Постанова
від 11.12.2018 по справі 822/1735/18
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 822/1735/18

Головуючий у 1-й інстанції: Тарновецький І.І.

Суддя-доповідач: ОСОБА_1

11 грудня 2018 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Сапальової Т.В.

суддів: Совгири Д. І. Курка О. П. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Бондаренко С.А.,

представника відповідача: ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Комунальної організації "Вузлова лікарня станції Шепетівка" на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 15 серпня 2018 року у справі за адміністративним позовом Комунальної організації "Вузлова лікарня станції Шепетівка" до ОСОБА_3 районної ради Хмельницької області, за участю третьої особи без самостійних вимог: ОСОБА_3 районна центральна лікарня, про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В :

в грудні 2017 року комунальна організація "Вузлова лікарня станції Шепетівка" звернулася до Хмельницького окружного адміністративного суду з адміністративним позов до ОСОБА_3 районної ради Хмельницької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ОСОБА_3 центральна районна лікарня, про визнання протиправним та скасування рішення ОСОБА_3 районної ради Хмельницької області (VII скликання) "Про припинення юридичної особи - комунальної організації "Вузлова лікарня станції Шепетівка" в результаті реорганізації шляхом приєднання до юридичної особи - комунальна організація "ОСОБА_3 центральна районна лікарня" від 11.05.2018 № 1/30-2018.

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 15 серпня 2018 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись з прийнятим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити нове рішення про задоволення позовних вимог. В апеляційній скарзі апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з'ясування всіх обставин справи, що призвело до неправильного її вирішення.

Зокрема, в обґрунтування апеляційної скарги позивач зазначає про те, що ліквідація комунальної організації "Вузлова лікарня станції Шепетівка" призведе до обмеження права територіальної громади на доступ до медичного обслуговування.

Відповідач у відзиві на апеляційну скаргу зазначає про те, що оскаржуване рішення не призведе до обмеження права громадян на доступ до медичного обслуговування, оскільки комунальна організація "Вузлова лікарня станції Шепетівка" реорганізовується, а не ліквідовується.

Відзив на апеляційну скаргу від відповідача третьої особи на адресу Сьомого апеляційного адміністративного суду не надходив, що відповідно до ч.4 ст.304 КАС України не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.

Позивач повноважних представників в судове засідання не направив, хоча повідомлявся про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, що підтверджується матеріалами справи.

Відповідно до ч.2 ст.313 КАС України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечив проти доводів апеляційної скарги, у зв'язку з чим просив залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що комунальна організація "Вузлова лікарня станції Шепетівка", зареєстрована, як юридична особа, код ЄДРПОУ 01110937.

Згідно зі статутом власником комунальної організації "Вузлова лікарня станції Шепетівка" є територіальна громада Шепетівського району, від імені та в інтересах якої виступає ОСОБА_3 районна рада.

06.04.2018 року голова ОСОБА_3 районної державної адміністрації запропонував голові ОСОБА_3 районної ради внести на розгляд чергової сесії ОСОБА_3 районної ради питання "Про реорганізацію "Вузлової лікарні станції Шепетівка" Шепетівського району шляхом приєднання до ОСОБА_3 центральної районної лікарні.

10.04.2018 року голова ОСОБА_3 районної ради прийняв розпорядження "Про скликання чергової (30-ї) сесії ОСОБА_3 районної ради VII, яким запропоновано депутатам районної ради, серед інших, розглянути питання про "Про реорганізацію "Вузлової лікарні станції Шепетівка" Шепетівського району шляхом приєднання до ОСОБА_3 центральної районної лікарні.

11.05.2018 року на пленарному засіданні 30-тої (чергової) сесії ОСОБА_3 районної ради Хмельницької області (VII скликання) прийнято рішення "Про припинення юридичної особи - комунальної організації "Вузлова лікарня станції Шепетівка" в результаті реорганізації шляхом приєднання до юридичної особи - комунальна організація "ОСОБА_3 центральна районна лікарня" від 11.05.2018 року № 1/30-2018.

Не погодившись з вказаним рішенням відповідача, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржуване рішення прийнято відповідач діяв на підставі, у межах та у спосіб, що передбачені чинним законодавством, та з дотриманням процедури передбаченої Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції по суті заявлених позовних вимог, виходячи з наступного.

Відповідно до ч.1 ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Згідно з ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів місцевого самоврядування визначені Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97).

Згідно зі ст.25 Закону № 280/97 сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до п.30 ч.1 ст.26 Закону № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема, прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.

Відповідно до ч. 1 ст. 59 Закону № 280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Згідно з положеннями статуту комунальна організація "Вузлова лікарня станції Шепетівка" - заклад, заснований на майні спільної власності територіальних громад сіл, селищ Шепетівського району. Власником комунальної організації "Вузлова лікарня станції Шепетівка", як цілісного майнового комплексу, є територіальна громада Шепетівського району, від імені та в інтересах якої виступає ОСОБА_3 районна рада.

Таким чином, до компетенції ОСОБА_3 районної ради належать питання створення, реорганізації та ліквідації комунальних організацій, зокрема, комунальної організації "Вузлова лікарня станції Шепетівка".

Відповідно до ст.22 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" місцева державна адміністрація забезпечує організацію роботи медичних закладів по поданню допомоги населенню.

Згідно з ч.3 ст.35 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" голови місцевих державних адміністрацій, їх заступники, керівники структурних підрозділів місцевої державної адміністрації або їх представники мають право бути присутніми на засіданнях органів місцевого самоврядування та бути вислуханими з питань, що стосуються їх компетенції.

З матеріалів справи судом встановлено, що ініціатором внесення питання "Про реорганізацію "Вузлової лікарні станції Шепетівка" Шепетівського району шляхом приєднання до ОСОБА_3 центральної районної лікарні, був голова ОСОБА_3 районної державної адміністрації, що підтверджується листом № 7/02-32-757/2018 від 29.03.18 року.

Отже, голова районної державної адміністрації уповноважений ініціювати питання, пов'язані з організацією роботи медичних закладів по поданню допомоги населенню.

Крім того, судом встановлено, що оскаржуване рішення прийнято на пленарному засіданні 30-тої (чергової) сесії ОСОБА_3 районної ради Хмельницької області (VII скликання) підтримано усіма депутатами ОСОБА_3 районної ради одноголосно.

З урахуванням наведеного колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що оскаржуване рішення ОСОБА_3 районної ради прийнято в межах повноважень та з дотриманням встановленої законом процедури.

Оцінюючи доводи апеляційної скарги про те, що оскаржуване рішення районної ради може вплинути на доступ громадян до медичного обслуговування, гарантованого Конституцією України, колегія суддів виходить з наступного.

Відповідно до ст.3 Закону України "Основи законодавства України про охорону здоров'я" від 19.11.1992 № 2801-XII (далі - Закон № 2801-XII) мережа закладів охорони здоров'я - сукупність закладів охорони здоров'я, що забезпечують потреби населення у медичному обслуговуванні на відповідній території;

Відповідно до ст. 16 Закону № 2801-XII, планування розвитку мережі державних і комунальних закладів охорони здоров'я, прийняття рішень про її оптимізацію, створення, реорганізацію, перепрофілювання державних і комунальних закладів охорони здоров'я здійснюються відповідно до закону органами, уповноваженими управляти об'єктами відповідно державної і комунальної власності.

Отже, чинним законодавством передбачена можливість реорганізації закладів охорони здоров'я за рішенням уповноваженого органу.

Відповідно до положень ст. 49 Конституції України у державних і комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається безоплатно. Існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена.

З матеріалів справи судом встановлено, що відповідно до пояснювальної записки до проекту рішення ОСОБА_3 районної ради Хмельницької області від 11.05.2018 № 1/30-2018 (т.1 а.с.204) проект рішення розроблений з метою оптимізації (реорганізації) мережі медичних закладів для вирішення проблеми забезпечення фінансовим ресурсом медичних закладів, які перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ Шепетівського району в поточному та наступних бюджетних періодах та усунення дублювання функцій у наданні медичної допомоги жителям району закладами охорони здоров'я.

Згідно з протоколом засідання "круглого столу" на тему "Медицина Шепетівщини - проблеми та шляхи їх вирішення у світлі впровадження реформи системи охорони здоров'я" від 28 березня 2018 року (т.1, а.с.208-220) першочерговою проблемою для місцевого бюджету є погашення заборгованості та своєчасна виплата заробітної плати, медичної субвенції для фінансування трьох медичних закладів вторинного рівня недостатньо у зв'язку з чим відсутні кошти для придбання медичного обладнання та апаратури, медикаментів у зв'язку з чим вказані медичні заклади вторинного рівня запропоновано об'єднати в один заклад. При цьому на базі комунальної організації "Вузлова лікарня станції Шепетівка" запропоновано створити терапевтичне та неврологічне відділення центральної лікарні, на місці хірургії - хосписне відділення на 7 ліжок.

Судом досліджувалось та враховано ту обставину, що відповідно до витягу з протоколу тридцятої (чергової) сесії ОСОБА_3 районної ради Хмельницької області від 11 травня 2018 року (т.2, а.с.1-20) приєднання вузлової лікарні до центральної районної лікарні дасть можливість забезпечити роботою значну частину медперсоналу, планується залишити на базі вузлової лікарні окремого структурного підрозділу на засадах медичного страхування в складі ЦРЛ, зокрема, планується залишити приймальне відділення, терапевтичне відділення, неврологічне відділення, "хоспіс", ренгенологічний кабінет, кабінет УЗД, кабінет функціональної діагностики, фізіотерапевтичний кабінет, ендоскопічний кабінет, клініко-діагностична лабораторія, адміністративно-обслуговуючий та обслуговуючий персонал. Крім того, голова ОСОБА_3 районної ради ОСОБА_4 зазначив про те, що до 2015 року вузлова лікарня фінансувалась Укрзалізницею, у 2015 році вузлова лікарня передана на районний бюджет, що призвело до додаткових витрат з місцевого бюджету. Водночас, голова ОСОБА_3 районної ради ОСОБА_4 з метою забезпечення прав працівників залізниці запропонував залишити на базі комунальної організації "Вузлова лікарня станції Шепетівка" ліцензовану лікарсько-експертну комісію і взяв на себе зобов'язання з організації отримання відповідної ліцензії.

Вивчені судом матеріали, зокрема, копія оскаржуваного рішення (т.1, а.с.67-69), пояснювальна записка до проекту рішення від 11.05.2018 № 1/30-2018 (т.1 а.с.204), протокол засідання "круглого столу" на тему "Медицина Шепетівщини - проблеми та шляхи їх вирішення у світлі впровадження реформи системи охорони здоров'я" від 28 березня 2018 року (т.1, а.с.208-220), витяг з протоколу тридцятої (чергової) сесії ОСОБА_3 районної ради Хмельницької області від 11 травня 2018 року (т.2, а.с.1-20) свідчать про те, що при вирішенні питання про реорганізацію комунальної організації "Вузлова лікарня станції Шепетівка" були враховані всі обставини, зокрема, збереження матеріальної бази, створення на базі вузлової лікарні ряду відділень, дотримання прав працівників при вивільненні посад у зв'язку зі скороченням штату

Таким чином, реорганізація комунальної організації "Вузлова лікарня станції Шепетівка" не передбачає ліквідацію лікарні, а відтак порушення норм ст. 49 Конституції України при прийнятті оскаржуваного рішення відсутні.

Колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та повністю спростовуються встановленими у справі обставинами.

Відповідно до статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі вищевикладеного колегія суддів дійшла висновку про те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а відтак рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 15 серпня 2018 року слід залишити без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Комунальної організації "Вузлова лікарня станції Шепетівка" залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 15 серпня 2018 року - без змін.

Скасувати заходи забезпечення адміністративного позову, застосовані на виконання ухвали Хмельницького окружного адміністративного суду від 15 травня 2018 року.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати прийняття відповідно до ч.1 ст.325 КАС України.

Згідно з ч.1 ст. 329 КАС України касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Постанова суду складена в повному обсязі та підписана 21 грудня 2018 року.

Головуючий ОСОБА_1 Судді ОСОБА_5 ОСОБА_6

Дата ухвалення рішення11.12.2018
Оприлюднено23.12.2018
Номер документу78798548
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1735/18

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Постанова від 16.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 11.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Постанова від 11.12.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 21.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 19.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 19.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні