Ухвала
іменем України
21 грудня 2018 року
м. Київ
справа № 295/4882/17
провадження № 51-10394ска18
Верховний Суд колегією суддів Другої судової палати Касаційного кримінального суду у складі:
судді-доповідача ОСОБА_1 ,
суддів ОСОБА_2 ,ОСОБА_3 ,
розглянувши касаційну скаргу ОСОБА_4 на постанову Богунського районного суду м. Житомира від 12 жовтня 2018 року та постанову Житомирського апеляційного суду від 13 листопада 2018 року,
встановив:
Зі змісту касаційної скарги вбачається, що ОСОБА_4 не погоджується
та просить скасувати у касаційному порядку зазначені постанови, винесені у справі про адміністративне правопорушення.
Проаналізувавши зміст касаційних вимог, суд встановив, що необхідно відмовити увідкритті касаційного провадження з наступних підстав.
Так, статтею 48 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» визначено,
що суддя здійснює правосуддя на основі Конституції і законів України, керуючись при цьому принципом верховенства права.
Відповідно до ст. 8 Конституції України визнаєтьсяідіє принцип верховенства права, Конституція України має найвищу юридичну силу, а закони та інші нормативно-правові акти приймаютьсянаоснові Конституції Україниі повинні відповідати їй.
Виходячи з основних засад судочинства згідно з п. 8 ч. 1 ст. 129 Конституції України право на касаційне оскарження судового рішення забезпечується виключно увизначених законом випадках, що повністю відповідає вимогам статті 6 Конвенції
про захист прав людини і основоположних свобод та практиці ЄСПЛ щодо можливості держави встановлювати певні обмеження права на перегляд судового рішення судами вищого рівня (рішення у справах: «Ашингдейн проти Сполученого Королівства» від28травня 1985 року, «Кромбах проти Франції» від 13 лютого 2001року).
Правила, які конкретизують положення Конституції України щодо обмеження можливості касаційного оскарження рішень суду також визначені у КУпАП.
Так,відповідно до ст. 294 КУпАП постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена до апеляційного суду, при цьому, постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною
і оскарженню не підлягає. Отже, Кодексом України про адміністративні правопорушення не передбачена можливість касаційного оскарження постанови апеляційного суду у справі про адміністративне правопорушення.
Також, необхідно зазначити, що забезпечене Конституцією України право на судовий захист і забезпечене Європейською конвенцією з прав людини та основоположних свобод право на справедливий суд не порушуються такими викладеними у законах процесуальними механізмами допуску до касаційного перегляду.
Зважаючи на наведене, керуючись принципом верховенства права при здійсненні правосуддя, виходячи з основних засад судочинства, якими відповідно до п. 8 ч. 1 ст.129 Конституції України є забезпечення права на касаційне оскарження судового рішення виключно у визначених законом випадках, а також враховуючи те, що касаційна скарга подана на судове рішення, яке не підлягає оскарженню вкасаційному порядку, суд вважає, що необхідно відмовити у відкритті касаційного провадження.
Враховуючи викладене та керуючись ст. 129 Конституції України, ст.294 КУпАП, Суд
постановив:
Відмовити ОСОБА_4 у відкритті касаційного провадження
за його касаційною скаргою на постанову Богунського районного суду м.Житомира від 12 жовтня 2018 року та постанову Житомирського апеляційного суду від 13 листопада 2018 року у справі про адміністративне правопорушення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
ОСОБА_1 ОСОБА_2 ОСОБА_3 Судді:
Суд | Касаційний кримінальний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2018 |
Оприлюднено | 02.03.2023 |
Номер документу | 78750748 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Касаційний кримінальний суд Верховного Суду
Кишакевич Лев Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні