Постанова
від 12.12.2018 по справі 823/1935/18
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 823/1935/18 Головуючий у 1 інстанції: Гаврилюк В.О.

Суддя-доповідач: Вівдиченко Т.Р.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 грудня 2018 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Судді-доповідача Суддів За участю секретаряВівдиченко Т.Р. Файдюка В.В. Чаку Є.В. Борейка Д.Е.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Черкаській області Ільченко Ірини Сергіївни та Державної архітектурно-будівельної інспекції України на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 17 вересня 2018 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вдача плюс" до Головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Черкаській області Ільченко Ірини Сергіївни, Державної архітектурно-будівельної інспекції України, третя особа - Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Вдача плюс" звернувся до суду з позовом до Головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Черкаській області Ільченко Ірини Сергіївни, Державної архітектурно-будівельної інспекції України, третя особа - Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради, в якому просив суд визнати протиправним та скасувати рішення № 1533 від 01.12.2017 р.

Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 17 вересня 2018 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в Черкаській області Ільченко Ірини Сергіївни № 1533 від 01.12.2017 р.

Не погодившись з рішенням суду, відповідачі - Головний інспектор будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Черкаській області Ільченко Ірина Сергіївна та Державна архітектурно-будівельної інспекції України звернулися до суду з апеляційною скаргою, в якій просить суд скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права. Зокрема, апелянти посилаються на те, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 29.12.2016 року № 105 на будівництво складського комплексу по вул. Чехова, 104, що в м. Черкаси, видано всупереч положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні, зокрема, плану зонування території м. Черкаси.

07 грудня 2018 року до суду апеляційної інстанції від - Товариства з обмеженою відповідальністю "Вдача плюс" надійшов відзив на апеляційну скаргу, яким він підтримує позицію суду першої інстанції.

Заслухавши у відкритому судовому засіданні суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, які з'явилися в судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, на підставі рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 09.04.2009 року № 4-1086 між позивачем (орендар) та Черкаською міською радою (орендодавець) 20.04.2009 року укладено договір оренди землі, за умовами якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку площею 9679 кв.м. під обслуговування та експлуатацію нежитлових будівель, що за цільовим призначенням відноситься до категорії земель промисловості, транспорту, звязку, енергетики, оборони та іншого призначення, яка знаходиться в м. Черкасах по вул. Чехова, 104.

Відповідно до вказаного договору за функціональним використанням земельна вказана ділянка віднесена до категорії земель комерційного використання та на вказаній земельній ділянці знаходяться обєкти нерухомого майна та інфраструктури нежитлові будівлі.

Договір укладено на 49 років з дати прийняття рішення від 09.04.2009 р. № 4-1086.

Договір зареєстрований у Черкаській регіональній філії ДП Центр ДЗК при Держкомземі України, про що в Державному реєстрі земель вчинено запис від 25.06.2009 р. за № 4040977500061.

28.12.2016 р. ТОВ Вдача Плюс звернулось до Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради через центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Черкаської міської ради із заявою про видачу містобудівних умов і обмежень забудови спірної земельної ділянки.

Департаментом архітектури та містобудування Черкаської міської ради 29.12.2016 року видано наказ № 105 Про надання ТОВ "Вдача Плюс" містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки по вул. Чехова, 104.

На підставі наказу Держархбудінспекції від 22.09.2017 року № 1480 та від 08.11.2017 року № 1693 та на підставі направлення від 10.10.2017 року за № 49 та направлення від 09.11.2017 року № 49/1 проведено планову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівних норм, державних стандартів і правил управління планування та архітектури департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради.

22.11.2017 року за наслідками проведеної планової перевірки дотримання Управлінням планування та архітектури департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил складено акт яким встановлено, що під час розгляду матеріалів щодо видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки по вул. Чехова, 104, що в м. Черкаси, на будівництво складського комплексу були порушені вимоги: п. 2.1, п. 2.2, абз. 2 п. 2.4 розділу II Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого наказом Мінрегіонбуду від 07.07.2011 р. № 109; п.п. 4 п. 2.1, пп. 7 п. 2.2, пп. 3 п. 4.2, пп. 1 п. 5. Пояснювальної записки плану зонування території, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 р. № 2-513; п. 8 ч. 1 ст. 1, ч. 7 ст. 18 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності.

На підставі висновків акту перевірки, головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Черкаській області Ільченко І.С. прийнято оскаржуване рішення від 01.12.2017 р. № 1533, яким скасовано дію містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки по вул. Чехова, 4, що у м. Черкаси.

Позивач, вважаючи вказане рішення таким, що прийняті з грубим порушенням чинного законодавства,звернувся до суду з вищевказаним позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів зазначає наступне.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України та Законом України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011р. №3038 VI - (далі по тексту - Закон №3038).

Відповідно до ч. 1 ст. 41-1 Закону № 3038, державний архітектурно-будівельний нагляд - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання уповноваженими органами містобудування та архітектури, структурними підрозділами Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій та виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими органами, що здійснюють контроль у сфері містобудівної діяльності (далі - об'єкти нагляду), вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності.

У відповідності до ч. 2 ст. 41-1 Закону № 3038, державний архітектурно-будівельний нагляд здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, через головних інспекторів будівельного нагляду у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 41-1 Закону № 3038, з метою здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду головні інспектори будівельного нагляду: перевіряють законність рішень у сфері містобудівної діяльності, прийнятих об'єктами нагляду.

Згідно з ч. 4 ст. 41-1 Закону № 3038, у разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, вчинених об'єктами нагляду, головні інспектори будівельного нагляду мають право: 1) видавати обов'язкові до виконання об'єктами нагляду приписи про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності; 2) притягати посадових осіб об'єктів нагляду до відповідальності за вчинені правопорушення відповідно до закону; 3) ініціювати притягнення посадових осіб об'єктів нагляду до дисциплінарної відповідальності; 4) вносити подання про звільнення посадової особи об'єкта нагляду до органу, який здійснив його призначення; 5) вносити подання про позбавлення права виконувати певні види робіт посадової особи об'єкта нагляду до органу, яким таке право надавалося; 6) скасовувати чи зупиняти дію рішень, прийнятих об'єктами нагляду відповідно до визначених цим Законом повноважень, які порушують вимоги містобудівного законодавства, з одночасним складанням протоколу відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення та подальшим оприлюдненням такої інформації на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Механізм здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду визначений Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду №698, яким також передбачено, що нагляд здійснюється Держархбудінспекцією через головних інспекторів будівельного нагляду в областях шляхом проведення планових, позапланових, документальних і камеральних перевірок (пункт 2 Порядку №698).

Відповідно до п. 3 Порядку №698 основними завданнями нагляду є:

1) виявлення, припинення та запобігання порушенню уповноваженими органами містобудування та архітектури, визначеними відповідно до ст. 13 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , органами державного архітектурно-будівельного контролю, визначеними відповідно до ст. 6 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , іншими органами, що здійснюють контроль у сфері містобудівної діяльності (далі - об'єкти нагляду), вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності;

2) скасування чи зупинення дії рішень, прийнятих з порушенням вимог містобудівного законодавства об'єктами нагляду, зокрема щодо документів, які дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування або анулювання зазначених документів;

3) притягнення посадових осіб об'єктів нагляду до відповідальності відповідно до закону.

Відповідно до п. 23 Порядку № 698, за результатами планової або позапланової перевірки головний інспектор будівельного нагляду, який проводив перевірку, складає акт перевірки.

Як вірно встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, на підставі наказу Держархбудінспекції від 22.09.2017 р. № 1480 та від 08.11.2017 р. № 1693 та на підставі направлення від 10.10.2017 р. за № 49 та направлення від 09.11.2017 р. № 49/1 проведено планову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівних норм, державних стандартів і правил управління планування та архітектури департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради та складено акт від 22.11.2017 року.

01.12.2017 року на підставі акту перевірки від 22.11.2017 р. Головним інспектором Ільченко І.С. прийнято оскаржуване рішення №1533 про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки (додаток до наказу департаменту архітектури та містобудування від 29.12.2016 року № 105).

Як вбачається з оскаржуваного рішення, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки прийнятті з порушенням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, а саме п. 1.2 розділу І, п. 2.2, п. 2.4 розділу ІІ, п. 3.6 розділу ІІІ, додаток Поряду надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст , затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 №109, пп. 4 п. 2.1, пп. 7, п. 2.2, пп. 3 п. 4.2, пп. 1 п. 5.1. Пояснювальної записки плану зонування території, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 №2-513, п. 8 ч. 1 ст. 1, ч. 7 ст. 18 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (а.с.15).

Відповідно до ст. 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 №3038-VI, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Містобудівна документація це затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.

Як вбачається з матеріалів справи наказом Департаменту архітектури та містобудування № 105 від 29 грудня 2016 року на підставі заяви ТОВ "Вдача Плюс", договору оренди землі від 20.04.2009 р., зареєстрованого у Черкаській регіональній філії ДП Центр ДЗК від 25.06.2009 № 040977500061, враховуючи Положення про Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради, затверджене рішенням Черкаської міської ради від 20.09.2016 № 2-929, відповідно до статей 29, 40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності надано ТОВ "Вдача Плюс" містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки по вул. Чехова, 104 для будівництва складського комплексу.

Пунктом п. 5 даного наказу наказано, що цей наказ набирає чинності з моменту набрання чинності рішенням Черкаської міської ради про затвердження змін до Генерального плану міста Черкаси (актуалізації), за умови зміни функціонального призначення території на якій розташована земельна ділянка по вул. Чехова, 104 в м. Черкаси (кадастровий номер 7110136400:02:081:0035), з території середніх навчальних та вищих навчальних закладів, зелених насаджень загального користування, кафе на територію перепрофілювання під склади, бази (а.с. 29).

Частиною 1 ст. 2 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено, що планування і забудова територій діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає: прогнозування розвитку територій; забезпечення раціонального розселення і визначення напрямів сталого розвитку територій; обґрунтування розподілу земель за цільовим призначенням; взаємоузгодження державних, громадських та приватних інтересів під час планування і забудови територій; визначення і раціональне взаємне розташування зон житлової та громадської забудови, виробничих, рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих, історико-культурних та інших зон і об'єктів; встановлення режиму забудови територій, на яких передбачено провадження містобудівної діяльності; розроблення містобудівної та проектної документації, будівництво об'єктів; реконструкцію існуючої забудови та територій; збереження, створення та відновлення рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих територій та об'єктів, ландшафтів, лісів, парків, скверів, окремих зелених насаджень; створення та розвиток інженерно-транспортної інфраструктури; створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення.

Згідно ч.2 ст. 2 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , інструментом державного регулювання планування територій є містобудівна документація, яка поділяється на документацію державного, регіонального та місцевого рівнів.

Правовими положеннями ч. 1 ст. 8 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено, що планування територій здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування.

Планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку (ч. 2 ст. 8 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ).

В силу ч. 3 ст. 8 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації .

Згідно з ч. 1 ст. 16 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Частиною 1 ст. 17 Закону №3038-VI визначено, що генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.

Відповідно до ч. 1 ст.18 Закону Про регулювання містобудівної діяльності , план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон. План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об'єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об'єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів.

Таким чином, основним видом містобудівної документації на місцевому рівні є генеральний план населеного пункту на основі якого (у його складі або як окремий документ), з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон, може розроблятися план зонування території відповідного населеного пункту.

Частиною 1 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено, що однією зі складових частин вихідних даних на проектування є містобудівні умови та обмеження.

Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва (ч. 2 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ).

Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні (ч. 4 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ).

Процедуру надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст визначає Порядок надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затверджений Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 №109, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 22.07.2011 за №912/19650 (далі по тексту - Порядок № 109) (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до п. 2.4 Порядку №109, розгляд заяви, надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх видачі здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури у порядку, встановленому Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .

Підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень згідно Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.

У даній справі містобудівною документацією на місцевому рівні являється Генеральний план міста Черкаси, затверджений рішенням сесії Черкаської міської ради від 29.12.2011р. № 3-505 та План зонування території міста Черкаси, затверджений рішенням сесії Черкаської міської ради від 04.12.2014 р. № 2-513.

Так, з матеріалів справи вбачається, що станом на час видачі містобудівних умов та обмежень №105 по вул. Чехова, 104 в м. Черкаси на будівництво складського комплексу наміри забудови земельної ділянки не відповідають Генеральному плану міста Черкаси та Плану зонування території міста Черкаси, а саме: згідно Плану зонування території земельна ділянка відноситься до трьох зон (та об'єкт розміщений у трьох зонах): до зони Г-Іп - ділової зони, зони Р-Зп рекреаційна зона озеленених територій загального користування, зони Г-2 - навчальна зона.

Тобто, згідно намірів будівництва та містобудівного розрахунку, поданого разом з заявою на видачу містобудівних умов та обмежень, об'єкт по вул. Чехова, 104 в м. Черкаси планують розмістити в зонах Г-2, Г-Іп та Р-Зп (будівля розміщується в трьох зонах одночасно). Як повідомив відповідач, жодна із зазначених зон не передбачає розміщення складського комплексу. Генеральним планом міста також не передбачено будівництво складського комплексу.

Як вбачається із спірних містобудівних умов і обмеженнь забудови земельної ділянки по вул. Чехова, 104, наамірами забудови є будівництво складського комплексу зі знесенням будівель - арочних складів (літ.Г-І та П-І); гаража (літ.О-І); механічних майстерень (літ.З-І, Д-І, д-І, Д'-І), що попадають під пляму забудови.

Цільовим призначенням земельної ділянки є землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Також, зазначено, посилання на містобудівну документацію: генеральний план населеного пункту, план зонування, детальний план території та рішення про їх затвердження (у разі наявності) - згідно з генеральним планом міста Черкаси, затвердженим рішенням Черкаської міської ради від 29.12.2011 р. № 3-505 - територія середніх та вищих навчальних закладів, зелені насадження загального користування, кафе; відповідно до плану зонування території міста Черкаси, затвер дженого рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 р. № 2-513, переліку дозволених та допустимих видів забудови та використання земельних ділянок в межах територіальних зон - перспективна ділова зона Г-Іп, навчальна зона Г-2, перспективна рекреаційна зона озеленених територій загального користування Р-Зп; відповідно до змін, внесених до генерального плану міста Черкаси, - територія перепрофілювання під склади, бази.

Як зазначалося, п. 5 наказу Департаменту архітектури та містобудування № 105 від 29 грудня 2016 року, Про надання ТОВ ВДАЧА ПЛЮС містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки по вул. Чехова, 104, вказано, що цей наказ набирає чинності з моменту набрання чинності рішенням Черкаської міської ради про затвердження змін до Генерального плану міста Черкаси (актуалізації), за умови зміни функціонального призначення території на якій розташована земельна ділянка по вул. Чехова, 104 в м. Черкаси (кадастровий номер 7110136400:02:081:0035), з території середніх навчальних та вищих навчальних закладів, зелених насаджень загального користування, кафе на територію перепрофілювання під склади, бази (а.с. 29).

Таким чином, на момент видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки по вул. вул. Чехова, 104 в м. Черкаси № 105 наміри забудови земельної ділянки не відповідають положенням плану зонування території, затвердженого Рішенням сесії Черкаської міської ради від 04.12.2014 № 2-513 та Генерального плану, затвердженого Рішенням сесії Черкаської міської ради від 29.12.2011 р. № 3-505.

В силу частин 5 та 8 ст. 18 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , внесення змін до плану зонування території допускається за умови їх відповідності генеральному плану населеного пункту. План зонування території затверджується на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання.

Як встановлено колегією суддів під час розгляду справи, будь-які рішення про внесення змін до містобудівної документації відсутні.

Отже, за відсутності затвердження змін до генерального плану містобудівні умови (додаток до рішення Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради від 29.12.2016 №105) є такими, що суперечать діючій містобудівній документації, а тому є протиправними.

Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що оскільки наказом Департаменту архітектури та містобудування № 105 від 29 грудня 2016 року Про надання ТОВ ВДАЧА ПЛЮС містобудівних умов і обмеженнь забудови земельної ділянки по вул. Чехова, 104 визначено порядок набрання ним чинності, проте затвердження змін до генерального плану міста не було, та відсутні будь-які рішення про внесення змін до містобудівної документації, оскаржуване рішення Головного інспектора Ільченко І.С. № 1533 від 01.12.2017 про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки є законним та правомірним, а тому не підлягало скасуванню.

Аналізуючи обставини справи та норми чинного законодавства, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції безпідставно задовольнив позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Вдача плюс", а тому постанова суду підлягає скасуванню з прийняттям нового рішення про відмову в задоволенні адміністративного позову.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 КАС України).

При цьому, доводи викладені в апеляційній скарзі спростовують висновки суду першої інстанції та знайшли своє належне підтвердження в суді апеляційної інстанції.

Відповідно до ч. 3 ст. 242 КАС України, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Таким чином, колегія суддів вважає, що висновки суду першої інстанції не відповідають встановленим обставинам по справі, допущені судом першої інстанції порушення норм матеріального права призвели до неправильного вирішення справи, а тому оскаржувана постанова підлягає скасуванню з прийняттям нового рішення.

Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 317 КАС України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Керуючись ст. ст. 243, 250, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Черкаській області Ільченко Ірини Сергіївни та Державної архітектурно-будівельної інспекції України задовольнити.

Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 17 вересня 2018 року скасувати та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Вдача плюс" відмовити.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду в порядку і строки, визначені статтями 328-329 КАС України.

Суддя-доповідач Судді Вівдиченко Т.Р. Файдюк В.В. Чаку Є.В.

Повний текст постанови виготовлено 17.12.2018 року

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2018
Оприлюднено21.12.2018
Номер документу78661576
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/1935/18

Постанова від 12.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Постанова від 12.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Рішення від 17.09.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 20.08.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 22.06.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 21.05.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 18.05.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні