Рішення
від 17.12.2018 по справі 0840/3838/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

17 грудня 2018 року 10:27Справа № 0840/3838/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., за участю секретаря судового засідання Гавриленко А.О.

та представників

позивача: Тивоненка Д.Р.

відповідачів: Мєхтієвої К.А.

розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЮВП ГРУПП

до 1. Державної фіскальної служби України

2. Головного управління ДФС у Запорізькій області

про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

17.09.2018 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю ЮВП ГРУПП (далі - позивач) до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 1), в якій позивач просить суд:

- визнати протиправними та скасувати рішення від 02.07.2018 за №15214/35627582/2 та №15215/35627582/2 Комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;

- зобов'язати відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 17.05.2018 №4 та від 23.05.2018 №5, подані позивачем, днем їх фактичного надходження.

Ухвалою суду від 24.09.2018 відкрито провадження в адміністративній справі №0840/3838/18 та призначено підготовче засідання на 18.10.2018.

Ухвалою суду від 18.10.2018 за клопотанням представника відповідача 1 залучено до участі у справі у якості другого відповідача Головне управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач 2), розгляд справи розпочато спочатку та відкладено підготовче засідання до 20.11.2018.

Протокольною ухвалою суду від 20.11.2018 відкладено підготовче засідання до 04.12.2018.

Протокольною ухвалою суду від 04.12.2018 прийнято заяву про уточнення позовних вимог, а саме:

- визнати протиправними та скасувати рішення від 02.07.2018 за №15214/35627582/2 та №15215/35627582/2 Комісії відповідача 2, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;

- зобов'язати відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 17.05.2018 №4 та від 23.05.2018 №5, подані позивачем, днем їх фактичного надходження.

Крім того, закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 17.12.2018.

В обґрунтування позовних вимог ТОВ ЮВП ГРУПП зазначає, що за результатами господарської діяльності ним складено податкові накладні від 17.05.2018 №4 та від 23.05.2018 №5, які подано засобами електронного зв'язку на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідно до отриманих квитанцій документи прийнято, проте реєстрацію зупинено у зв'язку з наступним: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК…в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник D -216, Р -93333,33 . Позивачем на адресу контролюючого органу надіслано пояснення та документи, які підтверджують реальність господарських операцій (продаж товару), а також Таблицю №1 даних платника податку. Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 02.07.2018 за №15214/35627582/2 та №15215/35627582/2 про відмову у реєстрації податкових накладних від 17.05.2018 №4 та від 23.05.2018 №5 з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Позивач вказує, що фіскальним органом не зазначено номенклатури ТМЦ згідно з УКТ ЗЕД, конкретного критерію ризиковості платника податку та критерію ризиковості здійснення операцій, не надано конкретних пропозицій щодо необхідних для реєстрації податкових накладних документів. Вважає рішення контролюючого органу нечіткими, необґрунтованими та просить задовольнити позов.

Відповідачі позов не визнали, у своєму відзиві зазначають, що причинами відмови у реєстрації податкових накладних, виписаних позивачем, є ненадання платником податку наступних документів: первинних складських документів, що підтверджують можливість платника податків зберігати вказані у договорі автоматичні реєстратори Рекон-07БС ; сертифікату відповідності; специфікацій; документів щодо наявності транспорту та водія для здійснення даних господарських операцій. Посилаючись на постанову Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117, вказують, що у Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області наявні законні підстави для прийняття рішення про відмову у реєстрації вказаних податкових накладних. У задоволенні позовних вимог просять відмовити.

Розгляд справи здійснювався за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу Акорд .

У судовому засіданні 17.12.2018 на підставі ст.250 КАС України судом проголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ЮВП ГРУПП (код ЄДРПОУ 35627582) зареєстроване в якості юридичної особи 11.12.2007 та перебуває на податковому обліку в Запорізькій об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області (відділення у Заводському районі м. Запоріжжя).

Основним видом діяльності позивача є надання інших допоміжних комерційних послуг, н. в. і. у. (код КВЕД 82.99).

02.05.2018 між Товариством з обмеженою відповідальністю ТРІАДА КАПІТАЛ (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю ЮВП ГРУПП (Покупець) укладено договір поставки №02-05-18, відповідно до умов якого Постачальник зобов'язується поставити та передати у власність Покупцеві продукцію (надалі - Товар) згідно зі Специфікаціями, які після їх укладення є невід'ємною частиною даного Договору (Додатками до Договору). Найменування згідно з Класифікатором, асортимент, обсяг (кількість), ціна, технічні та інші вимоги до Товару визначаються у Специфікації/ях до даного Договору. Покупець зобов'язується прийняти Товар, що поставляється, і оплатити його вартість відповідно до умов цього Договору (пункти 1.2, 1.2 Договору). Розрахунки між Покупцем та Постачальником за даним Договором здійснюються у наступному порядку: Покупець здійснює оплату у розмірі 10% вартості поставленого Товару протягом 20 банківських днів з моменту відвантаження кожної одиниці Товару (п. 4.1 Договору).

Специфікацією від №1 визначено, що Постачальник передає у власність Покупцю блоки аналогових входів для автоматичного реєстратора РЕКОН-07БС , кількість - 16, всього на суму 730 280,00 грн. (в т.ч. ПДВ 121 713,33 грн.).

ТОВ ТРІАДА КАПІТАЛ виписано видаткові накладні від 14.05.2018 №51 та від 15.05.2018 №53 на Товар у кількості 8 одиниць, вартістю 365 140,00 грн. (в т.ч. ПДВ 60 856,67 грн.) кожна.

Платіжним дорученням від 23.05.2018 №5 ТОВ ЮВП ГРУПП внесено часткову оплату за Товар у розмірі 89 094,16 грн. (в т.ч. ПДВ 14 849,03 грн.).

Відвантаження і перевезення Товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 15.05.2018 №ТК 15/1/2.

10.05.2018 між Товариством з обмеженою відповідальністю РЕКОН-ДНЕПР (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю ЮВП ГРУПП (Покупець) укладено договір поставки №02/05-18, відповідно до умов якого Постачальник зобов'язується на умовах даного Договору поставити (передати у власність) Покупця, а Покупець зобов'язується прийняти та оплатити у порядку та на умовах визначених у даному Договорі, обладнання виробництва ТОВ НВП РЕКОН , далі за текстом - Товар. Асортимент, кількість, комплектність, договірна ціна Товару визначені і повинні відповідати Специфікації №1 (Додаток №1), що є невід'ємною частиною даного Договору (пункти 1.1, 1.2 Договору). Загальна сума за цим Договором визначена у Специфікації №1 (додаток №1), що є невід'ємною частиною даного Договору (п. 3.1 Договору).

Специфікацією від 10.05.2018 №1 визначено, що Постачальник передає у власність Покупцю автоматичні реєстратори РЕКОН-07БС , кількість - 2, всього на суму 279 720,00 грн. (в т.ч. ПДВ 46 620,00 грн.).

11.05.2018 Продавцем виставлено рахунок на оплату від 11.05.2018 №3 на суму 279 720,00 грн. (в т.ч. ПДВ 46 620,00 грн.).

Платіжним дорученням від 11.05.2018 №2 ТОВ ЮВП ГРУПП внесено передоплату за Товар у розмірі 139 860,00 грн. (в т.ч. ПДВ 23 310,00 грн.).

Платіжним дорученням від 15.05.2018 №4 позивачем сплачено залишок суми у розмірі 139 860,00 грн. (в т.ч. ПДВ 23 310,00 грн.).

ТОВ РЕКОН-ДНЕПР виписано видаткову накладну від 18.05.2018 №2 на автоматичний реєстратор РЕКОН-07БС вартістю 279 720,00 грн. (в т.ч. ПДВ 46 620,00 грн.).

Фактична передача Товару Покупцю підтверджується актом приймання-передачі матеріальних цінностей від 18.05.2018, перевезення - товарно-транспортною накладною від 18.05.2018 №ТК 18/1.

В подальшому позивачем (Постачальник) укладено договір поставки від 02.05.2018 №02/05/18 з Товариством з обмеженою відповідальністю ЕЛМІКО (Покупець), відповідно до умов якого Постачальник зобов'язується в порядку та на умовах, визначених у даному Договорі, поставити партіями (передати у власність) Покупцеві Товар, а Покупець зобов'язується в порядку та на умовах, визначених у даному Договорі прийняти і оплатити Товар. Під терміном Товар Сторони розуміють прилад РЕКОН-07БС в максимальній конфігурації, що має на увазі комплектацію приладу 32 портами аналогових вводів (8 штук) на кожен прилад. Кожна партія Товару визначається окремою Специфікацією на таку партію, в якій зазначається ціна, кількість, асортимент, строки поставки даної партії Товару. Відповідна Специфікація підписується уповноваженими представниками та скріплюється печатками Сторін, яка додається до цього Договору та є його невід'ємною частиною (пункти 1.1, 1.2 Договору).

Специфікацією від 02.05.2018 №1 визначено, що Постачальник передає у власність Покупцю автоматичні реєстратори РЕКОН-07БС , кількість - 2, всього на суму 1 020 000,00 грн. Термін виготовлення Товару згідно цього Договору складає 12-14 тижнів з моменту отримання попередньої оплати (п. 4 Специфікації).

11.05.2018 Постачальником виставлено рахунок на оплату №8 на суму 1 020 000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 170 000,00 грн.).

Постачальником складено накладні-вимоги на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів від 15.05.2018 №1 та від 18.05.2018 №3 на 16 одиниць блоків аналогових входів для автоматичного реєстратора РЕКОН-07БС на суму 680 566,66 грн. та на дві одиниці автоматичного реєстратора РЕКОН-07БС на суму 233 100,00 грн. відповідно, а 22.05.2018 виписано накладну №1 на передачу готової продукції (автоматичного реєстратора) з виробництва на основний склад.

23.05.2018 позивачем виписано видаткову накладну №1 на Товар (2 одиниці автоматичних реєстраторів) на суму 1 020 000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 170 000,00 грн.).

Покупцем здійснено часткову оплату товару платіжними дорученнями від 11.05.2018 №144 на суму 150 000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 25 000,00 грн.), від 15.05.2018 №145 на суму 360 000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 60 000,00 грн.), від 17.05.2018 №150 на суму 250 000,00 грн. (в т.ч. ПДІ 41 666,67 грн.), від 23.05.2018 №303 на суму 120 000,00 грн. (в т.ч. ПДВ на суму 20 000,00 грн).

Перевезення Товару на адресу ТОВ ЕЛМІКО підтверджується товарно-транспортною накладною від 23.05.2018 №ТК23/2.

ТОВ ЮВП ГРУПП складено податкові накладні від 17.05.2018 №4 на суму 250 000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 41 666,67 грн.) та від 23.05.2018 №5 на суму 120 000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 20 000,00 грн.) на господарські операції за договором поставки від 02.05.2018 №02/05/18, які подано засобами електронного зв'язку на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідно до отриманих 29.05.2018 квитанцій документи прийнято, проте реєстрацію зупинено у зв'язку з наступним: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК…в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник D -216, Р -93333,33 .

Повідомленням від 16.05.2018 №4 щодо подачі документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено позивачем направлено пояснення та документи на адресу податкового органу, а також Таблицю даних платника податків.

Рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 18.06.2018 №801151/35627582 про врахування/неврахування Таблиці даних платника податків прийнято рішення про неврахування Таблиці даних платника податків від 15.06.2018 №1 у зв'язку із її невідповідністю Порядку зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018.

Рішеннями Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 18.06.2018 №801142/35627582 та від 18.06.2018 №801146/35627582 відмовлено у реєстрації податкових накладних від 17.05.2018 №4 та від 23.05.2018 №5 з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Позивачем подано скарги до ДФС України від 20.06.2018 на рішення комісії регіонального рівня, які рішеннями Комісії з питань розгляду скарг від 02.07.2018 №15214/35627582/2 та №15215/35627582/2 залишено без задоволення.

Не погоджуючись з рішеннями фіскального органу щодо відмови у реєстрації податкових накладних, ТОВ ЮВП ГРУПП звернулось до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір по суті, суд керується наступним.

Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21 грудня 2016 року №1797- VIII внесені зміни та доповнення до Податкового кодексу України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

За правилами пункту 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі - Порядок № 1246).

Відповідно до п. 2 Порядку № 1246 податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п. 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених п. 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Зі змісту квитанцій від 29.05.2018 вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних 17.05.2018 №4 та від 23.05.2018 №5 вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків, передбачених листом Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18.

Підпунктом 1.6 пункту 1 листа Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18 визначено, що комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

платник податку-юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);

наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.

Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.

Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Відповідачем не надано суду ані самого протоколу засідання Комісії, ані переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, ані матеріалів, на підставі яких ТОВ ЮВП ГРУПП віднесено до такого переліку.

Відповідно до п. 13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

В порушення вимог підпункту 2 цього пункту, квитанції від 29.05.2018 про зупинення реєстрації податкових накладних від 17.05.2018 №4 та від 23.05.2018 №5 не містить порядкового номеру, номенклатури товарів продавця, коду товару згідно з УКТЗЕД, зазначених у податкових накладних, реєстрацію яких зупинено.

Крім того, відповідачем не конкретизовано, яка саме з вказаних в підпункті 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку обставин мала місце та слугувала підставою для встановлення ризиковості платника податків, що є порушенням вимог підпункту 3 пункту 13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної.

У п. 18 - п. 21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117, передбачено: 18. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. 19. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). 20. Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. 21. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства .

Згідно з п. 2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженого 13.06.2017 наказом Міністерства фінансів України №566, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620 (надалі - Порядок роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ), комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації .

Як зазначено у п. 18 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , Комісія може перевірити подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отриманні з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, в тому числі електронні, одержані від інших платників податків, засобів масової інформації тощо).

Аналогічні вимоги містить і п. 21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117 (надалі - Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ): Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) .

Відповідачами не надано до суду доказів додержання вимог п. 21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , п.18 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , результатів проведених звірок/перевірок інформаційних джерел та наданих позивачем документів.

В свою чергу, представником позивача до матеріалів адміністративної справи надано первинні документи по взаємовідносинах з ТОВ ЕЛМІКО (договір поставки від 02.05.2018 №02/05/18 зі Специфікацією; накладні-вимоги; накладна на передачу готової продукції; видаткова накладна; товарно-транспортна накладна; рахунок на оплату; платіжні доручення; акт звірки взаєморозрахунків; банківські виписки).

Натомість оскаржувані рішення відповідача 2 не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, породжують його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов'язку позивача. Так, в оскаржуваних рішеннях відповідачем 2 не зазначено, які конкретно документи не надано ТОВ ЮВП ГРУПП для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Посилання відповідачів у відзиві на те, що ТОВ ЮВП ГРУПП не надано первинних складських документів, що підтверджують можливість платника податків зберігати вказані у договорі автоматичні реєстратори Рекон-07БС ; сертифікату відповідності; специфікацій; документів щодо наявності транспорту та водія для здійснення даних господарських операцій, суд не приймає, оскільки позивачем надано до матеріалів справи специфікацію до договору поставки та товарно-транспортну накладну, яка підтверджує перевезення товару. Сертифікат відповідності є документом, який підтверджує якість продукції, проте не може свідчити про реальність/нереальність поставки товару. Щодо первинних складських документів, то позивачем надано накладні на внутрішнє переміщення товару та на передачу готової продукції з виробництва на основний склад, що підтверджує зберігання товару на підприємстві.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідачами не доведено правомірності оскаржуваних рішень, у зв'язку з чим наявні підстави для скасування рішень Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації від 18.06.2018 №801142/35627582 та від 18.06.2018 №801146/35627582.

Щодо позовної вимоги про зобов'язання відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 17.05.2018 №4 та від 23.05.2018 №5 датою їх фактичного надходження, суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 19 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення). Дана норма кореспондує з приписами пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Пункт 4 ч. 1 ст. 5 КАС України вказує, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії. Пункт 4 ч. 2 ст. 245 Кодексу передбачає, що у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії.

В силу ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Для забезпечення надійного та ефективного захисту прав позивача суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги в частині зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю ЮВП ГРУПП від 17.05.2018 №4 та від 23.05.2018 №5 датою їх фактичного надходження.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Частиною третьою статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч.1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 241, 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЮВП ГРУПП задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.06.2018 №801142/35627582.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю ЮВП ГРУПП (69035, м. Запоріжжя, вул. Феросплавна, 38; код ЄДРПОУ 35627582) від 17.05.2018 №4.

3. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.06.2018 №801146/35627582.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю ЮВП ГРУПП (69035, м. Запоріжжя, вул. Феросплавна, 38; код ЄДРПОУ 35627582) від 23.05.2018 №5.

4. Судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 7 048 (сім тисяч сорок вісім) гривень 00 копійок присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЮВП ГРУПП (69035, м. Запоріжжя, вул. Феросплавна, 38; код ЄДРПОУ 35627582) солідарно за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 39292197) та Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166; код ЄДРПОУ 39396146).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення в повному обсязі виготовлено та підписано 26.12.2018.

Суддя Ю.П. Бойченко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.12.2018
Оприлюднено10.01.2019
Номер документу79061601
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0840/3838/18

Ухвала від 19.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 27.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Рішення від 17.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Рішення від 17.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 18.10.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 24.09.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні