ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 вересня 2018 року Справа № 0440/5657/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кальника В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Укртехноторгсервіс до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ :
25.07.2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю Укртехноторгсервіс звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, у якому просить:
- визнати протиправним та скасувати наказ від 13.04.2018 року №2167-п Державної фіскальної служби (ДФС) України Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Укртехноторгсервіс (код ЄДРПОУ 40428102) .;
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0012321416 від 25.05.2018 року на суму 146 907,50 грн .
Свої вимоги позивач обґрунтував тим, що виходячи з аналізу положень Податкового кодексу України податковий орган повинен спочатку направити платнику податків обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Тільки ненадання таким платником податку пояснень та їх документального підтвердження на цей обов'язковий письмовий запит є підставою для проведення документальної позапланової перевірки, однак, в порушення пп.78.1.1. п.78.1 ст.78 ПК України позивачу спочатку було вручено наказ про проведення перевірки від 13.04.2018 року, згідно з якої першим днем перевірки є 16.04.2018 року, а вже потім вручено письмовий запит. Зауважив, що ревізору-інспектору Воронцову М.М. о 15 год. 00 хв. 20.04.2018 року було повідомлено про відмову від допуску до перевірки, у зв'язку із чим позивач наполягав на складенні ревізором-інспектором Воронцовим М.М. акту відмови платника податків у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу, передбачений п.81.2. ст.81 ПК України, але інспектором було відмовлено та складено акт, передбачений п.85.6. ст.85 ПК України, що засвідчує факт відмови платника податків надати копії документів, що не відповідає дійсним обставинам, про що, також було зазначено в акті №20045/04-36-14-16/40428102 від 20.04.2018 року.
Ухвалою від 31.07.2018 року відкрито провадження у справі, яка розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Відзиву на позов відповідачем у строк, встановлений судом, надано не було.
Відповідно до ч. 5 ст.262 КАС України , суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Суд, розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши в сукупності письмові докази, встановив наступне.
13.04.2018 року директору Товариства з обмеженою відповідальністю Укртехноторгсервіс було вручено наказ від 13.04.2018 року № 2167-п Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Укртехноторгсервіс , яким призначено перевірку з 16.04.2016 року тривалістю 5 робочих днів з питань дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ ІНКАМ ІНВЕСТ (код ЄДРПОУ 40646738) за період з 01.11.2016 року по 30.11.2016 року, з ТОВ ПРОМЕНТО ЛТД (код ЄДРПОУ 40809878) за період з 01.12.2016 року по 31.12.2016 року та подальшої реалізації товарів (робіт, послуг), придбаних у ТОВ ІНКАМ ІНВЕСТ (код ЄДРПОУ 40646738) за період з 01.11.2016 року по 30.11.2016 року, у ТОВ ПРОМЕНТО ЛТД (код ЄДРПОУ 40809878) за період з 01.12.2016 року по 31.12.2016 року.
17.04.2018 року представнику Товариства з обмеженою відповідальністю Укртехноторгсервіс було вручено письмовий запит №1 від 17.04. про надання до перевірки у термін до 18.04.208 року оригінали первинних документів по взаємовідносинам за період з 01.11.2016 року по 30.11.2016 року по взаємовідносинам з ТОВ ІНКАМ ІНВЕСТ та за період з 01.12.2016 року по 31.12.2016 року по взаємовідносинам з ТОВ ПРОМЕНТО ЛТД .
Листом від 19.04.2018 року вих. № 19/04-1, який вручено відповідачу 20.04.2018 року, було відмовлено в наданні документів через невідповідність запиту вимогам законодавства.
20.04.2018 року посадовою особою Головного управління ДФС у Дніпропетровській області за результатами виходу на перевірку було складено акт від 20.04.2018 року № 20045/04-36-14-16/40428102 Про ненадання документів до перевірки , до якого відповідачем написані заперечення, у яких відповідачем зазначено про не допуск до перевірки через відсутність підстав для її проведення.
27.04.2018 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, підпунктів 78.1.1, 78.1.4 пункту 78.1 статті 78, пункту 82.2 статті 82 Податкового кодексу України було складено акт № 21910/04-36-14-16/40428102 документальної позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ ІНКАМ ІНВЕСТ (код ЄДРПОУ 40646738) за період з 01.11.2016 року по 30.11.2016 року, з ТОВ ПРОМЕНТО ЛТД (код ЄДРПОУ 40809878) за період з 01.12.2016 року по 31.12.2016 року та подальшої реалізації товарів (робіт, послуг), придбаних у ТОВ ІНКАМ ІНВЕСТ (код ЄДРПОУ 40646738) за період з 01.11.2016 року по 30.11.2016 року, у ТОВ ПРОМЕНТО ЛТД (код ЄДРПОУ 40809878) за період з 01.12.2016 року по 31.12.2016 року.
У висновку акта перевірки, відповідачем зазначено, що встановлені порушення пп. 14.1.202 п 14.1 ст. 14, п. 185.1 ст. 185 п.198.3, п.198.4, п.198.6 ст.198 Податкового Кодексу України в результаті чого підприємством занижено податок на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету всього у сумі 11726,00 грн., у тому числі за листопад 2016 року у сумі 64631,00 грн. за грудень 201 року у сумі 52895,00 грн.
Такий висновок зроблений податковим органом у зв'язку із тим, що позивачем не було надано до перевірки жодних первинних документів по взаємовідносинам з ТОВ ІНКАМ ІНВЕСТ та ТОВ ПРОМЕНТО ЛТД , що свідчить про нереальність господарських операцій
На підставі акта перевірки 25.05.2018 року було прийняте податкове повідомлення-рішення №0012321416, яким було збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 46907,50 грн.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України , органи державної податкової служби мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Підпунктом 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється, якщо отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.
Згідно з підпунктом 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється, якщо виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту;
З аналізу підпунктів 78.1.1, 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України вбачається, що обов'язковою умовою призначення перевірки на підставі цих норм є не надання платником податків пояснень та їх документального підтвердження на письмовий запит контролюючого органу.
Пунктом 79.1 статті 79 Податкового кодексу України визначено, що документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначеними статтями 77 та 78 ПК України .
Судом встановлено, що наказ від 13.04.2018 року № 2167-п був виданий саме на підставі підпунктів 78.1.1, 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, однак, доказів направлення позивачу запиту та ненадання ним пояснень податковим органом суду не надано.
За таких обставин суд вважає, що відповідачем не обґрунтовано належними та допустимим доказами законність прийняття наказу від 13.04.2018 року № 2167-п, що є підставою для його скасування.
Крім цього, суд зазначає, що за змістом пункту 81.1статті 81 Податкового кодексу України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу; копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п'ятому цього пункту, не дозволяється.
Отже, платник податку, який вважає порушеним порядок та підстави призначення податкової перевірки, щодо нього, має захищати свої права шляхом недопуску посадових осіб контролюючого органу до такої перевірки.
Згідно пункту 81.2 статті 81 Податкового кодексу України , у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки посадовими (службовими) особами контролюючого органу за місцем проведення перевірки, невідкладно складається у двох примірниках акт, що засвідчує факт відмови, із зазначенням заявлених причин відмови, один примірник якого вручається під підпис, відразу після його складання, платнику податків та/або уповноваженій особі платника податків.
Як встановлено судом, позивач відмовив перевіряючій особі у допуску до проведення перевірки, однак, останім не було складено акт у відповідності до вимог пункту 81.2 статті 81 Податкового кодексу України , натомість було складено акт про ненадання документів.
Таким чином, контролюючий орган не мав підстав для складення акта перевірки, у зв'язку із не допуском до її проведення платником податків.
На підставі викладеного, суд приходить висновку про протиправність дій відповідача щодо проведення перевірки, у зв'язку із чим, у відповідача були відсутні законні підстави для прийняття податкового повідомлення-рішення №0012321416 від 25.05.2018 року.
Також суд зазначає, що ухвалою від 31.07.2018 року було відкрито провадження у справі, запропоновано відповідачу у п'ятнадцятиденний строк надати відзив на позов. Зазначена ухвала була отримана відповідачем 09.08.2018 року, однак, відзиву щодо заявлених позовних вимог надано не було.
Суд зазначає, що відповідно до частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно частини 5 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.
Положеннями частини 9 статті 80 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у разі неподання суб'єктом владних повноважень витребуваних судом доказів без поважних причин або без повідомлення причин суд, залежно від того, яке ці докази мають значення, може визнати обставину, для з'ясування якої витребовувався доказ, або відмовити у її визнанні, або розглянути справу за наявними в ній доказами, а у разі неподання доказів позивачем - також залишити позовну заяву без розгляду.
Крім цього, згідно частини 4 статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України, подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб'єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
Таким чином, у зв'язку із неподанням відповідачем, який є суб'єктом владних повноважень, відзиву на позов, суд розцінює це як визнання позову.
За викладених обставин, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Укртехноторгсервіс є обґрунтованим та підлягає задоволенню в повному обсязі.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд вказує, що відповідно до частини першої статті 139 КАС України , при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу , стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. ст. 72-77, 139, 242-246, 250, 255, 257, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Укртехноторгсервіс до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області наказ від 13.04.2018 року №2167-п Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Укртехноторгсервіс .
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №0012321416 від 25.05.2018 року.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Укртехноторгсервіс (код ЄДРПОУ 40428102) судові витрати у розмірі 3965,62 грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.В. Кальник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2018 |
Оприлюднено | 19.12.2018 |
Номер документу | 78613552 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кальник Віталій Валерійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кальник Віталій Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні