Справа № 1540/4511/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 грудня 2018 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Балан Я.В., розглянувши у порядку письмового провадження, за наявними матеріалами, справу за позовною заявою Головного управління ДСНС України в Одеській області до Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Овідіопольського району Одеської області, про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду, з позовною заявою звернулось Головне управління ДСНС України в Одеській області до Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Овідіопольського району Одеської області, про:
застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Овідіопольського району Одеської області (67842, Одеська область, Овідіопольський район, село Дальник, вул. Дружби (колишня Леніна), буд. 128, код ЄДРПОУ 34312124) а саме: зобов'язати Дальницьку загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів Овідіопольського району Одеської області повністю зупинити роботу закладу за адресою: 67842, Одеська область, Овідіопольський район, село Дальник, вул. Дружби (колишня Леніна), будинок 128, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, зазначених в акті перевірки № 46 від 08.06.2018 року за номерами: 3, 6-16.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що у період з 06.06.2018 року по 08.06.2018 року було здійснено позапланову перевірку за адресою: 67842, Одеська область, Овідіопольський район, с. Дальник, вул. Дружби (колишня Леніна), буд. 128, за результатом якої було виявлено ряд порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту та складено акт № 46 від 08.06.2018 року. Серед виявлених порушень встановлено такі, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей. Подальша робота Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Овідіопольського району Одеської області з виявленими порушеннями, створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей. Не усунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров'ю людей. При такому становищі, працівники та учні Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Овідіопольського району Одеської області, постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров'ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами вимог законодавства з питань пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 06 вересня 2018 року, вищевказану позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження по справі.
У встановлений судом строк, відповідач надав відзив на позовну заяву. У відзиві просив у задоволенні позовних вимог відмовити, через те, що на виконання вимог припису №43 від 08.06.2018 року, відповідачем були відкориговані відповідні документи, видані накази, розроблена інструкція, укладено договори та ведуться інші роботи спрямовані на усунення порушень законодавства. Та зазначено, що пункт 13 припису, щодо відокремлення приміщення бібліотеки протипожежними перегородками 1- го типу із заповненням прорізів дверима 2-го типу з нормативною межею вогнестійкості не менше 30 хвилин, застосовано неправомірно (а.с. 29-80).
Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні обставини.
Судом встановлено, що у період з 06.06.2018 року по 08.06.2018 року відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, протокольного рішення за результатами засідання кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року № 11, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області №148 від 30.03.2018 року Про проведення позапланових перевірок на підставі посвідчення на проведення перевірки №50 від 04.06.2018 року (а.с.12) головним фахівцем Овідіопольського РС ГУ ДСНС України в Одеській області, майором служби цивільного захисту ОСОБА_1, у присутності директора Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Овідіопольського району Одеської області - ОСОБА_2, здійснено позапланову перевірку за адресою: 67842, Одеська область, Овідіопольський район, с. Дальник, вул. Дружби (колишня Леніна), буд. 128, під час якої перевірено: будівлі та приміщення Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.
Під час проведення перевірки було виявлено порушення приписів Кодексу цивільного захисту України №5403-VI від 02.10.2012 року (далі - КЗЦУ), Правил Пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 року (Правил №1417), зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року №252/26697 (далі - ППБУ) та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки.
За результатами перевірки було складено акт №46 від 08.06.2018 року (а.с.13-18), в якому відображено 18 порушень Дальницькою загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів Овідіопольського району Одеської області, серед яких порушення за номерами 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, на думку позивача, є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
Серед зазначених порушень вказані:
1. Не відкориговані відповідні документи (накази, інструкції тощо) встановлюючі відповідний протипожежний режим (нормативно-правова база).
2. На доповнення до схематичного плану евакуації не розроблена інструкція, що визначає дії персоналу, щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей, за якою не рідше одного разу на півроку проводити практичні тренування всіх задіяних працівників.
3. Пожежний резервуар не відремонтований і не утримується таким, щоб забезпечити безперешкодний забір води пожежними автомобілями.
4. Приміщення школи не забезпечено в повній мірі первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками).
5. За наявності людей у приміщенні, двері евакуаційних виходів не зачиняються, лише на внутрішні запори, які відчиняються зсередини без ключа (їдальня).
6. Приміщення та споруди не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Система протипожежного захисту .
7. Експлуатується тимчасова електромережа у підсобному приміщенні першого поверху.
8. Не проведена вогнезахисна обробка дерев'яних елементів горищних покриттів (крокви, лати), які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Роботи, пов'язані з проектуванням вогнезахисту та вогнезахисним оброблянням, виконуються суб'єктами господарювання, які мають відповідну ліцензію на такий вид робіт.
9. Експлуатується пошкоджена розетка у підсобному приміщенні першого поверху.
10. Експлуатується підвішений світильник безпосередньо на струмопровідний провід у підсобному приміщенні першого поверху.
11. Не проведений замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання.
12. Не виконано перевірку захисту будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд .
13. Не відокремлено у відповідності з вимогами п. 4.13 та 4.14 ДБН В.1.1-7-2002 пожежонебезпечні та технічні приміщення (бібліотеку, тощо) від приміщень іншого призначення протипожежними перегородками 1-го типу із заповненням прорізів дверима 2-го типу з нормованою межею вогнестійкості не менше 30 хвилин.
14. Сходові клітки, внутрішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не обладнано евакуаційним освітленням із світловим покажчиком Вихід .
15. Не проведено ідентифікацію об'єкта підвищеної небезпеки (газової котельні).
16. У приміщеннях закладу використовуються електрочайники за межами спеціально обладнаних приміщень.
17. Використовуються вогнегасники із відсутніми розтрубами або гнучкими рукавами (залежно від типу вогнегасників).
18. Не проводиться технічне обслуговування пожежних кран-комплектів в початковій школі та перевірки на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування. Пожежні кран-комплекти постійно утримувати справними і доступними для використання.
Примірник вказаного акту отримано директором Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Овідіопольського району Одеської області - ОСОБА_2
Судом встановлено, що відносно винної посадової особи директора Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Овідіопольського району Одеської області, ОСОБА_2, за виявлені порушення було складено протокол ОД №004826 від 08.06.2018 року про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 175 КУпАП (а.с.19). Постановою ОД №004826 від 08.06.2018 року про накладення адміністративного стягнення ОСОБА_2, притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 102 грн. 00 коп. (а.с. 20).
У зв'язку з виявленими порушеннями, визначеними в акті перевірки №46, які є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей, подальша робота Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Овідіопольського району Одеської області створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей, що зумовило звернення позивача до суду з даним позовом.
Як зазначено в акті та не спростовано відповідачем, будь-яких скарг під час проведення позапланової перевірки, заперечень, зауважень чи пояснень на акт №46, не надходило (а.с.17).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд керується наступними приписами норм чинного законодавства.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно п.п.57 п.4 Указу Президента України Про деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій № 20/2013 від 16.01.2013 року, ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.
Відповідно до Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (далі - ГУ ДСНС України в Одеській області) затвердженого наказом ДСНС України №507 від 21.09.2017 року ГУ ДСНС України в Одеській області відповідно до покладених на нього завдань, на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.
Відповідно до ст.66 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Підпунктом 12 ч.1 ст.67 КЦЗ України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Частиною 2 ст.68 КЦЗ України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Разом з тим, ч.1 ст.70 КЦЗ України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання; проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
При цьому, ч.2 ст.70 КЦЗ України визначено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Крім того, розпорядженням КМУ від 20 вересня 2017 року №643-р Деякі питання державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки визначено: Погодитися з пропозицією Міністерства внутрішніх справ щодо проведення Державною службою з надзвичайних ситуацій у жовтні - грудні 2017 року позапланових перевірок стану техногенної і пожежної безпеки у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, закладах охорони здоров'я із стаціонарним лікуванням, будинках для людей похилого віку та інвалідів, закладах відпочинку та оздоровлення державної та комунальної форми власності, а також приватної форми власності - у разі письмового звернення суб'єктів господарювання.
Обласним та Київській міській державним адміністраціям: за участю органів місцевого самоврядування сприяти проведенню перевірок; разом з Державною службою з надзвичайних ситуацій забезпечити проведення роз'яснювальної роботи щодо дотримання вимог техногенної та пожежної безпеки .
Як вбачається з матеріалів справи, Овідіопольським РС ГУ ДСНС України в Одеській області, за результатами проведеної позапланової перевірки в період з 06.06.2018 року по 08.06.2018 року, щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Дальницькою загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів Овідіопольського району Одеської області, виявлено численні порушення вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.
Вказані порушення є суттєвим, адже вони можуть призвести до виникнення пожежі, як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, створювати небезпеку завдання шкоди життю та здоров'ю людей у процесі самої пожежі, а тому не усунення цих порушень є підставою для застосування до відповідача заходів реагування.
Як зазначено представником позивача та наголошується судом, при такому становищі працівники та учні Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров'ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами вимог законодавства з питань пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту.
Суд критично оцінює твердження представника відповідача, що майже всі порушення, які є такими, що впливають на ризик надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, усунуті.
На думку представника відповідача, виконання таких робіт, як:
1. Коригування відповідних документів, а саме видача наказів: Про призначення відповідальних за стан охорони праці та пожежної безпеки і ведення відповідної документації , Про затвердження протипожежного режиму на території та в приміщеннях школи ;
2. Розробка інструкції до схематичного плану евакуації, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей;
3. Укладання договорів: на ремонт пожежного резервуару, влаштування під'їзду та площадки з твердим покриттям; на придбання вогнегасників згідно норм; на проведення замірів опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;
4. Обладнання евакуаційних дверей в приміщенні їдальні внутрішнім запором, який легко відчиняється з середини без ключа; сходових кліток коридору світильниками евакуаційного освітлення;
5. Направлення проектів договорів до ТОВ Контроль-безпека на : розроблення проектної документації по обладнанню приміщень школи системою автоматичної пожежної сигналізації та управління евакуацією людей у випадку пожежі; на розроблення проектної документації по проведенню вогнегасної обробки дерев'яних елементів горищного приміщення школи; на розроблення проектної документації по обладнанню будівлі школи зовнішньою установкою від прямих попадань блискавки і її вторинних проявів;
6. Демонтаж тимчасової електромережі, електророзетки та світильника у підсобному приміщенні першого поверху;
7. Ведення робіт щодо придбання автономного джерела живлення системи евакуаційного освітлення; щодо складання повідомлення про результати ідентифікації об'єкта підвищеної небезпеки за формою ОПН-1 для надіслання його територіальним органам Держпраці, ДСНС, Держекоінспекції, Держархбудінспекції та виконавчому органу місцевої ради;
8. Заборонена користуватися електрочайниками - є достатнім виконанням припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, який складається з 18 виявлених порушень, які є такими що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації (а.с.29-80).
Проте, суд зазначає, що станом на 26 листопада 2018 року, більшість з вищевказаних договорів - не виконано, тобто наявність підписаного договору можливо розцінювати лише як намір сторін.
Твердження представника відповідача, спростовуються Актом №80 від 26.11.2018 року (а.с.123), згідно якого були повторно виявлені порушення, та згідно припису № 76 від 26.11.2018 року, вимагається вжити таких заходів:
1. Закінчити ремонт пожежного резервуару і утримувати таким, щоб забезпечити безперешкодний забір води пожежними автомобілями;
2. Приміщення та споруди обладнати системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ;
3. Провести вогнезахисну обробку дерев'яних елементів горищних покриттів (крокви, лати), які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності; Роботи, пов'язані з проектуванням вогнезахисту та вогнезахисним оброблянням, виконуються суб'єктами господарювання, які мають відповідну ліцензію на такий вид робіт.
4. Виконати перевірку захисту будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд ;
5. Проводити не рідше одного разу на рік технічне обслуговування пожежних кран-комплектів в початковій школі та перевірку на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування. Пожежні кран-комплекти постійно утримувати справними і доступними для використання.
У зв'язку із зазначеним, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги Головного управління ДСНС України в Одеській області до Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Овідіопольського району Одеської області, про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) підлягають задоволенню.
Згідно зі ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.
Відповідно до ч. 1. ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 76 КАС України встановлено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Частиною 1 ст. 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази, суд дійшов висновку, щодо необхідності задоволення позовних вимог Головного управління ДСНС України в Одеській області, оскільки подальша робота Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Овідіопольського району Одеської області з виявленими порушеннями, створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, беручи до уваги відсутність витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню не підлягають.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 173-183, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Головного управління ДСНС України в Одеській області (65091, м. Одеса, вул. Прохорівська, 6, код ЄДРПОУ 38643633) до Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Овідіопольського району Одеської області (67842, Одеська область, Овідіопольський район, с. Дальник, вул. Дружби (колишня Леніна), буд. 128, код ЄДРПОУ 34312124), про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Овідіопольського району Одеської області (67842, Одеська область, Овідіопольський район, село Дальник, вул. Дружби (колишня Леніна), буд. 128, код ЄДРПОУ 34312124) а саме: зобов'язати Дальницьку загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів Овідіопольського району Одеської області повністю зупинити роботу закладу за адресою: 67842, Одеська область, Овідіопольський район, село Дальник, вул. Дружби (колишня Леніна), будинок 128, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, зазначених в акті перевірки № 46 від 08.06.2018 року за номерами: 3, 6-16 - задовольнити.
Зобов'язати Дальницьку загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів Овідіопольського району Одеської області повністю зупинити роботу закладу за адресою: 67842, Одеська область, Овідіопольський район, село Дальник, вул. Дружби (колишня Леніна), будинок 128, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, зазначених в акті перевірки № 46 від 08.06.2018 року за номерами: 3, 6-16.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, беручи до уваги відсутність витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню не підлягають.
Рішення набирає законної сили згідно статті 255 КАС України - після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду згідно статті 295 КАС України подається до П'ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Одеський окружний адміністративний суд.
Суддя Балан Я.В.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2018 |
Оприлюднено | 16.12.2018 |
Номер документу | 78559784 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Балан Я. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні