Постанова
від 21.01.2010 по справі 2а-2547/09/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

21.01.10 Справа №2а-2547/09/2770

Окружний адміністративни й суд міста Севастополя в скл аді:

судді Кравченко М.М., при секретарі Трігуб Г.В.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Се вастополі адміністративну с праву

За адміністративним поз овом: Державної податк ової інспекції в Гагарінсько му районі м. Севастополя (9901 4, м. Севастополь, вул. Пролетар ська, 24)

до Державного підприє мства “Севастопольське упра вління океанічного риболовс тва” (99014, м. Севастополь, вул. Правди, б.10)

про стягнення заборговано сті перед бюджетом в розмірі 4361,25 грн.

Представники сторін:

представник позивача: Вол инець Юлія Валерівна довірен ість № 20/10-013 від 02.09.09;

відповідач: не з'явився;

Суть спору:

Позивач звернувся до Окружного адміністративног о суду м. Севастополя з позовн ої заявою про стягнення забо ргованості перед бюджетом в розмірі 4361,25 грн. з Державного п ідприємства “Севастопольсь ке управління океанічного ри боловства” з підстав то го, що відповідачем порушуют ься вимоги 3 Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій в с фері торгівлі, громадського харчування та послуг».

У зв' язку з наведеним поз ивач просить позов задовольн ити.

Ухвалою суду від 27.11.2009 провад ження по справі було відкрит о.

27.11.2009 підготовче провадження по справі закінчене, справа п ризначена до судового розгля ду.

Відповідач в судове засіда ння не з'явився, про дату і час судового засідання був пові домлений належним чином.

Суд вважає за можливе розгл янути справу у відсутність в ідповідача.

Згідно ст.ст.27, 49, 51, 130 Кодексу ад міністративного судочинств а України, представнику пози вача роз'яснені його процесу альні права і обов'язки.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши представлені докази, заслухавши поясненн я представника позивача, суд

В с т а н о в и в :

Державне підприємств о “Севастопольське управлін ня океанічного риболовства” (далі - ДП “СУОР”) зареєстров ано рішенням Гагарінської ра йонної державної адміністра ції м. Севастополя № 10761070005001127 від 11.08.1999 року та є на обліку в ДПI Га гарінського району м. Севаст ополя як платник податків і з борів, код ЕДРПОУ 30526158.

31.10.2008 р. співробітниками ДПІ у Гагарінському районі м.Сева стополя була проведена перев ірка кафе «Атлантика», розта шованого за адресою: м. Севаст ополь, вул. Правди, 10, що належит ь ДП «СУОР»щодо контролю за з дійсненням розрахункових оп ерацій у сфері готівкового т а безготівкового обігу. За ре зультатами перевірки було ск ладено акт від 31.10.2008 року, який б уло підписано без зауважень. Так, в ході перевірки було вст ановлено, що при реалізації с поживачу продуктів харчуван ня на загальну суму 40,00 грн., роз рахункова операція на суму 40 ,00 грн. через реєстратор розра хункових операцій не проведе на, розрахунковий документ н е видавався та не виписувавс я. При підрахунку готівкових коштів барменом ОСОБА_1 у присутності перевіряючих на місці проведення розрахункі в находилась готівка в сумі 902 ,25 грн. ( з урахуванням непровед енної через реєстратор розра хункової операції), а у денном у X-звіті реєстратора розраху нкових операцій зазначена с ума готівки - 30,00 грн. Невідпові дність сум готівкових коштів на місці проведення розраху нків сумі коштів, яка зазначе на в денному звіті, склала 832,25 г рн. без урахування непроведе нної через реєстратор розрах ункових операцій суми покупк и. Чим було порушено п.п. 1, 13 ст. 3 Закону України «Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій в сфері торгів лі, громадського харчування та послуг»№ 265/95-ВР від 06.07.1995 року з і змінами та доповненнями ( да лі - Закон України № 265/95-ВР від 06.07.1995 року ).

Відповідно до ст.17 Закону Ук раїни № 265/95-ВР від 06.07.1995 року за по рушення вимог цього Закону д о суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють р озрахункові операції за това ри (послуги), за рішенням відпо відних органів державної под аткової служби України засто совуються фінансові санкції у таких розмірах:

- у п'ятикратному розм ірі вартості проданих товарі в (наданих послуг), на які вияв лено невідповідність, - у разі проведення розрахункових оп ерацій на неповну суму варто сті проданих товарів (надани х - послуг), у разі непроведенн я розрахункових операцій чер ез реєстратори розрахункови х операцій, у разі нероздруку вання відповідного розрахун кового документа, що підтвер джує виконання розрахунково ї операції, або проведення її без використання розрахунко вої книжки…

Відповідно до ст. 22 з азначеного Закону, у разі нев ідповідності суми готівкови х коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрах ункової книжки - загальній су мі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з поча тку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова са нкція у п'ятикратному розмір і суми, на яку виявлено невідп овідність.

На підставі акту пер евірки, ДПІ в Гагарінському р айоні м. Севастополя 13.11.2008 року було винесено рішення № 4004942330/0 п ро застосування до ДП “СУОР” штрафних (фінансових) санкці й на суму 4361,25 грн. Вказане рішен ня про застосування штрафних санкцій ДП “СУОР” у адмініст ративному та судовому порядк у не оскаржувалось.

4361,25 = (40,00 * 5 ) + (832,25 * 5).

У встановлені законо м строки вказана сума штрафн ої санкції ДП “СУОР” сплачен а не була, тому у ДП “СУОР” ви никла заборгованість по спла ті штрафних (фінансових) санк цій в розмірі 4361,25 грн., як а до теперішнього часу не пог ашена.

Суд не приймає д оводи відповідача, що виклад ені у його запереченнях на ад міністративний позов, виходя чи з наступного.

Відповідач у своїх за переченнях посилається на те , що перевірка була проведена без присутності уповноважен их осіб підприємства. З цього приводу необхідно відмітити , що а ні Закон України «Про де ржавну податкову службу», а н і Закон України “Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг” не містить такої вимоги. Пункт 2 вищезазначени х Методичних рекомендацій да є право податковому органу п роводити перевірку у присутн ості особи, яка уповноважена здійснювати розрахункові оп ерації. 31.10.2008 року перевірку бу ло здійснено у присутності з авідувача кафе - ОСОБА_1, як а і здійснювала розрахункові операції з відвідувачами.

Крім цього, необхідно з азначити, що ДП «СУОР»ні у адм іністративному порядку, ні у судовому порядку дії переві ряючих та рішення ДПІ у Гагар інському порядку м. Севастоп оля № 4004942330/0 від 13.11.2008 року про заст осування штрафних санкцій не оскаржувало. При цьому знахо дження підприємства в процед урі банкротства не позбавляє відповідача права на оскарж ення.

Предметом розгляду да ної адміністративної справи є стягнення заборгованості перед бюджетом. Тому доводи в ідповідача про порушення ДПІ у Гагарінському районі м. Сев астополя норм діючого законо давства щодо проведення пере вірки та нарахування штрафни х санкцій є такими, що не стосу ються предмету спору, тому не можуть бути прийняті судом д о уваги.

Що стосується посила ння відповідача на ст. 250 Госпо дарського кодексу України та на те, що позов пред' явлено з порушенням строків, передба чених цієї нормою, то з цього п риводу необхідно зазначити н аступне:

Штрафні санкції, пере дбачені Законом України “Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг” підпадают ь під законодавче визначення адміністративно-господарсь ких санкцій та є такими за сво єю юридичною суттю.

Ст. 250 Господарського кодек су України передбачає, що адм іністративно-господарські с анкції можуть бути застосова ні до суб'єкта господарюванн я протягом шести місяців з дн я виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом вста новлених законодавчими акта ми правил здійснення господа рської діяльності, крім випа дків, передбачених законом.

У ст. 250 Господарського кодек су України говориться лише п ро строки застосування штра фної санкції, а ні про порядок і строки їх стягнення. Понятт я “застосування” аж ніяк не м оже визначати і звернення з п озовом про стягнення штрафни х санкцій.

Строки для звернення з адмі ністративним позовом про стя гнення заборгованості зі штр афних санкцій за порушення З акону України “Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг” передбачені ст. 99 Ко дексу адміністративного суд очинства України.

Відповідно до ч. 2 ст. 99 Кодекс у адміністративного судочин ства України для звернення д о адміністративного суду за захистом прав, свобод та інте ресів особи встановлюється р ічний строк, який, якщо не вста новлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про п орушення своїх прав, свобод ч и інтересів.

Крім того, згідно з п . 11 ст. 11 Закону України “Про дер жавну податкову службу Украї ни” органи державної податко вої служби мають право засто совувати до платників податк ів фінансові (штрафні) санкці ї, стягувати до бюджетів та де ржавних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, пор ядку та розмірах, встановлен их законами України.

Як свідчать обставини спр ави, 31.10.2008 року співробітниками ДПІ у Гагарінському районі м .Севастополя була проведена перевірка відповідача. На пі дставі акту перевірки, ДПІ в Г агарінському районі м. Севас тополя 13.11.2008 року було прийнято рішення № 4004942330/0 про застосуван ня до ДП “СУОР” штрафних (фіна нсових) санкцій на суму 4361,25 грн ., яке було отримано відповіда чем - 01.12.2008 року. Однак, у встано влений законодавством 10-денн ий термін для добровільної с плати штрафної санкції відпо відачем сума штрафної санкці ї в розмірі 4361,25 грн. до бюджету с плачена не була. З цього момен ту у ДПІ і виникає передбачен ий ч. 2 ст. 99 Кодексу адміністрат ивного судочинства України р ічний строк на звернення з ад міністративним позовом. ДПІ у Гагарінському районі м. Сев астополя звернулась з адміні стративним позовом до Окружн ого адміністративного суду про стягнення з ДП «СУОР»заб оргованості зі штрафних сан кцій в розмірі 4361,25 грн. - 26.11.2009 ро ку. При цьому подача адмініст ративного позову є заходом п римусового стягнення штрафн их санкцій.

З цього питання мається сфо рмана останніми роками судов а практика як Вищим адмініст ративним судом України взага лі, так і Окружним адміністра тивним судом м. Севастополя. Т акі висновки ДПІ у Гагарінсь кому районі м. Севастополя пі дтверджені і судовою практик ою, яка склалася останніми ро ками, а саме: Вищий адміністра тивний суд України у своїй ух валі від 22.01.2009 року по справі № К -16643/07 дотримується тієї точки з ору, що при стягненні заборго ваності зі штрафних санкцій за порушення Закону про РРО н еобхідно застосовувати ст. 250 Господарського кодексу Укра їни та ч.2 ст. 99 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни у сукупності. Тобто, що пода тковий орган має право на зве рнення з позовом у річний тер мін.

За вказаних обставин суд в важає позовні вимоги обґрунт ованими, а позов таким, що підл ягає задоволенню у повному о бсязі.

На підставі висловленого , керуючись ст. 94, 158-163, Кодексу адм іністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністрати вний позов задовольнити повн істю.

2. Стягнути з Держ авного підприємства “Севаст опольське управління океані чного риболовства” (99014, м. Се вастополь, вул. Правди, б.10; код ЄДРПОУ 30526158) в доход Державного бюджету України (на р/р 31113104700006, к од платежу 21080901, в УДК м. Севасто поля, МФО 824509, ЄДРПОУ 24035612) заборго ваність за штрафними санкція ми за порушення законодавств а про застосування реєстрато рів розрахункових операцій в розмірі 4361,25 грн., стягув ач (отримувач) - Державна под аткова інспекція у Гагарінсь кому районі м. Севастополя (99014, м. Севастополь, вул. Пролетарс ька, 24, ідентифікаційний код 2344 3220).

3. Копії постанови напр авити відповідачу.

Постанова може бути ос каржена в апеляційному поряд ку до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через суд першої інстан ції шляхом подачі в 10-денний с трок з дня проголошення пост анови заяви про апеляційне о скарження і поданням після ц ього протягом 20 днів апеляцій ної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції аб о в порядку частини 5 статті 186 К одексу адміністративного су дочинства України.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана в строк, пос танова набирає законної сили після закінчення цього стро ку.

Суддя М.М.Кравченко

Постанова складен а та підписана

в порядку ч. 3 ст. 160 КАС України

25.01.2010

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення21.01.2010
Оприлюднено01.07.2010
Номер документу7902374
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2547/09/2770

Ухвала від 14.06.2010

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

Постанова від 21.01.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Кравченко М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні