Рішення
від 20.12.2018 по справі 240/4881/18
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 грудня 2018 року м.Житомир

справа № 240/4881/18

категорія 9.2.1

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Горовенко А.В.,

за участю секретаря судового засідання Демчук О.М.,

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1 (за довіреністю від 29.08.2018);

представника відповідача - ОСОБА_2 (за довіреністю від 12.03.2018),

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду за адресою: 10014, місто Житомир, вул. Мала Бердичівська, 23, адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Перша приватна клініка" до Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0018471406 від 31.07.2018, -

встановив:

Приватне підприємство "Перша приватна клініка" звернулося до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 31.07.2018 №0018471406 про застосування штрафних санкцій в сумі 642245,70 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що за результатами фактичної перевірки господарської одиниці Приватного підприємства "Перша приватна клініка", а саме медичного центру за адресою: м.Київ, проспект Валерія Лобановського, буд.17, посадовими особами Головного управління Державної фіскальної служби у м.Києві складено акт фактичної перевірки від 13.07.2018, згідно з яким встановлено неповне оприбуткування готівки в касовій книзі підприємства.

На підставі вказаного акту перевірки Головним управлінням Державної фіскальної служби у Житомирській області винесено податкове повідомлення-рішення від 31.07.2018 №0018471406 про застосування штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів у сфері торгівлі в розмірі 642245,70 грн.

Позивач вважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення є неправомірним та підлягає скасуванню. Оскільки Приватне підприємство "Перша приватна клініка", має у своєму складі відокремлений підрозділ із надання медичних послуг, що розташований за адресою: м.Київ, проспект Валерія Лобановського, буд.17. Для виконання фіскальних функцій із обліку виручки цього структурного підрозділу підприємством застосовується реєстратор розрахункових операцій. Відповідно до п.11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Національного банку України від 29.12.2017 №148 оприбуткуванням готівки в касах установ/підприємств та їх відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

Також зазначає, що на виконання вимог чинного законодавства на підприємстві у відповідності до наказу №5/1-од від 21.02.2018 було розроблено та затверджено Порядок оприбуткування готівки у національній валюті в касах підприємства, розрахунку ліміту залишку готівки в касі та правил здавання готівки, відповідно до положень якого, у касовій книзі відокремленого підрозділу на підставі прибуткових касових ордерів повністю оприбутковані готівкові кошти - як ті, що отримані від реалізації послуг згідно Z-звітів, так і ті, що повернуті підзвітними особами.

Саме тому, на думку позивача, висновок податкового органу про неоприбуткування готівки з 02.07.2018 по 07.07.2018, через не складення та не вчинення в касовій книзі підприємства запису спростовується даними касової книги відокремленого підрозділу, в якій за відповідними прибутковими касовими ордерами відображено надходження коштів від підзвітних осіб, від кінцевих споживачів, а у відповідному фіскальному чеку, в якому за графою службове внесення відображено суму. Зазначає, що даними касової книги відокремленого підрозділу спростовуються факти неоприбуткування готівки.

Не погоджуючись із винесеним податковим повідомленням-рішеннями, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Відповідно до ухвали суду від 18.10.2018 провадження у справі відкрито, справу призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні на 13.11.2018 за правилами загального позовного провадження.

Згідно з протокольною ухвалою суду від 13.11.2018 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 04.12.2018.

Відповідно до протокольної ухвали суду від 04.12.2018 розгляд справи відкладено на 14.12.2018, у зв"язку з неявкою в судове засідання представника позивача.

Згідно з протокольною ухвалою суду від 14.12.2018 оголошена перерва під час судового розгляду справи по суті до 20.12.2018 для надання сторонами оригіналів доказів для огляду та підготовки представників сторін до участі у судових дебатах.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити їх у повному обсязі, з підстав, викладених у позовній заяві, відповіді на відзив від 09.11.2018 (вх.№22212/18), додатково наголошував, що даними касової книги відокремленого підрозділу та даними Z-звітів повністю спростовується висновок відповідача про неоприбуткування готівки. Також зазначав, що з метою недопущення невідповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, підприємством позивача усі надходження до каси підрозділу оприбутковуються в касовій книзі із одночасним оприбуткуванням в касі реєстратора розрахункових операцій - операцією "службове внесення". Аналогічно і всі видатки із каси реєстратора розрахункових операцій (каси підрозділу) відображаються в касовій книзі із одночасним відображенням в касі реєстратора розрахункових операцій операцією - "службова видача".

На думку позивача, саме таким чином буде забезпечуватись відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків, сумі коштів, яка зазначена в денному звіті. Це підтверджено результатами перевірки, адже невідповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, перевіркою не встановлена.

Зазначав, що саме тому, за кожною із здійснених операцій по прийняттю/видачі коштів позивач одночасно із оформленням прибуткового чи видаткового касового ордеру та відображенням в касовій книзі підрозділу, забезпечив їх одночасне відображення і в касі реєстратора розрахункових операцій, операціями "службове внесення" чи "службова видача", відповідно.

Представник відповідача в судовому засіданні проти заявлених позовних вимог заперечила у повному обсязі з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву від 07.11.2018 (за вх.№22085/18), письмових запереченнях на відповідь на відзив від 19.11.2018 (вх.№22673/18).

В обґрунтування своєї правової позиції зазначає, що за наслідками фактичної перевірки діяльності позивача встановлено порушення вимог пункту 11 розділу II Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року №148 (далі - Положення №148), у частині неоприбуткування у касі готівкових коштів у сумі 128449,14 грн за період з 02.07.2018 по 07.07.2018. Зазначає, що під час перевірки було встановлено, що через реєстратор розрахункових операцій (далі - РРО) були здійснені, зокрема, розрахункові операції щодо вилучення грошових коштів з використанням операції службова видача без оприбуткування зазначених коштів у повній сумі у касовій книзі. Однак представник відповідача вказує, що оприбуткування готівки у касі підприємства, що проводить готівкові розрахунки із застосуванням РРО, є здійснення обліку такої готівки в книзі обліку розрахункових операцій (далі - КОРО) (на підставі фіскальних звітних чеків РРО або даних РК) та відображення надходження цієї готівки у касовій книзі підприємства.

Також зазначає, що оскільки КОРО та касова книга - це різні книги обліку, які відображають різні формі оприбуткування готівки, однак ведення однієї не виключає ведення іншої книги. Отже, у разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є сукупність таких дій: фіксація повної сумі фактичних надходжень готівки у фіскальних звітних чеках РРО (даних РК) відображення на їх підставі готівки у КОРО, а також після друку Z-звіту, до книги обліку розрахункових операцій заноситься інформація про службову видачу , що була проведена протягом дня, вилучається готівка з касової скриньки РРО, потім виписується прибутковий касовий ордер (у разі ведення касової книги на відокремленому підрозділі на всю суму Z-звіту, що була вилучена з касової скриньки РРО).

Також представник відповідача зауважує, що касова книга відокремленого підрозділу абсолютно незалежна від касової книги підприємства, її ведуть за тією самою типовою формою, що й касову книгу підприємства.

Представник відповідача зазначала про правову позицію Верховного Суду викладену в постанові від 23.01.2018 у справі 2а-12605/11/2670 щодо накладення штрафних санкцій за неоприбуткування готівки підприємцем, в якій суд дійшов до висновку, що в разі здійснення готівкових розрахунків із оформленням їх касовими ордерами та веденням касової книги відповідно до вимог п.4 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 №637, оприбуткуванням готівки є сукупність таких дій, як: фіксація повної гуми фактичних надходжень готівки в касових ордерах і відображення на їх підставі готівки в касовій книзі; застосуванням РРО оприбуткуванням готівки є відображення, повної суми фактичних надходжень готівки у фіскальних звітних чеках РРО (даних РК) і здійснення обліку зазначених готівкових коштів у КОРО.

Заслухавши в судовому засіданні пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що Приватне підприємство Перша приватна клініка (далі - ПП Перша приватна клініка ), як суб'єкт підприємницької діяльності, займається підприємницькою діяльністю, вид діяльності за КВЕД (основний) - 86.21 загальна медична практика, місцезнаходження юридичної особи: вул.Велика Бердичівська, буд.47, м.Житомир (а.с.71-75).

27.06.2018 виконуючим обов"язків начальника Головного управління Державної фіскальної служби у м.Києві ОСОБА_3, видано наказ №10514 "Про проведення фактичних перевірок" відповідно до якого призначено здійснення фактичних перевірок суб"єктів господарювання з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин із працівниками (найманими особами), зокрема ПП Перша приватна клініка , на підставі вказаного наказу 04.07.2018 видано направлення на перевірку (а.с.85, 86, 87).

З 06.07.2018 по 13.07.2018 відповідно до наказу №10514 від 27.06.2018 та направлення на перевірку, Головним управління Державної фіскальної служби у м.Києві проведено фактичну перевірку господарської одиниці - медичного центру суб"єкта господарювання - ПП Перша приватна клініка , що розташований за адресою: м.Київ, пр-т. Любоновського, буд.17.

За результатами перевірки складено акт фактичної перевірки №1237/26/15/14/34460520 від 13.07.2018 (далі - ОСОБА_1 перевірки) яким встановлено порушення вимог пункту 11 розділу II Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року №148 (із змінами та доповненнями) (далі - Положення №148), а саме встановлено неоприбуткування в касі готівкових коштів за період з 02.07.2018 по 07.07.2018 на загальну суму 128449,14 грн (а.с. 88-92).

Не погоджуючись із висновками ОСОБА_1 перевірки, ПП Перша приватна клініка 20.07.2018 подано до контролюючого органу заперечення на ОСОБА_1 перевірки №1237/26/15/14/34460520 від 13.07.2018, за результатами розгляду яких уповноваженими особами Головного управління Державної фіскальної служби у м.Києві надано відповідь №37581/1026-15-14-09-12 від 30.07.2018, якою повідомлено, що викладені в ОСОБА_1 перевірки висновки є правомірними та обґрунтованими, тому заперечення ПП Перша приватна клініка залишено без задоволення, а висновки ОСОБА_1 перевірки - без змін (а.с.93-94, 98-100).

На підставі ОСОБА_1 перевірки Головним управлінням Державної фіскальної служби у Житомирській області 31.07.2018 прийнято податкове повідомлення-рішення №0018471406 про застосування штрафних санкцій за порушення пункту 11 розділу II Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року №148 у розмірі 642245,7 грн (а.с.15).

Не погодившись із прийнятим податковим повідомленням-рішенням, позивач подав скаргу від 07.08.2018, за результатами розгляду якої Державна фіскальна служба України згідно з рішенням №32021/6/99-99-11-03-01-25 від 02.10.2018 податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області №0018471406 від 31.07.2018 залишено без змін, а скарга позивача - без задоволення (а.с.104-105).

Вважаючи оспорюване податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області №0018471406 від 31.07.2018 протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до пунктів 1, 2 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" 265/95-ВР від 06.07.1995 (далі - Закон України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг") суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 №148 затверджено Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (далі - Положення №148), яке визначає порядок ведення касових операцій у національній валюті України юридичними особами (крім банків) та їх відокремленими підрозділами незалежно від організаційно-правової форми та форми власності (далі - підприємства), органами державної влади та органами місцевого самоврядування під час здійснення ними діяльності з виробництва, реалізації, придбання товарів чи іншої господарської діяльності (далі - установи), фізичними особами, які здійснюють підприємницьку діяльність (далі - фізичні особи - підприємці) (далі разом у тексті - суб'єкти господарювання), фізичними особами.

Згідно з пунктом 5 Положення №148 суб'єкти господарювання здійснюють розрахунки готівкою між собою і з фізичними особами через касу як коштами, одержаними як готівкова виручка, так і коштами, одержаними із банків. Зазначені розрахунки проводяться також шляхом переказу готівки для сплати відповідних платежів. Суб'єкти господарювання здійснюють облік операцій з готівкою у відповідних книгах обліку.

Відповідно до пп.18 п.3 розділу 1 Положення №148 оприбуткування готівки - проведення суб'єктами господарювання обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі/книзі обліку доходів і витрат/книзі обліку доходів/фіскальному звітному чеку/розрахунковій квитанції.

Згідно пп.14 п.3 розділу 1 Положення №148 книга обліку доходів і витрат/книга обліку доходів - документ установленої форми, що застосовується відповідно до законодавства України для відображення руху готівки. Форми відповідних книг обліку доходів і витрат/книг обліку доходів затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, відповідно до вимог Податкового кодексу України

Пунктом 11 Положення №148 визначено, що готівка, яка надходить до кас, оприбутковується в день одержання готівки в повній сумі. Оприбуткуванням готівки в касах установ/підприємств та їх відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

Пунктом 12 Положення №148 встановлено, що установа/підприємство на підставі цього Положення зобов'язане розробити та затвердити внутрішнім документом порядок оприбуткування готівки в касі установи/підприємства, у якому максимально врахувати особливості роботи як установи/підприємства, так і його відокремлених підрозділів (внутрішній трудовий розпорядок, режим роботи, графіки змінності, порядок та особливості здавання готівкової виручки (готівки) до банку). Для відокремлених підрозділів установи/підприємства порядок оприбуткування готівки в касі встановлюється та доводиться внутрішніми документами установи/підприємства. Розроблений порядок повинен відповідати вимогам цього Положення та не суперечити законодавству України.

На виконання наведених вимог нормативно-правового акту на підприємстві позивача відповідно до наказу №5/1-од від 21.02.2018 було розроблено та затверджено Порядок оприбуткування готівки у національній валюті в касах підприємства, розрахунку ліміту залишку готівки в касі та правил здавання готівки (далі - Порядок №5/1-од) (а.с.60-64).

Пунктом 1 розділу 1 Порядку №5/1-од регламентовано, що цей порядок встановлює правила проведення касових операцій, оприбуткування готівки в національній валюті, встановлення ліміту залишку готівки в касі.

Пунктом 2 розділу 1 Порядку №5/1-од визначено, що цей порядок є обов'язковим до виконання усіма підрозділами підприємства, усіма співробітниками, на яких покладено обов'язок оформлення готівкових операцій.

Відповідно до п.4 розділу 2 Порядку №5/1-од отримана готівка з банку оформляється в день отримання шляхом внесення коштів до фіскальної пам"яті РРО за допомогою функції службове внесення та оформлення прибуткового касового ордеру з відображенням такої касової операції в касовій книзі. Чек про службове внесення кріпиться до прибуткового касового ордеду.

Згідно з п.17 розділу 2 Порядку №5/1-од запис в касову книгу отриманих коштів як платника за послуги протягом робочого дня здійснюється в кінці робочої зміни шляхом виписування прибуткового касового ордеру на суму продажів готівкою на основі Z-звіту з РРО. В графі прийнято від зазначається кінцевий споживач .

Відповідно до пункту 3 розділу 4 Порядку №5/1-од видача готівки оформляється видатковими касовими ордерами за формою КО-2 затвердженою Постановою №148. Видаткові касові ордери створюються касиром за допомогою програмного комплексу 1С підприємтсва та роздруковуються на паперовому носії в день видачі готівки з каси. Виправлення у видаткових касових ордерах не дозволяється. Видаткові касові ордери, що складаються на операції здавання готівки до установи банку, реквізити одержав , дата отримання , сума , підпис отримувача можуть не заповнюватися. Винесення коштів з РРО здійснюється в момент видачі коштів, за допомогою функції службова видача . Чек службова видача кріпиться до видаткового касового ордеру. Після видачі готівки, касир підписує касовий ордер. Видача готівки за видатковими касовими ордерами здійснюється виключно у день складення касового ордеру.

Отже, позивачем відповідно до чинного законодавства, розроблено та затверджено Порядок оприбуткування готівки у національній валюті в касах підприємства, розрахунку ліміту залишку готівки в касі та правил здавання готівки від 21.02.2018 №5/1-од, в якому визначено, що винесення коштів з РРО відображається видатковим касовим ордером.

Суд зазначає, що в ході розгляду справи встановлено, що підставою для висновків, викладених в ОСОБА_1 перевірки щодо встановлених порушень та, відповідно винесення спірного податкового повідомлення-рішення є те, що через реєстратор розрахункових операцій, фіскальний №3000253111 позивачем були здійснені, зокрема, розрахункові операції щодо вилучення грошових коштів з використанням операції службова видача без оприбуткування зазначених коштів у повній сумі у касовій книзі за період з 02.07.2018 по 07.07.2018 на загальну суму 128449,14 грн.

Судом встановлено, що за даними звітного чека (Z-звіт денний) №0752 від 02.07.2018 підприємством було здійснено службове внесення в сумі 56466,75 грн та службову видачу в сумі 68000 грн. При цьому від кінцевих споживачів було отримано готівкових коштів в сумі 12285 грн (а.с. 56).

Згідно з даними касової книги за 02 липня 2018 року (підрозділ: каса, м. Київ) залишок готівкових коштів на початок дня складав 466,75 грн (а.с.21).

На підтвердження оприбуткування 02.07.2018 готівки в сумі 55715 грн (68000 грн-12285 грн) позивачем надано до суду копію касової книги відокремленого підрозділу, в якій за прибутковими касовими ордерами №327, №328, №329 відображено надходження коштів від підзвітних осіб (ОСОБА_4, ОСОБА_5) в загальній сумі 56000 грн, від кінцевих споживачів в сумі 12285 грн, а також дані фіскального чеку, в якому за графою "службове внесення" відображено суму в розмірі 56466,75 грн (466,75 грн - залишок готівки на початок дня, 56000 грн - повернені кошти підзвітних осіб) (а.с. 21, 27, 28, 29, 40, 41).

Відповідно до фіскального звітного чека (Z-звіт денний) №0753 від 03.07.2018 підприємством було здійснено службове внесення в сумі 9751,75 грн та службову видачу в сумі 25000 грн. При цьому від кінцевих споживачів було отримано готівкових коштів в сумі 17303 грн (а.с. 56)

Згідно з даними касової книги за 03 липня 2018 року (підрозділ: каса, м. Київ) залишок готівкових коштів на початок дня складав 751,75 грн (а.с. 22).

На підтвердження оприбуткування 03.07.2018 готівки в сумі 7697 грн. (25000 грн. - 17303 грн.) позивачем надано до суду копію касової книги відокремленого підрозділу, в якій за прибутковими касовими ордерами №330, №331 відображено надходження коштів від підзвітних осіб (ОСОБА_4) в сумі 9000 грн, від кінцевих споживачів в сумі 17303 грн, а також дані фіскального чеку, в якому за графою "службове внесення" відображено суму в розмірі 9751,75 грн (751,75 грн - залишок готівки на початок дня, 9000 грн - повернені кошти підзвітних осіб) (а.с.22, 30, 31, 42, 43).

Відповідно до фіскального звітного чека (Z-звіт денний) №0754 від 04.07.2018 підприємством було здійснено службове внесення в сумі 25554,75 грн та службову видачу в сумі 34000 грн. При цьому від кінцевих споживачів було отримано готівкових коштів в сумі 8744 грн (а.с.56).

Згідно з даними касової книги за 04 липня 2018 року (підрозділ: каса, м. Київ) залишок готівкових коштів на початок дня складав 554,75 грн (а.с.23).

На підтвердження оприбуткування 04.07.2018 готівки в сумі 25256 грн (34000 грн - 8744 грн) позивачем надано до суду копію касової книги відокремленого підрозділу, в якій за прибутковим касовим ордером №332 відображено надходження коштів від підзвітних осіб (ОСОБА_4) в сумі 25000 грн, від кінцевих споживачів в сумі 8744 грн, а також дані фіскального чеку, в якому за графою "службове внесення" відображено суму в розмірі 25554,75 грн (554,75 грн - залишок готівки на початок дня, 25000 грн - повернені кошти підзвітних осіб) (а.с. 23, 32, 33, 44, 45).

Відповідно до фіскального звітного чека (Z-звіт денний) №0755 від 05.07.2018 підприємством було здійснено службове внесення в сумі 8298,75 грн та службову видачу в сумі 27420,14 грн. При цьому від кінцевих споживачів було отримано готівкових коштів в сумі 19357 грн (а.с.57).

Згідно з даними касової книги за 05 липня 2018 року (підрозділ: каса, м. Київ) залишок готівкових коштів на початок дня складав 298,75 грн (а.с.24).

На підтвердження оприбуткування 05.07.2018 готівки в сумі 8063,14 грн.(27420,14 грн. - 19357 грн.) позивачем надано до суду копію касової книги відокремленого підрозділу, в якій за прибутковими касовими ордерами №334, №335 відображено надходження коштів від підзвітних осіб (ОСОБА_4) в сумі 8000 грн, від кінцевих споживачів в сумі 19357 грн, а також дані фіскального чеку, в якому за графою "службове внесення" відображено суму в розмірі 8298,75 грн (298,75 грн - залишок готівки на початок дня, 8000 грн. - повернені кошти підзвітних осіб) (а.с. 24, 34, 35, 46, 47).

Відповідно до фіскального звітного чека (Z-звіт денний) №0756 від 06.07.2018р підприємством було здійснено службове внесення в сумі 21235,61 грн та службову видачу в сумі 37473,97 грн. При цьому від кінцевих споживачів було отримано готівкових коштів в сумі 16561,50 грн (а.с.57).

Згідно з даними касової книги за 06 липня 2018 року (підрозділ: каса, м. Київ) залишок готівкових коштів на початок дня складав 235,61 грн (а.с.25).

На підтвердження оприбуткування 06.07.2018 готівки в сумі 20912,48 грн (37473,97 грн. - 16561,50 грн), позивачем надано до суду копію касової книги відокремленого підрозділу, в якій за прибутковими касовими ордерами №336, №337 відображено надходження коштів від підзвітних осіб (ОСОБА_4) в сумі 21000 грн, від кінцевих споживачів в сумі 16561,50 грн, а також дані фіскального чеку, в якому за графою "службове внесення" відображено суму в розмірі 21235,61 грн (235,61 грн - залишок готівки на початок дня, 21000 грн - повернення коштів підзвітних осіб) (а.с.25, 36, 37, 48, 49, 50).

Відповідно до фіскального звітного чека (Z-звіт денний) №0757 від 07.07.2018 підприємством було здійснено службове внесення в сумі 11323,14 грн та службову видачу в сумі 44000 грн. При цьому від кінцевих споживачів було отримано готівкових коштів в сумі 33194,47 грн (а.с.57).

Згідно з даними касової книги за 07 липня 2018 року (підрозділ: каса, м. Київ) залишок готівкових коштів на початок дня складав 323,14 грн (а.с.26).

На підтвердження оприбуткування 07.07.2018 готівки в сумі 10805,53 грн (44000 грн. - 33194,47 грн), позивачем надано до суду копію касової книги відокремленого підрозділу, в якій за прибутковими касовими ордерами №338, №339 відображено надходження коштів від підзвітних осіб (ОСОБА_4) в сумі 11000 грн, від кінцевих споживачів в сумі 33194,47 грн, а також дані фіскального чеку, в якому за графою "службове внесення" відображено суму в розмірі 11323,14 грн. (323,14 грн - залишок готівки на початок дня, 11000 грн - повернені кошти підзвітних осіб) (а.с. 26, 38, 39, 53).

Таким чином, суд приходить до висновку, що за кожною із здійснених операцій по прийняттю/видачі коштів позивач одночасно із оформленням прибуткового чи видаткового касового ордеру та відображенням в касовій книзі підрозділу забезпечив їх одночасне відображення і в касі РРО операціями "службове внесення" чи "службова видача", відповідно.

За приписами підпункту 2 пункту 3 Розділу І Положення № 148 відокремлені підрозділи - філії, представництва, відділення та інші структурні підрозділи, що наділяються частиною майна господарських організацій, здійснюючи щодо цього майна право оперативного використання чи інше речове право, передбачене законодавством України.

Пунктом 6 розділу III Порядку щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій, затвердженого наказом Мінфіну України від 14.06.2016 №547 встановлено, що внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватись через РРО з використанням операцій "службове внесення" та "службова видача", якщо такі внесення чи видача не пов'язані з проведенням розрахункових операцій. Крім того, операція "службове внесення" використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту.

З огляду на викладене суд приходить до висновку, що чинним законодавством не встановлено заборони вносити до каси РРО кошти, які не пов"язані з проведенням розрахункових операцій.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене відповідачем не доведено, а позивачем та наявною у матеріалах справи сукупністю доказів спростовано правомірність прийняття Головним управлінням Державної фіскальної служби у Житомирській області податкового повідомлення-рішення від 31.07.2018 №0018471406 про застосування штрафних санкцій в сумі 642245,70 грн, оскільки позивачем своєчасно та у повному обсязі оприбутковувались готівкові кошти, що надходили до каси відокремленого підрозділу підприємства в період з 02.07.2018 по 07.07.2018.

Зважаючи на викладене, суд дійшов до висновку про задоволення позову.

Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.

Керуючись статтями 6-9, 32, 77, 90, 139, 241-246, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, Житомирський окружний адміністративний суд,-

вирішив:

Позов Приватного підприємства "Перша приватна клініка" (вул. Велика Бердичівська, буд.47, м.Житомир, 10008, код ЄДРПОУ 34460520) до Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області (вул.Ю.Тютюнника,7 м.Житомир, 10003, код ЄДРПОУ 39459195) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0018471406 від 31.07.2018, - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області №0018471406 від 31.07.2018.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області на користь Приватного підприємства "Перша приватна клініка" судові витрати зі сплати судового збору у сумі розміром 9633 (дев"ять тисяч шістсот тридцять три) грн 70 (сімдесят) коп.

Вступну та резолютивну частини рішення складено у нарадчій кімнаті і проголошено 20 грудня 2018 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складення повного судового рішення.

Суддя А.В. Горовенко

Рішення складено у повному обсязі: 04 січня 2019 року.

Дата ухвалення рішення20.12.2018
Оприлюднено06.01.2019
Номер документу79011364
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0018471406 від 31.07.2018

Судовий реєстр по справі —240/4881/18

Ухвала від 04.05.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 16.04.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 04.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 28.11.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 14.11.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 05.03.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 14.02.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні