Постанова
від 12.12.2018 по справі 804/2212/18
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а їн и

12 грудня 2018 року м. Дніпросправа № 804/2212/18

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Кругового О.О. (доповідач),

суддів: Шлай А.В., Прокопчук Т.С.,

за участю секретаря судового засідання Іотової А.О.

за участю представника відповідача: ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпро апеляційну скаргу ОСОБА_2

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 червня 2018 року, (суддя суду першої інстанції Тулянцева І.В.), прийняту у порядку письмового провадження в м. Дніпро, за позовом ОСОБА_2 до Кам'янської міської виборчої комісії Дніпропетровської області, Всеукраїнського об'єднання Батьківщина , третя особа: депутат Кам'янської міської ради VII скликання ОСОБА_4 про визнання протиправним та скасування запису, -

в с т а н о в и в :

27 березня 2018 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_2 до відповідача - 1 Кам'янської міської виборчої комісії Дніпропетровської області, відповідача - 2 Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина", третя особа - депутат Кам'янської міської ради VII скликання ОСОБА_4 в якому просить:

- визнати протиправною та скасувати постанову Кам'янської міської виборчої комісії Дніпропетровської області № 19 від 19.09.2017 року про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата в депутати у виборчому списку відповідної місцевої організації політичної партії та реєстрацію наступного за черговістю депутата Кам'янської міської ради VII скликання;

- визнати протиправним та скасувати рішення політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" від 16.09.2017 року про відкликання за народною ініціативою депутата Кам'янської міської ради Дніпропетровської області, обраного на чергових місцевих виборах 25.10.2015 року шляхом висування від місцевої організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина", ОСОБА_2.

Адміністративний позов обґрунтовано тим, що за результатами проведення чергових виборів депутатів до місцевих рад, які відбулись 25.10.2015 року ОСОБА_2 було обрано депутатом VII скликання Кам'янської міської ради по багатомандатному виборчому округу (за партійними списками) від політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина". 03.07.2017 року Кам'янською міською виборчою комісією була прийнята постанова № 17 про звернення до Вищого керівного органу партії, місцева організація якої висунула депутата Кам'янської міської ради VII скликання ОСОБА_2 щодо відкликання депутата за народною ініціативою, а саме до Вищого керівного органу політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина". Рішенням XIV(VI етап) з'їзду політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" від 16.09.2017 року звернення Кам'янської міської виборчої комісії було розглянуто та відкликано за народною ініціативою депутата Кам'янської міської ради ОСОБА_2 Постановою Кам'янської міської виборчої комісії від 19.09.2017 року № 19 було визнано обраним депутатом, наступного за черговістю кандидата в депутати у виборчому списку від місцевої організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" м. Кам'янське - ОСОБА_4. Вважаючи, що постанова Кам'янської міської виборчої комісії від 19.09.2017 року № 19 та рішення з'їзду політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" від 16.09.2017 року були прийняті у порушення процедур, визначених Законом України "Про статус депутатів місцевих рад", просить визнати їх протиправними та скасувати.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 червня 2018 року в задоволенні адміністративного позову - відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом вимог норм матеріального та процесуального права просить оскаржуване рішення скасувати та прийняти нову постанову про задоволення позовних вимог.

Апеляційна скарга обґрунтована доводами адміністративного позову. Крім того, позивач зазначає, що підстави для відкликання його як депутата відсутні, оскільки позивачем як депутатом не було порушено вимог норм Законів та Конституції України всі обов'язки виконувались сумлінно, звітування здійснювалось у встановленому Законом порядку.

Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного судового рішення норм матеріального та процесуального права, суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню за наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що за результатами проведення чергових виборів депутатів до місцевих рад, які відбулись 25.10.2015 року ОСОБА_2 було обрано депутатом VII скликання Кам'янської міської ради по багатомандатному виборчому округу (за партійними списками) від політичної партії Всеукраїнське об'єднання Батьківщина , за ним було закріплено територіальний округ №20.

03 липня 2017 року Кам'янською міською виборчою комісією Дніпропетровської області була прийнята постанова № 17 про звернення до Вищого керівного органу партії, місцева організація якої висунула депутата Кам'янської міської ради VII скликання ОСОБА_2 щодо відкликання депутата за народною ініціативою, а саме до Вищого керівного органу політичної партії Всеукраїнське об'єднання Батьківщина .

В своєму зверненні від 06.07.2017 року № 50 Кам'янська міська виборча комісія Дніпропетровської області, з посиланням на ч. 5 ст. 41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , просила розглянути питання щодо відкликання депутата Кам'янської міської ради VII скликання ОСОБА_2 за народною ініціативою.

Рішенням XIV(VI етап) з'їзду політичної партії Всеукраїнське об'єднання Батьківщина від 16.09.2017 року звернення Кам'янської міської виборчої комісії було розглянуто та відкликано за народною ініціативою депутата Кам'янської міської ради ОСОБА_2

Постановою Кам'янської міської виборчої комісії Дніпропетровської області від 19.09.2017 року № 19 було визнано обраним депутатом, наступного за черговістю кандидата в депутати у виборчому списку від місцевої організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання Батьківщина м. Кам'янське - ОСОБА_4.

Вважаючи рішення політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" від 16.09.2017 року та постанову Кам'янської міської виборчої комісії Дніпропетровської області від 19.09.2017 року № 19 протиправними позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.

Вирішуючи спір між сторонами суд першої інстанції виходив з того, що оскаржувані рішення були прийняті відповідачами в порядку та в межах повноважень, визначених Законом, тому підстави для їх скасування - відсутні.

Суд апеляційної інстанції погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Процедура відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою визначені Розділом V Закону України Про статус депутатів місцевих рад від 11.07.2002 року № 93- IV (далі - Закон України № 93- IV).

Так, ст. 37 Закону України № 93- IV передбачені підстави для відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, а саме: порушення депутатом місцевої ради положень Конституції; пропуск депутатом місцевої ради протягом року більше половини пленарних засідань ради або засідань постійної комісії, невиконання ним без поважних причин, передбачених статтею 10 цього Закону, обов'язків депутата місцевої ради у виборчому окрузі; 3) невідповідність практичної діяльності депутата місцевої ради основним принципам і положенням його передвиборної програми, невиконання депутатом місцевої ради передбачених статтею 16 цього Закону зобов'язань звітувати перед виборцями та проводити зустрічі з ними.

Статтями 38 - 40 Закону України № 93- IV визначені процедури, що передбачають внесення пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою; подання повідомлення про створення ініціативної групи; збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Частинами 5 - 8 статті 41 Закону України № 93- IV передбачено, що якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону , оформлення підписних листів та кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, відповідає вимогам цього Закону , територіальна виборча комісія приймає рішення про відкликання депутата за народною ініціативою(у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування) або про звернення до вищого керівного органу партії, місцева організація якої висувала відповідного депутата, щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою не дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону та/або оформлення підписних листів або кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, не відповідає вимогам цього Закону та/або ініціативна група у встановлені цим Законом строки не подала до територіальної виборчої комісії підписні листи та протокол зборів виборців або подала їх після спливу встановлених строків, відповідна територіальна виборча комісія приймає рішення про припинення ініціативи щодо відкликання депутата місцевої ради.

Судом встановлено, що постановою Кам'янської міської виборчої комісії Дніпропетровської області від 03.07.2017 року № 17 комісія звернулась до Вищого керівного органу партії, місцева організація якої висунула депутата Кам'янської міської ради VII скликання ОСОБА_2 щодо відкликання депутата за народною ініціативою та звернення до Вищого керівного органу політичної партії Всеукраїнського об'єднання Батьківщина від 06.07.2017 року № 50

Правомірність вказаної постанови встановлена судовим рішенням, що набрало законної сили, а саме постановою Заводського районного суду м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області від 04.08.2017 року (справа № 208/3469/17), залишеній в силі ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 05.10.2017 року, та в силу приписів ст. 78 КАС України доказуванню під час розгляду даної справи не підлягає.

Вищий керівний орган партії відповідно до статуту партії розглядає звернення територіальної виборчої комісії щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою та приймає рішення про відкликання такого депутата за народною ініціативою або про відмову в задоволенні цієї ініціативи. Рішення вищого керівного органу партії, прийняте відповідно до її статуту, передається до відповідної територіальної виборчої комісії, яка інформує про зміст рішення ініціативну групу.

Отже, у територіальної виборчої комісії у випадку дотримання з боку ініціативної групи процедур, передбачених статями 38-40 цього Закону , оформлення підписних листів та кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, є обов'язок звернення до вищого керівного органу партії, місцева організація якої висувала відповідного депутата, щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Рішенням XIV(VI етап) з'їзду політичної партії Всеукраїнське об'єднання Батьківщина від 16.09.2017 року звернення Кам'янської міської виборчої комісії було розглянуто та відкликано за народною ініціативою депутата Кам'янської міської ради ОСОБА_2 про що повідомлено виборчу комісію.

Частиною 9 ст. 41 Закону України № 93- IV передбачено, що на підставі рішення вищого керівного органу партії про відкликання депутата, обраного шляхом висування місцевою організацією партії, за народною ініціативою, а у випадку якщо депутат був обраний шляхом самовисування, - на підставі свого рішення, передбаченого частиною шостою цієї статті, відповідна територіальна виборча комісія не пізніш як на п'ятий день з дня отримання/прийняття відповідного рішення зобов'язана у порядку, передбаченому законом про місцеві вибори, визнати обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації партії або призначити проміжні вибори депутата у відповідному одномандатному виборчому окрузі.

Відповідно до ст. 27 Закон України № 595 - VIII, територіальні та дільничні виборчі комісії організовують свою роботу відповідно до вимог цього Закону у формі відкритих засідань.

Виборча комісія є колегіальним органом. Основною формою роботи виборчої комісії є засідання. Засідання виборчої комісії є повноважним за умови присутності на ньому більше половини членів комісії від складу цієї комісії. Засідання виборчої комісії скликається з обов'язковим повідомленням усіх членів комісії про час, місце проведення засідання та його порядок денний. З метою дотримання при розгляді питань порядку денного права особи на участь у процесі прийняття рішення на засідання виборчої комісії запрошуються заявники та інші заінтересовані особи. Неприбуття на засідання виборчої комісії осіб, які були належним чином повідомлені про нього, не перешкоджає розгляду питань порядку денного.

Членам виборчої комісії надаються проекти рішень комісії та необхідні матеріали, як правило, не пізніше останнього дня перед днем проведення засідання комісії, однак не пізніш як до початку засідання.

Засідання виборчої комісії веде голова комісії або його заступник. У разі їх відсутності на засіданні комісії або невиконання ними цієї функції комісія визначає зі свого складу головуючого на засіданні. На засіданні виборчої комісії ведеться протокол засідання, який веде секретар комісії. Протокол засідання комісії підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (чи секретарем засідання).

Рішення виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії. Рішення виборчої комісії набирає чинності з моменту його прийняття.

Рішення виборчої комісії з розглянутого питання повинно містити: 1) найменування комісії; 2) найменування рішення, час, дату та місце його прийняття і порядковий номер; 3) мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії; 4) посилання на положення нормативно-правових актів або рішення (положення рішень) Центральної виборчої комісії чи територіальної виборчої комісії, або судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті рішення; 5) резолютивну частину.

Рішення виборчої комісії підписується головуючим на засіданні. Зміст та номер рішення повинні бути відображені у протоколі відповідного засідання комісії.

Як вбачається з протоколу № 67 засідання Кам'янської міської виборчої комісії Дніпропетровської області від 19.09.2017 року, засідання комісії відбувалось при наявності кворуму, із 18 членів виборчої комісії були присутніми - 12 членів.

На засіданні 19.09.2017 року Кам'янська міська виборча комісія Дніпропетровської області розглянула питання щодо рішення політичної партії Всеукраїнське об'єднання Батьківщина від 16.09.2017 року про відкликання за народною ініціативою депутата Кам'янської міської ради ОСОБА_2 та за результатами його розгляду прийняла постанову Про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата в депутати у виборчому списку відповідної місцевої організації політичної партії та реєстрацію наступного за черговістю депутата Кам'янської міської ради VII скликання № 17 від 19.09.2017 року, якою було визнано обраним депутатом, наступного за черговістю кандидата в депутати у виборчому списку від місцевої організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання Батьківщина м. Кам'янське - ОСОБА_4.

Тобто, територіальна виборча комісія, виходячи з приписів ч. 9 ст. 41, 27 Закону , виконала рішення вищого керівного органу партії про відкликання депутата, обраного шляхом висування місцевою організацією партії, за народною ініціативою та визнала обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації партії.

Виходячи із вищевикладеного, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про дотримання відповідачами визначеної Законом процедури щодо прийняття оскаржуваних рішень.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що позивачем не наведено суду обґрунтованих доводів та доказів на їх підтвердження порушення відповідачами процедури розгляду питання відкликання позивача як депутата за народною ініціативою, визнання обраним наступного за черговістю депутата. Таким чином, доводи апеляційної інстанції не спростовують висновків суду першої інстанції, що свідчить про відсутність підстав для зміни або скасування оскаржуваного рішення суду.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що апеляційну скаргу на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 червня 2018 року слід залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

Керуючись ст. ст. 243 ст. 308, 310, 316 КАС України,-

п о с т а н о в и в :

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 червня 2018 року у справі 804/2212/18 - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 12 грудня 2018 року та може бути оскаржена протягом тридцяти днів в касаційному порядку до Верховного Суду.

Постанова в повному обсязі складена 12.12.2018р.

Головуючий - суддя О.О. Круговий

суддя А.В. Шлай

суддя Т.С. Прокопчук

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2018
Оприлюднено14.12.2018
Номер документу78526686
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/2212/18

Постанова від 12.12.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Постанова від 12.12.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Постанова від 12.12.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Постанова від 12.12.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 19.10.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 19.10.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 25.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 25.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 21.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 21.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні