ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
01 листопада 2018 року Справа № 808/1633/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Стрельнікової Н. В.,
за участю секретаря Фесик А.В.
представника позивача: ОСОБА_1
представника відповідача: ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Запоріжжі адміністративну справу
за позовом: Приватного підприємства «УКР-ЛІТ-АГРО»
до Головного управління ДФС у Запорізькій області
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство «УКР-ЛІТ-АГРО» (далі - позивач) звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд: визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 27.11.2017 №0015591417, №0015581417.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що не погоджується із висновками контролюючого органу, які викладено в ОСОБА_3 перевірки від 13.11.2017 за №635/08-01-14-17/36090041. Позивач не погоджується також і з прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями на підставі таких висновків акту перевірки, вважаючи їх хибними. Також вказує, що у нього наявні та до перевірки були надані усі необхідні документи первинного бухгалтерського обліку. Враховуючи вищевикладене позивач просить адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача проти адміністративного позову заперечує з підстав, зазначених у відзиві (вх. №16192 від 25.05.2018). Зокрема, представник відповідача зазначає, що під час проведення перевірки встановлені порушення позивачем ОСОБА_4 кодексу України. Стверджує, що в ході перевірки позивачем не підтверджено використання пального в господарській діяльності; не підтверджено документально використання шин в господарській діяльності; встановлено включення підприємством до складу податкових зобов'язань по спеціальній декларації суми реалізації сільськогосподарських послуг, по яким відсутнє підтвердження, що дані послуги здійсненні на власних або орендованих потужностях власного виробництва; встановлено включення підприємством до складу податкових зобов'язань по спеціальній декларації суми реалізації кукурудзи по якій відсутнє підтвердження що дана продукція є власно вирощеною; встановлено включення до складу податкових зобов'язань по спеціальній декларації суми реалізації насіння гірчиці по якій відсутнє підтвердження, що дана продукція є власно вирощеною; встановлено завищення податкового кредиту в сумі 192 990 грн. в т.ч. травень 2016 року (поставка двигуна Diesel Engine Reman SE 501700). Вважає прийняті податкові повідомлення-рішення правомірними та просить відмовити у задоволенні позову повністю.
07.05.2018 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 04.06.2018.
04.06.2018 підготовче засідання відкладено на 02.07.2018.
02.07.2018 зупинено провадження у справі для надання часу сторонам для примирення до 30.08.2018. В подальшому процесуальний строк для примирення сторін було продовжено до 03.10.2018.
03.10.2018 продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів та відкладено підготовче провадження до 01.11.2018.
01.11.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду у цей же день.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити.
Представник відповідача проти позову заперечив з підстав, викладених у письмовому відзиві на адміністративний позов.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов належить задовольнити частково виходячи із наступного.
З матеріалів справи судом встановлено, що Приватне підприємство «УКР-ЛІТ-АГРО» (код ЄДРПОУ 36090041) зареєстровано як юридичну особу 11.08.2008, місцезнаходженням підприємства є: 71630, АДРЕСА_1.
В період з 17.10.2017 по 06.11.2017 (з урахуванням продовження терміну перевірки) фахівцями ГУ ДФС у Запорізькій області на підставі пп. 20.1.4 п.20.1 ст. 20, п. 77.4 ст. 77 ОСОБА_4 кодексу України, на підставі наказу від 05.10.2017 №2685 та направлень від 13.10.2017 №2159, №2160, від 06.11.2017 №2302, було проведено документальну планову виїзну перевірку Приватного підприємства УКР-ЛІТ-АГРО з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.09.2014 по 30.06.2017, та правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 30.06.2017.
Результати перевірки викладені в ОСОБА_3 від 13.11.2017 №635/08-01-14-17/36090041.
За наслідками перевірки контролюючий орган дійшов висновку про порушення позивачем:
- ст. 185, ст. 186, ст. 188, пп. 189.1 ст. 189, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.5 п. 198.6 ст. 198, п. 209.6 ст. 209 ОСОБА_4 кодексу України в результаті чого занижено податок на додану вартість в сумі 944 464,00 грн., в т.ч. по періодам: січень 2015р. 1336 грн., лютий 2015р. 8837 грн., березень 2015р. 27275 грн., квітень 2015р. 86610 грн., травень 2015р. 117625 грн., червень 2015р. 72527 грн., липень 2015р. 49848 грн., серпень 2015р. 74974 грн., вересень 2015р. 46835 грн., жовтень 2015р. 101758 грн., грудень 2015р. 34515 грн., квітень 2016р. 140000 грн., серпень 2016р. 4500 грн., вересень 2016р. 124834 грн., червень 2016р. 52990 грн.
-ст. 185, ст. 186, ст. 188 пп. 189.1. ст. 189, п. 209.2 ,п. 209.6 ст. 209 ОСОБА_4 кодексу України в результаті чого завищено суми податку на додану вартість що нарахована в особовому рахунку платника та залишається у розпорядженні платника податку для цільового використання в сумі 328 194,00 грн., в тому числі по періодам: квітень 2015р. 74719 грн., травень 2015р. 15841 грн., червень 2015р. 53890 грн., липень 2015р. 45030 грн., серпень 2015р. 4500 грн., вересень 2015р. 46835 грн., жовтень 2015р. 32629 грн., вересень 2016р. 54750 грн.
за що відповідно до норм п. 123.2 статті 123 ОСОБА_4 кодексу України передбачено застосування штрафної санкції в сумі проведених операцій, як відповідного стягнення до бюджету суми податку, що підлягали нарахуванню без застосування податкової пільги;
-ст. 185, ст. 186, ст. 188, п. п. 189.1. ст. 189, п.209.2, п.209.6 ст. 209 ОСОБА_4 кодексу України в результаті чого завищено суми податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету в сумі 54 750,00 грн. в т.ч. за червень 2016 року в сумі 54750 грн.;
-пп.14.1.180 ст.14, п.51.1 ст.51, п. 176.2 а ст.176 ОСОБА_4 кодексу України, щодо своєчасності та повноти нарахування, утримання та сплати (перерахування) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок ОСОБА_4 кодексу України, п.1.2., п. 3.2, п. 3.3., п. 3.4, п.3.5. Порядку заповнення та подання податковими агентами ОСОБА_4 розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників подптаку і сум утриманого з них податку, затвердженого Наказом Міндоходів України від 21.01.2014 №49 Про затвердження форми податкового розрахунку сум доходу нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ) та затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.15 №4 (форма №1ДФ);
-пп. 168.1.2 п. 168.1 ст.168 ОСОБА_4 кодексу України, підприємством ПП УКР-ЛІТ-АГРО несвоєчасно перерахований до бюджету податок на доходи фізичних осіб із заробітної плати за 2015 р. у сумі 187,75 грн., в тому числі: травень 2015 рік - 146,35грн.; червень 2015 рік - 41,40грн;
За несвоєчасне перерахування податку з доходів фізичних осіб відповідно до пп. 129.1.1 п.129.1 ст.129 ОСОБА_4 кодексу України нараховується пеня.
-пп.168.1.2 п.168.1 ст.168 ОСОБА_4 кодексу України, підприємством несвоєчасно перераховано до бюджету податок на доходи фізичних осіб при виплаті орендної плати у сумі 32 371,20 грн. в тому числі: 2014р. - 10020,58 грн.; 2015 рік - 22350,62 грн.
- п . 1 ч.2 ст.6, ч.5 ст.8, ч.8 ст.9 вимоги Закону України Про збір та облік єдиного вв загальнообов'язкове державне соціальне страхування №2464-УІ не нараховано та не перераховано єдиного внеску у сумі 183,55грн.;
-пункту 1 частини 2 статті 6; частини 2, частини 5 статті 8, частини 8 статті 9 ЗаконуУкраїни Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування
-пп.3 п. 11 ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування №2464-УІ, за донарахування органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску.
-п.168.1.2 п.168.1 ст. 168 ОСОБА_4 кодексу України, військовий збір сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподаткованого доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.
ПП УКР-ЛІТ-АГРО у перевіряємому періоді несвоєчасно перераховано до бюджету військовий збір у сумі 2302,33грн., в тому числі: травень 2015 року - 21 грн., червень 2015 року - 0,62грн.; липень 2015 року - 216,82грн.; серпень 2015 року - 987,34грн.; вересень 2015 року - 1076,55грн. За несвоєчасне перерахування військового збору відповідно до пп. 129.1.3 п.129. ОСОБА_4 кодексу України нараховується пеня.
Листом ГУ ДФС у Запорізькій області від 27.11.2017 №19366/10/08-01-14-17 (а.с.78-79 т.1) у зв'язку з технічною помилкою у висновках акту документальної планової виїзної перевірки ПП УКР-ЛІТ-АГРО від 13.11.2017 №№635/08-01-14-17/36090041, внесено зміни до розділу: ВИСНОВОК акту перевірки на сторінці 50, а саме, пункт 2 викладено у наступній редакції:
2. П. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.5, п. 198.6 ст. 198, п. 209.2, п. 209.6, пп. 201.15.1, пп. 209.15.2 п. 209.15 ст. 209 ОСОБА_4 кодексу України за рахунок пільгового ПДВ (нарахованого та перерахованого на спеціальний рахунок по спеціальній декларації сільськогосподарського підприємства) перерахування коштів за дизельне пальне та шини, які використано не в сільськогосподарській діяльності підприємства (не за призначенням) та що не відноситься до виробничих факторів, а саме не підтверджено використання пального за 2015 рік на загальну суму 1 517 704 грн.; не підтверджено придбання для використання в господарській діяльності шин: всього на суму 126 830 грн., за що відповідно до норм п. 123.2 ст. 123 ОСОБА_4 кодексу України передбачено застосування штрафної санкції у сумі проведених операцій, як відповідного стягнення до бюджету суми податку, що підлягали нарахуванню без застосування податкової пільги, з ПП УКР-ЛІТ-АГРО в сумі 1644534 грн.:
Внесено також зміни до Розділу 4 Висновок акту перевірки, а саме пункт 3 виключено.
На підставі висновків акту перевірки від 13.11.2017 №635/08-01-14-17/36090041 ГУ ДФС у Запорізькій області було прийнято податкові повідомлення-рішення:
-форми Р» №0015581417 від 27.11.2017, яким збільшено підприємству грошове зобов'язання за платежем податок на додану вартість на суму 1180580 грн., у т.ч. 944464 грн. за податковим зобов'язанням, та 236116 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями;
- форми «Р» №0015591417 від 27.11.2017, форми «ПС , яким застосовано до позивача штрафні санкції за платежем податок на додану вартість у сумі 1 644 534 грн.
Не погоджуючись із висновками акту перевірки та прийнятими рішеннями, позивач звернувся до суду із даним позовом про їх скасування.
Як суд вбачає зі змісту вищевказаного акту перевірки, підставою для прийняття зазначених податкових повідомлень-рішень стали висновки акту перевірки про не підтвердження використання позивачем пального в господарській діяльності; не підтвердження документально використання шин в господарській діяльності; встановлено включення підприємством до складу податкових зобов'язань по спеціальній декларації суми реалізації сільськогосподарських послуг, по яким відсутнє підтвердження, що дані послуги здійсненні на власних або орендованих потужностях власного виробництва; встановлено включення підприємством до складу податкових зобов'язань по спеціальній декларації суми реалізації кукурудзи по якій відсутнє підтвердження що дана продукція є власно вирощеною; встановлено включення до складу податкових зобов'язань по спеціальній декларації суми реалізації насіння гірчиці по якій відсутнє підтвердження, що дана продукція є власно вирощеною; встановлено завищення податкового кредитув сумі 192 990 грн. в т.ч. травень 2016 року (поставка двигуна Diesel Engine Reman SE 501700). Вирішуючи даний спір суд виходить з наступного.
Під час розгляду справи судом встановлено, що ПП УКР-ЛІТ-АГРО у періоді, що перевірявся є платником єдиного податку 4 групи, здійснює діяльність з вирощування сільськогосподарської продукції, є платником податку на додану вартість.
Згідно з ОСОБА_3 перевірки ГУ ДФС у Запорізькій області від 13.11.2017 (сторінки 5-6), встановлено, що за перевіряємий період документально не підтверджено актами списання дизельного пального на самостійно проведені сільськогосподарські роботи та списання відповідної кількості пального на власні транспортні засоби з зазначенням марки, номеру транспортного засобу, сільськогосподарської машини та проведених на них сільськогосподарських робіт за 2015 р. в кількості 101 062 л. на загальну суму 1 212 744 грн.
Як свідчать матеріали справи ПП УКР-ЛІТ- АГРО використовувалася як власна, так і залучена для тимчасового користування сільгосптехніка.
Безпосередньо у 2015 році ПП УКР-ЛІТ-АГРО здійснювало господарську діяльність, а саме польові роботи - за допомогою власних тракторів марки JOHN DEERE 8310 R №16200АР, та JOHN DEERE 7530 №04113АР.
Також відповідно до договору позички транспортного засобу № П02/2015 від 25.06.2015 комбайн зернозбиральної марки JOHN DEERE 2066, 1998р. випуску, державний номер 01681АР підприємство позивача виконувало роботи і за допомогою залученої техніки.
Також між ПП УКР-ЛІТ-АЕРО та ФОП ОСОБА_5 було укладено договір про надання транспортних послуг № 01/01-1 від 04.01.2015 для перевезення сільськогосподарської продукції згідно умов даного договору, а саме п.п. 4.8 п. 4 до обов'язку замовника входить забезпечення виконавця паливно-мастильними матеріалами, запасними частинами для ремонту, та технічного обслуговування вантажного автомобіля.
Фактичне виконання умов вищезазначеного договору здійснювалось транспортним засобом ОСОБА_6 модель 1840, АР 05-66 СА.
Відповідальною особою за паливно-мастильні матеріали для заправки власної та тимчасово залученої техніки, згідно наказу ПП УКР-ЛІТ-АГРО № 4 від 03.01.2015 був директор підприємства ОСОБА_7
Списання дизельного пального відбувалось на підставі актів списання ПММ, та первинних документів: відомості на відпуск нафтопродуктів (з зазначенням транспортного засобу, датою видачі, найменування ПММ, кількістю відпущеного ПММ, особистий підпис, та ПІБ водія); облікового листа тракториста-машиніста (у якому зазначена дата, марка трактору, місцевість виконання робіт, вид робіт, одиниці виміру, кількість відроблених годин, фактичне виконання (га), витрати пального, ПІБ тракториста-машиніста та його особистий підпис); подорожні листи.
Всього у 2015 році ПП УКР-ЛІТ-АГРО використано на виробничі потреби (заправка техніки) дизпалива у кількості 101 062 літрів на суму 1 264 752,78 грн.
Крім того, у 2015 році ПП УКР-ЛІТ-АГРО було придбано шини, а саме:
- на підставі рахунку № АГ 304 ТОВ Агрошина від 20.02.2015 року здійснено оплату платіжним дорученням №1885 від 23.02.2015р. на загальну суму - 40 665,0 грн., отримання шин підтверджується видатковою накладною № АГ 125 від 24.02.2015р. (2 шт. шина 16,5/70-18 КФ-97 нс 10 БШК);
- на підставі рахунку № НОМЕР_1 ТРАКШИНА ПЛЮС від 26.08.2015 року здійснено оплату платіжним дорученням №2202 від 26.08.2015р. на загальну суму 48 500 грн. Поставка шин підтверджується видатковою накладною №579 від 31.08.2015р. на суму - 23 500,00 грн. (1шт. шина Cultor 18.4- 30 AS-Agri 13 12PRTT), видатковою накладною №545 від 31.08.2015р. (1шт. шина РОСАВА 650/75R32 172 А8 ТR -07 з кам);
- на підставі рахунку № АГ 2062 ТОВ Агрошина від 14.08.2015 року здійснено оплату платіжним дорученням № 2189 від 18.08.2015 р. на загальну суму - 76 260 грн. Поставка ТМЦ підтверджується видатковою накладною № АГ 1159 від 18.08.2015 р.(2 шт. шина 30,5 RЗ2 Ф81 172А8 БШК);
- на підставі рахунку № АГ 471 ТОВ Агрошина від 12.03.2015 року оплата була здійснена платіжним дорученням №1921 від 26.03.2015 р. на загальну суму - 8250,0 грн. Поставка ТМЦ підтверджується видатковою накладною № АГ 198 від 12.03.2015 р.(1 шт. шина 385/65R22,5 20PRTR692 Triangle).
Щодо зауваження перевіряючих, яке стосується не підтвердженого використання придбаних шин для комбайна в кількості 4 шт. на суму 99 170 грн. в вересні 2016 року при тому, що комбайн придбано тільки в травні 2016р. Суд звертає увагу, що комбайн придбаний підприємством у травні 2016 року не новий, а 2001 року випуску, тобто вже тривалий час знаходився у використанні, по підтверджується документами на право власності, тому і потребував негайної заміни шин у вересні 2016 року.
Крім того встановлено, що на балансі підприємства перебуває:
- вантажний автомобіль МАN, дизельний, який було обстежено та складено відомість дефектів від 20.09.2016 р., а саме виникла потреба заміни авто шини у кількості - 1 шт., які було замінено, про що складено акт установки шин від 25.09.2016р.;
- причеп KRONE ADW 27, який було обстежено та складено відомість дефектів від 23.09.2016р., у зв'язку з виникненням вимоги заміни авто шини - у кількості - 2 шт., які було замінено; про що було складено акт установки шин від 25.09.2016р.;
-комбайн зернозбиральний JOHN DEERE 9650 W, серійний номер НО 9650W 690352,2001 який було обстежено, та складено:
а) відомість дефектів від 25.05.2016р., а саме виникла вимога заміни авто шини у кількості - 5 шт., які було замінено про що складено акт установки шин від 30.05.2016;
б) відомість дефектів від 10.09.2016р., а саме виникла вимога заміни авто шини у кількості - 2шт., які було замінено; про що складено акт установки шин від 15.09.2016 .
Щодо неможливості підтвердити придбання для використання в господарській діяльності шин придбаних і у 2016 році, а саме:
- 540/65/R30 (21.3/R30) Cultor Radal-65 150D/153А8 (14PR)TL у кількості 2 шт.;
- 800/65 R 32 (30,5 R 32) БШК Ф -81 172 А8 (16 PR) у кількості 2 шт.
Придбання вказаних шин здійснювалось у ТОВ Агрошина , оплата здійснена платіжним дорученням № 207 від 13.09.2016 на загальну суму 175 692 грн., поставка ТМЦ підтверджується видатковою накладною № АГ 593 від 14.09.2016р. (12шт.).
Також на балансі підприємства перебуває:
- трактор JD сер.L07530 G520950 який було обстежено, та складено відомість дефектів від 10.09.2016р., на підставі чого виникла необхідність заміни авто шини у кількості - 2 шт., які було замінено; про що складено акт установки шин від 15.09.2016р.
Щодо зазначених в акті порушень пов'язаних із наданням сільськогосподарських послуг ПП УКР-ЛІТ-АГРО .
На балансі підприємства станом на 01.01.2015 значиться сільськогосподарська техніка:
- глубокорихлітель SJ-5-7-SR50 18
- глубокорихлітель SJ-9-9-SR з катком SJ-9-SR50;
- культиватор Wi1-Rich3400;
- сівалка пневматична с суцільного висіву HORSCH Агро-Союз моделі ATD 9.35;
- розкидач мінеральних добрив KVERNELAND Exacta CL, навісний (з тентом), дводисковий, бункер 1 100 л.;
- трактор 8310R ОСОБА_7 1RW8310RСDР075592;
- трактор JD 7530 сер.ном. L07530G520950;
- сівалка Great Plains;
- оприскувач причіпний тракторний Major 3200 DРА АХ.28М
Також, позивачем відповідно до договору позички сільськогосподарського обладнання № П01/2015 від 25.01.2015 використовується у господарській діяльності борона пружинна ЗБР-24 та борона дискова БДТ-7.
Також підприємство використовувало згідно договору позички № П02/2015 від 25.06.2015 комбайн зернозбиральний марки JOHN DEERE 2066, 1998р. випуску, номерний знак НОМЕР_2.
Крім того, позивачем придбано у 2016 наступну техніку, а саме:
- сівалка зернова прямого висіву HORSCH Ргоnto 12NT, без маркера - жовтень 2016р.;
- культиватор Tiger-MATE (12.2 м) - червень 2016р.;
- жниварка навісна JOHN DEERE 920 F 1998 р.в.- травень 2016р.;
- комбайн зернозбиральний JOHN DEERE 9650W- травень 2016р.;
- сівалка точного висіву HORSCH - квітень 2016р.
- обприскувач самохідний BERTHOUD RAPTOR 3240 AXIALE 32v - травень 2016р.
У 2015 році gозивач надавав сільськогосподарські послуги ТОВ "ТАНДЕМ- АЛЬФА", ТОВ Тандем , ФЕРМЕРСЬКОМУ ОСОБА_8".
Виконання вказаних робіт підтверджується первинними документами, а саме: договір на виконання робіт, актами надання послуг, платіжними дорученнями.
Щодо неможливості підтвердити вирощування позивачем кукурудзи в попередніх періодах.
Відповідно до оборотно- сальдових відомостей ПП УКР-ЛІТ-АГРО за 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 по рахунку 271 відобрражено оприбуткування власно вирощеної кукурудзи: 2011 - 855 т., 2012 - 488 т., 2013 - 303 т., 2014 - 0т, 2015 - 0 т.
При співставленні даних регістрів бухгалтерського обліку ПП УКР -ЛІТ-АГРО по рахунку 271, щодо кількості власно вирощеної кукурудзи за період 2011-2015 рр. із формами 16-сг (річна) затверджена наказом Держкомстату України №234 від 21.06.2010 за 2011 рік та №50-сг (річна) затверджена наказом Держстату України №301 від 17.07.2012 за період 2012-2015 рр. відхилення між даними не встановлено.
Проте, встановлено, що крім операцій із власно вирощеною кукурудзою у період 2014-2015 рр. у бухгалтерському та податковому обліку ПП УКР-ЛІТ-АГРО відображені господарські операції з придбання та реалізації кукурудзи від ТОВ Тандем-Альфа у кількості 2019 т., що оформлено видатковими накладними ВН№н000000017 від 26.09.2014 на суму 170000 грн.; ВН№н000000018 від 27.09.2017 на суму 168000 грн., ВН№н000000019 від 28.09.2014 на суму 100000 грн.
У 2015році придбана позивачем кукурудза була реалізована покупцю ФОП ОСОБА_9 за видатковою накладною №33 від 06.08.2015 на суму 442818 грн.
Щодо не підтвердження віднесення до складу податкових зобов'язань по спеціальній декларації зобов'язання по реалізації гірчиці.
Як свідчать матеріали справи, 20.03.2015 ПП Укр-Літ-Агро посіяло 1330 кг. гірчиці Запоріжанка-1 реп.п. 132-14 на земельній ділянці площею 66 га на території Нововодянської сільської ради. 15 та 16 липня 2015 р. на вищеозначеній земельній ділянці був зібраний урожай гірчиці у кількості 130 тон та передано на зберігання на зерновий склад, що належить ФОП ОСОБА_7 за адресою : Запорізька обл., Василівський р-н, с. Балки, вул. Садова, 240. Вищезазначена гірчиця зберігалась на зерновому складі та була реалізована у квітні 2016р. 70тн та вересні 2016 року - 60тн. Дані операції підтверджуються первинними документами, а саме:
-придбання гірчиці Запоріжанка-1 підтверджується видатковою накладною №46 від 09.02.2015 р. в кількості 1150,0 кг., та видатковою накладною №119 від 18.03.2015 в кількості 180 кг. оплата була здійснена платіжним дорученням №1851 від 27.01.2015; посів гірчиці підтверджується актом № 11 Витрати насіння і садивного матеріалу від 20.03.2015 р. за березень 2015р; польові роботи щодо вирощування гірчиці підтверджуються обліковими листами тракториста-машиніста; перевезення збіжжя гірчиці підтверджується товарно-транспортними накладними; договором складського зберігання зернових та олійних культур між позивачем та ФОП Шарапов від 03.01.2015 № 03/01.2; актами надання послуг щодо зберігання зернових та олійних культур.
Щодо використання коштів, які відраховувалися на спеціальний рахунок, який було відкрито згідно зі статтею 209 ОСОБА_4 кодексу України.
Вказане твердження спростовується банківськими виписками зі спеціального рахунку № 26041060172327 відкритого у ПАТ КБ Приватбанк , МФО 319399.
Так, за 2015 рік на вказаний рахунок надійшли пільгові кошти (відшкодування нарахованого ПДВ) у сумі 1 457 816,86 грн., які у 2015 році були використані підприємством для виробництва сількогосподарських товарів/послуг, а саме: для придбання дизельного пального для сільгосптехніки: платіжними дорученнями №1889 від 23.02.2015р., №2047 від 05.06.2015р. , №2073 від 18.06.2015р. , №2162 від 04.08.2015р. ,№2253 від 16.09.2015р. ,№2380 від 09.10.2015р, №2576 від 18.11.2015р. , №2625 від 30.12.2015р. - 15800,00 грн. Для придбання шин для сільгосптехніки: платіжне доручення №1885 від 23.02.2015р., платіжне доручення №2202 від 26.08.2015р.
Таким чином у 2015 році за рахунок пільгового ПДВ підприємством були перераховані грошові кошти за дизельне пальне та шини у сумі 720371,30 грн. З розрахункових рахунків за власні кошти були перераховані грошові кошти за дизельне пальне та шини у сумі 1 823 906,75 грн.
Щодо права на податковий кредит з ПДВ по взаємовідносинам з ТОВ Протонн ЛТД .
Як свідчать матеріали справи, 15.05.2016 комісією позивача складено відомості дефектів, згідно якої було встановлено, що двигун і коробка швидкостей та тракторі JOHN DEERE 8310 R серії 1RW8310RCDP075592, що перебуває на балансі підприємства, непридатні для подальшого використання та підлягають заміні.
У зв'язку з чим між позивачем (покупцем) та ТОВ Протонн ЛТД укладено договір поставки №20.05.16 від 20.05.2016. Згідно додатка №1 від 20.05.2016 до Договору товар що придбавався: двигун Diesel Engine Reman SE501700 1 шт., коробка швидкостей Transmission Reman RE257325 1 шт. На підтвердження поставки товару надано товарно-транспортну накладну №20/05 від 20.05.2016 (перевізник ТОВ Гюйс НВТ ), видаткова накладна №75 від 20.05.2016. Оплата за отриманий товар здійснена 27.05.2016 позивачем згідно платіжного доручення №67, шляхом перерахування грошових коштів на рахунок ТОВ Протонн ЛТД №26006455018654 у сумі 1 157 940 грн.
Відповідно до ОСОБА_3 приймання - здачі відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об'єктів від 31.05.2016 зазначено, що у період з 25.05.2016 по 30.05.2016 трактор знаходився на ремонті.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи суд виходить із наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює ОСОБА_4 кодекс України №2755-VI від 02.12.2010 (надалі - ПК України). Зокрема ПК України визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (абз. 1 п. 1.1 ст. 1 ПК України).
Згідно з пп. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПК України, господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Пунктом 44.1 ст.44 ПК України передбачено, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Відповідно до п.185.1 ст. 185 ОСОБА_4 кодексу України, об'єктом оподаткування є операції платників податку з:
а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;
б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;
в) ввезення товарів на митну територію України;
г) вивезення товарів за межі митної території України;
е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.
З метою оподаткування цим податком до операцій з ввезення товарів на митну територію України та вивезення товарів за межі митної території України прирівнюється поміщення товарів у будь-який митний режим, визначений Митним кодексом України.
За приписами п.189.1 ст. 189 ОСОБА_4 кодексу України, у разі здійснення операцій відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу база оподаткування за необоротними активами визначається виходячи з балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), а за товарами/послугами - виходячи з вартості їх придбання.
У відповідності до п.198.5 ст. 198 ОСОБА_4 кодексу України, платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, відповідні податкові накладні за товарами/послугами, необоротними активами, під час придбання або виготовлення яких суми податку були включені до складу податкового кредиту, у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання починають використовуватися:
а) в операціях, що не є об'єктом оподаткування відповідно до статті 196 цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу);
б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу);
в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;
г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.
За змістом п.135.2 ст.135, п.138.2 ст.138 ПК України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування та доходи визначаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат та отримання ним доходів, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
Пункт 138.1 ст.138 ПК України визначає витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, які складаються, зокрема, із витрат операційної діяльності. У п.138.1.1 цієї ж статті визначено, що такі витрати включають собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та інші витрати, які беруться для визначення об'єкта оподаткування з урахуванням пунктів 138.2, 138.11 цієї статті, пунктів 140.2-140.5 ст.140, статей 142 і 143 та інших статей цього Кодексу, які прямо визначають особливості формування витрат платника податку.
Підпунктом 139.1.9 п.139.1 ст.139 ПК України передбачено, що не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
Відповідно до пп. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Згідно з п. 198.3 ст. ст. 198 ПК України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг;
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті.
Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п. 198.6 ст. 198 ПК України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Відповідно до п.209.13 ст.209 ОСОБА_4 кодексу України, сільськогосподарське підприємство - суб'єкт спеціального режиму оподаткування подає податкову декларацію у строки та в порядку, що встановлені для інших платників податку. Форма податкової декларації, яка подається сільськогосподарським підприємством - суб'єктом спеціального режиму оподаткування, затверджується відповідно до пункту 201.15 статті 201 цього Кодексу.
Згідно із пп.209.15.1 п. 209.15 ст.209 ОСОБА_4 кодексу України, виробничі фактори, за рахунок яких сформовано податковий кредит:
а) товари/послуги, які придбаваються сільськогосподарським підприємством для їх використання у виробництві сільськогосподарської продукції, а також основні фонди, які придбаваються (споруджуються) з метою їх використання у виробництві сільськогосподарської продукції.
Суд зазначає, що, відповідно до ч.4 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі - Закон № 996-ХІV) визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення, а його статтею 3 передбачено, що бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Відповідно до ч.1 ст. 9 Закону № 996-ХІV, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.
Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена також в пп.1.2 п.1, пп.2.1 п.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.1995, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за № 168/704 (далі - Положення), первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.
Відповідно до ч. 2 ст. 9 вказаного Закону та п.2.4 Положення, первинні документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях та повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Згідно з п.2.15 та п.2.16 вищевказаного Положення, забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам.
Таким чином, для надання юридичної сили і доказовості первинні документи повинні бути складені відповідно до вимог чинного законодавства та не порушувати публічний порядок. Крім того, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.
Згідно з ст. 1 Закону № 996-ХІV, господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства. Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
З урахуванням викладеного, для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції - дії або події, що спричинили реальні зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства, тобто майновому стані платника податків.
Суд зазначає, що оглянуті первинні документи містять назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; особистий підпис особи, яка брала участь у здійсненні господарської операції; первинні документи виписані реально існуючими на час вчинення угоди суб'єктами права.
Тобто, надані первинні бухгалтерські документи по формі та за змістом відповідають вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» та Положення.
Між тим, за приписами статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Судом досліджено ОСОБА_3 експерта №285 за результатами проведення економічної експертизи 28.08.2018, складений Судовим експертом ОСОБА_10 (а.с.142-225 т.4).
Зі змісту висновку експерта судом встановлено, що відповідно до проведеного дослідження:
1.Висновки ОСОБА_3 від 13.11.2017 за №635/08-01-14-17/36090041 щодо заниження податку на додану вартість в сумі 944464 грн.:
-документально підтверджуються у сумі 9000 грн. в тому числі по податковим періодам: серпень 2015 р. - в сумі 4500 грн., серпень 2016 року в сумі 4500 грн.
-документально не підтверджуються в сумі 935464 грн. (по іншим періодам).
2. ОСОБА_3 від 13.11.2017 за №635/08-01-14-17/36090041 в редакції Листа про внесення змін до ОСОБА_3 перевірки від 27.11.2017 №19366/10/01-01-1417 щодо перерахування коштів за рахунок пільгового ПДВ (нарахованого та перерахованого на спеціальний рахунок по спеціальній декларації сільськогосподарського підприємства) за дизельне пальне та шини, які використано не в сільськогосподарській діяльності підприємства (не за приначенням) та що не відноситься до виробничих факторів - документально не підтверджуються у тому числі за дизельне пальне у 2015 році на загальну суму 1517704 грн., за шини 126830 грн.
У судовому засіданні представник позивача визнав порушення щодо заниження податку на додану вартість по податковим періодам: серпень 2015 р. - в сумі 4500 грн., серпень 2016 року в сумі 4500 грн., всього на суму 9000 грн.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З урахуванням викладеного, адміністративний позов є частково необґрунтованим та підлягає частковому задоволенню, а саме в частині визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області №0015591417 від 27 листопада 2017 року; №0015581417 від 27 листопада 2017 року в частині збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 1169330 грн., у тому числі: за основним зобов'язанням у розмірі 935464 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 233866 грн.
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи вищезазначене та керуючись ст.ст. 2, 9, 77, 78, 90, 139, 243 - 246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області №0015591417 від 27 листопада 2017 року.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області №0015581417 від 27 листопада 2017 року в частині збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 1169330 грн., у тому числі: за основним зобов'язанням у розмірі 935464 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 233866 грн.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (місцезнаходження: 69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, б. 166, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 39396146) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «УКР-ЛІТ-АГРО» (місцезнаходження: 71630, Запорізька область, м. Дніпророудне, вул. Центральна, б. №33, кв. 69, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 36090041) судові витрати у розмірі 42207 грн. 96 коп.
Рішення суду набирає законної сили у порядку та строки, передбачені ст. 255 КАС України та може бути оскаржене у порядку та строки, передбачені ст.ст. 293, 295, 296 та 297 КАС України.
Повний текст рішення складено та підписано 12.11.2018.
Суддя Н.В. Стрельнікова
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2018 |
Оприлюднено | 22.12.2018 |
Номер документу | 78758965 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні