Постанова
від 09.02.2010 по справі 2а-5826/09/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 лютого 2010 р. Справ а № 2а-5826/09/2370

м. Черкаси

Черкаський окружний адмі ністративний суд в складі:

головуючого - судді Лічев ецького І.О.,

при секретарі - Левчуку А.С .,

за участю представників: по зивача - Бакая В.М. за дов іреністю; відповідача - Фр олової Ю.С. за довіреністю, р озглянувши у відкритому судо вому засіданні в м. Черкаси ад міністративну справу за позо вом комунального підприємст ва «Теплогазрембутсервіс» З олотоніської міської ради до управління Пенсійного фонду України в Золотоніському ра йоні Черкаської області про скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

КП «Теплогазрембутсерв іс» звернулось до суду з позо вом про скасування рішення п ро застосування фінансових с анкцій та нарахування пені з а несвоєчасну сплату страхов их внесків.

Позивач стверджував, що в ідповідач необґрунтовано пр ийняв рішення № 423 від 23.10.2009 р. яки м застосував до КП «Теплогаз рембутсервіс» штраф в розмір і 474 грн. 44 коп. та нарахував пеню в сумі 4 грн. 74 коп. Зокрема, за тв ердженням позивача, страхові внески за вересень 2009 р. фактич но надійшли до управління Пе нсійного фонду 21.10.2009 р. близько 13 години 00 хвилин. У цьому зв' я зку позивач зазначав, що кале ндарний день закінчується в 00 годин. 00 хвилин. Приймаючи до уваги, що кошти були зарахова ні на банківський рахунок ві дповідача до закінчення цьог о часу, позивач вважав безпід ставним нарахування штрафу т а пені за 13 годин прострочення сплати страхових внесків.

На підставі викладених об ставин позивач просив скасув ати спірне рішення.

Представник позивача, в суд овому засіданні, позовні вим оги підтримав. Обгрунтовуючи позовні вимоги представник також звертав увагу суду на т ой факт, що збір на державне об ов' язкове пенсійне страхув ання сплачується одночасно з одержанням коштів в установ ах банків на оплату праці, а в вересні 2009 р. заробітна плата н а підприємства виплачена не була. Насамкінець представни к стверджував, що компетенці я управління Пенсійного фонд у України в Золотоніському р айоні Черкаської області не поширюється на місто Золотон оша.

Відповідач позов не визнав .

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, розглянувш и подані документи і матеріа ли, оцінивши належність, допу стимість, достовірність кожн ого доказу окремо, а також дос татність і взаємний зв' язок доказів у їх сукупності, суд п риходить до наступного.

Частиною першою статті 67 Ко нституції України (№ 254к/96-ВР) за кріплено обов'язок кожного с плачувати податки і збори в п орядку і розмірах, встановле них законом.

Відповідно до статті треть ої Закону України «Про збір н а обов'язкове державне пенсі йне страхування» від 26.06.1997 р. № 400 /97-ВР (надалі за текстом - «Зак он № 400/97-ВР»), збір на обов'язкове державне пенсійне страхуван ня платники збору сплачують до Пенсійного фонду України в порядку визначеному законо давством України.

Частиною першою статті пер шої Закону № 400/97-ВР визначено, що платниками збору на обов'я зкове державне пенсійне стра хування є суб'єкти підприємн ицької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єдна ння, бюджетні, громадські та і нші установи та організації, об'єднання громадян та інші ю ридичні особи, а також фізичн і особи - суб'єкти підприємниц ької діяльності, які викорис товують працю найманих праці вників.

Спеціальним законом, який в изначає принципи, засади і ме ханізми функціонування сист еми загальнообов' язкового державного пенсійного страх ування, призначення, перерах унку і виплати пенсій, наданн я соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуют ься за рахунок страхових вне сків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачени х цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичу вального пенсійного фонду та фінансування за рахунок йог о коштів видатків на оплату д оговорів страхування довічн их пенсій або одноразових ви плат застрахованим особам, ч ленам їхніх сімей та іншим ос обам, є Закон України «Про заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування» від 9 лип ня 2003 року № 1058-IV (далі за текстом - «Закон № 1058-IV»).

Статтею першою Закону № 1058-IV визначено, що страхувальника ми є роботодавці та інші особ и, які відповідно до цього Зак ону сплачують страхові внеск и на загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування .

Статтею 14 Закону № 1058-IV встано влено, що страхувальниками, в ідповідно до цього Закону, є р оботодавці: підприємства, ус танови і організації, створе ні відповідно до законодавст ва України, незалежно від фор ми власності, виду діяльност і та господарювання, об'єднан ня громадян, профспілки, полі тичні партії (у тому числі філ ії, представництва, відділен ня та інші відокремлені підр озділи зазначених підприємс тв, установ, організацій, об'єд нань громадян, профспілок, по літичних партій, які мають ок ремий баланс і самостійно ве дуть розрахунки із застрахов аними особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької ді яльності та інші особи (включ аючи юридичних та фізичних о сіб - суб'єктів підприємницьк ої діяльності, які обрали осо бливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний п одаток, фіксований сільськог осподарський податок, придба ли спеціальний торговий пате нт), які використовують працю фізичних осіб на умовах труд ового договору (контракту) аб о на інших умовах, передбачен их законодавством, або за дог оворами цивільно-правового х арактеру.

Відповідно до статті 15 Закону № 1058-IV платниками страх ових внесків до солідарної с истеми є страхувальники, заз начені в статті 14 цього Закону .

Комунальне підприємство « Теплогазрембутсервіс» Золо тоніської міської ради є суб 'єктом підприємницької діяль ності та з 14.08.2006 р. обліковуєтьс я в Єдиному державному реєст рі підприємств та організаці й України (ідентифікаційний код 34118557).

З огляду на викладені вище н орми Закону № 1058-IV відповідач є страхувальником, в розумінн і цього Закону, та платником с трахових внесків.

Відповідно до частини шост ої статті 17 Закону № 1058-IV страхув альник зобов'язаний нарахову вати, обчислювати і сплачува ти в установлені строки та в п овному обсязі страхові внеск и. Частиною другою статті 20 за значеного Закону встановлен о, що обчислення страхових вн есків застрахованих осіб зді йснюється страхувальником н а підставі бухгалтерських та інших документів, відповідн о до яких проводиться нараху вання (обчислення) або які під тверджують нарахування заро бітної плати, на які відповід но до цього Закону нараховую ться страхові внески.

Згідно із ч. 4 ст. 18 Закону № 1058-IV с трахові внески не включаютьс я до складу податків, інших об ов'язкових платежів, що склад ають систему оподаткування.

Відповідно до статті четве ртої Закону № 400/97-ВР страхуваль ники повинні сплачувати внес ки на загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування в розмірі 33,2 % від фонду оплати праці підприємства та відра хування на загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання в розмірі 1 - 5 % сукупного о податковуваного доходу фізи чних осіб, які працюють на під приємстві за трудовим догово ром.

Згідно поданого КП «Теплог азрембутсервіс» розрахунку суми страхових внесків на за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування, що пі длягають сплаті за вересень 2009р. позивач зобов' язаний бу в сплатити до Пенсійного фон ду України внески на пенсійн е страхування в розмірі 33,2 % від фонду оплати праці, що склада є 14 126 грн. 78 коп. та відрахування на загальнообов'язкове держ авне пенсійне страхування в розмірі 1 - 5 % сукупного оподатк овуваного доходу в сумі 913 грн . 57 коп.

За твердженням позивача, як е не заперечувалось відповід ачем та підтверджується дани м виписки руху коштів по раху нку КП «Теплогазрембутсерві с» , даними картки особового р ахунку позивача із зазначено ї суми внески в розмірі 4 850 грн . були перераховані 21.10.2009 р.

Частиною дев' ятою статті 106 Закону № 1058-IV передбачено пра во виконавчих органів Пенсій ного фонду застосовувати до страхувальників фінансові с анкції. Зокрема, відповідно д о пункту другого цієї статті за несплату (неперерахуванн я) або несвоєчасну сплату (нес воєчасне перерахування) стра хувальниками страхових внес ків, у тому числі донарахован их страхувальниками або тери торіальними органами Пенсій ного фонду, накладається штр аф залежно від строку затрим ки платежу в розмірі: 10 відсот ків своєчасно не сплачених з азначених сум - у разі затримк и їх сплати у строк до 30 календ арних днів включно; 20 відсоткі в зазначених сум - у разі затри мки їх сплати у строк до 90 кале ндарних днів включно; 50 відсот ків зазначених сум - у разі зат римки їх сплати понад 90 календ арних днів. Одночасно на сум и своєчасно не сплачених (не п ерерахованих) страхових внес ків і фінансових санкцій нар аховується пеня в розмірі 0,1 в ідсотка зазначених сум кошті в, розрахована за кожний день прострочення платежу.

З огляду на викладені вище п оложення Закону № 1058-IV відповід ачем 23.10.2009 р. прийнято рішення № 423 яким до позивача були засто совані фінансові санкції у в игляді штрафу в розмірі 474 грн . 44 коп. та нарахована пеня в сум і 4 грн. 74 коп.

Вирішуючи даний спір, з огля ду на аргументацію позивача, суд зазначає, що відповідно д о частини 9 статті 20 Закону № 1058- IV днем сплати страхових внес ків вважається день списання установою банку, установою Д ержавного казначейства Укра їни суми платежу з банківськ ого (спеціального реєстрацій ного) рахунку страхувальника незалежно від часу її зараху вання на банківський рахунок органу Пенсійного фонду.

Оскільки за даними листа ві дділу освіти Золотоніської м іської ради оплата суми стра хових внесків була здійснена 21.10.2009 р., суд не знаходить в діях відповідача порушень при при йнятті спірного рішення.

Окремо суд зазначає, що терм ін сплати страхових внесків визначається днями, а не годи нами, а тому твердження позив ача стосовного того, що спірн е рішення є незаконним, оскіл ьки він допустив простроченн я сплати страхових внесків л ише на 13 годин, суд відхиляє як очевидно необґрунтоване.

Далі суд погоджується, що з гідно ст. 5 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» збір на державне обов'язкове пенс ійне страхування сплачуєтьс я одночасно з одержанням кош тів в установах банків на опл ату праці. У разі недостатнос ті у платників збору коштів н а оплату праці і сплату збору в повному обсязі видача кошт ів на оплату праці і сплата зб ору здійснюються у пропорцій них розмірах.

Разом з тим, суд нагадує, що в ідповідно до ст. 20 № 1058-IV страхув альники зобов'язані сплачува ти страхові внески, нарахова ні за відповідний базовий пе ріод, не пізніше ніж через 20 ка лендарних днів із дня закінч ення цього періоду.

Згідно п. 5.1.3, п. 5.1.4 Інструкції п ро порядок обчислення і спла ти страхувальниками та застр ахованими особами внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування до Пе нсійного фонду України від 19.1 2.2003 р. страхові внески нарахову ються незалежно від джерел ї х фінансування, форми, порядк у, місця виплати та використа ння, а також незалежно від тог о, чи були зазначені суми факт ично виплачені після їх нара хування до сплати, а нарахова ні за відповідний базовий зв ітний період страхові внески сплачуються платниками шлях ом перерахування безготівко вих сум з їх банківських раху нків не пізніше, ніж через 20 ка лендарних днів із дня закінч ення цього періоду незалежно від виплати заробітної плат и (доходу), на суми яких нарахо вуються страхові внески.

Таким чином, аналізуючи нав едені правові норми, які є спе ціальними законодавчими нор мами регулювання відносин в сфері нарахування та сплати страхових внесків на загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування, суд приход ить до висновку, що нарахован і за відповідний базовий пер іод страхові внески, сплачую ться страхувальником, не піз ніше, ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду незалежно від випла ти заробітної плати (доходу), н а суми яких нараховані страх ові внески.

Що стосується посилання по зивача на те, що компетенція у правління Пенсійного фонду У країни в Золотоніському райо ні Черкаської області не пош ирюється на місто Золотоноша , а відтак, відповідач не мав п овноважень на прийняття спір ного рішення, то суд зазначає , що позивач самостійно подав відповідачеві заяву про реє страцію його платником страх ових внесків на підставі яко ї взятий на облік та подає роз рахунки страхових внесків і сплачує ці внески.

За таких обставин суд знахо дить подібне твердження пози вача таким, що суперечить йог о власним діям і не бачить при чин, щоб ставити під сумнів ко мпетенцію відповідача.

З огляду на викладене суд не приймає помилкові міркуванн я позивача як доказ та не знах одить підстав для задоволенн я позову.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159, 162 КАС України,

ПОСТАНОВИВ :

В задоволенні адміністр ативного позову відмовити по вністю.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, яка може бути подана до Київського апеляц ійного адміністративного су ду через Черкаський окружний адміністративний суд протяг ом десяти днів з дня складенн я постанови в повному обсязі . Якщо постанову було проголо шено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційн е оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови. Апеляційна скарга на п останову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення.

Постанова складена в повн ому обсязі 15 лютого 2010 р.

Суддя І.О.Лічевець кий

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.02.2010
Оприлюднено01.07.2010
Номер документу7895738
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5826/09/2370

Ухвала від 21.04.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Постанова від 09.02.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні