Ухвала
від 26.12.2018 по справі 420/6653/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/6653/18

УХВАЛА

Про залишення позовної заяви без руху

26 грудня 2018 року                                                                                 м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Харченко Ю.В., розглянувши матеріали позовної заяви Головного управління Держпраці в Одеській області до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Висоцького 812» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Держпраці в Одеській області звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «ВИСОЦЬКОГО 812» шляхом зобов'язання ОСББ «ВИСОЦЬКОГО 812» зупинити роботи з експлуатації наступного обладнання: ліфту пасажирського, зав.№18860, 1990 року випуску, облік.№5366, за адресою: м.Одеса, вул.Володимира Висоцького, буд.№8; ліфту пасажирського, зав. №18880, 1990 року випуску, облік.№5367, за адресою: м.Одеса, вул.Володимира Висоцького,буд.№8; ліфту пасажирського, зав.№18876, 1990 року випуску, облік.№5291, за адресою: м.Одеса, вул.Володимира Висоцького,буд.№12; ліфту пасажирського, зав.№18851, 1990 року випуску, облік.№5292, за адресою: м.Одеса, вул.Володимира Висоцького, буд.№12; ліфту пасажирського, зав.№18875, 1990 року випуску, облік. №5293, за адресою: м.Одеса, вул.Володимира Висоцького,буд.№12. у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Частиною 3 статті 161 КАС України передбачено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Відповідно до ч.1 ст.3 Закону України “Про судовий збір” судовий збір, у тому числі, справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

Відповідно до ч.ч.1,2 ст.4 Закону України “Про судовий збір” судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. Ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень – 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно зі ст.7 Закону України “Про Державний бюджет України на 2018рік” від 7 грудня 2017року №2246-VIII (зі змінами та доповненнями), з 1 січня 2018року прожитковий мінімум для працездатних осіб встановлено у розмірі 1762грн.

Таким чином, з урахуванням наведеного, судом встановлено, що за подання до суду даної позовної заяви Головне управління Держпраці в Одеській області повинно сплатити судовий збір у розмірі 1762грн. Натомість, позивачем – Головним управлінням Держпраці в Одеській області до матеріалів позовної заяви не додано відповідних доказів на підтвердження сплати судового збору, як і не надано доказів на підтвердження наявності підстав для відстрочення від його сплати.

При цьому, викладене позивачем – Головним управлінням Держпраці в Одеській області в доданому до адміністративного позову клопотанні прохання щодо відстрочення сплати судового збору по суті, є безпідставним, необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню, з урахуванням наступного.

Відповідно до ч.2 ст.132 КАС України, розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначаються Законом України “Про судовий збір”, згідно з ч.1 ст.8 якого суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі.

Відповідно до ч.1 ст.133 КАС України, суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Отже, підставою для звільнення, відстрочення або розстрочення сплати судового збору є дискреційним правом, а не обов'язком суду, можливість реалізації якого пов'язується з тяжким фінансовим становищем сторони.

Водночас, до матеріалів адмінітсративного позову Головного управління Держпраці в Одеській області не додано жодних доказів на підтвердження тяжкого фінансового становища позивача.

Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, судом встановлено, що викладені Головним управлінням Держпраці в Одеській області в клопотанні, обставини щодо відстрочення сплати судового збору, в силу положень ст.8 Закону України "Про судовий збір", не можуть слугувати підставою для його задоволення.

Відповідно до ст.169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене, суд вважає за необхідне залишити без руху адміністративний позов Головного управління Держпраці в Одеській області до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Висоцького 812» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, встановивши позивачу строк для усунення недоліків протягом десяти днів з дня отримання даного судового рішення, шляхом подання до Одеського окружного адміністративного суду доказів на підтвердження сплати судового збору.

При цьому, суд вважає за доцільне зазначити, що у разі своєчасного виконання ухвали суду, та направлення необхідних документів засобами поштового зв'язку, позивачу – Головному управлінню Держпраці в Одеській області, з метою попередження повернення судом позовної заяви позивачеві з підстав невиконання вимог Ухвали суду про залишення адміністративного позову без руху, необхідно завчасно повідомити суд відповідними засобами зв'язку (телефон, факс, електрона пошта, тощо) про надіслання матеріалів, оскільки згідно з п.1 розділу ІІ Нормативів і нормативних строків пересилання поштових відправлень, затверджених Наказом Міністерства інфраструктури України від 28 листопада 2013року №958, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 28.01.2014року за №173/24950, нормативні строки пересилання простої письмової кореспонденції операторами поштового зв'язку (без урахування вихідних днів об'єктів поштового зв'язку): місцевої - Д+2; у межах області та між обласними центрами України - Д+3, пріоритетної - Д+1, де Д – день подання поштового відправлення до пересилання в об'єкті поштового зв'язку або опускання простого листа чи поштової картки до поштової скриньки до початку останнього виймання; 2, 3 – кількість днів, протягом яких пересилається поштове відправлення.

Керуючись ст.ст.161, 169, 171, 248, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Відмовити Головному управлінню Держпраці в Одеській області у задоволенні клопотання щодо відстрочення сплати судового збору.

2. Адміністративний позов Головного управління Держпраці в Одеській області до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Висоцького 812» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, залишити без руху.

Повідомити позивача про необхідність протягом десяти днів з дня отримання копії ухвали про залишення позовної заяви без руху усунути, визначені даним судовим рішенням недоліки, та роз'яснити, що у разі не усунення у визначений судом термін недоліків, позов буде повернуто позивачеві відповідно до приписів п.1 ч.4 ст.169 КАС України.

Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає.

Суддя                                                   Харченко Ю.В.

          

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.12.2018
Оприлюднено11.01.2019
Номер документу79061224
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/6653/18

Рішення від 26.04.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 24.01.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 26.12.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні