Рішення
від 17.12.2018 по справі 822/1448/14
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 822/1448/14

РІШЕННЯ

іменем України

17 грудня 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Майстера П.М.

за участю:секретаря судового засідання Нетичай Ю.В. представників позивача Тарасевич Л.М., Хоми Л.М., представників відповідача Пятковського А.М., П'яскорської Л.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроальянс" до Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання незаконними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

В квітні 2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Агроальянс" звернулося до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому Головного управління ДФС у Хмельницькій області, в якому просило визнати незаконними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому від 19.04.2013 року №0000232206/772, №0000212206/773, №0000222206/774.

В обґрунтування позовних вимог в позовній заяві та у відповідді на відзив зазначає, що працівниками податкової інспекції проведено документальну планову виїзну перевірку з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2010 року по 31.12.2012 року, за результатами якої складено акт № 1167/22-6/31617687 від 01.04.2013 року та винесено податкові повідомлення-рішення від 19.04.2013 року № 0000232206/772, яким визначено суму податкового зобов'язання зі збору за спеціальне використання води в сумі 1122 грн., № 0000212206/773, яким визначено суму податкового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 459 072 грн., та № 0000222206/774, яким визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 273 653 грн.

В результаті проведеної перевірки виявлено порушення п. 5.10, п. 5.1, п.п. 5.2.1 п. 5.2, п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5, п.п. 11.3.5 п. 11.3 ст. 11 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", п.п. 14.1.27 п. 14.1 ст. 14, п. 137.10 ст. 137, п. 138.1, п. 138.10 ст. 138, п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України, яке полягає у занижені суми податкового зобов'язання з податку на прибуток підприємств за перевіряємий період в розмірі 376 076 грн.; порушення п. п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, п. 4.1, п.п. 4.5.1 п. 4.5 ст. 4, п.п. 7.3.1, п.п. 7.3.5 п. 7.3, п. п. 7.4.1, п. п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", п. 198.1, п. 198.2, п. 198.6 ст. 198, ст. 201 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету всього на суму 222 444 грн.; порушення п. 323.1 ст. 323, п. 324.1 ст. 324, п. 326.1 ст. 326, ст. 328 Податкового кодексу України, яке полягає у занижені суми збору за спеціальне використання води всього на суму 81 грн., та ст. 46, ст. 328 Податкового кодексу України, в результаті чого не подані податкові декларації зі збору за спеціальне використання води за 1 квартал 2011 року, півріччя 2011 року, три квартали 2011 року, 2011 рік, 1 квартал 2012 року, півріччя 2012 року.

За результатами адміністративного оскарження рішенням ДПС у Хмельницькій області № 5755/10/10-218 від 24.05.2013 року та рішенням Міністерства доходів і зборів України № 8412/6/99-99-10-0115 від 07.08.2013 року оскаржувані податкові повідомлення-рішення залишено без змін, а скарги ТОВ "Агроальянс" - без задоволення.

З підстав, викладених у позовній заяві та у відповідді на відзив, позивач вважає вказані податкові повідомлення-рішення такими, що суперечать нормам податкового законодавства, а тому просить визнати їх протиправними та скасувати.

Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 21.05.2014 року по справі №822/1448/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроальянс" до державної податкової інспекції у м. Хмельницькому про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень позов товариства з обмеженою відповідальністю "Агроальянс" задоволено. Постановлено визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення державної податкової інспекції у м. Хмельницькому від 19.04.2013 року № 0000232206/772, № 0000212206/773 та № 0000222206/774.

Ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 14.08.2014 року у цій справі апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області залишено без задоволення, а постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 21 травня 2014 року - без змін.

Постановою Верховного Суду від 14.08.2018 року касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області задоволено частково. Постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 21 травня 2014 року та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 14 серпня 2014 року у справі № 822/1448/14 в частині визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 19 квітня 2013 року № 0000212206/773 та № 0000222206/774 скасовано. Справу № 822/1448/14 в частині позовних вимог про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 19 квітня 2013 року № 0000212206/773 та № 0000222206/774 направлено на новий розгляд до Хмельницького окружного адміністративного суду. Постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 21 травня 2014 року та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 14 серпня 2014 року в у справі № 822/1448/14 в частині визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 19 квітня 2013 року № 0000232206/772 залишено без змін.

Разом з тим, в постанові Верховний Суд зазначив, що оцінюючи спірні правовідносини суди попередніх інстанцій в частині податку на прибуток обмежилися дослідженням лише спірних господарських операцій щодо взаєморозрахунків з відділом капітального будівництва УМВС України в Хмельницькій області, при проведені позивачем коригування валових доходів, з яким у 1 півріччі 2010 року занижено значення рядка 02 Декларацій "Коригування валових доходів" за період з 01 січня 2010 року по 31 грудня 2012 року на суму 172 123 грн., внаслідок не підтвердження цього корегування первинними бухгалтерськими документами, за висновком податкового органу.

Також, в постанові Верховний Суд зазначив, щодо завищення позивачем валових витрат на загальну суму 383 815 грн. за рахунок віднесення до складу валових витрат сум по операціях з придбання послуг будівництва у Товариства з обмеженою відповідальністю "Лайн Сервіс ЛТД", які, за висновком податкового органу, фактично не здійснювались, не підтверджені первинними бухгалтерськими документами, не використовувались в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податків, суди першої та апеляційної інстанції висновувалися на тому, що порушення контрагентами позивача вимог законодавства про порядок здійснення господарської діяльності не може бути підставою для висновку про безтоварність відповідних господарських операцій та не може свідчити про наявність підстав для висновків про фіктивність усіх правочинів, які вчинялися зокрема з юридичною особою Товариством з обмеженою відповідальністю Лайн Сервіс ЛТД . Суди попередніх інстанцій вказували також на відсутність у межах спірних відносин підстав для звільнення від доказування в розумінні частини четвертої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції до 15 грудня 2017 року).

Крім того, в постанові Верховний Суд зазначив, що розглядаючи справу суди попередніх інстанцій розглянули не всі податкові правопорушення, покладені податковим органом в основу збільшення грошових зобов'язань, зокрема з податку на прибуток, внаслідок чого прийнятними є доводи податкового органу про те, що судами не оцінені висновки податкового органу про завищення позивачем валових витрат за перший квартал 2011 року на 91832 грн., понесені у зв'язку з придбанням продукції, завищення адміністративних витрат за 2012 рік на суму 918955 грн., взагалі не проаналізовані та не оцінені первині документи щодо цих витрат.

Оцінюючи взаємовідносини з Товариством з обмеженою відповідальністю Лайн Сервіс ЛТД , суди попередніх інстанцій порушили зазначені норми процесуального права, обмежившись виключно відсутністю вироку, що унеможливило встановлення фактичних обставин, що мають значення для правильного вирішення справи внаслідок не дослідження зібраних у справі доказів. Не знайшли свого окремого дослідження в судових рішеннях операції з Товариством з обмеженою відповідальністю Ремстройелектро , за взаємовідносинами з яким позивачем віднесено до складу витрат 33496 грн. та сформовано податок на додану вартість за серпень 2011 року. Судами попередніх інстанцій не перевірені на відповідність первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій, як підстава для бухгалтерського обліку господарських операцій в розумінні частини першої статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16 липня 1999 року № 996-14, не оцінені наслідки визнання контрагента позивача банкрутом та не встановлено, яким чином цей юридичний факт впливає на спірні правовідносини.

Таким чином, на новий розгляд суду першої інстанції Верховним Судом направлено вирішення спору в частині позовних вимог про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 19 квітня 2013 року № 0000212206/773 та № 0000222206/774.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 25 вересня 2018 року прийнято адміністративну справу до провадження, та призначено її до розгляду за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 15.11.2018 року суд за клопотанням представника відповідача замінив відповідача по справі № 8221448/14, а саме Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому Головного управління ДФС у Хмельницькій області на Головне управління ДФС у Хмельницькій області.

Відповідно до ухвали суду від 15.11.2018 підготовче провадження закрито та призначено розгляд цієї справи по суті.

В судовому засіданні представники позивача позов підтримали в повному обсязі.

В судовому засіданні представники відповідача проти позову заперечили, надали суду відзив на позовну заяву та заперечення на відповідь на відзив, згідно яких пояснили, що складення акту перевірки № 1167/22-6/31617687 від 01.04.2013 року та прийняття на основі його висновків оскаржуваних податкових повідомлень-рішень здійснено відповідно до чинного законодавства.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши належним чином зібрані докази по справі, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спору по суті, приходить до наступних висновків.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Агроальянс" є юридичною особою, включене до ЄДРПОУ за номером 31617675, перебуває на обліку податкового органу, є платником податку на додану вартість.

Судом встановлено, що працівниками ДПІ у м. Хмельницькому проведено документальну планову виїзну перевірку дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2010 року по 31.12.2012 року. В результаті проведеної перевірки виявлено порушення позивачем п. 5.10, п. 5.1, п.п. 5.2.1 п. 5.2, п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5, п.п. 11.3.5 п. 11.3 ст. 11 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", п.п. 14.1.27 п. 14.1 ст. 14, п. 137.10 ст. 137, п. 138.1, п. 138.10 ст. 138, п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України, яке полягає у занижені суми податкового зобов'язання з податку на прибуток підприємств за перевіряємий період в розмірі 376 076 грн.; порушення п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, п. 4.1, п.п. 4.5.1 п. 4.5 ст. 4, п.п. 7.3.1, п.п. 7.3.5 п. 7.3, п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", п. 198.1, п. 198.2, п. 198.6 ст. 198, ст. 201 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету всього на суму 222 444 грн.; порушення п. 323.1 ст. 323, п. 324.1 ст. 324, п. 326.1 ст. 326, ст. 328 Податкового кодексу України, яке полягає у занижені суми збору за спеціальне використання води всього на суму 81 грн., та ст. 46, ст. 328 Податкового кодексу України, в результаті чого не подані податкові декларації зі збору за спеціальне використання води за 1 квартал 2011 року, півріччя 2011 року, три квартали 2011 року, 2011 рік, 1 квартал 2012 року, півріччя 2012 року. На підставі виявлених порушень складено акт № 1167/22-6/31617687 від 01.04.2013 року та винесено податкові повідомлення-рішення від 19.04.2013 року № 0000232206/772, яким визначено суму податкового зобов'язання зі збору за спеціальне використання води в сумі 1122 грн., № 0000212206/773, яким визначено суму податкового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 459 072 грн., та № 0000222206/774, яким визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 273 653 грн.

Постановою Верховного Суду від 14.08.2018 року касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області задоволено частково. Постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 21 травня 2014 року та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 14 серпня 2014 року в у справі № 822/1448/14 в частині визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 19 квітня 2013 року № 0000232206/772 залишено без змін.

Вказана постанова Верховного Суду набрала законної сили 14.08.2018 року.

Згідно ч.4 ст.78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Таким чином, на новий розгляд суду першої інстанції Верховним Судом направлено вирішення спору в частині позовних вимог про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 19 квітня 2013 року № 0000212206/773 та № 0000222206/774.

Відповідачем в акті перевірки зроблено висновок про порушення п.5.1, п.п.5.2.1 п.5.2, п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", позивачем завищено валові витрати на загальну суму 383815 грн., за рахунок віднесення до складу валових витрат суми по операціях із придбання послуг з будівництва будівель у ТОВ "Лайн Сервіс ЛТД", що фактично не здійснювались, та які не підтверджені первинними бухгалтерськими документами.

При дослідженні господарських взаємовідносин, суд встановив, що між TOB "Агроальянс" (Генпідрядник) та ТОВ "Лайн Сервіс ЛТД" (Субпідрядник) було укладено договори субпідряду №26 від 02.02.2010, №29 від 07.06.2010, №31 від 05.08.2010, №38-1/10 від 04.10.2010, №43/10 від 13.12.2010, відповідно до умов яких, Субпідрядник зобов'язується виконати комплекс робіт із будівництва 80-ти квартирного житлового будинку по вул. Чорновола 176/1 в м.Хмельницькому згідно із затвердженою проектно-кошторисною документацією, перелік виконаних робіт зазначається в актах виконаних робіт (п.1.1. договорів). Загальна вартість договорів складає 328027 грн.

07.04.2010 року між TOB "Агроальянс" (Замовник) та ТОВ "Лайн Сервіс ЛТД" (Підрядник) було укладено договір підряду №27 від 07.04.2010 року. Відповідно до п.1.1 цього договору Підрядник приймає на себе зобов'язання виконати оздоблювальні роботи офісного приміщення за адресою: вул. Довженка 4/1 в м. Хмельницькому, а Замовник зобов'язується прийняти роботу та оплатити її у вартість у строки та на умовах, що визначаються цим договором.

Згідно договорів субпідряду №33/10 від 05.09.2010, №38/10 від 25.09.2010 субпідрядник - TOB Лайн Сервіс ЛТД зобов'язується виконати роботи по капітальному ремонту при міщення харчоблоку Голозубинецької обласної протитуберкульозної лікарні у с. Голозубинці, Дунаєвцького району на суму 114217 грн. Договори підписані від TOB Лайн Сервіс ЛТД ОСОБА_6

Згідно актів приймання виконаних підрядних робіт (№ КБ-2в) та довідок про вартість виконаних субпідрядних робіт (ф. № КБ-3) TOB Лайн Сервіс ЛТД виконано роботи на загаль ну суму 460575 тис. грн. з ПДВ, до валових витрат у 2010 році віднесені витрати на суму 383 815 грн.

Позивачем для перевірки надані договора, укладені між TOB Агроальянс та TOB Лайн Сервіс ЛТД , а саме договір субпідряду № 26 від 02 лютого 2010 року, договір підряду № 27 від 07 квітня 2010 року, договір субпідряду № 29 від 07 червня 2010 року, договір субпідряду № 31 від 05 серпня 2010 року, договір субпідряду № 33/10 від 05 вересня 2010 року, договір субпідряду № 38/10 від 25 вересня 2010 року, договір субпідряду № 38-1/10 від 04 жовтня 2010 року, договір субпідряду № 43/10 від 13 грудня 2010 року. Дані договора підписані від TOB Агроальянс - директор Хома Л.M., від TOB Лайн Сервіс ЛТД - ОСОБА_6

Згідно Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні (даті Закон №996) первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п.1.2 ст.1, п.2.1 ст.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88.

Закон №996 визначає правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні.

Статтею 2 Закону №996 встановлено, то дія цього закону поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також на представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності (далі - підприємства), які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

Відповідно до ст.3 Закону №996 встановлено, що метою ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства. Бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, грунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Згідно з п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88 (далі Положення) первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Відповідно до п.2.1 ст.2 Положення первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.

Позивачем для перевірки надані документи, а саме акти приймання виконаних підрядних робіт (т.ф.№ КБ-2в) та довідки про вартість виконаних субпідрядних робіт (т. ф. № КБ-3). а саме:

- довідка про вартість виконаних субпідрядних робіт (т. ф. № КБ-3) за квітень 2010 року на загальну суму 40214,45 грн.;

- довідка про вартість виконаних субпідрядних робіт (т. ф. № КБ-3) за квітень 2010 року на загальну суму 77451,60 грн.;

- довідка про вартість виконаних субпідрядних роби (т. ф. № КБ-3) за червень 2010 року на загальну суму 18333,95 грн.;

- довідка про вартість виконаних субпідрядних робіт (т. ф. № КБ-3) за липень 2010 року на загальну суму 15643.91 грн.;

- довідка про вартість виконаних субпідрядних робіт (т. ф. № КБ-3) за вересень 2010 року на загальну суму 104334,97 грн.;

- довідка про вартість виконаних субпідрядних робіт (т. ф. № КБ-3) за вересень 2010 року на загальну суму 28200,00 грн.;

- довідка про вартість виконаних субпідрядних робіт (т. ф. № КБ-3) за листопад 2010 року на загальну суму 60721,50 грн.;

- довідка про вартість виконаних субпідрядних робіт (т. ф. № КБ-3) за листопад 2010 року на загальну суму 86016,55 грн.;

- довідка про вартість виконаних субпідрядних робіт (т. ф. № КБ-3) за грудень 2010 року на загальну суму 29660,77 грн.

На вказаних вище довідках, зазначена особа ОСОБА_6

Суд бере до уваги постанову Подільського районного суду міста Києва від 18 лютого 2014 року по кримінальній справі № 2607/1720/2012 по обвинуваченню ОСОБА_8 у вчиненні злочину, передбаченого ст. 367 ч. 2 КК України та висновки з цього приводу, викладені у зазначеній постанові.

Відповідно до постанови Подільського районного суду міста Києва від 18 лютого 2014 року по кримінальній справі № 2607/1720/2012 встановлено, що ОСОБА_8, будучи засновником та директором TOB Лайн Сервіс ЛТД та TOB Радіосистема (в той чи інший період) використовувала наступну схему діяльності.

ОСОБА_8 будучи директором TOB Радіосистеми протягом 2010 року здійснювала придбання скретч-карток, стартових пакетів, наборів у комплекті з модемом у ПАТ Київстар Дж.Ес.Ем , що підтверджено листом директора з безпеки ПАТ Київстар Дж.Ес.Ем № 544/01 від 16.03.2011 року, здійснивши перерахування грошових коштів з рахунку TOB Радіосистеми на рахунок ЗАТ Київстар Дж.Ес.Ем .

Згідно з поданими Романенко Л.O. як директором TOB Радіосистеми до ДПІ у м. Хмельницькому податковими деклараціями з ПДВ, додатком №5 до декларацій Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів встановлено факт формування податкового кредиту з ПДВ за 2010 рік від ПАТ Київстар ДЖ.ЕС.ЕМ на суму, що становить 93,7% від загальної суми сформованого податкового кредиту, що підтверджено актом ДПІ у м.Хмельницькому № 106/23-5/36074999 від 10.01.2012.

В подальшому Романенко Л.O. в період 2010 року отримувала згідно актів прийому-передачі скретч-картки, стартові пакети, набори у комплекті з модемом у ПАТ Київстар Дж.Ес.Ем та реалізовувала їх частину в адресу TOB Лайн Сервіс ЛТД засновником та директором якого також являється вона.

Згідно з поданими ОСОБА_8 як директором TOB Радіосистеми до ДПІ у м. Хмельницькому податковими деклараціями з ПДВ, додатком №5 до декларацій Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів встановлено факт формування податкових зобов'язань з ПДВ за 2010 рік від TOB Лайн Сервіс ЛТД на суму, що становить 36,93% від загальної суми сформованих податкових зобов'язань, що підтверджено актом ДПІ у м. Хмельницькому № 106/23-5/36074999 від 10.01.2012.

Протоколом огляду компакт-диску та прослуховування аудіо-записів на ньому від 09.11.2011 отриманих в результаті проведених оперативно-розшукових заходів стосовно зняття інформації з прослуховування телефонних розмов ОСОБА_8, встановлено факт ведення ОСОБА_8 розмов із співробітниками TOB Лайн Сервіс ЛТД з приводу реалізації скретч-карток за готівку та подальшу передачі готівкових грошових коштів безпосередньо їй.

Таким чином, ОСОБА_8 будучи службовою особою - директором TOB Лайн Сервіс ЛТД , внаслідок власної недбалості, шляхом ненавмисного перекручування даних податкової звітності, які полягають у постійному декларуванні убутку товарно-матеріальних цінностей, в порушення п.4.1 ст.4, п.п.11.3.1 ст.11 та п.5.9 ст.5 Закону України Про оподаткування прибутку підприємств від 28.12.1994 № 334/94-ВР (у редакції Закону України від 22.05.1997 року № 283/97-ВР Про оподаткування прибутку підприємств , що діяв в період 2010 року) неправильно зазначила в період 2010 року значення р.01.2 Декларації про прибуток підприємства (приріст балансової вартості продукції) на загальну суму 9618855,00 грн. в тому числі по періодах: за 1 квартал 2010 року у сумі 1397723,00 грн.; за 1 півріччя 2010 року у сумі 2115068,00 грн.; за 9 місяців 2010 року у сумі 5265215,00 грн. та безпідставно зазначила завищені валові витрати підприємства на суму 250117,00 грн., що призвело до заниження та несплати податку на прибуток в період 2010 року у розмірі 2 467 242,91 грн.

Допитаний по вищевказаній справі в якості свідка директор TOB Лайн Сервіс ЛТД ОСОБА_6 показав, що здійснював діяльність з продажу за готівку скретч карток поповнення рахунків мобільних операторів, будь-які інші роботи - в тому числі будівельні не виконував, товари не поставляв, відповідні податкові накладні та інші первинні документи від імені TOB Лайн Сервіс ЛТД не укладав і не підписував.

Допитана по вищевказаній справі в якості свідка ОСОБА_11, колишній головний бухгалтер TOB Радіосистеми , показала, що на прохання директора підприємства ОСОБА_8 готувала первинні документи TOB Лайн Сервіс ЛТД на підставі даних, які отримувала від ОСОБА_8, яка в кінцевому результаті їх підписувала від імені ОСОБА_6 як директора TOB Лайн Сервіс ЛТД .

Розрахунки між TOB Агроальянс та TOB Лайн Сервіс ЛТД проведені у безготівковій формі шляхом переказу грошових коштів на розрахунковий рахунок TOB Лайн Сервіс ЛТД .

Відповідно до ч.6 ст.78 КАС України, вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов'язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.

Відповідно до пп. 5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (в редакції, чинній на момент здійснення господарських операцій) до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

Згідно п.5.3.9 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (в редакції, чинній на момент здійснення господарських операцій) не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

Враховуючи вищезазначене, наявні на ТОВ "Лайн Сервіс ЛТД" первинні бухгалтерські документи не відповідають вимогам законодавства, не підписані посадовими особами підприємства, не свідчать про реальне постачання послуг з будівництва на підприємство та не мають юридичної сили.

Вказані факти, які наведені вище, засвідчують, що мало місце лише документальне оформлення операцій з придбання послуг без фактичного здійснення таких операцій.

Сам по собі факт наявності на підприємстві актів приймання виконаних підрядних робіт та довідок про вартість виконаних субпідрядних робіт, які підписані з однієї сторони ТОВ Агроальянс та з іншої сторони TOB Лайн Сервіс ЛТД та сплати коштів не є безумовним підтвердженням того, що здійснення послуг мало місце.

Таким чином, зважаючи на вищевикладене, ТОВ "Агроальянс" порушено вимоги п.5.1, п.п. 5.2.1. п.5.2, п.п. 5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", в результаті чого підприємством завищено валові витрати на загальну суму 383815 грн., зокрема: за півріччя 2010 року - у сумі 113 333 грн., за 3 квартали 2010 року - у сумі 236 816 грн, за 2010 рік - у сумі 383 815 грн.

З огляду на викладене вище, суд дійшов висновку, що відповідачем правомірно визначено позивачу суми грошового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств за основним платежем в сумі 95954 грн. та штрафними санкціями в сумі 23989 грн., тому податкове повідомлення - рішення форми "Р" № 0000212206/773 від 19.04.2013 року в частині нарахування суми грошового зобов'язання за основним платежем в сумі 95954 грн. та штрафними санкціями в сумі 23989 грн. по податку на прибуток приватних підприємств не підлягає скасуванню.

Згідно підпункту 7.4.1 пункту 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" (в редакції, чинній на момент здійснення господарських операцій) податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Відповідно до підпункту 7.4.5. пункту 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" (в редакції, чинній на момент здійснення господарських операцій) не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Таким чином, право на нарахування податкового кредиту обумовлюється наявністю факту придбання платником податку товарів, робіт, послуг, основних фондів, нематеріальних активів, в ціні яких платником податку-покупцем сплачений (нарахований) податок на додану вартість та які призначені для використання у господарській діяльності покупця - тобто мають на меті досягнення економічних результатів та одержання прибутку.

На порушення вищевказаних вимог законодавства ТОВ Агроальянс до податкового кредиту відповідних звітних місяців віднесено суми ПДВ, сплачені (нараховані) в зв'язку з начебто придбанням будівельно-ремонтних послуг у ТОВ "Лайн Сервіс ЛТД", які не використовувались в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку та фактично не придбавались.

Таким чином, зважаючи на вищевикладене, підприємством порушено вимоги п.п. 7.4.1., 7.4.5 п.7.4 Закону України "Про податок на додану вартість" за рахунок віднесення до складу податкового кредиту суми ПДВ по придбаних послугах, фактично не підтверджених належними документами, оформленими згідно вимог чинного законодавства України, в результаті чого, підприємством завищено податковий кредит з податку на додану вартість всього у сумі 76790 грн., в т.ч. в розрізі звітних періодів: березень 2010 року - на суму 10000,00 грн.; червень 2010 року - на суму 12667 грн.; липень 2010 року - на суму 2635 грн.; вересень 2010 року - на суму 22089 грн.; листопад 2010 року - на суму 24456 грн.; грудень 2010 року на суму 4943 грн.

З огляду на викладене вище, суд дійшов висновку, що відповідачем правомірно збільшено позивачу суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість за основним платежем у сумі 76790 грн. та нараховано штрафні санкції в сумі 19198 грн., тому податкове повідомлення - рішення форми "Р" № 0000212206/774 від 19.04.2013 року в частині нарахування суми грошового зобов'язання за основним платежем в сумі 76790 грн. та штрафними санкціями в сумі 19198 грн. по податку на додану вартість прибуток не підлягає скасуванню.

Відповідачем в акті перевірки зроблено висновок, що відповідно до наданих для перевірки документів щодо взаєморозрахунків з відділом капітального будівництва УМВС України в Хмельницькій області, а саме картки по рахунку 361 "Розрахунки з вітчизняними покупцями" за 1-2 квартали 2010 року, банківських виписок по рахунках ТОВ "Агроальянс" за 1-2 квартали 2010 року, касової книги за 1-2 квартали 2010 року не встановлено повернення позивачем бюджетних коштів на рахунки відділу капітального будівництва УМВС України в Хмельницькій області. Проведені коригування позивачем валових доходів у 1 півріччі 2010 року по розрахунках з вказаним відділом не підтверджені первинними бухгалтерськими документами та занижено значення рядка 02 Декларацій "Коригування валових доходів" за період з 01.01.2010 року по 31.12.2012 року на суму 172 123 грн.

Суд враховує доводи представників позивача про те, що ТОВ "Агроальянс" у даний період фактично здійснено взаєморозрахунки з відділом капітального будівництва УМВС України в Хмельницькій області. Кошти в сумі 172123 грн. були зараховані не в грошовому еквіваленті, а в рахунок виконаних робіт згідно договору генерального підряду на капітальне будівництво № 2/46-08 від 10.06.2008 року.

Факт здійснених взаєморозрахунків підтверджується договором генерального підряду на капітальне будівництво № 2/46-08 від 10.06.2008 року, актами здачі-приймання робіт, копії яких містяться в матеріалах справи.

З приводу заниження позивачем значення рядка 8.3. Декларацій з податку на додану вартість за період з 01.01.2010 року по 31.12.2012 року всього на суму 34425 грн. слід зазначити, що в даному періоді відділом капітального будівництва були зняті акти виконаних робіт на відповідні суми, в зв'язку з чим позивачем були зняті відповідні податкові накладні.

Відповідно до п.п. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" (в редакції, чинній на момент здійснення господарських операцій) датою виникнення податкових зобов'язань з поставки товарів (робіт, послуг) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

- або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку як оплата товарів (робіт, послуг), що підлягають поставці, а у разі поставки товарів (робіт, послуг) за готівкові грошові кошти - дата їх оприбуткування в касі платника податку, а при відсутності такої - дата інкасації готівкових коштів у банківській установі, що обслуговує платника податку;

- або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг) - дата оформлення документа, що засвідчує факт виконання робіт (послуг) платником податку.

Таким чином вбачається, що нарахування податкових зобов'язань з ПДВ позивачем здійснювалось згідно діючого на той момент податкового законодавства.

Відповідно до п.п. 135.5.5 ст. 135 Податкового кодексу України до складу інших доходів включаються суми поворотної фінансової допомоги, отриманої платником податку у звітному податковому періоді, що залишається не повернутою на кінець такого звітного періоду, від осіб, які не є платниками цього податку, або осіб, які згідно з цим Кодексом мають пільги з цього податку. Положення цього пункту не поширюються на суми поворотної фінансової допомоги, отриманої від засновника/учасника такого платника податку, у випадку повернення такої допомоги не пізніше 365 календарних днів з дня отримання.

Згідно договору позики № 4/11 від 01.03.2011 року фізичною особою Хомою Л.М., який є засновником ТОВ "Агроальянс", надано підприємству поворотну безвідсоткову позику в сумі 58407,59 грн., що підтверджується прибутковими касовими ордерами № 3 від 13.05.2011 року, № 5 від 25.05.2011 року, № 7 від 27.05.2011 року, № 8 від 31.05.2011 року.

Відповідно кінцевим терміном повернення позики з розрахунку 365 днів є 13.05.2012 року, 25.05.2012 року, 27.05.2012 року та 31.05.2012 року, що відображено у бухгалтерському обліку позивача бухгалтерським записом: Д-т 301 "Каса" К-т 3775 "Розрахунки з іншими кредиторами" на загальну суму 58 407,59 грн.

Дану суму позики позивачем повернуто шляхом виконання послуг та придбання товарів для Хоми Л.М., тобто таке повернення здійснювалось безготівковим шляхом.

З викладеного вбачається, що бухгалтером підприємства при веденні бухгалтерського обліку та відображення погашеної заборгованості перед Хомою Л.М. шляхом бухгалтерського проведення Д-т 3775 "Розрахунки з іншими кредиторами" К-т 3721 "Розрахунки з підзвітними особами у національній валюті України" на суму 58407,59 грн. допущено помилку та не вірно здійснено проведення бухгалтерської операції.

Оскільки позикодавцем за договором позики № 4/11 від 01.03.2011 року, виступав засновник позивача Хома Л.М., згідно п.п. 135.5.5 ст. 135 ПК України повернення допомоги протягом 365 днів з дати її отримання не є підставою для її включення до складу інших доходів підприємства у разі її повернення на дату закінчення звітного податкового періоду.

Таким чином, суд приходить до висновку про правомірність дій позивача щодо визначення об'єкту оподаткування податком на прибуток у другому кварталі 2011 року.

Відповідачем під час перевірки встановлено завищення задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядку 05.1 СВ Декларації "Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг)" всього на суму 33 496 грн., в тому числі: за 2-3 квартали 2011 року на 33 496 грн.

Відповідачем зроблено висновок, що на порушення п. 138.1 ст.138, п.п.139.1.9 п. 139.1 ст. 139 ПК України за 2-3 квартали 2011 року до витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування віднесені витрати в сумі 33496 грн по операціях із придбання будівельних робіт у TOB Ремстройелектро , що фактично не здійснювались в межах господарської діяльності суб'єктів господарювання.

При цьому, вказаний висновок базується на посиланні відповідача на акт перевірки TOB Ремстройелектро від 27.01.2012 №177/23-100/34851424 Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки TOB Ремстройелектро з метою перевірки правомірності формування податкового кредиту та податкових зобов'язань за травень - серпень 2011 року по взаємовідносинах з TOB Світ Імпекс (код ЄДРПОУ 3635508) а також за вересень 2011 року з ПП МідасПлюс (код СДРПОУ 35869610) , проведеної ДПІ у Ленінському районі м. Миколаєва.

Суд погоджується з твердженням представників позивача про те, що проведена перевірка, за результатами якої було складено акт від 27.01.2012 №177/23-100/34851424 Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки TOB Ремстройелектро (код ЄРПОУ 34851424) з метою перевірки правомірності формування податкового кредиту та податкових зобов'язань за травень-серпень 2011 року по взаємовідносинах з TOB Світ Імпекс , а також за вересень 2011 року з ПП МідасПлюс стосувалась виключно податку на додану вартість та не має жодного посилання відповідача на норми Податкового кодексу України, які б свідчили про порушення порядку оподаткування податком на прибуток.

Крім того, відповідач в акті перевірки зазначає, що стан розрахунків між TOB Ремстройелектро з TOB "Агроальянс" за серпень 2011 року в повній мірі перевірити неможливо, оскільки підприємством не надано до перевірки платіжні доручення, банківські виписки та інші документи, які б свідчили про перерахування коштів від TOB "Агроальянс" за відвантажені товари, виконані роботи, надані послуги на у суму 40195,70 грн.

Суд вважає безпідставним твердження відповідача про завищення витрат та податкового кредиту TOB Агроальянс та зазначає наступне.

04.07.2011 року між TOB "Агроальянс" (Замовник) та ТОВ Ремстройелектро (Генпідрядник) було укладено договір генерального підряду №13 від 04.07.2011 року. Відповідно до п.1.1 цього договору Замовник доручає, а підрядник зобов'язується виконати внутрішні оздоблювальні роботи на об'єкті будівництва торгового комплексу з інфраструктурою по проїзду Геологів 7/1 в місті Хмельницькому, а саме: машинне штукатурення внутрішніх стін в осях 4-5/А і 4-5/П з відмітки + 0,00 до 11,600 зі сторони торгового залу; 2/А-П з відмітки + 0,00 по відм. +11,600 зі сторони торгового залу, згідно проектно - кошторисної документації та договірної ціни.

Роботи було виконано у повному обсязі, що підтверджується:

- рахунком №290811 від 28.08.2011 року на суму 20095,70 грн.;

- актом виконаних будівельних робіт №1 форми КБ-2в за серпень 2011 року на суму 20095,70 грн.;

- довідкою про вартість виконаних будівельних робіт форма КБ-3 за серпень 2011 року на суму 20095,70 грн.;

- рахунком №280811 від 28 серпня 2011 року на суму 20100,00 грн.;

- видатковою накладною №28 від 28.08.2011 року на суму 20 100,00 грн.;

- дорученням №637 від 28.08.2011 року на ім'я Хоми JI.M.;

- банківською випискою № 23 від 31.08.2011 року на суму 39 000,00 грн.;

- банківською випискою № 30 від 20.09.2011 року на суму 1195,70 грн.;

- податковою накладною №27 від 28.08.2011 року на суму 20 095,70 грн.;

- податковою накладною №28 від 28.08.2011 року на суму 20 100,00 грн.

У результаті придбання будівельних робіт TOB Агроальянс виконало всі зобов'язання щодо здійснення будівельних та оздоблювальних робіт на об'єкті за адресою: м.Хмельницький, проїзд Геологів, 7/1 та отримано винагороду за виконані роботи (надані послуги), що підтверджується даними бухгалтерського обліку по рахункам 631 Розрахунки з вітчизняними покупцями 361 Розрахунки з вітчизняними замовниками , 23 Виробництво , 703 Дохід від реалізації послуг .

Щодо придбання ТМЦ (зварювальний апарат, ліса будівельні) то вказані ТМЦ було оприбутковано у складі основних засобів, що підтверджено бухгалтерська записами, а саме: Д-т 1521 Придбання основних засобів К-т 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками , Д-т 10 Основні засоби К-т 1521 Придбання основних засобів .

Суд враховує надані в судовому засіданні пояснення представника позивача, що сума витрат на придбання основних засобів 16750,00 грн. не включалась TOB Агроальянс до складу витрат, оскільки згідно п. 144.1 Податкового Кодексу України витрати на придбання основних засобів є такими що підлягають амортизації.

Зважаючи на вищевикладене, суд вважає, що твердження відповідача щодо відсутності настання реальних наслідків внаслідок укладених правочинів між TOB Агроальянс та TOB Ремстройелектро є безпідставними, оскільки TOB Агроальянс виконувало усі зобов'язання, які виникали зі змісту укладених угод, що підтверджується належним чином оформленими первинними документами, рухом активів та наявними реальними наслідками укладених з TOB Ремстройелектро угод.

Відповідно до п. 198.1 ст. 198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Пунктом 198.2 даної статті встановлено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (п. 198.3 ст. 198).

Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (п. 198.6 ст. 198).

Форма та порядок заповнення податкової накладної передбачені ст. 201 ПК України, відповідно до п. 201.1 якої платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках обов'язкові реквізити, перелік яких наведений у даному пункті.

Згідно п. 201.4 ст. 201 ПК України податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця.

Податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця (п. 201.6 ст. 201).

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Отже, як Законом України "Про податок на додану вартість", так і Податковим кодексом України визначено, що нарахування податкового кредиту здійснюється на підставі податкової накладної, яка сама по собі є достатньою підставою для нарахування податкового кредиту за умови її відповідності вимогам законодавства.

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що законодавство не ставить у залежність виникнення у платника податку на додану вартість права на податковий кредит від дотримання вимог податкового законодавства іншими суб'єктами господарювання. Несплата продавцем чи його контрагентом податку на додану вартість до бюджету, у разі фактичного здійснення господарської операції, не впливає на формування податкового кредиту покупцем та не є підставою для позбавлення останнього права на відшкодування цього податку, якщо він виконав усі передбачені законом умови отримання такого відшкодування і має всі документальні підтвердження розміру заявленого податкового кредиту.

Таким чином, TOB Агроальянс правомірно було сформовано витрати підприємства пов'язані із взаєморозрахунками з TOB Ремстройелектро , за надані послуги та виконані роботи, а також придбані основні засоби у останнього у сумі 40195,70 грн., і відображено в складі податкового кредиту 6699,28 грн. податкового кредиту з ПДВ сплаченого по операціям з TOB Ремстройелектро , оскільки господарські операції мали реальних характер та документально підтверджені належним чином оформленими первинними документами.

Відповідачем в акті перевірки зроблено висновок, що TOB Агроальянс завищено адміністративні витрати за 1 квартал 2011 року на суму 91832 грн.

Відповідно до п.11.2.1 ст.11 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (в редакції, чинній на момент здійснення господарських операцій) датою збільшення валових витрат виробництва (обігу) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь яка з подій, що сталася раніше:

- або дата списання коштів з банківського рахунку платника податків на оплату товарів (робіт, послуг), а в разі їх придбання за готівку - день їх видачі з каси платника податку;

- або дата оприбуткування платником податку товарів, а для робіт (послуг)- дата фактичного отримання платником податку результатів робіт (послуг).

При заповнені стрічки 04.1 декларації з податку на прибуток за 1 квартал 2011 року до складу валових витрат крім прихідних накладних та актів виконаних робіт, позивачем враховано і аванси сплачені TOB Агроальянс постачальникам протягом звітного періоду та інші витрати підтверджені списанням коштів з банківського рахунку підприємства.

Наявність витрат не врахованих податковим органом при проведенні перевірки підтверджується наявністю у бухгалтерському обліку підприємства бухгалтерських записів:

- К-т 311 Розрахунковий рахунок в національній валюті Д-т 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками ;

- К-т 311 Розрахунковий рахунок в національній валюті Д-т 92 Адміністративні витрати ;

- К-т 301 Каса в національній валюті Д-т 92 Адміністративні витрати ;

- К-т 3721 Розрахунки з підзвітними особами в національній валюті Д-т 20 Виробничі запаси ; 92 Адміністративні витрати , 84 Інші операційні витрати .

Таким чином, TOB Агроальянс правомірно було сформовано валові витрати підприємства у сумі 139210 грн.

Відповідачем зазначено, що передання права власності на дольову участь у будівництві житлового будинку не являється операцією з поставки житла (об'єктів житлового фонду) так, як будівництво житлового будинку по вул. Чорновола, 176/1 в м. Хмельницькому на момент отримання коштів від фізичної особи ОСОБА_12 за дольову участь у будівництві завершене не було і являється не завершеним на кінець перевіряємого періоду, а, відповідно 3-х кімнатна квартира на 8-му поверсі № 32 не може являтися готовим новозбудованим житлом (об'єктом житлового фонду). В зв'язку з цим дана операція не підпадає під операцію, яка звільнена від оподаткування згідно ст. 5 Закону України "Про податок на додану вартість".

Суд бере до уваги, що відділом капітального будівництва УМВСУ в Хмельницькій області в жовтні 2008 р. було передано TOB Агроальянс в рахунок фінансування будівництва 80-кв. житлового будинку по вул. Чорновола, 176/1 в м. Хмельницькому житло, а саме 3-х кімнатна квартира в житловому будинку за адресою: м.Хмельницький, вул. Чорновола 176/1 на суму 188 750,00 грн. Оскільки дана операція була першою поставкою житла, тому відділом капітального будівництва УМВСУ в Хмельницькій області було належним чином проведено нарахування податкових зобов'язань.

15.05.2010 року TOB Агроальянс було укладено Договір уступки дольової участі в будівництві житлового будинку АДРЕСА_1 від 15.05.2010 року з фізичною особою ОСОБА_12

Відповідно до п.п. 5.1.20 п.5.1 ст.5 Закону України Про податок на додану вартість звільняються від оподаткування операції з поставки житла (об'єктів житлового фонду), крім першої їх поставки.

Згідно п.п.7.3.1 п.7.3 ст.7 Закону України Про податок на додану вартість датою виникнення податкових зобов'язань з поставки товарів (робіт, послуг) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку як оплата товарів (робіт, послуг), що підлягають поставці, а у разі поставки товарів (робіт, послуг) за готівкові грошові кошти - дата їх оприбуткування в касі платника податку, а при відсутності такої - дата інкасації готівкових коштів у банківській установі, що обслуговує платника податку;

або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг) - дата оформлення документа, що засвідчує факт виконання робіт (послуг) платником податку.

Враховуючи зазначене, нарахування податкових зобов'язань з ПДВ за даною господарською операцією було проведено відділом капітального будівництва УМВСУ в Хмельницькій області відповідно до вимог Закону України Про податок на додану вартість , а тому вимога відповідача щодо повторного нарахування та сплати податку на додану вартість у сумі 34 458,00 грн. є безпідставною.

Відповідачем в акті перевірки зроблено висновок, що позивачем завищено податковий кредит на суму 2 822 грн., в тому числі в розрізі звітних періодів: жовтень 2011 року - 2 822 грн.

Суд бере до уваги, що TOB Агроальянс було включено до податкового кредиту ПДВ в сумі 2 822 грн. на підставі податкової накладної №2 від 26.10.2011 року, отриманої від контрагента ІПН 362128322250, яка відповідно була відображена у реєстрі отриманих та виданих податкових накладних за жовтень 2011 року та декларації з податку на додану вартість за жовтень 2011 року .

Отже, позивачем правомірно на підставі належним чином оформленої податкової накладної було включено до складу податкового кредиту ПДВ в сумі 2821,50 грн.

Відповідачем в акті перевірки зазначено, що TOB Агроальянс до податкового кредиту віднесено ПДВ по будівельно-ремонтним послугам, одержаних від TOB Будівельна компанія Підземшляхбуд на суму податкового кредиту - 51945 грн.

На порушення п. 198.1, п. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України підприємством завищено податкових кредит на загальну суму 51 946 грн. в листопаді 2012 року за рахунок віднесення до його складу сум ПДВ по операціях, які не підтверджені необхідними первинними документами та не використовувались у межах господарської діяльності підприємства.

Суд не погоджується з вищезазначеним твердженням відповідача, оскільки правомірність включення до податкового кредиту TOB Агроальянс ПДВ по будівельно-ремонтним послугах в сумі 51946,00 грн., придбаних від TOB БК Підземшляхбуд підтверджується належним чином оформленими первинними документами, які підтверджують здійснення господарських операцій між підприємствами щодо виконання будівельних та інших робіт на об'єкті будівництва за адресою: м. Хмельницький, проїзд Геологів, 7/1 та об'єкті будівництва за адресою: Хмельницька обл., смт. Летичів, вул. 50 річчя Жовтня, 101, а саме:

- договорами генерального підряду №29 від 26.09.2012 року, №35 від 27.09.2012 року;

- актами виконаних будівельних робіт форми КБ-2в на загальну суму 311 677,20 грн.;

- довідками про вартість виконаних будівельних робіт форма КБ-3 на суму 311 677,20 грн.;

- податковими накладними №30114 від 30.11.2012 року на суму 15637,20 грн., в т.ч. ПДВ- 2606,20 грн., №30149 від 30.11.2012 року на суму 59760,00 грн., в т.ч. ПДВ- 9960,00 грн., №30150 від 30.11.2012 року на суму 59400,00 грн., в т.ч. ПДВ- 9900,00грн., №30151 від 30.11.2012 року на суму 59580,00 грн., в т.ч. ПДВ- 9930,00 грн., №30152 від 30.11.2012 року на суму 58140,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9690,00 грн., №30153 від 30.11.2012 року на суму 59160,00 грн. в т.ч. ПДВ- 9860,00 грн.

Відповідачем зроблено висновок, що позивачем на порушення п.198.6 ст.198, ст.201 Податкового кодексу України завищено податковий кредит на суму 680 грн, в тому числі в розрізі звітних періодів: червень 2011 року - 680 грн., оскільки податкова накладна № 2 від 17.06.2011 на суму 4077,07 грн., в т.ч. ПДВ 679,51 грн. з реквізитами ПП "ДЕНІТАН", ІПН 324024022257, виписана з порушеннями ст.201 Податкового кодексу України.

В ухвалі Вищого адміністративного суду України від 23.02.2012 року у справі №К-18043/09 зроблено висновок, що наявність в накладних позивача незначних недоліків в заповненні, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка видала податкову накладну, та за наявності у цих накладних відомостей про придбані товари (роботи, послуги), їх вартість, дату здійснення операції та відповідну суму податку на додану вартість, не позбавляють такі податкові накладні правового значення та не є підставою для висновку про необґрунтованість включення до податкового кредиту сум ПДВ за цими податковими накладними .

Таким чином, оскільки відповідач вказує лише про наявність податкової накладної №2 від 17.06.2011 p., складеної з порушенням норм ст.201 Податкового кодексу України, але не ставить під сумнів реальність здійснення господарської операції TOB Агроальянс з контрагентом ПП ДЕНІТАН , тому позивачем правомірно включено до податкового кредиту за червень 2011 року податку на додану вартість в сумі 679,51 грн.

Крім того, відповідач в акті перевірки зробив висновок, що при поверненні ОСОБА_13 належної їй частки у статутному фонді TOB Агроальянс у розмірі 60% у вигляді майна на загальну суму 105745,34 грн. (в т.ч. ПДВ 17624,22 грн.) відбулася передача прав власності на дані основні засоби, як компенсація за раніше внесені ОСОБА_13 кошти у вигляді внеску в статутний фонд, що являє собою поставку товару.

Тому, ТОВ Агроальянс , в порушення п.п. 3.1.1. п. 3.1 статті 3, п.п.4.1 статті 4, п.п. 7.3.1. п. 7.3. статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" занижено задекларований суб'єктом господарювання показник у рядку 1 Декларації Операції на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою, крім імпорту товарів за лютий 2010 року на суму 17624 грн.

Відповідно до п.1.4 ст.1 Закону України "Про податок на додану вартість" поставка товарів - будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатної поставки товарів (результатів робіт) та операції з передачі майна орендодавцем (лізингодавцем) на баланс орендаря (лізингоотримувача) згідно з договорами фінансової оренди (лізингу) або поставки майна згідно з будь-якими іншими договорами, умови яких передбачають відстрочення оплати та передачу права власності на таке майно не пізніше дати останнього платежу.

Суд враховує надані в судовому засіданні пояснення представників позивача про те, що після звернення ОСОБА_13 до загальних зборів учасників TOB Агроальянс з проханням виключити її з числа засновників товариства та у зв'язку з цим видати належну їй частку у статутному фонді TOB Агроальянс у розмір: 60%, у вигляді майна, а саме: офісного приміщення загальною площею 30 кв.м., що розташоване за адресою: м. Хмельницький, вул. Довженка, 4/1, трактор марки ДТ-75, 1991 року випуску, реєстраційний номер 03860ЕР підприємством було видано їй вказане майно.

Передача майна відбувалась не за договором купівлі-продажу чи поставки товарів, а для закриття заборгованості перед ОСОБА_13

Враховуючи зазначене, суд вважає, що ТОВ Агроальянс не було занижено задекларований суб'єктом господарювання показник у рядку 1 Декларації Операції на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою, крім імпорту товарів за лютий 2010 року на суму 17624 грн.

Відповідно до частини першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В ході судового розгляду справи відповідач довів правомірність частини податкових повідомлень-рішень державної податкової інспекції у м. Хмельницькому від 19.04.2013 року № 0000212206/773 та № 0000212206/774.

Враховуючи встановлені висновки у постанові Верховного Суду по цій справі, повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, суд приходить до висновку що позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроальянс" підлягає задоволенню частково, а саме визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень державної податкової інспекції у м. Хмельницькому від 19.04.2013 року № 0000212206/773 в частині: 280122,00грн (двісті вісімдесят тисяч сто двадцять дві грн) за основним платежем та 59007,00грн (п'ятдесят дев'ять тисяч сім грн) за штрафними (фінансовими) санкціями, а також № 0000222206/774 в частині: 145654,00грн (сто сорок п'ять тисяч шістсот п'ятдесят чотири грн) за основним платежем та 32011,00грн (тридцять дві тисячі одинадцять грн) за штрафними (фінансовими) санкціями.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).

Враховуючи зазначене, оцінюючи у сукупності встановлені обставини та перевіривши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що наявні всі підстави для часткового задоволення адміністративного позову.

Відповідно до ч.3 ст.139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

У зв'язку із частковим задоволенням позову, на користь позивача слід стягнути 3436,00 грн. судового збору.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроальянс" задовольнити частково.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення державної податкової інспекції у м. Хмельницькому від 19.04.2013 року № 0000212206/773 в частині: 280122,00грн (двісті вісімдесят тисяч сто двадцять дві грн) за основним платежем та 59007,00грн (п'ятдесят дев'ять тисяч сім грн) за штрафними (фінансовими) санкціями, а також № 0000222206/774 в частині: 145654,00грн (сто сорок п'ять тисяч шістсот п'ятдесят чотири грн) за основним платежем та 32011,00грн (тридцять дві тисячі одинадцять грн) за штрафними (фінансовими) санкціями. В решті позову відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроальянс" судові витрати (судовий збір) в сумі 3436,00грн (три тисячі чотириста тридцять шість грн) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 18 грудня 2018 року

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Агроальянс" (вул. Довженка, 4/1, м.Хмельницький, Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 31617675) Відповідач:Головне управління ДФС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 39492190)

Головуючий суддя П.М. Майстер

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.12.2018
Оприлюднено22.12.2018
Номер документу78660731
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1448/14

Постанова від 20.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 20.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 19.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 19.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 20.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 20.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 25.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 19.03.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні