Постанова
від 21.12.2018 по справі 760/27351/18
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/8251/18

у справі №760/27351/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 грудня 2018 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Букіна О.М., при секретарі Кривулько С.В., за участю представника Київської міської митниці ДФС Грабчака П.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи, що надійшли з Київської міської митниці ДФС, відносно громадянина України ОСОБА_2 - керівник ТОВ ОНКОМЕДІКА (ЄДРПОУ 39014885) по факту порушення митних правил 21.12.2018передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -

ВСТАНОВИВ:

24.10.2018 до Солом'янського районного суду м. Києва надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності гр. ОСОБА_2 за порушення митних правил.

Відповідно до протоколу № 0534/10000/18 про порушення митних правил від 21.08.2018 вбачається, що 08.06.2017 через митний кордон України, в зоні діяльності Волинської митниці ДФС, автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_1, з Польщі на митну територію України ввезено товари медичні вироби: порти для імплантації, голки , у кількості 2 пакувальних місць, вагою брутто 147,86 кг.

Переміщення товарів через митний кордон України здійснювалось за попередньою митною декларацією одержувача ТОВ Онкомедіка від 07.06.2017 № UA100000/2017/836709 на підставі товаросупровідних документів: книжка МДП Carnet TIR від 07.06.2017 № XC.77740343, інвойс від 30.05.2017 № 1F126626, міжнародна автомобільна накладна (CMR) від 07.06.2017 б/н.

09.06.2017 зазначений товар доставлений у зону діяльності Київської міської митниці ДФС та на підставі договору доручення на здійснення декларування від 09.10.2015 № 95, укладеного між ФОП Малежникова Валерія Анатоліївна та ТОВ Онкомедіка , заявлені декларантом ОСОБА_3 (графа 54 МД) у вільний обіг за митною декларацією № UA100010/2017/267105.

Разом із вказаними митними деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були подані: контракт від 01.12.2016 № 07/12, укладений між продавцем - компанією Landtown Sales Ltd (Англія) в особі директора ОСОБА_4, з одного боку, та покупцем - ТОВ Онкомедіка (Україна), в особі директора ОСОБА_2, з іншого боку, а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.

Відповідно до CMR від 07.06.2017 б/н відправником товарів виступала компанія EJKO Sp. z o.o. (Республіка Польща).

Відповідно до інвойсу від 30.05.2017 № 1F126626, виставленого компанією Landtown Sales Ltd (Великобританія) для ТОВ Онкомедіка , загальна вартість товарів становить 59 375 євро, що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (08.06.2017) (1 EUR - 29,394613 грн.) складає 1 745 305, 15 грн.

З метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів медичного призначення на адресу ТОВ Онкомедіка , Державною фіскальною службою України листом за вих. № 13258/5/99-99-20-02-01-16 був направлений запит до митних органів Франції.

26.06.2018, листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України від 25.06.2018 № 19404/7/99-99-20-02-01-17, на адресу Київської міської митниці ДФС надійшли відповіді митних адміністрацій Польщі та Франції.

Митні органи Франції у своїй відповіді повідомили, що компанія Perouse Medical SAS (Франція) є реальною компанією в області медицини. Компанія Perouse Medical SAS (Франція) дійсно здійснила продаж медичного обладнання ТОВ Онкомедіка за рахунком від 30.05.2017 № 1F126626.

Додатком до своєї митні органи Франції надали копію експортної митної декларації форми ЕХ А від 07.06.2017 № 17PL445010E0450350, на підставі якої вказана партія товарів (голки медичні, венозні порти що імплантуються) була експортована з території Польщі в Україну на адресу ТОВ Онкомедіка .

В результаті вивчення документів, отриманих від митних органів Франції, та документів митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської міської митниці ДФС, із співставленням відомостей, що містяться у них, встановлено, що співпадають: найменування та кількість товару (кількість пакувальних місць 2, вага брутто 147, 86 кг), відомості щодо одержувача, номера товаросупровідних документів (Carnet TIR № XC.77740343, інвойс № 1F126626), але не співпадають відомості щодо відправника товарів та їх вартості.

Згідно з даними, які відображені у експортній митній декларації № 17PL445010E0450350, відправником товарів виступала компанія Perouse Medical Route Du Manoir (Франція), одержувачем - ТОВ ОНКОМЕДІКА , вартість товарів голки медичні, венозні порти що імплантуються становить 160 173 злотих (38 215,59 євро).

Під час здійснення провадження встановлено, що керівник ТОВ ОНКОМЕДІКА ОСОБА_2 уклав 09.10.2015 року договір доручення № 95 з ФОП ОСОБА_6. на здійснення декларування.

Згідно п. 6.2. вказаного договору, замовник несе повну юридичну відповідальність за достовірність даних в наданих ним документах, необхідних для митного оформлення.

Виходячи з вищевикладеного, ФОП ОСОБА_6. не несе відповідальність за надання недостовірних даних митному органу під час здійснення митного контролю та оформлення товару.

Таким чином, ОСОБА_2 є суб'єктом що несе відповідальність за надання достовірної інформації щодо властивостей товару та умов покупки, поставки товару.

01.12.2016 року керівник ТОВ ОНКОМЕДІКА ОСОБА_7 уклав контракт № 07/12 з директором компанії Landtown Sales Ltd (Великобританія) ОСОБА_4.

Відповідно до державного реєстру юридичних осіб Великобританії (beta.companieshouse.gov.uk) станом на дату укладення вказаного контракту та на даний час директором компанії Landtown Sales Ltd виступала особа - NORONHA Hema .

ОСОБА_4 - це особою, яка володіє основними корпоративними правами компанії Landtown Sales Ltd , яка їх позбавилась 02.07.2018 на користь ОСОБА_8, адреса особи для кореспонденції - Україна, АДРЕСА_1.

Окрім того, в державному реєстрі юридичних осіб Великобританії зазначено, що поштова адреса ОСОБА_4 значиться - Україна, АДРЕСА_2.

Також, не співпадає юридична адреса зазначена в контракті від 01.12.2016 № 07/12 з юридичною адресою, вказаною в реєстрі Великобританії.

Так, в контракті вказано адресу 48 Queen Anne Street, London W1G 9JJ , а в реєстрі юридичних осіб Великобританії зазначено, що вказану адресу 08.09.2016 змінено на 13 John Prince's Street 2 nd Floor London W1G 0JR .

Пунктом 5.1 зазначеного контракту встановлена форма оплати з максимальним строком відстрочки 180 днів від дати інвойсу, інвойс від 30.05.2017.

Документи про оплату товару до Київської міської митниці ДФС під час провадження ТОВ ОНКОМЕДІКА не надано.

Київською міською митницею ДФС направлено повістки про виклик ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_8, які були проігноровані зазначеними особами.

Київська міська митниця ДФС направляла вимогу про надання документів ОСОБА_2, ОСОБА_9, ОСОБА_3, що також було проігноровано.

Київською міською митницею ДФС направлено доручення Чернігівській митниці ДФС щодо встановлення та опитування ОСОБА_8

Згідно листа Чернігівської митниці ДФС гр. ОСОБА_8 направлено виклик, на який особа не з'явилась.

В подальшому, митним органом встановлено, що французька компанія Perouse Medical SAS (perousemedical.com) виробляє та продає за межі Франції медичні вироби, в продукції якої наявний товар, що було імпортовано ТОВ ОНКОМЕДІКА за МД № UA100010/2017/267105, дана інформація підтверджує дані надані митними органами Французької Республіки.

Враховуючи вищевикладене, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари медичні вироби: порти для імплантації та голки , вагою брутто 147, 86 кг та вартістю 160 173 злотих, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (08.06.2017) (1 PLN - 7,013245 грн.) складає 1 123 332, 49 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника товарів та відомості, необхідні для визначення їх митної вартості (інвойс від 30.05.2017 № 1F126626).

Відповідно до п. 7 ч. 3 ст. 53 МК України митна декларація країни відправлення є документом, що підтверджує митну вартість товару.

Експортна митна декларація форми ЕХ А від 07.06.2017 № 17PL445010E0450350 містить інформацію, згідно якої вартість імпортованого за МД № UA100010/2017/267105 складає 160 173 злотих, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (08.06.2017) (1 PLN - 7,013245 грн.) складає 1 123 332, 49 грн.

У 2008 році для боротьби із завищенням цін на ліки Кабмін ухвалив постанову №955 Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і медичні вироби .

Відповідно неї, ціни для оптових постачальників не можуть перевищувати вказану в реєстрі ціну плюс 10%, а для аптек - плюс 25%. Плюс 7% ПДВ на ліки.

Тобто якщо ціна на препарат у реєстрі 100 грн., то аптека може продати його максимум за 133,75 грн, а на державних торгах - за 117,70 грн.

Отже, ліки постачаються за цінами, значно вищими, ніж на ринку. Разом з тим, вони легалізуються через завищення оптової ціни у реєстрі.

ТОВ ОНКОМЕДІКА приймає участь у державних закупівлях, через які реалізує продаж імпортованого товару, у зв'язку з чим фіктивно завищує при імпорті вартість товару.

Згідно з обліковою картою суб'єкта ЗЕД Київської міської митниці ДФС

№ 100/2014/329 керівником ТОВ ОНКОМЕДІКА (код ЄДРПОУ 39014885) є ОСОБА_2.

Відповідно до інформації, наявної в базі даних ЄАІС ДФС, в реєстрі порушників митних правил, підприємство ТОВ ОНКОМЕДІКА (код ЄДРПОУ 39014885) та гр. ОСОБА_2 протягом року не притягувались до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст.482 Митного кодексу України.

Таким чином, в діях гр. ОСОБА_2 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України у зв'язку з чим відносно останньої складено протокол про порушення митних правил № 0534/10000/18.

Безпосередній предмет правопорушення, не вилучався, оскільки до складання протоколу про порушення митних правил, був випущений у вільний обіг

Загальна вартість предметів правопорушення складає 1 123 332, 49 грн.

Гр. ОСОБА_2 в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

До суду ОСОБА_2 подано заяву про відкладення розгляду справи, однак суд визнав можливим розглянути справу за відсутності гр. ОСОБА_2 на підставі наявних у справі доказів.

Представник Київської міської митниці ДФС, вважав обставини викладені в протоколі № 0534/10000/18 від 21.08.2018 доведеними та просив притягнути гр. ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.

Заслухавши пояснення представника митних органів, дослідивши та оцінивши письмові докази, суддя приходить до наступного висновку.

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Судом встановлено, що 08.06.2017 через митний кордон України, в зоні діяльності Волинської митниці ДФС, автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_1, з Польщі на митну територію України ввезено товари медичні вироби: порти для імплантації, голки , у кількості 2 пакувальних місць, вагою брутто 147,86 кг.

Переміщення товарів через митний кордон України здійснювалось за попередньою митною декларацією одержувача ТОВ Онкомедіка від 07.06.2017 № UA100000/2017/836709 на підставі товаросупровідних документів: книжка МДП Carnet TIR від 07.06.2017 № XC.77740343, інвойс від 30.05.2017 № 1F126626, міжнародна автомобільна накладна (CMR) від 07.06.2017 б/н.

09.06.2017 зазначений товар доставлений у зону діяльності Київської міської митниці ДФС та на підставі договору доручення на здійснення декларування від 09.10.2015 № 95, укладеного між ФОП Малежникова Валерія Анатоліївна та ТОВ Онкомедіка , заявлені декларантом ОСОБА_3 (графа 54 МД) у вільний обіг за митною декларацією № UA100010/2017/267105.

Разом із вказаними митними деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були подані: контракт від 01.12.2016 № 07/12, укладений між продавцем - компанією Landtown Sales Ltd (Англія) в особі директора ОСОБА_4, з одного боку, та покупцем - ТОВ Онкомедіка (Україна), в особі директора ОСОБА_2, з іншого боку, а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.

Відповідно до CMR від 07.06.2017 б/н відправником товарів виступала компанія EJKO Sp. z o.o. (Республіка Польща).

Відповідно до інвойсу від 30.05.2017 № 1F126626, виставленого компанією Landtown Sales Ltd (Великобританія) для ТОВ Онкомедіка , загальна вартість товарів становить 59 375 євро, що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (08.06.2017) (1 EUR - 29,394613 грн.) складає 1 745 305, 15 грн.

З метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів медичного призначення на адресу ТОВ Онкомедіка , Державною фіскальною службою України листом за вих. № 13258/5/99-99-20-02-01-16 був направлений запит до митних органів Франції.

26.06.2018, листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України від 25.06.2018 № 19404/7/99-99-20-02-01-17, на адресу Київської міської митниці ДФС надійшли відповіді митних адміністрацій Польщі та Франції.

Митні органи Франції у своїй відповіді повідомили, що компанія Perouse Medical SAS (Франція) є реальною компанією в області медицини. Компанія Perouse Medical SAS (Франція) дійсно здійснила продаж медичного обладнання ТОВ Онкомедіка за рахунком від 30.05.2017 № 1F126626.

Додатком до своєї митні органи Франції надали копію експортної митної декларації форми ЕХ А від 07.06.2017 № 17PL445010E0450350, на підставі якої вказана партія товарів (голки медичні, венозні порти що імплантуються) була експортована з території Польщі в Україну на адресу ТОВ Онкомедіка .

В результаті вивчення документів, отриманих від митних органів Франції, та документів митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської міської митниці ДФС, із співставленням відомостей, що містяться у них, встановлено, що співпадають: найменування та кількість товару (кількість пакувальних місць 2, вага брутто 147, 86 кг), відомості щодо одержувача, номера товаросупровідних документів (Carnet TIR № XC.77740343, інвойс № 1F126626), але не співпадають відомості щодо відправника товарів та їх вартості.

Згідно з даними, які відображені у експортній митній декларації № 17PL445010E0450350, відправником товарів виступала компанія Perouse Medical Route Du Manoir (Франція), одержувачем - ТОВ ОНКОМЕДІКА , вартість товарів голки медичні, венозні порти що імплантуються становить 160 173 злотих (38 215,59 євро).

Під час здійснення провадження встановлено, що керівник ТОВ ОНКОМЕДІКА ОСОБА_2 уклав 09.10.2015 року договір доручення № 95 з ФОП ОСОБА_6. на здійснення декларування.

Згідно п. 6.2. вказаного договору, замовник несе повну юридичну відповідальність за достовірність даних в наданих ним документах, необхідних для митного оформлення.

Виходячи з вищевикладеного, ФОП ОСОБА_6. не несе відповідальність за надання недостовірних даних митному органу під час здійснення митного контролю та оформлення товару.

Таким чином, ОСОБА_2 є суб'єктом що несе відповідальність за надання достовірної інформації щодо властивостей товару та умов покупки, поставки товару.

01.12.2016 року керівник ТОВ ОНКОМЕДІКА ОСОБА_7 уклав контракт № 07/12 з директором компанії Landtown Sales Ltd (Великобританія) ОСОБА_4.

Відповідно до державного реєстру юридичних осіб Великобританії (beta.companieshouse.gov.uk) станом на дату укладення вказаного контракту та на даний час директором компанії Landtown Sales Ltd виступала особа - NORONHA Hema .

ОСОБА_4 - це особою, яка володіє основними корпоративними правами компанії Landtown Sales Ltd , яка їх позбавилась 02.07.2018 на користь ОСОБА_8, адреса особи для кореспонденції - Україна, АДРЕСА_1.

Окрім того, в державному реєстрі юридичних осіб Великобританії зазначено, що поштова адреса ОСОБА_4 значиться - Україна, АДРЕСА_2.

Також, не співпадає юридична адреса зазначена в контракті від 01.12.2016 № 07/12 з юридичною адресою, вказаною в реєстрі Великобританії.

Так, в контракті вказано адресу 48 Queen Anne Street, London W1G 9JJ , а в реєстрі юридичних осіб Великобританії зазначено, що вказану адресу 08.09.2016 змінено на 13 John Prince's Street 2nd Floor London W1G 0JR .

Пунктом 5.1 зазначеного контракту встановлена форма оплати з максимальним строком відстрочки 180 днів від дати інвойсу, інвойс від 30.05.2017.

Документи про оплату товару до Київської міської митниці ДФС під час провадження ТОВ ОНКОМЕДІКА не надано.

Київською міською митницею ДФС направлено повістки про виклик ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_8, які були проігноровані зазначеними особами.

Київська міська митниця ДФС направляла вимогу про надання документів ОСОБА_2, ОСОБА_9, ОСОБА_3, що також було проігноровано.

Київською міською митницею ДФС направлено доручення Чернігівській митниці ДФС щодо встановлення та опитування ОСОБА_8

Згідно листа Чернігівської митниці ДФС гр. ОСОБА_8 направлено виклик, на який особа не з'явилась.

В подальшому, митним органом встановлено, що французька компанія Perouse Medical SAS (perousemedical.com) виробляє та продає за межі Франції медичні вироби, в продукції якої наявний товар, що було імпортовано ТОВ ОНКОМЕДІКА за МД № UA100010/2017/267105, дана інформація підтверджує дані надані митними органами Французької Республіки.

Враховуючи вищевикладене, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари медичні вироби: порти для імплантації та голки , вагою брутто 147, 86 кг та вартістю 160 173 злотих, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (08.06.2017) (1 PLN - 7,013245 грн.) складає 1 123 332, 49 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника товарів та відомості, необхідні для визначення їх митної вартості (інвойс від 30.05.2017 № 1F126626).

Відповідно до п. 7 ч. 3 ст. 53 МК України митна декларація країни відправлення є документом, що підтверджує митну вартість товару.

Експортна митна декларація форми ЕХ А від 07.06.2017 № 17PL445010E0450350 містить інформацію, згідно якої вартість імпортованого за МД № UA100010/2017/267105 складає 160 173 злотих, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (08.06.2017) (1 PLN - 7,013245 грн.) складає 1 123 332, 49 грн.

У 2008 році для боротьби із завищенням цін на ліки Кабмін ухвалив постанову №955 Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і медичні вироби .

Відповідно неї, ціни для оптових постачальників не можуть перевищувати вказану в реєстрі ціну плюс 10%, а для аптек - плюс 25%. Плюс 7% ПДВ на ліки.

Тобто якщо ціна на препарат у реєстрі 100 грн., то аптека може продати його максимум за 133,75 грн, а на державних торгах - за 117,70 грн.

Отже, ліки постачаються за цінами, значно вищими, ніж на ринку. Разом з тим, вони легалізуються через завищення оптової ціни у реєстрі.

ТОВ ОНКОМЕДІКА приймає участь у державних закупівлях, через які реалізує продаж імпортованого товару, у зв'язку з чим фіктивно завищує при імпорті вартість товару.

Згідно з обліковою картою суб'єкта ЗЕД Київської міської митниці ДФС № 100/2014/329 керівником ТОВ ОНКОМЕДІКА (код ЄДРПОУ 39014885) є ОСОБА_2.

Відповідно до інформації, наявної в базі даних ЄАІС ДФС, в реєстрі порушників митних правил, підприємство ТОВ ОНКОМЕДІКА (код ЄДРПОУ 39014885) та гр. ОСОБА_2 протягом року не притягувались до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст.482 Митного кодексу України.

Таким чином, в діях гр. ОСОБА_2 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України у зв'язку з чим відносно останньої складено протокол про порушення митних правил № 0534/10000/18.

Безпосередній предмет правопорушення, не вилучався, оскільки до складання протоколу про порушення митних правил, був випущений у вільний обіг.

Загальна вартість предметів правопорушення складає 1 123 332, 49 грн.

Оцінюючи в сукупності надані докази, суд знаходить їх належними та допустимими, у зв'язку з чим приходить до висновку, що факт вчинення порушення митних правил передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України повністю підтверджений в ході розгляду справи.

У відповідності до ст. 459 МК України, суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Згідно п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України, посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

В силу ст. 65 ГК України, управління підприємством здійснюється відповідно до його установчих документів на основі поєднання прав власника щодо господарського використання свого майна і участі в управлінні трудового колективу. Керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Отже, в діях гр. ОСОБА_2 керівника ТОВ ОНКОМЕДІКА наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 статті 483 Митного кодексу України.

Частиною 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Стаття 33 КУпАП визначає, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.

Згідно санкції ч. 1 ст. 483 МК України, вчинення правопорушення передбаченого диспозицією даної норми, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Як встановлено вище вартість безпосередніх предметів порушення митних правил становить 25813,69 грн.

З огляду на викладене, гр. ОСОБА_2 слід визнати винним у порушенні митних правил за ч. 1 ст. 483 Митного Кодексу України та піддати адміністративному стягненню у виді штрафу в розмірі 1 123 332, 49 грн. без конфіскації предметів правопорушення.

Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та ЗУ Про судовий збір з гр. ОСОБА_2 підлягає стягненню судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму на одну працездатну особу.

Керуючись ст.ст. 467, 483, 486, 489, 495, 519, 522, 527, 531 МК України, ст.ст. 40-1, 251, 252, 280, 283, 287, 294 КУпАП України, суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Громадянина ОСОБА_2 визнати винним у порушенні митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, та піддати адміністративному стягненню у вигляді штрафу в розмірі 1 123 332, 49 грн.

Стягнути з гр. ОСОБА_2 судовий збір в розмірі 352,40 грн.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через районний суд, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Постанова пред'являється до виконання протягом трьох місяців.

Суддя О.М. Букіна

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.12.2018
Оприлюднено29.12.2018
Номер документу78834002
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/27351/18

Постанова від 27.05.2019

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Шроль Валентин Ростиславович

Постанова від 21.12.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Букіна О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні