ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
19 квітня 2019 р. м. ХерсонСправа № 540/29/19
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Дубровної В.А. ,
при секретарі: Мельник О.О.,
за участю представників
позивача: Соловйової С.В.
відповідача: Крупіци О.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання представника відповідача про залишення без розгляду позовної заяви у адміністративній справі за позовом Державної екологічної інспекції у Херсонській області до Бериславської районної організації Українського товариства мисливців та рибалок про припинення права користування мисливськими угіддями,
встановив :
03 січня 2019 року Державна екологічна інспекція у Херсонській області (надалі - позивач, Держекоінспекція у Херсонській області) звернулась до суду з позовом до Бериславської районної організації Українського товариства мисливців і рибалок (надалі - відповідач, Бериславська районна організація УТМР), у якому, з урахуванням заяви від 17.01.2019 р., просить припинити право користування мисливськими угіддями Бериславської районної організації Українського товариства мисливців і рибалок (код ЄДРПОУ 35907996) - до усунення порушень.
Ухвалою суду від 23.01.2019 р. відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, призначено судове засідання на 20.02.2019 р.
Протокольною ухвалою суду від 20.02.2019 р. оголошено перерву у судовому засіданні до 15.03.2019 р.
Протокольною ухвалою суду від 15.03.2019 р. суд вирішив перейти до розгляду справи за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 19.04.2019 р.
Ознайомившись з матеріалами справи судом встановлено, що 19.04.2019 р. представником відповідача подано до суду заяву про залишення без розгляду позовної заяви Державної екологічної інспекції у Херсонській області. Вказана заява обґрунтована тим, що згідно з приписами ч. 4 ст. 23 Закону України "Про мисливське господарство та полювання" рішення про припинення права користування мисливськими угіддями, крім випадку закінчення строку користування, приймаються у випадках, передбачених абзацами п'ятим, шостим частини першої цієї статті - адміністративним судом за позовом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Натомість, Державна екологічна інспекція у Херсонській області є територіальним органом Державної екологічної інспекції України та їй підпорядковується, а тому, за позицією відповідача, не має правових підстав для звернення до суду з даним позовом.
Представник відповідача у підготовчому засіданні підтримав вказане клопотання з підстав, викладених у ньому.
Представник позивача проти задоволення вказаного клопотання заперечив, зазначивши при цьому, що п. 5 Положення про Державну екологічну інспекцію у Херсонській області, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 22.11.2018 р. № 349 передбачено право Інспекції звертатися до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку вказаній заяві представника відповідача на предмет її узгодженості нормам процесуального права, суд вказує про наступне.
Відповідно до частини 4 статті 5 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.
Зазначений обмежувальний принцип щодо можливості звернення суб'єкта владних повноважень з позовом до суду адміністративною юрисдикції продубльований в пункті п'ятому частини першої статті 19 КАС України, яким передбачено, що за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, коли право звернення до суду для вирішення публічно-правового спору надано такому суб'єкту законом.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Отже, можливість звернення суб'єкта владних повноважень до суду адміністративної юрисдикції має бути пов'язана з виконанням ним владних управлінських функцій, в межах повноважень та за умови, що право на таке звернення прямо передбачене законом.
Як вбачається зі змісту позову, Державна екологічна інспекція у Херсонській області обґрунтовує право звернення до суду з даним позовом приписами ч. 4 ст. 23 Закону України "Про мисливське господарство та полювання", відповідно до яких рішення про припинення права користування мисливськими угіддями, крім випадку закінчення строку користування, приймаються у випадках, передбачених абазами п'ятим, шостим частини першої цієї статті - адміністративним судом за позовом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів є Державна екологічна інспекція України, положення про яку затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2017 р. № 275.
Відповідно до п. 7 Положення № 275 Держекоінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Державна екологічна інспекція у Херсонській області є територіальним органом Державної екологічної інспекції України та їй підпорядковується, про що зазначено у Положенні про Державну екологічну інспекцію Херсонській області, затвердженому наказом Державної екологічної інспекції від 22.11.2018 р. № 349.
Пунктом 5 розділу ІІ Положення № 349 передбачено, що Державна екологічна інспекція у Херсонській області звертається до суду із позовом щодо обмеження чи зупинення діяльності підприємств і об'єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин.
Таким чином, затверджуючи наказом від 22.11.2018 р. № 349 Положення про Державну екологічну інспекцію Херсонській області, та визначаючи її право на звернення до суду з позовами щодо обмеження чи зупинення діяльності підприємств і об'єктів, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, Державна екологічна інспекція України фактично делегувала позивачу повноваження щодо звернення до суду на підставі ч. 4 ст. 23 Закону України "Про мисливське господарство та полювання" з позовом щодо припинення права користування мисливськими угіддями.
З огляду на викладені обставини та приписи чинного законодавства, суд дійшов висновку про необґрунтованість заяви представника відповідача про залишення позову без розгляду, а тому не вбачає підстав для її задоволення.
Процедурні питання, пов'язані з рухом справи в суді першої інстанції, клопотання та заяви осіб, які беруть участь у справі, питання про відкладення розгляду справи, оголошення перерви, зупинення або закриття провадження у справі, залишення заяви без розгляду, а також в інших випадках, передбачених цим Кодексом, вирішуються судом шляхом постановлення ухвал. ( ч. 2 ст. 241 КАС України).
На підставі викладеного та керуючись ст. 5, 19, 243, 248 КАС України, суд -
ухвалив :
У задоволенні заяви представника відповідача про залишення без розгляду позовної заяви Державної екологічної інспекції у Херсонській області до Бериславської районної організації Українського товариства мисливців та рибалок про припинення права користування мисливськими угіддями - відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення на неї можуть бути викладені в апеляційній скарзі на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Вступна та резолютивна частини ухвали оголошена в судовому засіданні 19.04.2019 р.
Повний текст ухвали виготовлено та підписано 24.04.2019 р.
Суддя Дубровна В.А.
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2019 |
Оприлюднено | 26.04.2019 |
Номер документу | 81428154 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Дубровна В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні