ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
26 листопада 2018 року Справа № 0840/3905/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ДЖОБС КАФЕ (69063, АДРЕСА_1)
до Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166)
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
20.09.2018 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ДЖОБС КАФЕ (далі - позивач) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення №0007834001, прийняте 13.08.2018 відповідачем, яким до позивача застосовано штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів у сумі 6800,00 грн.
Ухвалою суду від 25.09.2018 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі № 0840/3905/18 та призначено судове засідання на 22.10.2018.
В судовому засіданні оголошено перерву до 19.11.2018.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням до ТОВ ДЖОБС КАФЕ застосовано штрафні санкції у розмірі 6 800,00 грн. за реалізацію алкогольних напоїв без наявності статусу суб'єкта господарювання громадського харчування. Позивач не погоджується із такими висновками контролюючого органу з тих підстав, що основним видом його економічної діяльності є діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування. Крім того, підприємство має ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями. За таких обставин, просить задовольнити позов.
Відповідач позов не визнав, надав письмовий відзив (вх. від 23.10.2018 №33557), в якому зазначив, що в усіх суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність у сфері обігу харчових продуктів (напоїв) існує обов'язок зареєструвати такі споруди або комплекс споруд, приміщення, будівлі, обладнання та інші засоби, включаючи транспортні засоби, а також території, що використовуються в обігу продуктів, шляхом звернення із заявою до Держпродспоживслужби. Зважаючи на відсутність у відповідному реєстрі об'єкту, в якому здійснює торгівлю ТОВ ДЖОБС КАФЕ , спірне податкове повідомлення-рішення є правомірним. Просить відмовити у задоволенні позову.
За правилами, встановленими ч. 3 ст. 194 КАС України, справа розглядається в порядку письмового провадження, на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв'язок у сукупності
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю ДЖОБС КАФЕ (код ЄДРПОУ 41111288) зареєстроване у якості юридичної особи та перебуває на податковому обліку в Запорізькій об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області (відділення в Олександрівському районі м. Запоріжжя).
Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, основним видом економічної діяльності позивача є діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування (код КВЕД 56.10). Крім того, позивач здійснює діяльність у сфері обслуговування напоями (код КВЕД 56.30).
Статутом позивача, затвердженим Установчими зборами учасників ТОВ ДЖОБС КАФЕ (протокол від 30.01.2017 №1), передбачено, що предметом діяльності товариства є, зокрема, діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування та обслуговування напоями.
10.05.2018 ТОВ ДЖОБС КАФЕ в Головному управлінні ДФС у Запорізькій області отримано ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, реєстраційний номер 2018-08-26-64-52357, дійсну з 01.06.2018 по 01.06.2019, із зазначеним місцем торгівлі: м. Запоріжжя, пр. Соборний, 83/85, ТРЦ Аврора , 5, 6 поверх, кафе.
05.07.2018, на підставі Податкового кодексу України, наказу ГУ ДФС у Запорізькій області від 05.07.2018 №2222 та направлень від 05.07.2018 №№1825, 1826, відповідачем проведено фактичну перевірку ТОВ ДЖОБС КАФЕ з питань додержання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі напоями та/або тютюновими виробами, за результатами якої складено акт від 16.07.2018 №0513/08/01/40/41111288.
Перевіркою встановлено порушення позивачем вимог ч. 6 ст. 153 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19.12.1995 №481/95-BP.
Висновки акта перевірки базуються на тому, що в Гастро-пабі Криша за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, 83/85 в ТРЦ Аврора , в якому здійснює діяльність ТОВ ДЖОБС КАФЕ , 05.07.2018 встановлено торгівлю алкогольними напоями на розлив для споживання на місці без наявності статусу суб'єкта господарювання громадського харчування. Так, відповідно до даних Державного реєстру потужностей операторів ринку, об'єкт торгівлі за вищенаведеною адресою в зазначеному реєстрі не зареєстровано в якості закладу громадського харчування.
На підставі акту перевірки контролюючим органом винесено податкове-повідомлення рішення від 13.08.2018 №0007834001, яким до позивача застосовано штрафні санкції у розмірі 6 800,00 грн.
Не погоджуючись з даним податковим повідомленням-рішенням, ТОВ ДЖОБС КАФЕ звернулось до суду з даним позовом.
Розглядаючи спірні правовідносини, суд виходить з наступного.
Спеціальним Законом, який визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України, є Закон України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19.12.1995 №481/95-BP (далі - Закон України №481).
Статтею 16 Закону України № 481 визначено, що контроль за дотриманням цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.
Відповідно до пп.19-1.1.13 п.19-1.1 ст.19-1 Податкового кодексу України (далі - ПК України) контролюючі органи здійснюють ліцензування діяльності суб'єктів господарювання з виробництва спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, оптової торгівлі спиртом, оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами та контроль за таким виробництвом.
Відповідно до ст. 15 Закону № 481/95-ВР роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.
Ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб'єкта господарювання на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку (ст. 1 Закону України №481).
Згідно із ч. 6 ст. 15-3 Закону України №481 продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволяється тільки суб'єктам господарювання громадського харчування та спеціалізованим відділам, що мають статус суб'єктів господарювання громадського харчування, підприємств з універсальним асортиментом товарів.
Згідно з абзацом десятим частини другої статті 17 Законом України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі порушення вимог статті 15-3 цього Закону у розмірі 6800 гривень.
Згідно з положеннями пункту 2 Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.07.1996 року № 854 (далі - Правила № 854) роздрібна торгівля алкогольними напоями здійснюється через спеціалізовані підприємства, в тому числі фірмові, спеціалізовані відділи (секції) підприємств з універсальним асортиментом продовольчих товарів, а також заклади ресторанного господарства.
Відповідно до п. 22 Правил №854 продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці здійснюється тільки закладами ресторанного господарства та спеціалізованими відділами підприємств, що мають статус закладів ресторанного господарства, підприємств з універсальним асортиментом товарів.
Відповідно до пунктів 2.2 та 2.4 розділу ІІ Інструкції щодо заповнення форм державних статистичних спостережень стосовно торгової мережі та мережі ресторанного господарства, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 24.10.2005 №327, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 8 листопада 2005 року за №1350/11630, ресторанне господарство це вид економічної діяльності суб'єктів господарювання щодо надання послуг із задоволення потреб споживачів у харчуванні з організацією дозвілля або без нього в закладах (об'єктах) ресторанного господарства. Об'єкт (заклад) ресторанного господарства - місцева одиниця (структурний підрозділ) суб'єкта господарювання, яка розміщується в окремій будівлі або приміщенні, має, як правило, обладнаний столами та стільцями для споживання їжі зал і необхідні виробничі та побутові приміщення в якій здійснюється продаж продукції власного виготовлення і купованих товарів, переважно для споживання на місці.
Основні вимоги щодо роботи суб'єктів господарської діяльності (закладів, підприємств) усіх форм власності, що здійснюють діяльність на території України у сфері ресторанного господарства, затверджені наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України Про затвердження Правил роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства від 24.07.2002 №219, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 серпня 2002 року за № 680/6968 (далі - Наказ № 219).
Згідно з положеннями пунктів 1.3, 1.5, 1.6 Наказу №219 заклад ресторанного господарства - організаційно-структурна одиниця у сфері ресторанного господарства, яка здійснює виробничо-торговельну діяльність: виробляє і (або) доготовляє, продає і організовує споживання продукції власного виробництва і закупних товарів, може організовувати дозвілля споживачів. заклади (підприємства) ресторанного господарства поділяються за типами: фабрики-кухні, фабрики-заготівельні, ресторани, бари, кафе, їдальні, закусочні, буфети, магазини кулінарних виробів, кафетерії, а ресторани та бари - також на класи (перший, вищий, люкс). Відкриття закладу (підприємства) ресторанного господарства узгоджується з органами місцевого самоврядування, установами державної санітарно-епідеміологічної служби в установленому законодавством порядку.
Тобто, здійснювати продаж алкогольних напоїв на розлив має право виключно заклад (підприємство) ресторанного господарства або спеціалізований відділ, що має статус підприємства з універсальним асортиментом товарів за умови наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями.
На підтвердження статусу закладу ресторанного господарства позивачем надано Виписку з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та Статут ТОВ ДЖОБС КАФЕ , відповідно до яких основним видом економічної діяльності позивача є діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування.
Крім того, матеріали справи містять ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, видану позивачу 10.05.2018, якою надано право здійснювати торгівлю за місцем: м. Запоріжжя, пр. Соборний, 83/85, ТРЦ Аврора , 5, 6 поверх, кафе.
За таких обставин, порушень норм Закону України №481 ТОВ ДЖОБС КАФЕ не допущено.
Посилання відповідача на норми Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів від 23.12.1997 N 771/97-ВР, зокрема на статтю 25, відповідно до якої державній реєстрації підлягають потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу, і як наслідок, висновок про те, що відсутність у Державному реєстрі потужностей операторів ринку харчових послуг об'єкту торгівлі за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, 83/85 в ТРЦ Аврора , в якому здійснює діяльність ТОВ ДЖОБС КАФЕ , свідчить про відсутність у позивача статусу закладу громадського харчування (ресторанного господарства), суд не приймає до уваги, оскільки відсутність підприємства у Державному реєстрі потужностей операторів ринку харчових послуг не свідчить про відсутність у нього статусу закладу ресторанного господарства, і така реєстрація не є обов'язковою передумовою для набуття відповідного статусу.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною першою статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Частиною третьою статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 139, 241, 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ДЖОБС КАФЕ задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області від 13.08.2018 № 0007834001.
3. Судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1 762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні 00 копійок присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ДЖОБС КАФЕ (69063, АДРЕСА_1) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 39396146).
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення виготовлено 26.11.2018.
Суддя Ю.П. Бойченко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2018 |
Оприлюднено | 19.12.2018 |
Номер документу | 78615644 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Бойченко Юлія Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні