Постанова
від 20.12.2018 по справі 328/3131/18
ТОКМАЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

328/3131/18

20.12.2018

3/328/700/18

ПОСТАНОВА

Іменем України

20 грудня 2018 року м. Токмак

Суддя Токмацького районного суду Запорізької області Коваленко Павло Леонідович, розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов з Токмацького відділення поліції Пологівського відділу поліції ГУНП в Запорізькій області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянина України, який проживає та зареєстрований за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2, не працюючого,

за правопорушення, передбачене ст.185 КУпАП,

встановив:

До Токмацького районного суду Запорізької області надійшов протокол про адміністративне правопорушення серії ГР №047209 від 05.11.2018 та додані матеріали, відповідно до яких 05.11.2018 о 21.00 годині за адресою: м. Токмак, вул. Гагаріна, 3, ОСОБА_1 висловлювався на адресу працівників поліції грубою нецензурною лайкою, намагався вчинити з ними бійку, на неодноразові вимоги працівників поліції ОСОБА_2А та ОСОБА_3 не реагував та продовжував свої протиправні дії, чим вчинив злісну непокору працівникам поліції, чим вчинив правопорушення, передбачене ст.185 КУпАП.

Вивчивши матеріали справи, дійшла висновку про повернення справи про адміністративне правопорушення для належного оформлення з наступних підстав.

Відповідно до положень ст.278 КУпАП орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання: 1) чи належить до його компетенції розгляд даної справи; 2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення; 3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду; 4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали; 5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.

Відповідно до статей 251, 254 КУпАП обов'язок щодо збирання доказів покладено на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення.

Згідно з ч.2 ст.7 КУпАП, провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

КУпАП визначає форму і основні елементи змісту протоколу про адміністративне правопорушення і рішення (постанови), що приймається в конкретній справі.

У них, зокрема, мають бути викладені всі обставини вчинення правопорушення, отримані на підставі сукупності досліджених доказів на обґрунтування наявності складу правопорушення і правильності його юридичної кваліфікації.

Частиною 1 ст.256 КУпАП визначені вимоги до змісту протоколу про адміністративне правопорушення, а саме в ньому зазначається: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.

У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.

При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснюються його права і обов'язки, передбачені статтею 268 КУпАП, про що робиться відмітка у протоколі.

Згідно з вимогами п. 9 Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення в органах поліції, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06.11.2015 №1376, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 грудня 2015 р. за № 1496/27941 (зі змінами і доповненнями) при складанні протоколу про адміністративне правопорушення в ньому зазначаються, зокрема: - у графі місце складання протоколу - населений пункт або географічна точка; - у графі посада, найменування органу поліції, звання, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала протокол - прізвище, ім'я, по батькові посадової особи, яка склала протокол (повністю, без скорочень); - у графі склав цей протокол про те, що громадянин(ка) - прізвище, ім'я та по батькові особи, яка притягається до адміністративної відповідальності (повністю, без скорочень); - у графі назва документа, серія, №, ким і коли виданий - документ, що посвідчує особу (серія, номер паспорта, дата видачі і назва органу, що його видав, або серія, номер іншого документа, що посвідчує особу, яка вчинила правопорушення (службове чи пенсійне посвідчення, студентський квиток тощо), дата видачі і найменування органу (установи, підприємства, організації), що його видав(ла)); - у графі чи притягався(лася) до адміністративної відповідальності - інформація щодо притягнення особи до адміністративної відповідальності впродовж року (за наявності); - у графі дата, час, місце вчинення і суть учиненого адміністративного правопорушення - суть адміністративного правопорушення (повинна точно відповідати ознакам складу адміністративного правопорушення, зазначеним у статті КУпАП, за якою складено протокол); - у графі до протоколу додається - пояснення особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, викладені на окремому аркуші, рапорти посадових осіб органів поліції, довідки, акти тощо (у разі складення).

Протокол про адміністративне правопорушення не відповідає вимогам ст.256 КУпАП та п.9 Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення в органах поліції, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06.11.2015 №1376, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 грудня 2015 р. за № 1496/27941 (зі змінами і доповненнями).

Статтею 185 КУпАП визначена відповідальність за злісну непокору законному розпорядженню або вимозі поліцейського при виконанні ним службових обов'язків, а також вчинення таких же дій щодо члена громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону або військовослужбовця у зв'язку з їх участю в охороні громадського порядку.

В абзаці 2 пункту 7 Постанови Пленуму Верховного Суду України Про застосування судами законодавства, що передбачає відповідальність за посягання на життя, здоров'я, гідність та власність суддів і працівників правоохоронних органів від 26.06.92 р. N 8 (зі змінами і доповненнями) роз'яснено, що злісною непокорою, відповідальність за яку передбачено ст.185 Кодексу про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП), є відмова від виконання наполегливих, неодноразово повторених законних вимог чи розпоряджень поліцейського при виконанні ним службових обов'язків, члена громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону або військовослужбовця у зв'язку з їх участю в охороні громадського порядку або виражена у зухвалій формі, що свідчить про явну зневагу до осіб, які охороняють громадський порядок.

Слід також мати на увазі, що адміністративна відповідальність за названою статтею настає при відсутності застосування фізичної сили з боку винної особи.

Відмінність опору від злісної непокори полягає в тому, що опір - це активна фізична протидія законній діяльності потерпілих, а злісна непокора - це пасивна поведінка.

В даному випадку в протоколі про адміністративне правопорушення не зазначена суть адміністративного правопорушення, яка повинна точно відповідати ознакам складу адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 185 КУпАП, що також визначено п.9 Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення в органах поліції, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06.11.2015 №1376, а саме які законні вимоги поліцейського при виконанні ним службових обов'язків не виконав ОСОБА_1.

Необхідною кваліфікуючою ознакою правопорушення, передбаченого ст.185 КУпАП є злісність вчиненої непокори, проте, які саме законні розпорядження або вимоги працівника поліції при виконанні ним службових обов'язків не виконані, і в чому саме полягала злісна непокора ОСОБА_1 не зрозуміло.

У п.17 Постанови Пленуму Верховного Суду України Про застосування судами законодавства, що передбачає відповідальність за посягання на життя, здоров'я, гідність та власність суддів і працівників правоохоронних органів від 26.06.92 р. N 8 (зі змінами і доповненнями) зазначено, що при розгляді справ про правопорушення, передбачені статтями 185 і 185-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення (1002-05), судді зобов'язані перевіряти правильність складення протоколу про адміністративне правопорушення, наявність пояснень особи, яка притягається до відповідальності, та свідків правопорушення, даних, що характеризують цю особу, зокрема, чи притягалась вона раніше до адміністративної відповідальності протягом року. У разі відсутності зазначених даних матеріал підлягає поверненню органу внутрішніх справ для належного оформлення.

В даному випадку в протоколі зазначено, що ОСОБА_1, притягався до адміністративної відповідальності за ст.185 КУпАП та за ст.173 КУпАП, проте копії вказаних постанов не додано.

Всупереч вимогам положень ст.256 КУпАП, в протоколі про адміністративне правопорушення відсутні підписи свідка та потерпілих.

З огляду на положення ст.268 КУпАП справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

Згідно з вимогами ст.ст.268, 277 КпАП України справи про адміністративне правопорушення, передбачені ст.185 КУпАП розглядається судом протягом доби з обов'язковою участю правопорушника.

Такий особливий порядок покладає на відповідні органи, які складають протокол про адміністративне правопорушення, обов'язок забезпечити правопорушнику доступ до правосуддя та можливість реалізувати своє право на захист, а тому останній має бути не тільки доставлений до суду, а й повинна бути забезпечена його присутність у судовому засіданні під час розгляду справи щодо нього.

ОСОБА_1 в судове засідання не з'явився, що також унеможливлює розгляд даної справи.

Враховуючи те, що допущена неповнота при складанні адміністративного матеріалу унеможливлює повний, всебічний та об'єктивний розгляд справи в судовому засіданні, справа про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 підлягає поверненню до Токмацького ВП Пологівського ВП ГУНП в Запорізькій області для належного оформлення, оскільки суд не може усунути вказані недоліки, а не усунення зазначених вище недоліків виключає можливість розгляду справи по суті.

На підставі наведеного та керуючись ст.ст.7, 256, 268, 277, 278 КУпАП, суддя,

постановив:

Повернути протокол серії ГР №047209 від 05.11.2018 року про адміністративне правопорушення, передбачене ст.185 КУпАП відносно ОСОБА_1 та додані до нього матеріали до Токмацького ВП Пологівського ВП ГУНП в Запорізькій області, для належного оформлення.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя:

СудТокмацький районний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення20.12.2018
Оприлюднено22.12.2018
Номер документу78735206
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —328/3131/18

Постанова від 13.02.2019

Адмінправопорушення

Токмацький районний суд Запорізької області

Новікова Н. В.

Постанова від 13.02.2019

Адмінправопорушення

Токмацький районний суд Запорізької області

Новікова Н. В.

Постанова від 12.02.2019

Адмінправопорушення

Токмацький районний суд Запорізької області

Гавілей М. М.

Постанова від 11.01.2019

Адмінправопорушення

Токмацький районний суд Запорізької області

Курдюков В. М.

Постанова від 20.12.2018

Адмінправопорушення

Токмацький районний суд Запорізької області

Коваленко П. Л.

Постанова від 20.12.2018

Адмінправопорушення

Токмацький районний суд Запорізької області

Коваленко П. Л.

Постанова від 20.11.2018

Адмінправопорушення

Токмацький районний суд Запорізької області

Новікова Н. В.

Постанова від 20.11.2018

Адмінправопорушення

Токмацький районний суд Запорізької області

Новікова Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні