Рішення
від 05.12.2018 по справі 2040/7223/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

05 грудня 2018 р. № 2040/7223/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Кухар М.Д.

при секретарі судового засідання - Єрьомкіній К.І.,

за участі:

представника позивача - не прибув,

представника відповідача - не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вогнетривмаш" (вул. Достоєвського, буд. 5,м. Харків,61009, код ЄДРПОУ40464444) до Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ39599198) про скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Вогнетривмаш", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просить суд:

- скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Харківській області від 16.05.18 № 00000601412;

- вирішити питання судових витрат.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що ТОВ Вогнетривмаш не погоджується із викладеними в акті обставинами та висновками, із вищевказаним податковим повідомленням-рішенням, яке винесене на підставі таких висновків, вважає його не законним та таким, що підлягає скасуванню.

Відповідач подав до суду відзив на адміністративний позов, в якому проти задоволення позову заперечував, посилаючись на правомірність та законність винесених повідомлень-рішень.

В судовому засіданні сторони підтримали свої правові позиції.

Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову та відзиву проти нього, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд встановив наступні обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю Вогнетривмаш (далі по тексту - ТОВ Вогнетривмаш , підприємство, Позивач) є юридичною особою, зареєстрованою у встановленому законодавством порядку.

Головним управлінням ДФС у Харківській області (далі по тексту - ДФС, Відповідач) на підставі наказу Головного управління ДФС у Харківській області від 30.03.2018 року № 2215 проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ Вогнетривмаш (код за ЄДРПОУ 40464444) з питань дотримання вимог податкового законодавства України щодо господарських взаємовідносин з контрагентами-постачальниками:

- ТОВ Ева Траст (код ЄДРПОУ 40540857) за жовтень 2016 року,

- ТОВ Танос Груп (код ЄДРПОУ 40710090) за грудень 2016 року,

- ТОВ Салтор Лімітед (код ЄДРПОУ 40932516) за січень 2017 року,

- ТОВ Перша Агрокомпанія (код ЄДРПОУ 41006868) за лютий 2017 року,

- ТОВ Амен Лтд (код ЄДРПОУ 41006889) за лютий 2017 року,

- ТОВ Гокта (код ЄДРПОУ 40851474) за березень, травень 2017 року,

- ТОВ Абс Трейдінг (код ЄДРПОУ 41114011) за березень, квітень 2017 року,

- ТОВ Юнісон Експо (код ЄДРПОУ 40928761) за квітень 2017 року,

- ТОВ Лакі Креатив (код ЄДРПОУ 41114142) за квітень 2017 року,

- ТОВ Новий Рівень ЛТД (код ЄДРПОУ 41114472) за квітень 2017 року,

- ТОВ Скіон Трейд (код ЄДРПОУ 40372720) за травень 2017 року,

- ТОВ Оптима Постач (код ЄДРПОУ 41305220) за червень 2017 року,

- ТОВ Кріон Плас (код ЄДРПОУ 41375675) за липень, серпень 2017 року,

- ТОВ БК Карті (код ЄДРПОУ 41377509) за вересень 2017 року,

- ТОВ Аскалія (код ЄДРПОУ 41461837) за вересень 2017 року,

а також даних щодо подальшої реалізації та/або використання у власній господарській діяльності придбаних товарів (послуг).

За результатами перевірки складено акт перевірки від 17.04.2018 р. № 1471/20-40-14-12-11/40464444.

В акті перевірки ДФС у Харківській області дійшла висновків про порушення підприємством вимог п. 198.1, абз. першого і другого пп. 198.3 ст. 198 та п.201.1, п.201.7 ст. 201 Податкового кодексу України (далі по тексту - ПКУ), які призвели до заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету , на загальну суму 854 363 грн. , у тому числі на 10 679 грн. за жовтень 2016 року, на 60 479 грн. за грудень 2016 року, на 104 980 грн. за січень 2017 року, на 124 931 грн. за лютий 2017 року, на 66 189 грн. за березень 2017 року, на 75 191 за квітень 2017 року, на 105 564 за травень 2017 року, на 19 873 грн. за червень 2017 року, на 48 622 грн. за липень 2017 року, на 115478 грн. за серпень 2017 року, на 122 377 грн. за вересень 2017 року.

На акт перевірки були надави заперечення.

На підставі означеного висновку ДФС було прийняте спірне податкове повідомлення-рішення від 16.05.18 № 00000601412.

За змістом останнього визначено суму податкового зобов'язання за платежем податок на додану вартість у розмірі 1 067 953,75 грн., а саме:

- за основним зобов'язанням - 854 363,00 грн.

- за штрафними (фінансовими) санкціями - 231 590,75 грн.

Фактичною підставою для таких висновків стало судження ДФС про включення до податкового кредиту сум ПДВ по господарських операціях, які не здійснювались, не пов'язані з господарською діяльністю та не підтверджені первинними документами.

Під час судового розгляду встановлено наступні обставини, що підтверджені доказами.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупець) та ТОВ ЕВА ТРАСТ податковий номер 40540857 (як Постачальник) був укладений договір поставки від 27.09.16 № 2016/ЕТ-09, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору Постачальник зобов'язується передавати товар Покупцеві на умовах FCA-склад Покупця.

Згідно із п. 4.1. Договору оплата товару здійснюється шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

У відповідності до видаткової накладної № ЕТ-00021 від 28.10.2016 року здійснено поставку шамоту ШКВ-1 у кількості 12,650 т на загальну суму 64 072,20 грн., у тому числі ПДВ - 10 678,70 грн. За фактом поставки ТОВ ЕВА ТРАСТ було складено та зареєстровано у ЄРПН податкову накладну № 21 від 28.10.2016 року.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ ТАНОС ГРУП податковий номер 40710090 (як Постачальником) укладено договір поставки №ТГ2016/1201 від 01 грудня 2016 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору Постачальник зобов'язується передавати товар Покупцеві на умовах FCA-склад Покупця.

Згідно із п. 4.1. Договору оплата товару здійснюється шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № ТГ-000050 від 01.12.2016 року - глину вогнетривку ДН-0 (молота суха, вологість 2 відс.) у кількості 18,650 т на суму 44 293,82 грн., у тому числі ПДВ - 7 382,30 грн.;

- за видатковою накладною № ТГ-000049 від 01.12.2016 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,980 т на суму 111 288,68 грн., у тому числі ПДВ - 18 548,11 грн.;

- за видатковою накладною № ТГ-000051 від 02.12.2016 року - лігносульфат рідкий у кількості 1,5 т на суму 23 940,00 грн., у тому числі ПДВ - 3 990,00 грн.; заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 2,0 т на суму 19 680,00 грн., у тому числі ПДВ - 3280,00 грн.; дошку обрізну b-25 мм у кількості 6,0 м3 на суму 18 720,00 грн., у тому числі ПДВ - 3 045,00 грн.;

- за видатковою накладною № ТГ-000052 від 06.12.2016 року - шамот ШКВ-1 у кількості 15,300 т на загальну суму 85221,06 грн., у тому числі ПДВ - 14203,51 грн.;

- за видатковою накладною № ТГ-000053 від 09.12.2016 року - кулі високо вогнетривкові корундові середньої щільності Д 100 у кількості 0,436 т на суму 30 711,84 грн., у тому числі ПДВ - 5 118,64 грн.; кулі високо вогнетривкові корундові середньої щільності Д 120 у кількості 0,436 т на суму 29 021,28 грн., у тому числі ПДВ - 4 836,88 грн..

За фактом означених поставок ТОВ ТАНОС ГРУП було складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 49 від 01.12.2016 р., № 50 від 01.12.2016 р., № 51 від 02.12.2016 р., № 52 від 06.12.2016 р., № 53 від 09.12.2016 р.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ САЛТОР ЛІМІТЕД податковий номер 40932516 (як Постачальником) укладено договір поставки №СЛ2017/0301 від 03 січня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору Постачальник зобов'язується передавати товар Покупцеві на умовах FCA-склад Покупця.

Згідно із п. 4.1. Договору оплата товару здійснюється шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № СЛ-00030 від 04.01.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,900 т на суму 121 389,92 грн., у тому числі ПДВ - 20 231,65 грн.;

- за видатковою накладною № СЛ-00031 від 04.01.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 19,100 т на суму 47 559,00грн., у тому числі ПДВ - 7 926,50 грн.;

- за видатковою накладною № СЛ-00032 від 05.01.2017 року - лігносульфат рідкий у кількості 1,5 т на суму 28 575,00 грн., у тому числі ПДВ - 4 762,50 грн.; заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 3,0 т на суму 30 870,00 грн., у тому числі ПДВ - 5 145,00 грн.; дошку обрізну b-25 мм у кількості 10,0 м3 на суму 31 800,00 грн., у тому числі ПДВ - 5 300,00 грн.;

- за видатковою накладною № СЛ-00033 від 10.01.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 18,960 т на суму 115 655,93 грн., у тому числі ПДВ - 19 275,99 грн.;

- за видатковою накладною № СЛ-00029 від 10.01.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 15,480 т на суму 38 545,20 грн., у тому числі ПДВ - 6 424,20 грн.;

- за видатковою накладною № СЛ-00118 від 16.01.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 12,360 т на суму 30 776,40 грн., у тому числі ПДВ - 5 129,40 грн.;

- за видатковою накладною № СЛ-00117 від 16.01.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 15,120 т на суму 92 231,94 грн., у тому числі ПДВ - 15 371,99 грн.;

- за видатковою накладною № СЛ-00119 від 23.01.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 15,160 т на суму 92 475,94 грн., у тому числі ПДВ - 15 412,66 грн.

За фактом означених поставок ТОВ САЛТОР ЛІМІТЕД було складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 30 від 04.01.2017 р., № 31 від 04.01.2017 р., № 29 від 10.01.2017 р., № 32 від 10.01.2017 р., № 33 від 10.01.2017 р., № 118 від 16.01.2017 р., № 117 від 16.01.2017 р., № 119 від 23.01.2017 р

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ ПЕРША АГРОКОМПАНІЯ податковий номер 41006868 (як Постачальником) укладено договір поставки №АК2017/2701 від 27 січня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору Постачальник зобов'язується передавати товар Покупцеві на умовах FCA-склад Покупця.

Згідно із п. 4.1. Договору оплата товару здійснюється шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № АК-0002 від 01.02.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,980 т на суму 121 877,92 грн., у тому числі ПДВ - 20 312,99 грн.;

- за видатковою накладною № АК-0003 від 01.02.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 15,600 т на суму 38 844,00 грн., у тому числі ПДВ - 6 474,00 грн.;

- за видатковою накладною № АК-0004 від 02.02.2017 року - лігносульфат рідкий у кількості 0,500 т на суму 9 525,00 грн., у тому числі ПДВ - 1 587,50 грн.; заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 1,0 т на суму 10 290,00 грн., у тому числі ПДВ - 1 715,00 грн.; дошку обрізну b-25 мм у кількості 8,0 м3 на суму 25 440,00 грн., у тому числі ПДВ - 4 240,00 грн.;

- за видатковою накладною № АК-00011 від 14.02.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,660 т на суму 119 925,92 грн., у тому числі ПДВ - 19 987,65 грн.;

- за видатковою накладною № АК-00012 від 14.02.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 12,300 т на суму 30 627,00 грн., у тому числі ПДВ - 5 104,50 грн.;

- за видатковою накладною № АК-00013 від 15.02.2017 року -коксівний дрібняк КМ фр.0-10 у кількості 0,500 т на суму 2 575,00 грн., у тому числі ПДВ - 429,17 грн.;

- за видатковою накладною № АК-0007 від 15.02.2017 року - лігносульфат рідкий у кількості 1,0 т на суму 19 050,00 грн., у тому числі ПДВ - 3 175,00 грн.; заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 2,0 т на суму 20 580,00 грн., у тому числі ПДВ - 3 430,00 грн.; дошку обрізну b-25 мм у кількості 4,0 м3 на суму 12 720,00 грн., у тому числі ПДВ - 2 120,00 грн.;

- за видатковою накладною № АК-0005 від 15.02.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 17,960 т на суму 109 955,93 грн., у тому числі ПДВ - 18 325,99 грн.;

- за видатковою накладною № АК-0006 від 15.02.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 11,680 т на суму 29 083,20 грн., у тому числі ПДВ - 4 847,20 грн.

За фактом означених поставок ТОВ ПЕРША АГРОКОМПАНІЯ було складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 2 від 01.02.2017 р., № 3 від 01.02.2017 р., № 4 від 02.02.2017 р., № 11 від 14.02.2017 р., № 12 від 14.02.2017 р., № 13 від 15.02.2017 р., № 5 від 15.02.2017 р., № 6 від 15.02.2017 p., № 7 від 15.02.2017 р.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ АМЕН ЛТД податковий номер 41006889 (як Постачальником) укладено договір поставки №АМ2017/1602 від 16 лютого 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору Постачальник зобов'язується передавати товар Покупцеві на умовах FCA-склад Покупця.

Згідно із п. 4.1. Договору оплата товару здійснюється шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № АМ-00021 від 22.02.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,370 т на суму 118 156,92 грн., у тому числі ПДВ - 19 692,82 грн.;

- за видатковою накладною № АМ-00022 від 22.02.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 17,340 т на суму 43 176,60 грн., у тому числі ПДВ - 7 196,10 грн.;

- за видатковою накладною № АМ-00023 від 23.02.2017 року - дошку обрізну b-25 мм у кількості 12,0 м3 на суму 38 160,00 грн, у тому числі ПДВ - 6 360,00 грн.

За фактом означених поставок ТОВ АМЕН ЛТД було складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 22 від 22.02.2017 р., № 21 від 22.02.2017 р., № 23 від 23.02.2017 р.

Судовим розглядом встановлено, що ТОВ Вогнетривмаш у періоді, що перевірявся, мало господарські взаємовідносини, зокрема, з підприємством ТОВ ГОКТА , податковий номер 40851474.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ ГОКТА податковий номер 40851474 (як Постачальником) укладено договір поставки №2017/01-03-М від 01 березня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору Постачальник зобов'язується передавати товар Покупцеві на умовах FCA-склад Покупця.

Згідно із п. 4.1. Договору оплата товару здійснюється шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № ГК-00002 від 01.03.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 20,180 т на суму 122 997,18 грн., у тому числі ПДВ - 20 499,53 грн.;

- за видатковою накладною № ГК-00003 від 01.03.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 17,690 т на суму 43 694,23 грн., у тому числі ПДВ - 7 282,37 грн.;

- за видатковою накладною № ГК-00005 від 03.03.2017 року - заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 1,0 т на суму 10 296,00 грн., у тому числі ПДВ - 1 716,00 грн.; дошку обрізну b-25 мм у кількості 5,0 м3 на суму 15 900,00 грн, у тому числі ПДВ - 2 650,00 грн.;

- за видатковою накладною № ГК-00006 від 10.03.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 11,640 т на суму 70 945,85 грн., у тому числі ПДВ - 11 824,31 грн.;

- за видатковою накладною № ГК-0007 від 03.05.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,120 т на суму 116 536,48 грн., у тому числі ПДВ - 19 422,75 грн.;

- за видатковою накладною № ГК-0008 від 03.05.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 11,740 т на суму 28 997,75грн., у тому числі ПДВ -4 832,96 грн.;

- за видатковою накладною № ГК-0010 від 05.05.2017 року - лігносульфат рідкий у кількості 1,0 т на суму 18 984,00 грн., у тому числі ПДВ - 3 164,00 грн.; заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 3,0 т на суму 30 888,00 грн., у тому числі ПДВ - 5148,00 грн.; дошку обрізну b-25 мм у кількості 10,0 м3 на суму 31 800,00 грн, у тому числі ПДВ - 5 300,00 грн.; цвяхи 2,5х60,0 мм у кількості 0,050 т на суму 715,00 грн., у тому числі ПДВ - 119,17 грн. ; цвяхи 3,0х80,0 мм у кількості 0,050 т на суму 700,00 грн., у тому числі ПДВ - 116,67 грн.

За фактом означених поставок ТОВ ГОКТА було складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 2 від 01.03.2017 р., № 3 від 01.03.2017 р., № 5 від 03.03.2017 р., № 6 від 10.03.2017 р., № 7 від 03.05.2017 р., № 8 від 03.05.2017 р., № 10 від 05.05.2017 р.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ АБС ТРЕЙДІНГ податковий номер 41114011 (як Постачальником) укладено договір поставки №2017/16-03/2/АБС від 16 березня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору Постачальник зобов'язується передавати товар Покупцеві на умовах FCA-склад Покупця.

Згідно із п. 4.1. Договору оплата товару здійснюється шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № АБ-00022 від 20.03.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 12,960 т на суму 78 991,25 грн., у тому числі ПДВ - 13 165,21 грн.;

- за видатковою накладною № АБ-00023 від 20.03.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 10,130 т на суму 25 021,06 грн., у тому числі ПДВ - 4 170,18 грн.;

- за видатковою накладною № АБ-00024 від 21.03.2017 року - лігносульфат рідкий у кількості 1,0 т на суму 15 825,00 грн., у тому числі ПДВ - 2 637,50 грн.; заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 1,0 т на суму 10 296,00 грн., у тому числі ПДВ - 1 716,00 грн.;

- за видатковою накладною № АБ-00053 від 10.04.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 7,120 т на суму 17 550,83 грн., у тому числі ПДВ - 2 925,14 грн.

За фактом означених поставок ТОВ АБС ТРЕЙДІНГ було складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 22 від 20.03.2017 р., № 23 від 20.03.2017 р., №24 від 21.03.2017 р., № 53 від 10.04.2017 р.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ ЮНІСОН ЕКСПО податковий номер 40928761 (як Постачальником) укладено договір поставки №2017/18-04/3/ЮЕ від 18 квітня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору Постачальник зобов'язується передавати товар Покупцеві на умовах FCA-склад Покупця.

Згідно із п. 4.1. Договору оплата товару здійснюється шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № ЮЕ-000063 від 19.04.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,840 т на суму 120 885,12 грн., у тому числі ПДВ - 20 147,52 грн.

За фактом означених поставок ТОВ ЮНІСОН ЕКСПО було складено та зареєстровано у ЄРПН податкову накладну № 63 від 19.04.2017 р.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ ЛАКІ КРЕАТИВ податковий номер 41114142 (як Постачальником) укладено договір поставки №2017/03-04/1/ЛК від 03 квітня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору Постачальник зобов'язується передавати товар Покупцеві на умовах FCA-склад Покупця.

Згідно із п. 4.1. Договору оплата товару здійснюється шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № ЛК-000010 від 03.04.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,980 т на суму 121 738,14 грн., у тому числі ПДВ - 20 289,69 грн.;

- за видатковою накладною № ЛК-000014 від 03.04.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 19,670 т на суму 48 486,62 грн., у тому числі ПДВ - 8 081,10 грн.;

- за видатковою накладною № ЛК-000019 від 04.04.2017 року - заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 1,500 т на суму 15 444,00 грн., у тому числі ПДВ - 2574,00 грн.; коксівний дрібняк КМ фр.0-10 у кількості 0,300 т на суму 1542,00 грн., у тому числі ПДВ - 257,00 грн.; дошку обрізну b-25 мм у кількості 10,0 м3 на суму 31 800,00 грн, у тому числі ПДВ - 5 300,00 грн.; цвяхи 2,5х60,0 мм у кількості 0,090 т на суму 1287,00 грн., у тому числі ПДВ - 214,50 грн. ; цвяхи 3,0х80,0 мм у кількості 0,090 т на суму 1260,00 грн., у тому числі ПДВ - 210,00 грн.

За фактом означених поставок ТОВ ЛАКІ КРЕАТИВ було складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 10 від 03.04.2017 р., № 14 від 03.04.2017 р., № 19 від 04.04.2017 р.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ НОВИЙ РІВЕНЬ ЛТД податковий номер 41114472 (як Постачальником) укладено договір поставки №2017/03-04/2/НР від 03 квітня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору Постачальник зобов'язується передавати товар Покупцеві на умовах FCA-склад Покупця.

Згідно із п. 4.1. Договору оплата товару здійснюється шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № НР-00015 від 10.04.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 14,960 т на суму 91 151,28 грн., у тому числі ПДВ - 15 191,88 грн.

За фактом означених поставок ТОВ НОВИЙ РІВЕНЬ ЛТД було складено та зареєстровано у ЄРПН податкову накладну № 15 від 10.04.2017 р.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ СКІОН ТРЕЙД податковий номер 40372720 (як Постачальником) укладено договір поставки №2017/16-05-СТ від 15 травня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору Постачальник зобов'язується передавати товар Покупцеві на умовах FCA-склад Покупця.

Згідно із п. 4.1. Договору оплата товару здійснюється шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № СТ-000048 від 16.05.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,730 т на суму 120 254,42 грн., у тому числі ПДВ - 20 042,40 грн.;

- за видатковою накладною № СТ-000049 від 16.05.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 18,630 т на суму 46 016,03грн., у тому числі ПДВ - 7 669,34 грн.;

- за видатковою накладною № СТ-000050 від 19.05.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,960 т на суму 121 656,28 грн., у тому числі ПДВ - 20 276,05 грн.;

- за видатковою накладною № СТ-000051 від 19.05.2017 року - лігносульфат рідкий у кількості 1,0 т на суму 18 984 грн., у тому числі ПДВ - 3 164,00 грн.; заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 3,0 т на суму 30 888,00 грн., у тому числі ПДВ - 5 148,00 грн.; дошку обрізну b-25 мм у кількості 11,0 м3 на суму 34 980,00 грн., у тому числі ПДВ - 5 830,00 грн.;

- за видатковою накладною № СТ-000052 від 22.05.2017 року - коксівний дрібняк КМ фр.0-10 у кількості 0,300 т на суму 1 542,24 грн., у тому числі ПДВ - 257,04 грн.;

- за видатковою накладною № СТ-000053 від 26.05.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 3,900 т на суму 23 770,51 грн., у тому числі ПДВ - 3961,75 грн.; глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 2,700 т на суму 6 668,99 грн., у тому числі ПДВ - 1 111,50 грн.

За фактом означених поставок ТОВ СКІОН ТРЕЙД було складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 48 від 16.05.2017 р., № 49 від 16.05.2017 р., № 50 від 19.05.2017 р., № 51 від 19.05.2017 р., № 52 від 22.05.2017 р., № 53 від 26.05.2017 р.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ ОПТИМА ПОСТАЧ податковий номер 41305220 (як Постачальником) укладено договір поставки №2017П-06-09 від 09 червня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору поставка Товару здійснюється окремими партіями на умовах самостійного вивезення.

Згідно із п. 3.1. Договору оплата товару здійснюється у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № ОП-0112 від 16.06.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 12,300 т на суму 78 534,56 грн., у тому числі ПДВ - 13 089,09 грн.; глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 12,720 т на суму 40 704,05 грн., у тому числі ПДВ - 6 784,01 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 16 червня 2017 року № 112.

За фактом означеної поставки ТОВ ОПТИМА ПОСТАЧ було складено та зареєстровано у ЄРПН податкову накладну № 112 від 16.06.2017 р.

Перевезення товару здійснювалось на замовлення ТОВ ВОГНЕТРИВМАШ перевізником ФОП ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1) відповідно до Договору № 17/07-2ТР від 17.07.2017 року. Акти здачі-прийняття робіт(надання послуг) долучені до відповідних товарно - транспотних накладних.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ КРІОН ПЛАС податковий номер 41375675 (як Постачальником) укладено договір поставки №2017П-07-14 від 14 липня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є невід'ємною частиною Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору поставка Товару здійснюється окремими партіями на умовах самостійного вивезення.

Згідно із п. 3.1. Договору оплата товару здійснюється у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № КП-000721 від 17.07.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,990 т на суму 127 536,04 грн., у тому числі ПДВ - 21 256,01 грн.; Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною № 721 від 17 липня 2017 року.

- за видатковою накладною № КП-000722 від 17.07.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 19,860 т на суму 63 452,70 грн., у тому числі ПДВ - 10 575,45 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 17 липня 2017 року № 722.

- за видатковою накладною № КП-000901 від 21.07.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 15,790 т на суму 100 740,07 грн., у тому числі ПДВ - 16 790,01 грн.; Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною № 901 від 21 липня 2017 року.

- за видатковою накладною № КП-00015 від 01.08.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,870 т на суму 126 770,44 грн., у тому числі ПДВ - 21 128,41 грн.; Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною № 15 від 01 серпня 2017 року.

- за видатковою накладною № КП-00014 від 01.08.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 19,720 т на суму 63 005,40 грн., у тому числі ПДВ 10 500,90 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 01 серпня 2017 року № 14.

- за видатковою накладною № КП-000304 від 07.08.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,960 т на суму 127 344,64 грн., у тому числі ПДВ - 21 224,11 грн.; Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною № 304 від 07 серпня 2017 року.

- за видатковою накладною № КП-000303 від 07.08.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 14,540 т на суму 46 455,30 грн., у тому числі ПДВ - 7 742,55 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 07 серпня 2017 року № 303.

- за видатковою накладною № КП-000650 від 14.08.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 12,140 т на суму 77 453,10 грн., у тому числі ПДВ - 12 908,85 грн.; Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною № 650 від 14 серпня 2017 року.

- за видатковою накладною № КП-000866 від 18.08.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 24,840 т на суму 158 479,00 грн., у тому числі ПДВ -26 413,17 грн.; Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною № 866 від 18 серпня 2017 року.

- за видатковою накладною № КП-000867 від 18.08.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 18,560 т на суму 59 299,20 грн., у тому числі ПДВ - 9 883,20 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 18 серпня 2017 року № 867.

- за видатковою накладною № КП-0001012 від 21.08.2017 року - лігносульфат рідкий у кількості 0,500 т на суму 9 657,50 грн., у тому числі ПДВ -1 609,58 грн.; заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 2,0 т на суму 22 630,01 грн., у тому числі ПДВ - 3 771,67 грн.; коксівний дрібняк КМ фр.0-10 у кількості 0,300 т на суму 1 773,00 грн., у тому числі ПДВ - 295,90 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 21 серпня 2017 року № 1012.

За фактом означених поставок ТОВ КРІОН ПЛАС було складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 721 від 17.07.2017 р., № 722 від 17.07.2017 р., № 901 від 21.07.2017 р., № 14 від 01.08.2017 р., № 15 від 01.08.2017 р., № 303 від 07.08.2017 р., № 304 від 07.08.2017 р., № 650 від 14.08.2017 р., № 867 від 18.08.2017 р., № 866 від 18.08.2017 р., № 1012 від 21.08.2017 р.

Перевезення товару здійснювалось на замовлення ТОВ ВОГНЕТРИВМАШ перевізником ФОП ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1) відповідно до Договору № 17/07-2ТР від 17.07.2017 року. Акти здачі-прийняття робіт(надання послуг) долучені до відповідних товарно-транспотних накладних.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ БК КАРТІ податковий номер 41377509 (як Постачальником) укладено договір поставки №2017П-09-12 від 12 вересня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є невід'ємною частиною Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору поставка Товару здійснюється окремими партіями на умовах самостійного вивезення.

Згідно із п. 3.1. Договору оплата товару здійснюється у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № БК-000860 від 18.09.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 20,440 т на суму 64 794,88 грн., у тому числі ПДВ - 10 799,15 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 18 вересня 2017 року № 860.

- за видатковою накладною № БК-000859 від 18.09.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 20,880 т на суму 114 255,36 грн., у тому числі ПДВ - 19 042,56 грн.; Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною № 859 від 18 вересня 2017 року.

- за видатковою накладною № БК-000955 від 20.09.2017 року - лігносульфат рідкий у кількості 0,500 т на суму 8 575,01 грн., у тому числі ПДВ -1 429,17 грн.; заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 1,0 т на суму 10 600,00 грн., у тому числі ПДВ - 1 766,67 грн.; дошка обрізна b-25мм у кількості 7,300 м3 на суму 29 930,03 грн., у тому числі ПДВ - 4 988,34 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 20 вересня 2017 року № 955.

За фактом означених поставок ТОВ БК КАРТІ було складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 859 від 18.09.2017 р., № 860 від 18.09.2017 р., № 955 від 20.09.2017 р.

Перевезення товару здійснювалось на замовлення ТОВ ВОГНЕТРИВМАШ перевізником ФОП ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1) відповідно до Договору № 17/07-2ТР від 17.07.2017 року. Акти здачі-прийняття робіт(надання послуг) долучені до відповідних товарно-транспотних накладних.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ АСКАЛІЯ податковий номер 41461837 (як Постачальником) укладено договір поставки №2017П-09-01 від 01 вересня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є невід'ємною частиною Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору поставка Товару здійснюється окремими партіями на умовах самостійного вивезення.

Згідно із п. 3.1. Договору оплата товару здійснюється у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № АС-00016 від 01.09.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,960 т на суму 127 245,00 грн., у тому числі ПДВ - 21 207,50 грн.; Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною № 16 від 01 вересня 2017 року.

- за видатковою накладною № АС-00015 від 01.09.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 19,360 т на суму 61 758,32 грн., у тому числі ПДВ - 10 293,05 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 01 вересня 2017 року № 15.

- за видатковою накладною № АС-00156 від 04.09.2017 року - дошку обрізну b-25 мм у кількості 20,0 м3 на суму 82 000,08 грн, у тому числі ПДВ - 13 666,68 грн.; цвяхи 2,5х60,0 мм у кількості 0,100 т на суму 1429,50 грн., у тому числі ПДВ - 238,25 грн. ; цвяхи 3,0х80,0 мм у кількості 0,100 т на суму 1399,50 грн., у тому числі ПДВ - 233,25 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 04 вересня 2017 року № 156.

- за видатковою накладною № АС-00357 від 08.09.2017 року - лігносульфат рідкий у кількості 1,0 т на суму 19 310,00 грн., у тому числі ПДВ - 3 218,33 грн.; заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 3,0 т на суму 33 975,00 грн., у тому числі ПДВ - 5 662,50 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 08 вересня 2017 року № 357.

- за видатковою накладною № АС-00504 від 11.09.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 17,860 т на суму 56 973,32 грн., у тому числі ПДВ - 9 495,55 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 11 вересня 2017 року № 504.

- за видатковою накладною № АС-00503 від 11.09.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,140 т на суму 122 017,50 грн., у тому числі ПДВ - 20 336,25 грн.; Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною № 503 від 11 вересня 2017 року.

За фактом означених поставок ТОВ АСКАЛІЯ було складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 15 від 01.09.2017 р., № 16 від 01.09.2017 р., № 156 від 04.09.2017 р., № 357 від 08.09.2017 р., № 503 від 11.09.2017 р., № 504 від 11.09.2017 р.

Перевезення товару здійснювалось на замовлення ТОВ ВОГНЕТРИВМАШ перевізником ФОП ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1) відповідно до Договору № 17/07-2ТР від 17.07.2017 року. Акти здачі-прийняття робіт(надання послуг) долучені до відповідних товарно-транспотних накладних.

Перевіркою та наявними у матеріалах справи документами підтверджується використання придбаних ТМЦ у господарській діяльності підприємства, основним видом економічної діяльності якого є 23.20 Виробництво вогнетривких виробів .

В матеріалах справи наявні копії Договорів підряду, укладені між ТОВ ВОГНЕТРИВМАШ (Замовник) та ТОВ Виробництво твердих неметалевих сплавів (Підрядник) предметом яких виступає виконання робіт/послуг щодо виготовлення вогнетривкої продукції з наданої давальницької сировини. На підтвердження виконання замовлених робіт Позивачем надано копії Актів виконаних робіт/послуг з виготовлення продукції з давальницької сировини, видаткових накладних (у переробку), видатково-прибуткових накладних (з переробки).

Господарські операції з придбання Товару знайшли своє відображення у бухгалтерському обліку підприємства у відповідності з правилами, встановленими національними стандартами бухгалтерського обліку.

На підтвердження доводів про реальність господарських операцій, що були проведені в межах вказаних правочинів, ТОВ ВОГНЕТРИВМАШ для перевірки були надані: договори на поставку товару; належним чином складені та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні за перевіряємий період по взаємовідносинам з означеними контрагентами, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, платіжні документи, що підтверджують сплату отриманого товару, а також інші документи на підтвердження проведення господарських операцій, які були надані до перевірки.

Вказані документи в сукупності відповідають вимогам до оформлення первинних документів, які висуваються нормами Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , відповідно до яких первинні та зведені облікові документи повинні мати такі обов'язкові реквізити:

- назву документа (форми);

- дату складання;

- назву підприємства, від імені якого складено документ;

- зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;

- посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;

- особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Відповідно до пп. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податковий кредит сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Згідно з п. 200.1 ст. 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Відповідно до п. 200.2 ст. 200 ПК України при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

Порядок формування податкового кредиту платниками податку на додану вартість визначено ст. 198 ПК України.

Згідно з п. 198.1 ст. 198 ПК України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій, зокрема, з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Відповідно до п. 198.2 ст. 198 ПК України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Згідно з п. 198.3 ст. 198 ПК України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 ст. 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до п. 198.6 ст. 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог ст. 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п. 201.11 ст. 201 цього Кодексу.

Судом встановлено, що податкові накладні , на підставі яких Позивачем сформовано податковий кредит по взаємовідносинам із спірними контрагентами, відповідають вимогам ст. 201 ПК України. Ці обставини не заперечувались і ДФС.

Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту

У відповідності до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України "Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження .

Проаналізувавши положення наведених норм закону вбачається, що платник податків може правомірно реалізувати право на збільшення витрат з податку на прибуток та податкового кредиту з ПДВ у разі одночасного існування сукупності таких обставин як: 1) отримання від контрагента-постачальника первинних документів без дефекту форми, змісту (тобто відтворення всіх обов'язкових за законом реквізитів, з детальним описом суті та показників господарської операції) чи походження (тобто створення документу реально існуючим суб'єктом права) або проведення операції списання безготівкових коштів з банківського рахунку в оплату вартості товару (роботи, послуги); 2) відсутність наміру на безпідставне одержання податкової вигоди; 3) реальне проведення платником податків господарської операції в умовах звичайної господарської діяльності, яка здійснюється з дотриманням засад розумності, виваженості, добросовісності, сумлінності та спрямована на отримання позитивного економічного результату; 4) настання події виникнення права па податковий кредит; 5) реєстрація контрагентом податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Надані підприємством до перевірки документи містять назву, дату складання, назву підприємства від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції, посади осіб, відповідальних за здійснення господарських операцій і правильність її оформлення, особисті підписи осіб, які брали участь у здійсненні господарських операцій, виписані реально існуючими суб'єктами права.

Отже, документи не мають дефектів форми, змісту або походження, котрі в силу ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , ст. 44 ПКУ, п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 №88, спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості, призвели до зміни в структурі активів платника податків, а відтак вони підтверджують реальність вчиненої підприємством господарської операції.

Зауважень до документів, що віднесені законодавством до первинних та на підставі яких здійснюється бухгалтерський облік, контролюючий орган не висунув.

Висновки щодо порушень ТОВ ВОГНЕТРИВМАШ вимог податкового законодавства Відповідачем зроблені на підставі аналізу документів, які не віднесені законодавством до первинних.

Зауваження ДФС до відсутності у Позивача товарно-транспотних накладних на транспортування товару (при постачанні ТМЦ ТОВ Ева Траст у жовтні 2016 року, ТОВ Танос Груп у грудні 2016 року, ТОВ Салтор Лімітед у січні 2017 року, ТОВ Перша Агрокомпанія у лютому 2017 року, ТОВ Амен Лтд у лютому 2017 року, ТОВ Абс Трейдінг у березні, квітні 2017 року, ТОВ Юнісон Експо у квітні 2017 року, ТОВ Лакі Креатив у квітні 2017 року, ТОВ Новий Рівень ЛТД у квітні 2017 року, ТОВ Скіон Трейд у травні 2017 року) , а також до повноти відомостей в наданих до перевірки ТТН (при постачанні ТМЦ ТОВ Оптима Постач у червні 2017 року, ТОВ Аскалія у вересні 2017 року, ТОВ БК Карті у вересні 2017 року, ТОВ Гокта у березні, травні 2017 року, ТОВ Кріон Плас у липні, серпні 2017 року), не враховані судом з огляду на наступне.

За умовами укладених договорів, з наведеними контрагентами, за якими поставка ТМЦ здійснювалась на умовах FCA - склад покупця, Позивач жодним чином не приймав участі у процесі перевезення товару.

У відповідності до п. 1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363, транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні не встановлюють правил податкового обліку, а лише встановлюють права, обов'язки та відповідальність власників автомобільного транспорту (перевізників). При цьому, документи обумовлені вказаними правилами, зокрема, товарно-транспортна накладна, не є документами первинного бухгалтерського обліку, що підтверджують обставини придбання та продажу товарно-матеріальних цінностей.

У відповідності до п.11.4 зазначених Правил обов'язок виписування ТТН покладено на Вантажовідправника.

Наявність або відсутність окремих документів, як і певні недоліки в їх заповненні (описка, помарка, не заповнення певного реквізиту) носять оціночний характер та не є безумовною підставою для висновку про позбавлення їх юридичної сили та доказовості, а відтак не є і підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних, зокрема інших первинних документів, випливає, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов'язаннях платника податків у зв'язку з його господарською діяльністю мали місце (відбулися). Судовою практикою Вищого адміністративного суду України підтверджено безпідставне посилання контролюючого органу на складення товарно-транспортних накладних з порушенням Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14 жовтня 1997 року № 363 при дослідженні реальності господарських операцій ( Ухвала ВАСУ від 18.05.2017 р. у справі № К/800/36463/16 ).

Наявність транспортних документів на перевезення товарно-матеріальних цінностей за наслідками формування бази оподаткування податком на додану вартість не є обов'язковими при оподаткуванні операцій за договорами поставки чи купівлі - продажу, вони є обов'язковими при оподаткуванні операцій за договорами саме перевезення, а отже наявність товарно-транспортних накладних складених з певними недоліками, не може бути доказом безтоварності господарських операцій проведених з контрагентами.

Отже, транспортною документацією підтверджується операція з надання саме послуг з перевезення вантажів, а не факт придбання товару.

Висновки Відповідача про вчинення ТОВ ВОГНЕТРИВМАШ порушень податкового законодавства, і, як наслідок, завищення податкового кредиту з ПДВ по господарських операціях, загалом ґрунтуються на результатах опрацювання податкової інформації відносно контрагентів - постачальників.

В ході проведення перевірки контролюючим органом було досліджено лише первинні документи ТОВ ВОГНЕТРИВМАШ , проте первинні документи, якими контрагенти підприємства оформили господарські операції, контролюючим органом не досліджувались.

Відповідно до п. 86.1, п. 86 ст. 86 ПК України результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка. Контролюючим та іншим державним органам забороняється використовувати акт перевірки як підставу для висновків стосовно взаємовідносин платника податків з його контрагентами, якщо за результатами складення акта перевірки податкове повідомлення-рішення не надіслано (не вручено) платнику податків або воно вважається відкликаним відповідно до ст. 60 ПКУ.

Таким чином, підставою для висновків контролюючого органу про вчинення особою податкового правопорушення згідно з законом є виключно діючий акт перевірки, за яким винесено податкове повідомлення-рішення, а не письмові документи контролюючого органу за результатами опрацювання податкової інформації.

З огляду на викладене, складений контролюючим органом письмовий документу у формі узагальненої податкової інформації не може бути кваліфікований як доказ вчинення особою податкового правопорушення.

Відповідно до положень Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , ТОВ ВОГНЕТРИВМАШ" та його контрагенти є окремими суб'єктами права, а отже, за змістом ПКУ, Позивач та його контрагенти є окремими платниками та ведення бухгалтерського та податкового обліку покладено на кожного з них окремо. При цьому кожен платник несе самостійну відповідальність за порушення правил ведення бухгалтерського та податкового обліку.

Право на податковий кредит не може ставитись у пряму залежність від додержання податкової дисципліни третіми особами, або контрагентами контрагента.

Відповідачем не наведено доказів обізнаності Позивача про недобросовісний характер діяльності контрагентів за ланцюгом або про допущені ними порушення податкового законодавства.

Допущені попередніми постачальниками у ланцюгу постачання товару певні порушення податкового законодавства тягнуть негативні наслідки саме для таких постачальників та не впливають на право добросовісного платника податку на віднесення до складу податкового кредиту сплаченого податку на додану вартість постачальником товару.

Лише встановлення узгодженості дій платника податків з недобросовісними платниками податків (постачальниками) з метою незаконного отримання податкових вигод або його обізнаності з такими діями постачальників, чи сприяння ухиленню постачальниками товару у ланцюгу постачання від виконання податкових зобов'язань може свідчити про незаконність формування податкового кредиту.

Неприпустимість притягнення до відповідальності однієї компанії, у випадку за неправомірні дії іншої компанії підтверджується практикою Європейського суду з прав людини. Так, в пункті 71 рішення у справі "Булвес"АД проти Болгарії" ЄСПЛ дійшов такого висновку: "...Суд вважає, що компанія-заявник не повинна нести відповідальність за наслідки невиконання постачальником його обов'язків щодо своєчасного декларування ПДВ і, як наслідок, сплачувати ПДВ повторно разом із пенею. Суд вважає, що такі вимоги прирівнюються до надзвичайного обтяження для компанії-заявника, що порушило справедливий баланс, який повинен був підтримуватися між вимогами загальних інтересів та вимогами захисту права власності".

Отже, Європейський суд з прав людини чітко визначає правило індивідуальної відповідальності платника податків. Тобто, добросовісний платник податків не має зазнавати негативних наслідків через порушення з боку його контрагентом.

Відсутність окремих контрагентів за місцезнаходженням не може свідчити про невиконання цими суб`єктами договірних зобов`язань перед ТОВ Вогнетривмаш , як не може свідчити про вказане і відсутність достатніх матеріальних та трудових ресурсів, оскільки на момент виникнення спірних правовідносин контрагенти не були позбавлені права укладати з іншими суб`єктами господарювання договорів з метою виконання своїх зобов'язань перед ТОВ Вогнетривмаш .

Вказана позиція висловлена зокрема в постанові Верховного Суду від 11.09.2018 р. у справі № 804/4787/16.

На момент здійснення спірних господарських операцій Товариство та його контрагенти були належним чином зареєстровані як юридичні особи та платники податку на додану вартість, установчі документи недійсними в судовому порядку не визнавались.

Відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, на момент вчинення господарських операцій контрагенти не ліквідовані, не перебували у стані ліквідації, наявна вся необхідна інформація про керівників даних товариств.

Аналіз посилань Відповідача на кримінальні провадження не вважатися належними та допустимими доказами безтоварності операцій.

У відповідності до статті 62 Конституції України та статті 17 Кримінального процесуального кодексу України визначено, що особа вважається невинуватою у вчиненні кримінального правопорушення і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено у порядку, передбаченому цим Кодексом, і встановлено обвинувальним вироком суду, що набрав законної сили.

Станом на момент вчинення господарських операцій та/або на момент проведення перевірки, та/або на теперішній час жодний вирок суду за кримінальними впровадженнями, на які посилається контролюючий орган, відсутній.

В судовому засіданні представником Відповідача не спростовувався факт виконання ТОВ Вогнетривмаш зобов'язань за правочинами укладеним з ТОВ Ева Траст , ТОВ Танос Груп , ТОВ Салтор Лімітед , ТОВ Перша Агрокомпанія , ТОВ Амен Лтд , ТОВ Гокта , ТОВ Абс Трейдінг , ТОВ Юнісон Експо , ТОВ Лакі Креатив , ТОВ Новий Рівень ЛТД , ТОВ Скіон Трейд , ТОВ Оптима Постач , ТОВ Кріон Плас , ТОВ БК Карті , ТОВ Аскалія .

В свою чергу, ТОВ Вогнетривмаш підтвердив їх виконання надавши до суду докази перерахування безготівкових грошових коштів, що, в свою чергу, означає втрату підприємством права власності на ці кошти. Не виявлено і фактів повернення цих коштів до ТОВ Вогнетривмаш

Відповідач не надав доказів, наявності у Позивача та його контрагентів спільного інтересу, щодо їх отримання (що могло б мати місце в разі пов'язаності цих осіб).

Відповідно до норм Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні операція по списанню коштів з банківських рахунків платника податку призводить до зміни стану та структури активів і зобов'язань такого платника.

В акті перевірки не наведені факти, які б спростовували використання Позивачем отриманого від контрагентів товару у межах власної господарської діяльності, не наведено будь-яких фактичних даних, які б засвідчували відсутність у Позивача об'єктивної потреби на укладання правочинів, неспівпадання предмету правочинів з напрямом господарської діяльності, фізичну відсутність придбаного товару.

Навпаки, матеріалами перевірки досліджено та підтверджено подальше використання товару при виробництві продукції.

Отже, суд зазначає, що матеріали справи не містять жодних доказів наявності між позивачем та його контрагентами при укладанні і виконанні договорів, взаємоузгоджених зловмисних дій, спрямованих на порушення існуючого в державі суспільного ладу або моральних засад. Таких доказів суду відповідачем не надано, а судом при виконанні вимог Кодексу адміністративного судочинства України не виявлено.

Відтак, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 6-9, 139, 242- 246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Вогнетривмаш" до Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.

Скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача № 00000601412 від 16 травня 2018 року, яким визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 1067953,75 грн.

Стягнути з Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ: 39599198) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Вогнетривмаш" (вул. Достоєвського, буд. 5,м. Харків,61009, код ЄДРПОУ: 39599198) за рахунок бюджетних асигнувань суму сплаченого судового збору в загальному розмірі 16019,31 грн. (шістнадцять тисяч дев'ятнадцять гривень 31 копійка).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі поданя апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Скарга може бти подана у порядку п.15.5 Розділу VII КАС України до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.

Повний текс рішення виготовлено 14.12.18 року.

Суддя Кухар М.Д.

Дата ухвалення рішення05.12.2018
Оприлюднено16.12.2018
Номер документу78560733
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —2040/7223/18

Ухвала від 21.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 16.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 26.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Постанова від 26.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Рішення від 05.12.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 05.09.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 03.09.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні