ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
06 березня 2019 року м. Дніпросправа № 0840/3412/18
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Божко Л.А. (доповідач),
суддів: Дурасової Ю.В., Суховарова А.В.,
за участю секретаря судового засідання Комар Н.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 25.10.2018 в адміністративній справі №0840/3412/18 , ухвалене суддею Стрельніковою Н.В., по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМИСЛОВІ ГРАНІТИ" до Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
в с т а н о в и В:
У серпні 2018р. Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРОМИСЛОВІ ГРАНІТИ" звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління ДФС у Запорізькій області , в якому позивач просив суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 28 лютого 2018 року №0025645001, яким до позивача застосовано штраф за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних та за затримку реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування до податкових накладних на загальну суму 35899, 97 грн.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 25.10.2018р. адміністртаивний позов задоволено.
Рішення суду обгрунтовано тим, що матеріалах справи містяться належні докази того, що ТОВ “ПРОМИСЛОВІ ГРАНІТИ” були складені та направлені для реєстрації до ЄРПН податкові накладні у строк, встановлений п. 201.10 ст. 201 ПК України.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив прийняти нове рішення , яким відмовити в задоволені позовних вимог.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що камеральною перевіркою було встановлено порушення ТОВ “ПРОМИСЛОВІ ГРАНІТИ” термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН, що викладено в акті камеральної перевірки №0227/08-01-50-01/31612572 від 24.01.2018р. Чинним законодавством не передбачено будь яких винятків щодо порядку і строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних /розрахунків коригування до податкових накладних та застосування штрафних санкцій, визначених ст.120-1 ПКУ.
Перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено що, Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРОМИСЛОВІ ГРАНІТИ" (код ЄДРПОУ 31612572) зареєстроване 31.07.2001.р.
24.01.2018 на підставі пп.20.1.4 п.20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75 , ст. 76 Податкового кодексу України фахівцями ГУ ДФС у Запорізькій області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності, сплати узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість, своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН ТОВ “ПРОМИСЛОВІ ГРАНІТИ” за вересень, жовтень, листопад 2017 року, за результатом якої складено Акт від 24.01.2018 №0227/08-01-50-01/31612572.
В ході перевірки було встановлено порушення вимог встановлених п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, а саме перевищення 15-ти денного терміну реєстраці] податкової накладної, що підлягає наданню покупцю-платнику ПДВ, в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На підставі висновків Акту від 24.01.2018 №0227/08-01-50-01/31612572 відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення від 28.02.2018 №0025645001, яким застосовано штраф у сумі 35899,97 грн. (у т.ч. у сумі 30119,72 грн. – (10%), у сумі 14878,50 грн. (20%), у сумі 67500,95 грн. (30%), у сумі 24155 грн. (40%).
Згідно з п. 120-1.1 статті 120-1 ПК України, порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.
Положеннями пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено те, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Платник податку має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.
Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов'язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Відповідно п.200-1.1, 200-1.2 ст.200-1 ПК України система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку: суми податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних; суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України; суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України. Платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Відповідно до п.200-1.5 ст.200-1 ПК України, з рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника перераховуються кошти до Державного бюджету в сумі податкових зобов'язань з податку на додану вартість, що підлягає сплаті за наслідками звітного податкового періоду, та на поточний рахунок платника податку за його заявою, яка подається до контролюючого органу у складі податкової звітності з податку на додану вартість, у розмірі суми коштів, що перевищує суму задекларованих до сплати до бюджету податкових зобов'язань та суми податкового боргу з податку. При цьому перерахування коштів на поточний рахунок платника може здійснюватися у разі відсутності перевищення суми податку, зазначеної у виданих податкових накладних, складених у звітному періоді та зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних, над сумою податкових зобов'язань з податку за операціями з постачання товарів/послуг, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість у цьому звітному періоді.
Отже, аналіз викладених норм дає підстави для висновку, що складені платниками ПДВ податкові накладні, підлягають реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних в установлені законодавством терміни, а за порушення яких передбачена відповідальність у вигляді застосування штрафних санкцій. При цьому, платник податку має право зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3статті 200-1 цього Кодексу.
Як слідує з матеріалів справи, в реєстрації податкових накладних №5 від 28.09.2017, №6 від 29.09.2017, №7 від 30.09.2017, №8 30.09.2017, №4 від 07.10.2017, №5 від 10.10.2017,№6 від 11.10.2017, №8 від 18.10.2017, №10 від 21.10.2017, №11 від 24.10.2017, №12 від 31.10.2017, №1 від 04.11.2017, №2 від 16.11.2017, №3 від 16.11.2017, №4 від 17.11.2017, №5 від 23.11.2017, №7 від 30.11.2017, №6 від 25.11.2017 відмовлено, при цьому в Квитанціях вказано “Документ не прийнято. Виявлені помилки: Порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 №233, а саме ЄДРПОУ 31612572, Можливо припинено дію Договору про визнання електронних документів.”
Крім того, на підтвердження факту припинення дії Договору №200120161 про визнання електронних документів від 01.08.2016 відповідачем не надано суду жодного доказу.
Матеріалами справи також підтверджено, що з моменту неприйняття податкових накладних ТОВ “ПРОМИСЛОВІ ГРАНІТИ” подавало звітність з ПДВ у паперовому вигляді, відображало операції з постачання товарів у бухгалтерському та податковому обліку, самостійно сплачувало суми ПДВ по неприйнятим податковим накладним спочатку за рахунок власного податкового кредиту, а потім власними грошовими коштами.
Також, відповідач не заперечує того, що починаючи з 22.12.2017 усі податкові накладні, перелічені в Таблиці 1 Акту перевірки, були зареєстровані у ЄРПН.
З огляду на викладене колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, надав належну оцінку дослідженим доказам та прийняв законне і обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права.
Керуючись ст.ст. 308, 311, 315 316, 321, 322, 325,329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області -залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 25.10.2018 р. - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 27 лютогоя 2019 року та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів до Верховного суду.
Головуючий - суддя Л.А. Божко
суддя Ю.В. Дурасова
суддя А.В. Суховаров
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2019 |
Оприлюднено | 29.03.2019 |
Номер документу | 80724405 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Божко Л.А.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні