Справа № 522/17663/18
Провадження №2-а/522/1419/18
УХВАЛА
26 грудня 2018 року Приморський районний суд м. Одеси у складі:
Головуючого - судді Чернявської Л.М.
При секретарі судового засідання Ткаченко О.О.
розглянувши адміністративний позов приватного підприємства Модуль до головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_1, Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про визнання протиправною та скасування постанови,
ВСТАНОВИВ:
ПП Модуль звернулося 03 жовтня 2018 року до Приморського районного суду м. Одеси з позовом до головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_1, Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області від 03.09.2018 року № 85/1 про накладення штрафу за порушення у сфері містобудівної діяльності.
Провадження у справі відкрито 04 жовтня 2018 року.
20 листопада 2018 року представником Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області подано заяву про передачу даної справи до Одеського окружного адміністративного суду з тих підстав, що оскаржувана постанова не є притягненням відповідача до адміністративної відповідальності, а винесена за порушення відповідачем норм у сфері містобудівної діяльності на підставі Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності .
26 грудня 2018 року представником позивача надано заперечення проти клопотання про передачу справи до Одеського окружного адміністративного суду, в якому представник посилається на те, що відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності за своєю природою та відповідно до санкцій та органу, який уповноважений розглядати такі справи, відноситься до адміністративної відповідальності.
Представники сторін надали заяви про проведення судового засідання за їх відсутністю.
Відповідно до ст. 20 КАС Країни щодо розмежування предметної юрисдикції адміністративних судів, Місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні:
1) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності;
2) адміністративні справи, пов'язані з виборчим процесом чи процесом референдуму;
3) адміністративні справи, пов'язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України; примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства щодо: примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію;
4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті.
2. Окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті.
Відповідно до ст. 2 КУпАП, Законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексу та інших законів України. Закони України про адміністративні правопорушення до включення їх у встановленому порядку до цього Кодексу застосовуються безпосередньо.
При цьому статтею 244-6 КУпАП передбачено, що органи державного архітектурно-будівельного контролю розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з порушенням вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил під час будівництва, порушенням законодавства під час планування та забудови територій та невиконанням законних вимог (приписів) посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю (статті 96, 96-1 (крім частин третьої - п'ятої), частини перша та друга статті 188-42).
Тобто, притягненням до адміністративної відповідальності, в розумінні п.1 ст. 20 КАС України, слід розуміти ті випадки, коли постанова органом державного архітектурно-будівельного контролю виноситься за порушення, як передбачені статтями 96, 96-1 (крім частин третьої - п'ятої), частиною першою та другою статті 188-42 КУпАП.
Однак, предметом спору по даній справі є постанова, винесена Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції, про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, за скоєння правопорушення, передбаченого п.2 ч.6 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності .
За таких обставин, суд вважає, що підстави вважати дану постанову, такою, що є підтвердженням притягнення позивача до адміністративної відповідальності, наразі відсутні, а тому дана справа Приморському районному суду м. Одеси, як адміністративному суду, не підсудна.
Відповідно до п.3 ч.1 ст. 29 КАС України, суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо після відкриття провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Таким чином, відповідно до положень ст. 29 КАС України, справа за адміністративним позовом підлягає передачі до Одеського окружного адміністративного суду.
Керуючись ст.ст. 20, 29 КАС України,
УХВАЛИВ:
Передати справу за адміністративним позовом приватного підприємства Модуль до головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_1, Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про визнання протиправною та скасування постанови на розгляд до Одеського окружного адміністративного суду.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга на ухвалу суду подається до П?ятого апеляційного адміністративного суду через Приморський районний суд міста Одеси протягом п'ятнадцяти днів з дня складення ухвали.
Передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі відповідної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.
Суддя Л.М. Чернявська
26.12.2018
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2018 |
Оприлюднено | 02.01.2019 |
Номер документу | 78941648 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Приморський районний суд м.Одеси
Чернявська Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні