ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
03 грудня 2018 року № 826/11270/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Маруліної Л.О., за участі секретаря судового засідання Яцеленко Ю.О., представників позивача Яндян О.А. (ордер серії ЛГ№003668 від 16.07.2018 року), відповідача Шевчук О.П. (довіреність від 20.08.2018 року №8-26-0.42-7/39-18), розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Білдінг інвест груп доГоловного управління Держгеокадастру у місті Києві, провизнання протиправними дії, зобов'язати вчинити дії, ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Білдінг інвест груп (далі також - позивач, ТОВ Білдінг інвест груп ) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Держгеокадастру у місті Києві (далі також - відповідач, Держгеокадастр), в якому просить:
- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у місті Києві щодо формування та видачі витягу від 26.06.2018 року із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:85:291:0003 заявнику ТОВ Білдінг інвест груп зі значенням Кф (коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки) - 2;
- зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у місті Києві сформувати та видати Витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:85:291:0003 ТОВ Білдінг інвест груп зі значенням Кф (коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки) - 0,5.
В обґрунтування позову зазначено наступне.
Між позивачем та Київською міською радою укладено Договір оренди земельної ділянки від 26.03.2008 року та Договір про поновлення Договору оренди земельної ділянки від 09.10.2015 року, відповідно до яких позивачу передано в оренду земельну ділянку комунальної власності розміром 1,1742 га, кадастровий номер 8000000000:85:291:0003, цільове призначення - для будівництва, експлуатації та обслуговування офісно-торгово-розважального комплексу, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Оленівська, 23.
З метою визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розрахунку орендної плати за земельну ділянку, позивачем отримано Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 07.08.2015 року №9719, згідно з якого коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки - 0,5, функціональне використання - інші землі: землі, зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво .
У зв'язку із прийнятим рішенням Київської міської ради від 10.03.2016 року №217/217, яким внесено зміни до додатка №3 рішення Київської міської ради від 03.07.2014 року №23/23 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва , позивач 26.06.2018 року повторно звернувся до відповідача для отримання нового витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:85:291:0003 із зміненими значеннями локальних коефіцієнтів на місцезнаходження земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.
Проте, відповідачем сформовано новий витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:85:291:0003 від 26.06.2018 року, в якому змінено значення коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки (Кф) з 0,5 на 2, та пояснено, що таку зміну проведено на підставі Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року №489.
Вважаючи, що зміну значення коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки (Кф) з 0,5 на 2 відповідачем проведено протиправно, оскільки норми Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року №489, не можуть бути застосовані до позивача, останній просить суд визнати ці дії Головного управління Держгеокадастру у місті Києві протиправними та зобов'язати відповідача видати новий витяг, із зазначеним значенням коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки (Кф) - 0,5.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25.07.2018 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін та призначено справу до розгляду в судовому засіданні на 15.10.2018 року.
Через канцелярію суду 16.08.2018 року відповідачем подано відзив на позовну заяву.
Проти позову відповідач заперечує з тих підстав, що наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року №489, яким затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, набув чинності 01.01.2017 року, з огляду на що, правові підстави для його застосування до позивача наявні, а позовні вимоги є безпідставними.
Через канцелярію суду 04.09.2018 року позивачем подано відповідь на відзив, в якому позовні вимоги підтримано.
Судом встановлено, що статтею 73 Кодексу законів про працю встановлено святкові і неробочі дні, зокрема, святковий один день (неділя) - День захисника України.
Відповідно до статті 67 Кодексу законів про працю у випадку, коли святковий або неробочий день (стаття 73) збігається з вихідним днем, вихідний день переноситься на наступний після святкового або неробочого.
З огляду на те, що 14.10.2018 року є святковим днем, 15.10.2018 року визначено таким, в який робота також не проводиться, суд приходить до висновку про необхідність призначення іншої дати судового засідання, позаяк, ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 07.09.2018 року призначено судове засідання на 03.12.2018 року.
Через канцелярію суду 14.09.2018 року відповідачем подано заперечення на відповідь на відзив, в яких просить у задоволенні позовних вимог відмовити.
У судове засідання 03.12.2018 року прибули представники сторін.
Заслухавши позиції позивача та відповідача, дослідивши докази у справі, відповідно до частини третьої статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні 03.12.2018 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
Відповідно до копії відомостей з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) Товариство з обмеженою відповідальністю Білдінг інвест груп (код 32209542) є юридичною особою, зареєстрованою Подільською районною у місті Києві державною адміністрацією 19.09.2002 року.
Згідно з випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, основним видом економічної діяльності позивача є 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель .
З матеріалів справи судом встановлено, що між Товариством з обмеженою відповідальністю Білдінг інвест груп та Київською міською радою укладено Договір оренди земельної ділянки від 26.03.2008 року та Договір про поновлення Договору оренди земельної ділянки від 09.10.2015 року, об'єктом яких є земельна ділянка комунальної власності розміром 1,1742 га, кадастровий номер 8000000000:85:291:0003, цільове призначення - для будівництва, експлуатації та обслуговування офісно-торгово-розважального комплексу, місце розташування - в кварталі, обмеженому вулицями Оленівською, Межигірською, Набережно-Луговою у Подільському районі міста Києва.
Відповідно до копії витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 8000000000:85:291:0003 від 07.08.2015 року №9719, коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки - 0,5, функціональне використання - інші землі: землі, зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво , який розраховано відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 05.04.2006 року за №388/12262).
Пунктом 2.2 Договору про поновлення Договору оренди земельної ділянки від 09.10.2015 року встановлено, що відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 8000000000:85:291:0003 від 07.08.2015 року №9719 нормативна грошова оцінка Земельної ділянки становить 17 940 240 грн. 45 коп. (розраховано на підставі рішення Київської міської ради від 03.07.2014 року №23/23 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Києва ).
Позивач 26.06.2018 року звернувся до відповідача для отримання нового витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:85:291:0003 із зміненими значеннями локальних коефіцієнтів на місцезнаходження земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.
Головним управлінням Держгеокадастру у місті Києві сформовано витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:85:291:0003 від 26.06.2018 року, в якому змінено значення коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки (Кф) з 0,5 на 2.
Позивач із застосуванням вказаного значення коефіцієнту не погоджується, вважає його таким, що порушує його права та законні інтереси, позаяк звернувся до суду за їх захистом.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов наступних висновків.
Відповідно до підпунктів 14.1.72, 14.1.73 пункту 14.1 статті 14, підпунктів 269.1.1, 269.1.2 пункту 269.1, пункту 269.2 статті 269, підпунктів 270.1.1, 270.1.2 пункту 270.1 статті 270, пункту 287.7 статті 287 Податкового кодексу України платником земельного податку є власник земельної ділянки або землекористувач, якими може бути фізична чи юридична особа. Обов'язок сплати цього податку для його платника виникає з моменту набуття (переходу) в установленому законом порядку права власності на земельну ділянку чи права користування нею і триває до моменту припинення (переходу) цього права.
Згідно з частиною першою статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються цим Кодексом, Конституцією України, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Справляння орендної плати за землю, здійснюється відповідно до положень розділу XII Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - ПК України).
З 01.01.2015 року відповідно до пункту 10.1 статті 10 ПК України плата за землю належить до місцевих податків.
Згідно з пунктом 288.1 статті 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Відповідно до положень статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Порядок здійснення нормативно грошової оцінки земельних ділянок населених пунктів визначений Земельним кодексом України, Законом України "Про оцінку земель", Методикою нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України 23.03.1995 року № 213 та Порядком нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року № 489.
Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року №489 затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, який визначає процедуру проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (далі - Порядок №489).
Відповідно до пункту 3 зазначеного наказу, він набирає чинності з дня його офіційного опублікування і застосовується з 01.01.2017 року.
Позаяк, Порядок № 489 повинен застосовуватися до процедур нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, які будуть проводитися з 01.01.2017 року і не передбачає жодних коригувань раніше проведених нормативно грошових оцінок земель.
Згідно з положеннями пункту 2 розділу 1 Порядку №489 нормативна грошова оцінка земель населених пунктів проводиться відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 року № 213 (із змінами).
Пунктом 3 розділу 2 вказаного Порядку визначено, що нормативна грошова оцінка всіх категорій земель та земельних ділянок населених пунктів (за винятком земель сільськогосподарського призначення та земельних ділянок водного фонду, що використовуються для риборозведення) визначається згідно з формулою 1.
Відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 року № 213 (із змінами) коефіцієнт що характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) є складовою формули визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Окрім того, статтею 21 Закону України від 06.10.1998 року № 161-XIV Про оренду землі (із змінами і доповненнями) (далі також - Закон № 161-XIV) розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Таким чином, законодавством України чітко визначено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди.
Статтею 1 Закону № 161-XIV встановлено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Відповідно до частини першої статті 6 Закону № 161-XIV орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.
Договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства (стаття 14 Закону № 161-XIV).
Статтею 15 Закону № 161-XIV визначено істотні умови договору оренди, серед яких є, зокрема, орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Судом встановлено, що відповідно до пункту 4.2 Договором про поновлення Договору оренди земельної ділянки від 09.10.2015 року, укладеного між позивачем та Київською міською радою визначено, що річна орендна плата за Земельну ділянку на період будівництва об'єкта встановлюється у розмірі 4,5 відсотків від її нормативної грошової оцінки. Після введення об'єкта в експлуатацію річна орендна плата встановлюється у розмірі 6 відсотків від нормативної грошової оцінки Земельної ділянки. Обчислення розміру орендної плати за Земельну ділянку здійснюється з урахуванням цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством.
Відповідно до статті 1 Закону № 161-XIV, нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Згідно статтею 18 Закону № 161-XIV, нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться:- розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років; - розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Встановлено, що після прийняття Київською міською радою рішення від 03.07.2014 року №23/23 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Києва , нової нормативної грошової оцінки земель не проводилося.
Відповідно до договору оренди, в користування позивачу передається земельна ділянка комунальної власності за цільовим призначенням - для будівництва, експлуатації та обслуговування офісно-торгово-розважального комплексу.
Встановлено, що у оскаржуваному позивачем витязі від 26.06.2018 року із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:85:291:0003 заявнику ТОВ Білдінг інвест груп не вказано код цільового використання, однак застосовано коефіцієнт функціонального використання Кф - 2,0, оскільки у Державному земельному кадастрі відсутні відомості про код цільового використання згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 року № 548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 року за № 1011/18306.
Водночас, вбачається, що інформацію по орендованій позивачем земельній ділянці внесено до відомостей Державного земельного кадастру, про що свідчить витяг Головного управління Держгеокадастру у місті Києві з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 07.08.2015 року №9719 та витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 09.10.2015 року №45436961.
У відповідності до пункту 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 07.07.2011 року № 3613-VI Про державний земельний кадастр (із змінами і доповненнями) (далі також - Закон № 3613-VI ), у разі якщо земельні ділянки, обмеження (обтяження) у їх використанні зареєстровані до набрання чинності цим Законом у реєстрі, відомості про такі земельні ділянки, обмеження (обтяження) підлягають перенесенню до Кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення.
Згідно зі статтею 11 Закону 3613-VI відомості про об'єкти Державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об'єктів у натурі (на місцевості), визначеним з точністю відповідно до державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів. Зміна вимог державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів щодо показників точності або способів її визначення, зміна геодезичної або картографічної основи Державного земельного кадастру (у тому числі систем координат), що використовувалися для його ведення, не є підставою для внесення відомостей Державного земельного кадастру такими, що підлягають уточненню, якщо на момент їх внесення вони відповідали державним стандартам, нормам та правилам, технічним регламентам.
Таким чином, жодним нормативним актом не передбачено скасування, оновлення та/або обов'язок користувачів (орендаторів) земельних ділянок заміни кодів цільового використання землі, внесених до Державного земельного кадастру згідно Українського класифікатора цільового використання землі.
Відповідно до підпункту б пункту другого статті 21 Закону №3613-VI відомості про цільове призначення земельних ділянок вносяться до Державного земельного кадастру, зокрема, щодо виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель: на підставі відповідної документації із землеустрою, яка розробляється при формуванні земельних ділянок, щодо земельних ділянок, які формуються; на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яким передбачена зміна її цільового призначення.
З матеріалів справи встановлено, що станом на червень 2018 pоку, жодних змін у виді цільового використання орендованої ТОВ Білдінг інвест груп земельної ділянки не відбувалося, з огляду на що, у позивача відсутні підстави для подання заяви відповідачу про внесення змін до відомостей Державного земельного кадастру та розроблення нової технічної документації на земельні ділянки, які перебувають у користуванні позивача.
Відповідно до пунктів 3, 5 розділу II Порядку №489 в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.
Нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою Цн = ВхНп/Нк*Кф*Км, де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях); В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях); Нп - норма прибутку (6 %); Нк - норма капіталізації (3 %); Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки; Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.
Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 року №548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 року за № 1011/18306 (додаток № 1).
Відповідно до примітки №2 до Додатку №1 Порядку №489 у разі якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0.
Проте, з матеріалів справи судом встановлено, що відповідно до копії витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 8000000000:85:291:0003 від 07.08.2015 року №9719, коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки - 0,5, функціональне використання - інші землі: землі, зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво .
Отже, як встановлено судом під час розгляду справи, функціональне призначення спірної земельної ділянки також не змінювалося.
Враховуючи встановлений факт незмінності цільового та функціонального призначення земельної ділянки за кадастровим номером 8000000000:85:291:0003, що підтверджується доказами, які містяться у матеріалах справи, суд дійшов висновку, що відповідачем сформовано та видано позивачу витяг від 26.06.2018 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:85:291:0003 заявнику ТОВ Білдінг інвест груп зі значенням Кф (коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки) - 2 протиправно, позаяк, позовна вимога в частині визнання протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у місті Києві щодо формування та видачі витягу від 26.06.2018 року із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:85:291:0003 заявнику ТОВ Білдінг інвест груп зі значенням Кф (коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки) - 2 підлягає задоволенню.
Крім цього, суд зазначає, що відповідно до частини другої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Враховуючи, що судом встановлено протиправність дій відповідача, що полягають у формуванні та видачі позивачу витягу від 26.06.2018 року із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:85:291:0003 заявнику ТОВ Білдінг інвест груп зі значенням Кф (коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки) - 2, з метою ефективного захисту прав позивача, суд дійшов висновку про вихід за межі позовних вимог та визнати протиправним та скасувати витяг від 26.06.2018 року із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:85:291:0003 заявнику ТОВ Білдінг інвест груп зі значенням Кф (коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки) - 2.
Щодо позовної вимоги про зобов'язання відповідача сформувати та видати витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:85:291:0003 ТОВ Білдінг інвест груп зі значенням Кф (коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки) - 0,5, суд зазначає наступне.
Відповідно пункту 4 до частини другої, абзацу другого частини четвертої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправними та зобов'язання вчинити певні дії.
У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов'язує суб'єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
Отже, з встановлених судом обставин слід дійти висновку, що єдиною дією відповідача є формування та видача витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:85:291:0003 ТОВ Білдінг інвест груп зі значенням Кф (коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки) - 0,5 на підставі заяви позивача від 26.06.2018 року.
Щодо твердження представника відповідача про порушення дискреційних повноважень в разі задоволення цієї позовної вимоги та зобов'язання Головного управління Держгеокадастру у місті Києві видати витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:85:291:0003 ТОВ Білдінг інвест груп зі значенням Кф (коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки) - 0,5, суд зазначає наступне.
У рішенні Верховного Суду України від 16.09.2015 року у справі № 21-1465а15 зазначено, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникла б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.
Відповідно до правового висновку Верховного Суду, наведеного у постанові від 01.03.2018 року у справі № 826/22282/15, дискреційні повноваження мають місце тоді, коли "суб'єкт може вільно обирати між двома чи більшою кількістю альтернатив, кожна з яких буде правомірною. Якщо ж правомірним може вважатися лише один варіант поведінки, дискреційні повноваження відсутні", "тобто, дискреційними є повноваження суб'єкта владних повноважень обирати у конкретній ситуації між альтернативами, кожна з яких є правомірною. Прикладом таких повноважень є повноваження, які закріплені у законодавстві із застосуванням слова "може".
Відповідно до висновків, зроблених в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 04.08.2016 року у справі № 806/639/15 "у деяких справах, відповідач - орган державної влади помилково вважає свої повноваження дискреційними, оскільки у разі настання визначених законодавством умов, відповідач зобов'язаний до вчинення конкретних дій. Підставою для відмови у прийнятті такого рішення можуть бути лише визначені законодавством обставини. Відповідач не наділений повноваженнями за конкретних фактичних обставин діяти на власний розсуд - видати розпорядження, або відмовити у його виданні, існує лише один правомірний варіант поведінки."
В спірних правовідносинах повноваження відповідача, на думку суду, не є дискреційними, оскільки в останнього відсутні альтернативні варіанти поведінки, а є лише один - видати витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:85:291:0003 ТОВ Білдінг інвест груп зі значенням Кф (коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки) - 0,5.
Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Відповідно до платіжного доручення від 19.07.2018 року №1114 за подання позовної заяви позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1762, 00 грн. З огляду на задоволення позову в повному обсязі, сплачена сума судового збору підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача.
Керуючись статтями 2- 9, 11, 44, 72-78, 79, 139, 194, 241-246, 250, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Білдінг інвест груп задовольнити.
2. Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у місті Києві щодо формування та видачі Витягу від 26.06.2018 року із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:85:291:0003 заявнику ТОВ Білдінг інвест груп зі значенням Кф (коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки) - 2;
3. Визнати протиправним та скасувати Витяг від 26.06.2018 року із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданий Головним управлінням Держгеокадастру у місті Києві.
4. Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у місті Києві сформувати та видати Витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:85:291:0003 ТОВ Білдінг інвест груп зі значенням Кф (коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки) - 0,5. 5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у місті Києві (03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, буд.69, код ЄДРПОУ 39817550) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Білдінг інвест груп суму сплаченого судового збору у розмірі 1762, 00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві грн. 00 коп.).
Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно ч. 1 ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України. апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
У відповідно до пп. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Відповідно до пункту 4 частини п'ятої статті 246 Кодексу адміністративного судочинства України:
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю Білдінг інвест груп (04080, м. Київ, вул.. Оленівська, буд.23, код ЄДРПОУ 32209542);
Відповідач: Головне управління Держгеокадастру у місті Києві (03150, м. Київ, вул.. Велика Васильківська, буд.69, код ЄДРПОУ 39817550).
Суддя Л.О. Маруліна
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2018 |
Оприлюднено | 12.12.2018 |
Номер документу | 78464410 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Маруліна Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні