Рішення
від 25.10.2018 по справі 0840/3412/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

25 жовтня 2018 року Справа № 0840/3412/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Стрельнікової Н.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМИСЛОВІ ГРАНІТИ" (вул. Незалежної України, буд. 45-А, Запоріжжя, Запорізька область, 69037)

до Головного управління ДФС у Запорізькій області (пр. Соборний, буд. 166, Запоріжжя, Запорізька область, 69107)

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРОМИСЛОВІ ГРАНІТИ" (далі - позивач) звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 28 лютого 2018 року №0025645001, яким до позивача застосовано штраф за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування до податкових накладних та за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на загальну суму 35899, 97 грн.

На обґрунтування позовних вимог у позовній заяві зазначає, що відповідачем безпідставно прийнято податкове повідомлення-рішення від 28.02.2018 № НОМЕР_1 за результатом проведеної камеральної перевірки в ході якої встановлено порушення граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних та затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних. Позивач стверджує, що всі податкові накладні (зазначені в акті перевірки) були складені та направлені для реєстрації у строк встановлений п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України. Проте по кожній із податкових накладних було отримано Квитанцію №1 у яких було зазначено, що документ не прийнято, виявлені помилки. При цьому після численних звернень позивача до органів ДФС, усі податкові накладні починаючи з 22.12.2017 були зареєстровані в ЄРПН. Вважає, що оскільки податкові накладні містять усі обов'язкові реквізити, передбачені п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України та враховуючи незаконну відмову контролюючого органу у реєстрації податкових накладних, відсутні підстави для застосування до підприємства позивача штрафних санкцій.

Ухвалою суду від 27.08.2018 відкрито спрощене провадження у справі та призначено перше судове засідання на 24.09.2018 без виклику сторін. Встановлений відповідачу п'ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали для подачі відзиву на позовну заяву.

Ухвалою від 25.10.2018 відмовлено відповідачу у задоволенні клопотання про призначення розгляду справи за правилами загального позовного провадження.

Згідно ч. 5 ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Статтею 258 КАС України передбачено, що суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Відповідно до п. 10 ч.1 ст. 4 КАС України, письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Отже, відповідно до вищевказаних приписів КАС України, справу розглянуто судом в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами у межах строку, встановленого ст. 258 КАС України.

Розглянувши та дослідивши надані документи, судом встановлені наступні обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРОМИСЛОВІ ГРАНІТИ" (код ЄДРПОУ 31612572) зареєстроване 31.07.2001, про що свідчить Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.24).

24.01.2018 на підставі пп.20.1.4 п.20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75 , ст. 76 Податкового кодексу України фахівцями ГУ ДФС у Запорізькій області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності, сплати узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість, своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН ТОВ ПРОМИСЛОВІ ГРАНІТИ за вересень, жовтень, листопад 2017 року, за результатом якої складено Акт від 24.01.2018 №0227/08-01-50-01/31612572.

В ході перевірки було встановлено порушення вимог встановлених п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, а саме перевищення 15-ти денного терміну реєстраці] податкової накладної, що підлягає наданню покупцю-платнику ПДВ, в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На підставі висновків Акту від 24.01.2018 №0227/08-01-50-01/31612572 відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення від 28.02.2018 №0025645001, яким застосовано штраф у сумі 35899,97 грн. (у т.ч. у сумі 30119,72 грн. - (10%), у сумі 14878,50 грн. (20%), у сумі 67500,95 грн. (30%), у сумі 24155 грн. (40%).

Не погоджуючись із прийнятим рішенням, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Ураховуючи викладене, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - Податковий кодекс України).

Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

У відповідності до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

При цьому встановлено, що Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

З 01.01.2017 набули чинності зміни до Податкового кодексу України, якими запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю (Закон - № 1797-VIII від 21.12.2016).

У свою чергу, відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з положеннями пункту 20.2 статті 20 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Згідно з положеннями підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України).

Зазначена комісія приймає рішення про: - реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; - відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Як вбачається з матеріалів справи, в реєстрації податкових накладних №5 від 28.09.2017, №6 від 29.09.2017, №7 від 30.09.2017, №8 30.09.2017, №4 від 07.10.2017, №5 від 10.10.2017,№6 від 11.10.2017, №8 від 18.10.2017, №10 від 21.10.2017, №11 від 24.10.2017, №12 від 31.10.2017, №1 від 04.11.2017, №2 від 16.11.2017, №3 від 16.11.2017, №4 від 17.11.2017, №5 від 23.11.2017, №7 від 30.11.2017, №6 від 25.11.2017 відмовлено, при цьому в Квитанціях вказано Документ не прийнято. Виявлені помилки: Порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 №233, а саме ЄДРПОУ 31612572, Можливо припинено дію Договору про визнання електронних документів.

Між тим у матеріалах справи містяться належні докази того, що ТОВ ПРОМИСЛОВІ ГРАНІТИ були складені та направлені для реєстрації до ЄРПН податкові накладні у строк, встановлений п. 201.10 ст. 201 ПК України.

На підтвердження факту припинення дії Договору №200120161 про визнання електронних документів від 01.08.2016 відповідачем не надано суду жодного доказу.

Матеріалами справи також підтверджено, що з моменту неприйняття податкових накладних ТОВ ПРОМИСЛОВІ ГРАНІТИ подавало звітність з ПДВ у паперовому вигляді, відображало операції з постачання товарів у бухгалтерському та податковому обліку, самостійно сплачувало суми ПДВ по неприйнятим податковим накладним спочатку за рахунок власного податкового кредиту, а потім власними грошовими коштами.

Також, відповідач не заперечує того, що починаючи з 22.12.2017 усі податкові накладні, перелічені в Таблиці 1 Акту перевірки, були зареєстровані у ЄРПН.

Поданий відповідачем відзив на позовну заяву також не містить жодного нормативного обґрунтування формування по спірним податковим накладним Квитанцій № 1 щодо не прийняття документу.

Таким чином, суд приходить до висновку, що контролюючим органом безпідставно відмовлено ТОВ ПРОМИСЛОВІ ГРАНІТИ у реєстрації податкових накладних №5 від 28.09.2017, №6 від 29.09.2017, №7 від 30.09.2017, №8 30.09.2017, №4 від 07.10.2017, №5 від 10.10.2017,№6 від 11.10.2017, №8 від 18.10.2017, №10 від 21.10.2017, №11 від 24.10.2017, №12 від 31.10.2017, №1 від 04.11.2017, №2 від 16.11.2017, №3 від 16.11.2017, №4 від 17.11.2017, №5 від 23.11.2017, №7 від 30.11.2017, №6 від 25.11.2017, а тому суд вважає необґрунтованими висновки Акту камеральної перевірки від 24.01.2018 №0227/08-01-50-01/31612572 про порушення позивачем вимог встановлених п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, а саме перевищення 15-ти денного терміну реєстраці] податкової накладної, що підлягає наданню покупцю-платнику ПДВ, в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд акцентує увагу, що в порядку виконання обов'язку, встановлено частиною другою статті 77 КАС України, відповідачем не спростовано доводів позивача та не доведено правомірність застосування до позивача штрафних санкцій.

Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б доводи позивача, а відтак, не довів правомірності прийнятого рішення, а тому заявлені позивачем вимоги є такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст. ст. 9, 137, 139, 242-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 28 лютого 2018 року №0025645001, яким до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМИСЛОВІ ГРАНІТИ" застосовано штраф за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування до податкових накладних та за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на загальну суму 35899, 97 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області (пр. Соборний, буд. 166, Запоріжжя, Запорізька область, 69107, код ЄДРПОУ 39396146) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМИСЛОВІ ГРАНІТИ" (вул. Незалежної України, буд. 45-А, Запоріжжя, Запорізька область, 69037, код ЄДРПОУ 31612572) судові витрати у розмірі 1762 грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили у порядку та строки, передбачені ст. 255 КАС України та може бути оскаржене у порядку та строки, передбачені ст.ст. 293, 295, 296 та 297 КАС України.

Повний текст рішення складено 25.10.2018.

Суддя Н.В. Стрельнікова

Дата ухвалення рішення25.10.2018
Оприлюднено29.12.2018
Номер документу78845451
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —0840/3412/18

Ухвала від 27.12.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Постанова від 06.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 13.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 13.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Рішення від 25.10.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 25.10.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні