Постанова
від 12.12.2018 по справі 804/2212/18
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а їн и

12 грудня 2018 року м. Дніпросправа № 804/2212/18

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Кругового О.О. (доповідач),

суддів: Прокопчук Т.С., Шлай А.В.,

за участю секретаря судового засідання Іотової А.О.,

за участю представника відповідача: Московчук А.М..

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпро апеляційну скаргу ОСОБА_2

на ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 червня 2018 року, (суддя суду першої інстанції Тулянцева І.В.), прийняту в порядку письмовго провадження в м. Дніпро, за позовом ОСОБА_2 до Кам'янської міської виборчої комісії Дніпропетровської області, Всеукраїнського об'єднання Батьківщина , третя особа: депутат Кам'янської міської ради VII скликання Усачов Олег Миколайович про визнання протиправним та скасування запису, -

в с т а н о в и в :

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 червня 2018 року позовну заяву ОСОБА_2 було залишено без розгляду в частині позовних вимог про скасування рішення політичної партії Всеукраїнське об'єднання Батьківщина від 16.09.2017 р. про відкликання за народною ініціативою депутата Кам'янської міської ради Дніпропетровської області, обраного на чергових місцевих виборах 25.10.2015 року шляхом висування від місцевої організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання Батьківщина , ОСОБА_2.

Не погодившись з ухвалою суду позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом вимог норм процесуального права просить оскаржувану ухвалу скасувати та справу направити на продовження розгляду в цій частині позовних вимог до суду першої інстанції.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що віднесення судом діяльності депутата місцевої ради до різновиду публічної служби та застосування строку звернення до суду в один місяць є необґрунтованим, оскільки Закони України Про службу в органах місцевого самоврядування , Про місцеве самоврядування в Україні , Про статус депутатів місцевої ради не визначають депутата місцевої ради як посадову особу органу місцевого самоврядування, а його діяльність службою в органах місцевого самоврядування. В даному випадку, на думку позивача, до спірних відносин має бути застосовані загальні строки звернення до суду з адміністративним позовом з моменту коли позивач дізнався про порушення своїх прав. Оскаржуване рішення політичної партії було отримано позивачем 27.11.2017 року під час ознайомлення в Заводському районному суді м. Дніпродзержинська з матеріалами адміністративної справи №208/3469/17. Таким чином, на думку позивача, враховуючи, що про рішення політичної партії він дізнався 27.11.2017 року, а з позовом до суду про його оскарження звертався в березні 2018 року, ним не порушено шестимісячного строку звернення до суду з адміністративним позовом.

Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного судового рішення норм матеріального та процесуального права, суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню за наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 27 березня 2018 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_2 до відповідача - 1 Кам'янської міської виборчої комісії Дніпропетровської області, відповідача - 2 Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина", третя особа - депутат Кам'янської міської ради VII скликання Усачов Олег Миколайович в якому просить:

- визнати протиправною та скасувати постанову Кам'янської міської виборчої комісії Дніпропетровської області № 19 від 19.09.2017 року про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата в депутати у виборчому списку відповідної місцевої організації політичної партії та реєстрацію наступного за черговістю депутата Кам'янської міської ради VII скликання;

- визнати протиправним та скасувати рішення політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" від 16.09.2017 року про відкликання за народною ініціативою депутата Кам'янської міської ради Дніпропетровської області, обраного на чергових місцевих виборах 25.10.2015 року шляхом висування від місцевої організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" ОСОБА_2.

Заяви про поновлення строку на подання адміністративного позову позивачем не подавалось.

Залишаючи без розгляду адміністративний позов в частині вимог про скасувати рішення політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" від 16.09.2017 року про відкликання за народною ініціативою депутата Кам'янської міської ради Дніпропетровської області, обраного на чергових місцевих виборах 25.10.2015 року шляхом висування від місцевої організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" ОСОБА_2, суд першої інстанції виходив з того, що дана позовна вимога є такою, що заявлена зі спору про проходження публічної служби, тому позивачем порушено визначений законом місячний строк звернення до суду із позовом.

Суд апеляційної інстанції погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Частиною 1 статті 2 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" від 11.07.2002 року № 93 - IV (далі - Закон України № 93 - IV ) встановлено, що депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - депутат місцевої ради) є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно до Конституції України і закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановлений Конституцією України.

Депутат місцевої ради є повноважним і рівноправним членом відповідної ради - представницького органу місцевого самоврядування. Депутат місцевої ради відповідно до цього Закону наділяється всією повнотою прав, необхідних для забезпечення його реальної участі у діяльності ради та її органів (ст. 3 Закону України №93 - IV).

Повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради у разі його відкликання виборцями у встановленому цим Законом порядку ( п. 1 ч. 1 ст. 5 Закону України №93 - IV).

Зі змісту положень ст. 41 Закону України №93 - IV, якою врегульовано порядок відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, випливає, що Вищий керівний орган партії відповідно до статуту партії розглядає звернення територіальної виборчої комісії щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою та приймає рішення про відкликання такого депутата за народною ініціативою або про відмову в задоволенні цієї ініціативи.

Аналіз такого врегулювання цих відносин дає підстави для висновку про те, що рішення Вищого керівного органу партії про відкликання за народною ініціативою депутата місцевої ради може бути оскаржене до суду.

Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 19 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби.

Публічна служба - діяльність на державних політичних посадах, у державних колегіальних органах, професійна діяльність суддів, прокурорів, військова служба, альтернативна (невійськова) служба, інша державна служба, патронатна служба в державних органах, служба в органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування (п. 17 ч. 1 ст. 4 КАС України).

Відповідно до ч. 5 ст. 122 КАС України, для звернення до суду у справах щодо прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби встановлюється місячний строк.

Встановлені обставини справи свідчать, що на підставі рішення політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" від 16.09.2017 року фактично припинено повноваження ОСОБА_2 шляхом його відкликання за народною ініціативою.

Отже, рішення політичної партії може бути оскаржене в порядку адміністративного судочинства в межах строку, передбаченого для рішень, що виникають із відносин публічної служби.

Аналогічні висновки щодо спірних відносин викладені в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 10.05.2016 року по справі № 800/276/16.

При цьому, суд апеляційної інстанції зазначає, що той факт що ОСОБА_2 не є посадовою особою місцевого самоврядування не змінює специфіки заявленого спору, який виник між Вищим керівним органом партії та позивачем у зв'язку з припиненням повноважень позивача як депутата, та не створює підстав для застосування до спірних відносин загального строку звернення до суду.

Як зазначає позивач, про рішення політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" від 16.09.2017 року про його відкликання за народною ініціативою депутата Кам'янської міської ради Дніпропетровської області, обраного на чергових місцевих виборах 25.10.2015 року шляхом висування від місцевої організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання Батьківщина дізнався 27.11.2017 року під час ознайомлення в Заводському районному суді м. Дніпродзержинська з матеріали адміністративної справи №208/3469/17, таким чином місячний строк на подання позову про скасування рішення політичної партії сплинув 27.12.2017 року.

Однак, позивач звернувся до суду із даним адміністративним позовом лише в березні 2018 року, у зв'язку з чим колегія суддів вважає, що ним порушено місячний строк звернення до суду визначений ч. 5 ст. 122 КАС України, при цьому позивачем не зазначено суду жодних поважних підстав пропуску строку, не надано доказів на їх підтвердження.

За таких обставин, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції про достатність підстав для залишення адміністративного позову ОСОБА_2 без розгляду в частині вимог про скасування політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" від 16.09.2017 року про відкликання за народною ініціативою депутата Кам'янської міської ради Дніпропетровської області, обраного на чергових місцевих виборах 25.10.2015 року шляхом висування від місцевої організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" ОСОБА_2.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що ухвала суду першої інстанції є законною та обґрунтованою, підстави для її зміни або скасування - відсутні.

Керуючись ст. ст. 243 ст. 308, 310, 312, 316 КАС України,-

п о с т а н о в и в :

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 - залишити без задоволення.

Ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 червня 2018 року у справі 804/2212/18 - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 12 грудня 2018 року та може бути оскаржена протягом тридцяти днів в касаційному порядку до Верховного Суду.

Постанова в повному обсязі складена 12.12.2018 р.

Головуючий - суддя О.О. Круговий

суддя Т.С. Прокопчук

суддя А.В. Шлай

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2018
Оприлюднено14.12.2018
Номер документу78526973
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/2212/18

Постанова від 12.12.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Постанова від 12.12.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Постанова від 12.12.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Постанова від 12.12.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 19.10.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 19.10.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 25.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 25.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 21.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 21.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні