ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №813/3215/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2018 року
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Хоми О.П.,
з участю секретаря судового засідання Павлішевського М.В.,
з участю представників: позивача Сивовус А.В.,
відповідачів Дорош А.Б, Гординської О.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Дослідно-механічний завод Карпати до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Державної фіскальної служби України про скасування наказу, визнання протиправним та скасування подання,
в с т а н о в и в :
Товариство з обмеженою відповідальністю Дослідно-механічний завод Карпати (далі - позивач, ТзОВ ДМЗ Карпати ) звернулося до суду з позовом до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (далі-відповідач-1, Мінекономрозвитку України), Державної фіскальної служби України (далі-відповідач-2, ДФС України), в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить:
- скасувати наказ Мінекономрозвитку України від 31.05.2018 № 768 Про застосування спеціальної санкції - індивідуального режиму ліцензування зовнішньоекономічної діяльності - до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України в частині застосування до ТзОВ ДМЗ Карпати спеціальної санкції - індивідуального режиму ліцензування зовнішньоекономічної діяльності за порушення вимог статті 1 Закону України Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті ;
- визнати протиправним та скасувати подання ДФС України від 20.02.2018 №2670/5/99-99-14-06-02-15 в частині включення ТзОВ ДМЗ Карпати до переліку суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, до яких необхідно застосувати спеціальну санкцію - індивідуальний режим ліцензування зовнішньоекономічної діяльності.
Позов мотивовано тим, що за наслідками проведення ГУ ДФС у Львівській області документальної планової виїзної перевірки винесено податкове повідомлення-рішення від 02.11.2017 №0019431403, яким ТзОВ ДМЗ Карпати нараховано пеню за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності в розмірі 3406 339, 01 грн. Позивачем самостійно сплачено визначену податковим повідомленням-рішенням суму заборгованості, у зв'язку з чим вважає, що у ДФС України відсутні підстави для направлення подання щодо включення ТзОВ ДМЗ Карпати до переліку суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, до яких необхідно застосувати спеціальну санкцію - індивідуальний режим ліцензування зовнішньоекономічної діяльності. Стосовно застосування Відповідачем-1 до позивача спеціальної санкції - індивідуального режиму ліцензування зовнішньоекономічної діяльності за порушення вимог статті 1 Закону України Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті вказав, що ТзОВ ДМЗ Карпати надсилалися Міністерству економічного розвитку і торгівлі України пояснення та підтвердження здійснення ТзОВ ДМЗ Карпати усіх можливих заходів для усунення порушень, допущених під час здійснення зовнішньоекономічних операцій з Winslow Consulting LTD, однак у зв'язку з тим, що вказане підприємство перебуває в неактивному статусі, позивач не має жодних інших засобів для стягнення заборгованості та зарахування виручки в іноземній валюті в Україну.
ДФС України позову не визнано з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, суть яких полягає у наступному. Сплата грошових зобов'язань, визначених податковим повідомленням-рішенням від 02.11.2017 №0019431403 є фактом визнання позивачем допущених в процесі господарської діяльності порушень і не є доказом приведення ТзОВ ДМЗ Карпати зовнішньоекономічної діяльності у відповідності до норм чинного законодавства. Вжиті позивачем заходи, спрямовані на стягнення дебіторської заборгованості, яка на момент звернення ТзОВ ДМЗ Карпати до адміністративного суду стягнена не була, є підтвердженням встановлених під час проведення перевірки порушень.
Мінекономрозвитку України позову не визнано з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, суть яких полягає у наступному. Подання ДФС України від 20.02.2018 №2670/5/99-99-14-06-02-15 в частині включення ТзОВ ДМЗ Карпати до переліку суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, до яких необхідно застосувати спеціальну санкцію - індивідуальний режим ліцензування зовнішньоекономічної діяльності, на підставі якого винесено оскаржуваний наказ, відповідає вимогам Закону та містить всю необхідну інформацію. Чинним законодавством не встановлено обов'язку перевіряти факти, викладені в поданні, тоді як єдиною підставою для застосування спеціальної санкції є подання ініціатора. Санкція у вигляді індивідуального режиму ліцензування зовнішньоекономічної діяльності застосована до ТзОВ ДМ3 Карпати у зв'язку із ненадходженням в законодавчо встановлені строки простроченої дебіторської заборгованості в розмірі 57,74 тис. доларів США та 2049,73 тис. гривень на рахунок ТзОВ ДМ3 Карпати , що є порушенням статті 1 Закону України Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті . Позивачем не надано до Міністерства доказів, які б свідчили про усуненняТзОВ ТДВ Карпати порушень у сфері зовнішньоекономічної діяльності, а тому уМінекономрозвитку України були виключні підстави для застосування до підприємства спеціальної санкції.
Ухвалою від 17.08.2018 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі.
10.09.2018 через канцелярію суду представником відповідача Міністерства економічного розвитку і торгівлі України подано відзив на позовну заяву.
11.09.2018 в підготовчому засіданні замінено первісного відповідача - Львівське управління великих платників податків ДФС України на належного - Державну фіскальну службу України.
14.09.2018 позивачем подано заяву про уточнення позовних вимог.
26.09.2018 представником позивача подано заяву про забезпечення позову.
27.09.2018 ухвалою суду у задоволенні заяви про забезпечення позову відмовлено повністю.
09.10.2018 через канцелярію суду представником відповідача ДФС України подано відзив на позовну заяву.
09.10.2018 через канцелярію суду представником відповідача Мінекономрозвитку України подано пояснення.
08.11.2018 через канцелярію суду позивачем подано додаткові пояснення.
22.11.2018 представником відповідача ДФС України подано заперечення на додаткові пояснення позивача.
Ухвалою від 22.11.2018 підготовче провадження у справі закрито, справу призначено до судового розгляду по суті на 17.08.2018.
Суд, з'ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступні фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.
Позивач - ТзОВ ДМЗ Карпати , зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа за кодом ЄДРПОУ 37958251.
ГУ ДФС у Львівській області проведено документальну планову виїзну перевірку ТзОВ ДМЗ Карпати з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2014 по 30.06.2017, валютного законодавства за період з 01.01.2014 по 30.06.2017, з питань єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2014 по 10.06.2017, результати якої оформлено актом від 04.10.2017 №1607/13-01-14-12/37958251.
Вказаною перевіркою встановлено, що на виконання контракту від 11.06.2014 № б/н, укладеного між ТОВ ДМ3 Карпати та Winslow Consulting Ltd (Беліз) надано диспетчерські послуги по супроводженню вагонів. Оплата за надані послуги надійшла на рахунки ТОВ ДМ3 Карпати не в повному обсязі. При цьому, сума простроченої дебіторської заборгованості по виконанню зазначених платежів на виконання диспетчерських послуг склала 57,74 тис. дол США.
Окрім того, на виконання контракту від 11.06.2014 № 103, укладеного між ТОВ ДМ3 Карпати та Winslow Consulting Ltd (Беліз) надано послуги з оренди вагоні. Оплата за вказаним контрактом надійшла не в повному обсязі. Сума простроченої дебіторської заборгованості по виконанню послуг оренди вагонів склала 2049,73 тис. грн.
На підставі вказаного акта перевірки ГУ ДФС у Львівській області, у зв'язку наявністю правопорушення, передбаченого статтею 1 Закону України Про порядок здійснення розрахунків і іноземній валюті , винесено податкове повідомлення-рішення від 02.11.2017 №0019431403, яким позивачу нараховано пеню за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності в розмірі 346 339, 01 грн.
ТзОВ ДМЗ Карпати сплачено грошове зобов'язання, визначене податковим повідомленням-рішенням від 02.11.2017 №0019431403, що підтверджується платіжним дорученням від 13.11.2017 №347.
20.02.2018 ДФС України скеровано до Мінекономрозвитку України подання №2670/5/99-99-14-06-02-15 щодо включення ТзОВ ДМЗ Карпати до переліку суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, до яких необхідно застосувати спеціальну санкцію - індивідуальний режим ліцензування зовнішньоекономічної діяльності.
Вказане подання скеровано за порушення вимог Закону України Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті , допущеного під час здійснення зовнішньоекономічних операцій з Winslow Consulting LTD на суму 57, 74 тис. дол США і 2049, 73 тис. грн.
Подання ДФС України містить наступні реквізити: назва і реквізити суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності - Товариство з обмеженою відповідальністю Дослідно-механічний завод Карпати (далі - ТОВ ДМ3 Карпати ) (81652, Львівська область, м. Новий Розділ, вул. Ходорівська, 4, ЄДРПОУ 37958251); код порушення - 00010, який зазначає порушення вимог статті 1 Закону України Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті (згідно з листом ДПА від 16.07.2007 № 8747/5/22-6016 щодо тлумачення кодів порушень, які використовуються ДПА при наданні пропозицій на застосування спеціальних санкцій до суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності); вид спеціальної санкції, яку пропонується застосувати - індивідуальний режим ліцензування зовнішньоекономічної діяльності; назва і реквізити контрагентів: Winslow Consulting Ltd (Беліз, Беліз-Сіті, Нью-Роуд, №35, директор Мирянова Л. А.); код валюти :- 840, що згідно із Класифікатором валют та банківських металів, затверджених постановою Правління Національного банку України від 04.02.1998 № 34 означає долар США;- 980, що згідно із Класифікатором валют та банківських металів, затверджених постановою Правління Національного банку України від 04.02.1998 №34 означає гривня; сума заборгованості:57,74 тис. од.; 2049,73 тис. од; дата документу, на підставі якого встановлено факт порушення - 04.10.2017.
Мінекономрозвитку України після отримання вказаного подання, направлено позивачу лист від 10.03.2018 №4102-13/9837-07, яким запропоновано ТзОВ ДМЗ Карпати направити до 19.04.2018 на адресу Міністерства належним чином засвідчені копії матеріалів, які свідчать про усунення допущеного правопорушення станом на поточну дату, зокрема вантажні митні декларації та/або банківські виписки про надходження матеріальних та/або валютних цінностей,довідки обслуговуючих банків про відсутність простроченої дебіторської заборгованості за експортно-імпортними операціями, тощо. Одночасно ТзОВ ДМЗ Карпати попереджено, що у разі ненадходження вказаних матеріалів або надання матеріалів, які не можуть підтвердити усунення виявлених порушень, міністерство матиме виключні підстави застосувати спеціальну санкцію до підприємства.
ТзОВ ДМЗ Карпати листом від 30.03.2018 №13/580 повідомило Мінекономрозвитку України, що підприємство здійснило практичні заходи, що гарантують виконання Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність , у зв'язку з чим, просило не застосовувати спеціальних санкцій до позивача. Зокрема, вказано, що ТзОВ ДМЗ Карпати подано позовні заяви до господарського суду Львівської області про стягнення заборгованості з Міжнародної комерційної компанії Winslow Consulting LTD, за результатами розгляду справ господарським судом Львівської області винесені рішення про стягнення з Міжнародної комерційної компанії Winslow Consulting LTD на користь ТзОВ ДМЗ Карпати заборгованості за зовнішньоекономічними контрактами. Позивачем сплачено пеню, нараховану згідно податкового повідомлення-рішення від 02.11.2017 №0019431403. Крім того, відповідно до інформації з ІВС, Registry Belize компанія Wins Consulting LTD (реєстраційний номер 100431) перебуває в неактивному статусі. Політично-правові відносини між Україною країною Беліз не розвинені, договірні правовідносини - відсутні. Вказане, на думку позивача, свідчить, що ним в повному обсязі вжито практичних заходів, що гарантують виконання Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність .
Наказом від 31.05.2018 № 768 Мінекономрозвитку України до ТзОВ ДМЗ Карпати застосовано спеціальну санкцію - індивідуальний режим ліцензування зовнішньоекономічної діяльності за порушення статті 1 Закону України Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті відповідно до частини 2 статті 37 Закону та за поданням ДФС України від № 2670/5/99-99-14-06-02-15.
Подання ДФС України від 20.02.2018 №2670/5/99-99-14-06-02-15 в частині включення ТзОВ ДМЗ Карпати до переліку суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, до яких необхідно застосувати спеціальну санкцію - індивідуальний режим ліцензування зовнішньоекономічної діяльності та наказ Мінекономрозвитку України від 31.05.2018 № 768 Про застосування спеціальної санкції - індивідуального режиму ліцензування зовнішньоекономічної діяльності - до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України в частині застосування до ТзОВ ДМЗ Карпати спеціальної санкції - індивідуального режиму ліцензування зовнішньоекономічної діяльності за порушення вимог статті 1 Закону України Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті є предметом оскарження у даній справі.
При вирішенні спору суд керувався наступним.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності до частин 1 та 2 статті 37 Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність (далі - Закон № 959-ХІІ), за порушення цього або пов'язаних з ним законів України до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності може бути застосовано спеціальну санкцію - індивідуальний режим ліцензування у випадках порушення такими суб'єктами цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, що встановлюють певні заборони, обмеження або порядок здійснення зовнішньоекономічних операцій. Санкції, зазначені у цій статті, застосовуються центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики за поданням органів державної податкової та контрольно-ревізійної служб, митних, правоохоронних органів, органів Антимонопольного комітету України, національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, та Національного банку України або за рішенням суду.
Відповідно до частини 3 статті 37 Закону № 959-ХІІ подання щодо застосування санкцій повинно містити такі дані: найменування та реквізити суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності (для іноземних суб'єктів господарювання - мовою країни їхнього місцезнаходження), відомості про зміст порушення з посиланням на конкретні положення законодавства України, вид спеціальної санкції, яку пропонується застосувати, найменування та реквізити контрагента, при виконанні контракту з яким порушено законодавство, іншу доцільну інформацію.
Частиною 10 статті 37 Закону №959-ХІІ передбачено, що якщо суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності або іноземними суб'єктами господарської діяльності, до яких застосовано санкції, усунуто допущені порушення законодавства України або вжито практичні заходи, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, ініціатори подання щодо застосування санкцій можуть направляти центральному органу виконавчої влади з питань економічної політики матеріали про їх скасування (зміну виду, тимчасове зупинення).
Процедура підготовки ДФС України подання про застосування (скасування, зміну виду, тимчасового зупинення дії) спеціальних санкцій до Міністерства економіки України, розгляду цих подань Мінекономіки та передачі ним наказів про застосування (скасування, зміну виду, тимчасового зупинення дії) спеціальних санкцій визначена Порядком взаємодії Міністерства економіки України та Державної податкової адміністрації України з питань застосування спеціальних санкцій, затвердженим наказом ДПА України та Міністерства економіки України № 340/672 від 09.11.2006.
Вказаний Порядок містить аналогічні положення щодо форми та змісту подання щодо застосування спеціальних санкцій до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, визначеного Законом №959-ХІІ.
Наказом Міністерства економіки України від 17.04.2000 №52 затверджено Положення про порядок застосування до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України та іноземних суб'єктів господарської діяльності спеціальних санкцій, передбачених статтею 37 Закону №959-ХІІ (далі - Положення № 52), яке визначає порядок застосування (скасування, зміни виду, тимчасового зупинення дії) Міністерством економічного розвитку і торгівлі України спеціальних санкцій, передбачених статтею 37 Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність , до українських суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності та іноземних суб'єктів господарської діяльності.
Згідно з підпункту 1.2 пункту 1 Положення № 52, санкції застосовуються Міністерством економічного розвитку і торгівлі України до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, що порушили Закон України Про зовнішньоекономічну діяльність та пов'язані з ним закони України, зокрема, в разі порушення суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності валютного, митного, податкового, іншого законодавства, що встановлює певні заборони, обмеження або порядок здійснення зовнішньоекономічних операцій, та в разі проведення ними дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної безпеки.
Відповідно до пункту 4.8. Положення № 52 про застосування санкцій, передбачених статтею 37 Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність , видається наказ Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, у якому вказуються норми чинного законодавства, які було порушено, матеріали, на підставі яких видано наказ, реквізити суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, до яких застосовані санкції, та вид санкції, дата, з якої санкція починає діяти.
Відповідно до пункту 4.13 Положення № 52, якщо суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності або іноземними суб'єктами господарської діяльності, до яких застосовано санкції, усунуто допущені порушення законодавства України або вжито практичні заходи, що гарантують виконання Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність та/або пов'язаних з ним законів України, ініціатори подання щодо застосування санкцій можуть направляти Міністерству економічного розвитку і торгівлі України матеріали про їх скасування (зміна виду, тимчасове зупинення).
Суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності, до яких застосовано санкції, мають право подавати до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України матеріали, що підтверджують вжиті ними заходи до приведення зовнішньоекономічної та пов'язаної з нею господарської діяльності у відповідність до норм чинного законодавства, та виходити до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з клопотанням про скасування (зміну виду, тимчасового зупинення) дії санкцій (абзац 1 пункту 4.14 Положення №52).
У разі усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність та/або пов'язаних з ним законів України, і приведення своєї зовнішньоекономічної діяльності у відповідність із законами України або надання достатніх доказів неможливості (безперспективності) застосування практичних заходів, що гарантують виконання зазначеного Закону, суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності та іноземні суб'єкти господарської діяльності, до яких застосовано санкції, мають право подавати до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України відповідні матеріали та виходити з клопотанням про скасування (зміна виду, тимчасове зупинення) дії санкцій (пункт 4.15 Положення № 52).
З метою уточнення інформації Міністерство економічного розвитку і торгівлі України може звертатися до державних органів, що здійснюють контроль у сфері зовнішньоекономічної діяльності, валютний контроль, та агентів валютного контролю із запитами про одержання додаткових матеріалів (інформації) щодо діяльності суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, які звернулися до нього з клопотанням про скасування (зміна виду, тимчасове зупинення) дії санкції (пункт 4.16 Положення № 52).
Тобто, підставою для видання наказу про застосування до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності санкцій, передбачених частиною 1 статті 37 Закону України № 959-ХІІ, є порушення певним суб'єктом зовнішньоекономічної діяльності Закону України № 959-ХІІ та/або пов'язаних з ним законів, зокрема, Закону України Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті № 185/94-ВР та направлення визначених статтею 37 Закону № 959-ХІІ суб'єктами звернення відповідного подання
При цьому чинне законодавство не зобов'язує Мінекономрозвитку України перевіряти факти, викладені в поданні. Єдиною підставою для застосування спеціальної санкції є подання ініціатора.
Судом встановлено, що підставою для внесення ДФС України до Мінекономрозвитку України подання про включення ТзОВ ДМЗ Карпати до переліку суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, до яких необхідно застосувати спеціальну санкцію - індивідуальний режим ліцензування зовнішньоекономічної діяльності стала наявність простроченої дебіторської заборгованості за здійсненою зовнішньоекономічною операцією позивача з Winslow Consulting LTD за контрактом від 11.06.2014 б/н в розмірі 57,74 тис. дол. США та за контрактом від 11.06,2014 №103 в розмірі 2049,73 тис. грн.
Вказані порушення встановлено проведеною документальною плановою виїзною перевіркою ТзОВ ДМЗ Карпати . Наявність правопорушення, передбаченого статтею 1 Закону України Про порядок здійснення розрахунків і іноземній валюті , підтверджується податковим повідомленням-рішенням ГУ ДФС у Львівській області від 02.11.2017 №00194431403, винесеними за результатами перевірки, оформленої актом від 04.10.2017 №1607/13-01-14-12/37958251. Позивач із вказаними порушеннями погодився та самостійно сплатив податкове зобов'язання, визначене контролюючим органом, що підтверджується платіжним дорученням від 13.11.2017 №747.
Судом встановлено та представником позивача не заперечувалось, що на момент прийняття Мінекономрозвитку України оскаржуваного наказу, передбачені діючим законодавством підстави для переведення суб'єкта господарювання на спеціальний режим індивідуального ліцензування не усунуто. Позивачем в ході судового розгляду не надано жодних належних доказів спростування по суті встановленого контролюючим органом порушення, не надано доказів усунення такого порушення та не надано доказів скасування висновків ДФС України щодо наявності простроченої дебіторської заборгованості в адміністративному порядку. Ба більше, ТзОВ ДМЗ Карпати не заперечувалось існування на час розгляду справи існування такої заборгованості.
Вказане свідчить про визнання позивачем факту порушення ТзОВ ДМЗ Карпати статті 1 Закону України Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті .
Таким чином, за наявності відповідних порушень зі сторони ТзОВ ДМЗ Карпати , ДФС України правомірно сформовано та направлено подання від 20.02.2018 №2670/5/99-99-14-06-02-15 в частині включення ТзОВ ДМЗ Карпати до переліку суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, до яких необхідно застосувати спеціальну санкцію - індивідуальний режим ліцензування зовнішньоекономічної діяльності.
Посилання ТзОВ ДМЗ Карпати щодо вжиття заходів на усунення таких порушень не беруться до уваги судом, оскільки чинним законодавством передбачено, що позивач може бути звільненим від відповідальності лише при усуненні таких порушень. Надані представником позивача докази щодо вжиття заходів по усуненню порушень підтверджують наявність дебіторської заборгованості і свідчать про те, що порушення позивачем не усунуто.
Судом встановлено та позивачем визнається, що подання ДФС України, яке стало підставою для прийняття оскаржуваного наказу, містило всі обов'язкові дані: назву і реквізити суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності України, відомості про зміст правопорушення, вид спеціальної санкції, яку пропонується застосувати, назву і реквізити контрагента, іншу доцільну інформацію.
Як наслідок, у Мінекономрозвитку України не було передбачених законодавством підстав для відмови у застосуванні до позивача спеціальної санкції та її зміни в подальшому, оскільки подання ДФС за формою та змістом відповідали вимогам частини третьої статті 37 Закону № 959-XII. При цьому факт наявності порушень, на підставі яких винесено таке подання, ТзОВ ДМЗ Карпати не усунуто.
Відповідно до вимог частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Беручи до уваги встановлені фактичні обставини справи, суд дійшов висновку, що відповідачами вказані вимоги щодо обов'язку довести правомірність своїх рішень виконано.
Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Оцінюючи подання ДФС України від 20.02.2018 №2670/5/99-99-14-06-02-15 наказ Мінекономрозвитку України від 31.05.2018 № 768 в частині, яка є предметом оскарження ТзОВ ДМЗ Карпати на відповідність критеріям, визначеним частиною 2 статті 2 КАС України, суд вважає, що таке рішення прийняті відповідачами на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законами України, з урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії) та неупереджено.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ТзОВ ДМЗ Карпати є необґрунтованими, а тому в задоволенні позову слід відмовити повністю.
Відповідно до положень статті 139 КАС України не підлягають стягненню з відповідача понесені позивачем судові витрати у вигляді судового збору.
Керуючись ст.ст.6-10, 14, 72-77, 90, 139, 159, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в :
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Дослідно-механічний завод Карпати (вул.Ходорівська, 4, м.Новий Розділ, Миколаївський район, Львівська область, 81652, код ЄДРПОУ 37958251) до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (вул.Грушевського, 12/2, м.Київ 8, 01008, код ЄДРПОУ 37508596), Державної фіскальної служби України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04655, код ЄДРПОУ 39292197) про скасування наказу, визнання протиправним та скасування подання, - відмовити повністю.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне судове рішення складено 19 грудня 2018 року.
Суддя О.П. Хома
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2018 |
Оприлюднено | 22.12.2018 |
Номер документу | 78660060 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Хома Олена Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні