Рішення
від 27.12.2018 по справі 200/11738/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 грудня 2018 р. Справа№200/11738/18

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Логойди Т.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до приватного акціонерного товариства Страхова компанія Форте про стягнення штрафу,

в с т а н о в и в:

У листопаді 2018 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг) звернулася до суду з вказаним адміністративним позовом, в якому зазначала, зокрема, що відповідачем не виконано постанову від 25 червня 2018 року № 356/641/13-2/14/П про застосування штрафної санкції за правопорушення на ринках фінансових послуг, якою на відповідача накладено штраф у розмірі 17000 грн.

У зв'язку з наведеним позивач просив стягнути з приватного акціонерного товариства Страхова компанія Форте до Державного бюджету України штраф у розмірі 17000 грн.

Відзив на позовну заяву у встановлений строк подано не було. Пояснень щодо поважних причин його неподання - до суду не подано.

Представник позивача подав клопотання про розгляд справи без його участі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час і місце судового засідання повідомлявся належним чином. Неявка у судове засідання таких осіб не перешкоджає розгляду справи по суті.

Враховуючи наведене суд вирішує справу на підставі наявних у ній доказів.

Судом встановлено, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг прийнято розпорядження від 24 листопада 2016 року № 2931, яким приватному акціонерному товариству Страхова компанія Форте (далі - ПРАТ СК Форте ) наказано усунути порушення вимог законодавства про фінансові послуги, що виявлені за результатами перевірки звітних даних товариства за 9 місяців 2016 року, та повідомити Нацкомфінпослуг про усунення порушень з наданням підтверджуючих документів у термін до 15 грудня 2016 року.

Відповідно до вказаного розпорядження порушення виразилося у тому, що за результатами перевірки звітних даних товариства за 9 місяців 2016 року (вх. 13/4533-ск від 25 жовтня 2016 року), що надійшли до Нацкомфінпослуг встановлено, що відповідно до табл. 6.2 Перевищення фактичного запасу платоспроможності страховика над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності розд. 6 Умови забезпечення платоспроможності страховика додатку 4 звітних даних ПРАТ СК Форте за 9 місяців 2016 року величина фактичного запасу платоспроможності страховика складала 7913,7 тис. грн., величина нормативного запасу платоспроможності - 39226,9 тис. грн. Таким чином, величина фактичного запасу платоспроможності товариства менша розрахункового нормативного запасу платоспроможності на 31313,2 тис. грн., що свідчило про порушення відповідачем вимог ст. 30 Закону України Про страхування , п. 1.14 Ліцензійних умов провадження страхової діяльності, затверджених розпорядженням Держфінпослуг від 28 серпня 2003 року № 40.

Величина сформованих товариством страхових резервів станом на 30 вересня 2016 року складала 64481,7 тис. грн. При цьому, з урахуванням вимог (принципів) до безпечності, прибутковості, ліквідності, диверсифікованості та якості визначених прийнятих активів, встановлених ст. 31 Закону України Про страхування та розд. ІІ та ІІІ Положення про обов'язкові критерії та нормативи достатності, диверсифікованості та якості активів страховика, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 23 лютого 2016 року № 396, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21.03.2016 № 417/28547 (далі - Положення №396) товариством може бути розміщено кошти страхових резервів (дотримано норматив диверсифікованості активів) у визначені прийнятні активи у розмірі 3485,5 тис. грн., а саме: грошовими коштами на рахунках - 209,2 тис. грн.; правами вимоги до перестраховиків - 3276,3 тис. грн. Таким чином сформовані товариством станом на 30 вересня 2016 року страхові резерви розміщені визначеними категоріями прийнятих активів не в повному обсязі та не дотримано норматив диверсифікованості активів: дефіцит прийнятих активів ПРАТ СК Форте для представлення коштів страхових резервів та дотримання нормативу диверсифікованості активів складав 60996,20 тис. грн.

Таким чином, станом на 30 вересня 2016 року товариством порушено вимоги законодавства про фінансові послуги, а саме ст. 31 Закону України Про страхування , абз. 2 п. 6 розд. 1 Положення № 396, відповідно до якого норматив диверсифікованості активів має бути не меншим, ніж величина страхових резервів, що розраховується відповідно до законодавства з урахуванням вимог стандартів фінансової звітності; п. 7 розд. І Положення № 396 в частині обов'язковості дотримання на будь-яку дату нормативу диверсифікованості активів; п. 1.14 розд. 1 Ліцензійних умов, відповідно до якого вимоги, установлені законодавством України у сфері регулювання страхової діяльності, повинні виконуватись страховиками протягом дії ліцензії.

Норматив достатності активів товариства станом на 30 вересня 2016 року має бути не меншим, ніж сумарна величина довгострокових та поточних зобов'язань і забезпечень, включаючи величину страхових резервів, що розраховуються відповідно до законодавства, яка становить 2452112,7 тис. грн. Сума прийнятих активів з урахуванням критеріїв та вимог до якості активів страховика, встановлених розд. ІІ Положення № 396, збільшена на величину непростроченої дебіторської заборгованості з укладеними договорами страхування та/або перестрахування з метою дотримання нормативу достатності активів, становила 17312,8 тис. грн., а саме: грошові кошти на поточних рахунках - 209,2 тис. грн.; права вимоги до перестраховиків - 6484,4 тис. грн.; непростроченої дебіторської заборгованості за укладеними договорами страхування та/або перестрахування - 10619,2 тис. грн. Таким чином, товариством станом на 30 вересня 2016 року не дотримано нормативну достатність активів: дефіцит прийнятих активів товариства для дотримання нормативу достатності активів складав 227899,9 тис. грн.

Товариством станом на 30 вересня 2016 року порушено вимоги законодавства про фінансові послуг, а саме: абз. 2 п. 5 розд. І Положення № 396, відповідно до якого норматив достатності активів має бути не меншим, ніж сумарна величина довгострокових та поточних зобов'язань і забезпечень, включаючи величину страхових резервів, що розраховується відповідно до законодавства; п. 7 розд. І Положення № 396 в частині обов'язковості дотримання на будь-яку дату нормативу достатності активів; п.1.14 розд. 1 Ліцензійних умов, відповідно до якого вимоги, установлені законодавством України у сфері регулювання страхової діяльності, повинні виконуватись страховиками протягом дії ліцензії.

12 червня 2018 року Нацкомфінпослуг складено акт про правопорушення на ринку фінансових послуг №641/13-2/14, яким встановлено, що розпорядження Нацкомфінпослуг від 24 листопада 2016 року № 2931, ПРАТ СК Форте ) наказано усунути наведені в ньому порушення вимог законодавства про фінансові послуги та повідомити Нацкомфінпослуг про усунення порушень з наданням підтверджуючих документів у термін до 15 грудня 2016 року, не виконано.

В акті зроблено висновок, що товариством порушено вимоги законодавства про фінансові послуги, а саме п. 5.9 розд. V Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20 листопада 2012 №2319, яким визначено, що рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу після набрання ними чинності є обов'язковими для виконання учасниками ринку фінансових послуг.

Акт направлений на адресу відповідача із супровідним листом від 12 червня 2018 року № 3703/13-8.

Постановою від 25 червня 2018 року № 356/641/13-2/14/П про застосування штрафної санкції за правопорушення на ринках фінансових послуг за невиконання розпорядження Нацкомфінпослуг від 24 листопада 2016 року № 2931 до відповідача застосовано штраф в розмірі 17000 грн. Одночасно встановлено строк до 25 липня 2018 року для виконання вказаної постанови.

Вказана постанова направлена на адресу відповідача 27 червня 2018 року, однак у встановлений строк виконана на була.

Дослідивши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, які правові норми належить застосувати до цих правовідносин, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Спірні правовідносини врегульовані, зокрема Законом України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг .

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 28 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Аналогічні положення містяться в ч. 1 ст. 39 цього Закону.

Види таких заходів впливу визначені ст. 40 вказаного Закону.

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 40 вказаного Закону національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Відповідно п. 3 ч. 1 ст. 41 вказаного Закону національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпорядження, рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про усунення порушення щодо надання фінансових послуг - у розмірі від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 5.9 розд. V Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20 листопада 2012 №2319, визначено, що рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу після набрання ними чинності є обов'язковими для виконання особами. У разі невиконання особами рішень про застосування заходів впливу Нацкомфінпослуг вживає заходів щодо виконання рішень у порядку, визначеному законодавством.

Згідно з ч. 3 ст. 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Оскільки відповідач у встановлений строк не виконав розпорядження національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг тому контролюючий орган правильно наклав на нього штраф в порядку та розмірах, що відповідали вимогам законодавства.

Постанова суб'єкта владних повноважень про накладення штрафу виконана не була та в установленому законом порядку не оскаржувалася.

Виходячи з наведеного та вимог законодавства несплачена сума штрафу підлягає стягненню з відповідача в судовому порядку.

Керуючись статтями 32, 139, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (01001, м.Київ, вул.Б.Грінченка, 3, код ЄДРПОУ 38062828) до приватного акціонерного товариства Страхова компанія Форте (87548, Донецька обл., м.Маріуполь, вул.Зелінського, 41/41а, код ЄДРПОУ 34615026) про стягнення штрафу задовольнити.

Стягнути з приватного акціонерного товариства Страхова компанія Форте (87548, Донецька область, м. Маріуполь, Приморський район, вул. Зелінського, буд. 41/41А, код ЄДРПОУ 34615026) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника - на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф в розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) грн.

Рішення набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 255 КАС України, і може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції шляхом подання апеляційної скарги через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення судом складено 27 грудня 2018 року.

Суддя Логойда Т. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.12.2018
Оприлюднено29.12.2018
Номер документу78844294
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/11738/18-а

Ухвала від 06.06.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т.В.

Ухвала від 18.08.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т.В.

Ухвала від 07.08.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т.В.

Ухвала від 20.07.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т.В.

Ухвала від 05.11.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т.В.

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т.В.

Рішення від 27.12.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

Ухвала від 22.12.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

Ухвала від 18.12.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

Ухвала від 29.11.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні