ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
17.12.2018 Справа № 920/693/18
Господарський суд Сумської області у складі судді Соп`яненко О.Ю., секретаря судового засідання Чепульської Ю.В., розглянувши матеріали справи №920/693/18
за позовом: Заступника керівника Сумської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі позивача ОСОБА_1 міської ради, м. Суми
до відповідача : Малого приватного виробничого ремонтно-будівельного підприємства «Україна-С» , м. Суми
про стягнення 119 890,58 грн. збитків,
За участю представників сторін:
від прокурора - Вортоломей М.Ф.,
від позивача - ОСОБА_2,
від відповідача - ОСОБА_3
Суть спору: прокурор в інтересах держави в особі позивача просить суд стягнути з відповідача 119 890,58 грн. збитків, завданих використанням земельної ділянки без укладення договору оренди та просить суд стягнути з відповідача судовий збір.
Ухвалою господарського суду від 10.09.2018 відкрито провадження у даній справі в порядку спрощеного позовного провадження.
Відповідач подав суду пояснення по справі від 22.10.2018, відповідно до якого проти позову заперечує.
Сумська міська рада надала суду відповідь на відзив відповідача № 567/18юр від 12.11.2018.
Відповідач подав суду заперечення на відповідь на відзив.
Сумська місцева прокуратура направила суду відповідь на відзив № 112-14052 вих.18
Ухвалою господарського суду від 15.11.2018 розгляд справи було відкладено на 17.12.2018.
В судовому засіданні учасники справи надали усні пояснення в підтримку письмово викладених позицій по справі.
Представник відповідача - ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про зупинення провадження у даній справі.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши надані докази, заслухавши пояснення учасників справи, суд встановив:
Щодо клопотанням представника відповідача - ОСОБА_3 про зупинення провадження у даній справі суд зазначає наступне.
Відповідач просить суд зупинити провадження у справі № 920/693/18 до вирішення Сумським окружним адміністративним судом позову МПВРБП "Україна-С" про визнання незаконними та скасування акту від 07.02.2018 Комісії по визнанню та відшкодувпнню збитків, заподіяних власникам землі та землекористувачам, який затверджено 18.04.2018 ВК Сумської міської ради.
Проте, судом встановлено, що ухвалою Сумського окружного адміністративного суду № 480/4552/18 від 10.12.2018 відмовлено у відкритті провадження у справі за позовом МПВРБП "Україна-С" про визнання незаконними та скасування актів.
Враховуючи вищевикладене, у суду відсутні правові підстави для задоволення поданого клопотання про зупинення провадження у справі, тому суд відмовляє в його задоволенні та переходить до розгляду справи по суті.
Встановлено, що згідно договору купівлі-продажу від 11.04.2000 мале приватне виробниче ремонтно-будівельне підприємство Україна придбало у ВАТ Лебединський м'ясокомбінат складське приміщення по вул. Тополянська, 22 в м. Суми і до цього часу продовжує бути їх власником.
Рішенням Сумської міської ради від 20.02.2002 затверджено Відповідачу уточнену площу земельної ділянки по вул. Тополянська, 22 в м. Суми у розмірі 0,2949 га.
Крім того, рішенням Сумської міської ради від 19.03.2003 №180 присвоєно Відповідачу поштову адресу по вул. Тополянська, 22В в м. Суми.
На даний час, на земельній ділянці комунальної власності кадастровий номер 5910136600:06:004:0027 площею 0,2949 га. розташовані приміщення Відповідача загальною площею 952 кв.м.
Рішенням Сумської міської ради від 27.01.2016 №264-МР вказану земельну ділянку надано в оренду МП ВРБП Україна-С строком на 5 років під розміщеними виробничо-складськими приміщеннями та встановлено орендну плату в розмірі 3% від нормативно грошової оцінки земельної ділянки.
Однак, з моменту прийняття рішення міською радою з 27.01.2016 та протягом 2017 року Відповідач право користування земельною ділянкою не оформив, договору оренди з Сумською міською радою не уклав, орендну плату за користування земельною ділянкою не сплачує. Внаслідок вищезазначених дій підприємства територіальній громаді міста Суми завдано збитків у вигляді упущеної вигоди у розмірі неотриманої за звичайних умов орендної плати за землю в сумі 119 890,58 грн.
За ст. ст. 80, 83 Земельного кодексу України суб'єктами права власності на землю є територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності. Землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності.
Згідно ст. ст. 116, 120 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об'єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.
За ст. ст. 123, 124, 125 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування за заявою особи. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу. Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до ст. 206 ЗК України використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Відповідно до п. 1 постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.1993 № 284 Про порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.1993 № 284 (далі -Порядок) власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні вилученням (викупом) та тимчасовим зайняттям земельних ділянок, встановленням обмежень щодо їх використання, погіршенням якості ґрунтового покриву та інших корисних властивостей земельних ділянок або приведенням їх у непридатний для використання стан та неодержанням доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок.
Пунктом 2 Порядку визначено, що розміри збитків визначаються комісіями, створеними Київською та Севастопольською міськими, районними державними адміністраціями, виконавчими комітетами міських (міст обласного значення) рад. Результати роботи комісій оформляються відповідними актами, що затверджуються органами, які створили ці комісії.
Відповідно до п. 3,4,5 Порядку відшкодуванню підлягають, зокрема, інші збитки власників землі і землекористувачів, у тому числі орендарів, включаючи і неодержані доходи, якщо вони обґрунтовані (неодержаний доход - це доход, який міг би одержати власник землі, землекористувач, у тому числі орендар, із земельної ділянки і який він не одержав внаслідок її вилучення (викупу) або тимчасового зайняття, обмеження прав, погіршення якості землі або приведення її у непридатність для використання за цільовим призначенням у результаті негативного впливу, спричиненого діяльністю підприємств, установ, організацій та громадян).
Розміри збитків визначаються в повному обсязі відповідно до реальної вартості майна на момент заподіяння збитків, проведених витрат на поліпшення якості земель (з урахуванням ринкової або відносної вартості).
Збитки відшкодовуються власникам землі підприємствами, установами, організаціями та громадянами, що їх заподіяли, за рахунок власних коштів не пізніше ніж протягом одного місяця після затвердження актів комісій, а у разі вилучення (викупу) земельних ділянок - після прийняття відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування рішення про вилучення (викуп) земельних ділянок в межах їх повноважень у період до державної реєстрації підприємством, установою, організацією або громадянином речового права на земельну ділянку у порядку, встановленому Законом України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .
Статтею 189 Земельного кодексу України визначено, що самоврядний контроль за використанням та охороною земель здійснюється сільськими, селищними, міськими, районними та обласними радами.
З метою забезпечення реалізації зазначених повноважень рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради від 26.01.2017 № 49 (далі -Рішення) створено комісію з визначення збитків, заподіяних територіальній громаді м. Суми внаслідок використання земельних ділянок з порушенням законодавства.
Відповідно до п. 2.2, 2.3, 2.4, 2.6 Рішення результати роботи Комісії оформляються актами про визначення збитків, які підписуються всіма членами комісії, які присутні на засіданні та юридичною або фізичною особою (її представником), яка має відшкодувати збитки. У разі відмови від підпису про це робиться посилання у самому акті.
До актів за результатами роботи Комісії додаються відповідні розрахунки, що стали підставою для визначення розмірів збитків, які подає структурний підрозділ Сумської міської ради, діяльність якого пов'язана із врегулюванням земельних відносин.
Акти за результатами роботи Комісії для затвердження на черговому засіданні виконавчого комітету Сумської міської ради вносяться головою Комісії.
Після підписання акта про визначення збитків та затвердження його рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради, структурний підрозділ Сумської міської ради, діяльність якого пов'язана із врегулюванням земельних відносин готує та направляє юридичним або фізичним особам, які мають відшкодувати збитки,повідомлення про необхідність відшкодування збитків у місячний термін.
Відповідно до п. 1.4 Положення про департамент забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради, затвердженого рішенням Сумської міської ради від 28.09.2016 №1128-МР департамент здійснює управління майном комунальної власності територіальної громади міста Суми та забезпечує реалізацію державної політики у сфері регулювання земельних відносин у межах, визначених Сумською міською радою та цим Положенням, і є її уповноваженим органом з питань управління майном комунальної власності та земельними ресурсами.
На виконання зазначених вимог, Департаментом 08.11.2017 направлено на адресу МП ВРБП Україна-С листа щодо укладення договору оренди земельної ділянки по вул. Тополянська, 22В в м. Суми.
Однак відповіді чи інших дій, спрямованих на укладення договору оренди від Відповідача не надходило.
У зв'язку з цим, Департаментом 26.01.2018 проведено розрахунок збитків за користування МП ВРБП Україна-С земельною ділянкою по вул. Тополянська, 22В в м. Суми кадастровий номер 5910136600:06:004:0027 без правовстанолюючих документів за період з 27.01.2016 по 31.12.2016 у сумі 56 124,94 грн. та за 2017 ріку сумі 63 765,64 грн., а всього у сумі 119 890,58 грн.
Рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради № 49 від 26.01.2017 (далі рішення виконавчого комітету) створено комісію з визначення збитків, заподіяних територіальній громаді м. Суми внаслідок використання земельних ділянок з порушенням законодавства.
Відповідно до п. 2.2, 2.3 рішення виконавчого комітету результати роботи Комісії оформляються актами про визначення збитків (додаток 2), які підписуються всіма членами комісії, які присутні на засіданні та юридичною або фізичною особою (її представником), яка має відшкодувати збитки. У разі відмови від підпису про це робиться посилання у самому акті.
До актів за результатами роботи Комісії додаються відповідні розрахунки, що стали підставою для визначення розмірів збитків, які подає структурний підрозділ Сумської міської ради, діяльність якого пов'язана із врегулюванням земельних відносин.
Згідно п. 2.4 рішення виконавчого комітету акти за результатами роботи Комісії для затвердження на черговому засіданні виконавчого комітету Сумської міської ради вносяться головою Комісії.
Пунктом 2.6. рішення виконавчого комітету визначено, що після підписання акта про визначення збитків та затвердження його рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради, структурний підрозділ Сумської міської ради, діяльність якого пов'язана із врегулюванням земельних відносин готує та направляє юридичним або фізичним особам, які мають відшкодувати збитки,повідомлення про необхідність відшкодування збитків у місячний термін.
Відповідно до п. 2.11 рішення виконавчого комітету у випадку недосягнення сторонами згоди або неотримання результатів розгляду повідомлення про необхідність відшкодування збитків у встановлений строк з урахуванням поштового обігу, структурний підрозділ Сумської міської ради, діяльність якого пов'язана із врегулюванням земельних відносин направляє інформацію про використання земельних ділянок з порушенням законодавства до органів прокуратури та готує позов про примусове відшкодування збитків в судовому порядку.
Так, Департаментом 24.01.2018 за вихідним номером 06.01-16/249 рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу МП ВРБП Україна-С направлено лист, яким запрошено на засідання комісії з визначення збитків, заподіяних територіальній громаді м. Суми щодо використання земельної ділянки під приміщенням, належним підприємству на праві власності, за адресою м. Суми вул. Тополянська,22В, на 07.02.2018 о 9 год. у приміщенні Сумської міської ради, кабінет №57, однак лист повернувся відправнику без вручення адресату за закінченням терміну зберігання. Відповідач на визначений час проведення засідання комісій не з'явився.
В подальшому, актом Комісії від 07.02.2018 визначено збитки, заподіяні територіальній громаді м. Суми внаслідок використання земельної ділянки по вул. Тополянська, 22В в м. Суми МП ВРБП Україна -С , який затверджений рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради від 18.04.2018 №200.
Відповідно до зазначеного Акту розмір збитків за користування МП ВРБП Україна -С земельною ділянкою по вул. Тополянська, 22В в м. Суми площею 0,2949 га становить 119 890,58 грн.
Після цього, 07.05.2018 виконавчим комітетом Сумської міської рекомендованим листом направлено повідомлення на адресу МП ВРБП України-С про проведене засідання Комісії та нараховані збитки за користування спірною земельною ділянкою. Однак, лист повернувся відправнику без вручення адресату за закінченням терміну зберігання.
Вищевикладене свідчить, що з боку Сумської міської ради вжито всіх можливих та необхідних заходів щодо досудового врегулювання питання щодо відшкодування завданих відповідачем збитків, однак вжиті заходи не дали результату. З огляду на викладене, наявні всі підстави для ініціювання здійснення судового захисту порушеного права територіальної громади м. Суми на відшкодування завданих збитків.
Також встановлено, що договір оренди земельної ділянки між Відповідачем та Сумською міською радою укладений (підписаний) та зареєстрований лише 05.04.2018.
Відповідно до ст. 152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється, в тому числі, шляхом відшкодування заподіяних збитків.
За ст. 157 ЗК України відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам здійснюють органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, які використовують земельні ділянки, а також органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, діяльність яких обмежує права власників і землекористувачів або погіршує якість земель, розташованих у зоні їх впливу, в тому числі внаслідок хімічного і радіоактивного забруднення території, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами і стічними водами. Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі і землекористувачам встановлюється Кабінетом Міністрів України.
За ст. 22 Цивільного кодексу України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування
Збитками є доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).
Згідно ст. 1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
З аналізу наведених норм вбачається, що користування земельною ділянкою без правовстановлюючих документів позбавляє орендодавця права одержати дохід у вигляді орендної плати за землю, який він міг би отримувати, якби його право не було порушено.
Зазначене дозволяє зробити висновок, що у випадку неукладення договору оренди, суперфіцію або інших правочинів як правових підстав для користування земельною ділянкою з вини користувача настають правові наслідки, передбачені статтею 157 ЗК України та Порядком визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 1993 року № 284 (Правовий висновок Верховного Суду України від 14 вересня 2016 року у справі №6-2588цс15).
Аналогічну правову позицію із вказаного питання послідовно викладено Верховним Судом у постановах від 15.05.2018 у справі № 915/355/16 та від 02.07.2018 у справі № 909/42/17.
Пунктом 3 ст. 131-1 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
У ст. 23 Закону України Про прокуратуру визначено, що представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави, у випадках, передбачених законом. Підставою представництва в суді інтересів держави є порушення або загроза порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Частиною 4 статті 53 ГПК України встановлено, що прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
У відповідності до рішення Конституційного суду України від 08.04.1999 у справі №3-рн/99, державні інтереси закріплюються як нормами Конституції України, так і нормами інших правових актів. Інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону, гарантування державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорону землі як національного багатства, захист прав усіх суб'єктів права власності та господарювання тощо.
Відповідно до ст. 142 Конституції України, ч. З ст. 16 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Правовідносини, пов'язані з надходженням до бюджету коштів, становлять суспільний інтерес, а несплата орендної плати та невідшкодування збитків (неодержаного доходу за використання земельної ділянки), такому суспільному інтересу не відповідає.
Порушення інтересів держави полягає у несплаті відповідачем коштів за використання земельної ділянки під належними їй об'єктами нерухомості та позбавляє територіальну громаду міста отримання стабільного та своєчасного доходу у вигляді орендної плати (одного із основних джерел наповнення місцевого бюджету), що ослаблює фінансову основу місцевого самоврядування, позбавляє можливості своєчасно проводити виплату заробітної плати працівникам соціальної сфери, здійснювати благоустрій, використовувати кошти на інші необхідні потреби регіону, що в свою чергу порушує економічні інтереси Держави, підриває її економічне благополуччя.
Таким чином у зазначеному випадку наявний як державний, так і суспільний інтерес.
Відповідно до ст. ст. 12, 122 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Враховуючи викладене, саме Сумська міська рада є уповноваженим державою органом на здійснення функцій власника земельної ділянки, яка використовувалась відповідачем майже 2 роки без належного оформлення прав на неї, а тому саме Сумська міська рада визначена позивачем у справі.
Встановлено, що розмір збитків визначено 07.02.2018 та затверджено 18.04.2018, повідомлення про необхідність сплати збитків спрямовано відповідачу 07.05.2018. Однак, заходи спрямовані на стягнення збитків в судовому порядку до цього часу не вжиті, що може призвести до пропуску як строку позовної давності, так і неможливості у подальшому виконати рішення суду.
За таких обставин, вбачаються підстави для представництва прокурором інтересів держави та звернення до суду із вказаним позовом.
Відповідно до ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи, крім витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному здійсненні учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов'язків щодо доказів.
З урахуванням всіх обставин справи, позивач та прокуратура подали суду належні докази, які обвЂ�єктивно і у визначеному законом порядку підтвердили їх позицію, тому вимоги позивача визнаються судом правомірними, обґрунтованими і підлягають задоволенню в сумі 119 890,58 грн.
Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України у разі задоволення позову судові витрати покладаються на відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 129, 232, 237, 238, 240, 241, 247- 252 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
вирішив:
1. В задоволенні клопотання представника відповідача - ОСОБА_3 про зупинення провадження у даній справі (вх. 2828) - відмовити.
2. Позов задовольнити повністю.
3. Стягнути з Малого приватного виробничо ремонтно-будівельного підприємства Україна-С (40022, м. Суми, вул. Тополянська,22В, код ЄРДПОУ 13998218) на користь Сумської міської ради (40003, м. Суми, пл. Незалежності, 2, Код ЄРДПОУ 23823253, на рахунок для зарахування коштів до місцевого бюджету - УК у м. Сумах/м. Суми/24062200, р/р 31410611018002, код 37970593, МФО 899998) збитки, завдані використанням земельної ділянки без правовстановлюючих документів, розташованої за адресою: вулиця Тополянська,22В в м. Суми, в сумі 119 890,58 грн.
4. Стягнути з Малого приватного виробничо ремонтно-будівельного підприємства Україна-С (40022, м. Суми, вул. Тополянська,22В, код ЄРДПОУ 13998218) на користь прокуратури Сумської області (40064, м. Суми, вул. Г.Кондрать'єва, 33, код ЄДРПОУ 03527891, р/р 35214005002983 в ДКСУ у м. Київ, МФО 820172) судовий збір у сумі 1 798,36 грн., сплачений при поданні даного позову.
5. Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Згідно зі ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, встановленому статтями 256-258 ГПК України.
Повний текст рішення складено 17.12.2018 року.
Суддя О.Ю. СопвЂ�яненко
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2018 |
Оприлюднено | 02.01.2019 |
Номер документу | 78928582 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Соп`яненко Оксана Юріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні