ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА про залишення позовної заяви без руху 08 січня 2019 р. м. ХерсонСправа № 540/29/19 Суддя Херсонського окружного адміністративного суду Дубровна В.А., перевіривши виконання вимог статей 160-161 КАС України за адміністративним позовом Державної екологічної інспекції у Херсонській області до Бериславсьої районної організації Українського товариства мисливців та рибалок про припинення права користування мисливськими угіддями, встановив: 03 січня 2019 року Державна екологічна інспекція у Херсонській області (надалі - позивач, Держекоінспекція у Херсонській області) звернулась до суду з позовом до Бериславської районної організації Українського товариства мисливців і рибалок (надалі - відповідач, Бериславська районна організація УТМР), у якому просить застосувати до Бериславської районної організації Українського товариства мисливців і рибалок (код ЄДРПОУ
35907996) заходи реагування шляхом повної заборони полювання в мисливських угіддях Верхньорогачицької районної організації Українського товариства мисливців і рибалок. Відповідно до ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, серед іншого, чи: подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху. Ознайомившись з позовом та доданими до нього документами, суддею встановлено наступне. Відповідно до частини 4 статті 5 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України. Зазначений обмежувальний принцип щодо можливості звернення суб'єкта владних повноважень з позовом до суду адміністративною юрисдикції продубльований в пункті п'ятому частини першої статті 19 КАС України, яким передбачено, що за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, коли право звернення до суду для вирішення публічно-правового спору надано такому суб'єкту законом. Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Отже, можливість звернення суб'єкта владних повноважень до суду адміністративної юрисдикції має бути пов'язана з виконанням ним владних управлінських функцій, в межах повноважень та за умови, що право на таке звернення прямо передбачене законом. Як вбачається зі змісту позову, Державна екологічна інспекція у Херсонській області обґрунтовує право звернення до суду з даним позовом приписами ч. 4 ст. 23 Закону України "Про мисливське господарство та полювання", відповідно до яких рішення про припинення права користування мисливськими угіддями, крім випадку закінчення строку користування, приймаються у випадках, передбачених абазами п'ятим, шостим частини першої цієї статті - адміністративним судом за позовом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Натомість, Державна екологічна інспекція у Херсонській області є територіальним органом Державної екологічної інспекції України та їй підпорядковується, про що зазначено у Положенні про Державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженому наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 11.08.2017 р. № 312. Отже, вказана позивачем підстава звернення до суду не узгоджується з приписами ч. 4 ст. 23 цього Закону, оскільки вказаною нормою суб'єктом звернення до суду визнано центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, яким є Державна екологічна інспекція України відповідно до Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України, від 19.04.2017 р. № 275. З огляду на викладене, суд вважає за необхідне визнати вказану обставину, як недолік позовної заяви, та запропонувати позивачу усунути його шляхом надання суду нормативного обґрунтування підстав звернення до суду з даним позовом. Крім того, відповідно до п. 4 ч. 5 ст. 160 КАС України в позовній заяві зазначаються, серед іншого, зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої позовні вимоги. Відповідно до прохальної частини позову, позивач просить застосувати до відповідача, в особі Бериславської районної організації Українського товариства мисливців та рибалок, заходи реагування шляхом повної заборони полювання в мисливських угіддях Верхньорогачицької районної організації Українського товариства мисливців і рибалок, яке не є відповідачем у даній справі. З огляду на вказані обставини, суд встановив, що позовна заява подана без додержання вимог, встановлених ст. 160, 161 КАС України. Відповідно до частини 1 статті 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. Частиною 2 статті 169 КАС України встановлено, що в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. За таких обставин, позовна заява відповідно до ч. 1 ст. 169 КАС України підлягає залишенню без руху із встановленням позивачу строку для усунення її недоліків, а саме: - нормативно обґрунтувати підстави звернення до суду з даним позовом з наданням доказів щодо їх виникнення; - уточнити прохальну частину позову з урахуванням обставин, якими позивач обґрунтовує свої позовні вимоги. Керуючись ч. 1 ст. 169 КАС України, суд - ухвалив: Залишити позовну заяву без руху. Надати позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом десяти днів з дня вручення даної ухвали. Після усунення недоліків позовної заяви документи до суду направляти із вказівкою на номер справи 540/29/19 та зазначенням прізвища судді, який прийняв ухвалу про залишення позовної заяви без руху. У разі невиконання цієї ухвали, позовна заява буде вважатися неподаною та повернута позивачу. Ухвала окремо не оскаржується. Суддя Дубровна В.А.