ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
02 січня 2019 року о/об 14 год. 00 хв.Справа № 280/4402/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Агаєві Р.А., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОФІТІНДУСТРІЯ» (72306, Запорізька область, м.Мелітополь, вул.Оратовського, буд.233; код ЄДРПОУ 40927553)
до Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197)
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОФІТІНДУСТРІЯ» (надалі - позивач, ТОВ «ПРОФІТІНДУСТРІЯ» ) звернулося до суду з адміністративним позовом до Держаної фіскальної служби України (надалі - відповідач, ДФС України), в якому позивач просить суд: 1) визнати протиправним та скасувати Рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 26.12.2017 за №478629/40927553 щодо відмови в реєстрації накладної №5 від 30.11.2017, поданої до реєстрації Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОФІТІНДУСТРІЯ» ; 2) зобов'язати ОСОБА_1 фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №5 від 30.11.2017 подану Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОФІТІНДУСТРІЯ» в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У позові (а.с.4-13, 83-92) зазначено, що позивач є юридичною особою приватного права, видом діяльності якого є виробництво інших видів електронних і електричних проводів та кабелів (код виду діяльності 27.32 за КВЕД-2010). 17.11.2017 між ТОВ «ПРОФІТІНДУСТРІЯ» та Приватним підприємством науково-виробничим підприємством ЕЛЕКОМ укладено Договір поставки №1711-17. Відповідно до умов Договору поставки №1711-17 та Додаткової угоди №1 сторони визначили у якості товару - кабель водоохолоджувальний КВС-2800 у кількості 12 шт. за ціною 87500,00 грн. з ПДВ, на загальну суму 1050000,00 грн. з ПДВ. Товар має код за УКТ ЗЕД - 8544. На виконання умов Договору щодо здійснення попередньої оплати за товар Приватне науково-виробниче підприємство ЕЛЕКОМ здійснило платіж у сумі 600000,00 грн., в т.ч. ПДВ 10000,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №1024 від 30.11.2017. Після отримання попередньої оплати за товар позивач здійснив закупівлю необхідних складових частин, продукції, що ним виробляється. Використовуючи власні виробничі потужності та придбані комплектуючі матеріали, позивач здійснив збірку кабелю водоохолоджувального КВС-2800 у кількості 12 шт. та відповідно до видаткової накладної №3 від 06.03.2018 по Довіреності №53 від 06.03.2018 передав вироби у власність контрагенту ПНВП ЕЛЕКОМ . На виконання вимог п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України позивачем складено податкову накладну №5 від 30.11.2017 і в термін, передбачений Податковим кодексом України, 15.12.2017 направлено до Єдиного реєстру податкових накладних. 15.12.2017 позивачем отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. У квитанції в графі Результати обробки зазначено: Документ (податкова накладна №5 від 30.11.2017) доставлено до ДФС України, Документ прийнято. Реєстрація зупинена. У якості підстав зупинення реєстрації податкової накладної №5 від 30.11.2017 в квитанції зазначено: Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 8544. Пропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію . На виконання вимог відповідача позивачем 19.12.2017 за №3 було направлено Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здіснення операції по ПН/РК, реєстрацію якої зупинено. У вищезазначеному Повідомленні надані наступні пояснення: Підприємство виконує роботи згідно коду 23.20. Для виконання робіт по виготовленню, кабелю водоохолоджувального КСВ-2800, код УКТ ЗЕД 8544 60 9010, необхідно придбати пруток мідний М1 діаметр 110 код УКТ ЗЕД 74071 00 000 та рукав РRОТЕХ/10 Z2W, код УКТ ЗЕД НОМЕР_1 . До пояснень надані первинні документи по придбанню матеріалів. Відповідачем прийнято Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 26.12.2017 за №478629/40927553. Підстава відмови: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної . Позивач зазначає, що на протязі 9 місяців він намагався довести свою правомірність щодо формування податкової накладної №5 від 30.11.2017 шляхом спілкування з податковими органами засобом гарячої лінії ДФС України . 17.08.2018 представник позивача звернувся з офіційною скаргою на адресу ДФС України. Наприкінці вересня 2018 року позивач отримав від відповідача ОСОБА_2 про розгляд скарги, датований 23.08.2018 за №27428/6/99-99-11-04-15, відповідно до якого у задоволенні скарги позивачу було відмовлено у зв'язку із пропуском строків оскарження та запропоновано звернутись до суду з оскарженням дій податкового органу. Також, позивач зазначає, що в межах взаємодії сторін за Договором №1711-17 від 17.11.2017 контрагент ПНВП ЕЛЕКОМ 03.01.2018 платіжним дорученням №3 здійснив оплату на користь позивача у сумі 150000,00 грн. згідно рахунку №3 від 27.11.2017, тобто незважаючи на проблеми позивача з реєстрацією податкової накладної, продовжив розрахунки за договором. Позивач у відповідь склав податкову накладну №1 від 03.01.2018, яка була прийнята та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 26.01.2018 за №9006159517. Після відвантаження товару згідно до видаткової накладної №3 від 06.03.2018 залишок вартості товару, який ще не був оплачений ПНВП ЕЛЕКОМ , склав 300000,00 грн. Однак, у відповідності до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України позивач склав податкову накладну №4 від 06.03.2018, яка також прийнята та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 28.03.2018 за №9054114884. Тобто, однією господарською операцією позивача і його контрагента з боку відповідача здійснені протилежні дії, а саме одна податкова накладна №5 від 30.11.2017 - заблокована, а дві - податкова накладна №1 від 03.01.2018 та податкова накладна №4 від 06.03.2018 прийняті до Єдиного реєстру податкових накладних та зареєстровані. Позивач вважає дії відповідача щодо блокування в Єдиному реєстрі податкових накладних реєстрації податкової накладної №5 від 30.11.2017 безпідставними та протиправними.
Позивач підтримав позовні вимоги, просив позов задовольнити.
Відповідачем відзив на позовну заяву не подавався.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.
В абз.1 п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України зазначено, що на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб'єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.
Згідно з абз.1-2 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Як зазначено у п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України (у редакції на час виникнення спірних правовідносин) письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
У пп.201.16.3 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України (у редакції на час виникнення спірних правовідносин) зазначено, що письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту. Форма таких рішень встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Згідно з пп.201.16.4 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України (у редакції на час виникнення спірних правовідносин) податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Пунктом 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №567, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №754/30622 (який 25.05.2018 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів України від 06.04.2018 №409 (зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.2018 за №536/31988), але діяв під час виникнення спірних правовідносин), визначено вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567 (далі - Критерії): 1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством; 2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджених 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №567, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621 (які 25.05.2018 втратили чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів України від 06.04.2018 №409 (зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.2018 за №536/31988) але діяли під час виникнення спірних правовідносин), моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі. У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу. У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
Постановою №190 від 29.03.2017 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації (яка 22.03.2018 втратила чинність на підставі постанови Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018) Кабінет Міністрів України постановив: Установити, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Комісія ДФС не може відмовити платнику податків у розгляді додаткових письмових пояснень та/або копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, якщо такі пояснення та/або копії документів подано платником податку до органу Державної фіскальної служби за основним місцем обліку не пізніше строку, визначеного підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Кодексу … .
Згідно з п.2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженого 13.06.2017 наказом Міністерства фінансів України №566, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620, комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації .
Комісією розглядаються письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України (далі - Кодекс), а також висновок контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації (п.16 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ).
Як зазначено у п.18 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Комісія може перевірити подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отриманні з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, в тому числі електронні, одержані від інших платників податків, засобів масової інформації тощо).
Відповідачем не надано до суду доказів додержання приписів п.18 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , результатів проведених звірок/перевірок інформаційних джерел та наданих позивачем документів.
Згідно з абз.2 п.19 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації протокол засідання Комісії повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядались на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті Комісією рішення.
Відповідачем не надано до суду копію протоколу засідання Комісії під час прийняття Рішення №478629/40927553 від 26.12.2017 про відмови у реєстрації податкової накладної №5 від 30.11.2017.
Відтак, відповідачем документально не доведено додержання процедури розгляду матеріалів.
Не доведено відповідачем і наявність підстав для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, встановлених постановою Кабінету Міністрів України №190 від 29.03.2017: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідно до п.19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 за №341), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
В обґрунтування позовних вимог позивачем надано до суду: податкову накладну №5 від 30.11.2017; Договір оренди нежитлового приміщення від 03.07.2017; Договір поставки №1711-17 від 17.11.2017; довіреність на отримання товару; видаткові накладні; рахунки; Акт надання послуг №10580 від 01.12.2017; платіжні доручення; Акт списання №5 від 06.03.2018; штатний розпис від 01.01.2017; Перелік технологічного обладнання, що застосовується у виробництві продукції ТОВ «ПРОФІТІНДУСТРІЯ» ; Бухгалтерську довідку; інші документи.
У Рішенні комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №478629/40927553 від 26.12.2017 про відмови у реєстрації податкової накладної №5 від 30.11.2017 підставою відмови у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (а.с.34).
У Повідомленні щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено ТОВ «ПРОФІТІНДУСТРІЯ» , серед іншого, зазначено про надання документів та пояснення господарської операції (а.с.32-33).
Відповідач не висловили жодних зауважень щодо поданих позивачем документів та способу їх направлення.
Відповідачем документально не доведена відповідність податкової накладної позивача №5 від 30.11.2017 критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
У чому саме полягає невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТЗЕД: 8544 при здійсненні оплати за товар ПНВП ЕЛЕКОМ за податковою накладною №5 від 30.11.2017, відповідач документально суду не довів (а.с.31).
Звідси, пропонування відповідачем надати позивачу пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН , як то зазначено у Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних - є необґрунтованим.
Судом з'ясовано, що вказані пояснення надаються платником податків у довільній формі.
Суд вважає, що контролюючий орган не може вимагати від позивача того, що не регламентовано нормою права.
Що саме повинен був зазначити у поясненнях позивач, хід викладення інформації - відповідач суду не довів.
Як свідчать матеріали справи, позивачем надано письмові пояснення, додані документи, на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України.
Отже, позиція відповідача щодо ненадання позивачем письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України - є необґрунтованою.
Контролюючим органом не висувалась вимога щодо надання позивачем конкретних документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Як свідчать матеріали справи, позивачем до суду надані копії документів відповідно до пп. в пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, до контролюючого органу надані пояснення з документами.
У позивача, на думку суду, були наявні документи достатні для прийняття контролюючим органом рішення/рішень про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідачем не надано до суду доказів подання платником податку контролюючому органу копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Оскільки наведена Комісія ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, функціонує у складі ДФС України, то відповідачем у справі, на думку суду, має бути ДФС України і розглядатись, відповідно, має рішення цього суб'єкта владних повноважень.
З урахуванням приписів ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що Рішення №478629/40927553 від 26.12.2017 винесене Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже є неправомірними.
Водночас, з метою поновлення порушених прав та інтересів позивача ОСОБА_1 фіскальна служба України повинна бути зобов'язана зареєструвати податкову накладну ТОВ «ПРОФІТІНДУСТРІЯ» №5 від 30.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).
Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене вище, позовні вимоги ТОВ «ПРОФІТІНДУСТРІЯ» є обґрунтованими і підлягають задоволенню.
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 26.12.2017 за №478629/40927553 щодо відмови в реєстрації податкової накладної №5 від 30.11.2017, поданої до реєстрації Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОФІТІНДУСТРІЯ» .
Зобов'язати ОСОБА_1 фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №5 від 30.11.2017 подану Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОФІТІНДУСТРІЯ» в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОФІТІНДУСТРІЯ» (72306, Запорізька область, м.Мелітополь, вул.Оратовського, буд.233; код ЄДРПОУ 40927553) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) судові витрати в сумі 1762 грн. 00 коп.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.255 КАС України.
Рішення суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.292, 295, 297 КАС України.
Повний текст судового рішення складено 02.01.2019.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.01.2019 |
Оприлюднено | 06.01.2019 |
Номер документу | 79012318 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні