Рішення
від 14.12.2018 по справі 914/1221/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14.12.2018 Справа №914/1221/18

За позовом: Громадської організації Львівська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства Динамо України (79026, м. Львів, вул. Янева, 10; ідент.код 02941801)

до Відповідача: Львівського комунального підприємства Зелений Львів (79020, м.Львів, вул. Варшавська, 49; ідент.код 05472519),-

Третя особа-1 (на стороні Відповідача), що не заявляє самостійних вимог стосовно предмету спору: Львівська міська рада (79000, м.Львів, пл.Ринок, 1; ідент.код 04055896),

Третя особа-2 (на стороні Відповідача), що не заявляє самостійних вимог стосовно предмету спору: Дочірнє підприємство Парк-Високий Замок Львівського комунального підприємства Зелений Львів (79019, м.Львів, вул.Високий Замок, 1; ідент.код 31804324), -

про: відшкодування збитків у сумі 119440,80грн., завданих падінням аварійного дерева.

Суддя: Стороженко О.Ф.

Секретар: Мазуркевич М.Р.

Представники:

Позивача: ОСОБА_1 - Довіреність №329 від 07.08.2018; ОСОБА_2 - Ордер Серія ЛВ №155 від 05.06.2018;

Відповідача: ОСОБА_3 - Довіреність №369 від 09.07.2018;

Третьої особи-1: ОСОБА_4 - Довіреність №2901/вих.-62 від 18.01.2018;

Третьої особи-2: не з'явився.

Процесуальні дії вчинено судом у приміщенні Господарського суду Львівської області: зал судового засідання №11.

Громадською організацією Львівська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства Динамо України подано Позовну заяву з вимогою про стягнення з Львівського комунального підприємства Зелений Львів збитків у сумі 119440,80грн., завданих падінням, на дах будівлі, аварійного дерева, що росло у ОСОБА_5 Залізна Вода (ОСОБА_5 якого є Відповідач).

Крім цього, Позивачем подано Відповідь на відзив.

Позивачем підставами заявленої вимоги зазначено:

1)14.09.2015 Громадська організація Львівська обласна організація фізкультурно - спортивного товариства Динамо України (надалі - ГО ЛОО ФСТ Динамо України ) зверталася із ОСОБА_6 (проханням) № 390 до ДП Парк Високий замок та повідомила про те, що спортивний комплекс боротьби і боксу з гуртожитком водного басейну Динамо , по вул. Стуса,4, у місті Львові, межує з півдня і сходу з лісопарком Залізні Води . Біля будівлі спортзалів з півдня, на відстані 5-6 метрів, росте стародавній бук, в діаметрі до 100 см., гілки якого вже лежать на даху гуртожитку.

2)17.02.2016 ГО ЛОО ФСТ Динамо України зверталася із ОСОБА_6 (проханням) № 65 до Сихівської районної адміністрації міста ОСОБА_6 й просила, з метою уникнення пошкодження будинку та для безпеки відвідувачів парку і спортивного залу, зрізати аварійне дерево або виконати формуючу обрізку.

3)31.10.2016 ГО ЛОО ФСТ Динамо України зверталася із ОСОБА_6 (проханням) № 436 до міського голови й просила, з метою усунення можливих нещасних випадків, дати доручення відповідним службам зрізати сухе дерево і виконати формуючу обрізку крони.

4)18.09.2017 ГО ЛОО ФСТ Динамо України повторно зверталася із ОСОБА_6 (проханням) № 413 до міського голови й просила, з метою усунення можливих нещасних випадків, дати доручення відповідним службам зрізати сухе дерево і виконати формуючу обрізку крони.

5)Жодних відповідей на зазначені ОСОБА_6 не надійшло.

6)16.12.2017 завідуючий водним басейном ГО ЛОО ФСТ Динамо України звернувся із Доповідною запискою на ім'я першого заступника голови ГО ЛОО ФСТ Динамо України та повідомив, що о 09:25 год. отримав телефонограму від мешканки гуртожитку про падіння аварійного дерева на дах будівлі гуртожитку. Аварійне дерево діаметром 3 м 70 см було вирване з корінням і лежало під нахилом на даху гуртожитку, в результаті чого пошкоджено: дах будівлі площею 120 м 2 , стелю, вікна в кімнатах №31 та №37, фасад будівлі, інтернет - кабель.

7)18.12.2017 першим заступником голови ГО ЛОО ФСТ Динамо України видано Наказ № 110 Про створення комісії по визначенню пошкоджень, що спричинені падінням аварійного дерева , на підставі якого проведено обстеження та складено Акт, у якому зазначено: пошкоджено частину даху, облаштованого з оцинкованогого профнастилу площею 120м , який необхідно замінити; обірвано ринви та водовідводи; два вікна на 3-му поверсі повністю пошкоджені та підлягають заміні; вікно з пластику на 2-му поверсі деформоване та розбите; у зв'язку з падінням гілок крони дерева необхідний перенос електрокабеля і відновлення мережі інтернет та телефону; частково пошкоджено огорожу.

8)03.01.2018 першим заступником голови ГО ЛОО ФСТ Динамо України затверджено Дефектний акт на ремонт: заміну пошкодженого покриття даху спортивних залів та вікон на водному басейні Динамо , та визначено об'єми виконання робіт.

9)04.01.2018 ГО ЛОО ФСТ Динамо України звернулася із ОСОБА_6 (вимогою) №11 до ЛКП Зелений Львів щодо розгляду питання та прийняття рішення про відшкодування збитків, завданих падінням дерева з території Парку Залізні Води на приміщення гуртожитку та спортивних залів водного басейну Динамо .

10)05.02.2018 ЛКП Зелений Львів надало Відповідь №73 (на ОСОБА_6 (вимогу) від 04.01.2018 № 11), зазначаючи, що Підприємство Зелений Львів не має правових підстав для відшкодування завданих збитків, оскільки в діях Підприємства немає вини у заподіянні шкоди і не доведено складу правопорушення.

11)10.04. 2018 ГО ЛОО ФСТ Динамо України звернулась із ОСОБА_6 № 148 до Львівського міського голови щодо перегляду Відповіді ЛКП Зелений Львів № 73 від 05.02.2018 року про відповідальність за падіння (з території Парку Залізні Води ) аварійного дерева на гуртожиток водного басейну по вул. В. Стуса, 4, в м.Львові.

12)Згідно з Відповіддю № 24-281 від 23.04.2018 Департаменту містобудування Львівської міської ради (на ОСОБА_6 від 10.04.2018 р. № 148), повідомлено, що, відповідно до норм чинного законодавства України, кожна сторона має право в установленому порядку звертатися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.

13)Відповідно до норм статей 22, 1166 ЦК України, ст.42 Закону України Про благоустрій населених пунктів , завдані Громадській організації збитки підлягають відшкодуванню у повному обсязі.

14)Відповідачем допущено протиправну бездіяльність: не вчинено дій щодо своєчасного виявлення та видалення аварійного дерева, що є порушенням вимог Закону Про благоустрій населених пунктів (ст.ст.1, 15, 28); Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України (затверджених Наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України №105 від 10.04.2006); Положення про систему моніторингу зелених насаджень у містах і селищах міського типу України (затвердженого Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства №240 від 04.08.2008), Інструкції з технічної інвентаризації зелених насаджень у містах та селищах міського типу України (затвердженої Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України №226 від 24.12.2001), Методичних рекомендацій щодо обліку зелених насаджень у населених пунктах України (затверджених Наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України №386 від 22.11.2006).

15)Відповідно до Рішення Львівської міської ради №1273 від 28.11.2008 Про визначення юридичних осіб, відповідальних за утримання парків , ЛКП Зелений Львів є відповідальною особою за утримання Парку Залізна Вода .

16)Межі земельної ділянки ОСОБА_5 встановлено Ухвалою Львівської міської ради від 14.07.2016 № 854 Про внесення змін до Ухвали міської ради від 20.10.2005 № 2595 Про затвердження меж ОСОБА_5 Залізна Вода (вул. ОСОБА_7 - вул. Тернопільська - вул. ОСОБА_8 - вул. ОСОБА_9) у м. Львові , затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання ЛКП Зелений Львів земельної ділянки для збереження та використання пам'ятки садово-паркового мистецтва місцевого значення - Парку Залізна Вода .

17)Право постійного користування земельною ділянкою Парку Залізна Вода зареєстровано за ЛКП Зелений Львів у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно від 05.12.2016 № 17934217.

18)Розмір збитків підтверджує Кошторисний документ Капітальний ремонт даху гуртожитку, спортзалів на водному басейні Динамо по вул. Стуса, 4, в м. Львові , складений інженером-проектувальником, кваліфікація якої підтверджується кваліфікаційним Сертифікатом серії АР № 012924 від 02.03.2017.

Згідно з даними Кошторисного документу, вартість відновлювальних будівельних робіт з капітального ремонту даху гуртожитку, спортзалів на водному басейні Динамо , станом на 06.06. 2018, складає 119 440, 80 грн.

19)ГО ЛОО ФСТ Динамо України здійснила невідкладні господарські роботи зі встановлення вікон, - для збереження цілісності будівлі та захисту від опадів, талих вод, вітру, пилу, листя та інших зовнішніх чинників.

20)ГО ЛОО ФСТ Динамо України є власником будівлі спортзалу (А - 4), до складу якої входить гуртожиток.

Відповідачем подано Відзив та Заперечення на відповідь на відзив, у яких викладено заперечення щодо позовної вимоги та наведено обґрунтування ствердження, що дерево, яке впало на дах будівлі по вул. Стуса, 4, не було аварійним, тому, - не підлягало негайному видаленню . При цьому, Відповідачем зазначено:

1)Згідно з ч.4 статті 28 Закону України Про благоустрій населених пунктів , негайне видалення пошкоджених дерев може здійснюватися, якщо стан пошкоджених зелених насаджень загрожує життю, здоров'ю громадян, а також - майну громадян та/або юридичних осіб.

Але дерево, яке впало на дах будівлі по вул.ОСОБА_7. 4, не було аварійним, тому не підлягало негайному видаленню.

2)Відповідно до пунктів 2,3 Порядку видалення дерев, кущів, газонів, квітників у населених пунктах, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1045 від 1 серпня 2006 року (далі - Порядок видалення дерев), видалення зелених насаджень здійснюється у разі знесення аварійних дерев, за рішенням виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - компетентний орган) на підставі ордера (крім випадків, передбачених пунктами 7-10 Порядку видалення дерев).

3)Відповідно до пункту 4 Порядку видалення дерев, підставою для прийняття рішення компетентним органом є заява про видалення зелених насаджень, подана юридичною чи фізичною особою. Після надходження заяви компетентний орган утворює комісію з питань визначення стану зелених насаджень, до складу якої входять представники заявника, власника земельної ділянки (користувача), компетентного органу, територіального органу Держекоінспекції, а у разі потреби - балансоутримувача території та комунального підприємства, що здійснює утримання зелених насаджень. Комісія, у п'ятиденний строк після її затвердження, визначає стан зелених насаджень, розташованих на земельній ділянці, та складає акт обстеження тих насаджень, що підлягають видаленню, за формою, затвердженою Мінрегіоном.

4)Згідно з пунктом 2.1 розділу 2 Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та ЖКГ№105 від 10.04.2006 року (надалі - Правила утримання), балансоутримувач - спеціально вповноважені на конкурсних засадах державними чи місцевими органами влади підприємства, організації, які відповідають за утримання та збереження зелених насаджень на підпорядкованих територіях зеленого господарства.

5)Як зазначено у пункті 6.2 розділу 6 Правил утримання, балансоутримувачі об'єкта зобов'язані:

•утримувати в належному санітарно-технічному стані об'єкт благоустрою (виконання заходів, затверджених місцевими органами самоврядування);

•брати участь у роботі комісій з обстеження зелених насаджень з метою їх знесення.

6)Згідно з розділом 9 Правил утримання, виробничий процес утримання об'єктів зеленого господарства включає: догляд за деревами; захист зелених насаджень від шкідників і хвороб, видаленням окремих дерев, садіння окремих дерев, видалення аварійних дерев, санітарне очищення території об'єкта благоустрою.

7)Відповідно до Додатку №4 до пункту 12.2 Правил утримання, загальний огляд зеленого господарства здійснюється двічі на рік - весною та восени.

8)Відповідно до наведеного вище, ЛКП ЗеленийЛьвів виконало свої обов'язки, передбачені вимогами чинного законодавства України, у повному обсязі, оскільки у строки, передбачені чинним законодавством України, зверталось до Управління екології та ландшафтного планування Департаменту містобудування Львівської міської ради із зверненнями про обстеження зелених насаджень (останнє звернення № 529 від 29.09.2017 року). На підставі цього звернення комісією було здійснено обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню.

9)Під час здійснення огляду зелених насаджень у ОСОБА_5 Залізні Води , ЛКП Зелений Львів повністю дотрималось вимог чинного законодавства, зокрема огляд зелених насаджень було здійснено у повній відповідності до Інструкції з інвентаризації зелених насаджень у населених містах України, затвердженої Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України № 226 від 24 грудня 2001 року.

10)Відповідно до Акту обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню на території Парку Залізна Вода (№ 84 від 08.11.2017 року), комісією, яка була призначена відповідно до Наказу Управління екології та ландшафтного планування Департаменту містобудування Львівської міської ради № 87 від 08.11.2017 року, визначено перелік зелених насаджень, що підлягають видаленню - 139 дерев. Дерева, які визнані аварійними, нумеруються або відмічаються на стовбурі фарбою.

11)Відповідно до Акту, комісією була здійснена нумерація 139 аварійних дерев, однак, дерево, яке впало на дах будівлі по вул. Стуса, 4, не було визнано аварійним, отже не було пронумероване. Водночас видалення даного дерева без відповідного комісійного обстеження та висновку комісії було б протиправним, а саме: грубим порушенням вимог Закону України Про благоустрій населених пунктів .

12)Таким чином, ЛКП Зелений Львів належно забезпечило виконання Закону України Про благоустрій населених пунктів в частині обстеження дерев на предмет їх видалення, для попередження шкоди майну громадян, та не мало, станом на 16.12.2017, законних підстав видаляти дерево, що цього дня впало на дах будинку за адресою вул. Стуса, 4.

13)Згідно зі ст. 1166 ЦК України, єдиною підставою для цивільно-правової відповідальності за завдання шкоди є правопорушення, що включає як складові елементи: шкоду; протиправне діяння особи, котра її завдала; причинний зв'язок між ними; а також вину заподіювача шкоди.

У відповідності до положень статті 218 ГК України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. У разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб'єкт господарювання за порушення господарського зобов'язання несе господарсько-правову відповідальність, якщо не доведе, що належне виконання зобов'язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності.

14)Враховуючи наведене, в діях ЛКП Зелений Львів відсутні умови майнової відповідальності, оскільки відсутня вина та неправомірність поведінки.

Судом, Ухвалою від 10.10.2018, залучено до участі у справі Львівську міську раду (як Третю особу-1), а Ухвалою від 06.11.2018 залучено до участі у справі Дочірнє підприємство Парк-Високий Замок Львівського комунального підприємства Зелений Львів (як Третю особу-2).

Крім цього, судом, Ухвалою від 06.11.2018, витребувано у Відповідача та Третьої особи-2 додаткові докази.

Відповідачем та Третьою особою-2 не виконано вимог суду, викладених в Ухвалі від 06.11.2018, - щодо подання витребуваних доказів.

При цьому, представником Відповідача, на вимогу суду, надано (письмово) Пояснення стосовно причин невиконання вимог суду, у яких зазначено про відсутність у Підприємства Зелений Львів витребуваних документів (з невідомих причин).

Третіми особами письмових пояснень - не надано.

Судом, Ухвалою від 06.11.2018, відмовлено у задоволенні Клопотання Відповідача про призначення експертизи.

Представники Сторін та Третьої особи-1 надали усні пояснення стосовно обставин спору.

Справу, згідно нормами статей 12, 247 ГПК України, розглянуто за правилами загального позовного провадження (у межах розумного строку).

У ході дослідження обставин спору та поданих доказів, - суд встановив :

Громадська організація Львівська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства Динамо України (правонаступник Львівської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства Динамо ) є власником будівлі комплексу Водного басейну Динамо : спортзалу (А-4), розташованого у місті Львові, вулиця В.Стуса, 4, що підтверджується Свідоцтвом про право власності від 24.10.2001, виданим на підставі Розпорядження Галицької районної адміністрації №1300 від 24.10.2001.

Згідно з даними Інвентаризаційної справи, зазначений об'єкт - 4-поверхова будівля.

Крім цього, Позивачу належить, на праві постійного користування, земельна ділянка (площа 2,31га; кадастровий №4610136800:01:004:0054), що розташована на вулиці В.Стуса, 4, у місті Львові, і надана для обслуговування об'єктів фізичної культури та спорту.

Відповідно до Доповідної записки від 16.12.2017 завідуючого водним басейном - першому заступнику голови Громадської організації Львівська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства Динамо України , 16.12.2017 на будівлю гуртожитку Громадської організації впало аварійне дерево (діаметром 3,7м), яке було вирвано з корінням і лежало під нахилом на даху будівлі, що зумовило пошкодження: даху (площею 120м 2 ); стелі в окремих кімнатах; вікон у кімнатах №№31, 37; фасаду будівлі; інтернет-кабелю.

У Доповідній записці також зазначено, що на місці події були присутні, поряд з іншими особами, директор ДП Парк-Високий Замок та головний інженер ЛКП Зелений Львів .

Інших доказів падіння (16.12.2017) зазначеного дерева Позивачем - не надано, проте, важливо, що факт падіння дерева Відповідачем - не заперечено.

Згідно з нормою ч.1 ст.75 ГПК України, обставини, які визнаються Учасниками справи (у поданих заявах по суті справи та поясненнях), не підлягають доказуванню, якщо у суду відсутній обґрунтований сумнів щодо достовірності цих обставин.

Наказом Громадської організації №110 від 18.12.2017, створено Комісію з визначення пошкоджень, спричинених падінням аварійного дерева (на гуртожиток спортивного комплексу Водний басейн Динамо на вулиці Стуса, 4, у місті Львові), якою складено Акт від 18.12.2017 і, зокрема, зазначено:

-пошкоджено частину даху, облаштованого з оцинкованого профнастилу площею 120м 2 , який необхідно замінити; обірвано ринви та водовідводи;

-два вікна на 3-му поверсі повністю пошкоджені та підлягають заміні; вікно з пластику на 2-му поверсі деформоване та розбите;

-у зв'язку з падінням гілок крони дерева, необхідним є: перенесення електрокабеля, відновлення мережі інтернет та телефону; частково пошкоджено огорожу.

03.01.2018 Громадською організацією затверджено Дефектний акт на необхідний відновлювальний ремонт (складений компетентною особою): заміну пошкодженого покриття даху спортивних залів та вікон Водного басейну Динамо (м.Львів, вул.В.Стуса,4), яким визначено обсяги необхідних ремонтних робіт.

Відповідно до Проектно-кошторисної документації щодо капітального ремонту даху гуртожитку, спортзалів Водного басейну Динамо (м.Львів, вул.В.Стуса,4), загальна вартість робіт, необхідних для відновлення пошкодженого даху, складає 119440,80грн.

У зв'язку з відсутністю необхідних коштів, Позивачем складено Кошторис виконання частини першочергових робіт з капітального ремонту даху гуртожитку, вартість яких - 64576,00грн. Зазначені роботи виконано Позивачем, що підтверджує Акт №1 за вересень місяць 2018 року.

Оплата вартості використаних (у ході ремонту даху) матеріалів здійснена Позивачем на підставі Платіжних доручень: №683 від 11.09.2018 (на суму 5771,00грн.), №685 від 11.09.2018 (на суму 24703,80грн.), №686 від 11.09.2018 (на суму 187,95грн.), №729 від 18.09.2018 (на суму 619,32грн.).

Загальна сума виплат фізичним особам, що виконували підрядні роботи (за Трудовими угодами) склала 27288,00грн.

Сума податку на додану вартість складає 5214,00грн.

Крім цього, згідно з даними двостороннього Акту №3 від 02.02.2018 (щодо приймання виконаних будівельних робіт), Приватним підприємством Енергоекосервіс виконано, на замовлення Позивача, підрядні будівельні роботи із заміни пошкоджених вікон загальною вартістю 13600,00грн. Позивачем здійснено оплату вартості зазначених робіт, що підтверджують Платіжні доручення: №36 від 05.01.2018 (на суму 4080,00грн.) та №147 від 02.02.2018 (на суму 9520,00грн.).

Отже, падіння спірного дерева завдано Позивачу збитків.

Згідно з нормою ч.2 ст.22 ЦК України, реальними збитками є:

-втрати, яких особа зазнала у зв'язку зі знищенням або пошкодженням майна;

-а також, - витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права.

Виходячи з даних Проектно-кошторисної документації щодо ремонту даху та Акту №3 від 02.02.2018 щодо приймання виконаних будівельних робіт із заміни вікон, внаслідок падіння дерева на будівлю, Позивач зазнав втрат у зв'язку зі знищенням та пошкодженням майна (елементів будівлі та кабелів) загальною вартістю 133040,80грн., а саме:

-у зв'язку з пошкодженням даху - 119440,80грн.;

-у зв'язку з пошкодженням вікон - 13600,00грн.

Проте, позов заявлено про стягнення коштів у сумі 119440,80грн., тобто, - частини збитків, а саме:

-збитків, завданих пошкодженням вікон, - у сумі 13600,00грн. (тобто, - у повному обсязі);

-збитків, завданих пошкодженням даху, - у сумі 105840,80грн. (тобто, - частково).

Факт виконання, на даний час, лише частини відновлювальних робіт не позбавляє Позивача права на отримання відшкодування завданих (реальних) збитків, якими, зокрема, є втрати від пошкодження (і знищення) майна (п.1 ч.2 ст.22 ЦК України).

Виходячи з наведеного, наявний факт понесення Позивачем матеріальних збитків внаслідок падіння спірного дерева. При цьому, важливо, що факт понесення Позивачем збитків та їх розмір Відповідачем - не заперечено.

Згідно з нормами статей 22 (ч.ч.1,3), 1166 (ч.1) ЦК України, ст.42 (ч.4) Закону Про благоустрій населених пунктів , Позивач (Особа, якій завдано збитків пошкодженням майна) має право на отримання відшкодування збитків у повному обсязі.

Відповідно до Рішення Львівської міської ради №1273 від 28.11.2008 (у редакції Рішення №496 від 30.04.2010), Львівське комунальне підприємство Зелений Львів (Відповідач) визнано відповідальним за утримання Пам'ятки садово-паркового мистецтва місцевого значення - Парку Залізна Вода .

Тобто, Відповідач є Баласоутримувачем Парку Залізна Вода .

Підприємству Зелений Львів , відповідно до Ухвали Львівської міської ради №854 від 14.07.2016, надано у постійне користування земельну ділянку (площа 19,0223 га; кадастровий №4610136800:01:004:0049), - для збереження та використання Пам'ятки садово-паркового мистецтва місцевого значення - Парку Залізна Вода .

Згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, право постійного користування зазначеною земельною ділянкою - зареєстровано (у 2016 році).

Праву Позивача на отримання відшкодування збитків кореспондує обов'язок Відповідача зі здійснення такого відшкодування, оскільки Львівське комунальне підприємство Зелений Львів є ОСОБА_5 Парку Залізна Вода , тобто, - Особою, відповідальною за утримання зелених насаджень у ОСОБА_5.

У даному випадку відсутні підстави для застосування, до спірних правовідносин, норми ч.2 ст.1166 ЦК України, згідно з якою Особа, що завдала збитків, звільняється від їх відшкодування, якщо доведе, що шкоди завдано не з її вини , так як:

-Відповідачем не подано доказів (належних, допустимих, достовірних та достатніх) вчинення необхідних дій для видалення у ОСОБА_5 Залізна Вода спірного дерева, що перебувало у незадовільному стані, тобто, - наявна протиправна бездіяльність ОСОБА_5;

-саме у Відповідача - ОСОБА_5 наявний обов'язок з належного утримання зелених насаджень;

-протиправна бездіяльність Відповідача зумовила падіння спірного дерева на будівлю Позивача (що спричинило збитки).

Наявність таких обставин підтверджується наступним:

За ствердженням Позивача, дерево (стародавній бук, який впав на будівлю) росло у ОСОБА_5 Залізна Вода (м.Львів), гілки якого у 2015 році лягли на дах гуртожитку, що загрожувало життю та здоров'ю людей, а також - майну.

На підтвердження зазначеного, Позивачем надано ОСОБА_6 (№390 від 14.09.2015), адресований ДП Парк-Високий Замок , проте, доказу його надіслання (вручення) - не надано. Отже, Позивачем не доведено факту надіслання (вручення) зазначеного ОСОБА_6.

Також, Позивачем не доведено факту надіслання (вручення) Міському голові м.Львова Листа №436 від 31.10.2016 (наданого із Позовною заявою).

Проте, 18.02.2016 Позивачем вручено Сихівській районній адміністрації міста ОСОБА_6 №65 від 17.02.2016, у якому вказано:

-у ОСОБА_5 Залізна Вода , на відстані 10м від спортзалу-басейну, росте дерево з нахилом у 45о на пішохідну стежку та дах спортивного залу, гілки лежать на покрівлі даху ;

- з метою уникнення пошкодження будинку та для безпеки відвідувачів ОСОБА_5 і спортивного залу, просимо аварійне дерево зрізати або виконати формуючу зрізку .

Сихівською районною адміністрацією міста ОСОБА_6 відповіді на ОСОБА_6 - не надано, жодних заходів - не вжито.

18.09.2017 Позивачем вручено ОСОБА_6 №413 від 18.09.2017 Міському голові м.Львова, у якому зазначено:

-біля гуртожитку, на відстані 5-6 метрів, росте стародавній бук, гілки якого лежать на даху гуртожитку та спортзалу;

-у спортивних залах щодня займається по 150 учнів дитячо-юнацьких спортивних шкіл, тому, - з метою уникнення нещасних випадків, просимо доручити відповідним службам зрізати дерево.

Зазначене Звернення Позивача - не розглянуто, необхідних заходів - не вжито.

Проте, наявність таких Звернень підтверджує факт незадовільного стану спірного дерева, яке було очевидним і зумовлювало заявлення Позивачем відповідних вимог.

16.12.2017 вказане дерево (стародавній бук) впало на дах будівлі Позивача, що спричинило пошкодження цієї будівлі, тобто, - завдало матеріальних збитків.

Львівське комунальне підприємство Зелений Львів (Відповідач) заперечує наявність своєї вини у завданні збитків Позивачу, стверджуючи, що Підприємство діяло відповідно до вимог чинного законодавства і не уповноважене самостійно визначати якість дерев та приймати рішення щодо видалення дерев на території Парку Залізна Вода .

При цьому, Відповідачем подано Акт №84 від 08.11.2017 Комісії щодо обстеження зелених насаджень, які підлягають видаленню на території Парку Залізна Вода , який затверджено Управлінням екології та ландшафтного планування Департаменту містобудування Львівської міської ради.

За ствердженням Відповідача, в Акті не зазначено про включення спірного дерева до переліку дерев, які підлягали видаленню, тому - у Підприємства не було законних підстав видаляти таке дерево.

Проте, важливо, що вказаний Акт на містить необхідних ідентифікаційних даних щодо зазначених у ньому 139 дерев (які підлягали видаленню у ОСОБА_5), зокрема: буків (21шт.), стан яких визнано незадовільним, тому, - ствердження Відповідача про невключення Комісією спірного дерева до переліку дерев, які підлягали видаленню, не підтверджено належними, достовірними та достатніми доказами (ст.ст.76, 78, 79 ГПК України).

Також, відсутні докази нездійснення Комісією маркування спірного дерева, - для подальшого видалення.

Крім цього, важливо, що Відповідачем не надано доказів видалення, у ОСОБА_5 Залізна Вода , буків у кількості 21 шт., які підлягали такому видаленню згідно з Актом.

Проте, лише при умові доведення Відповідачем (належними, допустимими, достовірними та достатніми доказами) включення у перелік (зазначений в Акті) інших буків (до яких не входило спірне дерево) можливим було встановлення факту невключення Комісією спірного буку до переліку дерев, які підлягають видаленню. Тому, факт неподання Відповідачем таких доказів зумовлює безпідставність його стверджень про невключення уповноваженою Комісією, у перелік, спірного дерева (бук).

Оскільки, тільки при наявності зазначених доказів обґрунтованим було б ствердження Відповідача про невключення Комісією спірного дерева до переліку, зазначеного в Акті, тому, їх відсутність зумовлює недоведеність вказаної Відповідачем обставини про відсутність у нього обов'язку з видалення спірного дерева, виходячи з даних, вказаних в Акті.

Крім цього, важливо, що нормами спеціального законодавства не у всіх випадках передбачено обов'язковість такого Акту (про що додатково буде зазначено далі).

У даному випадку, важливо, що незадовільний стан спірного дерева був візуально очевидним і зумовлював звернення Позивача (у Львівську міську раду та Сихівську районну адміністрацію) з метою вжиття заходів для уникнення нещасних випадків.

У зверненнях Позивач зазначав:

-17.02.2016 - про нахил дерева на 45о і знаходження його гілок на покрівлі даху спортзалу;

-18.09.2017 - про знаходження гілок дерева на даху гуртожитку та спортзалу.

Оскільки, жодними нормами законодавчих актів України не допускається можливості знаходження гілок похилених дерев (які ростуть у ОСОБА_5), на дахах будинків, тому, - беззаперечним є факт знаходження спірного дерева у незадовільному стані, що загрожував життю та здоров'ю людей, а також - майну громадян та Позивача.

Зобов'язання Відповідача щодо належного утримання зелених насаджень у ОСОБА_5 Залізна Вода зумовлені його статусом, як ОСОБА_5, та, крім цього, встановлено Договором підряду №15/17 від 12.05.2017, укладеним Департаментом містобудування Львівської міської ради (Замовник) та Львівським комунальним підприємством Зелений Львів .

Умовами вказаного Договору, зокрема, передбачено обов'язок Відповідача забезпечувати у 2017 році надання послуг з утримання зелених насаджень у ОСОБА_5 Залізна Вода відповідно до Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України (п.п.1.1, 2, 5.1, 6.3).

Отже, Відповідач повністю відповідальний за стан зелених насаджень у ОСОБА_5 Залізна Вода у 2017 році (у якому відбулось падіння спірного дерева).

Згідно з нормою ч.2 ст.838 ЦК України, факт укладення Відповідачем із створеним ним Дочірнім підприємством ОСОБА_5 - Високий Замок Договору субпідряду №02/05/17 від 12.05.2017, згідно з умовами якого Третій особі-2 було передано обов'язки, що виникли на підставі Договору підряду №15/17 від 12.05.2017, не звільняє Підприємство Зелений Львів від відповідальності за неналежне виконання обов'язків щодо утримання зелених насаджень у ОСОБА_5 Залізна Вода (у 2017 році), які покладено Договором підряду №15/17.

Оскільки Відповідач є ОСОБА_5 та, крім цього, за Договором підряду №15/17 взяв на себе обов'язки з утримання зелених насаджень у ОСОБА_5 Залізна Вода , тому, ступінь виконання таких зобов'язань встановлюється відповідно до норм спеціального законодавства України, яке визначає засади благоустрою населених пунктів і спрямоване на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини, а саме:

1)Закону України Про благоустрій населених пунктів , яким, зокрема, встановлено:

-ОСОБА_5 є об'єктами благоустрою населених пунктів (п.1 а ч.1 ст.13);

-на об'єктах благоустрою забороняється виконувати роботи без дозволу у разі, якщо обов'язковість його отримання передбачена законом (п.1 ч.1 ст.16);

-організацію благоустрою населених пунктів забезпечують органи місцевого самоврядування (ч.1 ст.20);

-зелені насадження в ОСОБА_5 є елементами об'єктів благоустрою (п.2 ч.1 ст.21);

-видалення дерев здійснюється у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України (ч.3 ст.28);

-у населених пунктах ведеться облік зелених насаджень та складається їх реєстр за видовим складом та віком (ч.5 ст.28);

-облік зелених насаджень проводиться органами місцевого самоврядування (ч.6 ст.28);

-правила утримання зелених насаджень населених пунктів затверджуються уповноваженим органом виконавчої влади (ч.7 ст.28);

-у сфері благоустрою населених пунктів діє система нормативів (ч.1 ст.33);

-Типові правила благоустрою території населеного пункту затверджуються уповноваженим центральним органом виконавчої влади (ч.1 ст.34);

-відповідно до Типових правил, органи місцевого самоврядування затверджують Правила благоустрою території відповідного населеного пункту, у яких, зокрема, встановлюються вимоги до утримання зелених насаджень (ч.ч.1,2 ст.34);

-самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюють органи місцевого самоврядування та їх виконавчі органи (ч.1 ст.40);

-самоврядний контроль за станом благоустрою здійснюється, зокрема, шляхом: проведення перевірок території, розгляду звернень підприємств, установ, організацій, громадян (ч.3 ст.40);

-шкода, завдана внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою населених пунктів, підлягає компенсації, як правило, у повному обсязі (ч.4 ст.42).

2)Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України (затверджених Наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України №105 від 10.04.2006), якими, зокрема, встановлено:

-Правила є обов'язковими для усіх осіб, які займаються утриманням зелених насаджень на території населених пунктів України (п.1.3);

-ОСОБА_5 - спеціально уповноважене місцевими органами влади (на конкурсних засадах) підприємство, яке відповідає за утримання зелених насаджень на підпорядкованих територіях зеленого господарства (п.2.1);

-зелені насадження загального користування - зелені насадження, які розташовані на території ОСОБА_5 (п.2.1);

-об'єкт благоустрою зеленого господарства - об'єкт благоустрою, на території якого розташовані зелені насадження (п.2.1);

-стійкість зелених насаджень - здатність насаджень зберігати характер функціонування в умовах дії антропогенних чи природних негативних факторів (п.2.1);

-утримання зелених насаджень - дотримання режиму їх використання (п.2.1);

-відповідальними за належний догляд за зеленими насадженням на об'єктах благоустрою комунальної власності є ОСОБА_5 цих об'єктів (п.5.5);

-ОСОБА_5, зокрема, зобов'язані: проводити інвентаризацію та паспортизацію об'єктів благоустрою; брати участь у роботі комісій з обстеження зелених насаджень з метою їх знесення; готувати зведені звіти з питань об'єктів благоустрою (п.6.2);

-виробничий процес утримання об'єктів зеленого господарства включає, зокрема, догляд за деревами та видалення окремих дерев і аварійних дерев (п.9);

-догляд за деревами включає здійснення ОСОБА_5 заходів щодо встановлення ступеня життєздатності деревних рослин: проведення діагностики стану зелених насаджень (п.9.1);

-під час догляду за деревами застосовують три види обрізання: формувальне, санітарне й омолоджувальне (п.9.1.11);

-аварійне дерево - це дерево, яке може створювати загрозу для життя і здоров'я пішоходів, транспортних засобів, пошкодити лінії електропередач, будівлі і споруди (п.9.1.12);

-у населених пунктах ведеться облік усіх зелених насаджень (та складається їхній реєстр за видовим складом та віком), - з метою одержання достовірних даних щодо кількісних та якісних характеристик зелених насаджень (п.14.1.1);

-облік зелених насаджень проводиться органами місцевого самоврядування, - на основі матеріалів інвентаризації зелених насаджень, яка проводиться відповідно до Інструкції з технічної інвентаризації зелених насаджень у населених пунктах України, затвердженої Наказом Держбуду України №226 від 24.12.2001 (п.п.14.1.3-14.1.5);

-за матеріалами інвентаризації складається ОСОБА_10 об'єкта благоустрою, який затверджується ОСОБА_5 (п.п.14.1.6, 14.1.7);

-дані ОСОБА_10 заносяться в облікові бухгалтерські документи ОСОБА_5; копія ОСОБА_10 передається у виконавчі органи рад для складання реєстру зелених насаджень (п.14.1.8).

3)Положення про систему моніторингу зелених насаджень у містах і селищах міського типу України (затвердженого Наказом №240 від 04.08.2008 Міністерства з питань житлово-комунального господарства України), яким, зокрема, встановлено:

-під час здійснення моніторингу зелених насаджень визначаються: стан зелених насаджень, їх кількісні та якісні показники, ступінь пошкодження (п.1.8);

-система моніторингу зелених насаджень передбачає проведення низки заходів щодо обстеження зелених насаджень: ведення звітності; облік зелених насаджень; інвентаризація зелених насаджень; огляд зелених насаджень (п.1.9);

-інвентаризацію зелених насаджень здійснюють виконавці робіт з інвентаризації: спеціалізовані підприємства та організації або балансоутримувачі об'єктів благоустрою комунальної власності, які мають технічні можливості і відповідних фахівців (п.3.1);

-за матеріалами інвентаризації складається паспорт об'єкта (п.3.2);

-ведення обліку зелених насаджень та складання їх реєстру здійснюють органи місцевого самоврядування (п.4.1);

-огляд зелених насаджень на об'єктах благоустрою здійснюється відповідно до Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України (п.5.1);

-з метою контролю за станом зелених насаджень балансоутримувач об'єкта благоустрою зеленого господарства здійснює їх загальні, часткові та позачергові огляди (п.5.2);

-загальні огляди проводяться двічі на рік:навесні та восени, під час яких обстежують усі елементи об'єктів благоустрою (п.5.2);

-весняний огляд проводиться з метою перевірки стану зелених насаджень, за даними якого складається акт (п.5.3);

-під час осіннього огляду перевіряється готовність об'єкту благоустрою до зими і складається акт (п.5.4);

-дані актів, які складаються за результатами оглядів, використовуються балансоутримувачем під час складання звітності (п.5.5).

4)Інструкції з інвентаризації зелених насаджень у населених пунктах України (затвердженої Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України №226 від 24.12.2001), якою, зокрема, встановлено:

-інвентаризація об'єктів зеленого господарства здійснюється з метою одержання достовірних даних щодо кількісних та якісних характеристик зелених насаджень (п.1.2);

-інвентаризація зелених насаджень проводиться виконавцями робіт з інвентаризації: спеціалізованими підприємствами та організаціями або балансоутримувачами, які мають технічні можливості та відповідних фахівців, за погодженням з виконавчими органами рад, раз на 5 років, і передбачає визначення, крім іншого, стану утримання дерев (п.1.4);

-за результатами інвентаризації складається паспорт об'єкта благоустрою, який затверджується балансоутримувачем (та підписується виконавцем робіт з інвентаризації), і до якого додається робочий щоденник обліку зелених насаджень, що ведеться у процесі інвентаризації (п.п.1.6, 2.6);

-до робочого щоденника вносяться відомості щодо дерев у парках, зокрема: їх середній вік та стан (п.2.6);

-якісний стан дерев (добрий, задовільний, незадовільний) визначається за встановленими ознаками, зокрема: незадовільний - це дерева дуже ослаблені, стовбури викривлені, приріст однорічних пагонів незначний і ін. (п.2.8);

-виконавець робіт з інвентаризації передає балансоутримувачу матеріали інвентаризації зелених насаджень (п.1.9);

-балансоутримувач визначає виконавця робіт з інвентаризації на конкурсній основі та укладає з ним відповідний договір (п.2.1).

5)Методичних рекомендацій щодо обліку зелених насаджень у населених пунктах України (затверджених Наказом №386 від 22.11.2006 Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України), які, зокрема, передбачають:

-балансоутримувачі - спеціально уповноважені (на конкурсних засадах) місцевими органами влади підприємства (організації), які відповідають за утримання та збереження зелених насаджень на відповідній території (п.2);

-обліку підлягають усі види зелених насаджень (п.3);

-облік зелених насаджень повинен здійснюватись органами місцевого самоврядування, балансоутримувачами, підприємствами, організаціями, які мають у власності чи користуванні земельні ділянки, на яких розташовані зелені насадження (п.4);

-за матеріалами інвентаризації зелених насаджень складається паспорт об'єкта благоустрою (який затверджується балансоутримувачем та підписується виконавцем робіт з інвентаризації), дані якого заносяться в облікові бухгалтерські документи балансоутримувача (п.п.7-9);

-паспорт об'єкта підлягає планову оновленню один раз за 5 років (п.10).

6)Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах (затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1045 від 01.08.2006), яким, зокрема, встановлено:

-видалення зелених насаджень здійснюється у разі: знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев; досягнення деревом вікової межі (п.2);

-видалення зелених насаджень на території населеного пункту здійснюється за рішенням виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (компетентний орган) на підставі ордера, крім: видалення аварійних, сухостійних і фаутних дерев чи дерев, стан яких загрожує життю, здоров'ю громадян або майну громадян і (або) юридичних осіб (п.п.3, 7, 8);

-видалення аварійних, сухостійних і фаутних дерев здійснюється балансоутримувачем на підставі акту, складеного уповноваженою комісією, яка створюється виконавчим органом сільської, селищної, міської ради (п.п.7, 4);

-видалення дерев, стан яких загрожує життю громадян чи майну громадян і (або) юридичних осіб, здійснюється негайно з подальшим оформленням акта (п.п.8, 4);

-на підставі заяви фізичної чи юридичної особи про видалення дерева, компетентний орган створює комісію з питань визначення стану зелених насаджень (п.4);

-створена компетентним органом (виконавчим органом сільської, селищної, міської ради) комісія у 5-денний строк визначає стан зелених насаджень та складає акт обстеження тих насаджень, які підлягають видаленню (п.4);

-у разі знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев комісія з'ясовує причину набуття деревом такого стану, про яку зазначається у складеному акті обстеження (п.4).

Отже, виходячи із зазначених норм спеціального законодавства, у Відповідача, як ОСОБА_5 Парку Залізна Вода , наявним був безумовний обов'язок з належного утримання дерев у ОСОБА_5, що передбачало вчинення обов'язкових дій, зокрема:

-проведення обов'язкової інвентаризації зелених насаджень у ОСОБА_5 Залізна Вода ;

-затвердження ОСОБА_10 Парку Залізна Вода , складеного за матеріалами інвентаризації зелених насаджень, з долученням Робочого щоденника обліку зелених насаджень;

-занесення даних ОСОБА_10 в облікові бухгалтерські документи Підприємства;

-здійснення обов'язкових оглядів зелених насаджень ОСОБА_10, зокрема: загальних, що проводяться двічі на рік (навесні та восени);

-здійснення видалення дерев (зокрема - 21-го бука), зазначених в Акті №84 від 08.11.2017 Комісії з обстеження зелених насаджень Парку Залізна Вода ;

-здійснення видалення спірного дерева, незадовільний стан якого створював загрозу життю людей та майну фізичних і юридичних осіб.

Відповідачем не надано доказів виконання ним зазначених обов'язкових вимог спеціального законодавства. Акт обстеження від 08.11.2017 не містить належних ідентифікаційних даних. Отже, докази дотримання Відповідачем визначеного законодавством виробничого процесу утримання Парку Залізна Вода - відсутні.

При цьому, важливо, що очевидний незадовільний стан спірного дерева, згідно з нормами спеціального законодавства, зумовлював обов'язкове вчинення Відповідачем необхідних дій щодо видалення такого дерева, так як:

-згідно з нормами п.п.8, 4 Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, у Відповідача наявним був обов'язок з негайного видалення дерева, стан якого загрожував життю громадян чи майну фізичних та юридичних осіб (з подальшим складенням акту);

-за інших обставин, згідно з нормами п.п.7,4 Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, у Відповідача наявним був обов'язок з повідомлення компетентного органу про наявність аварійного дерева, - для створення комісії з обстеження такого дерева та складення відповідного акту, на підставі якого здійснюється видалення дерева;

-ордер на видалення, передбачений нормою п.3 Порядку видалення, не був необхідним, оскільки спірне дерево перебувало у незадовільному стані, що зумовлювало необхідність виконання зазначених дій, які передбачено нормами п.п.7,8 Порядку (залежно від обставин).

Доказів вчинення ОСОБА_5 визначених законодавством дій - не надано, що підтверджує факт протиправної бездіяльності Відповідача у сфері благоустрою, який є безумовною підставою для покладення на Львівське комунальне підприємство Зелений Львів відповідальності щодо відшкодування матеріальної шкоди, завданої Позивачу падінням дерева, яке перебувало у незадовільному стані і не було видалено з вини Підприємства.

Виходячи з норм статей 13 (ч.ч. 1, 3), 74 (ч.1-3) ГПК України, Відповідач не виконав процесуального обов'язку з доведення (належними, допустимими, достовірними та достатніми доказами) обставин, які зазначено ним як підставу заперечень щодо позову.

Тому, згідно з нормою ч.4 ст.13 ГПК України, Відповідач несе ризик настання наслідків, пов'язаних із невчиненням ним обов'язкових процесуальних дій.

Крім цього, відповідно до норми ч.2 ст.74 ГПК України, факт неподання Підприємством Зелений Львів доказів вчинення обов'язкових дій, як ОСОБА_5, є підставою для визнання судом обставини невчинення таких дій.

Також, важливо, що причини незадовільного стану спірного дерева, згідно з нормою п.4 Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктів, підлягають обов'язковому встановленню Комісією при обстеженні зелених насаджень та зазначенню у відповідному Акті обстеження. Проте, Акту, у якому б зазначалось про обстеження спірного дерева та причини його незадовільного стану, - не надано.

Оскільки, для правильного вирішення даного спору важливим є не причина незадовільного стану спірного дерева, а сам факт такого незадовільного стану, який був очевидним і який зобов'язував Відповідача вчиняти обов'язкові дії з його обстеження та видалення, тому, - обставини стосовно причин падіння спірного дерева не входять у предмет доказування у справі.

Важливо також, що Підприємством Зелений Львів не надано його Звернення №529 від 29.09.2017, на підставі якого 08.11.2017 здійснювалось обстеження Комісією зелених насаджень Парку Залізна Вода , що унеможливлює встановлення наявності (відсутності) факту повідомлення Відповідачем компетентного органу про наявність незадовільного стану спірного дерева.

Враховуючи наявність повного складу правопорушення у сфері благоустрою (матеріальна шкода, неправомірна бездіяльність Відповідача, причинно-наслідковий зв'язок між ними, вина ОСОБА_5 Парку Залізна Вода ), наявні підстави для задоволення позову (у повному обсязі) та, відповідно, - для стягнення з Львівського комунального підприємства Зелений Львів коштів у сумі 119440,80грн., для відшкодування завданих Позивачу збитків.

Згідно з нормою п.2 ч.1 ст.129 ГПК України, наявні підстави для покладення на Відповідача судових витрат у справі: витрат на судовий збір у сумі 1792,00грн.

Виходячи з наведеного та керуючись нормами статей 2, 12-14, 73-80, 86, 91, 161, 165, 232, 233, 236-238 Господарського процесуального кодексу України, - суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити (повністю).

2. Стягнути з Львівського комунального підприємства Зелений Львів (79020, м.Львів, вул. Варшавська, 49; ідент.код 05472519) на користь Громадської організації Львівська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства Динамо України (79026, м. Львів, вул. Янева, 10; ідент.код 02941801) збитки у сумі 119440,80грн. та витрати на судовий збір у сумі 1792,00грн.

Дане Рішення набирає законної сили відповідно до норм статей 240, 241, 254, 256, 257 ГПК України, а саме:

- у випадку відсутності апеляційного оскарження - після закінчення 20-денного строку, встановленого на подання апеляційної скарги (до Західного апеляційного господарського суду), який обчислюється з дня складення повного Рішення;

- у випадку апеляційного оскарження і відсутності факту скасування - після ухвалення Західним апеляційним господарським судом відповідного судового рішення.

Повне Рішення складено 22.12.2018.

Суддя Стороженко О.Ф.

Дата ухвалення рішення14.12.2018
Оприлюднено23.12.2018
Номер документу78800858
СудочинствоГосподарське
Суть: відшкодування збитків у сумі 119440,80грн., завданих падінням аварійного дерева

Судовий реєстр по справі —914/1221/18

Постанова від 14.05.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Хабіб Марія Іванівна

Ухвала від 09.04.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Хабіб Марія Іванівна

Ухвала від 19.03.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Хабіб Марія Іванівна

Ухвала від 22.02.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Хабіб Марія Іванівна

Ухвала від 04.02.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Хабіб Марія Іванівна

Ухвала від 22.01.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Хабіб Марія Іванівна

Рішення від 14.12.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Стороженко О.Ф.

Рішення від 30.11.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Стороженко О.Ф.

Ухвала від 06.11.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Стороженко О.Ф.

Ухвала від 06.11.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Стороженко О.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні