Постанова
від 04.12.2009 по справі 2а-4319/09/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Суддя-доповідач - Мір онова Г.М. Гол овуючий у 1 інстанції - Остро вська О.П.

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

04 грудня 2009 року № 2-а-4319/09\1270

зал судових засідань № 7 у пр иміщенні суду за адресою: м. До нецьк, бульвар Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

розглянувши

апеляційну скаргу

на постанову

від

у адміністративній справ і за позовом

До Про Головуючого судді Міронової Г.М. суддів:

при секретарі

за участю представників

відповідача Горбенко К.П., Лях О.П.

Ковальчук Г.Л.

Чернишової В.М. - за дов іреністю Державного закладу «Луг анська обласна санітарно-епі деміологічна станція» Мініс терства охорони здоров' я Ук раїни

Луганського окружного адм іністративного суду

27 серпня 2009 року

№ 2-а-4319/09

Державної інспекції з конт ролю за цінами в Луганської о бласті

Державного закладу «Луган ська обласна санітарно-епіде міологічна станція» Міністе рства охорони здоров' я Укра їни

Стягнення суми економічни х санкцій,

ВСТАНОВИЛА :

У листопаді 2008 року зверну вся до суду із вищевказаним п озовом.

В обґрунтування позо вних вимог позивач зазначив, що Державною інспекцією з ко нтролю за цінами в Луганські й області проведена перевірк а Державного закладу «Луганс ька обласна санітарно-епідем іологічна станція» Міністер ства охорони здоров' я Украї ни з питань дотримання держа вної дисципліни цін при форм уванні та застосуванні тариф ів на роботи і послуги, що вико нуються і надаються за плату установами та закладами дер жавної санітарно-епідеміоло гічної служби, про що був скла дений акт перевірки від 08.11.2006 ро ку № 06444. Перевіркою встановлен о, що у період з 1.10.2005 року по 30.05.2006 р оку завищено тарифи на робот и і послуги, що виконуються і н адаються за плату установами та закладами державної сані тарно-епідеміологічної служ би, за рахунок нарахування не передбачених законодавство м націнок у розмірі 20%. Сума нео бгруновано отриманої виручк и склала 178481,51 грн. Також установ лено, що в період з 12.05.2006 року по 3 0.05.2006 року завищено тарифи на ро боти і послуги за рахунок зас тосування протягом вказаног о періоду завищених тарифів, які з 12.05.2006 року втратили чинні сть. Сума необгруновано отри маної виручки склала 13067,79 грн. З агальна сума необгруновано о триманої виручки склала 191549,30 г рн. Рішенням Державної інспе кції з контролю за цінами в Лу ганській області від 15.11.2006 року № 192 за вказане порушення на пі дставі ст. 14 Закону України «П ро ціни та ціноутворення» за стосовані економічні санкці ї у розмірі 574647,90 грн., у тому числ і штраф 383098,60 грн. У зв'язку з цим, позивач просив суд стягнути з відповідача економічні сан кції в сумі 574647,90 грн. на користь Державного бюджету України.

Постановою Лугансь кого окружного адміністрати вного суду від 27 сер пня 2009 року позов Державної ін спекції з контролю за цінами в Луганської області до Держ авного закладу «Луганська об ласна санітарно-епідеміолог ічна станція» Міністерства о хорони здоров' я України про стягнення суми економічних санкцій було задоволено.

Не погодившись з таким суд овим рішенням, відповідач зв ернувся до суду з апеляційно ю скаргою, в якій просив поста нову Луганського окружного а дміністративного суду від 27 серпня 2009 року скасу вати і прийняти нову постано ву, якою відмовити у задоволе нні позовних вимог, вважаючи , що дане судове рішення ухвал ено з порушенням норм матері ального права.

Судами першої та апеляційн ої інстанції було встановлен о наступне.

Рішенням Державної інспек ції з контролю за цінами в Луг анській області № 192 від 15.11.2006 рок у встановлено завищення відп овідачем у період з 01.10.2005 року п о 30.05.2006 року тарифів та послуги, що виконуються і надаються з а плату установами та заклад ами державної санітарно-епід еміологічної служби, за раху нок нарахування не передбаче них законодавством націнок у розмірі 20%, сума додатково отр иманої виручки склала 178481,51 грн ., у період з 12.05.2006 року по 30.05.2006 року завищено тарифи на роботи і п ослуги за рахунок застосуван ня протягом указаного період у завищених тарифів, які з 12.05.2006 року втратили чинність. Сума додатково отриманої виручки склала 13067,79 грн. Таким чином, ві дповідачем було порушено вим оги п. 5 Указу Президента Украї ни від 10.06.1997 року № 503/97 «Про порядо к оприлюднення нормативно-пр авових актів та набрання ним и чинності», постанов Кабіне ту Міністрів України від 27.08.2003 р оку № 1351 «Про затвердження тар ифів (прейскурантів) на робот и і послуги, що виконуються і н адаються за плату установами та закладами державної сані тарно-епідеміологічної служ би, від 11.05.2006 року № 662 «Про внесен ня змін до постанов Кабінету Міністрів України від 15 жовтн я 2002 року № 1544 і від 27 серпня 2003 рок у № 1351». Згідно рішення вилучен ню у дохід Державного бюджет у підлягає сума 191549,30 грн. та зас тосовано штраф у сумі 383098,60 грн.

Вказане рішення було ос каржене відповідачем до суду .

Постановою господарськ ого суду Луганської області від 11.01.2007 року по справі № 14/572н-ад, залишеною без змін ухвалою Л уганського апеляційного гос подарського суду, позов про в изнання неправомірними дій т а скасування рішення про нак ладення економічних санкцій задоволено.

Постановою Вищого адмініс тративного суду України від 30.10.2008 року було скасовано поста нови суду першої та апеляцій ної інстанцій, у задоволенні позову Луганської обласної санітарно-епідеміологічної станції відмовлено.

Вказані обставини підтвер джуються поясненнями сторін , актом № 06444 від 08.11.2006 року, рішенн ям № 192 від 15.11.2006 року про застосу вання економічних санкцій за порушення державної дисципл іни, копіями судових рішень.

У судовому засіданні предс тавник відповідача наполяга в на задоволенні апеляційної скарги.

Інші особи до суду не з' яви лися, були повідомлені належ ним чином.

Заслухавши суддю-до повідача, перевіривши матері али справи і обговоривши дов оди апеляційної скарги та на даних заперечень, перевіривш и юридичну оцінку обставин с прави та повноту їх встановл ення, дослідивши правильніст ь застосування судом першої інстанції норм матеріальног о та процесуального права, ко легія суддів вважає за необх ідне вимоги, викладені в апел яційній скарзі, задовольнити частково, а постанову суду ск асувати, з наступних підстав .

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 17 Кодексу ад міністративного судочинств а України компетенція адміні стративних судів поширюєтьс я на спори фізичних або юриди чних осіб із суб' єктом влад них повноважень щодо оскарже ння його рішень (нормативно-п равових актів чи правових ак тів індивідуальної дії), дій ч и бездіяльності.

У відповідності до п. 7 ч. 1 ст . 3 КАС України суб' єкт владни х повноважень - орган держа вної влади, орган місцевого с амоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб' єкт при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.

Відповідно до статті 13 Зако ну України "Про ціни і ціноутв орення" № 507-ХІІ від 3 грудня 1990 ро ку та Положення про Державну інспекцію з контролю за ціна ми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2000 року № 1819 на Держа вну інспекцію з контролю за ц інами покладені контрольно-н аглядові функції з питань до держання центральними та міс цевими органами виконавчої в лади, підприємствами, устано вами та організаціями вимог щодо формування, встановленн я та застосування цін і тариф ів.

Колегія суддів зазначає, що статтею 6 Закону України «Про ціни і ціноутворення» перед бачено, що в народному господ арстві застосовуються вільн і ціни і тарифи, державні фікс овані та регульовані ціни і т арифи. Відповідно ж до статті 7 цього Закону вільні ціни і т арифи встановлюються на всі види продукції, товарів і пос луг, за винятком тих, по яких з дійснюється державне регулю вання цін і тарифів. Згідно зі статтею 8 зазначеного Закону України «Про ціни і ціноутво рення» державне регулювання цін і тарифів здійснюється ш ляхом встановлення: державни х фіксованих цін (тарифів); гра ничних рівнів цін (тарифів) аб о граничних відхилень від де ржавних фіксованих цін і тар ифів та іншими методами, введ еними Кабінетом Міністрів Ук раїни. За змістом статті 35 Зак ону України "Про забезпеченн я санітарного та епідемічног о благополуччя населення" оп лата послуг у сфері забезпеч ення, санітарного та епідемі чного благополуччя, що не від носяться до медичної допомог и населенню, здійснюється за тарифами та прейскурантами, затвердженими Кабінетом Мін істрів України. Постановою в изначено тарифи на роботи і п ослуги, що виконуються і нада ються за плату установами та закладами державної санітар но-епідеміологічної служби.

Відповідно до пункту 1 части ни 2 статті 92 Конституції Укра їни виключно законами Україн и встановлюються система опо даткування, податки і збори. П ринципи побудови системи опо даткування в Україні, види по датків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів та до де ржавних цільових фондів, а та кож права, обов'язки і відпові дальність платників визнача ються Законом України "Про си стему оподаткування", яким пе редбачено, що ставки, механіз м справляння податків і збор ів (обов'язкових платежів) і пі льги щодо оподаткування можу ть встановлюватись або зміню ватись тільки законами про о податкування (частина 3 статт і 1). Пунктом 4.1 ст. 4 вказаного Зак ону передбачено, що база опод аткування операцій з продажу товарів (робіт, послуг) визнач ається виходячи з їх договір ної (контрактної) вартості, ви значеної за вільними або рег ульованими цінами (тарифами) з урахуванням акцизного збо ру, ввізного мита, інших загал ьнодержавних податків та збо рів (обов'язкових ) платежів, з а винятком податку на додану вартість, що включаються в ці ну товарів (робіт, послуг) згід но з законами України з питан ь оподаткування. Таким чином , з огляду на наведені приписи законодавства колегія судді в дійшла висновку про те, що пр и справлянні плати за наданн я послуг ц сфері забезпеченн я санітарного та епідеміолог ічного благополуччя розмір ц ієї плати збільшується на су му податку на додану вартіст ь, а тому відсутні передбачен і законом підстави для засто сування до відповідача фінан сових санкцій за порушення д исципліни ціноутворення. За змістом п.п.4.4.2 п.4.2 ст.4 Закону Укр аїни «Про порядок погашень з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» подат ковим роз'ясненням вважаютьс я будь-які відповіді контрол юючого органу на запити заці кавлених осіб з питань опода ткування. Роз'яснення окреми х положень податкового закон одавства надаються контролю ючими органами у порядку, виз наченому відповідним центра льним (керівником) органом ко нтролюючого органу, виходячи із положень підпункту 4.4.1 цьог о пункту принципів оподаткув ання, викладених у Законі Укр аїни «про систему оподаткува ння», та економічного змісту податку, збору (обов'язкового платежу), який розглядається .

Крім того, колегія суддів за значає, що оскільки порядок т а розмір сплати позивачем по датку на додану вартість при наданні платних санітарно-е підемічних послуг є питанням оподаткування, ДПА України б уло надано Роз'яснення, за змі стом якого при здійсненні оп ерацій з надання послуг до за конодавчо визначеної ціни не обхідно додавати податок на додану вартість.

Колегія суддів не приймає п осилання позивача на пояснюв альну записку та калькуляцію до проекту Постанови, оскіль ки названі документи не є нор мативно-правовими актами та не мають обов'язкового харак теру.

Відповідно до частини 1 ста тті 2 Кодексу адміністративн ого судочинства України завд анням адміністративного суд очинства є захист прав, свобо д та інтересів фізичних осіб , прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правов их відносин від порушень з бо ку органів державної влади, о рганів місцевого самоврядув ання, їхніх посадових і служб ових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов'язані ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України

Згідно приписів ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України, за загальним пр авилом, що випливає з принцип у змагальності, кожна сторон а повинна надати докази на пі дтвердження обставин, на які вона посилається, або на спро стування обставин, про які ст верджує інша сторона.

Однак в адміністративном у процесі, як виняток із загал ьного правила, у справах щодо оскаржень рішень, дій чи безд іяльності суб' єкта владних повноважень встановлена пре зумпція його винуватості. Ос кільки таких справ найбільше з-поміж інших справ, то фактич но загальним є правило про те , що тягар доказування правом ірності своїх рішень, дій чи б ездіяльності покладається н а відповідача - суб' єкта в ладних повноважень.

Стаття 159 КАС України п ередбачає, що судове рішення повинно бути законним і обґр унтованим. Законним є рішенн я, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесу ального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на п ідставі повно і всебічно з' ясованих обставин в адмініст ративній справі, підтверджен их тими доказами, які були дос ліджені в судовому засіданні .

Враховуючи те, що судо м першої інстанції неправиль но встановлено обставини спр ави, а судове рішення ухвален о з порушенням норм матеріал ьного і процесуального права , колегія суддів вважає за нео бхідне апеляційну скаргу час тково задовольнити, а постан ову суду першої інстанції ск асувати.

Повний текст виготовл ено 11 грудня 2009 року.

Керуючись статтями 184, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, колегія суддів,

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Де ржавного закладу «Луганська обласна санітарно-епідеміол огічна станція» Міністерств а охорони здоров' я України - задовольнити.

Постанову Лугансько го окружного адміністративн ого суду від 27 серпн я 2009 року за позовом Державної інспекції з контролю за ціна ми в Луганської області до Де ржавного закладу «Луганська обласна санітарно-епідеміол огічна станція» Міністерств а охорони здоров' я України про стягнення суми економічн их санкцій - скасувати.

У задоволенні позовн их вимог Державної інспекції з контролю за цінами в Луганс ької області - відмовити.

Постанова суду апеля ційної інстанції за наслідка ми перегляду набирає законно ї сили з моменту її проголоше ння та може бути оскаржена шл яхом подачі касаційної скарг и протягом одного місяця з дн я набрання законної сили до с уду касаційної інстанції - Вищого адміністративного су ду України, а в разі виготовле ння повного тексту у відпові дності до ч. 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинс тва України - з дня виготовл ення повного тексту.

Головуючий: Г.М.Мі ронова

Судді: К.П.Горбенко

О.П.Лях

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.12.2009
Оприлюднено19.04.2010
Номер документу7856191
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4319/09/1270

Постанова від 04.12.2009

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Постанова від 27.08.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Гончарова І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні