Ухвала
від 18.12.2018 по справі 920/1294/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

м. Суми

18.12.2018 Справа № 920/1294/15

Господарський суд Сумської області, в особі судді - Соп'яненко О.Ю., секретаря судового засідання Чепульської Ю.В., розглянувши матеріали справи № 920/1294/15, порушеної за заявою боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Славяни" (40034, м.Суми, вул. Черепіна, б.29; ЄДРПОУ 36437907), про визнання його банкрутом

За участю представників сторін:

Кредитор ГУ ДФС у Сумській області - Притула Д.А.

Представник ліквідатора - Білик С.І.

встановив:

Ухвалою господарського суду від 29.09.2015 року було порушено провадження у справі № 920/1294/15 про банкрутство ТОВ "Славяни".

Постановою господарського суду Сумської області від 22.10.2015 року ТОВ "Славяни" (40034, м. Суми, вул. Черепіна, б.29; ЄДРПОУ 36437907) визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено голову ліквідаційної комісії - Мальованого Олександра Павловича (АДРЕСА_1, ід. номер НОМЕР_1).

В травні 2018 до господарського суду надійшло клопотання ліквідатора Мальованого О.П. про затвердження звіту ліквідатора.

Ухвалою господарського суду від 22.05.2017 розгляд звіту призначено в судове засідання.

У вересні 2018 року до господарського суду надійшло клопотання ліквідатора про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат (вх. 1929).

Ухвалою господарського суду від 06.11.2018 розгляд Звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, а також клопотання ліквідатора призначено в судове засідання на 18.12.2018.

Представник ліквідатора в судовому засіданні підтримав поданий Звіт та клопотання.

Представник кредитора проти затвердження Звіту та задоволення клопотання ліквідатора не заперечував.

Перевіривши матеріали справи, розглянувши подані клопотання та Звіт, заслухавши пояснення учасників судового процесу, суд встановив наступне.

Щодо клопотання ліквідатора Мальованого О.П. про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат (вх. 1929) суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород.

Основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до введення господарським судом процедури санації боржника або відкриття процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень керуючого санацією або ліквідатора. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень.

Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень керуючого санацією, ліквідатора.

Додаткова грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією визначається в розмірі 5 відсотків від обсягу стягнутих на користь боржника активів (повернення грошових коштів майна, майнових прав), які на день відкриття провадження (проваджень) у справі про банкрутство перебували у третіх осіб, а також 3 відсотків від обсягу погашених вимог конкурсних кредиторів.

Право вимоги арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора) на додаткову грошову винагороду виникає з дня фактичного надходження до боржника стягнутих на його користь активів чи їх частини, які на день відкриття провадження у справі про банкрутство перебували у третіх осіб, або з дня фактичного повного або часткового погашення вимог конкурсних кредиторів пропорційно до їх обсягу.

Витрати арбітражного керуючого, пов'язані з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство, відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Законом, крім витрат на страхування його відповідальності за заподіяння шкоди внаслідок неумисних дій або помилки під час виконання повноважень розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора, а також витрат, здійснення яких безпосередньо не пов'язане з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство, і витрат, пов'язаних з виконанням таких повноважень у частині, в якій зазначені витрати, що перевищують регульовані державою ціни (тарифи) на відповідні товари, роботи, послуги чи ринкові ціни на день здійснення відповідних витрат або замовлення (придбання) товарів, робіт, послуг.

Сплата грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв'язку з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство здійснюються за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.

Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат доводиться кредиторам до відома та повинен бути схвалений або погоджений комітетом кредиторів.

Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації подається арбітражним керуючим до господарського суду за п'ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 98 та ст. 115 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом комітет кредиторів ТОВ Славяни 25.04.2016 затвердив основну винагороду ліквідатора в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до відкриття господарським судом процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень ліквідатора.

Відповідно до даних бухгалтерського обліку середньомісячна заробітна плата керівника боржника склала 3 808,00 грн. Таким чином розмір основної грошової винагороди ліквідатора за кожен місяць склав 7 616,00 грн. Загальний розмір основної винагороди ліквідатора за період з 22.10.2015 по 16.04.2018 склав 227 096,00 грн.

Ліквідатор вказує, що ним під час ліквідаційної процедури було повернуто до ліквідаційної маси і в подальшому реалізовано автомобіль VOLKSWAGEN модель Multivan 2.0 за ціною 552 960 грн.

Також, були повернуті кошти в сумі 120766,28 грн., незаконно списані ПАТ ОТП Банк з рахунку боржника.

У зв'язку з чим, ліквідатором нарахована додаткова винагорода в сумі 33 670,00 грн., що складає 5% від вартості повернутого майна та грошових коштів.

Також, ліквідатор вказує, що ним нараховано додаткову грошову винагороду в сумі 28 790,00 грн., що складає 3% від загальної суми погашення вимог конкурсних кредиторів.

Загальна сума винагороди ліквідатора складає 289 556,00 грн. та підлягає затвердженню судом.

Витрати ліквідаційної процедури склали 377 128,79 грн., з яких:

Канцелярські витрати 283.20 283.20 Послуги з проведення інвентаризації майнових активів 11000,00 11000,00 Експертна оцінка майна 7500,00 7500,00 Послуги фахівців 149090,90 149090,90 Нотаріальні послуги 100,00 100,00 Кур'єрська доставка 20,00 20,00 Банківські витрати 8213,63 8213,63 Службові відрядження 1587,00 1587,00 Послуги з проведення торгів 186857,29 186857,29 Адмін. збір за реєстрацію речових прав 755,81 755,81 Видача сертифіката відкритого ключа та програмне забезпечення 4284,00 4284,00 експлуатаційні витрати в зв'язку з утриманням нерухомого майна 2436,96 2436,96 Архівація документів 5000,00 5000,00

Відповідно до ч. 1 ст. 45 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом у першу чергу в ліквідаційній процедурі задовольняються, зокрема, витрати, пов'язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді та роботою ліквідаційної комісії, у тому числі:

витрати на оплату судового збору;

витрати кредиторів на проведення аудиту, якщо аудит проводився за рішенням господарського суду за рахунок їхніх коштів;

витрати заявника на публікацію оголошення про порушення справи про банкрутство, введення процедури санації, визнання боржника банкрутом;

витрати на публікацію в офіційних друкованих органах інформації про порядок продажу майна банкрута; витрати на публікацію в засобах масової інформації про поновлення провадження у справі про банкрутство у зв'язку з визнанням мирової угоди недійсною;

вимоги щодо виплати основної грошової винагороди арбітражному керуючому;

вимоги щодо відшкодування витрат арбітражного керуючого, пов'язаних з виконанням ним повноважень розпорядника майна, керуючого санацією боржника або ліквідатора банкрута;

витрати арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), пов'язані з утриманням і збереженням майнових активів банкрута тощо.

Виходячи з наведених приписів законодавства, суд приходить до висновку, що вимоги ліквідатора Мальованого О.П. про затвердження витрат в частині канцелярських витрат в сумі 283,20 грн., кур'єрської доставки в сумі 20,00 грн., службових відряджень в сумі 1587,00 грн. не підлягають задоволенню, оскільки п.1 ч.1 ст.45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не передбачено відшкодування даних витрат.

Рішенням комітету кредиторів ТОВ Славяни від 05.04.2018 були затверджені витрати на проведення ліквідаційної процедури в сумі 601 787,83 грн., експлуатаційні витрати у зв'язку з утриманням нерухомого майна в сумі 2 436,96 грн. та повернення в порядку реституції, передбаченої ст. 216 ЦК України та ч. 3 ст. 20 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" коштів в сумі 120 000,00 грн., що були надані на виконання недійсного договору № 462294; затверджений розмір додаткової грошової винагороди ліквідатора в сумі 62 460,00 грн., в т.ч. 5% від вартості повернутого майна та грошових коштів, що складає 33670,00 грн., та 3% від загальної суми погашення вимог конкурсних кредиторів, що складає 28 790,00 грн.

Суд зауважує, що крім схвалення (погодження) комітетом кредиторів звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат ліквідатора суду мають бути надані документи на підтвердження зазначених витрат. Поданий ліквідатором Мальованим О.П. звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат у ліквідаційній процедурі зазначеним вимогам не відповідає.

Так, згідно з видатковим касовим ордером від 10.03.2017 ТОВ "Бізнес-Консалтинг" через ОСОБА_5 було виплачено 11 000,00 грн. за послуги з проведення інвентаризації майнових та немайнових активів згідно договору б/н від 02.10.2016 р. В той же час, ліквідатором не наданий суду договір на проведення інвентаризації, укладений з ТОВ "Бізнес-Консалтинг" 02.10.2016 р., та докази його виконання. Інвентаризаційні описи активів ТОВ "Славяни", що надані ліквідатором, складені станом на 01.12.2015 р. комісією у складі: голови комісії - Мальованого О.П., членів комісії - Білика С.І., Яцури С.П., ОСОБА_5 (які відповідно до рішення власника ТОВ "Славяни" від 27.02.2015 є членами ліквідаційної комісії Товариства).

Згідно поданого ліквідатором звіту про нарахування та відшкодування витрат ним за послуги фахівців сплачено 149 090,90 грн. Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 98 Закону "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" арбітражний керуючий (ліквідатор) має право залучати для забезпечення виконання своїх повноважень на договірних засадах інших осіб та спеціалізовані організації з оплатою їхньої діяльності за рахунок боржника, якщо інше не встановлено цим Законом чи угодою з кредиторами. На підтвердження зазначених витрат ліквідатором надані видаткові касові ордери про виплату 74 545,45 грн. Білику С.І. в якості оплати юридичних послуг згідно з договором від 22.10.2015 та 13 334,77 грн - ОСОБА_5 в якості оплати бухгалтерських послуг згідно з договором від 22.10.2015. Відповідні договори з цими фахівцями суду не надані. Загалом Білику С.І. та ОСОБА_5 виплачено 87 880,22 грн. Отже, ліквідатором взагалі не надана суду інформація про оплату послуг фахівців у розмірі 61 210,68 грн.

Також документально не підтверджена ліквідатором і оплата нотаріальних послуг в розмірі 100,00 грн.

Продаж майна банкурута здійснювало ТОВ "Браво-Групп" на підставі укладеного з ліквідатором договору № 09-08/16-001 від 09.08.20106 про надання послуг з організації та проведення відкритих торгів (аукціону). Відповідно до п. 3.1.7 договору та відповідних Актів з 30.09.2016 по 16.08.2017, підписаних ТОВ "Браво-Групп" з ліквідатором боржника, винагорода організатора аукціонів мала становити 91 493,70 грн. Фактично, згідно з наявними у справі видатковими касовими ордерами ТОВ "Браво-Групп" отримало 58 168,70 грн. В той же час, у звіті ліквідатор зазначив, що на послуги з проведення торгів ним витрачено 186 857,29 грн., з яких сплата 128 688,59 грн. не підтверджена належними доказами.

Також ліквідатором не надано доказів на підтвердження витрат в сумі 755,81 грн. адміністративного збору за реєстарцію речових прав та 4 284,00 грн. - за видачу сертифікату відкритого ключа та програмне забезпечення. Так, ліквідатором згідно наданих суду виписок з особового рахунку в АТ "ОТП Банк" сплачувалися кошти, зокрема, ФОП Горячий А.Б. в якості оплати послуг з питань інформатизації, проте докази того, що зазначені послуги надавалися саме у зв'язку з ліквідаційною процедурою ТОВ "Славяни" - відсутні.

Враховуючи вищевикладене, дослідивши подані документи, суд дійшов висновку про доцільність задоволення клопотання ліквідатора та затвердження звіту про нарахування грошової винагороди (основної та додаткової) та часткове задоволення понесених витрат ліквідатора в сумі 166 762,55 грн.

Щодо Звіту ліквідатора Мальованого О.П. та ліквідаційного балансу суд зазначає наступне.

Відповідно до ст.46 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс.

На засіданні комітету кредиторів ТОВ "Славяни" 05.04.2018 було схвалено проект звіту ліквідатора та зобов'язано ліквідатора, після передачі документації до архівної установи, направити до господарського суду Сумської області Звіт та ліквідаційний баланс.

Ліквідатор направив суду Звіт та ліквідаційний баланс у травні 2018.

Зазначений Звіт ліквідатора не відповідає вимогам, визначеним ч. 1 ст. 46 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом . Так, зокрема, згідно з наведеною ліквідатором таблицею задоволення вимог кредиторів згідно черговості ним (ліквідатором) у першу чергу виплачені кошти в сумі 62 460,00 грн. додаткової грошової винагороди ліквідатора. В той же час, відповідно до приписів ч. 1 ст. 45 Закону про банкрутство вимоги щодо виплати додаткової грошової винагороди задовольняються у п'яту чергу.

Також, до першої черги задоволення вимог кредиторів ліквідатором включені експлуатаційні витрати в сумі 2 436,96 грн., щодо яких відсутнє документальне підтвердження підставності їх відщкодування.

Враховуючи, що ліквідатор не надав всієї інформації по ліквідації банкрута та розподілу коштів у ліквідаційній процедурі, суд відмовляє у затвердженні звіту ліквідатора.

Керуючись ст.ст. 45, 46, 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ухвалив:

1. Клопотання ліквідатора Мальованого О.П. про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат (вх. 1929)- задовольнити частково.

2. Затвердити звіт про нарахування та виплату грошової винагороди ліквідатору Мальованому О.П. в сумі 227 096,00 грн. основної винагороди ліквідатора за період з 22.10.2015 по 16.04.2018 та 62 460,00 грн. додаткової винагороди ліквідатора.

3. Затвердити звіт про здійснення та відшкодування витрат ліквідаційної процедури в сумі 166 762,55 грн.

4. В частині затвердження витрат ліквідаційної процедури в сумі 1 890,20 грн. - відмовити.

5. В частині затвердження витрат ліквідаційної процедури в сумі 206 039,08 грн. - залишити без розгляду.

6. В затвердженні Звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу - відмовити.

7. Копію даної ухвали надіслати: комітету кредиторів, ліквідатору.

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення та підлягає оскарженню в порядку визначеному розділом IV ГПК України.

Повний текст ухвали складено 26.12.2018

Суддя О.Ю.Соп'яненко

Дата ухвалення рішення18.12.2018
Оприлюднено02.01.2019

Судовий реєстр по справі —920/1294/15

Ухвала від 12.09.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 10.09.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 30.07.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 15.07.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 26.03.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 12.03.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 15.02.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 18.12.2018

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 06.11.2018

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 03.10.2018

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні