Ухвала
від 19.04.2019 по справі 540/29/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


УХВАЛА

19 квітня 2019 р. м. ХерсонСправа № 540/29/19

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Дубровної В.А. ,

при секретарі: Мельник О.О.,

за участю представників

позивача: Соловйової С.В.

відповідача: Крупіци О.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання представника відповідача про залишення без розгляду позовної заяви у адміністративній справі за позовом Державної екологічної інспекції у Херсонській області до Бериславської районної організації Українського товариства мисливців та рибалок про припинення права користування мисливськими угіддями,

встановив :

03 січня 2019 року Державна екологічна інспекція у Херсонській області (надалі - позивач, Держекоінспекція у Херсонській області) звернулась до суду з позовом до Бериславської районної організації Українського товариства мисливців і рибалок (надалі - відповідач, Бериславська районна організація УТМР), у якому, з урахуванням заяви від 17.01.2019 р., просить припинити право користування мисливськими угіддями Бериславської районної організації Українського товариства мисливців і рибалок (код ЄДРПОУ 35907996) - до усунення порушень.

Ухвалою суду від 23.01.2019 р. відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, призначено судове засідання на 20.02.2019 р.

Протокольною ухвалою суду від 20.02.2019 р. оголошено перерву у судовому засіданні до 15.03.2019 р.

Протокольною ухвалою суду від 15.03.2019 р. суд вирішив перейти до розгляду справи за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 19.04.2019 р.

Ознайомившись з матеріалами справи судом встановлено, що 19.04.2019 р. представником відповідача подано до суду заяву про залишення без розгляду позовної заяви Державної екологічної інспекції у Херсонській області. Вказана заява обґрунтована тим, що згідно з приписами ч. 4 ст. 23 Закону України "Про мисливське господарство та полювання" рішення про припинення права користування мисливськими угіддями, крім випадку закінчення строку користування, приймаються у випадках, передбачених абзацами п'ятим, шостим частини першої цієї статті - адміністративним судом за позовом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Натомість, Державна екологічна інспекція у Херсонській області є територіальним органом Державної екологічної інспекції України та їй підпорядковується, а тому, за позицією відповідача, не має правових підстав для звернення до суду з даним позовом.

Представник відповідача у підготовчому засіданні підтримав вказане клопотання з підстав, викладених у ньому.

Представник позивача проти задоволення вказаного клопотання заперечив, зазначивши при цьому, що п. 5 Положення про Державну екологічну інспекцію у Херсонській області, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 22.11.2018 р. № 349 передбачено право Інспекції звертатися до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку вказаній заяві представника відповідача на предмет її узгодженості нормам процесуального права, суд вказує про наступне.

Відповідно до частини 4 статті 5 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.

Зазначений обмежувальний принцип щодо можливості звернення суб'єкта владних повноважень з позовом до суду адміністративною юрисдикції продубльований в пункті п'ятому частини першої статті 19 КАС України, яким передбачено, що за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, коли право звернення до суду для вирішення публічно-правового спору надано такому суб'єкту законом.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Отже, можливість звернення суб'єкта владних повноважень до суду адміністративної юрисдикції має бути пов'язана з виконанням ним владних управлінських функцій, в межах повноважень та за умови, що право на таке звернення прямо передбачене законом.

Як вбачається зі змісту позову, Державна екологічна інспекція у Херсонській області обґрунтовує право звернення до суду з даним позовом приписами ч. 4 ст. 23 Закону України "Про мисливське господарство та полювання", відповідно до яких рішення про припинення права користування мисливськими угіддями, крім випадку закінчення строку користування, приймаються у випадках, передбачених абазами п'ятим, шостим частини першої цієї статті - адміністративним судом за позовом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів є Державна екологічна інспекція України, положення про яку затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2017 р. № 275.

Відповідно до п. 7 Положення № 275 Держекоінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Державна екологічна інспекція у Херсонській області є територіальним органом Державної екологічної інспекції України та їй підпорядковується, про що зазначено у Положенні про Державну екологічну інспекцію Херсонській області, затвердженому наказом Державної екологічної інспекції від 22.11.2018 р. № 349.

Пунктом 5 розділу ІІ Положення № 349 передбачено, що Державна екологічна інспекція у Херсонській області звертається до суду із позовом щодо обмеження чи зупинення діяльності підприємств і об'єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин.

Таким чином, затверджуючи наказом від 22.11.2018 р. № 349 Положення про Державну екологічну інспекцію Херсонській області, та визначаючи її право на звернення до суду з позовами щодо обмеження чи зупинення діяльності підприємств і об'єктів, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, Державна екологічна інспекція України фактично делегувала позивачу повноваження щодо звернення до суду на підставі ч. 4 ст. 23 Закону України "Про мисливське господарство та полювання" з позовом щодо припинення права користування мисливськими угіддями.

З огляду на викладені обставини та приписи чинного законодавства, суд дійшов висновку про необґрунтованість заяви представника відповідача про залишення позову без розгляду, а тому не вбачає підстав для її задоволення.

Процедурні питання, пов'язані з рухом справи в суді першої інстанції, клопотання та заяви осіб, які беруть участь у справі, питання про відкладення розгляду справи, оголошення перерви, зупинення або закриття провадження у справі, залишення заяви без розгляду, а також в інших випадках, передбачених цим Кодексом, вирішуються судом шляхом постановлення ухвал. ( ч. 2 ст. 241 КАС України).

На підставі викладеного та керуючись ст. 5, 19, 243, 248 КАС України, суд -

ухвалив :

У задоволенні заяви представника відповідача про залишення без розгляду позовної заяви Державної екологічної інспекції у Херсонській області до Бериславської районної організації Українського товариства мисливців та рибалок про припинення права користування мисливськими угіддями - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення на неї можуть бути викладені в апеляційній скарзі на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

Вступна та резолютивна частини ухвали оголошена в судовому засіданні 19.04.2019 р.

Повний текст ухвали виготовлено та підписано 24.04.2019 р.

Суддя Дубровна В.А.

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.04.2019
Оприлюднено26.04.2019
Номер документу81428154
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/29/19

Рішення від 22.05.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Рішення від 22.05.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 19.04.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 19.04.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 19.04.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Постанова від 31.01.2019

Адмінправопорушення

Машівський районний суд Полтавської області

Косик С. М.

Ухвала від 23.01.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 08.01.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні