Справа № 2240/3402/18
РІШЕННЯ
іменем України
12 грудня 2018 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.
за участю:секретаря судового засідання Варченко В.В. представника позивача Федькина О.А. представника відповідача та третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Карповича В.М. розглянувши адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Смарт Ліфт" до Державної фіскальної служби України , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Головне управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся в суд з позовом до відповідача, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України з питань розгляду скарг №31054/42194936/2 від 17.09.2018;
- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну приватного підприємства "Смарт Ліфт" №2 від 02.08.2018.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає про те, що комісією Державної фіскальної служби України з питань розгляду скарг прийняте рішення №31054/42194936/2 від 17.09.2018.
Підставами для прийняття такого рішення зазначено: 1) відсутність копій документів, що підтверджують факт придбання товарів у нерезидента та те, що документи надані не в повному обсязі; 2) відсутність копій документів, що підтверджують факт реалізації товарів та/або документи надані не в повному обсязі.
Позивач не погоджується із оскаржуваним рішенням, оскільки вважає, що воно прийняте відповідачем з порушенням норм чинного законодавства та є протиправним, тому звернувся до суду з даним позовом.
Усною ухвалою суду від 29.11.2018 до участі в справі залучено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Головне управління ДФС у Хмельницькій області.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, та надав суду пояснення за змістом даного адміністративного позову.
Представник відповідача та третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Головного управління ДФС у Хмельницькій області в судовому засіданні позовні вимоги не визнав повністю, та надав суду пояснення згідно відзиву та письмових пояснень поданих на даний адміністративний позов.
В обґрунтування відзиву та письмових пояснень зазначає, що рішення комісії Державної фіскальної служби України з питань розгляду скарг №31054/42194936/2 від 17.09.2018 не створює для позивача будь - які правові наслідки, а тому не може бути оскаржене в судовому порядку.
Вказує, позовні вимоги в частині зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну приватного підприємства "Смарт Ліфт" №2 від 02.08.2018 є похідними від результату щодо визнання правомірності рішення комісії ГУ ДФС в Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, або відмову в такій реєстрації від 07.09.2018 №908246/42194936, яке не є предметом розгляду цієї справи. Зважаючи на це, у задоволенні позовних вимог слід відмовити.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
В судовому засіданні встановлено, що приватне підприємства "Смарт Ліфт" (далі - ПП "Смарт Ліфт") перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у м. Хмельницькому Головного управління ДФС у Хмельницькій області та займається електромонтажними роботами (код КВЕД 43.21), іншими будівельно - монтажними роботами (код КВЕД 43.29), діяльністю посередників у торгівлі машинами, промисловим устаткуванням, суднами та літаками (код КВЕД 46.14), оптовою торгівлею залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткуванням та приладдям до нього (код КВЕД 46.74), неспеціалізованою оптовою торгівлею (код КВЕД 46.90), ремонтом і технічним обслуговуванням машин і устаткуванням промислового призначення (код КВЕД 33.12).
Між ПП "Смарт Ліфт" (продавець) та ПП "Статус Скай" (покупець) укладений договір купівлі - продажу №2 від 26.06.2018, за умовами якого продавець зобов'язується передати у власність покупцю ліфт електричний (далі - товар) з характеристиками, наведеними у Специфікації, що є невід'ємною частиною цього договору (Додаток №1), а покупець зобов'язується прийняти та оплатити зазначений товар.
На виконання умов пунктів 2.2, 2.3 вказаного договору сторонами погоджено умови оплати товару, а саме: покупцем здійснюється оплата товару у безготівковій формі на банківський рахунок продавця в національній валюті - гривні.
Сторони погодили наступний порядок розрахунків:
- протягом трьох банківських днів після підписання договору покупець перераховує на банківський рахунок продавця аванс у розмірі 30 відсотків від суми, вказаної у пункті 2.1 цього договору;
- протягом трьох днів після отримання від продавця повідомлення про готовність продукції до відвантаження з країни виробника покупець перераховує на банківський рахунок продавця наступний платіж у розмірі 40 відсотків від суми, вказаної у пункті 2.1 цього договору;
- кінцевий розрахунок в розмірі 30 відсотків від вартості товару покупець здійснює в день доставки товару за адресою, вказаною у пункті 3.2 цього договору.
Сторонами договору купівлі - продажу досягнуто згоди про те, що загальний термін виготовлення та поставки товару не повинен перевищувати 48 робочих днів з моменту отримання попередньої оплати, або не більше ніж 10 робочих днів з моменту зарахування на банківський рахунок продавця повної оплати за товар після надсилання повідомлення про готовність товару до відвантаження.
На виконання умов вказаного договору ПП "Статус Скай" перерахувало на поточний рахунок позивача попередню оплату за товар у розмірі 234 273,20 грн., підтвердженням чого є платіжне доручення №502 від 02.08.2018.
ПП "Смарт Ліфт" по факту першої події оформило в електронній формі податкову накладну №2 від 02.08.2018 на загальну суму 234 273,20 грн., в тому числі податок на додану вартість 39 045,53 грн.
В подальшому реєстрацію податкової накладної №2 від 02.08.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, що підтверджується квитанцією від 15.08.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної, реєстраційний номер документа 9172796122.
Зазначено, що ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків визначених підпунктом 1.6 пункту 6 Критеріїв ризиковості платника податків, затверджених листом ДФС України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18.
Зважаючи на це, позивачем направлено на адресу ГУ ДФС в Хмельницькій області пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію якої зупинено.
Комісією ГУ ДФС в Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, або відмову в такій реєстрації прийняте рішення від 07.09.2018 №908246/42194936 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 02.08.2018.
Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, а саме:
- договір купівлі - продажу від 26.06.2018 №2, укладений між ПП "Смарт Ліфт" та ПП "Статус Скай" підписаний заступником керівника ПП "Смарт Ліфт" Скопич А.С., який відповідно до повідомлення про прийняття на роботу працівника від 21.08.2018 згідно із наказом №6 від 21.08.2018 приступає до роботи 02.09.2018;
- відповідно до пункту 2.3.1 договору купівлі - продажу від 26.06.2018 №2 оплата товару здійснюється протягом трьох банківських днів після підписання вказаного договору у розмірі 30 відсотків від суми, вказаної у пункті 2.1 цього договору (загальна вартість 571 144,00 грн.). В той же час, оплата здійснена 02.08.2018 в сумі 234 273,20 грн., що складає 41,02 відсотки від суми вказаної в договорі, що не відповідає умовам договору.
07.09.2018 позивач оскаржив вказане рішення до комісії з питань розгляду скарг ДФС України.
17.09.2018 комісія з питань розгляду скарг ДФС України прийняла рішення №31054/42194936/2, яким скаргу ПП "Смарт Ліфт" залишила без задоволення, а рішення комісії контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін.
Підставами для прийняття такого рішення зазначено: 1) відсутність копій документів, що підтверджують факт придбання товарів у нерезидента та те, що документи надані не в повному обсязі; 2) відсутність копій документів, що підтверджують факт реалізації товарів та/або документи надані не в повному обсязі.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Податковий кодекс України (надалі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок №1246).
Пунктами 12-17 Порядку №1246 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;
- наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;
- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року);
- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
- факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
- наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;
- дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Якщо платником податку надіслано для реєстрації кілька примірників однієї податкової накладної та/або розрахунку коригування, зареєстрованими вважаються податкова накладна та/або розрахунок коригування, відомості яких внесені до Реєстру, та платнику податку надіслана відповідна квитанція.
У разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Порядок прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або відмову у такій реєстрації, у період, протягом якого виникли спірні правовідносини, регламентовано Порядоком зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (далі - Порядок №117).
Пунктами 13-15 Порядку №117 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій (ї) ризиковості платника податку та/або критерій (ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.
Як видно з матеріалів справи, реєстрацію податкової накладної №2 від 02.08.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, що підтверджується квитанцією від 15.08.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної, реєстраційний номер документа 9172796122.
Зазначено, що ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків визначених підпунктом 1.6 пункту 6 Критеріїв ризиковості платника податків, затверджених листом ДФС України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18.
Відповідно до пункту 10 Порядку №117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.
ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Згідно із пунктом 6 Критеріїв ризиковості платника податків, затверджених листом ДФС України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18 комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);
- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;
- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.
Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб'єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб'єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.
У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб'єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб'єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.
Відповідно до пункту 1 Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету міністрів України №117 від 21.02.2018, розгляд скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - скарга) здійснюється комісією ДФС з питань розгляду скарг, яка є постійно діючим колегіальним органом ДФС, за участю уповноваженої особи Мінфіну.
Скарги подаються платником податку на додану вартість до ДФС протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності рішенням комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (пункт 3 даного Порядку).
Відповідно до пункту 13 цього Порядку за результатами розгляду скарги комісія ДФС з питань розгляду скарг приймає одне з таких рішень: задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; залишає скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін; залишає скаргу без розгляду.
Суд зазначає, що оскаржуване позивачем рішення, прийняте комісією ДФС України з питань розгляду скарг №31054/42194936/2 від 17.09.2018 не містить конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття такого рішення, а лише містить загальне твердження, що причиною його прийняття є: 1) відсутність копій документів, що підтверджують факт придбання товарів у нерезидента та те, що документи надані не в повному обсязі; 2) відсутність копій документів, що підтверджують факт реалізації товарів та/або документи надані не в повному обсязі.
Проте, у вказаному рішенні не зазначено яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічна позиція викладена в постанові Верховного Суду України від 23 жовтня 2018 року у справі №822/1817/18.
В ході судового розгляду позивачем надано суду фінансово - господарську документацію, що підтверджує реальність здійснених позивачем господарських операцій.
Договір купівлі - продажу №2 від 26.06.2018, укладений між позивачем та ПП "Статус Скай" не суперечить чинному законодавству України, а також пов'язаний з господарською діяльністю позивача.
На виконання умов вказаного договору ПП "Статус Скай" перерахувало на поточний рахунок позивача попередню оплату за товар у розмірі 234 273,20 грн., підтвердженням чого є платіжне доручення №502 від 02.08.2018.
ПП "Смарт Ліфт" по факту першої події оформило в електронній формі податкову накладну №2 від 02.08.2018 на загальну суму 234 273,20 грн., в тому числі податок на додану вартість 39 045,53 грн.
При цьому, документів про відвантаження товару покупцю, чи його придбання у іноземного контрагента на момент складання податкової накладної не було, оскільки договором купівлі - продажу №2 від 26 червня 2018 року передбачено попередню оплату товару та тривалий процес виготовлення замовленого обладнання (48 робочих днів).
Товар (ліфт) отримано позивачем від іноземного виробника лише 04 жовтня 2018 року, що підтверджується митною декларацією UA400030/2018/018766 від 04.10.2018 та міжнародною товарно - транспортною накладною (CMR) №609855.
На наступний день відбулась передача товару ПП "Статус Скай", що підтверджується підписаною сторонами видатковою накладною №2 від 05.10.2018.
22 серпня 2018 року за договором купівлі - продажу №2 від 26.06.2018 ПП "Статус Скай" перерахувало на банківський рахунок ПП "Смарт Ліфт" черговий платіж у розмірі 234273,20 грн., у тому числі податок на додану вартість - 39045,53 грн., що підтверджується банківською випискою від 22.08.2018.
На цю операцію позивачем подано на реєстрацію податкову накладну №5 від 22.08.2018, яка була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Беручи до уваги наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про реальність проведення позивачем господарських операцій, суд вважає, що уповноважений контролюючий орган не мав правових підстав для прийняття оскаржуваного рішення.
При цьому, суд критично оцінює посилання представника відповідача та третьої особи на те, що оскаржуване рішення не створює для позивача будь - яких правових наслідків, оскільки пункт 18 Порядку №117 передбачає те, що рішення комісії ДФС з питань розгляду скарг не підлягає подальшому адміністративному оскарженню та може бути оскаржено в судовому порядку.
Зважаючи на те, що оскаржуваним рішенням комісія ДФС з питань розгляду скарг залишила скаргу позивача без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін, не взявши до уваги додатково надані позивачем пояснення та докази, дійшов висновку про протиправність вказаного рішення та необхідність його скасування.
Щодо позовних вимог про зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ПП "Смарт Ліфт" №2 від 02.08.2018, суд зазначає наступне.
За приписами частини 3 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов'язати суб'єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Суд звертає увагу на те, що пунктом 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 визначено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Відповідно до частини 2 статті 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Разом з тим, рішення, яким позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної від №2 від 02.08.2018 прийняте комісією ГУ ДФС в Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, є чинним та не оскаржувалось позивачем в судовому порядку.
Таким чином, вимога позивача про зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ПП "Смарт Ліфт" №2 від 02.08.2018, на думку суду, є передчасною та такою, що не підлягає задоволенню.
Відповідно до частини 3 статті 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Враховуючи те, що судом задоволено одну позовну вимогу позивача, на його користь слід стягнути судовий збір в сумі 1762,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України, а в решті стягнення суми судового збору в розмірі 1762,00 грн. (за другу вимогу немайнового характеру) слід відмовити.
При цьому, під час звернення до суду позивачем було надміру сплачено судовий збір у розмірі 3682,00 грн. (за дві вимоги немайнового характеру), хоча фактично сплаті підлягало 3524,00 грн., тому така сума не може бути стягнута за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - відповідача.
Суд роз'яснює позивачу, що надміру сплачена сума судового збору у розмірі 158,00 грн. може бити повернена позивача за його клопотанням.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов приватного підприємства "Смарт Ліфт" до Державної фіскальної служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Головне управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України з питань розгляду скарг №31054/42194936/2 від 17.09.2018 про залишення скарги приватного підприємства "Смарт Ліфт" без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь приватного підприємства "Смарт Ліфт" судовий збір в сумі 1762,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 14 грудня 2018 року
Позивач:Приватне підприємство "Смарт Ліфт" (вул. Зарічанська, 34, оф.408, Хмельницький, Хмельницька область,29001 , код ЄДРПОУ - 42194936) Відповідач:Державна фіскальна служба України (Львівська площа, 8, Київ 53,04053 , код ЄДРПОУ - 39292197) Третя особа:Головне управління ДФС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, Хмельницький, Хмельницька область,29001 , код ЄДРПОУ - 39564228)
Головуючий суддя В.К. Блонський
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2018 |
Оприлюднено | 18.12.2018 |
Номер документу | 78585402 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Блонський В.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні