Ухвала
від 19.12.2018 по справі 235/7903/18
КРАСНОАРМІЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Єдиний унікальний номер справи 235/7903/18

Номер провадження 1-кс/235/1960/18

УХВАЛА

19 грудня 2018 року м. Покровськ

Слідчий суддя Красноармійського міськрайонного суду Донецької області ОСОБА_1

за участі секретаря ОСОБА_2

слідчого ОСОБА_3

прокурора ОСОБА_4

розглянувши клопотання слідчого СВ Покровського ВП ГУ НП в Донецькій області ОСОБА_3 погоджене прокурором Красноармійської місцевої прокуратури ОСОБА_4 про проведення обшуку, за матеріалами кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42018051390000182 від 14.11.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 190 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

До Красноармійського міськрайонного суду Донецької області надійшло клопотання слідчого СВ Покровського ВП ГУ НП в Донецькій області ОСОБА_3 погоджене прокурором Красноармійської місцевої прокуратури ОСОБА_4 про надання дозволу на обшук слідчому Покровського ВП ГУНП в Донецькій області лейтенанту поліції ОСОБА_3 та прокурору Красноармійської місцевої прокуратури юристу 2 класу ОСОБА_4 , з метою відшукання та вилучення в приміщеннях документів первинної бухгалтерії щодо надходження, зберігання та продажу дизельного палива, проходження метрологічних робіт приладів та лічильників, документи на прилади та устаткування ( в тому числі місця їх походження), документи щодо найманих працівників, нарахування заробітної плати тощо, чорнові записи стосовно роботи, зразки дизельного палива, яке зберігається на території АЗС, а також фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення на території АЗС «ПРОТЕХ» за адресою: Донецька область, місто Краматорськ, вул. Рюміна, 4а, яке розташовано на земельній ділянці, кадастровий номер 1412900000:00:015:0446 належить Краматорській міській ради та відповідно до договору оренди землі, передано в оренду ПМВВП «ПРОТЕХ» ЄДРПОУ 13540086.

Зі змісту поданого клопотання вбачається, що протягом 2018 року суб`єкти господарювання, які здійснюють діяльність в сфері продажу нафтопродуктів на території міста Краматорська, шляхом обману заволоділи коштами громадян, в частині завищення об`єму відпущеного палива в порівнянні з фактично наданим.

Даний факт було зареєстровано до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42018051390000182, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 190 ч. 1 КК України.

Постановою Кабінету міністрів України №374 від 04.06.2015 «Про затвердження переліку категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці» визначено перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці, зокрема: вертикальні та горизонтальні резервуари, вимірювачі температури, рівня та густини, металеві рулетки з вантажем, метроштоки, рівнеміри, ПРК і ОРК, об`ємні лічильники та автомобільні цистерни, що використовуються у законодавчо регульованій сфері, та використовується суб`єктами господарювання, діяльність яких пов`язана з продажом нафтопродуктів.

Відповідно до рапорту прокурора Краматорської місцевої прокуратури отримано інформацію від ДП «Донецький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» № 611 від 31.10.2018, за результатами якого встановлено, що відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці та повірці після ремонту. Згідно ч.3 ст. 17 Закону, суб`єкти господарювання зобов`язані своєчасно, з дотриманням встановлених міжповірочних інтервалів подавати законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, на періодичну повірку. Відповідно до діючого законодавства, суб`єкти господарювання такі як заправний комплекс «ПРОТЕХ», розташований за адресою: Донецька область, м. Краматорськ, вул. Рюміна 4а, зобов`язані звертатись до Краматорського відділу ДП «Донецький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації», з приводу виконання метрологічних робіт, протягом року не звертались, що може свідчити про їх незаконну діяльність щодо продажу нафтопродуктів, та заволодіння коштами громадян шляхом обману, в частині завищення об`єму відпущеного палива в порівнянні з фактично наданим.

Відповідно до інформаційного листа ДП «Донецький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» надано перелік АЗС, які продовж року не звертались до Краматорського відділу ДП «Донецькстандартметрологія» з приводу виконання метрологічних робіт, в яких входить АЗС «ПРОТЕХ», розташована за адресою: м. Краматорськ, вул. Рюміна 4а.

Таким чином, у ході досудового розслідування за матеріалами кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вчинено кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 190 КК України.

Згідно відомостей з реєстру прав власності на нерухоме майно, реєстраційний номер 85792314129, комплекс автозаправної станції з АГНП зареєстроване за приватним малим виробничо-впроваджувальним підприємством «ПРОТЕХ». код ЄДРПОУ 13540086 та земельна ділянка, кадастровий номер 1412900000:00:015:0446 належить Краматорській міській ради та відповідно до договору оренди землі, передано в оренду ПМВВП «ПРОТЕХ» ЄДРПОУ 13540086.

Обставини, встановлені під час досудового розслідування, дають підстави вважати, що на території АЗС «ПРОТЕХ», розташованій за адресою: Донецька область, місто Краматорськ, вул. Рюміна 4а, шляхом шахрайства заволодівають грошовими коштами громадян та встановлення цього факту має суттєве значення для проведення досудового розслідування та встановлення істини по кримінальному провадженню.

Аналіз зазначених документів має суттєве значення для встановлення важливих для слідства обставин, а саме: визначення суб`єктивної та об`єктивної сторони злочину, що має суттєве значення для встановлення істини по справі та проведення необхідних експертиз, а також існує загроза приховування документів або їх знищення.

Вказані документи, не відноситься до документів, до яких заборонено доступ та не містить охоронювану законом таємницю.

З урахуванням того, що в ході досудового розслідування встановлені достатні відомості, що вказують на можливість досягнення мети обшуку автозаправного комплексу «ПРОТЕХ» розташованого за адресою: Донецька область, місто Краматорськ, вул. Рюміна 4а, що є підставою для його проведення з метою відшукання та вилучення в приміщеннях документів первинної бухгалтерії щодо надходження, зберігання та продажу дизельного палива, проходження метрологічних робіт приладів та лічильників, документи на прилади та устаткування (в тому числі місця їх походження), документи щодо найманих працівників, нарахування заробітної плати тощо, чорнові записи стосовно роботи, зразки дизельного палива, яке зберігається на території АЗС, а також фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення.

В судовому засіданні слідчий ОСОБА_3 та прокурор ОСОБА_4 клопотання підтримали та просили його задовольнити.

Заслухавши пояснення слідчого та прокурора, а також дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчим суддею встановлено наступне.

Згідно з ч.1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Положеннями ч.3 ст.234 КПК України встановлено, що у разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про:

1) найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер;

2) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання;

3) правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність;

4) підстави для обшуку;

5) житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку;

6) особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться;

7) індивідуальні або родові ознаки речей, документів, іншого майна або осіб, яких планується відшукати, а також їхній зв`язок із вчиненим кримінальним правопорушенням;

8) обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом, а доступ до осіб, яких планується відшукати, - за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом. Зазначена вимога не поширюється на випадки проведення обшуку з метою відшукання знаряддя кримінального правопорушення, предметів і документів, вилучених з обігу.

До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання.

Відповідно до ч.5 ст. 234 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що:

1) було вчинено кримінальне правопорушення;

2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування;

3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду;

4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи;

5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.

З наданого до клопотання витягу з ЄРДР від 1912.2018 вбачається, що відомості про вчинене кримінальне правопорушення за ч. 1 ст. 190 КК України внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42018051390000182 від 14.11.2018 року з наступною фабулою: «Протягом 2018 року суб`єкти господарювання, які здійснюють діяльність у сфері продажу нафтопродуктів на території міста Краматорська шляхом обману заволоділи коштами громадян, в частині завищення об`єму відпущеного палива в порівнянні з фактично наданим (ЄО № 44654 від 17.11.2018)».

Однак вказаний витяг не містить інформації, що наведене кримінальне провадження взагалі стосується суб`єкта господарювання ПМВВП «Протех».

Також жодних відомостей та документів, що свідчать про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.190 КК України, службовими особами ПМВВП «Протех» слідчим та прокурором не було надано і в судовому засіданні.

Фактично єдиними документами, долученим слідчим в обґрунтування клопотання, є копія Рапорта про виявлення кримінального правопорушення від 14.11.2018 прокурора Краматорської місцевої прокуратури ОСОБА_5 та копія листа Державного підприємства «Донецький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» (ДП «Донецькстандартметрологія») № 611 від 31.10.2018.

Відповідно до вказаного листа, ДП «Донецькстандартметрологія» повідомило Заступника керівника Краматорської місцевої прокуратури ОСОБА_6 , що не має повноважень виявлення порушень вимог чинного законодавства України суб`єктами господарювання з реалізації палива та скрапленого газу, а також надало перелік з дванадцяти АЗС, розташованих у м. Дружківка та м. Краматорськ, які впродовж року не звертались до Краматорського відділу ДП «Донецькстандартметрологія» з приводу виконання метрологічних робіт щодо повірки засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці

Натомість, прокурор Краматорської місцевої прокуратури ОСОБА_5 з наданої ДП «Донецькстандартметрологія» інформації дійшов висновку, що оскільки наведені у листі суб`єкти господарювання не зверталися протягом року до ДП «Донецькстандартметрологія» з приводу виконання метрологічних робіт, вони здійснюють незаконну діяльність щодо продажу нафтопродуктів та здійснюють заволодіння коштами громадян шляхом обману, в частині завищення об`єму відпущеного палива в порівнянні з фактично наданим, що вказує на ознаки вчинення посадовими особами кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.190 КК України, як шахрайство.

Проте, в судовому засіданні слідчим та прокурором не було надано доказів, що свідчать про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.190 КК України, оскільки у листі ДП «Донецькстандартметрологія» № 611 від 31.10.2018 взагалі не йдеться про завищення об`єму відпущеного палива в порівнянні з фактично наданим на відповідних АЗС, а припущення прокурора у рапорті не ґрунтуються на відповідних доказах.

Також слід відзначити, що злочин, передбачений ч.1 ст.190 КК України - заволодіння чужим майном або придбання права на майно шляхом обману чи зловживання довірою (шахрайство), є злочином з матеріальним складом, що передбачає наявність матеріальної шкоди та особи, якій спричинено таку шкоду. Однак відомостей та доказів щодо наявності потерпілих та спричиненої матеріальної шкоди будь-якій особі не надано під час розгляду клопотання.

Вказані обставини свідчать про відсутність достатніх підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення, передбачене ч.1 ст.190 КК України.

Разом з цим, метою проведення огляду, що вказана у клопотанні, є виявлення та фіксація відомостей про викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію обладнання підвищеної небезпеки без передбаченого дозволу та створення загрози життю та здоров`ю людей і обслуговуючого персоналу, виявлення та огляду обладнання, речей і документів, які це підтверджують.

Однак відшукувані відомості жодним чином не підтверджують та не спростовують вчинення кримінального правопорушення за ознаками ч.1 ст.190 КК України, і саме тому вони не мають жодного доказового значення для досудового розслідування.

Крім того, слідчим та прокурором належним чином не обґрунтовано, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом.

За таких обставин, слідчий суддя приходить до висновку, що слідчим не доведено наявність достатніх підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення, відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування, відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду, а тому у задоволенні клопотання про проведення обшуку необхідно відмовити як необґрунтованого.

Керуючись ст.ст.233-235 КПК України, слідчий суддя

У Х В А Л И В:

У задоволенні клопотання слідчого СВ Покровського ВП ГУНП в Донецькій області ОСОБА_3 погодженого прокурором Красноармійської місцевої прокуратури ОСОБА_4 про надання дозволу на обшук території АЗС «ПРОТЕХ» за адресою: Донецька область, місто Краматорськ, вул. Рюміна 4а та земельної ділянки, кадастровий номер 1412900000:00:015:0446, яка належить Краматорській міській ради та передано в оренду ПМВВП «ПРОТЕХ» ЄДРПОУ 13540086 відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали складений та проголошений о 08год.25хв. 21.12.2018 року.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення19.12.2018
Оприлюднено07.08.2023
Номер документу78755799
СудочинствоКримінальне
Сутьпроведення обшуку, за матеріалами кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42018051390000182 від 14.11.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 190 КК України

Судовий реєстр по справі —235/7903/18

Ухвала від 19.12.2018

Кримінальне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Варибрус В. А.

Ухвала від 19.12.2018

Кримінальне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Варибрус В. А.

Ухвала від 19.12.2018

Кримінальне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Варибрус В. А.

Ухвала від 19.12.2018

Кримінальне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Варибрус В. А.

Ухвала від 19.12.2018

Кримінальне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Варибрус В. А.

Ухвала від 19.12.2018

Кримінальне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Варибрус В. А.

Ухвала від 19.12.2018

Кримінальне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Варибрус В. А.

Ухвала від 19.12.2018

Кримінальне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Варибрус В. А.

Ухвала від 19.12.2018

Кримінальне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Варибрус В. А.

Ухвала від 19.12.2018

Кримінальне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Варибрус В. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні