ЗАПОРІЗЬКИЙ О КРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д
вул. Кремлівська, 65-В, м. Запор іжжя, 69041, тел.286-50-15, inbox@adm.zp.court.gov.ua
ПОСТАНОВА
Іменем України
11.01.2010 Справа № 2а-6610 /09/0870
за позовом: Пологівської міжрайонної державної под аткової інспекції Запорізьк ої області, 70600, м. Пологи, вул. Жо втнева, 9
до: приватного підприємств а «Трансенергопром», 70600, м. Пол оги, вул. К. Маркса, 30/51
про стягнення 448681,56 грн.
У с кладі головуючого судді Нечи пуренко О.М.
пр и секретарі судового засідан ня Бриль А. В.
за участі представників сторін:
від позивача - Іванов С.Ф . (довіреність № 3180/3/10 від 20.05.2009)
від відповідача - не прибу в
Пологівська міжрайонна державна податкова інспекці я Запорізької області зверну лась до суду з адміністратив ним позовом до приватного пі дприємства «Трансенергопро м» про стягнення податкової заборгованості по податку на додану вартість у розмірі 448681, 56 грн.
04.12.2009 відкрито провадження у адміністративній справі № 2а -6610/09/0870 та призначено судове за сідання на 21.12.2009. Розгляд справи відкладався до 11.01.2010
Позивач позовні вимоги під тримав, з підстав, викладених у позовній заяві, просить поз ов задовольнити у повному об сязі та, посилаючись на п. п. 3.1.1 ст. 3 Закону України «Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюд жетами та державними цільов ими фондами», просить стягну ти з відповідача суму податк ових зобов' язань у розмірі 448681, 56 грн.
Відповідач двічі належним чином повідомлений про день і час розгляду справи у судов е засідання не прибув, про при чини неявки суду не повідоми в, відзиву та витребуваних су дом документів не надав. Прот и позову не заперечив. Копія у хвали про відкриття провадже ння у справі разом із позовно ю заявою та доданими до неї до кументами, направлені відпов ідачу, повернулись до суду із відміткою поштового відділе ння «за зазначеною адресою н е значиться».
Місцезнаходження відповід ача визначається відповідно до вимог ст.93 Цивільного коде ксу України в редакції Закон у №2452-IV від 03.03.2005 року.
Приймаючи рішення за відсу тності відповідача, суд бере до уваги те, що відповідач не надав суду відомостей про зм іну свого місця знаходження (перебування).
До повноважень судів не від несено установлення фактичн ого місцезнаходження юридич них осіб або місця проживанн я фізичних осіб - учасників су дового процесу на час вчинен ня тих чи інших процесуальни х дій. Тому відповідні процес уальні документи надсилають ся судом згідно з поштовими р еквізитами учасників судово го процесу, наявними в матері алах справи.
До того ж, надані позивачем матеріали свідчать про те, що неявка відповідача не переш коджає вирішенню спору, отже справу вирішено на підставі наявних у ній доказів.
У відповідності до ст.41 КАС У країни під час судового розг ляду адміністративної справ и здійснювалось повне фіксув ання судового засідання за д опомогою технічних засобів, а саме: комплексом «Камертон ».
У засіданні 11.01.2010 судом, відпо відно до ст.160 КАС України, прог олошено вступну та резолютив ну частини постанови.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши поясненн я представника позивача, суд
вс тановив:
Приватне підприємство «Т рансенергопром», зареєстров ано Пологівською районн ою державною адміністрацією та включено до Єдиного реєст ру підприємств та організаці й (ЄДРПОУ 35815785)
ПП «Трансенергопром» взят о на податковий облік 20.05.2008 та м ає свідоцтво платника ПДВ ві д 18.06.2008 № 100122513.
Як свідчать матеріали спра ви, відповідач має податкови й борг перед бюджетом по пода тку на додану вартість у розм ірі 448 681, 56 грн.
Вказана заборгованість ви никла за результатами докуме нтальної невиїзної перевірк и податкової декларації з по датку на додану вартість. За р езультатами перевірки склад ено акт №242/151/35815785 від 24.07.2009, яким вст ановлено: порушення п.п. 7.3.1 п 7.3 с т. 7 Закону України «Про подато к на додану вартість» від 03.04.1997 № 168/97-ВР, а саме: занижено суму по даткових зобов' язань з пода тку на додану вартість до спл ати в бюджет на суму 342139 грн., у т ому числі за березень 2009 року н а суму 190590 грн. та за травень 2009 ро ку на суму 151549 грн.
Таким чином, загальна сума з аборгованості ПП «Трансенер гопром» перед бюджетом скла дає 448 681, 56 грн.
З метою погашення податков ого боргу відповідача Поло гівська міжрайонна держав на податкова інспекція Запор ізької області вживала заход и, передбачені Законом Украї ни "'Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами" №2181, а саме , боржнику було направлено: пе ршу податкову вимогу № 1/31 від 13.08.2009, та другу податков у вимогу № 2/35 від 05.10.2009.
Але вказані податкові вимо ги залишені відповідачем без задоволення.
У зв' язку з несплатою відп овідачем суми податкового бо ргу в розмірі 448 681, 56 грн. позивач вимушений звернутися із поз овом до суду.
Дослідивши матеріали спра ви, проаналізувавши норми за конодавства, оцінивши надані представником позивача дока зи, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задово ленню у повному обсязі з наст упних підстав.
Відповідно до п.3, 8 ст. 10 Закону України від 04.12.1990р. № 509-ХІІ “Про д ержавну податкову службу в У країні” державні податкові і нспекції в районах, містах бе з районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єдна ні державні податкові інспек ції контролюють своєчасніст ь подання платниками податкі в бухгалтерських звітів і ба лансів, податкових деклараці й, розрахунків та інших докум ентів, пов'язаних з обчисленн ям податків, інших платежів, а також перевіряють достовір ність цих документів щодо пр авильності визначення об'єкт ів оподаткування і обчисленн я податків, інших платежів. Пр оводять перевірки фактів при ховування і заниження сум по датків, інших платежів.
Контроль за правильністю т а своєчасністю справляння по датків і зборів (обов' язков их платежів) здійснюють орга ни, перелік яких визначено у с т. 2 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181 “Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ”. Відповідно до цього Закону контролюючим органом є:
Податкові органи - щодо сп равляння податків і зборів (о бов' язкових платежів), які н аправляються до бюджетів та державних цільових фондів.
Крім цього, п.п.10.1.1 п.10.1 ст.10 Зако ну України “Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми” встановлено, що податков ий орган здійснює погашення податкового боргу, по-перше, ш ляхом стягнення коштів, а за ї х недостатності - шляхом пр одажу інших активів платника .
Податкове зобов' язання т а податковий борг згідно п.п.1. 2., 1.3 ст.1 Закону України “Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами” є зобов' язання платника податків сплатити до бюджетів або державних ці льових фондів відповідну сум у коштів самостійно узгоджен е платником податків або узг оджене в адміністративному ч и судовому порядку, але не спл ачене у встановлений строк, а бо у порядку та у строки, визна чені цим Законом або іншими з аконами України.
Відповідно до п.п.4.1.1 п.4.1. ст.4 ць ого Закону платник податків самостійно обчислює суму под аткового зобов' язання.
Згідно п.п.1.11 ст.1 Закону Украї ни “Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами” пода ткова декларація, розрахуно к (далі - податкова деклараці я) - документ, що подається п латником податків до контро люючого органу у строки, вста новлені законодавством, на п ідставі якого здійснюється нарахування та/або сплата п одатку, збору (обов'язкового платежу).
Пункт 5.1 вищеназваного Зако ну зазначає, що податкове зоб ов' язання, самостійне визна чене платником податків у по датковій декларації, вважаєт ься узгодженим з дня подання такої податкової декларації . Зазначене податкове зобов' язання не може бути оскаржен е платником податків в адмін істративному або судовому по рядку.
Згідно п.п.5.2.1. п.5.2. ст.5 Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” по даткове зобов' язання платн ика податків, нараховане кон тролюючим органом відповідн о до пунктів 4.2. та 4.3. статті 4 цьо го Закону, вважається узгодж еним у день отримання платни ком податків податкового пов ідомлення, за винятком випад ків, визначених підпунктом 5.2. 2. цього пункту.
У разі коли платник податкі в вважає, що контролюючий орг ан невірно визначив суму под аткового зобов' язання або п рийняв інше рішення, що супер ечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, вст ановленої законом, такий пла тник податків має право звер нутися до контролюючого орга ну із скаргою про перегляд ць ого рішення, яка подається у п исьмовій формі та може супро воджуватися документами, роз рахунками та доказами, які пл атник податків вважає за пот рібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому о ргану протягом десяти календ арних днів, наступних за днем отримання платником податкі в податкового повідомлення а бо іншого рішення контролююч ого органу, що оскаржується.
Згідно п.5.4 Закону України “П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами” узгоджена сума податкового зобов'язан ня, не сплачена платником под атків у строки, визначені ціє ю статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до п.п.6.2.4 п.6.2 ст.6 за кону №2181, у разі коли податков ий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з н езнаходженням посадових ос іб, їх відмовою прийняти под аткове повідомлення або по даткову вимогу, незнаходжен ням фактичного місця розташу вання (місцезнаходження) пла тника податків, податковий о рган розміщує податкове пов ідомлення або податкові вимо ги на дошці податкових оголо шень, встановленій на вільн ому для огляду місці біля в ходу до приміщення податково го органу. При цьому день ро зміщення такої податкової вимоги вважається днем її вр учення.
Як вказано у пункті 1.7 статті 1 Закону України “Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами” активами платника по датків є кошти, матеріальні т а нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізи чній особі за правом власнос ті або повного господарськог о відання.
Відповідно до пункту 5 статт і 48 Закону України “Про власні сть”, положення щодо захисту права власності поширюються також на особу, яка хоч і не є в ласником, але володіє майном на праві повного господарсь кого відання.
Стаття 41 Конституції Україн и встановлює застереження, щ о ніхто не може бути протипра вно позбавлений права власно сті. Право приватної власнос ті є непорушним. Примусове ві дчуження об' єктів права при ватної власності може бути з астосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідн ості, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за у мови попереднього і повного відшкодування їх вартості. К онфіскація майна може бути з астосована виключно за рішен ням суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених закон ом.
Згідно п.п.3.1.1. п.3.1.ст.3 Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” ак тиви платника податків можут ь бути примусово стягнені в р ахунок погашення його податк ового боргу виключно за ріше нням суду. В інших випадках пл атники податків самостійно в изначають черговість та форм и задоволення претензій кред иторів за рахунок активів, ві льних від заставних зобов' я зань забезпечення боргу. У ра зі, якщо такого платника пода тків визнано банкрутом, черг овість задоволення претензі й кредиторів визначається за конодавством про банкрутств о.
На підставі викладеного, вр аховуючи положення ч. 1 ст. 11 КАС України (розгляд і вирішення справ в адміністративних су дах здійснюється на засадах змагальності сторін та свобо ди в наданні ними суду своїх д оказів і у доведеності перед судом їх переконливості), суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги про стягне ння з ПП «Трансенергопром» п одаткової заборгованості у р озмірі 448 681, 56 грн. є обґрунтован ими та підтвердженими докуме нтальними доказами.
З огляду на викладене, відпо відно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України, к ожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я, крім випадків, встановлени х статтею 72 цього Кодексу, вра ховуючі, що відповідач не зап еречив проти позову, у судове засідання не прибув, витребу вані судом документи не нада в, суд вважає позовні вимоги Пологівської міжрайонної державної податкова інспекц ія Запорізької області про стягнення з ПП «Транс енергопром» податкової заб оргованості у розмірі 448 681, 56 гр н. доведеними, документально підтвердженими та такими, що підлягають задоволенню у по вному обсязі.
Оскільки на час розгляду сп рави в суді відповідачем не н адано доказів сплати заборго ваності, позовні вимоги пози вача про стягнення з відпові дача заборгованості є законн ими та підтвердженими зібран ими у справі доказами.
На підставі викладеного ви ще, суд дійшов висновку, що поз овні вимоги Пологівської міжрайонної державної пода ткова інспекція Запорізької області є обґрунтованими та такими, що підлягають задово ленню у повному обсязі.
Відповідно до вимог ст. 94, 98, пу нкту 3 Розділу VII “Прикінцеві т а перехідні положення” КАС У країни у справах, в яких позив ачем є суб' єкт владних повн оважень, а відповідачем - фі зична чи юридична особа, судо ві витрати, здійснені позива чем, з відповідача не стягуют ься.
Керуючись ст. ст. 94, 158, 160, 162, 163, 167 КА С України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
1. Позов Пологівської м іжрайонної державної податк ової інспекції Запорізької о бласті до приватного підприє мства “Трансенергопром” про стягнення заборгованості пе ред бюджетом у розмірі 448681,56 грн ., задовольнити.
2. Стягнути з приватного під приємства “Трансенергопром ” (70600, м. Пологи, вул. К. Маркса, 30/51; к од ЄДРПОУ 35815785) заборгованість з податку на додану вартіст ь у розмірі 448681 (чотириста соро к вісім тисяч шістсот вісімд есят одна) грн. 56 грн. на користь державного бюджету Пологів ського району (р/р № 31116029700236, одерж увач - держбюджет Пологівсь кого району, 14010100 банк - ГУДКУ в Запорізькій області, МФО 813015, О КПО 34676988). Видати виконавчий ли ст.
Постанова суду першої ін станції, якщо інше не встанов лено КАС України, набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встанов леного цим Кодексом, якщо так у заяву не було подано.
Заява про апеляційне оска рження постанови суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня її прогол ошення, а в разі складення п останови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постан ову було проголошено у відсу тності особи, яка бере участь у справі, то строк подання зая ви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отриманн я нею копії постанови. Апеляц ійна скарга на постанову с уду першої інстанції подаєть ся протягом двадцяти днів п ісля подання заяви про апе ляційне оскарження.
Заява про апеляційне оска рження чи апеляційна скарга , подані після закінчення ст років, встановлених цією ст аттею, залишаються без розгл яду, якщо суд апеляційної інс танції за заявою особи, яка їх подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що пос тановляється ухвала.
Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 1 60 КАС України оформлена і підп исана 16.02.2010
Суддя О.М. Нечипуренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2010 |
Оприлюднено | 07.07.2010 |
Номер документу | 7888870 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко Олександр Михайлович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко Олександр Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні