Справа № 1540/4958/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2018 року м. Одеса
У залі судових засідань № 31
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Балан Я.В.,
при секретарі судового засідання - Ходжаяна А.В.,
за участю сторін:
представника позивача - ОСОБА_1,
представника відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні, за правилами спрощеного позовного провадження, адміністративну справу за позовною заявою Головного управління ДСНС України в Одеській області до Одеської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернату імені професора ОСОБА_3, про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду, з позовною заявою звернулось Головне управління ДСНС України в Одеській області до Одеської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернату імені професора ОСОБА_3, про:
застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Одеської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернат імені професора ОСОБА_3 (код ЄДРПОУ 02214260) розташованої за адресою: 65026, Одеська область, м. Одеса, Сабанєєв міст, буд.1, а саме: зобов'язати Одеську середню спеціалізовану музичну школу-інтернат імені професора ОСОБА_3, повністю зупинити роботу об'єкту розташованого за адресою: 65026, Одеська область, м. Одеса, Сабанєєв міст, буд. 1, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей наведених в Акті перевірки № 165 від 25.06.2018 року за номерами: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 23, 25, 26, 27, 32.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що 25.06.2018 року було проведено позапланову перевірку Одеської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернат імені професора ОСОБА_3, за результатами якої, було виявлено ряд порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту та складено акт №165 від 25.06.2018 року. Серед виявлених порушень встановлено такі, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей. Подальша робота/проведення занять у Одеській середній спеціалізованій музичній школі-інтернат імені професора ОСОБА_3 з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей. При такому становищі, працівники та учні Одеської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернат імені професора ОСОБА_3, постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров'ю, через невиконання та ігнорування керівництвом вимог законодавства з питань пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2018 року, вищезгадану позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження по справі.
У встановлений судом строк, відповідач надав відзив на позовну заяву. У відзиві зазначено, що встановлені порушення не є підставою для застосування заходів реагування у сфері державного контролю у вигляді повного зупинення роботи об'єкту, оскільки усунення вказаних недоліків спрямовано на своєчасне виявлення та сповіщення про вже виниклу пожежу, ліквідацію її наслідків, разом з тим, наявність таких порушень аж ніяк не свідчить про наявність неприпустимого ризику виникнення пожежі, самі по собі порушення не створюють загрозу життю та здоров'ю людей. Ризик виникнення пожежі має вірогідний характер і він безпосередньо не виникає внаслідок виявлених порушень, тому не має необхідності застосування виняткових заходів реагування у вигляді зупинення роботи об'єкту.
Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовуються вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні обставини.
Судом встановлено, що 25.06.2018 року відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області №148 від 30.03.2018 року Про здійснення позапланової перевірки , на підставі посвідчення на проведення перевірки №171 від 22.05.2018 року, головним інспектором Приморського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області, майором служби цивільного захисту ОСОБА_1, у присутності уповноваженої особи відповідача - заступника директора з адміністративно господарчої частини ОСОБА_4, було проведено позапланову перевірку Одеської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернат імені професора ОСОБА_3, розташованої за адресою: 65026, Одеська область, м. Одеса, Сабанєєв міст, буд. 1, під час якої перевірено: будівлі, споруди, приміщення, територію, з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено Акт № 165 від 25.06.2018 року (а.с. 26-30).
Під час проведення вищевказаної перевірки, було виявлено порушення Одеської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернат імені професора ОСОБА_3, вимог Кодексу цивільного захисту України (далі - КЗЦУ), Правил Пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 року, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за №252/26697 (далі ППБУ) та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки.
За результатами перевірки, було складено акт №165 від 25.06.2018 року (а.с. 26-30), в якому відображено 32 порушення Одеською середньою спеціалізованою музичною школою-інтернат імені професора ОСОБА_3, серед яких порушення за номерами 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 23, 25, 26, 27, 32, на думку позивача, є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
Серед зазначених порушень вказані:
1. Приміщення школи-інтернату не обладнані системою автоматичної пожежної сигналізації з виведення сигналу на пульт цілодобового централізованого спостереження пожежної охорони, змонтованої ліцензованою організацією.
2. Електрощитові №1 та №2 в приміщенні не оснащені автономною системою пожежогасіння.
3. Не обладнано всі евакуаційні виходи світловими покажчиками з написом Вихід білого кольору на зеленому фоні, підключеними до джерела живлення евакуаційного (аварійного) освітлення, або такими, що переключаються на нього автоматично у разі зникнення живлення на їх основних джерелах живлення.
4. Приміщення школи-інтернату не обладнані системою сповіщення про пожежу та управління евакуацією людей.
5. Дерев'яні конструкції дахового приміщення школи-інтернату не оброблені вогнезахисним розчином з веденням нормованого ступеню вогнестійкості.
6. Не проведено обробку вогнезахисним просоченням дерев'яних конструкцій сценічної коробки, декорацій, сценічного оформлення зі складанням акту.
7. На вікнах каб. 101, 102, 103, на 1-му поверсі в спортзалі та в класах житлового корпусу на 2-му поверсі - встановлені глухі металеві грати.
8. Приміщення електрощитові школи-інтернату не відділяються протипожежними дверима відповідно до вимог ДБН В1.1-7-2002 Пожежна безпека об'єктів будівництва .
9. Пожежні кран-комплекти не укомплектовані пожежними рукавами, стволами та однаковими перехідниками.
10. Допускається виконання трубопроводу системи внутрішнього протипожежного водопроводу з пластикових труб в підвальному приміщенні.
11. На ПК в підвалі відсутня пожежна шафа внутрішнього пожежного водопостачання.
12. Відсутня нумерація на пожежних шафах внутрішнього пожежного водопостачання.
13. Внутрішня система протипожежного водопостачання знаходиться без насосів підсилювачів.
14. Кнопки дистанційного запуску пожежних насосів відсутні.
15. Не проведено технічне обслуговування пожежних кранів і перевірку працездатності шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування.
16. В коридорі на 1-му поверсі та під сходовою клітиною на шляхах евакуації встановлено шафи.
17. В приміщеннях школи-інтернату в дозах з'єднання жил дротів і кабелів не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (гвинтових, болтових тощо).
18. Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж в приміщеннях підвалу, в електрощитовій № 1 та елеваторного вузлу.
19. В підвальних приміщеннях, в елеваторній, відкриті електросвітильники не обладнані захисними скляними ковпаками.
20. Електричні розетки встановлені на поверхню горючих основ в класах на 2-му поверсі інтернату.
21. На 2-му поверсі інтернату допускається експлуатація тимчасових електромереж прокладених по горючій основі.
22. Приміщення та територію не забезпечено в повному обсязі відповідними знаками безпеки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности .
23. В підвальних приміщеннях допускається складання горючих матеріалів (старої меблі, дощок, тощо).
24. На дверях електрощитових та дахового приміщення не вказано місце зберігання ключів.
25. Допускається використання в приміщенні електрощитової, елеваторного вузла та підвального приміщення під виробничі приміщення та захаращування їх сторонніми предметами.
26. Відсутні засоби індивідуального захисту органів дихання та шафи для зберігання пристроїв фільтрувальних для саморятування під час пожежі. Кількість засобів індивідуального захисту органів дихання визначається за кількістю обслуговуючого персоналу.
27. Допускається паркування автотранспорту безпосередньо на проїздах й проходах до будівель, споруд, пожежних вододжерел.
28. Посадовим особам не проведено перевірку навчання за програмою пожежно-технічного мінімуму з отриманням спеціального посвідчення (керівникам та їх заступникам, відповідальним особам за протипожежний стан та електрогосподарство)
29. Не проведено ідентифікацію об'єкта на визначення його потенційної небезпеки.
30. Відсутні на видних місцях на підприємстві інструкції щодо виконання вимог техногенної безпеки та порядку дій персоналу в разі виникнення аварійної ситуації (аварії).
31. Відсутні інформаційно-довідкові куточки щодо дій персоналу об'єкта у разі виникнення надзвичайних ситуацій.
32. Працюючий персонал та діти не забезпечені засобами радіаційного та хімічного захисту.
Примірник вказаного акту отримано директором - ОСОБА_5.
Судом встановлено, що відносно винної посадової особи, заступника директора з адміністративно господарчої частини ОСОБА_4, за виявлені порушення було складено протокол ОД №007341 від 21.08.2018 року про адміністративне правопорушення відповідно до ст.188-8 КУпАП (а.с.31).
Постановою ОД №007341 від 21.08.2018 року про накладення адміністративного стягнення ОСОБА_4, притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 51 грн. 00 коп. (а.с.32).
У зв'язку з виявленими порушеннями, визначеними в акті перевірки №165, які є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей, подальша робота Одеської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернат імені професора ОСОБА_3 створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей, що зумовило звернення позивача до суду з даним позовом.
Як зазначено в акті та не спростовано відповідачем будь-яких скарг під час проведення позапланової перевірки, заперечень, зауважень чи пояснень на акт №165, не надходило (а.с.30).
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно п.п.57 п.4 Указу Президента України Про деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій № 20/2013 від 16.01.2013 року, ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.
Відповідно до Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (далі - ГУ ДСНС України в Одеській області) затвердженого наказом ДСНС України №507 від 21.09.2017 року ГУ ДСНС України в Одеській області відповідно до покладених на нього завдань, на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.
Відповідно до ст.66 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Підпунктом 12 ч.1 ст.67 КЦЗ України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Частиною 2 ст.68 КЦЗ України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Разом з тим, ч.1 ст.70 КЦЗ України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами;відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання; проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
При цьому, ч.2 ст.70 КЦЗ України визначено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Крім того, розпорядженням КМУ від 20 вересня 2017 року №643-р Деякі питання державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки визначено: Погодитися з пропозицією Міністерства внутрішніх справ щодо проведення Державною службою з надзвичайних ситуацій у жовтні - грудні 2017 року позапланових перевірок стану техногенної і пожежної безпеки у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, закладах охорони здоров'я із стаціонарним лікуванням, будинках для людей похилого віку та інвалідів, закладах відпочинку та оздоровлення державної та комунальної форми власності, а також приватної форми власності - у разі письмового звернення суб'єктів господарювання.
Обласним та Київській міській державним адміністраціям: за участю органів місцевого самоврядування сприяти проведенню перевірок; разом з Державною службою з надзвичайних ситуацій забезпечити проведення роз'яснювальної роботи щодо дотримання вимог техногенної та пожежної безпеки .
Як вбачається з матеріалів справи, Приморським районним відділом ГУ ДСНС України в Одеській області, за результатами проведеної позапланової перевірки 25.06.2018 року, щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Одеської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернат імені професора ОСОБА_3, виявлено численні порушення вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.
Як зазначено представником позивача та наголошується судом, при такому становищі працівники та учні Одеської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернат імені професора ОСОБА_3, постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров'ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами відповідача вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.
З огляду на вищезазначене вбачається, що подальша робота Одеської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернат імені професора ОСОБА_3 з виявленими порушеннями, створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей. Не усунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров'ю людей.
Суд критично оцінює твердження представника відповідача, що ризик виникнення пожежі має вірогідний характер і він безпосередньо не виникає внаслідок виявлених порушень, тому не має необхідності застосування виняткових заходів реагування у вигляді зупинення роботи об'єкту.
Поміж іншим, представник відповідача зазначив, що для виконання припису №156 від 25.06.2018 року - необхідні кошти, а Одеська середня спеціалізована музична школа-інтернат імені професора ОСОБА_3 фінансується з державного бюджету України, головним розпорядником коштів якого виступає Міністерство культури України, жодного фінансування з місцевого бюджету установа отримати не може. Керівництвом школи написані клопотання до Міністерства культури України, про виділення коштів на вогнегасну обробку дерев'яних елементів даху, придбання нових рукавів, стволів та гайок для пожежних кранів, перезарядження вогнегасників, закупку нових вогнегасників, монтаж та запуск протипожежної системи (а.с.62-63).
В матеріалах справи, наявний акт перевірки стану пожежної безпеки в Одеській середній спеціалізованій школі-інтернат імені професора ОСОБА_3 від 29 серпня 2018 року, в якому зазначені усунуті порушення вимог правил пожежної безпеки, які були виявлені під час проведення позапланової перевірки 25.06.2018 року, а саме: металеві грати демонтовані в повному обсязі; на ПК в підвалі пожежна шафа встановлена; на пожежних шафах внутрішнього пожежного водопостачання закріплена нумерація шаф та занесена в план евакуації школи; тимчасові електромережі в приміщеннях підвалу, в електрощитовій №1 та в елеваторному вузлі демонтовано; проведено роботи з улаштування електромереж згідно правил ППБУ; в підвальних приміщеннях, в елеваторній, відкриті електросвітильники замінено на прожектори з захисним склом; електричні розетки встановлені на поверхню горючих основ на 2-му поверсі інтернату демонтовано; проведено роботи з улаштування електромереж згідно правил ППБУ; на 2-му поверсі в класах інтернату тимчасові електромережі по горючій основі демонтовано, проведено роботи з улаштуванням електромереж згідно правил ППБУ; в підвальних приміщеннях складання горючих матеріалів (старої меблі, дощок, тощо) розібрано та вивезено за межі школи; на дверях електрощитових та дахового приміщення встановлено заламіновані листи, де вказано місце зберігання ключів; в приміщенні електрощитової, елеваторного вузла та підвального приміщення розібрано робочі місця налаштовані під виробничі та очищено від сторонніх предметів; не дозволяється паркування автотранспорту безпосередньо на проїздах й проходах до будівель, споруд, пожежних вододжерел, постійно контролюється шкільна територія (ворота постійно закриті на замок); постійно проходить навчання та перевірку знань за програмою пожежно-технічного мінімуму з отриманням спеціального посвідчення відповідальна особа за протипожежний стан та електрогосподарство ОСОБА_4 (посвідчення №14055709 дійсно до 27.10.2018 року) (а.с.70-73).
Суд зазначає, що вищезгаданий акт, складено ОСОБА_4, та членами Комісії з питань пожежної безпеки, перевірки навчальних класів, службових приміщень школи-інтернату, тобто працівниками Одеської середньої спеціалізованої школи-інтернат ім.. проф. ОСОБА_3. Повторна перевірка уповноваженими особами ГУ ДСНС України в Одеській області - не проводилася.
Позивачем наголошується, що усунення вказаних в Акті 165 від 25.06.2018 року, недоліків, спрямовано на своєчасне виявлення та сповіщення про вже виниклу пожежу, ліквідацію її наслідків, разом з тим, наявність таких порушень, на думку позивача, не свідчить про наявність неприпустимого ризику виникнення пожежі, самі по собі порушення не строюють загрозу життю та здоров'ю людей.
Проте, на думку суду, не усунуті порушення є суттєвими, адже вони можуть призвести до виникнення пожежі, як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, створювати небезпеку завдання шкоди життю та здоров'ю людей у процесі самої пожежі, а тому не усунення цих порушень є підставою для застосування до відповідача заходів реагування.
У зв'язку із зазначеним, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги Головного управління ДСНС України в Одеській області до Одеської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернат імені професора ОСОБА_3 про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) підлягають задоволенню.
Згідно зі ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.
Відповідно до ч. 1. ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 76 КАС України встановлено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Частиною 1 ст. 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази, суд дійшов висновку щодо необхідності задоволення позовних вимог Головного управління ДСНС України в Одеській області оскільки під час проведення позапланової перевірки Одеської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернат імені професора ОСОБА_3 виявлено порушення, які створюють реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей, які не усунуто відповідачем.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, беручи до уваги відсутність витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню не підлягають.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 173-183, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Головного управління ДСНС України в Одеській області (65091, м. Одеса, вул. Прохорівська, 6, код ЄДРПОУ 38643633) до Одеської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернат імені професора ОСОБА_3 (65026, Одеська область, м. Одеса, Сабанєєв міст, буд. 1, код ЄДРПОУ 02214260), про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Одеської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернат імені професора ОСОБА_3 (код ЄДРПОУ 02214260) розташованої за адресою: 65026, Одеська область, м. Одеса, Сабанєєв міст, буд.1, а саме: зобов'язати Одеську середню спеціалізовану музичну школу-інтернат імені професора ОСОБА_3, повністю зупинити роботу об'єкту розташованого за адресою: 65026, Одеська область, м. Одеса, Сабанєєв міст, буд. 1, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей наведених в Акті перевірки № 165 від 25.06.2018 року за номерами: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 23, 25, 26, 27, 32 - задовольнити.
Зобов'язати Одеську середню спеціалізовану музичну школу-інтернат імені професора ОСОБА_3, повністю зупинити роботу об'єкту розташованого за адресою: 65026, Одеська область, м. Одеса, Сабанєєв міст, буд. 1, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей наведених в Акті перевірки № 165 від 25.06.2018 року за номерами: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 23, 25, 26, 27, 32.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, беручи до уваги відсутність витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню не підлягають.
Рішення набирає законної сили згідно статті 255 КАС України - після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду згідно статті 295 КАС України подається до П'ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Одеський окружний адміністративний суд.
Повний текст рішення складено та підписано 14 грудня 2018 року.
Суддя Балан Я.В.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2018 |
Оприлюднено | 16.12.2018 |
Номер документу | 78559221 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Балан Я. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні