Ухвала
від 19.12.2018 по справі 235/7903/18
КРАСНОАРМІЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Єдиний унікальний номер справи 235/7903/18

Номер провадження 1-кс/235/1956/18

УХВАЛА

19 грудня 2018 року м. Покровськ

Слідчий суддя Красноармійського міськрайонного суду Донецької області ОСОБА_1

за участі секретаря ОСОБА_2 ,

слідчого ОСОБА_3

прокурора ОСОБА_4

розглянувши клопотання слідчого СВ Покровського ВП ГУ НП в Донецькій області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду, за матеріалами кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42018051390000182 від 14.11.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 190 КК України,-

В С Т А Н О В И В:

До Красноармійського міськрайонного суду Донецької області надійшло клопотання слідчого СВ Покровського ВП ГУ НП в Донецькій області ОСОБА_3 про надання дозволу слідчому СВ Покровського ВП ГУНП в Донецькій області лейтенанту поліції ОСОБА_3 або іншим уповноваженим слідчим на проведення досудового розслідування, прокурору Красноармійської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , спеціалістам Головного управління Держпраці у Донецькій області та Державної екологічної інспекції у Донецькій області дозволу на проведення огляду нежитлового приміщення автозаправного комплексу розташованого за адресою Донецька область, м. Краматорськ, вулиця Баженова 2а, з метою виявлення та фіксації відомостей про викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію обладнання підвищеної небезпеки без передбаченого дозволу та створення загрози життю та здоров`ю людей і обслуговуючого персоналу, виявлення та огляду обладнання, речей і документів, які це підтверджують.

Зі змісту поданого клопотання вбачається, що протягом 2018 року суб`єкти господарювання, які здійснюють діяльність в сфері продажу нафтопродуктів на території міста Краматорська, шляхом обману заволоділи коштами громадян, в частині завищення об`єму відпущеного палива в порівнянні з фактично наданим.

Даний факт було зареєстровано до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42018051390000182, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 190 ч. 1 КК України.

Під час досудового розслідування встановлено, що на праві приватної власності у Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія Централ Капітал" (код ЄДРПОУ 38123843) перебуває автозаправний комплекс за адресою: м. Краматорськ, вулиця Баженова 2а, що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна.

Вказаний об`єкт нежитлового приміщення автозаправний комплекс за адресою: м. Краматорськ, вулиця Баженова 2а, розміщений на земельній ділянці для функціонування автозаправочного комплексу, площею 0,4 га кадастровий номер 1412900000:01:000:0404, яка належить на праві власності ТОВ «Темперо ЛТД» ( код ЄДРПОУ 41559264)

Під час вивчення матеріалів, які надійшли на адресу Краматорської місцевої прокуратури з Департаменту екології та природних ресурсів Донецької ОДА у Товариства з обмеженою відповідальністю "Вог Рітейл" (код ЄДРПОУ 37821544) за вказаним об`єктом, на якому здійснюється господарська діяльність з оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами відсутні дозволи на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Разом з цим, під час здійснення досудового розслідування встановлено, що на вказаному автозаправному комплексу здійснює свою господарську діяльність з продажу твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами Товариства з обмеженою відповідальністю "Вог Рітейл" (код ЄДРПОУ 37821544), що підтверджується інформацією Департаменту екології та природних ресурсів Донецької ОДА

Здійснює наступнівиди діяльності: КВЕД 19.20 виробництво продуктів нефтоперероблення; КВЕД 46.71: оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.

Статтею 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" встановлено, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, який видається територіальним органом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів за погодженням із територіальним органом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони здоров`я.

Разом з тим, відповідно до пункту 4статті 4-1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" у разі надання на підставі договору оренди чи інших договорів у тимчасове користування приміщень та обладнання за умови збереження виду діяльності і стану цих приміщень та обладнання від орендаря або іншого користувача не вимагається отримання документа дозвільного характеру на їх використання (експлуатацію), крім потенційно небезпечних об`єктів та в разі експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, якщо інше не встановлено законом. Відповідальність за використання (експлуатацію) приміщень та обладнання покладається на особу, визначену відповідним договором.

Відповідно достатті 1 Закону України "Про об`єкти підвищеної небезпеки" об`єкт підвищеної небезпеки - об`єкт, на якому використовуються, виготовляються, переробляються, зберігаються або транспортуються одна або кілька небезпечних речовин чи категорій речовин у кількості, що дорівнює або перевищує нормативно встановлені порогові маси, а також інші об`єкти як такі, що відповідно до закону є реальною загрозою виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру;

Небезпечна речовина - хімічна, токсична, вибухова, окислювальна, горюча речовина, біологічні агенти та речовини біологічного походження (біохімічні, мікробіологічні, біотехнологічні препарати, патогенні для людей і тварин мікроорганізми тощо), які становлять небезпеку для життя і здоров`я людей та довкілля, сукупність властивостей речовин і/або особливостей їх стану, внаслідок яких за певних обставин може створитися загроза життю і здоров`ю людей, довкіллю, матеріальним та культурним цінностям.

Потенційно небезпечний об`єкт - об`єкт, на якому можуть використовуватися або виготовляються, переробляються, зберігаються чи транспортуються небезпечні речовини, біологічні препарати, а також інші об`єкти, що за певних обставин можуть створити реальну загрозу виникнення аварії.

Так, автозаправні станції та комплекси, а також автогазонаповнювальні компресорні станції, автомобільні газозаправні станції зрідженого газу віднесені до Переліку видів діяльності та об`єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.08.2013 № 808.

Окрім того, згідно інформаційної системи «Реєстр дозволів» (електронний ресурс https://dozvil.dnop.gov.ua/ ) встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю ""Вог Рітейл" (код ЄДРПОУ 37821544) здійснює свою господарську діяльність з оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами на автозаправному комплексі за адресою: м. Краматорськ, вулиця Баженова 2а за відсутності дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки.

З метою проведення повного, об`єктивного та неупередженого досудового розслідування, перевірки відомостей викидів забруднюючих речовин стаціонарними джерелами без отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, про виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію обладнання підвищеної небезпеки без передбаченого дозволу та створення загрози життю та здоров`ю людей і обслуговуючого персоналу, виникла необхідність в проведенні огляду місця розташування вказаного небезпечного об`єкту прокурором та слідчим із залученням спеціалістів, а саме співробітників Головного управління Держпраці у Донецькій області та Державної екологічної інспекції у Донецькій області.

Встановлення вказаних обставин є необхідним для прийняття законного рішення та встановлення істини, що можливо тільки із залученням відповідних спеціалістів у межах проведення огляду. Інформація, яка може бути здобута внаслідок проведення перевірки має суттєве значення для встановлення важливих обставин та може бути використана в подальшому для вжиття заходів прокурорського реагування. Іншими способами встановити наявність чи відсутність порушень земельного законодавства, не можливо.

Відповідно до п. 4 «Положення про Державну екологічну інспекцію України», затверджену постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2017 №275 Держекоінспекція здійснює зокрема, державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства:

а) про екологічну та радіаційну безпеку, зокрема:

під час провадження видів діяльності, що становлять підвищену екологічну небезпеку;

під час провадження діяльності на об`єктах, що становлять підвищену екологічну небезпеку.

Відповідно до Положення «Про Державну службу України з питань праці», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96 Держпраці у своїй діяльності керуєтьсяКонституцієюта законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Основними завданнямиДержпраці зокремає: реалізаціядержавної політикиу сферахповодження звибуховими матеріаламипромислового призначення,здійснення комплексногоуправління охороноюпраці тапромисловою безпекоюна державномурівні; здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки, тощо.

Враховуючи вищевикладене, для забезпечення дієвості чинного законодавства, встановлення всіх обставин вчинення кримінального правопорушення, розрахунку збитків, завданих державі внаслідок недотримання умов спеціального використання природних ресурсів та притягнення винних осіб до встановленої законом відповідальності, у зв`язку з необхідністю використання у кримінальному провадженні спеціальних знань встановлена потреба у проведенні огляду місця події із залученням спеціалістів Головного управління Держпраці у Донецькій області та Державної екологічної інспекції у Донецькій області.

Інформація, яка може бути здобута внаслідок проведення огляду у сукупності з іншими документами кримінального провадження має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та може бути використана у якості доказів. Іншими способами встановити наявність чи відсутність порушень законодавства, не можливо.

В судовому засіданні слідчий ОСОБА_3 та прокурор ОСОБА_4 клопотання підтримали та просили його задовольнити.

Заслухавши пояснення слідчого та прокурора, а також дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчим суддею встановлено наступне.

Відповідно до ч.ч. 1,2 ст.237 КПК України, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Згідно з ч.1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Положеннями ч.3 ст.234 КПК України встановлено, що у разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про:

1) найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер;

2) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання;

3) правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність;

4) підстави для обшуку;

5) житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку;

6) особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться;

7) індивідуальні або родові ознаки речей, документів, іншого майна або осіб, яких планується відшукати, а також їхній зв`язок із вчиненим кримінальним правопорушенням;

8) обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом, а доступ до осіб, яких планується відшукати, - за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом. Зазначена вимога не поширюється на випадки проведення обшуку з метою відшукання знаряддя кримінального правопорушення, предметів і документів, вилучених з обігу.

До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання.

Відповідно до ч.5 ст. 234 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що:

1) було вчинено кримінальне правопорушення;

2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування;

3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду;

4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи;

5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.

З наданого до клопотання витягу з ЄРДР від 1912.2018 вбачається, що відомості про вчинене кримінальне правопорушення за ч. 1 ст. 190 КК України внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42018051390000182 від 14.11.2018 року з наступною фабулою: «Протягом 2018 року суб`єкти господарювання, які здійснюють діяльність у сфері продажу нафтопродуктів на території міста Краматорська шляхом обману заволоділи коштами громадян, в частині завищення об`єму відпущеного палива в порівнянні з фактично наданим (ЄО № 44654 від 17.11.2018)».

Однак вказаний витяг не містить інформації, що наведене кримінальне провадження взагалі стосується суб`єкта господарювання ТОВ «ВОГ Рітейл».

Також жодних відомостей та документів, що свідчать про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.190 КК України, службовими особами ТОВ «ВОГ Рітейл» слідчим та прокурором не було надано і в судовому засіданні.

Фактично єдиними документами, долученим слідчим в обґрунтування клопотання, є копія Рапорта про виявлення кримінального правопорушення від 14.11.2018 прокурора Краматорської місцевої прокуратури ОСОБА_5 та копія листа Державного підприємства «Донецький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» (ДП «Донецькстандартметрологія») № 611 від 31.10.2018.

Відповідно до вказаного листа, ДП «Донецькстандартметрологія» повідомило Заступника керівника Краматорської місцевої прокуратури ОСОБА_6 , що не має повноважень виявлення порушень вимог чинного законодавства України суб`єктами господарювання з реалізації палива та скрапленого газу, а також надало перелік з дванадцяти АЗС, розташованих у м. Дружківка та м. Краматорськ, які впродовж року не звертались до Краматорського відділу ДП «Донецькстандартметрологія» з приводу виконання метрологічних робіт щодо повірки засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці

Натомість, прокурор Краматорської місцевої прокуратури ОСОБА_5 з наданої ДП «Донецькстандартметрологія» інформації дійшов висновку, що оскільки наведені у листі суб`єкти господарювання не зверталися протягом року до ДП «Донецькстандартметрологія» з приводу виконання метрологічних робіт, вони здійснюють незаконну діяльність щодо продажу нафтопродуктів та здійснюють заволодіння коштами громадян шляхом обману, в частині завищення об`єму відпущеного палива в порівнянні з фактично наданим, що вказує на ознаки вчинення посадовими особами кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.190 КК України, як шахрайство.

Проте, в судовому засіданні слідчим та прокурором не було надано доказів, що свідчать про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.190 КК України, оскільки у листі ДП «Донецькстандартметрологія» № 611 від 31.10.2018 взагалі не йдеться про завищення об`єму відпущеного палива в порівнянні з фактично наданим на відповідних АЗС, а припущення прокурора у рапорті не ґрунтуються на відповідних доказах.

Також слід відзначити, що злочин, передбачений ч.1 ст.190 КК України - заволодіння чужим майном або придбання права на майно шляхом обману чи зловживання довірою (шахрайство), є злочином з матеріальним складом, що передбачає наявність матеріальної шкоди та особи, якій спричинено таку шкоду. Однак відомостей та доказів щодо наявності потерпілих та спричиненої матеріальної шкоди будь-якій особі не надано під час розгляду клопотання.

Вказані обставини свідчать про відсутність достатніх підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення, передбачене ч.1 ст.190 КК України.

Разом з цим, метою проведення огляду, що вказана у клопотанні, є виявлення та фіксація відомостей про викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію обладнання підвищеної небезпеки без передбаченого дозволу та створення загрози життю та здоров`ю людей і обслуговуючого персоналу, виявлення та огляду обладнання, речей і документів, які це підтверджують.

Однак відшукувані відомості жодним чином не підтверджують та не спростовують вчинення кримінального правопорушення за ознаками ч.1 ст.190 КК України, і саме тому вони не мають жодного доказового значення для досудового розслідування.

Крім того, слідчим та прокурором належним чином не обґрунтовано, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом.

За таких обставин, слідчий суддя приходить до висновку, що слідчим не доведено наявність достатніх підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення, відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування, відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду, а тому у задоволенні клопотання про проведення огляду необхідно відмовити як необґрунтованого.

Керуючись ст.ст.233-235 КПК України, слідчий суддя

У Х В А Л И В:

У задоволенні клопотання слідчого Св Покровського ВП ГУНП в Донецькій області ОСОБА_3 , погодженого прокурором Красноармійської місцевої прокуратури ОСОБА_4 про проведення огляду нежитлового приміщення автозаправного комплексу, розташованого за адресою Донецька область, м. Краматорськ, вулиця Баженова 2а відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали складений та проголошений о 08год.05хв. 21.12.2018 року.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення19.12.2018
Оприлюднено07.08.2023
Номер документу78755998
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —235/7903/18

Ухвала від 19.12.2018

Кримінальне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Варибрус В. А.

Ухвала від 19.12.2018

Кримінальне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Варибрус В. А.

Ухвала від 19.12.2018

Кримінальне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Варибрус В. А.

Ухвала від 19.12.2018

Кримінальне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Варибрус В. А.

Ухвала від 19.12.2018

Кримінальне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Варибрус В. А.

Ухвала від 19.12.2018

Кримінальне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Варибрус В. А.

Ухвала від 19.12.2018

Кримінальне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Варибрус В. А.

Ухвала від 19.12.2018

Кримінальне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Варибрус В. А.

Ухвала від 19.12.2018

Кримінальне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Варибрус В. А.

Ухвала від 19.12.2018

Кримінальне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Варибрус В. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні