Рішення
від 30.11.2018 по справі 0440/6752/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 листопада 2018 року Справа № 0440/6752/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіЄфанової О.В. за участі секретаря судового засіданняМанько К.А. за участі: представника позивача представника відповідача Губанова Ю.А. Бабій О.М. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "Аграрне Золото України" до Державної фіскальної служби України, до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування рішень

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулось Приватне підприємство Аграрне Золото України з позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України в якому просить, з урахуванням уточнених позовних вимог:

визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про внесення Приватного підприємства Аграрне Золото України (Код ЄДРПОУ 34561704; 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вулиця Караваєва, будинок 39, приміщення 2) до переліку ризикових платників встановивши, що Приватне підприємство Аграрне Золото України не відповідає критеріям ризиковості платника податку;

зобов'язати Головне управління ДФС у Дніпропетровській області виключити Приватне підприємство Аграрне Золото України (Код ЄДРПОУ 34561704; 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вулиця Караваєва, будинок 39, приміщення 2) з переліку ризикових платників податку з урахуванням встановлення відсутності відповідності Приватного підприємства Аграрне Золото України критеріям ризиковості платника податку;

визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в реєстрації в такій реєстрації №869926/34561704 від 03.08.2018 року, №869927/34561704 від 03.08.2018 року, №884940/34561704 від 17.08.2018 року, №884169/34561704 від 16.08.2018 року, №884172/34561704 від 16.08.2018 року, №920555/34561704 від 19.09.2018 року, №920556/34561704 від 19.09.2018 року, №869926/34561704 від 03.08.2018 року, №869927/34561704 від 03.08.2018 року, №894816/34561704 від 27.08.2018 року, №894812/34561704 від 27.08.2018 року, №894815/34561704 від 27.08.2018 року, №894818/34561704 від 27.08.2018 року, №894811/34561704 від 27.08.2018 року, №894809/34561704 від 27.08.2018 року, №894721/34561704 від 27.08.2018 року, №895860/34561704 від 28.08.2018 року, №895852/34561704 від 28.08.2018 року, №895848/34561704 від 28.08.2018 року, №895869/34561704 від 28.08.2018 року, №895844/34561704 від 28.08.2018 року, №895846/34561704 від 28.08.2018 року, №895872/34561704 від 28.08.2018 року, №895853/34561704 від 28.08.2018 року, №895849/34561704 від 28.08.2018 року, №894739/34561704 від 27.08.2018 року, якими Приватному підприємству Аграрне Золото України (Код ЄДРПОУ 34561704) відмовлено у реєстрації податкових накладних №289 від 16.07.2018 року, №319 від 24.07.2018 року, №322 від 31.07.2018 року, №372 від 21.08.2018 року, №373 від 21.08.2018 року, №265 від 27.06.2018 року, №282 від 12.07.2018 року, №283 від 12.07.2018 року, №302 від 19.07.2018 року, №303 від 20.07.2018 року, №304 від 22.07.2018 року, №305 від 23.07.2018 року, №306 від 23.07.2018 року, №309 від 23.07.2018 року, №310 від 23.07.2018 року, №311 від 24.07.2018 року, №312 від 24.07.2018 року, №313 від 24.07.2018 року, №314 від 24.07.2018 року, №315 від 24.07.2018 року, №316 від 24.07.2018 року, №317 від 24.07.2018 року, №324 від 25.07.2018 року, №327 від 27.07.2018 року, №293 від 20.07.2018 року;

зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені Приватним підприємством Аграрне Золото України (Код ЄДРПОУ 34561704) податкові накладні №289 від 16.07.2018 року, №319 від 24.07.2018 року, №322 від 31.07.2018 року, №372 від 21.08.2018 року, №373 від 21.08.2018 року, №265 від 27.06.2018 року, №282 від 12.07.2018 року, №283 від 12.07.2018 року, №302 від 19.07.2018 року, №303 від 20.07.2018 року, №304 від 22.07.2018 року, №305 від 23.07.2018 року, №306 від 23.07.2018 року, №309 від 23.07.2018 року, №310 від 23.07.2018 року, №311 від 24.07.2018 року, №312 від 24.07.2018 року, №313 від 24.07.2018 року, №314 від 24.07.2018 року, №315 від 24.07.2018 року, №316 від 24.07.2018 року, №317 від 24.07.2018 року, №324 від 25.07.2018 року, №327 від 27.07.2018 року, №293 від 20.07.2018 року, №300 від 26.06.2017 року.

В обґрунтування позову зазначено, що контролюючим органом не було зазначено, які саме надані позивачем документи та з якими порушеннями складені, не наведено обґрунтованих причин відмови в реєстрації податкових накладних, виписаних Позивачем. До того ж, належної мотивації підстав та причин віднесення Позивача до ризикових платників податків відповідно до підпункту 1.6 пункту 1 Листа Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 року №959/99-99-07-18 рішення Комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в реєстрації в такій реєстрації також не містять.

Від відповідача-1 надійшов відзив на адміністративний позов, в якому було зазначено, що визначені підстави в Рішенні комісії для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є правомірними та таким, що прийняте відповідно до норм чинного законодавства та в установленому порядку, а вимоги позивача безпідставними, необгрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Від відповідача-2 надійшов відзив на адміністративний позов, в якому було зазначено, що відповідно до норм чинного законодавства повноваження ДФС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу, а відтак, наділивши державні органи та осіб, уповноважених на виконання функцій держави дискреційними повноваженнями, законодавець надав відповідному державному органу та особам уповноваженим на виконання функцій держави певну свободу розсуду при прийнятті управлінського рішення, а отже позовні вимоги ПП Аграрне Золото України про зобов'язання ДФС України зареєструвати вищезазначені податкові накладні є необгрунтованими, оскільки без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня, зобов'язання ДФС України зареєструвати податкові накладні є передчасними.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення аналогічні викладеним у позовній заяві, просив суд задовольнити позов в повному обсязі.

Представник відповідача позов не визнав, надав пояснення аналогічні викладеним у відзиві, просив відмовити в повному обсязі

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Приватне підприємство Аграрне Золото України здійснює свою діяльність з 10.08.2006 року. Основний квед: 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин. На підприємстві працює 34 співробітники.

Так, для ведення своєї фінансово-господарської діяльності, Приватне підприємство Аграрне Золото України (раніше іменоване Приватне підприємство Нові Ниви ) уклало договір оренди нежитлового приміщення №01/04/2-2016 від 01.04.2016 року з Товариством з обмеженою відповідальністю Агропромбаза , за яким Приватне підприємство Аграрне Золото України орендує приміщення за адресою: 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вулиця Караваєва, будинок 39, другий поверх, приміщення 2. Для пролонгації зазначеного договору, сторонами було укладено також додаткову угоду №1, 2, 3, де згідно з останньою, Приватне підприємство Аграрне Золото України орендує приміщення строком до 28.02.2019 року включно. Також, Приватним підприємством Аграрне Золото України було укладено договір суборенди нежитлового приміщення №03/03-1 від 03.01.2017 року з ФОП ОСОБА_6, договір суборенди нежитлового приміщення №01/07-2018 від 01.07.2018 року, за яким Приватне підприємство Аграрне Золото України орендує нежитлове приміщення загальною площею 400 кв.м. за адресою: м.Дніпро, вул. Юдіна, 2. У відповідності до додаткової угоди від 01.08.2017 року до вказаного договору, даний договір діє до 31.12.2018 року.

22.08.2016 року між позивачем та ПП Анастасія (код ЄДРПОУ 25309846) укладено договір поставки №22/08-16, згідно з яким, Позивач зобов'язується поставити товар, а ПП Анастасія зобов'язується сплатити за отриманий товар. Сторонами виконані умови договору, у зв'язку з чим підписана видаткова накладна №300 від 26.06.2017 року на суму 50016,00 грн., складена товарно-транспортна накладна №00000000300 від 26.06.2017 року, довіреність №88 від 26.06.2017 року та складено податкову накладну №300 від 27.06.2017 року. Однак, при складанні податкової накладної №300 від 27.06.2017 року Позивачем було допущено помилку у даті складання накладної. У зв'язку з тим, що при реєстрації ця податкова накладна була заблокована державною фіскальною службою України, зробити коригування за цією накладною Позивач не мав можливості.

Так, 07.07.2018 року під час відправлення документу J1201009, за реєстраційним номером документу 9128941902, податкова накладна №300 від 27.06.2017 року, податковим органом зазначено, що документ прийнято. Реєстрація зупинена.

05.06.2018 року, здійснюючи свою господарську діяльність, Позивач уклав Договір №05062018 з СТОВ КІРОВОГРАДСЬКЕ (код ЄДРПОУ 30913392), зобов'язання за яким були виконані сторонами в повному обсязі.

В подальшому позивачем реалізовано придбаний та перероблений товар ТОВ АЗИМУТ-ТРЕЙД , що підтверджується: договором поставки №0312018 від 03.01.2018 року; видатковою накладною №323 від 16.07.2018 року; товарно-транспортною накладною №00000000323 від 16.07.2018 року, перевізником ТОВ АРГУС-ТРАНС , замовником якого виступав ТОВ АЗИМУТ-ТРЕЙД . Крім того, первинна документація є складеною на підставі виникнення вищевказаних господарських відносин, та є підписаною уповноваженими представниками сторін, скріпленою печаткою та складеною на умовах чинного законодавства України.

13.08.2018 року під час відправлення документу J1201009, за реєстраційним номером документу 9168776854, податкова накладна №289 від 16.07.2018 року, податковим органом зазначено, що документ прийнято. Реєстрація зупинена.

14.08.2018 року Приватним підприємством Аграрне Золото України було направлено пояснення щодо податкової накладної №289 від 16.07.2018 року, яке підтверджує формування Приватним підприємством Аграрне Золото України податкових зобов'язань з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ АЗИМУТ-ТРЕЙД .

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області №884940/34561704 від 17.08.2018 року в реєстрації податкової накладної №289 від 16.07.2018 року відмовлено з огляду ненадання платником податку копій документів.

04.05.2018 року, здійснюючи свою господарську діяльність, Приватне Підприємство Аграрне Золото України уклало Договір №04/05/2018-1 з Товариством з обмеженою відповідальністю ФЛАГМАН (код за ЄДРПОУ 22447546).

Враховуючи положення та умови вищевказаного договору Постачальник (Товариство з обмеженою відповідальністю ФЛАГМАН ) поставив Покупцю (Приватне підприємство Аграрне Золото України ) товар - насіння білого кунжута, продукт пряно-ароматичний Кориця мелена , про що свідчить видаткова накладна №2946 від 09.07.2018 року, 3280 від 02.08.2018 року, податкова накладна №106 від 09.07.2018 року, податкова накладна №11 від 02.08.2018 року, видаткова накладна №3124 від 24.07.2018 року, податкова накладна №319 від 24.07.2018 року.

02.04.2018 року, здійснюючи свою господарську діяльність, Приватне підприємство Аграрне Золото України уклало Договір №20418 з Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_7 (код за ЄДРПОУ НОМЕР_4).

Враховуючи положення та умови вищевказаного договору Постачальник (Фізична особа підприємець ОСОБА_7) поставив Покупцю (Приватне Підприємство Аграрне Золото України ) товар - ароматизатор Ванілін , про що свідчить видаткова накладна №РН-000084 від 10.07.2018 року, податкова накладна №6 від 10.07.2018 року.

В подальшому позивачем реалізовано придбаний товар Товариству з обмеженою відповідальністю ВИРОБНИК ПЛЮС , що підтверджується договором поставки №28/08/17-01 від 28.08.2017 року, видатковою накладною №356 від 24.07.2018 року, №366 від 31.07.2018 року, №392 від 21.08.2018 року, №393 від 21.08.2018 року, експрес-накладною №59998065964340 від 24.07.2018 року, 59998067206466 від 21.08.2018 року, експрес-накладною №59998065964119 від 24.07.2018 року.

13.08.2018 року під час відправлення документу J1201009, за реєстраційним номером документу 9168419140, податкова накладна №319 від 24.07.2018 року, податковим органом зазначено, що документ прийнято. Реєстрація зупинена.

13.08.2018 року під час відправлення документу J1201009, за реєстраційним номером документу 9168437363, податкова накладна №322 від 31.07.2018 року, податковим органом зазначено, що документ прийнято. Реєстрація зупинена.

12.09.2018 року під час відправлення документу J1201009, за реєстраційним номером документу 9194126436, податкова накладна №372 від 21.08.2018 року, податковим органом зазначено, що документ прийнято. Реєстрація зупинена.

12.09.2018 року під час відправлення документу J1201009, за реєстраційним номером документу 9194121859, податкова накладна №373 від 21.08.2018 року, податковим органом зазначено, що документ прийнято. Реєстрація зупинена.

14.08.2018 року та 12.09.2018 року, Приватним підприємством Аграрне Золото України направлено пояснення щодо податкової накладної №319 від 24.07.2018 року, №322 від 31.07.2018 року, №372 від 21.08.2018 року, №373 від 21.08.2018 року, яке підтверджує формування Приватним підприємством Аграрне Золото України податкових зобов'язань з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ ВИРОБНИК ПЛЮС .

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області №884169/34561704 від 16.08.2018 року в реєстрації податкової накладної №319 від 24.07.2018 року було відмовлено з огляду ненадання платником податку копій документів.

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області №884172/34561704 від 16.08.2018 року в реєстрації податкової накладної №322 від 31.07.2018 року було відмовлено з огляду ненадання платником податку копій документів.

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області №920555/34561704 від 19.09.2018 року в реєстрації податкової накладної №372 від 21.08.2018 року було відмовлено з огляду на надання платником податку копій документів, які складені з порушенням вимог законодавства.

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області №920556/34561704 від 19.09.2018 року в реєстрації податкової накладної №373 від 21.08.2018 року було відмовлено з огляду на надання платником податку копій документів, які складені з порушенням вимог законодавства.

27.06.2018 року, здійснюючи свою господарську діяльність, Приватне підприємство Аграрне Золото України уклало Договір №163 від 27.06.2018 року з ПАТ Державна продовольчо-зернова корпорація України в особі директора філії ПАТ ДПЗКУ Новоукраїнський КХП .

Враховуючи положення та умови вищевказаного договору Постачальник (Приватне Підприємство Аграрне Золото України ) поставив Покупцю (ПАТ ДПЗКУ Новоукраїнський КХП ) товар, про що свідчить специфікація до договору №1 від 27.06.0218 року, видаткова накладна №301 від 27.06.2018 року, податкова накладна №265 від 27.06.2018, розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №321 від 16.07.2018 року.

08.08.2018 року під час відправлення документу J1201009, за реєстраційним номером документу 9163438615, податкова накладна №265, номер розрахунку коригування 321 від 16.07.2018 року, податковим органом зазначено, що документ прийнято. Реєстрація зупинена.

В подальшому, Приватним підприємством Аграрне Золото України було направлено пояснення щодо розрахунку коригування 321 від 16.07.2018 року до податкової накладної №265, яке підтверджує формування Приватним підприємством Аграрне Золото України податкових зобов'язань з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ПАТ Державна продовольчо-зернова корпорація України .

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області в реєстрації розрахунку коригування 321 від 16.07.2018 року до податкової накладної №265 було відмовлено з огляду на надання платником податку копій документів, які складені з порушенням вимог законодавства.

10.07.2018 року, здійснюючи свою господарську діяльність, Позивач уклав Договір №10072018 з ФГ БІЗНЕС АГРО ХОЛДИНГ (код за ЄДРПОУ 38857959), зобов'язання за яким були виконані сторонами в повному обсязі.

В подальшому, позивачем було реалізовано придбаний товар Товариству з обмеженою відповідальністю АГРО-ОВЕН , що підтверджується: договором про закупівлю зернової продукції №231017 від 23.10.2017 року, платіжним дорученням №2 від 26.07.2018, №3 від 26.07.2018, №4 від 26.07.2108 року, №5 від 26.07.2018, №8596 від 03.08.2018, №102 від 30.07.2018 , №103 від 30.07.2018, №107 від 30.07.2018, №104 від 30.07.2018, №106 від 30.07.2018 року, №108 від 30.01.2018 року, №109 від 30.07.2018 року, №110 від 30.07.2018 року, №101 від 22.07.2018, №99 від 20.07.2018 року; видатковою накладною №331 від 20.07.2018, №344 від 19.07.2018, №346 від 22.07.2018, №347 від 23.07.2018, №348 від 23.07.2018, 337 від 23.07.2018, 349 від 24.07.2018, 350 від 24.07.2018 року, №351 від 24.07.2018 року, №345 від 20.07.2018 року, №352 від 24.07.2018 року, №353 від 24.07.2018, №354 від 24.07.2018 року, №355 від 24.07.2018 року, №358 від 24.07.2018 року, 362 від 27.07.2018 року; податковою накладною №293 від 20.07.2018, №302 від 19.07.2018 року, №304 від 22.07.2018 року, №305 від 23.07.2018, №306 від 23.07.2018, 310 від 23.07.2018, №311 від 24.07.2018, 312 від 24.07.2018 року, №313 від 24.07.2018 року, №303 від 20.07.2018 року, №314 від 24.07.2018, №315 від 24.07.2018 року, №316 від 24.07.2018 року, №317 від 24.07.2018 року, №324 від 25.07.2018 року, №327 від 27.07.2018 року, видатковою накладною №336 від 23.07.2018 року, податковою накладною №309 від 23.07.2018 року.

Приватним підприємством Аграрне Золото України при реєстрації вищевказаних податкових накладних було отримано квитанції про відмову в реєстрації таких накладних.

В подальшому, Приватним підприємством Аграрне Золото України було направлено пояснення щодо податкових накладних, яке підтверджує формування Приватним підприємством Аграрне Золото України податкових зобов'язань з податку на додану вартість.

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 869926/34561704 від 03.08.2018 року в реєстрації податкової накладної №282 від 12.07.2018 відмовлено.

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 869927/34561704 від 03.08.2018 року в реєстрації податкової накладної №283 від 12.07.2018 відмовлено.

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 894816/34561704від 27.08.2018 року в реєстрації податкової накладної №302 від 19.07.2018 відмовлено.

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 894812/34561704 від 27.08.2018 року в реєстрації податкової накладної №303 від 20.07.2018 відмовлено.

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 894815/34561704 від 27.08.2018 року в реєстрації податкової накладної №304 від 22.07.2018 відмовлено.

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 894818/34561704 від 27.08.2018 року в реєстрації податкової накладної №305 від 23.07.2018 було відмовлено.

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 894811/34561704 від 27.08.2018 року в реєстрації податкової накладної №306 від 23.07.2018 відмовлено.

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 894809/34561704 від 27.08.2018 року в реєстрації податкової накладної №309 від 23.07.2018 відмовлено.

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 894721/34561704 від 27.08.2018 року в реєстрації податкової накладної №310 від 23.07.2018 відмовлено.

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 895860/34561704 від 28.08.2018 року в реєстрації податкової накладної №311 від 24.07.2018 відмовлено.

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 895852/34561704 від 28.08.2018 року в реєстрації податкової накладної №312 від 24.07.2018 відмовлено.

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 895848/34561704 від 28.08.2018 року в реєстрації податкової накладної №313 від 24.07.2018 відмовлено.

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 895869/34561704 від 28.08.2018 року в реєстрації податкової накладної №314 від 24.07.2018 відмовлено.

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 895844/34561704 від 28.08.2018 року в реєстрації податкової накладної №315 від 24.07.2018 відмовлено.

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 895846/34561704 від 28.08.2018 року в реєстрації податкової накладної №316 від 24.07.2018 відмовлено.

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 895872/34561704 від 28.08.2018 року в реєстрації податкової накладної №317 від 24.07.2018 відмовлено.

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 895853/34561704 від 28.08.2018 року в реєстрації податкової накладної №324 від 25.07.2018 відмовлено.

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 895849/34561704 від 28.08.2018 року в реєстрації податкової накладної №327 від 27.07.2018 відмовлено.

Рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 894739/34561704 від 27.08.2018 року в реєстрації податкової накладної №293 від 20.07.2018 відмовлено.

Також, 26.07.2018 року позивачем було подано до податкового органу документ J1312302 - таблиця даних платника податку, квитанцією на яку 30.07.2018 року зазначено, що вказаний документ не прийнято. З приводу зазначеного, податковим органом не було надано жодних роз'яснень.

Відповідно до протоколу засідання комісії, ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №206 від 26.07.2018 року позивача було включено до переліку бази даних ІС Податковий блок як такого, що відповідає критеріям ризиковості.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Пунктом статті 187 Податкового кодексу України (далі- Податковий кодекс України) передбачено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з положеннями пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі - Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Згідно з положеннями підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.

Пунктом 1 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (далі - Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації) передбачено, що цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов'язки її членів.

За приписами пункту 2 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Як зазначено у пункті 3 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (далі - Порядок №117).

У пункті 2 Порядку №117 надано визначення таких термінів:

Моніторинг сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об'єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства;

критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, визначений показник моніторингу, що характеризує ризик;

ризик порушення норм податкового законодавства ймовірність складання та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а / б пункту 185.1 статті 185, підпункту а / б пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі Кодекс) за наявності об'єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі платник податку) виконання свого податкового обов'язку.

Відповідно до пункту 3 Порядку №117 податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D &?ї; 0,05, Р&lр;РмЧ1,4, де:

D розрахункова величина, яка дорівнює S/T;

S загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами;

T загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;

P сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування;

Рм найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.

Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.

За положеннями пункту 5 Порядку №117 податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Як встановлено пунктом 6 Порядку №117, у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

За приписами пункту 10 Порядку №117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

На виконання пункту 10 Порядку №117 Державна фіскальна служба України 21 березня 2018 року наказом №144 затвердила Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків (далі Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків).

Порядком формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків передбачено, що усі платники податків, що подають на реєстрацію податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), перевіряються ДФС на відповідність критеріям ризиковості, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України (далі - Критерії). Керівники комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі Комісія), забезпечують розгляд питань на засіданні Комісії щодо внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків згідно з п.1.6 Критеріїв.

Засідання Комісії щодо розгляду питань про внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків проводиться згідно з порядком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , та оформлюється протоколом. До протоколу засідання Комісій обов'язково додаються: перелік платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з п.1.6 Критеріїв; матеріали, на підставі яких платників податків віднесено до такого переліку; інша інформація, що розглядається Комісією. За результатами засідання Комісії та протокольно прийнятого рішення (внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків) голова Комісії забезпечує негайне внесення інформації щодо включення/виключення зазначених платників до/із переліку платників податків в режимі Журнал ризикових платників податків розділу Робота Комісії регіонального рівня підсистеми Аналітична система ІТС Податковий блок як платників з ознаками ризиковості. У разі відповідності платника податків показникам, що визначені пп.1.1-1.5 Критеріїв, таких платників податків включають до переліку ризикових платників податків відповідальні особи, яких включено до складу Комісії, протягом робочого дня на підставі даних Облікової картки (додаток 1) та згідно з Алгоритмом дій співробітників оперативних підрозділів при формуванні Облікової картки та внесенні інформації до переліку ризикових платників податків (додаток 2). У разі відповідності платника податків показнику оцінки ступеня ризиків, визначеному п.1.6 Критеріїв, - включення до переліку здійснюється за рішенням Комісій. Якщо суб'єкт господарювання, якого включено до переліку ризикових платників податків, у подальшому здійснює фінансово-господарську діяльність без ознак ризиковості, передбачених пп.1.1-1.5 Критеріїв, такого платника податків за поданням структурних підрозділів ГУ ДФС виключають з переліку ризикових платників податків, а у разі невідповідності показникам оцінки ступеня ризиків, визначеним п.1.6 Критеріїв, - після прийняття рішення Комісії. Введення інформації щодо включення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків за результатами засідання Комісії здійснюється в режимі Журнал ризикових платників податків розділу Робота Комісії регіонального рівня підсистеми Аналітична система ІТС Податковий блок з використанням ЕЦП голови Комісії. Голова Комісії під персональну відповідальність забезпечує своєчасне введення інформації у перелік ризикових платників податків в режимі Журнал ризикових платників податків розділу Робота Комісії регіонального рівня підсистеми Аналітична система ІТС Податковий блок згідно з п.1.6 Критеріїв.

У Листі Державної фіскальної служби України від 21 березня 2018 року №959/99-99-07-18 Критерії ризиковості платника податку , зокрема, зазначено: 1.Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: … 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України(далі Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 1.6 цих Критеріїв. Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1-1.5 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення. Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб'єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1-1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб'єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації. У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб'єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб'єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС. .

Згідно з пунктом 12 Порядку №117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Положеннями пункту 13 Порядку №117 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

За приписами пункту 14 Порядку №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до пункту 15 Порядку №117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Пунктом 18 Порядку №117 визначено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

На підставі положень пункту 20 Порядку №117 зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з пунктом 21 Порядку №117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Відповідно до пункту 23 Порядку №117 комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

Пунктом 27 Порядку №117 визначено, що рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Таким чином, підставою для відмови податковим органом позивачу у реєстрації податкової накладної є ненадання платником податків підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Підставою для відмови податковим органом Позивачу у реєстрації податкових накладних є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Проте, контролюючим органом не було зазначено, які саме надані позивачем документи та з якими порушеннями складені, не наведено обґрунтованих причин відмови в реєстрації податкових накладних, виписаних Позивачем.

До того ж, належної мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до підпункту 1.6 пункту1 Листа Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 року №959/99-99-07-18 рішення Комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в реєстрації в такій реєстрації також не містять.

Листом ДФС України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18 Критерії ризиковості платника податків передбачено, що якщо платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Пунктом 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , встановлено, що Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.

Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.

ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку .

Порядком формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків, затвердженим наказом Державної фіскальної служби від 21 березня 2018 року №144 визначено, що усі платники податків, що подають на реєстрацію податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевіряються ДФС на відповідність критеріям ризиковості, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України (далі - Критерії).

Проте, вказані Критерії ризиковості платників податків існують виключно у вигляді листа ДФС України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18 Критерії ризиковості платника податків , не затверджені нормативним актом Державної фіскальної служби України, який має бути погоджений в Міністерстві фінансів України.

Ст. 19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Конституцією України, зокрема, ст.19 передбачено, що органи державної влади і органи місцевого самоврядування, їх посадовці зобов'язані діяти лише на основі, в межах повноважень і способом, передбаченими Конституцією і законами України.

В силу положень ст. 21 ПК України, посадові особи контролюючих органів, зокрема, зобов'язані: дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим кодексом та іншими законами України, іншими нормативно-правовими актами, забезпечувати сумлінне виконання покладених на контролюючі органи функцій, не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій, коректно та уважно ставитися до платників податків, їх представників та інших учасників відносин, що виникають під час реалізації норм цього Кодексу та інших законів, не принижувати їх честі та гідності.

Згідно частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Доказів, які б спростували доводи позивача, відповідач суду не надав. З огляду на вищевикладене, суд доходить висновку, що позовні вимоги є такими, що підлягають задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до ч.1 ст.132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем понесені судові витрати, пов'язані зі сплатою судового збору за подання адміністративного позову до суду в розмірі 47574,00 грн., що документально підтверджується платіжними дорученнями.

Враховуючи, що адміністративний позов задоволено, судові витрати пов'язані зі сплатою судового збору за подання адміністративного позову до суду підлягає стягненню в повному обсязі.

Керуючись ст. ст.244, 245, 250 , Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про включення Приватного підприємства "АГРАРНЕ ЗОЛОТО УКРАЇНИ" (Код ЄДРПОУ 34561704; 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вулиця Караваєва, будинок 39, приміщення 2) до переліку (бази даних ІС "Податковий блок") як такого, що відповідає критеріям ризиковості від 26.07.2018 року (протокол засідання комісії, яка приймає рішення ГУ ДФС у Дніпропетровській області про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №206) .

Зобов'язати Головне управління ДФС у Дніпропетровській області виключити Приватне підприємство "АГРАРНЕ ЗОЛОТО УКРАЇНИ" (Код ЄДРПОУ 34561704; 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вулиця Караваєва, будинок 39, приміщення 2) з переліку (бази даних ІС "Податковий блок") як такого, що відповідає критеріям ризиковості.

Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в реєстрації в такій реєстрації №869926/34561704 від 03.08.2018 року, №869927/34561704 від 03.08.2018 року, №884940/34561704 від 17.08.2018 року, №884169/34561704 від 16.08.2018 року, №884172/34561704 від 16.08.2018 року, №920555/34561704 від 19.09.2018 року, №920556/34561704 від 19.09.2018 року, №869926/34561704 від 03.08.2018 року, №869927/34561704 від 03.08.2018 року, №894816/34561704 від 27.08.2018 року, №894812/34561704 від 27.08.2018 року, №894815/34561704 від 27.08.2018 року, №894818/34561704 від 27.08.2018 року, №894811/34561704 від 27.08.2018 року, №894809/34561704 від 27.08.2018 року, №894721/34561704 від 27.08.2018 року, №895860/34561704 від 28.08.2018 року, №895852/34561704 від 28.08.2018 року, №895848/34561704 від 28.08.2018 року, №895869/34561704 від 28.08.2018 року, №895844/34561704 від 28.08.2018 року, №895846/34561704 від 28.08.2018 року, №895872/34561704 від 25.07.2018 року, №895853/34561704 від 28.08.2018 року, №895849/34561704 від 28.08.2018 року, №894739/34561704 від 27.08.2018 року, якими Приватному підприємству "АГРАРНЕ ЗОЛОТО УКРАЇНИ" (Код ЄДРПОУ 34561704) відмовлено у реєстрації податкових накладних №289 від 16.07.2018 року, №319 від 24.07.2018 року, №322 від 31.07.2018 року, №372 від 21.08.2018 року, №373 від 21.08.2018 року, №265 від 27.06.2018 року, № 282 від 12.07.2018 року, №283 від 12.07.2018 року, №302 від 19.07.2018 року, №303 від 20.07.2018 року, №304 від 22.07.2018 року, №305 від 23.07.2018 року, №306 від 23.07.2018, №309 від 23.07.2018 року, №310 від 23.07.2018 року, №311 від 24.07.2018 року, №312 від 24.07.2018 року, №313 від 24.07.2018 року, №314 від 24.07.2018 року, №315 від 24.07.2018 року, №316 від 24.07.2018 року, №317 від 24.07.2018 року, №324 від 25.07.2018 року, №327 від 27.07.2018 року, №293 від 20.07.2018 року.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені Приватним підприємством "АГРАРНЕ ЗОЛОТО УКРАЇНИ" (Код ЄДРПОУ 34561704) податкові накладні №289 від 16.07.2018 року, №319 від 24.07.2018 року, №322 від 31.07.2018 року, №372 від 21.08.2018 року, №373 від 21.08.2018 року, №265 від 27.06.2018 року, №282 від 12.07.2018 року, №283 від 12.07.2018 року, №302 від 19.07.2018 року, №303 від 20.07.2018 року, №304 від 22.07.2018 року, №305 від 23.07.2018 року, №306 від 23.07.2018, №309 від 23.07.2018 року, №310 від 23.07.2018 року, №311 від 24.07.2018 року, №312 від 24.07.2018 року, №313 від 24.07.2018 року, №314 від 24.07.2018 року, №315 від 24.07.2018 року, №316 від 24.07.2018 року, №317 від 24.07.2018 року, №324 від 25.07.2018 року, №327 від 27.07.2018 року, №293 від 20.07.2018 року.

Стягнути на користь позивача судовий збір в розмірі 23787,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.

Стягнути на користь позивача судовий збір в розмірі 23787,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 10 грудня 2018 року.

Суддя О.В. Єфанова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2018
Оприлюднено22.12.2018
Номер документу78654168
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0440/6752/18

Ухвала від 04.04.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 25.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 25.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 25.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 25.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Рішення від 30.11.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 10.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні