провадження по справі.
У встановлений судом строк, відповідач надав відзив на позовну заяву. У відзиві зазначено, що на виконання усунення порушень законодавства керівництвом театру було прийнято до уваги надані позивачем зауваження та рекомендації та спрямовано зусилля належним чином усунути порушення пожежної безпеки, проведено низку заходів, спрямованих на підвищення безпеки персоналу та відвідувачів театру. Зазначив, що відповідач є комунальною установою, діяльність якої фінансується за рахунок місцевого бюджету. Всі витрати відповідача повинні бути погодженими із засновником в межах кошторисів, які складаються до початку бюджетного періоду та затверджуються на сесії Одеської обласної ради до початку року (а.с.40).
Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.
Судом встановлено, що у період з 07.05.2018 року по 14.05.2018 року відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області №148 від 30.03.2018 року Про здійснення перевірок у ІІ кварталі 2018 року (а.с.12) на підставі посвідчення на проведення перевірки №59 від 02.05.2018 року (а.с.14) т.в.о. провідного інспектора Приморського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області, капітаном служби цивільного захисту Кононенком Є.І., у присутності директора-художнього керівника ОСОБА_3, ОУМДТ ім. В.С. Василька, здійснено позапланову перевірку за адресою: 65026, Одеська область, м. Одеса, вул. Пастера 15, під час якої перевірено:територію, будівлі та приміщення з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту (а.с.15).
Під час проведення перевірки було виявлено порушення приписів Кодексу цивільного захисту України №5403-VI від 02.10.2012 року (далі - КЗЦУ), Правил Пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 року (Правил №1417), та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки.
За результатами перевірки було складено акт №40 від 14.05.2018 року (а.с.15-21), в якому відображено 52 порушення Комунальної установи Одеського академічного українського музично-драматичного театру ім. В.С.Василька ,, серед яких порушення за номерами 1,2,3,4,7,10,13,15,17,18,19,22,23,25,30,31,35,36,37,38,39,40,44,46 на думку позивача, є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей. Серед зазначених порушень вказані:
1. Не забезпечується утримання в працездатному стані автоматичної установки пожежної сигналізації;
2. Один раз на три роки обслуговуючим персоналом не проводиться гідравлічні і пневматичні випробовування трубопроводів установки водяного пожежогасіння;
3. У театрі установлена автоматична пожежна сигналізація не обслуговується та відсутній договір на її обслуговування з ліцензованою організацією;
4. Внутрішні пожежні кран-коплекти не обслуговуються;
5. Відсутні акти виконаних робіт щодо технічного обслуговування пожежних кран-комплектів і перевірки їх на працездатність з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування;
6. Відсутній журнал обліку технічного обслуговування внутрішніх пожежних кран-комплектів;
7. У приміщенні насосної, насоси, які призначені для подачі води для автоматичної системи пожежогасіня - необладнані групою автоматичного запуску;
8. Відсутній резерв пожежних сповіщювачів (димових; теплових, ручних) сповіщювачів не менше, як 10 відсотків від загальної кількості змонтованих датчиків;
9. Біля всіх місць установки ручних пожежних сповіщювачів будівлі, не встановлено знак безпеки Пристрій ручного вмикання ;
10. Наявна система димовидалення знаходиться у непрацездатному стані;
11. На об'єкті відсутня наступна документація: - проектна документація та виконавчі креслення на установки пожежної сигналізації; акт приймання і здачі установок в експлуатацію;
12.Керівником театру не надіслано повідомлення, про вимикання систем протипожежного захисту (форма Ж. 1.), а також про вжиті у зв'язку з цим питань заходи із забезпеченням пожежної безпеки об'єкту;
13. Не відокремлено у відповідності з вимогами пожежонебезпечні приміщення (електрощитові, склади, виробничі приміщення, тощо) протипожежними перегородками 1-го типу із заповненням прорізів дверима з нормованою межею вогнестійкості;
14. Евакуаційні виходи театру не обладнано світловими покажчиками з написом ВИХІД , які повинні бути підключенні до аварійного освітлення на випадок відключення світла;
15. Усі горючі декорації театру необроблені вогнезахисною обробкою ліцензованої фірми;
16. Вогнегасникам не присвоєно облікові (інвентарні) номери за прийнятою на об'єкті системою нумерації;
17. У приміщеннях театру використовуються нагрівальні електроприлади (чайники), мікрохвильові печі, де їх застосування не передбачено технологічним процесом;
18. Не проведено ідентифікацію на визначення потенційної небезпечності об'єкту;
19. Працюючий персонал не забезпечений засобам радіаційного та хімічного захисту згідно вимог;
20. Не забезпечено побутові кондиціонери автономним пристроєм електричного захисту;
21. Допускається з'єднання та окінцювання жил дротів;
22. Територія та будівлі не захищені від прямих попадань блискавки та вторинних її проявів, не представлені акти щодо їх випробовування.
Підвальне приміщення театру:
23. Складське приміщення розміщене у підвалі театру не відокремлено протипожежними стінами 1-го типу та або протипожежними перекриттями 1-го типу з відповідним заповненням прорізів протипожежних перешкод;
24. Не визначено категорію складського приміщення розташованого у підвалі театру;
25. У складському приміщенні розміщеного у підвалі театру вікна загромаджені стелажами та встановлені глухі грати;
26. У складському приміщенні розміщеного у підвалі театру використовується прокладена тимчасова електромережа;
27. У складському приміщенні розміщеного у підвалі театру використовується електронагрівальні прилади і (електрочайники);
28. У складському приміщенні розміщеного у підвалі театру використовується електродріт до світильника з пошкодженою ізоляцією;
29. Встановлена біля виходу пожежна шафа призначена для пожежного кран-комплекту не відповідає встановленим законодавством вимогам;
30. Не відокремлено у відповідності з вимогами пожежонебезпечні приміщення електрощитової, складу, протипожежними перегородками 1-го типу із заповненням прорізів дверима з нормованою межею вогнестійкості;
І поверх :
31. У приміщенні пожежного посту, буфеті, приміщені каси, використовується саморобні подовжувачі;
32. У приміщенні пожежного посту, буфеті використовується електрична проводка із пошкодженою ізоляцією;
33. У приміщенні пожежного посту використовується тимчасова дільниця електромережі;
34. На сцені електричні дроти які використовуються для сценічного обладнання прокладені із порушенням ПУЕ;
35. На центральному вході, у фойє, на змонтованій натяжній стелі - відсутній сертифікат горючості;
36. У приміщенні каси, при вході, встановлено електричний щит (ящик) з високою напругою без протипожежних перегородок 1-го типу із заповненням прорізів дверима з нормованою межею вогнестійкості, не відокремлено протипожежними дверима з межею вогнестійкості не менше ЕІ30;
37. На першому поверсі, в загальному холі, використовується облицювання підлоги горючими матеріалами з невідомими показниками пожежної небезпеки;
II поверх:
38. Допускається використання на II поверсі, у приміщеннях холу, грецької зали, монтування приміщень з горючого матеріалу (фанери, дощок тощо);
39. На другому поверсі, в загальному холі, використовуються облицювання підлоги горючими матеріалами з невідомими показниками пожежної небезпеки;
III поверх:
40. Приміщення завідувача літературної частини загромаджено горючими матеріалами (книгами, листівками, плакатами);
41. В приміщені для зберігання одягу, розташованого між І та II поверхом, на клітинному марші - відкриті розподільчі коробки (дози);
42. В приміщені директора, на III поверсі, електричні дроти прокладені по горючій основі та з порушенням ПУЕ;
43. В приміщені директора, на III поверсі, використовуються не сертифіковані саморобні подовжувачі;
44. Розміщений евакуаційний вихід у приймальні директора закритий та вихід зі сторони вул. Канатної із приміщення вестибюлю забитий та не відкриваємий;
45. На третьому поверсі, в загальному холі, використовуються облицювання підлоги горючими матеріалами з невідомими показниками пожежної небезпеки;
IV поверх:
46. В місці розміщення бухгалтерії, розташованої на IV поверсі, коридори (проходи) до приміщення швейної майстерні, гостьові кімнати, загромаджені горючими матеріалами, предметами;
47. Вхід до горищного приміщені загромаджений горючими матеріалами та прокладено через драбину трубопровід;
48. Відсутня проектно-кошторисна документація, на проведення перепланування (реконструкцію) адміністративних приміщень, в приміщення відпочинку добового перебування, з позитивним висновком експертизи, проведеної експертною організацією незалежно від форми власності, яка відповідає критеріям, визначеним центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури;
49. В приміщенні репетиційної зали використовуються світильники, підвішені безпосередньо на струмопровідний дріт;
50. На четвертому поверсі, в загальному холі, використовується облицювання підлоги горючими матеріалами з невідомими показниками пожежної небезпеки;
Територія театру:
51. Не проведено визначення категорії щодо визначення пожежної небезпеки прибудованого складського приміщення;
52. Не витримуються нормативні відстані у внутрішньому дворі театру, відстані стоянки автомобілів до будівлі театру.
Примірник вказаного акту отримано Директором-художнім керівником ОСОБА_3
У зв'язку з виявленими порушеннями, визначеними в акті перевірки №40, які є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей, подальша Комунальної установи Одеського академічного українського музично-драматичного театру ім. В.С.Василька створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей, що зумовило звернення позивача до суду з даним позовом.
Як зазначено в акті та не спростовано відповідачем будь-яких скарг під час проведення позапланової перевірки, заперечень, зауважень чи пояснень на акт №40, не надходило (а.с.19).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд керується наступними приписами норм чинного законодавства.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно п.п.57 п.4 Указу Президента України Про деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій № 20/2013 від 16.01.2013 року, ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.
Відповідно до Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (далі - ГУ ДСНС України в Одеській області) затвердженого наказом ДСНС України №507 від 21.09.2017 року ГУ ДСНС України в Одеській області відповідно до покладених на нього завдань, на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.
Відповідно до ст.66 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Підпунктом 12 ч.1 ст.67 КЦЗ України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Частиною 2 ст.68 КЦЗ України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Разом з тим, ч.1 ст.70 КЦЗ України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання; проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
При цьому, ч.2 ст.70 КЦЗ України визначено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Крім того, розпорядженням КМУ від 20 вересня 2017 року №643-р Деякі питання державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки визначено: Погодитися з пропозицією Міністерства внутрішніх справ щодо проведення Державною службою з надзвичайних ситуацій у жовтні - грудні 2017 року позапланових перевірок стану техногенної і пожежної безпеки у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, закладах охорони здоров'я із стаціонарним лікуванням, будинках для людей похилого віку та інвалідів, закладах відпочинку та оздоровлення державної та комунальної форми власності, а також приватної форми власності - у разі письмового звернення суб'єктів господарювання.
Обласним та Київській міській державним адміністраціям: за участю органів місцевого самоврядування сприяти проведенню перевірок; разом з Державною службою з надзвичайних ситуацій забезпечити проведення роз'яснювальної роботи щодо дотримання вимог техногенної та пожежної безпеки .
Як вбачається з матеріалів справи, Приморським районним відділом ГУ ДСНС України в Одеській області, за результатами проведеної позапланової перевірки з 07.05.2018 року по 14.05.2018 року, щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Комунальною установою Одеським академічним українським музично-драматичним театром ім. В.С.Василька , виявлено численні порушення вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.
Вказані порушення є суттєвим, адже вони можуть призвести до виникнення пожежі, як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, створювати небезпеку завдання шкоди життю та здоров'ю людей у процесі самої пожежі, а тому не усунення цих порушень є підставою для застосування до відповідача заходів реагування.
Як зазначено представником позивача та наголошується судом, при такому становищі співробітники та відвідувачі ОУМДТ ім. В.С. Василька, постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров'ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами вимог законодавства з питань пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту.
З огляду на вищезазначене вбачається, що подальша робота Комунальної установи Одеського академічного українського музично-драматичного театру ім. В.С.Василька з виявленими порушеннями, створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей. Не усунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров'ю людей.
Суд критично оцінює твердження представника відповідача, що керівництвом театру було прийнято до уваги надані позивачем зауваження та рекомендації, спрямовано зусилля належним чином виконувати покладені обов'язки та своєчасно усунути порушення пожежної безпеки, проведено низку заходів, спрямованих на підвищення безпеки персоналу та відвідувачів театру.
На думку представника відповідача, підписання договорів на проектування автоматичної протипожежної сигналізації, на надання платних послуг протипожежного призначення (перевірка та випробування пожежних гідрантів, внутрішніх пожежних кранів та їх обладнання пожежними рукавами, на надання послуг з вогнезахисту деревини (обробка дерев'яних конструкцій дахових (горищних) приміщень), на надання послуг з вогнезахисту деревини обробка завіс з тканини), на надання послуг з вогнезахисту деревини (обробка декорацій) - є достатнім виконанням припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки (а.с.52-91).
Проте, суд зазначає, що станом на 10 грудня 2018 року, не всі з вищевказаних договорів виконані, тобто наявність підписаного договору можливо розцінювати лише як намір сторін.
Відносно твердження відповідача, що театр є комунальною установою, діяльність якої фінансується за рахунок місцевого бюджету та всі витрати повинні бути погодженими із засновником в межах кошторисів, які складаються до початку бюджетного періоду та затверджуються на сесії Одеської обласної ради до початку року, суд нагадує, що згідно статті 3 Конституції України, людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю, а отже, відсутність матеріального забезпечення не повинна ставити життя та здоров'я людей під загрозу.
У зв'язку із зазначеним, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги Головного управління ДСНС України в Одеській області до Комунальної установи Одеського академічного українського музично-драматичного театру ім. В.С.Василька , про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) підлягають задоволенню.
Згідно зі ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.
Відповідно до ч. 1. ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 76 КАС України встановлено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Частиною 1 ст. 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази, суд дійшов висновку, щодо необхідності задоволення позовних вимог Головного управління ДСНС України в Одеській області, оскільки під час проведення позапланової перевірки Комунальної установи Одеського академічного українського музично-драматичного театру ім. В.С.Василька , виявлено 52 порушення, які створюють реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей, які не усунуто відповідачем.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, беручи до уваги відсутність витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню не підлягають.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 173-183, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Головного управління ДСНС України в Одеській області (65091, м. Одеса, вул. Прохорівська, 6, код ЄДРПОУ 38643633) до Комунальної установи Одеського академічного українського музично-драматичного театру ім. В.С.Василька (65026, Одеська область, м. Одеса, вул. Пастера, 15, код ЄДРПОУ 02224867), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Одеська обласна рада (65032, м. Одеса, просп. Шевченка 4, код ЄДРПОУ 25042882), Одеська обласна державна адміністрація (65032, м. Одеса, просп. Шевченка 4, код ЄДРПОУ 0022585), про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Комунальної установи Одеського академічного українського музично-драматичного театру ім. В.С. Василька у вигляді повного зупинення роботи Комунальної установи Одеського академічного українського музично-драматичного театру ім. В.С.Василька (ідентифікаційний код юридичної особи 02224867) розташованого за адресою: 65026, Одеська область, м. Одеса, вул. Пастера 15, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей наведених в Акті перевірки №40 від 14.05.2018 року - задовольнити.
Зобов'язати Комунальну установу Одеський академічний український музично-драматичний театр ім. В.С.Василька (ідентифікаційний код юридичної особи 02224867), розташовану за адресою : 65026, Одеська область, м. Одеса, вул. Пастера 15, повністю зупинити роботу до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей наведених в Акті перевірки №40 від 14.05.2018 року.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, беручи до уваги відсутність витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню не підлягають.
Рішення набирає законної сили згідно статті 255 КАС України - після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду згідно статті 295 КАС України подається до П'ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Одеський окружний адміністративний суд.
Суддя Балан Я.В.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2018 |
Оприлюднено | 12.12.2018 |
Номер документу | 78458087 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні