Постанова
від 26.03.2019 по справі 2040/7223/18
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 березня 2019 р.Справа № 2040/7223/18 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Чалого І.С.,

Суддів: Перцової Т.С. , Жигилія С.П. ,

за участю секретаря судового засідання - Струкової Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду в м. Харкові адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду (головуючий суддя І інстанції Кухар М.Д., м. Харків) від 05.12.2018 року (повний текст рішення складено 14.12.2018 р.) по справі № 2040/7223/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вогнетривмаш" до Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкового повідомлення - рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Вогнетривмаш", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просить суд: скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Харківській області від 16.05.18 № 00000601412; вирішити питання судових витрат.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що ТОВ Вогнетривмаш не погоджується із викладеними в акті обставинами та висновками, із вищевказаним податковим повідомленням-рішенням, яке винесене на підставі таких висновків, вважає його не законним та таким, що підлягає скасуванню.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 05.12.2018 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Вогнетривмаш" до Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкового повідомлення-рішення було задоволено.

Скасовано податкове повідомлення-рішення відповідача № 00000601412 від 16 травня 2018 року, яким визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 1067953,75 грн.

Стягнуто з Головного управління ДФС у Харківській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Вогнетривмаш" за рахунок бюджетних асигнувань суму сплаченого судового збору в загальному розмірі 16019,31 грн.

Відповідач, не погодившись із судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на незаконність та необґрунтованість рішення суду першої інстанції та порушення норм процесуального права, просить скасувати рішення Харківського окружного адміністративного суду від 05.12.2018 року та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги, відповідач зазначає, що господарські операції між Товариством з обмеженою відповідальністю "Вогнетривмаш" та контрагентами-постачальниками не відбулися, а тому підприємством позивача при декларуванні допущено порушення норм податкового законодавства, що стало підставою для прийняття оскаржуваного рішення.

Позивач не скористався правом для надання відзиву.

Представники сторін про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені у встановленому законом порядку.

Колегія суддів визнала за можливе розглянути справу з урахуванням положень ч. 4 ст. 229 та ч. 2 ст. 313 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши письмові докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного перегляду справи, що Товариство з обмеженою відповідальністю Вогнетривмаш (далі по тексту - ТОВ Вогнетривмаш , підприємство, Позивач) є юридичною особою, зареєстрованою у встановленому законодавством порядку.

Головним управлінням ДФС у Харківській області (далі по тексту - ДФС, Відповідач) на підставі наказу Головного управління ДФС у Харківській області від 30.03.2018 року № 2215 проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ Вогнетривмаш (код за ЄДРПОУ 40464444) з питань дотримання вимог податкового законодавства України щодо господарських взаємовідносин з контрагентами-постачальниками:

- ТОВ Ева Траст (код ЄДРПОУ 40540857) за жовтень 2016 року,

- ТОВ Танос Груп (код ЄДРПОУ 40710090) за грудень 2016 року,

- ТОВ Салтор Лімітед (код ЄДРПОУ 40932516) за січень 2017 року,

- ТОВ Перша Агрокомпанія (код ЄДРПОУ 41006868) за лютий 2017 року,

- ТОВ Амен Лтд (код ЄДРПОУ 41006889) за лютий 2017 року,

- ТОВ Гокта (код ЄДРПОУ 40851474) за березень, травень 2017 року,

- ТОВ Абс Трейдінг (код ЄДРПОУ 41114011) за березень, квітень 2017 року,

- ТОВ Юнісон Експо (код ЄДРПОУ 40928761) за квітень 2017 року,

- ТОВ Лакі Креатив (код ЄДРПОУ 41114142) за квітень 2017 року,

- ТОВ Новий Рівень ЛТД (код ЄДРПОУ 41114472) за квітень 2017 року,

- ТОВ Скіон Трейд (код ЄДРПОУ 40372720) за травень 2017 року,

- ТОВ Оптима Постач (код ЄДРПОУ 41305220) за червень 2017 року,

- ТОВ Кріон Плас (код ЄДРПОУ 41375675) за липень, серпень 2017 року,

- ТОВ БК Карті (код ЄДРПОУ 41377509) за вересень 2017 року,

- ТОВ Аскалія (код ЄДРПОУ 41461837) за вересень 2017 року,

а також даних щодо подальшої реалізації та/або використання у власній господарській діяльності придбаних товарів (послуг).

За результатами перевірки складено акт перевірки від 17.04.2018 р. № 1471/20-40-14-12-11/40464444.

В акті перевірки ДФС у Харківській області дійшла висновків про порушення підприємством вимог п. 198.1, абз. першого і другого пп. 198.3 ст. 198 та п.201.1, п.201.7 ст. 201 Податкового кодексу України (далі по тексту - ПКУ), які призвели до заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету , на загальну суму 854 363 грн. , у тому числі на 10 679 грн. за жовтень 2016 року, на 60 479 грн. за грудень 2016 року, на 104 980 грн. за січень 2017 року, на 124 931 грн. за лютий 2017 року, на 66 189 грн. за березень 2017 року, на 75 191 за квітень 2017 року, на 105 564 за травень 2017 року, на 19 873 грн. за червень 2017 року, на 48 622 грн. за липень 2017 року, на 115478 грн. за серпень 2017 року, на 122 377 грн. за вересень 2017 року.

На акт перевірки були надави заперечення.

На підставі висновків акту перевірки було прийняте спірне податкове повідомлення-рішення від 16.05.18 № 00000601412, яким визначено суму податкового зобов'язання за платежем податок на додану вартість у розмірі 1 067 953,75 грн., а саме за основним зобов'язанням 854 363,00 грн. та штрафні (фінансові) санкції 231 590,75 грн.

В послідуючому позивач звернувся до суду із даним позовом про оскарження податкового повідомлення-рішення від 16.05.18 № 00000601412.

Як вбачається із змісту оскаржуваного рішення, фактичною підставою стало судження ДФС про включення до податкового кредиту сум ПДВ по господарських операціях, які не здійснювались, не пов'язані з господарською діяльністю та не підтверджені первинними документами.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з наявності законних підстав для формування позивачем податкового кредиту за результатами відносин із контрагентами, що мали реальний характер та повністю підтверджені первинними документами, а також правомірності формування податкових зобов'язань за результатами господарських операцій з продажу придбаних товарів подальшим покупцям.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, враховуючи наступне.

Судовим розглядом встановлено, що між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупець) та ТОВ ЕВА ТРАСТ податковий номер 40540857 (як Постачальник) був укладений договір поставки від 27.09.16 № 2016/ЕТ-09, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору Постачальник зобов'язується передавати товар Покупцеві на умовах FCA-склад Покупця.

Згідно із п. 4.1. Договору оплата товару здійснюється шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

У відповідності до видаткової накладної № ЕТ-00021 від 28.10.2016 року здійснено поставку шамоту ШКВ-1 у кількості 12,650 т на загальну суму 64 072,20 грн., у тому числі ПДВ - 10 678,70 грн. За фактом поставки ТОВ ЕВА ТРАСТ було складено та зареєстровано у ЄРПН податкову накладну № 21 від 28.10.2016 року.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ ТАНОС ГРУП податковий номер 40710090 (як Постачальником) укладено договір поставки №ТГ2016/1201 від 01 грудня 2016 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору Постачальник зобов'язується передавати товар Покупцеві на умовах FCA-склад Покупця.

Згідно із п. 4.1. Договору оплата товару здійснюється шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № ТГ-000050 від 01.12.2016 року - глину вогнетривку ДН-0 (молота суха, вологість 2 відс.) у кількості 18,650 т на суму 44 293,82 грн., у тому числі ПДВ - 7 382,30 грн.;

- за видатковою накладною № ТГ-000049 від 01.12.2016 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,980 т на суму 111 288,68 грн., у тому числі ПДВ - 18 548,11 грн.;

- за видатковою накладною № ТГ-000051 від 02.12.2016 року - лігносульфат рідкий у кількості 1,5 т на суму 23 940,00 грн., у тому числі ПДВ - 3 990,00 грн.; заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 2,0 т на суму 19 680,00 грн., у тому числі ПДВ - 3280,00 грн.; дошку обрізну b-25 мм у кількості 6,0 м3 на суму 18 720,00 грн., у тому числі ПДВ - 3 045,00 грн.;

- за видатковою накладною № ТГ-000052 від 06.12.2016 року - шамот ШКВ-1 у кількості 15,300 т на загальну суму 85221,06 грн., у тому числі ПДВ - 14203,51 грн.;

- за видатковою накладною № ТГ-000053 від 09.12.2016 року - кулі високо вогнетривкові корундові середньої щільності Д 100 у кількості 0,436 т на суму 30 711,84 грн., у тому числі ПДВ - 5 118,64 грн.; кулі високо вогнетривкові корундові середньої щільності Д 120 у кількості 0,436 т на суму 29 021,28 грн., у тому числі ПДВ - 4 836,88 грн..

За фактом означених поставок ТОВ ТАНОС ГРУП було складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 49 від 01.12.2016 р., № 50 від 01.12.2016 р., № 51 від 02.12.2016 р., № 52 від 06.12.2016 р., № 53 від 09.12.2016 р.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ САЛТОР ЛІМІТЕД податковий номер 40932516 (як Постачальником) укладено договір поставки №СЛ2017/0301 від 03 січня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору Постачальник зобов'язується передавати товар Покупцеві на умовах FCA-склад Покупця.

Згідно із п. 4.1. Договору оплата товару здійснюється шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № СЛ-00030 від 04.01.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,900 т на суму 121 389,92 грн., у тому числі ПДВ - 20 231,65 грн.;

- за видатковою накладною № СЛ-00031 від 04.01.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 19,100 т на суму 47 559,00грн., у тому числі ПДВ - 7 926,50 грн.;

- за видатковою накладною № СЛ-00032 від 05.01.2017 року - лігносульфат рідкий у кількості 1,5 т на суму 28 575,00 грн., у тому числі ПДВ - 4 762,50 грн.; заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 3,0 т на суму 30 870,00 грн., у тому числі ПДВ - 5 145,00 грн.; дошку обрізну b-25 мм у кількості 10,0 м3 на суму 31 800,00 грн., у тому числі ПДВ - 5 300,00 грн.;

- за видатковою накладною № СЛ-00033 від 10.01.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 18,960 т на суму 115 655,93 грн., у тому числі ПДВ - 19 275,99 грн.;

- за видатковою накладною № СЛ-00029 від 10.01.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 15,480 т на суму 38 545,20 грн., у тому числі ПДВ - 6 424,20 грн.;

- за видатковою накладною № СЛ-00118 від 16.01.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 12,360 т на суму 30 776,40 грн., у тому числі ПДВ - 5 129,40 грн.;

- за видатковою накладною № СЛ-00117 від 16.01.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 15,120 т на суму 92 231,94 грн., у тому числі ПДВ - 15 371,99 грн.;

- за видатковою накладною № СЛ-00119 від 23.01.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 15,160 т на суму 92 475,94 грн., у тому числі ПДВ - 15 412,66 грн.

За фактом означених поставок ТОВ САЛТОР ЛІМІТЕД було складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 30 від 04.01.2017 р., № 31 від 04.01.2017 р., № 29 від 10.01.2017 р., № 32 від 10.01.2017 р., № 33 від 10.01.2017 р., № 118 від 16.01.2017 р., № 117 від 16.01.2017 р., № 119 від 23.01.2017 р.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ ПЕРША АГРОКОМПАНІЯ податковий номер 41006868 (як Постачальником) укладено договір поставки №АК2017/2701 від 27 січня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору Постачальник зобов'язується передавати товар Покупцеві на умовах FCA-склад Покупця.

Згідно із п. 4.1. Договору оплата товару здійснюється шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № АК-0002 від 01.02.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,980 т на суму 121 877,92 грн., у тому числі ПДВ - 20 312,99 грн.;

- за видатковою накладною № АК-0003 від 01.02.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 15,600 т на суму 38 844,00 грн., у тому числі ПДВ - 6 474,00 грн.;

- за видатковою накладною № АК-0004 від 02.02.2017 року - лігносульфат рідкий у кількості 0,500 т на суму 9 525,00 грн., у тому числі ПДВ - 1 587,50 грн.; заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 1,0 т на суму 10 290,00 грн., у тому числі ПДВ - 1 715,00 грн.; дошку обрізну b-25 мм у кількості 8,0 м3 на суму 25 440,00 грн., у тому числі ПДВ - 4 240,00 грн.;

- за видатковою накладною № АК-00011 від 14.02.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,660 т на суму 119 925,92 грн., у тому числі ПДВ - 19 987,65 грн.;

- за видатковою накладною № АК-00012 від 14.02.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 12,300 т на суму 30 627,00 грн., у тому числі ПДВ - 5 104,50 грн.;

- за видатковою накладною № АК-00013 від 15.02.2017 року -коксівний дрібняк КМ фр.0-10 у кількості 0,500 т на суму 2 575,00 грн., у тому числі ПДВ - 429,17 грн.;

- за видатковою накладною № АК-0007 від 15.02.2017 року - лігносульфат рідкий у кількості 1,0 т на суму 19 050,00 грн., у тому числі ПДВ - 3 175,00 грн.; заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 2,0 т на суму 20 580,00 грн., у тому числі ПДВ - 3 430,00 грн.; дошку обрізну b-25 мм у кількості 4,0 м3 на суму 12 720,00 грн., у тому числі ПДВ - 2 120,00 грн.;

- за видатковою накладною № АК-0005 від 15.02.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 17,960 т на суму 109 955,93 грн., у тому числі ПДВ - 18 325,99 грн.;

- за видатковою накладною № АК-0006 від 15.02.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 11,680 т на суму 29 083,20 грн., у тому числі ПДВ - 4 847,20 грн.

За фактом означених поставок ТОВ ПЕРША АГРОКОМПАНІЯ було складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 2 від 01.02.2017 р., № 3 від 01.02.2017 р., № 4 від 02.02.2017 р., № 11 від 14.02.2017 р., № 12 від 14.02.2017 р., № 13 від 15.02.2017 р., № 5 від 15.02.2017 р., № 6 від 15.02.2017 p., № 7 від 15.02.2017 р.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ АМЕН ЛТД податковий номер 41006889 (як Постачальником) укладено договір поставки №АМ2017/1602 від 16 лютого 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору Постачальник зобов'язується передавати товар Покупцеві на умовах FCA-склад Покупця.

Згідно із п. 4.1. Договору оплата товару здійснюється шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № АМ-00021 від 22.02.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,370 т на суму 118 156,92 грн., у тому числі ПДВ - 19 692,82 грн.;

- за видатковою накладною № АМ-00022 від 22.02.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 17,340 т на суму 43 176,60 грн., у тому числі ПДВ - 7 196,10 грн.;

- за видатковою накладною № АМ-00023 від 23.02.2017 року - дошку обрізну b-25 мм у кількості 12,0 м3 на суму 38 160,00 грн, у тому числі ПДВ - 6 360,00 грн.

За фактом означених поставок ТОВ АМЕН ЛТД було складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 22 від 22.02.2017 р., № 21 від 22.02.2017 р., № 23 від 23.02.2017 р.

Судовим розглядом встановлено, що ТОВ Вогнетривмаш у періоді, що перевірявся, мало господарські взаємовідносини, зокрема, з підприємством ТОВ ГОКТА , податковий номер 40851474.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ ГОКТА податковий номер 40851474 (як Постачальником) укладено договір поставки №2017/01-03-М від 01 березня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору Постачальник зобов'язується передавати товар Покупцеві на умовах FCA-склад Покупця.

Згідно із п. 4.1. Договору оплата товару здійснюється шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № ГК-00002 від 01.03.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 20,180 т на суму 122 997,18 грн., у тому числі ПДВ - 20 499,53 грн.;

- за видатковою накладною № ГК-00003 від 01.03.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 17,690 т на суму 43 694,23 грн., у тому числі ПДВ - 7 282,37 грн.;

- за видатковою накладною № ГК-00005 від 03.03.2017 року - заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 1,0 т на суму 10 296,00 грн., у тому числі ПДВ - 1 716,00 грн.; дошку обрізну b-25 мм у кількості 5,0 м3 на суму 15 900,00 грн, у тому числі ПДВ - 2 650,00 грн.;

- за видатковою накладною № ГК-00006 від 10.03.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 11,640 т на суму 70 945,85 грн., у тому числі ПДВ - 11 824,31 грн.;

- за видатковою накладною № ГК-0007 від 03.05.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,120 т на суму 116 536,48 грн., у тому числі ПДВ - 19 422,75 грн.;

- за видатковою накладною № ГК-0008 від 03.05.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 11,740 т на суму 28 997,75грн., у тому числі ПДВ -4 832,96 грн.;

- за видатковою накладною № ГК-0010 від 05.05.2017 року - лігносульфат рідкий у кількості 1,0 т на суму 18 984,00 грн., у тому числі ПДВ - 3 164,00 грн.; заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 3,0 т на суму 30 888,00 грн., у тому числі ПДВ - 5148,00 грн.; дошку обрізну b-25 мм у кількості 10,0 м3 на суму 31 800,00 грн, у тому числі ПДВ - 5 300,00 грн.; цвяхи 2,5х60,0 мм у кількості 0,050 т на суму 715,00 грн., у тому числі ПДВ - 119,17 грн. ; цвяхи 3,0х80,0 мм у кількості 0,050 т на суму 700,00 грн., у тому числі ПДВ - 116,67 грн.

За фактом означених поставок ТОВ ГОКТА було складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 2 від 01.03.2017 р., № 3 від 01.03.2017 р., № 5 від 03.03.2017 р., № 6 від 10.03.2017 р., № 7 від 03.05.2017 р., № 8 від 03.05.2017 р., № 10 від 05.05.2017 р.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ АБС ТРЕЙДІНГ податковий номер 41114011 (як Постачальником) укладено договір поставки №2017/16-03/2/АБС від 16 березня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору Постачальник зобов'язується передавати товар Покупцеві на умовах FCA-склад Покупця.

Згідно із п. 4.1. Договору оплата товару здійснюється шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № АБ-00022 від 20.03.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 12,960 т на суму 78 991,25 грн., у тому числі ПДВ - 13 165,21 грн.;

- за видатковою накладною № АБ-00023 від 20.03.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 10,130 т на суму 25 021,06 грн., у тому числі ПДВ - 4 170,18 грн.;

- за видатковою накладною № АБ-00024 від 21.03.2017 року - лігносульфат рідкий у кількості 1,0 т на суму 15 825,00 грн., у тому числі ПДВ - 2 637,50 грн.; заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 1,0 т на суму 10 296,00 грн., у тому числі ПДВ - 1 716,00 грн.;

- за видатковою накладною № АБ-00053 від 10.04.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 7,120 т на суму 17 550,83 грн., у тому числі ПДВ - 2 925,14 грн.

За фактом означених поставок ТОВ АБС ТРЕЙДІНГ було складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 22 від 20.03.2017 р., № 23 від 20.03.2017 р., №24 від 21.03.2017 р., № 53 від 10.04.2017 р.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ ЮНІСОН ЕКСПО податковий номер 40928761 (як Постачальником) укладено договір поставки №2017/18-04/3/ЮЕ від 18 квітня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору Постачальник зобов'язується передавати товар Покупцеві на умовах FCA-склад Покупця.

Згідно із п. 4.1. Договору оплата товару здійснюється шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № ЮЕ-000063 від 19.04.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,840 т на суму 120 885,12 грн., у тому числі ПДВ - 20 147,52 грн.

За фактом означених поставок ТОВ ЮНІСОН ЕКСПО було складено та зареєстровано у ЄРПН податкову накладну № 63 від 19.04.2017 р.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ ЛАКІ КРЕАТИВ податковий номер 41114142 (як Постачальником) укладено договір поставки №2017/03-04/1/ЛК від 03 квітня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору Постачальник зобов'язується передавати товар Покупцеві на умовах FCA-склад Покупця.

Згідно із п. 4.1. Договору оплата товару здійснюється шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № ЛК-000010 від 03.04.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,980 т на суму 121 738,14 грн., у тому числі ПДВ - 20 289,69 грн.;

- за видатковою накладною № ЛК-000014 від 03.04.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 19,670 т на суму 48 486,62 грн., у тому числі ПДВ - 8 081,10 грн.;

- за видатковою накладною № ЛК-000019 від 04.04.2017 року - заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 1,500 т на суму 15 444,00 грн., у тому числі ПДВ - 2574,00 грн.; коксівний дрібняк КМ фр.0-10 у кількості 0,300 т на суму 1542,00 грн., у тому числі ПДВ - 257,00 грн.; дошку обрізну b-25 мм у кількості 10,0 м3 на суму 31 800,00 грн, у тому числі ПДВ - 5 300,00 грн.; цвяхи 2,5х60,0 мм у кількості 0,090 т на суму 1287,00 грн., у тому числі ПДВ - 214,50 грн. ; цвяхи 3,0х80,0 мм у кількості 0,090 т на суму 1260,00 грн., у тому числі ПДВ - 210,00 грн.

За фактом означених поставок ТОВ ЛАКІ КРЕАТИВ було складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 10 від 03.04.2017 р., № 14 від 03.04.2017 р., № 19 від 04.04.2017 р.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ НОВИЙ РІВЕНЬ ЛТД податковий номер 41114472 (як Постачальником) укладено договір поставки №2017/03-04/2/НР від 03 квітня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору Постачальник зобов'язується передавати товар Покупцеві на умовах FCA-склад Покупця.

Згідно із п. 4.1. Договору оплата товару здійснюється шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № НР-00015 від 10.04.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 14,960 т на суму 91 151,28 грн., у тому числі ПДВ - 15 191,88 грн.

За фактом означених поставок ТОВ НОВИЙ РІВЕНЬ ЛТД було складено та зареєстровано у ЄРПН податкову накладну № 15 від 10.04.2017 р.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ СКІОН ТРЕЙД податковий номер 40372720 (як Постачальником) укладено договір поставки №2017/16-05-СТ від 15 травня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору Постачальник зобов'язується передавати товар Покупцеві на умовах FCA-склад Покупця.

Згідно із п. 4.1. Договору оплата товару здійснюється шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № СТ-000048 від 16.05.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,730 т на суму 120 254,42 грн., у тому числі ПДВ - 20 042,40 грн.;

- за видатковою накладною № СТ-000049 від 16.05.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 18,630 т на суму 46 016,03грн., у тому числі ПДВ - 7 669,34 грн.;

- за видатковою накладною № СТ-000050 від 19.05.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,960 т на суму 121 656,28 грн., у тому числі ПДВ - 20 276,05 грн.;

- за видатковою накладною № СТ-000051 від 19.05.2017 року - лігносульфат рідкий у кількості 1,0 т на суму 18 984 грн., у тому числі ПДВ - 3 164,00 грн.; заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 3,0 т на суму 30 888,00 грн., у тому числі ПДВ - 5 148,00 грн.; дошку обрізну b-25 мм у кількості 11,0 м3 на суму 34 980,00 грн., у тому числі ПДВ - 5 830,00 грн.;

- за видатковою накладною № СТ-000052 від 22.05.2017 року - коксівний дрібняк КМ фр.0-10 у кількості 0,300 т на суму 1 542,24 грн., у тому числі ПДВ - 257,04 грн.;

- за видатковою накладною № СТ-000053 від 26.05.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 3,900 т на суму 23 770,51 грн., у тому числі ПДВ - 3961,75 грн.; глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 2,700 т на суму 6 668,99 грн., у тому числі ПДВ - 1 111,50 грн.

За фактом означених поставок ТОВ СКІОН ТРЕЙД було складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 48 від 16.05.2017 р., № 49 від 16.05.2017 р., № 50 від 19.05.2017 р., № 51 від 19.05.2017 р., № 52 від 22.05.2017 р., № 53 від 26.05.2017 р.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ ОПТИМА ПОСТАЧ податковий номер 41305220 (як Постачальником) укладено договір поставки №2017П-06-09 від 09 червня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є додатками до Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору поставка Товару здійснюється окремими партіями на умовах самостійного вивезення.

Згідно із п. 3.1. Договору оплата товару здійснюється у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № ОП-0112 від 16.06.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 12,300 т на суму 78 534,56 грн., у тому числі ПДВ - 13 089,09 грн.; глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 12,720 т на суму 40 704,05 грн., у тому числі ПДВ - 6 784,01 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 16 червня 2017 року № 112.

За фактом означеної поставки ТОВ ОПТИМА ПОСТАЧ було складено та зареєстровано у ЄРПН податкову накладну № 112 від 16.06.2017 р.

Перевезення товару здійснювалось на замовлення ТОВ ВОГНЕТРИВМАШ перевізником ФОП ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1) відповідно до Договору № 17/07-2ТР від 17.07.2017 року. Акти здачі-прийняття робіт(надання послуг) долучені до відповідних товарно - транспотних накладних.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ КРІОН ПЛАС податковий номер 41375675 (як Постачальником) укладено договір поставки №2017П-07-14 від 14 липня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є невід'ємною частиною Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору поставка Товару здійснюється окремими партіями на умовах самостійного вивезення.

Згідно із п. 3.1. Договору оплата товару здійснюється у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № КП-000721 від 17.07.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,990 т на суму 127 536,04 грн., у тому числі ПДВ - 21 256,01 грн.; Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною № 721 від 17 липня 2017 року.

- за видатковою накладною № КП-000722 від 17.07.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 19,860 т на суму 63 452,70 грн., у тому числі ПДВ - 10 575,45 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 17 липня 2017 року № 722.

- за видатковою накладною № КП-000901 від 21.07.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 15,790 т на суму 100 740,07 грн., у тому числі ПДВ - 16 790,01 грн.; Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною № 901 від 21 липня 2017 року.

- за видатковою накладною № КП-00015 від 01.08.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,870 т на суму 126 770,44 грн., у тому числі ПДВ - 21 128,41 грн.; Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною № 15 від 01 серпня 2017 року.

- за видатковою накладною № КП-00014 від 01.08.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 19,720 т на суму 63 005,40 грн., у тому числі ПДВ 10 500,90 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 01 серпня 2017 року № 14.

- за видатковою накладною № КП-000304 від 07.08.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,960 т на суму 127 344,64 грн., у тому числі ПДВ - 21 224,11 грн.; Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною № 304 від 07 серпня 2017 року.

- за видатковою накладною № КП-000303 від 07.08.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 14,540 т на суму 46 455,30 грн., у тому числі ПДВ - 7 742,55 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 07 серпня 2017 року № 303.

- за видатковою накладною № КП-000650 від 14.08.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 12,140 т на суму 77 453,10 грн., у тому числі ПДВ - 12 908,85 грн.; Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною № 650 від 14 серпня 2017 року.

- за видатковою накладною № КП-000866 від 18.08.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 24,840 т на суму 158 479,00 грн., у тому числі ПДВ -26 413,17 грн.; Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною № 866 від 18 серпня 2017 року.

- за видатковою накладною № КП-000867 від 18.08.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 18,560 т на суму 59 299,20 грн., у тому числі ПДВ - 9 883,20 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 18 серпня 2017 року № 867.

- за видатковою накладною № КП-0001012 від 21.08.2017 року - лігносульфат рідкий у кількості 0,500 т на суму 9 657,50 грн., у тому числі ПДВ -1 609,58 грн.; заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 2,0 т на суму 22 630,01 грн., у тому числі ПДВ - 3 771,67 грн.; коксівний дрібняк КМ фр.0-10 у кількості 0,300 т на суму 1 773,00 грн., у тому числі ПДВ - 295,90 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 21 серпня 2017 року № 1012.

За фактом означених поставок ТОВ КРІОН ПЛАС було складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 721 від 17.07.2017 р., № 722 від 17.07.2017 р., № 901 від 21.07.2017 р., № 14 від 01.08.2017 р., № 15 від 01.08.2017 р., № 303 від 07.08.2017 р., № 304 від 07.08.2017 р., № 650 від 14.08.2017 р., № 867 від 18.08.2017 р., № 866 від 18.08.2017 р., № 1012 від 21.08.2017 р.

Перевезення товару здійснювалось на замовлення ТОВ ВОГНЕТРИВМАШ перевізником ФОП ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1) відповідно до Договору № 17/07-2ТР від 17.07.2017 року. Акти здачі-прийняття робіт(надання послуг) долучені до відповідних товарно-транспотних накладних.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ БК КАРТІ податковий номер 41377509 (як Постачальником) укладено договір поставки №2017П-09-12 від 12 вересня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є невід'ємною частиною Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору поставка Товару здійснюється окремими партіями на умовах самостійного вивезення.

Згідно із п. 3.1. Договору оплата товару здійснюється у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № БК-000860 від 18.09.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 20,440 т на суму 64 794,88 грн., у тому числі ПДВ - 10 799,15 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 18 вересня 2017 року № 860.

- за видатковою накладною № БК-000859 від 18.09.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 20,880 т на суму 114 255,36 грн., у тому числі ПДВ - 19 042,56 грн.; Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною № 859 від 18 вересня 2017 року.

- за видатковою накладною № БК-000955 від 20.09.2017 року - лігносульфат рідкий у кількості 0,500 т на суму 8 575,01 грн., у тому числі ПДВ -1 429,17 грн.; заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 1,0 т на суму 10 600,00 грн., у тому числі ПДВ - 1 766,67 грн.; дошка обрізна b-25мм у кількості 7,300 м3 на суму 29 930,03 грн., у тому числі ПДВ - 4 988,34 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 20 вересня 2017 року № 955.

За фактом означених поставок ТОВ БК КАРТІ було складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 859 від 18.09.2017 р., № 860 від 18.09.2017 р., № 955 від 20.09.2017 р.

Перевезення товару здійснювалось на замовлення ТОВ ВОГНЕТРИВМАШ перевізником ФОП ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1) відповідно до Договору № 17/07-2ТР від 17.07.2017 року. Акти здачі-прийняття робіт(надання послуг) долучені до відповідних товарно-транспотних накладних.

Між ТОВ Вогнетривмаш (як Покупцем) та ТОВ АСКАЛІЯ податковий номер 41461837 (як Постачальником) укладено договір поставки №2017П-09-01 від 01 вересня 2017 року, предметом якого є поставка сировини, матеріалів, запасних частин, обладнання і т.п. Асортимент, номенклатура, кількість, ціна за одиницю виміру та інше визначається у видаткових накладних, що є невід'ємною частиною Договору.

Згідно із п. 2.1. Договору поставка Товару здійснюється окремими партіями на умовах самостійного вивезення.

Згідно із п. 3.1. Договору оплата товару здійснюється у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Фактично на виконання Договору Постачальником було поставлено Покупцеві:

- за видатковою накладною № АС-00016 від 01.09.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,960 т на суму 127 245,00 грн., у тому числі ПДВ - 21 207,50 грн.; Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною № 16 від 01 вересня 2017 року.

- за видатковою накладною № АС-00015 від 01.09.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 19,360 т на суму 61 758,32 грн., у тому числі ПДВ - 10 293,05 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 01 вересня 2017 року № 15.

- за видатковою накладною № АС-00156 від 04.09.2017 року - дошку обрізну b-25 мм у кількості 20,0 м3 на суму 82 000,08 грн, у тому числі ПДВ - 13 666,68 грн.; цвяхи 2,5х60,0 мм у кількості 0,100 т на суму 1429,50 грн., у тому числі ПДВ - 238,25 грн. ; цвяхи 3,0х80,0 мм у кількості 0,100 т на суму 1399,50 грн., у тому числі ПДВ - 233,25 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 04 вересня 2017 року № 156.

- за видатковою накладною № АС-00357 від 08.09.2017 року - лігносульфат рідкий у кількості 1,0 т на суму 19 310,00 грн., у тому числі ПДВ - 3 218,33 грн.; заповнювач високоглиноземистий ЗМК-72 у кількості 3,0 т на суму 33 975,00 грн., у тому числі ПДВ - 5 662,50 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 08 вересня 2017 року № 357.

- за видатковою накладною № АС-00504 від 11.09.2017 року - глину вогнетривку ДН-0 (молоту суху, вологість 2 відс.) у кількості 17,860 т на суму 56 973,32 грн., у тому числі ПДВ - 9 495,55 грн. Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 11 вересня 2017 року № 504.

- за видатковою накладною № АС-00503 від 11.09.2017 року - шамот ШКВ-1 у кількості 19,140 т на суму 122 017,50 грн., у тому числі ПДВ - 20 336,25 грн.; Факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною № 503 від 11 вересня 2017 року.

За фактом означених поставок ТОВ АСКАЛІЯ було складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 15 від 01.09.2017 р., № 16 від 01.09.2017 р., № 156 від 04.09.2017 р., № 357 від 08.09.2017 р., № 503 від 11.09.2017 р., № 504 від 11.09.2017 р.

Перевезення товару здійснювалось на замовлення ТОВ ВОГНЕТРИВМАШ перевізником ФОП ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1) відповідно до Договору № 17/07-2ТР від 17.07.2017 року. Акти здачі-прийняття робіт(надання послуг) долучені до відповідних товарно-транспотних накладних.

Перевіркою та наявними у матеріалах справи документами підтверджується використання придбаних ТМЦ у господарській діяльності підприємства, основним видом економічної діяльності якого є 23.20 Виробництво вогнетривких виробів .

В матеріалах справи наявні копії Договорів підряду, укладені між ТОВ ВОГНЕТРИВМАШ (Замовник) та ТОВ Виробництво твердих неметалевих сплавів (Підрядник) предметом яких виступає виконання робіт/послуг щодо виготовлення вогнетривкої продукції з наданої давальницької сировини. На підтвердження виконання замовлених робіт Позивачем надано копії Актів виконаних робіт/послуг з виготовлення продукції з давальницької сировини, видаткових накладних (у переробку), видатково-прибуткових накладних (з переробки).

Господарські операції з придбання Товару знайшли своє відображення у бухгалтерському обліку підприємства у відповідності з правилами, встановленими національними стандартами бухгалтерського обліку.

На підтвердження доводів про реальність господарських операцій, що були проведені в межах вказаних правочинів, ТОВ ВОГНЕТРИВМАШ для перевірки були надані: договори на поставку товару; належним чином складені та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні за перевіряємий період по взаємовідносинам з означеними контрагентами, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, платіжні документи, що підтверджують сплату отриманого товару, а також інші документи на підтвердження проведення господарських операцій, які були надані до перевірки.

Вказані документи в сукупності відповідають вимогам до оформлення первинних документів, які висуваються нормами Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , відповідно до яких первинні та зведені облікові документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з п. 44.1 ст. 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, реєстрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Згідно з ч. 1 ст. 3 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні метою ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства. Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію. Фінансова звітність - бухгалтерська звітність, що містить інформацію про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства за звітний період.

Приписами ч. 1, 2 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні встановлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно з п.198.1, 198.2, 198.3 ст. 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до п. 198.6 ст. 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

З акту перевірки вбачається, що аналізом наданих до перевірки первинних документів та наявних баз даних по взаємовідносинах позивача з вказаними підприємствами-постачальниками встановлено реалізацію товарів та послуг за номенклатурою, відмінною від номенклатури документально оформленого попереднього придбання, відповідно до податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та реалізацію товару невідомого походження.

Фактично Товариство з обмеженою відповідальністю "Вогнетривмаш" притягнуто до відповідальності за порушення ведення власної господарської діяльності його контрагентами.

Так, фіскальною службою в акті перевірки зроблений висновок щодо відсутності реальності здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами на підставі даних відносно господарської діяльності контрагентів, які зазначені в податкових інформаціях, які отриманих від органів державної фіскальної служби на обліку в яких рахуються контрагенти позивача.

Між тим, посилання контролюючого органу на податкову інформацію, що наявна в інформаційно - аналітичних базах відносно контрагентів позивача, а також податкову інформацію надану іншими контролюючими органами, як критерій оцінки реальності господарських операцій, є безпідставним, оскільки така інформація не ґрунтується на безпосередньому аналізі первинних документів та не є належним доказом в розумінні процесуального Закону.

Також, норми податкового законодавства не ставлять у залежність достовірність даних податкового обліку платника податків від дотримання податкової дисципліни його контрагентами - постачальниками, якщо цей платник (покупець) мав реальні витрати у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), призначених для використання у його господарській діяльності. Порушення певним постачальником товару (робіт, послуг) у ланцюгу постачання вимог податкового законодавства чи правил ведення господарської діяльності не може бути підставою для висновку про порушення покупцем товару (робіт, послуг) вимог закону щодо формування податкового кредиту та витрат, тому платник податків (покупець товарів (робіт, послуг)) не повинен зазнавати негативних наслідків у вигляді позбавлення права на податковий кредит за можливу неправомірну діяльність його контрагентів за умови, якщо судом не встановлено фактів, які свідчать про обізнаність платника податків щодо такої поведінки контрагентів та злагодженість дій між ними.

Виходячи з принципу індивідуального застосування відповідальності за порушення правил оподаткування, негативні наслідки, зокрема, у вигляді позбавлення права на податковий кредит, можуть бути застосовані саме до того платника податків, який їх припустився, а не до іншої особи.

Контролюючим органом не надано до матеріалів справи доказів на підтвердження того, що позивачу було відомо про порушення його контрагентів або, що метою здійснення господарських операцій було одержання необґрунтованої вигоди чи здійснення нікчемного правочину.

В акті перевірки також вказано про відсутність ТТН.

Стосовно доводів апелянта про дефектність первинних документів слід вказати, що на виконання умов вчинених правочинів і за результатами придбання робіт (послуг) складені відповідні підтверджуючі їх вчинення податкові накладні, видаткові накладні, акти приймання - передачі і надання послуг, наряди - завдання. Вартість отриманих робіт (послуг) позивачем сплачена у повному обсязі, як і податок на додану вартість в їх ціні. Результати цих господарських операцій підтверджуються податковим та бухгалтерським обліком підприємства.

Крім того, щодо недоліків заповнення первинної документації по оформленню господарських операцій, слід зазначити, що сама собою наявність або відсутність окремих документів, або помилки у їх оформленні не можуть слугувати підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов'язаннях платника податків у зв'язку з його господарською діяльністю мали місце.

Вказане узгоджується з позицією Верховного Суду викладеною у постанові від 27.11.2018 по справі № 5603/11/2070.

Приписами п.п. 14.1.36. п. 14 ст. 14 Податкового кодексу України встановлено, що господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Як вбачається з матеріалів справи, на момент здійснення спірних господарських операцій позивач та його контрагенти були належним чином зареєстровані як юридичні особи та установчі документи недійсними в судовому порядку не визнавались.

Стосовно доводів податкового органу про існування досудових розслідувань у кримінальних провадженнях, слід зазначити наступне.

Згідно ч. 6 ст.78 КАС України вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов'язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.

Тому, до винесення вироку в рамках кримінального провадження, інформація щодо контрагента позивача про наявність зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі судових рішень, ухвал в рамках кримінальних проваджень за ознаками кримінальних правопорушень не може вважатись належним доказом в адміністративному судочинстві.

При цьому, на момент проведення податкової перевірки та фіксації її наслідків, а також станом на час розгляду даної справи, вироку щодо контрагентів позивача не було, а тому матеріали розслідувань за вказаними кримінальними провадженнями не можуть враховуватись як докази у даній справі, тоді як належним доказом, в даному випадку, могли би бути виключно вироки суду щодо недійсності (нікчемності) правочинів, первинних документів, визначення правомірності формування податкового кредиту та щодо порушення ним податкового законодавства, що набули законної сили, щодо вчинення ними кримінальних правопорушень.

Отже, факт порушення кримінальних справ відносно контрагентів позивача не є беззаперечним фактом, що підтверджує відсутність реальних правових наслідків всіх господарських операцій проведених позивачем та його контрагентами.

Крім того, податкове законодавство не ставить у залежність податковий облік (стан) певного платника податку-покупця від дотримання його контрагентом податкової дисципліни та правильності ведення ним податкового або бухгалтерського обліку. Тобто, у разі підтвердження факту отримання послуг, як у даній ситуації, платник не може відповідати за порушення, допущені виконавцем, якщо не буде доведено його безпосередню участь у зловживанні цієї особи.

Вказана позиція узгоджується із висновками Верховного Суду, викладеними у постановах від 20.02.2018 по справі № 826/6280/13-а, від 20.02.2018 по справі №813/4931/13-а та від 06.02.2018 по справі №802/4940/14.

Таким чином, з матеріалів справи вбачається, що відповідач не надав жодних доказів на підтвердження того, що позивачу, як платнику податку було відомо про можливі порушення з боку його контрагентів, а також те, що метою позивача було здійснення господарських операцій з даним підприємством для одержання податкової вигоди.

Враховуючи вищевикладене апеляційний суд погоджується з висновками суду першої інстанції, що відповідачем не надано доказів щодо недійсності первинних документів, на підставі яких позивачем відображено в бухгалтерському та податковому обліку господарських операцій з ТОВ Ева Траст , ТОВ Танос Груп , ТОВ Салтор Лімітед , ТОВ Перша Агрокомпанія , ТОВ Амен Лтд , ТОВ Гокта (код ЄДРПОУ 40851474) , ТОВ Абс Трейдінг , ТОВ Юнісон Експо , ТОВ Лакі Креатив , ТОВ Новий Рівень ЛТД (код ЄДРПОУ 41114472) , ТОВ Скіон Трейд , ТОВ Оптима Постач , ТОВ Кріон Плас , ТОВ БК Карті , ТОВ Аскалія , а тому нарахування позивачу грошових зобов'язань згідно прийнятого відповідачем податкового повідомлення-рішення від 16.05.18 № 00000601412 є протиправним та підлягає скасуванню.

Оскільки доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 245, 246, 250, 315, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Харківській області залишити без задоволення.

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 05.12.2018 року по справі № 2040/7223/18 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя І.С. Чалий Судді Т.С. Перцова С.П. Жигилій Повний текст постанови складено 01.04.2019 року

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.03.2019
Оприлюднено02.04.2019
Номер документу80834741
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2040/7223/18

Ухвала від 21.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 16.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 26.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Постанова від 26.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Рішення від 05.12.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 05.09.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 03.09.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні