Рішення
від 13.12.2018 по справі 0840/3549/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

13 грудня 2018 року (14 год. 20 хв.) Справа № 0840/3549/18 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді КалашникЮ.В., секретар судового засідання Аксьонова С.В., розглянув за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АСТ - Логистик» (71112, Запорізька область, м. Бердянськ, вул.Свердлова, 28, код ЄДРПОУ 36379829) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 39396146); Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправними та скасування рішень та зобов'язати вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

27.08.2018 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «АСТ - Логистик» (далі – позивач або ТО«АСТ - Логистик») до Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі – відповідач 1 або ГУ ДФС у Запорізькій області) до Державної фіскальної служби України (далі – відповідач 2 або ДФС України) в якому позивач просить суд: визнати протиправним та скасувати рішення комісії відповідача 1, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 01.06.2018 №754380/36379829, яким позивачу відмовлено в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 06.05.2018 №1; зобов'язати відповідача 2 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну позивача від 06.05.2018 №1 датою її подання – 24 травня 2018 року.

На обґрунтування позовних вимог у позовній заяві зазначає про безпідставність прийняття Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації рішення від 01.06.2018 № 754380/36379829 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 06.05.2018, яку позивач склав при виконанні укладеного між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерсервіс» договору на транспортно-експедиційне обслуговування зовнішньоторговельних вантажів № 01/18 від 30.03.2018. Підставою для відмови у реєстрації податкових накладних, податковий орган у своєму рішенні №754380/36379829 від 01.06.2018 зазначив ненадання платником податку копій документів: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них. Позивач з таким рішенням не погоджується та зазначає, що надав договір, за яким здійснювалася господарська операція, за результатами якої була складена податкова накладна, вказане рішення прийняте з порушенням норм чинного законодавства та є протиправними, атому звернувся до суду із вказаним позовом.

Ухвалою суду від 03.09.2018 відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче засідання на 03.10.2018.

03.10.2018 у підготовчому засіданні оголошено перерву до 29.10.2018.

29.10.2018 протокольною ухвалою суду закрито підготовче провадження та призначено судовий розгляд справи по суті на 29.10.2018.

29.10.2018 у судовому засіданні оголошено перерву до 21.11.2018.

У період з 18.11.2018 по 21.11.2018 суддя Калашник Ю.В. була відсутня на роботі, що підтверджується довідкою Запорізького окружного адміністративного суду вих. № 02-35/18/65 від 22.11.2018, яка міститься в матеріалах справи.

Ухвалою суду від 22.11.2018 провадження у справі зупинено до 12.12.2018.

Ухвалою суду від 12.12.2018 провадження у справі поновлено.

Ухвалою суду від 12.12.2018 розгляд справи відкладено до 13.12.2018.

Представник відповідачів позов не визнав з підстав, викладених у відзиві на позов (вх.№31301 від 03.10.2018). Зокрема зазначив, що комісія ДФС України, діючи у відповідності до приписів Податкового кодексу України, забезпечуючи виконання покладених на неї функцій та повною мірою використовуючи надані їй законодавством права правомірно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України прийняла рішення про зупинення реєстрації податкових накладних. Вказує, що позивачем не надано договору, довіреності, акту керівного органу платника податків, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операцій, наявність яких передбачена пунктами 13, 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117. На підставі викладеного, вважає, що у Комісії ДФС були законні підстави для прийняття рішення про відмову у реєстрації спірної накладної від 06.05.2018 №1, у зв'язку з чим просить відмовити у задоволенні позову.

13.12.2018 до суду від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження. Представник відповідачів проти задоволення клопотання не заперечує, про що свідчить відповідна відмітка на клопотанні.

Таким чином, суд визнав за доцільне вирішити справу за наявними в ній матеріалами, в порядку письмового провадження.

Згідно з частиною четвертою статті 229 КАС України при розгляді справи в порядку письмового провадження фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

ТО«АСТ - Логистик» зареєстровано як юридична особа 05.02.2009 за №12661020000032492 перебуває на податковому обліку в Бердянській ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області та займається іншою допоміжною діяльністю у сфері транспорту (т.1а.с.22-23).

Між ТОВ «АСТ - Логистик» (Виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерсервіс» (Замовник) укладено договір на транспортно-експедиційне обслуговування зовнішньоторговельних вантажів № 01/18 від 30.03.2018, за умовам якого виконавець надає послуги по транспортно-експедиційному обслуговуванню (ТЕО) у ДП«Стивідорна компанія «Ольвія» (СКО) вантажів, найменування та вартість послуг, об'єм яких узгоджуються у додатках, що є невід'ємною частиною даного договору.

Між ТОВ «АСТ-Логистик» та ТОВ «Інтерсервіс» підписано додаток № 1 до договору № 01/18 від 30.03.2018, яким погоджено умови відправки вантажу на експорт через ДП «СК «Ольвія». У п.1 додатку визначений вид вантажу – глина навалом, у п.2 визначена ставка транспортно-експедиційного обслуговування - 6,10 дол. США за одну тонну вантажу. Ставка включає в себе вартість послуг з організації вантажно-розвантажувальних робіт в порту, подачі-прибирання і зачистки вагонів, зачистки складської території після навантаження вантажу, митного декларування вантажу і необхідної сертифікації, виготовлення декларації та сертифіката безпеки морського перевезення та винагороди Виконавця (п.3 додатку). Замовник відшкодовує Виконавцю витрати, пов'язані зі зберіганням вантажу в порту, користуванням вагонами на залізничній станції «Жовтень» і за додатково замовлені послуги (п.4 додатку).

На виконання умов вищевказаного договору ТОВ «АСТ - Логистик» виконані роботи з організації транспортного експедирування в порту Октябрьск ДП«СК «Ольвія» при відправці глини на експорт т/х «COPAN» на суму 3355752,72 грн. у т.ч. ПДВ 559292,12грн., у т.ч.: плата за транспортно-експедиторські послуги при перевалці вантажу через порт Октябрськ ДП «СК «Ольвія» т/х «COPAN» - 3299309,20 грн., у т.ч. ПДВ – 549884,87 грн.; зберігання відкрите – 42636,73 грн., у т.ч. ПДВ – 7106,12 грн.; відшкодування витрат Портового оператора щодо послуг залізниці по обробці вагонів – 13806,79 грн., у т.ч. ПДВ – 2301,13 грн., про що позивачем із ТОВ «Інтерсервіс» підписано Акт виконаних робіт ТО«АСТ-Логистик» від 06.05.2018.

Виставлений позивачем рахунок № 01/18 від 06.05.2018 на загальну суму 3355752,72грн., повністю 10.05.2018 оплачений ТОВ «Інтерсервіс».

Для організації транспортного експедирування вантажів в порту Державного підприємства «Стивідорна компанія «Ольвія», позивачем укладений із Державним підприємством «Стивідорна компанія «Ольвія» договір № 284 П-2017 від 11.12.2017.

Також позивачем залучено до організації транспортного експедирування Товариство з обмеженою відповідальністю «Оптимум Транс» на підставі договору на транспортно-експедиційне обслуговування зовнішньоторговельних вантажів №18-СКО від 26.03.2018.

Факт надання послуг за укладеним між позивачем та Державним підприємством «Стивідорна компанія «Ольвія» договором №284 П-2017 від 11.12.2017 підтверджується підписаними між ТОВ «АСТ-Логистик» та Державним підприємством «Стивідорна компанія «Ольвія» актами надання послуг № 448 від 30.04.2018, № 459 від 06.05.2018. Розрахунок з Державним підприємством «Стивідорна компанія «Ольвія» позивачем здійснено 11.05.2018 та 23.05.2018, про що надані банківські виписки за 11.05.2018 та 23.05.2018.

Факт надання послуг за укладеним між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю «Оптимум Транс» підтверджується підписаним між ТОВ «АСТ-Логистик» та ТОВ «Оптимум Транс» актом здачі-прийняття-робіт (надання послуг) №ОУ-0000072 від 06.05.2018. Розрахунок з ТОВ «Оптимум Транс» позивачем здійснено 11.05.2018, що підтверджується банківською випискою за 11.05.2018.

Позивачем складено податкову накладну № 1 від 06.05.2018 на загальну суму 3355752,72 грн., у т. ч ПДВ 559292,12 грн., та 24.05.2018 направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до Квитанції (т.1 а.с.30) реєстрація ПН № 1 зупинена, оскільки ПН №1 відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН № 1.

25.05.2018 позивачем, на підставі п. 14 Постанови КМУ «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» № 117 від 21.02.2018 (далі – Постанова № 117), та п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) направлено письмове повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, по податковій накладній № 1 з наданням відповідних копій документів, що розкривають зміст операції, а саме: укладений позивачем з ТОВ «Інтерсервіс» договір на транспортно-експедиційне обслуговування зовнішньоторговельних вантажів № 01/18 від 30.03.2018 з додатком до договору № 1 від 30.03.2018, укладений позивачем з Державним підприємством «Стивідорна компанія «Ольвія» договір №284 П-2017 від 11.12.2017 з додатком до договору № 1 від 11.12.2017, укладений позивачем з ТОВ «Оптимуму Транс» договір на транспортно-експедиційне обслуговування зовнішньоторговельних вантажів №18-СКО від 26.03.2018 з додатком № 1 від 26.03.2018, підписаний між ТОВ «АСТ-Логистик» та ТОВ «Інтерсервіс» акт виконаних робіт від 06.05.2018, підписаний між ТО«АСТ – Логистик» та ТО«Оптимум Транс» акт здачі-прийняття-робіт (надання послуг) № ОУ-0000072 від 06.05.2018, підписаний між ТОВ «АСТ-Логистик» та Державним підприємством «Стивідорна компанія «Ольвія» акт надання послуг № 459 від 06.05.2018, виставлений ТОВ «АСТ-Логистик» на ТОВ «Інтерсервіс» рахунок № 01/18 від 06.05.2018, банківську виписку по рахунку за 10.05.2018 про надходження коштів до ТО«АСТ-Логистик» від ТО«Інтерсервіс», виставлений ТОВ «Оптимум Транс» на ТО«АСТ-Логистик» рахунок – фактуру № СФ-0000065 від 06.05.2018, банківську виписку за 11.05.2018 про перерахування коштів від ТОВ «АСТ-Логистик» на ТО«Оптимум Транс» та на Державне підприємство «Стивідорна компанія «Ольвія», виставлений Державним підприємством «Стивідорна компанія «Ольвія» на ТОВ «АСТ-Логистик» рахунок на оплату № 449 від 06.05.2018, банківську виписку за 23.05.2018 про перерахування коштів від ТОВ «АСТ-Логистик» на Державне підприємство «Стивідорна компанія «Ольвія», складену ТОВ «Оптимум Транс» податкову накладну № 6 від 06.05.2018, складену Державним підприємством «Стивідорна компанія «Ольвія» податкову накладну № 53 від 06.05.2018, письмові пояснення вих. № 1 від 25.05.2018.

Однак, рішенням Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 754380/36379829 від 01.06.2018 позивачу відмовлено у реєстрації зазначеної податкової накладної (т.1 а.с.153-154). Підставою прийняття оскаржуваного рішення зазначено неподання платником податку копій документів, а саме договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них.

Вважаючи прийняте відповідачем 1 рішення протиправним позивач звернувся до суду із даним позовом про його скасування та зобов'язання відповідача 2 зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ураховуючи викладене, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі – Податковий кодекс України).

Відповідно до підпункту 16.1.2,16.1.3 пункт 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до підпунктів а, б пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті188 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (далі – Порядок №1246), податкова накладна є електронним документом, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пункту 12 зазначеного вище Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Аналогічні приписи наведені у підпункті 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

21 лютого 2018 року постановою Кабінету Міністрів України №117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлено таке.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 12).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, який включає Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів, які складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (пункти 18 та 19 Порядку).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 20 Порядку).

Згідно з пунктом 23 Порядку, комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку: щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу; щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку (пункт 27).

Організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов'язки її членів визначаються Порядком роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (пункт 2 Порядку).

Комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (пункт 3 Порядку).

Рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена (пункт 19 Порядку).

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 (далі - Критерії оцінки ступня ризиків).

Як вбачається з матеріалів справи, реєстрація податкової накладної була зупинена у зв'язку з тим, що ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку».

Так, згідно з пп. 1.6. п.1. Критеріїв ризиковості платника податку, оприлюднених листом ДФС України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18, комісії Головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: 1) платник податку зареєстрований (перереєстрований)з а адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); 2) дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; 3) платник податку-юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); 4) платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; 5) платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; 6) платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України; 7) наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Разом з цим, встановити із наявної в матеріалах справи копії квитанції, які саме із перелічених критеріїв пп. 1.6. п.1. «Критеріїв ризиковості платника податку» стосуються позивача не можливо.

Також, під час розгляду справи судом, відповідачами не було надано суду жодних доказів щодо приналежності позивача до перелічених категорій ризикових платників податків.

Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті «в» підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Так, судом встановлено, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Слід зазначити, що відповідно до пункту 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що і рішення Комісії Державної фіскальної служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Як зазначено вище, оскаржуване рішення вмотивовано неподання позивачем копій документів, а саме: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них.

Сукупність первинних документів, наданих до матеріалів справи, не дають підстав для сумніву щодо дійсності укладеного договору на транспортно-експедиційне обслуговування, на виконання вимог якого складено спірну податкову накладну.

Разом з цим, при наданні письмових пояснень до контролюючого органу позивачем були надані у тому числі укладений позивачем з ТОВ «Інтерсервіс» договір на транспортно-експедиційне обслуговування зовнішньоторговельних вантажів № 01/18 від 30.03.2018 з додатком до договору № 1 від 30.03.2018, на виконання якого складена податкова накладна № 1 від 06.05.2018. Також позивачем були надані договори з додатками укладені позивачем із Державним підприємством «Стивідорна компанія «Ольвія», з порту якого відвантажувалася глина на експорт, з ТОВ «Оптимум Транс», залученого до організації транспортного експедирування вантажу.

Разом з цим, суд зазначає, що позивачем надано суду документи, що підтверджують реальність здійсненої позивачем господарської операції, документи, що підтверджують факти надходження вантажу (глини) до порту та його відвантаження з порту на т/х «СОРАN» на експорт: копії здавального акту №1КП-18-ЕК від 06.05.2018 підписаного ТОВ «Оптимум Транс» та ДП «Стивідорна компанія «Ольвія», коносаменту на виконання договору морського перевезення № 1 від 06.05.2018, вантажного маніфесту від 06.05.2018, митної декларації № UA504060/2018/001640, що надані позивачу іншими учасниками транспортного процесу.

На думку суду позивачем надано всі необхідні та достатні документи для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №1 від 06.05.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних з дати її подання на реєстрацію.

Суд акцентує увагу, що в порядку виконання обов'язку, встановлено частиною другою статті 77 КАС України, відповідачами не спростовано фактичне виконання спірних операцій та не доведено зворотного.

Посилання відповідачів у відзиві на незрозумілі розбіжності у коді послуг ДКПП між податковими накладними, відсутності реквізитів про особу директора в акті надання послуг судом не приймаються в силу частину другої ст. 77 КАС України оскільки, що суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Оцінюючи вищевикладені обставини, суд приходить до висновку, що рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 01.06.2018 №754380/36379829 є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо позовних вимог про реєстрацію податкової накладної, слід зазначити, що відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, з 01 січня 2018 року пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України викладено в новій редакції, згідно якої реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктів 19, 20 Порядку №1246, в редакцій на час вирішення спору по суті, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов'язання ДФС зареєструвати податкову накладну в ЄРПН.

Відтак, оскільки рішення Комісії ГУ ДФС України про відмову у реєстрації податкових накладних від 01.06.2018 №754380/36379829 підлягає скасуванню, то, відповідно, з урахуванням положень пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині зобов'язання відповідача 2 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 06.05.2018 з дати її подання на реєстрацію.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4)безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8)пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б доводи позивача, а відтак, не довів правомірності свого рішення, а тому заявлені позивачем вимоги є такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки суб'єктом владних повноважень у справі були Державна фіскальна служба України та Головне управління ДФС у Запорізькій області, то з бюджетних асигнувань зазначених органів пропорційно до розміру задоволених позовних вимог повинні бути присуджені позивачу судові витрати, документально підтверджені у сумі 3524,00 грн.

Керуючись ст.ст.9, 139, 243-246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «АСТ - Логистик» (71112, Запорізька область, м. Бердянськ, вул.Свердлова, 28, код ЄДРПОУ 36379829) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр.Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 39396146); Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення та зобов'язати вчинити певні дії, – задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області № 754380/36379829 від 01.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 06.05.2018.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 06.05.2018 з дати її подання на реєстрацію – 24.05.2018.

Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АСТ - Логистик» судовий збір у розмірі 1762,00грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України та судовий збір у розмірі 1762,00грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 13.12.2018.

Суддя Ю.В. Калашник

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2018
Оприлюднено21.12.2018
Номер документу78657150
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0840/3549/18

Ухвала від 24.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 21.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 20.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 08.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Рішення від 13.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 12.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 12.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 03.09.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні