ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №1340/4211/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2018 року
м.Львів
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Крутько О.В.,
за участю секретаря судового засідання Лізогуб В.В.,
представника позивача Макарика І.В.,
представника відповідача Чабана О.С.,
розглянув у відкритому судовому засіданні у місті Львові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Кристал Галичина" (далі - ТзОВ "Торговий дім "Кристал Галичина", позивач) до Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач) про визнання протиправними рішення, зобов'язання до вчинення дій, -
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю " Торговий дім "Кристал Галичина" звернулося з позовом у якому просить суд:
-визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №537905/40034480 від 04.01.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №11 від 26.10.2017 року;
-визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №530797/40034480 від 03.01.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №46 від 20.11.2017 року;
-визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №537907/40034480 від 04.01.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №50 від 24.10.2017 року;
-визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №537909/40034480 від 04.01.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №35 від 25.10.2017 року;
-визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №537906/40034480 від 04.01.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №43 від 26.10.2017 року;
-зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №11 від 26.10.2017 року;
-зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №46 від 20.11.2017 року;
-зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №50 від 24.10.2017 року;
-зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №35 від 25.10.2017 року.
-зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №43 від 26.10.2017 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Кристал Галичина " отримало рішення комісії ДФС України №537905/40034480 від 04.01.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №11 від 26.10.2017 року з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування; рішення комісії ДФС України №530797/40034480 від 03.01.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №46 від 20.11.2017 року з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування; рішення комісії ДФС України №537907/40034480 від 04.01.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №50 від 24.10.2017 року з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування; рішення комісії ДФС України №537909/40034480 від 04.01.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №35 від 25.10.2017 року з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування; рішення комісії ДФС України №537906/40034480 від 04.01.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №43 від 26.10.2017 року з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Вважає вказані рішення протиправними, оскільки до повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація яких зупинено подані пояснення та належні документи на підтвердження господарських операцій.
Ухвалою від 27.09.2018 року відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання на 16.10.2018 року.
16.10.2018 року протокольною ухвалою закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 15.11.2018 року.
15.11.2018 року судове засідання відкладено на 11.12.2018 року.
Представники позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задоволити.
Представник відповідача проти позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву. Вважає, що Комісією прийняті рішення №537905/40034480 від 04.01.2018 року, №530797/40034480 від 03.01.2018 року, №537907/40034480 від 04.01.2018 року, №537909/40034480 від 04.01.2018 року, №537906/40034480 від 04.01.2018 року про відмову у реєстрації податкових накладних у зв'язку із з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Вважає, що ПН/РК від 26.10.2017 року №11, №46 від 20.11.2017 року, №50 від 24.10.2017 року, №35 від 25.10.2017 року, №43 від 26.10.2017 року відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідачів, оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
ТзОВ "Торговий дім "Кристал Галичина" (ІПН 400344813030, основний код економічної діяльності - 46902 (Неспеціалізована оптова торгівля).
01.03.2017 року між ТзОВ Ядро (покупець) та ТзОВ "Торговий дім "Кристал Галичина" (постачальник) укладено договір поставки №03-2/2017
Згідно даного Договору від 01.03.2017 року постачальник зобов'язується передати у власність покупцю товар, а покупець зобов'язується прийняти товар (господарські рукавиці, латексні рукавиці, нітрилові рукавиці) і оплатити його вартість.
Відповідно до п.2.1. Договору, ціна за одиницю та загальна вартість товару, що постачається, зазначаються у видаткових накладних, які є невід'ємною частиною даного Договору.
Згідно п.2.2 Договору загальна вартість цього Договору складається з сум усіх поставок Товару, що були здійснені по даному Договору та зазначені у рахунках на оплату і видаткових накладних, за якими покупець отримав товар від постачальника.
26.10.2017 року позивачем на виконання господарської операції поставки товару складено податкову накладну №11 від 26.10.2017 року на суму 17340,00 грн. реєстрація якої зупинена згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
20.11.2017 року позивачем на виконання господарської операції поставки товару складено податкову накладну №46 від 20.11.2017 року на суму 4476,00 грн. реєстрація якої зупинена згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем на підтвердження реальності операції відображеної у податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, надіслано відповідачем пояснення та документи на підтвердження реальності здійснення операції.
04.01.2018 року комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №615211/41112412 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
03.01.2018 року комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №530797/40034480 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
10.01.2017 року між ТзОВ "Торговий дім "Кристал Галичина" (постачальник) та ТзОВ Агро-Інвест укладено договір поставки №01-5/2017
Згідно даного Договору від 10.01.2017 року постачальник зобов'язується передати у власність покупцю товар, а покупець зобов'язується прийняти товар (миючі засоби, дезінфікуючі засоби, туалетний папір, серветки, пральний порошок, господарські товари та ін.) і оплатити його вартість.
Відповідно до п.2.1. Договору, ціна за одиницю та загальна вартість товару, що постачається, зазначаються у видаткових накладних, які є невід'ємною частиною даного Договору.
Згідно п.2.2 Договору загальна вартість цього Договору складається з сум усіх поставок Товару, що були здійснені по даному Договору та зазначені у рахунках на оплату і видаткових накладних, за якими покупець отримав товар від постачальника.
24.10.2017 року позивачем на виконання господарської операції поставки товару складено податкову накладну №50 від 24.10.2017 року на суму 1832,82 грн. реєстрація якої зупинена згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем на підтвердження реальності операції відображеної у податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, надіслано відповідачем пояснення та документи на підтвердження реальності здійснення операції.
04.01.2018 року комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №537907/40034480 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
15.09.2017 року між ТзОВ "Торговий дім "Кристал Галичина" (продавець) та ТзОВ Будівельна компанія ВАЛК (покупець) укладено договір купівлі-продажу №09/15-2017
Згідно даного Договору від 15.09.2017 року продавець зобов'язується продати, а покупець здійснити оплату за радіатори, труби пропіленові, з'єднувачі, перехідники, муфти, хомути, різні фасонні частини до них та ін., надалі- товар, а асортименті, кількості та за цінами, згідно рахунків або накладних, що є невід'ємною частиною даного договору на умовах викладених нижче.
Відповідно до п.2.1 Договору, якість товару повинна відповідати вимогам, встановленим чинним законодавчими актами України для даного виду товару та піддержуватися сертифікатами якості виробника, які затверджені уповноваженими на те органами України.
Згідно до п.2.2 Договору, ціна товару, його кількість вказується в накладних та рахунках на оплату товару, які є невід'ємною частиною даного договору.
Відповідно до п.3.1 Договору, поставка товару проводиться партіями протягом термінів, які додаткового обумовлюється сторонами.
25.10.2017 року позивачем на виконання господарської операції поставки товару складено податкову накладну №35 від 25.10.2017 року на суму 123511,54 грн. реєстрація якої зупинена згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем на підтвердження реальності операції відображеної у податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, надіслано відповідачем пояснення та документи на підтвердження реальності здійснення операції.
04.01.2018 року комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №537909/40034480 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
01.09.2017 року між ТзОВ "Торговий дім "Кристал Галичина" (постачальник) та ТзОВ ВІР-ТЕПЛО (покупець) укладено договір купівлі-продажу №09/02-2017.
Згідно даного Договору від 01.09.2017 року постачальник зобов'язується передати у власність покупцеві товар, а покупець зобов'язується приймати цей товар і вчасно здійснювати оплату на умовах даного договору.
Відповідно до п.1.2 Договору, предметом поставки є: промислові та будівельні товари, запасні частини й комплектуючі до них, найменування та ціна на які встановлюється сторонами.
Згідно п.2.1 Договору, якість товару повинна відповідати вимогам, встановленим чинним законодавчими актами України для даного виду товару та підтверджується сертифікатами якості виробника, які затверджені уповноваженими на те органами України.
Пунктом 2.2 Договору передбачено, що ціна товару, його кількість вказується в накладних та рахунках на плату товару, які є невід'ємною частиною даного договору.
26.10.2017 року позивачем на виконання господарської операції поставки товару складено податкову накладну №43 від 26.10.2017 року на суму 281130,76 грн. реєстрація якої зупинена згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем на підтвердження реальності операції відображеної у податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, надіслано відповідачем пояснення та документи на підтвердження реальності здійснення операції.
04.01.2018 року комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №537906/40034480 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Суд при вирішенні адміністративної справи виходив з наступного.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
За приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).
Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Аналогічні норми містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно матеріалів справи, у Квитанціях №9266739126, №9241918623, №9241893208, №9241945491, №9241929436 контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД.
Проте, у вказаних Квитанціях не вказано, а ні конкретного виду критерію оцінки ступеня ризику, а ні конкретного переліку необхідних документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстру податкових накладних .
Пункт 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567 містить у собі визначення двох різних критеріїв: Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1)обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2)відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
Відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку документів Наказу №567 вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії):
1)для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2)для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідності до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПК України).
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 ПК України.
Судом встановлено, що у порядку визначеному підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, позивачем були надані пояснення та копії документів на підтвердження реальності вчинення господарських операцій , а саме: договір поставки №03-2/2017 від 01.03.2017 року, платіжне доручення №876 від 16.11.2017 року, договір купівлі продажу №012 від 05.01.2017 року, видаткова накладна №5-10-17 від 05.10.2017 року, платіжне доручення №854 від 17.11.2017 року, рахунок на оплату №268 від 26.10.2017 року, видаткова накладна №261 від 20.11.2017 року, рахунок на оплату №303 від 20.11.2017 року, платіжне доручення №855 від 20.11.2017 року, видаткова накладна №20-11-17/01 від 20.11.2017 року, договір №6 оренди нежитлового приміщення від 18.09.2017 року, платіжне доручення №935 від 27.12.2017 року, платіжне доручення №769 від 03.10.2017 року, рахунок-фактури №Кв-0000043 від 30.11.2017 року, рахунок-фактура №Кв-0000023 від 01.10.2017 року, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, подорожний лист вантажного автомобіля від 20.11.2017 року, штатний розпис ТзОВ Торговий дім Кристал Галичина , видаткова накладна №230 від 24.10.2017 року, договір поставки №01-5/2017 від 10.01.2017 року, платіжне доручення №752 від 03.11.2017 року, рахунок на оплату №263 від 24.10.2017 року, договір поставки №132 від 02.11.2015 року, додаткові угоди до договору №132 від 02.11.2015 року, видаткова накладна №14064 від 23.10.2017 року, платіжне доручення №752 від 03.11.2017 року, рахунок на оплату №9207 від 23.10.2017 року, додаткова угода №04/01 до договору №45 від 05.11.2015 року, додаткова угода №05/07 до договору поставки №45 від 05.11.2015 року, товарна накладна №158/10 від 05.10.2017 року, платіжне доручення №810 від 06.11.2017 року, видаткова накладна №235 від 26.10.2017 року, видаткова накладна №236 від 26.10.2017 року, видаткова накладна №251 від 06.11.2017 року, договір купівлі-продажу №09/15-2017 року, платіжне доручення №60 від 25.10.2017 року, платіжне доручення №61 від 25.10.2017 року, платіжне доручення №59 від 25.10.2017 року, рахунок на оплату №264 від 24.10.2017 року, рахунок на оплату №265 від 25.10.2017 року, рахунок на оплату №266 від 25.10.2017 року, договір поставки №бг-285 ВІД 02.11.2016 року, видаткова накладна №ТР-0001346/ТР від 25.10.2017 року, видаткова накладна №ТР-0001347/ТР від 25.10.2017 року, видаткова накладна №ТР-0001369/ТР від 31.10.2017 року, платіжне доручення №790 від 25.10.2017 року, платіжне доручення №792 від 25.10.2017 року, платіжне доручення №791 від 25.10.2017 року, рахунок-фактура №ТР-0001517/ТР від 20.10.2017 року, рахунок фактура №ТР-0001532/ТР від 24.10.2017 року, рахунок фактура №ТР-0001533/ТЄР від 24.10.2017 року, видаткова накладна №242 від 31.10.2017 року, договір купівлі-продажу №02/02-2017 від 01.09.2017 року, видаткова накладна №242 від 26.10.2017 року, платіжне доручення №1241 від 16.11.2017 року, видаткова накладна №ВВ-0004988/ВВ від 31.10.2017 року, видаткова накладна №ТР-0001161/ТР від 25.09.2017 року, видаткова накладна №ВВ-0004805/ВВ від 24.10.2017 року, видаткова накладна №ВВ-0004987/ВВ від 31.10.2017 року, платіжне доручення №797 від 27.10.2017 року, рахунок-фактура №ВВ-0007321/ВВ від 18.09.2017 року, рахунок-фактура №ВВ-008550/ВВ від 17.10.2017 року, рахунок фактура №ВВ-0008765/ВВ від 23.10.2017 року, видаткова накладна №733 від 31.10.2017 року, платіжне доручення №796 від 27.10.2017 року, рахунок на оплату №366 від 03.10.2017 року.
Незважаючи на це, відповідачем було прийняті рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням комісії ДФС України №537905/40034480 від 04.01.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11 від 26.10.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішенням комісії ДФС України №530797/40034480 від 03.01.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №46 від 20.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішенням комісії ДФС України №537907/40034480 від 04.01.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №50 від 24.10.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішенням комісії ДФС України №537909/40034480 від 04.01.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №35 від 25.10.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішенням комісії ДФС України №537906/40034480 від 04.01.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №43 від 26.10.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Абзацом 1 Постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" №190 від 29.03.2017, яка діяла на момент прийняття спірного рішення (далі - Постанова №190) установлено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Абзацом 2 Постанови №190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
-ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
-ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу
-надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Суд зазначає, що рішення відповідача про відмову у реєстрації податкової накладної не містить конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття таких рішень, а лише містить загальну фразу про те, що причиною їх прийняття є: наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Тобто, в рішеннях не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Таким чином, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення є необґрунтованими, оскільки платником податків надано всі необхідні документи для реєстрації податкових накладних, у реєстрації яких відмовлено.
Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.
Таким чином, суд дійшов висновку, що, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій позивачем, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.
Відповідно до ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1)на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2)з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3)обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4)безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6)розсудливо; 7)з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8)пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9)з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10)своєчасно, тобто протягом розумного строку.
У спірних правовідносин відповідач діяв не у спосіб, передбачений законом.
Відповідно до ст.90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Згідно ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на вищенаведене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, не спростованими суб'єктом владних повноважень, а відтак позов належить задоволити повністю. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №537905/40034480 від 04.01.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №11 від 26.10.2017 року. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №530797/40034480 від 03.01.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №46 від 20.11.2017 року. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №537907/40034480 від 04.01.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №50 від 24.10.2017 року. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №537909/40034480 від 04.01.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №35 від 25.10.2017 року. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №537906/40034480 від 04.01.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №43 від 26.10.2017 року. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №11 від 26.10.2017 року. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №46 від 20.11.2017 року. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №50 від 24.10.2017 року. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №35 від 25.10.2017 року. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №43 від 26.10.2017 року.
Відповідно до вимог ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст.14, 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В :
Позов задоволити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №537905/40034480 від 04.01.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №11 від 26.10.2017 року.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №530797/40034480 від 03.01.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №46 від 20.11.2017 року.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №537907/40034480 від 04.01.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №50 від 24.10.2017 року.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №537909/40034480 від 04.01.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №35 від 25.10.2017 року.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №537906/40034480 від 04.01.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №43 від 26.10.2017 року.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №11 від 26.10.2017 року.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №46 від 20.11.2017 року.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №50 від 24.10.2017 року.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №35 від 25.10.2017 року.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №43 від 26.10.2017 року.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська пл.8, код ЄДРПОУ 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Кристал Галичина" (79020, м.Львів, проспект Вячеслава Чорновола, буд.43А, код ЄДРПОУ 40034480) судовий збір у розмірі 8810,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 19.12.2018 року.
Суддя Крутько О.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2018 |
Оприлюднено | 22.12.2018 |
Номер документу | 78660073 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Крутько Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні