Рішення
від 11.12.2018 по справі 0540/9058/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 грудня 2018 р. Справа№0540/9058/18-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Загацька Т.В.,

при секретарі судового засідання Скрипник К.О.,

за участю:

представника відповідача Вовченка С.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом приватного акціонерного товариства "Курдюмівський завод кислототривких виробів" до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання неправомірними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Приватне акціонерне товариство "Курдюмівський завод кислототривких виробів" (юридична адреса: 84571, Донецька область, Бахмутський район, с. Опитне, вул. Київська, буд. 5) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (юридична адреса: вул. 130-ї Таганрозької дивізії, буд. 114, м. Маріуполь, Донецька область, 87526), в якому просить суд визнати неправомірними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 06.09.2018 року № 0000571410, № 0000581410, № 0000591410.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що податкові повідомлення-рішення від 06.09.2018 року №0000571410, №0000581410, №0000591410 незаконні, необґрунтовані та прийняті з порушенням норм Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", оскільки відповідно до вимог зазначеного закону позивач звільняється від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності, а також орендної плати за користування такими земельними ділянками, адже населені пункти на яких знаходяться вказані земельні ділянки, входять до переліку населених пунктів, на території яких проводилась антитерористична операція

Через відділ документообігу та архівної роботи суду відповідачем було надано відзив на адміністративний позов.

В обґрунтування незгоди з позовом відповідач зазначив, що доводи позивача щодо неправомірності спірних податкових повідомлень-рішень з плати на землю, зазначені у позовній заяві, не підтверджені чинними нормами Податкового кодексу України.

Зазначає, що пільги щодо сплати орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності Податковим кодексом України не передбачені.

Пунктом 38.7 ст. 38 підрозділу 10 Інші перехідні положення Податкового кодексу України у періоді з 14.04.2014 року по 31 грудня року, в якому завершено проведення антитерористичної операції, передбачено звільнення від сплати плати за землю за земельні ділянки, що розташовані на тимчасово окупованій території та на території населених пунктів на лінії зіткнення. Відповідач наголошує, що Іванопільська сільська рада Костянтинівського району та Опитнянська сільська рада Бахмутського району, на території яких розташовані земельні ділянки позивача, не внесені до переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, затвердженого Розпорядженням Кабінету міністрів України від 7 листопада 2014 року № 1085-р.

На підставі вищевикладеного, просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Ухвалою суду від 21.09.2018 року було відкрито провадження в адміністративній справі та призначено підготовче судове засідання.

09.10.2018 року судом оголошено перерву у розгляді справи.

Ухвалою суду від 13.11.2018 року закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 04.12.2018 року.

У судовому засіданні 04.12.2018 року судом відкладено розгляд справи.

11.12.2018 року представник позивача у судовому засіданні доводи позовної заяви підтримав, просив позовні вимоги задовольнити з підстав, викладених в адміністративному позові.

Представник відповідача у судовому засіданні 11.12.2018 року заперечував проти задоволення позовних вимог.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

ПАТ "Курдюмівський завод кислототривких виробів" зареєстроване в якості юридичної особи, код ЄДРПОУ 00293545, знаходиться на обліку в Бахмутській ОДПІ (а.с. 10).

19.02.2016 року позивачем до податкового органу подана податкова декларація з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік (а.с. 47-49).

19.02.2016 року позивачем до податкового органу подана податкова декларація з плати за землю (земельний податок) за 2016 рік (а.с. 70-72).

19.02.2016 року позивачем до податкового органу подана податкова декларація з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік (а.с. 73-75).

01.07.2016 року позивачем до податкового органу подана уточнююча податкова декларація з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік, відповідно до якої останній повинен сплатити орендну плату у розмірі 89042,91 грн. (у червні 10088,61 грн., та по 13159,05 грн. щомісячно з липня по грудень) (а.с. 76-78).

01.07.2016 року позивачем до податкового органу подана уточнююча податкова декларація з плати за землю (земельний податок) за 2016 рік, відповідно до якої останній повинен сплатити земельний податок у розмірі 34453,36 грн. (у червні 3903,58 грн., та по 5091,63 грн. щомісячно з липня по грудень) (а.с. 79-81).

01.07.2016 року позивачем до податкового органу подана уточнююча податкова декларація з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік, відповідно до якої останній повинен сплатити орендну плату у розмірі 45567,00 грн. (у червні 5162,76 грн., та по 6734,04 грн. щомісячно з липня по грудень) (а.с.81-84).

Відповідачем на підставі пп. 20.1.4 п.20.1 ст.20, пп. 75.1.2 п. 7.1 ст. 75, п.п. 77.1, 77.4 ст. 77, п. 82.1 ст. 82 Податкового кодексу України було проведено документальну планову виїзну перевірку ПАТ "Курдюмівський завод кислототривких виробів" з питання дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2016 року по 31.03.2018 року, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2016 року по 31.03.2018 року, за результатами якої складено акт від 22.08.2018 року №926/05-99-14-10/00293545 (а.с. 21-46).

Перевіркою встановлено порушення ПАТ "Курдюмівський завод кислототривких виробів", зокрема:

1. п.п. 269.1.1 п. 269.1 ст. 269, п.п. 270.1.1 п. 270.1 ст. 270, п.п. 271.1.2 п. 271.1 ст. 271, п. 286.1 ст. 286 ПКУ підприємством занижено земельний податок всього у сумі 26504,51 грн., у тому числі за рахунок заниження за січень 2016 року в сумі 5079,82 грн., за лютий 2016 року в сумі 5079,82 грн., за березень 2016 року в сумі 5079,82 грн., за квітень 2016 року в сумі 5079,82 грн., за травень 2016 року в сумі 5079,82 грн., за червень 2016 року в сумі 1176,24 грн. та за рахунок завищення за липень 2016 року в сумі 11,81 грн., за серпень 2016 року в сумі 11,81 грн., за вересень 2016 року в сумі 11,81 грн., за жовтень 2016 року в сумі 11,81 грн., за листопад 2016 року в сумі 11,81 грн., за грудень 2016 року в сумі 11,78 грн.;

2. п. 288.1, п. 288.2, п. 288.3, 288.4 ст. 288 ПКУ підприємством занижено орендну плату за земельні ділянки всього у сумі 104107,29 грн., у тому числі:

- до місцевого бюджету Іванопільської сільської ради Костянтинівського району всього у сумі 68865,79 грн., у тому числі за січень 2016 року у сумі 13159,15 грн., за лютий 2016 року у сумі 13159,05 грн., за березень 2016 року у сумі 13159,05 грн., за квітень 2016 року у сумі 13159,05 грн., за травень 2016 року у сумі 13159,05 грн., за червень 2016 року у сумі 3070,44 грн.;

- до місцевого бюджету Опитнянської сільської ради Бахмутського району всього у сумі 35241,50 грн., у тому числі за січень 2016 року у сумі 6734,06 грн., за лютий 2016 року у сумі 6734,04 грн., за березень 2016 року у сумі 6734,04 грн., за квітень 2016 року у сумі 6734,04 грн., за травень 2016 року у сумі 6734,04 грн., за червень 2016 року у сумі 1571,28 грн.

На підставі висновків акту перевірки контролюючим органом прийняті податкові повідомлення - рішення: №0000571410 від 06.09.2018 року, яким збільшено суму податкового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки на 35241,50 грн., та нарахований штраф у розмірі 17620,75 грн., № 0000581410 від 06.09.2018 року, яким збільшено суму податкового зобов'язання з земельного податку на 26 504,51 грн., та нарахований штраф у розмірі 6643,84 грн., № 0000591410 від 06.09.2018 року, яким збільшено суму податкового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки на 68865,79 грн., та нарахований штраф у розмірі 34432,90 грн. (а.с. 18, 19, 20).

Сертифікатами (висновками) №№ 1095, 1096 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) від 23.10.2014 року Торгово-промисловою палатою України засвідчено настання обставин непереборної сили з 01.08.2014 року - ПАТ "Курдюмівський завод кислототривких виробів" при здійсненні господарської діяльності на території Донецької області та дотриманні норм законодавчих актів України, які стосуються продовження граничних строків для подання податкової декларації. Також сертифікатом №№ 3104, 3105 від 18.02.2015 року Торгово-промисловою палатою України засвідчено настання обставин непереборної сили з 20.01.2015 року - ПАТ "Курдюмівський завод кислототривких виробів" при здійсненні господарської діяльності на території Донецької області та дотриманні норм законодавчих актів України, які стосуються продовження граничних строків для подання податкової декларації (а.с. 11-12, 13-14, 15, 16).

Також в матеріалах справи міститься роз'яснення Торгово-промислової палати України від 18.03.2015 року в яких, окрім іншого, зазначено, що статтями 6 та 7 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції від 02.09.2014 року № 1669-УІ1 передбачено, що підчас проведення антитерористичної операції суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції звільняються від сплати за користування земельними ділянками та майном державної та комунальної власності. Статті 6 та 7 зазначеного закону є нормами прямої дії і не потребують додаткового засвідчення (а.с. 17).

Встановлені обставини відповідачем не заперечуються.

Спірним у справі є правомірність прийняття відповідачем спірних податкових повідомлень - рішення.

Предметом доказування у даній справі є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи.

За таких обставин, правова позиція суду обґрунтована наступним.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 67 Конституції України встановлений обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України.

Відповідно до ст. 269 Податкового кодексу України встановлено, що платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

Згідно п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Згідно ст. 285 Податкового кодексу України встановлено, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Відповідно до п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України передбачено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Пунктом 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Позивачем було подано до контролюючих органів податкові декларації з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності та земельного податку) за 2016 рік, відповідно до яких позивач, зобов'язався щомісячно сплачувати орендну плату за земельні ділянки та земельну плату з юридичних осіб та земельного податку.

Позивачем, у зв'язку з набранням чинності Законом України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", позивачем подано до контролюючого органу уточнюючі декларації за 2016 рік, якими зменшено суму зобов'язання, що підлягає сплаті.

Оскільки позивачем було подано уточнюючі декларації з орендної плати за 2016 рік відповідач вважає, що позивачем порушено вимоги Податкового кодексу України. В зв'язку з чим, відповідачем прийнято спірні податкові повідомлення - рішення № 0000571410 від 06.09.2018 року, яким збільшено суму податкового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки на 35241,50 грн., та нарахований штраф у розмірі 17620,75 грн., №0000581410 від 06.09.2018 року, яким збільшено суму податкового зобов'язання з земельного податку на 26 504,51 грн., та нарахований штраф у розмірі 6643,84 грн., № 0000591410 від 06.09.2018 року, яким збільшено суму податкового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки на 68865,79 грн., та нарахований штраф у розмірі 34432,90 грн.

Однак, суд не погоджується з прийнятими Головним управлінням ДФС у Донецькій області податковими повідомленнями - рішеннями, з огляду на наступне.

Суд зазначає, що для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення було прийнято Закон України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" (чинного на час виникнення спірних правовідносин).

Указом Президента України № 405/2014 від 14 квітня 2014 року введено в дію рішення Ради національної безпеки України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо боротьби з терористичною загрозою і збереження територіальної цілісності України" та розпочато проведення антитерористичної операції (АТО) на території Донецької і Луганської областей.

Закон України від 02.09.2014 року № 1669-VII Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції (чинного на час виникнення спірних правовідносин) визначає тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" від 02.09.2014 року № 1669-VII (чинного на час виникнення спірних правовідносин) період проведення антитерористичної операції - це час між датою набрання чинності Указом Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.

Виходячи з наведеного, датою початку проведення антитерористичної операції є 14.04.2014 року , станом теперішній час АТО триває.

Відповідно до ст. 6 Закону України № 1669 (чинного на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що під час проведення антитерористичної операції звільнити суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності.

Статтею 7 вищезазначеного закону (чинного на час виникнення спірних правовідносин) передбачено скасування на період проведення антитерористичної операції орендну плату за користування державним та комунальним майном суб'єктам господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції.

Згідно з ч.ч. 2, 3 ст. 11 цього Закону, його дія поширюється на період проведення антитерористичної операції та на шість місяців після дня її завершення. Закони та інші нормативно-правові акти України діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

Тобто, Закон № 1669-VII є спеціальним законом у спірних правовідносинах, тому його застосування не ставиться у залежність від внесення відповідних змін до Податкового кодексу України.

Крім того, на виконання абз. 3 п. 5 ст. 11 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" Кабінетом Міністрі Україні затверджено Перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, у період з 14 квітня 2014 року до її закінчення розпорядженням № 1053-р від 30.10.2014 року.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 1079-р від 5 листопада 2014 року зупинено дію Розпорядження Кабінету Міністрів України № 1053-р від 30 жовтня 2014 року, проте, постановою Окружного адміністративного суду м. Києва по справі № 826/18327/14 від 26 січня 2015 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 2 квітня 2015 року, Розпорядження Кабінету Міністрів України № 1079-р від 5 листопада 2014 року визнано нечинним.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України по даній справі зупинено виконання постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 січня 2015 року та ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 2 квітня 2015 року до розгляду касаційної скарги Кабінету Міністрів України у Вищому адміністративному суду України.

Крім цього, Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 року № 1275-р, яким визнано такими, що втратили чинність Розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 року № 1053 та Розпорядження Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2014 року № 1079, затверджено новий перелік населених пунктів, на території яких здійснюється антитерористична операція, у якому, серед інших є с. Іванопілля, (Іванопільська сільська рада) та с-ще Опитне (Опитненська сільська рада), де розташовані земельні ділянки позивача.

Враховуючи наведене вище, суд дійшов висновку, що Розпорядження Кабінету Міністрів України № 1053-р від 30 жовтня 2014 року діяло у період з 30 жовтня 2014 року по 4 листопада 2014 року та у період з 2 квітня 2015 року по 27 квітня 2015 року. Аналізуючи наведене, а також беручи до уваги факт прийняття 02 грудня 2015 року Розпорядження № 1275-р, суд зазначає, що станом на час прийняття спірного рішення факт знаходження у спірний період населених пунктів с. Іванопілля та с-ще Опитне, на території, де проводиться антитерористична операція - є встановленим, чим спростовуються заперечення відповідача з цього приводу.

Суд зазначає, що Законом № 1365-8 від 17.05.2016 року ст. 4 доповнено частиною четвертою, згідно з якою перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та перелік населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, затверджуються Кабінетом Міністрів України, який забезпечує своєчасну їх актуалізацію.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 року № 1085-р затверджено перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення.

Згідно зазначеного розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 року №1085-р с. Іванопілля, (Іванопільська сільська рада) та с-ще Опитне (Опитненська сільська рада), на території яких розташовані земельні ділянки позивача, не входять до зазначеного переліку.

Крім того, слід зауважити, що ст. 10 Закону № 1669-VII передбачає, що єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує форс-мажорні обставини, як підставу для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежне виконання) своїх податкових зобов'язань є наявність у такого суб'єкта господарювання Сертифікату ТПП про засвідчення форс мажорних обставин.

Так, щодо вирішення питання обов'язкової наявності в підприємства сертифікату Торгово-промислової палати України у відповідності до ст. 10 Закону № 1669-VII, суд зазначає, що ст. 6 Закону № 1669-VII є спеціальною нормою по відношенню до ст. 10 цього Закону, оскільки Сертифікат ТПП є єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує форс-мажорні обставини для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежне виконання) зобов'язань (не обов'язково з земельного податку), отже Сертифікат ТПП застосовується при вирішенні питання звільнення від нарахування штрафних санкцій та пені.

Також, суд зазначає, що підставою для подання позивачем уточнюючих декларацій податкових зобов'язань з земельного податку та орендної плати з юридичних осіб за 2016 рік та зменшення суми цих податкових зобов'язань стали положення ст. 6 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", яка визначає підстави звільнення від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності в населених пунктах згідно з Переліками, передбаченими ч. 4 ст. 4 Закону №1669, що свідчить про протиправність застосування контролюючим органом до спірних правовідносин положень ст. 286 Податкового кодексу України.

Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 21.03.2018 року по справі № 805/3279/17-а, від 13.02.2018 року по справі № К/9991/361/17 (справа № 805/1883/17-а), від 26.06.2018 року по справі № 812/981/16.

Отже, оскільки земельні ділянки позивача знаходяться на території, де проводилась антитерористична операція, суд вважає, що позивач відповідно до положень ст. 6 Закону №1669 звільнений від сплати своїх податкових зобов'язань з орендної плати та земельної плати на період з 14 квітня 2014 року по 30 травня 2016 року включно.

Згідно облікової картки платника податків та розрахунків до податкового повідомлення - рішення від 06.09.2018 року № 0000571410 вбачається, що сума грошових зобов'язань з орендної плати на суму 33670,22 грн. та штрафні санкції в розмірі 16835,11 грн. нараховано до 01.06.2016 року, з огляду на вищевикладене суд вважає, що відповідачем не доведено обґрунтованості правомірного прийняття податкового повідомлення - рішення від 06.09.2018 року № 0000571410 в цій частині.

Щодо податкового повідомлення - рішення від 06.09.2018 року № 0000591410, яким збільшено суму грошового зобов'язання за земельний податок на суму 68865,79 грн. та штрафні санкції у розмірі 34432,90 грн., суд зазначає, що сума грошового зобов'язання в розмірі 65795,38 грн. та штрафні санкції у розмір 32897,68 грн. нараховано до 01.06.2016 року, отже в цій частині спірне податкове повідомлення-рішення є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки матеріалами справи не підтверджується правомірність його прийняття.

Стосовно податкового повідомлення - рішення від 06.09.2018 року № 0000581410, суд зазначає, що з розрахунку до податкового повідомлення-рішення вбачається, що сума грошових зобов'язань з орендної плати на суму 25399,10 грн. та штрафні санкції в розмірі 6349,78 грн. нараховано до 01.06.2016 року, з огляду на вищевикладене суд вважає, що вказане податкове повідомлення - рішення в цій частині підлягає скасуванню, оскільки не відповідає вимогам чинного законодавства.

Таким чином, суд зазначає, під час розгляду справи встановлена протиправність висновків органу владних повноважень, що спричинило неправомірне прийняття відповідачем податкових повідомлень - рішень від 06.09.2018 року:

- № 0000571410, яким збільшено суму податкового зобов'язання на суму 52862,25 грн., з якої основний платіж в сумі 3524,50 грн., штрафні (фінансові) санкції в сумі 17620,75 грн. в частині збільшення податкового зобов'язання на суму 33670,22 грн., та в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій (штраф) у розмірі 16835,11 грн.;

- № 0000591410, яким збільшено суму податкового зобов'язання на суму 103298,68 грн., з якої основний платіж в сумі 68865,79 грн., штрафні (фінансові) санкції в сумі 34432,90 грн. в частині збільшення податкового зобов'язання на суму 65795,35 грн., та в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій (штраф) у розмірі 23897,68 грн.;

- № 0000581410, яким збільшено суму податкового зобов'язання на суму 33148,35 грн., з якої основний платіж в сумі 26504,51 грн., штрафні (фінансові) санкції в сумі 6643,84 грн. в частині збільшення податкового зобов'язання на суму 25399,10 грн., та в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій (штраф) у розмірі 6349,78 грн.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить висновку про часткове задоволення позовних вимог приватного акціонерного товариства "Курдюмівський завод кислототривких виробів" до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання неправомірними та скасування податкових повідомлень-рішень.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 2-17, 19-20, 42-47, 55-60, 72-77, 90, 122, 132, 139, 143, 168, 171, 173, 192-196, 224, 225-228, 229-230, 241, 243, 245, 246, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов приватного акціонерного товариства "Курдюмівський завод кислототривких виробів" до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання неправомірними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити частково.

Визнати неправомірним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 06.09.2018 року № 0000571410 в частині збільшення суми грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб в сумі 50505,33 грн.

Визнати неправомірним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 06.09.2018 року № 0000591410 в частині збільшення суми грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб в сумі 98693,03 грн.

Визнати неправомірним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 06.09.2018 року № 0000581410 в частині збільшення суми грошового зобов'язання з земельного податку з юридичних осіб в сумі 31748,88 грн.

В іншій частині позовних вимог у задоволенні відмовити.

Стягнути на користь приватного акціонерного товариства "Курдюмівський завод кислототривких виробів" (код ЄДРПОУ 00293545, юридична адреса: 84571, Донецька область, Бахмутський район, с. Опитне, вул. Київська, буд. 5) судові витрати у сумі 2714,70 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39406028, юридична адреса: 87526, Донецька область, м. Маріуполь, вул. 130 Таганрозької дивізії, буд. 114).

Рішення прийняте в нарадчій кімнаті, вступна та резолютивна частини проголошені в судовому засіданні 11.12.2018 року.

Повний текст рішення виготовлено 17.12.2018 року.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя Загацька Т. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.12.2018
Оприлюднено18.12.2018
Номер документу78577924
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0540/9058/18-а

Ухвала від 10.06.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 11.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 24.01.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 20.12.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 27.02.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Рішення від 11.12.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т. В.

Ухвала від 13.11.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т. В.

Ухвала від 21.09.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні