Справа № 1540/4443/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 грудня 2018 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Завальнюка І.В.,
за участю секретаря - Казарян С.Б.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі в порядку загального позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Чорноморська реставраційно-будівельна компанія до Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду із вказаним адміністративним позовом, в якому просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 15.05.2018 №№ 0019121407, 0019111407, 0019101407, 0019091407.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відображені в акті перевірки від 23.04.2018 № 872/15-32/14-07/35696237 висновки щодо виявлених порушень, на підставі яких прийняті оскаржувані податкові повідомлення-рішення, містять відомості, факт існування яких не підтверджений належними засобами доказування та допустимими доказами, а оскаржувані податкові повідомлення-рішення винесені всупереч законодавству, що регулює спірні правовідносини. Так, при оформленні господарських відносин між сторонами правочинів дотримано норми Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , всі умови договорів між сторонами виконані у повному обсязі та сторони не мають претензій одна до одної. Висновки ж перевіряючих ґрунтуються виключно на співставленні даних податкової звітності з базами автоматизованого контролю органів ДФС, які жодним чином не характеризують реальність чи нереальність господарських операцій. Крім того, чинне законодавства не ставить у залежність умову виникнення податкових зобов'язань платника від стану податкового обліку його контрагентів, фактичного їх знаходження за місцем реєстрації та наявності чи відсутності основних фондів. Натомість, підтвердженням факту здійснення господарської операції є відповідні розрахункові платіжні та інші первинні документи, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку, а підставою для нарахування податкового кредиту і податкового зобов'язання з податку на додану вартість є податкова накладна. При цьому, всі документи в повному обсязі були надані до перевірки, що знайшло своє відображення в останньому, однак не всі документи були враховані, що й призвело до хибних висновків перевіряючих. Зважаючи на неправомірність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, позивач звернувся за судовим захистом із даним адміністративним позовом.
Ухвалою судді від 04.09.2018 відкрито провадження по справі, постановлено розглядати справу в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 25.09.2018 о 12:00 год.
Підготовче засідання, призначене на 25.09.2018, за клопотаннями представників сторін відкладено на 11.10.2018 о 10:30 год.
25.09.2018 до суду від Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач позовні вимоги не визнав у повному обсязі, в задоволенні позову просив відмовити, зважаючи на правомірність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень та обґрунтованість і відповідність висновків за результатами перевірки фактичним обставинам. Зокрема, під час перевірки були проаналізовані бази даних, в результаті чого встановлено, що контрагентами позивача у відповідних періодах придбавались товар та послуги за номенклатурою, відмінною від поставлених на користь позивача. Зазначене свідчить про те, що договори не були спрямовані на якісне та своєчасне виконання зобов'язань перед замовником ТОВ ЧРБК , а лише для збільшення витрат та податкового кредиту.
Ухвалою суду від 11.10.2018 продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів, наступне підготовче засідання призначено на 05.11.2018 о 11:00 год.
Ухвалою суду від 05.11.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 20.11.2018 о 12:00 год.
Судове засідання, призначене на 20.11.2018, за клопотанням представника позивача відкладено на 29.11.2018 о 12:00 год.
Судове засідання, призначене на 29.11.2018, відкладено за клопотанням представника відповідача на 03.12.2018 о 10:00 год.
Судове засідання, призначене на 03.12.2018, відкладено на 10.12.2018 о 09:20 год.
07.12.2018 до суду від Товариства з обмеженою відповідальністю Чорноморська реставраційно-будівельна компанія надійшли додаткові пояснення.
В судовому засіданні, призначеному на 10.12.2018, оголошено перерву до 12.12.2018 о 10:00 год.
В судовому засіданні, призначеному на 12.12.2018, оголошено перерву до 19.12.2018 о 15:30 год.
До суду з'явився представник Товариства з обмеженою відповідальністю Чорноморська реставраційно-будівельна компанія , який позовні вимоги із викладених вище підстав підтримав у повному обсязі та просив задовольнити позов.
Представник Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області в судовому засіданні позовні вимоги не визнав у повному обсязі, в задоволенні позову просив відмовити з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.
Вислухавши пояснення представників сторін та дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про часткову обґрунтованість адміністративного позову та наявність підстав для його часткового задоволення.
Судом встановлено, що на підставі направлень, виданих ГУ ДФС в Одеській області від 23.03.2018 №№ 2046/14-07, 2043/14-07, 2049/14-07, 2047/14-07, 2050/14-07, 2048/14-07, 2044/14-07, 2045/14-07, відповідно до підпункту 20.1.4 п.20.1 ст.20, п.77.1 ст.77 Податкового кодексу України, відповідно до плану-графіка проведення документальних планових виїзних перевірок платників податків на 2018 рік, на підставі наказу ГУ ДФС в Одеській області від 14.03.2018 №1756, співробітниками податкового управління проведена документальна планова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю Чорноморська реставраційно-будівельна компанія , код ЄДРПОУ 35696237, з питань дотримання вимог податкового законодавства, за період з 01.01.2015 по 31.12.2017, валютного - за період з 01.01.2015 по 31.12.2017, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2015 по 31.12.2017, за результатами якої складено акт від 23.04.2018 № 872/15-32/14-07/35696237.
Перевіркою, серед іншого, встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю Чорноморська реставраційно-будівельна компанія :
п.44.1, п.44.2 ст.44, пп.134.1.1 п.134.1 ст.134, п.135.1 ст.135 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток на загальну суму 699804 грн., у тому числі по періодам: 2015 - 83217 грн., 2016 - 237135 грн., 2017 - 379452 грн.; завищено об'єкт оподаткування з податку на прибуток за 2017 рік на суму 595600 грн.;
п.44.1 ст. 44, п.187.1, ст.187, п.198.1, п.198.2, п.198.3 ст.198, п.200.1, 200.2 ст.200, п.201.1, 201.2, 201.8 201.10 ст.201 Податкового Кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 437 250 грн., Липень 2016 - 21440 грн., у т.ч. листопад 2016 - 158683 грн., грудень 2016 - 61 687 грн., травень 2017 - 26540 грн., липень 2017 - 48428 грн., серпень 2017 - 16501 грн., вересень 2017 - 72 518 грн., грудень 2017 - 31 453 грн.;
п.200.4 ст.200 Податкового Кодексу України, в результаті чого встановлено завищення від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, на загальну суму 1403915 грн., у тому числі по періодам: травень 2016 - 112338 грн., червень 2016 - 112338 грн., липень 2016 - 90898 грн., серпень 2016 - 90898 грн., вересень 2016 - 95765 грн., жовтень 2016 - 95765 грн., листопад 2016 - 53945грн., грудень 2016 - 26540 грн., січень 2017 - 26540 грн., лютий 2017 - 26540 грн., березень 2017 - 26540 грн., квітень 2017 - 26540 грн., червень 2017 - 50000 грн., липень 2017 - 35259 грн., серпень 2017 - 18758 грн., вересень 2017 - 146153 грн., жовтень 2017 - 146153 грн., листопад 2017 - 127199 грн., грудень 2017 - 95746 грн.
На підставі вищевказаного акту перевірки ГУ ДФС в Одеській області прийняті податкові повідомлення-рішення від 15.05.2018 № 0019121407, яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість в розмірі 1403915 грн.; від 15.05.2018 № 0019111407, яким визначено податкове зобов'язання по податку на додану вартість в розмірі 437250 грн. та застосування штрафних санкцій в розмірі 109313 грн.; від 15.05.2018 № 0019101407, яким зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток в сумі 595600 грн.; від 15.05.2018 № 0019091407, яким збільшено суму грошового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 699804 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 154147 грн.
Оцінивши належність, допустимість, достовірність наданих сторонами доказів, а також достатність та взаємний зв'язок у їх сукупності, суд вважає зазначені податкові повідомлення-рішення частково обґрунтованим, а позовні вимоги підлягаючими частковому задоволенню у зв'язку з наступним.
Зі змісту акту перевірки від 23.04.2018 № 872/15-32/14-07/35696237 вбачається, що згідно Декларації з податку на прибуток підприємства ТОВ ЧРБК за 2015 рік № 9275986449, наданої 24.02.2016, визначено дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності у сумі 374314 грн. (р.01 Декларації).
По даним Фінансового звіту суб'єкта малого підприємництва за 2015 рік (від 24.02.2016 №9275986581) Разом доходи (р. 2280) складає 374300 грн., у тому числі: - р.2000 Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) визначено у сумі - 312000 грн.; - р.2020 Інші операційні доходи визначено у сумі - 62300 грн.
Однак згідно первинної документації, на протязі 2015 року підприємством виконано та реалізовано робіт (товарів, послуг) на загальну суму 836696,67 грн., у тому числі:
послуги технічного консультування в сфері інжинірингу (послуга) для ТОВ Архітектурно-проектна група ГРАНІ , код 34444619, на суму 26666,67 грн. (ПДВ 5333,33 грн.), згідно акту надання послуг №5 від 30.12.2015;
послуги технічного консультування в сфері інжинірингу по об'єкту Багатоповерховий житловий будинок з вбудовано-прибудованими приміщеннями та підземним паркінгом. Офісна будівля з багатоповерховим підземно-надземним паркінгом по вул. Маліновського в межах пров. Союзний та вул. Заводська в м. Одесі (послуга) для ТОВ Архітектурно-проектна група ГРАНІ , код 34444619, на суму 50000 грн., без ПДВ, згідно Акту здачі-приймання робіт (надання послуг) №3 від 20.11.2015;
послуги технічного консультування в сфері інжинірингу по об'єкту Реконструкція будівель за адресою: м. Одеса, пров. Союзний, 20 (послуга) для ТОВ Архітектурно-проектна група ГРАНІ , код 34444619, на суму 50000 грн., без ПДВ, згідно Акту здачі-приймання робіт (надання послуг) №2 від 20.11.2015;
виконані будівельні загальновиробничі роботи по об'єкту Багатоповерховий житловий будинок з вбудовано-прибудованими приміщеннями та підземним паркінгом. Офісна будівля з багатоповерховим підземно-надземним паркінгом по вул. Маліновського в межах пров. Союзний та вул. Заводська в м. Одесі (послуга) для ТОВ ГРАНІ , код 26417588, на суму 524665 грн., без ПДВ, згідно акту надання послуг №4 від 20.11.2015. Вказані роботи виконувались ТОВ ЧРБК (Підрядник), згідно Договору підряду №05/10-2015 від 05.10.2015, укладеному з ТОВ ГРАНІ (Замовник), …відповідно і в обсягах, зазначених у розробленій кошторисній документації, яка є невід'ємною частиною даного Договору. Ціна Договору орієнтовано складає 16 млн.грн., в тому числі ПДВ ;
реалізація, згідно Договору, меблів (подіум, кафедра, стіл президії, двері) на суму 180265 грн., без ПДВ, для ТОВ Профісітістрой (код 39312396), згідно видаткової накладної №3 від 11.09.2015;
послуги технічного консультування в сфері інжинірингу (послуга) для ТОВ Архітектурно-проектна група ГРАНІ , код 34444619, на суму 5100 грн., без ПДВ, згідно акту здачі-приймання робіт (надання послуг) №1 від 30.06.2015.
За даними бухгалтерського обліку доходи по рах.361 складають 1022295 грн. і таким чином відхилення становлять суму 462382,67 грн.
Крім того, ТОВ ЧРБК у вересні 2016 року було придбано Ліфт №1 пасажирський в/п 400 кг ОТІS 2000 (1 шт.) на суму 458333,33 грн., ПДВ 91666,67 грн., у ТОВ ГРАНІ (код 26417588), згідно видатковій накладній №РН-0000003 від 21.09.2016. Відображено у бухгалтерському обліку по рахункам Дт201 "Сировина й матеріали" Кт 631 на суму 458333,33 грн., Дт6442 Кт 631 ПДВ 91666,67 грн.
У подальшому, ТОВ ЧРБК здійснено реалізацію Ліфту №1 пасажирського в/п 400 кг ОТІS 2000 (1 шт.) на суму 458333,33 грн., ПДВ 91666,67 грн., на адресу ТОВ ГРАНІ-ІНВЕСТ , згідно видаткової накладної №10 від 30.11.2016. Однак, до складу доходів за 2016 рік ТОВ ЧРБК не включено реалізацію ліфту, у бухгалтерському обліку по рахунку 361 дана операція не відображена, у податковій декларації з податку на прибуток підприємства за 2016 рік, яка надана до ДПІ 23.02.2017 №9270297072, дана операція відсутня.
До перевірки надано Договір підряду № 2606 від 01.07.2016, складений з ТОВ РЕАЛ ЛТД (код 23858518), згідно якого ТОВ ЧРБК - Замовник послуг (робіт) по проведенню освітлення шахти ліфту, проведення оздоблювальних робіт по шахті ліфта, диспетчерського зв'язку одного ліфта ВП 40 кг на 15 зупинок, 2-х секційного 16-поверхового багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими громадськими і торговими приміщеннями та однорівневим підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Маліновського. Загальна вартість робіт складає 39000 грн., у тому числі ПДВ 6500 грн. Розрахунок проводиться шляхом поетапної оплати. На момент складання даного Договору, ТОВ ЧРБК ще не придбало ліфт (придбання здійснювалось у вересні 2016 р.), згідно акту виконаних робіт, встановлення ліфту не здійснювалось, тому перевіряючі зазначили, що можливо зробити висновок, що відповідно даного Договору та Акту виконаних робіт, на об'єкті за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Маліновського, вказаний ліфт не встановлювався, у зв'язку із чим в акті викладено висновок про заниження ТОВ ЧРБК доходу на суму 458333,33 грн. за 2016 рік.
На підставі викладеного в акті перевірки зазначено, що на порушення п.2, ст.3 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , вимог п.2,п.5,п.7,п.21 П(С)БО 15 Дохід , затвердженого Наказом Міністерства Фінансів України від 29 листопада 1999 року N 290, п.44.1, п.44.2 ст.44, п.п.134.1.1, п.134.1, ст.134 Податкового кодексу України, ТОВ ЧРБК не включено до складу рядку 01 декларації Дохід від будь - якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за 2015-2016 роки дохід на суму 920716 грн., внаслідок невідповідності загальної суми доходу від будь-якої діяльності, яка врахована при обчисленні фінансового результату, відображеного у рядку 01 Декларації Дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку , Фінансового звіту суб'єкта малого підприємництва за 2015-2016 роки, даним бухгалтерського обліку та первинної документації, що призвело до заниження значення рядку 01 Декларації з податку на прибуток Дохід від будь - якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку всього на суму 920716 грн., у тому числі по періодам: 2015 р. - 462382,67 грн.; 2016 р. - 458333,33 грн.
Також перевіркою встановлено, що ТОВ ЧРБК включило до складу витрат за 2016 р. придбання робіт з капітального ремонту будівель КУ "Одеська обласна туберкульозна лікарня" та ремонту балкону приміщень Південної філії УДЦР у приміщеннях Південної філії Державного підприємства Український державний центр радіочастот за адресою: м. Одеса, вул. Краснова, 14, к.34, 35 від ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА ТЕХНОГРУП", на суму 103 880,35 грн.
Роботи проводились згідно Договору субпідряду №03/10-2016 від 03.10.2016, укладеному ТОВ ЧРБК - Генеральний підрядник з ТОВ ВКФ ТЕХНОГРУП - Субпідрядник, для проведення капітального ремонту КУ Одеська обласна туберкульозна лікарня , за адресою: м. Одеса, вул. Сергія Ядова, 4. Вартість робіт по Договору згідно Кошторису становить 182394,67 грн., у тому числі ПДВ, з частковою поставкою матеріалів замовника на суму 154848,74 грн. До сплати - 27545,93 грн. Договірна ціна зазначена в Кошторисі.
ТОВ "ЧРБК" - Генеральний підрядник, уклало договір субпідряду від 01.11.2016 р. №01/11-2016 з ТОВ ВКФ ТЕХНОГРУП - Субпідрядник щодо виконання робіт з капітального ремонту будівель балкону приміщень Південної філії УДЦР у приміщеннях Південної філії Державного підприємства Український державний центр радіочастот за адресою: м. Одеса, вул. Краснова, 14, к.34, 35. Вартість робіт по Договору згідно Кошторису становить 155000 грн., у тому числі ПДВ.
На виконання умов договорів за грудень 2016 р. оформлено податкові накладні № 182від 30.12.2016, № 181 від 28.12.2016, № 64 від 16.12.2016 на загальну суму без ПДВ 103880,38 грн., ПДВ - 20766,07 грн., що включено до складу податкового кредиту за грудень 2016 р. та Додатку № 5 до податкової декларації з податку на додану вартість за відповідний період.
Розрахунки проведені в безготівковій формі. Згідно оборотно-сальдової відомості по р.631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками станом на 31.12.2017 року дебіторська/кредиторська заборгованість відсутня
У період документального оформлення актів приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2016 р., довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за грудень 2016 р., ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА ТЕХНОГРУП" були оформлені операції з придбання товарів наступної номенклатури: алюмінієвий рівень ПТЗ -525 L980 мм АН21; оприскувач садовий FORTE ОР-1,5, ємність 1,5л,тиск 3 бари (8424813000); вироби для меблювання: покривала постільні, текстильні з синтетичних матеріалів т.м."KOLOCO"; взуття для дорослих, для активного відпочинку (типу кросівки ) чоловічі, з верхом з полімерних матеріалів, підошва з гуми , довжиною устілки більш як 24 см.-кросівки т.м. "BONOTE" білизна з махрових тканин, з бавовни: рушники кухонні - т.м."Koloco"; взуття дитяче, що не закриває щиколотку з верхом та підошвою з полімерних матеріалів, довжиною устілки менш як 24 см. туфлі -т.м."БАШИЛИ"; бензин А-92; MATTRESS/Матрац арт.ML2014-7#; P554407 фільтр двигуна; P550345 фільтр паливний.
Згідно аналізу податкових накладних зареєстрованих в ЄДРПН по ланцюгу постачання залучення ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА ТЕХНОГРУП" до виконання робіт/послуг субпідрядників, не встановлено, у зв'язку із чим перевіряючі дійшли висновку про те, що договори субпідряду між підприємствами не були спрямовані на якісне та своєчасне виконання зобов'язань перед замовником ТОВ "ЧРБК", а лише для збільшення витрат 2016 р. на суму 103 880,35 грн.
Крім того, перевіркою встановлено, що ТОВ "ЧРБК", включало до складу витрат за 2016 р. придбання робіт з ремонту приміщень корпуса №6 Комплексу База відпочинку сімейного типу від ТОВ "АРТ СВІТ СТАР", на суму 561 689,82 грн.
Роботи проводились згідно Договору підряду №0504/16 від 05.04.2016 з ТОВ АРТ СВІТ СТАР (м. Київ) - Підрядник, для проведення ремонтних робіт приміщень корпусу №6 Комплексу База відпочинку сімейного типу , яка знаходиться за адресою: Одеська область, м. Южний, вул. Курортна, 1. Ціна за даним Договором орієнтовано складає 979646,33 грн., у тому числі ПДВ 163274,38 грн. В тому числі зворотна сума вартості матеріальних ресурсів поставки замовника на суму 305618,55 грн. До складу ціни входять витрати на: виконання ремонтних робіт, інвентар, заготівельно-складські, транспортні, накладні та інші витрати, які передбачені кошторисом.
Проведеним аналізом даних Єдиного реєстру податкових накладних встановлено, що на ТОВ "АРТ СВІТ СТАР" оформлялись придбані товари з однією номенклатурою (апельсини, мандарини, огірки, перець, помідори свіжі, грейпфрути свіжі, труби, електрочайники, сумки жіночі, тощо), а реалізувались товари/послуги інші невідомого походження (послуги перевезення, лак паркетний, будівельно-монтажні роботи, зварювально-монтажні роботи, виконання робіт з монтажу системи вентиляції, тощо).
За аналізом баз даних та за даними наявної податкової інформації ТОВ "АРТ СВІТ СТАР" не має можливості підтвердити реальність господарських відносин з контрагентами - покупцями за травень 2016 року, договори підряду між підприємствами ТОВ ЧРБК та ТОВ "АРТ СВІТ СТАР" не були спрямовані на якісне та своєчасне виконання зобов'язань, а лише для збільшення витрат замовника ТОВ ЧРБК , за 2016 р. на суму 561 689,82 грн., ПДВ 112337,97 грн.
У відзиві на позовну заяву представником ГУ ДФС в Одеській області зазначено, що Генеральною прокуратурою України здійснюється процесуальне керівництво у кримінальному провадженні від 08.08.2015 № 912015000000000474 за підозрою в організації вчинення злочинів, передбачених ч.3 ст.27, ч.2 ст.28, ч.2 ст.205, ч.2 ст.209, ч.3 ст.358 КК України, за підозрою у спів виконанні злочинів, передбачених ч.2 ст.27, ч.2 ст.28, ч.2 ст.205, ч.2 ст.209, ч.3 ст.358 КК України.
Поряд із тим, судом встановлено, що вироком Святошинського районного суду м. Києва від 11 грудня 2017 року по справі № 757/24218/17-к затверджено угоду від 27 квітня 2017 року про визнання винуватості між прокурором Панасенко О.В. та обвинуваченими ОСОБА_2 та ОСОБА_3 Зазначений вирок набрав законної сили 11.01.2018.
Зі змісту вказаного вироку вбачається, що протягом липня 2015 року - жовтня 2016 року ТОВ АРТ СВІТ СТАР надавало послуги підприємствам реального сектору економіки з незаконного переведення безготівкових коштів у готівку, штучного формування валових витрат та податкового кредиту з ПДВ на підставі проведення безтоварних операцій із використанням документів первинного бухгалтерського та податкового обліків, зокрема ТОВ ІНДУСТРІЯ-РС та іншим.
Зокрема, приблизно у липні 2015 року, у невстановленому слідством місці, з метою реалізації злочинного плану, розробленого ОСОБА_2, невстановлена слідством особа, запропонувала ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстрованій за адресою: АДРЕСА_2 виступити за грошову винагороду одноосібним засновником, директором та головним бухгалтером вже існуючого ТОВ АРТ СВІТ СТАР (код ЄДРПОУ 39784426), зареєстрованого 08.05.2015 року Головним територіальним управлінням юстиції в м. Києві за адресою м. Київ, вул. Чигоріна 12 кв. 213, без мети здійснювати статутну діяльність, аби в подальшому це підприємство було використано для прикриття незаконної діяльності.
ОСОБА_4 не маючи наміру здійснювати діяльність підприємства, пов'язану з виробництвом товарів, виконанням робіт або наданням послуг, зафіксовану в статутних документах ТОВ АРТ СВІТ СТАР , усвідомлюючи протиправний характер запропонованих їй дій як майбутнього власника вказаного підприємства погодилася на таку пропозицію.
Отримавши згоду ОСОБА_4, невстановлена досудовим розслідуванням особа підготувала пакет документів про включення ОСОБА_4 до засновників ТОВ АРТ СВІТ СТАР , та призначення її директором та головним бухгалтером вказаного товариства, а саме: протокол № 2 загальних зборів учасників ТОВ АРТ СВІТ СТАР від 06.07.2015 року, згідно якого громадяни ОСОБА_5 та ОСОБА_6 вийшли із складу засновників ТОВ АРТ СВІТ СТАР , а до складу засновників товариства включено ОСОБА_4, та призначено її директором товариства; договір купівлі продажу частки в статутному капіталі ТОВ АРТ СВІТ СТАР від 06.07.2015, укладений між ОСОБА_5 та ОСОБА_4, згідно якого ОСОБА_4 стала власником 50% статутного капіталу ТОВ АРТ СВІТ СТАР ; договір купівлі продажу частки в статутному капіталі ТОВ АРТ СВІТ СТАР від 06.07.2015, укладений між ОСОБА_6 та ОСОБА_4, згідно якого ОСОБА_4 стала власником 50% статутного капіталу ТОВ АРТ СВІТ СТАР , нову редакцію статуту ТОВ АРТ СВІТ СТАР від 06.07.2015 року.
Після підписання ОСОБА_4 вказаних документів, невстановлена слідством особа, 09.07.2015 року у робочий час доби, подала їх до відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Печерської районної в м. Києві державної адміністрації. На підставі вказаних документів державним реєстратором зареєстровано зміни до статутних документів ТОВ АРТ СВІТ СТАР .
Після внесення відповідних реєстраційних змін щодо призначення ОСОБА_4 засновником, керівником та головним бухгалтером ТОВ АРТ СВІТ СТАР , останньою 16.07.2015 відкрито розрахункові рахунки в ПрАТ Акціонерний банк Південний № 26007010006539 (українська гривня), № 26008010006539 (Євро), № 26008010006539 (Доллар США) та укладено при цьому договір на обслуговування рахунків з використанням системи дистанційного обслуговування.
Після цього, ОСОБА_4 передала оригінали статутних документів та ключі доступу для дистанційної роботи з розрахунковими рахунками, у повне володіння невстановлених осіб, підконтрольних ОСОБА_2, та у подальшому фінансово-господарської діяльності не вела, печаткою підприємства не володіла, господарських угод не укладала, постачання товарно-матеріальних цінностей та надання послуг не здійснювала, грошовими коштами підприємства не розпоряджалася, бухгалтерський та податковий обліки не вела, звітні документи, що надаються до контрольних органів не складала, не підписувала та не подавала, оскільки не мала наміру вчинювати зазначені дії.
Отримавши таким чином контроль над ТОВ АРТ СВІТ СТАР ОСОБА_2 разом з ОСОБА_3 та іншими невстановленими слідством особами, використовували вказане фіктивне підприємство з метою прикриття незаконної діяльності та уникли контролю за своєю діяльністю зі сторони контролюючих органів, завдяки чому отримали можливість складати фіктивні господарські угоди та фіктивні первинні документи.
ОСОБА_3, отримавши ключі доступу до системи дистанційного обслуговування розрахункових рахунків ТОВ АРТ СВІТ СТАР , упродовж 2015-2016 років розпоряджалася банківськими рахунками підприємства, його майном та коштами, контролювала переведення безготівкових коштів на рахунки від підприємств реального сектору економіки, замовляла готівкові кошти в банківських установах, оброблювала замовлення на проведення безтоварних операцій, переведення безготівкових коштів в готівку від службових осіб, або представників підприємств реального сектору економіки.
В цьому аспекті суд враховує правову позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 06.02.2018 у справі № 826/6986/14, відповідно до якої статус фіктивного, нелегального підприємства несумісний з легальною підприємницькою діяльністю, а господарські операції таких підприємств не можуть бути легалізовані навіть у разі формального підтвердження документами бухгалтерського обліку.
Відтак, укладений із ТОВ Арт Світ Стар договір підряду № 0504/16 від 05.04.2016, який підписаний ОСОБА_4 (т.І, а.с. 120-124), та складена на його документування первинна документація, оцінюються судом як неналежні докази, у зв'язку із чим суд визнає не підтвердженими витрати на придбання робіт з ремонту приміщень корпуса №6 Комплексу База відпочинку сімейного типу від ТОВ АРТ СВІТ СТАР на суму 561689,82 грн., ПДВ 112337,97 грн., згідно податкових накладних № 611 від 31.05.2016, № 610 від 31.05.2016, № 612 від 31.05.2016.
Крім того, ТОВ ЧРБК включало до складу витрат за 2016 р. придбання робіт з капітального ремонту від ТОВ "ПРОМ БІЗНЕС ГРУП" (код за ЄДРПОУ 39196226), на суму 67 531,45 грн.
Роботи проводились згідно Договору субпідряду №26 від 01.11.2016, укладеному ТОВ ЧРБК - Генеральний підрядник з ТОВ ПРОМ БІЗНЕС ГРУП (м. Київ) - Субпідрядник, для проведення капітального ремонту КУ Одеська обласна туберкульозна лікарня , за адресою: м. Одеса, вул. Сергія Ядова, 4. Вартість робіт по Договору згідно Кошторису становить 470196,9 грн., у тому числі ПДВ 13506,29 грн., з частковою поставкою матеріалів заказника на суму 389159,14 грн. До сплати - 81037,76 грн. Договірна ціна зазначена в Кошторисі.
В акті перевірки зазначено, що згідно первинних документів, наданих до перевірки, даних ЄРПН, ТОВ ЧРБК здійснено лише документальне оформлення придбаних послуг, без фактичної її поставки та виконання, формування витрат без реального здійснення господарської та іншої економічної діяльності за такими операціями. Також не встановлено наявність складських приміщень та транспортних засобів для здійснення фінансово-господарської діяльності ТОВ "ПРОМ БІЗНЕС ГРУП".
Відповідно оборотно-сальдової відомості по р.311 Рахунки в банку , ТОВ ЧРБК було перераховано на адресу ТОВ "ПРОМ БІЗНЕС ГРУП" наступні кошти: 30.12.2016 - на суму 67531,47 грн., 30.12.2016 - на суму 13506,29 грн.
Згідно оборотно-сальдової відомості по р.631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками станом на 01.01.2015 року дебіторська/кредиторська заборгованість відсутня станом на 31.12.2017 року кредиторська заборгованість становить 70 502,85 грн.
У період документального оформлення актів приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2016 р., довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за грудень 2016 р., ТОВ "ПРОМ БІЗНЕС ГРУП" були оформлені операції з придбання товарів наступної номенклатури: оренда нежилого приміщення для розміщення персоналу; металочерепиця Monterrey Ruukki; арматура 14.
Згідно аналізу податкових накладних, зареєстрованих в ЄДРПН по ланцюгу постачання залучення ТОВ "ПРОМ БІЗНЕС ГРУП" до виконання робіт/послуг субпідрядників, не встановлено.
На підставі викладеного перевіряючи дійшли висновку про те, що договори субпідряду між підприємствами не були спрямовані на якісне та своєчасне виконання зобов'язань перед замовником ТОВ ЧРБК , а лише для збільшення витрат 2016 р. на суму 67531,47 грн.
Крім того, перевіркою встановлено, що ТОВ "ЧРБК" включило до складу витрат 2016 р. придбання забору металевого 145х220, калитки металевої 145х100, воріт металевих 145х220 від ТОВ "ГРАНІ", на суму ПДВ 125 982 грн., що оформлено податковою накладною № 1 від 16.11.2016 на суму 151178,4 грн., в т.ч. ПДВ 25196,4 грн.
Відповідно оборотно-сальдової відомості по р.311 Рахунки в банку , ТОВ "ЧРБК", було перераховано на адресу ТОВ "ГРАНІ" наступні кошти: 16.11.2016 р. на суму 125 982 грн.; 16.11.2016 р. на суму 25 196,4 грн.
Згідно оборотно-сальдової відомості по р.631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками станом на 01.01.2015 року дебіторська/кредиторська заборгованість відсутня, станом на 31.12.2017 року дебіторська/кредиторська заборгованість відсутня.
У період документального оформлення видаткової накладної від 21.09.2016 №Гр-0000003 за листопад 2016 р., ТОВ "ГРАНІ" були оформлені операції з придбання товарів наступної номенклатури: підлогова плитка керамічна ЕС DAVINCCI 600*600мм; плитка тротуарна "Старе місто" 120х120х60; личкувальна плитка керамічна 300*600мм; підлогова плитка керамічна 250*750мм; личкувальна плитка керамічна PARIS MARFIL250*750мм; послуги водовідведення.
Проведеним аналізом даних Єдиного реєстру податкових накладних, ймовірного ланцюгу постачання товарів, робіт, послуг, встановлено, що на ТОВ "ГРАНІ" оформлялись придбані товари з однією номенклатурою (Підлогова плитка керамічна, плитка тротуарна, личкувальна, послуги водовідведення, тощо), а реалізувались товари/послуги інші невідомого походження (будівельні роботи, науково-технічний супровід проектування багатоповерхового житлового будинку, роботи з виконання проектної документації для ліфтових шахт, проектні роботи, винос в натуру основних буд.осів ж/дї, технічний нагляд тощо).
Також під час проведеного аналізу можливості виконання господарських операцій ТОВ "ГРАНІ" в листопаді 2016 року, згідно єдиного реєстру податкових накладних, встановлено продаж великого асортименту різних товарів/послуг, в т.ч. тих які не придбавались, що свідчить про те, що фактичний продаж/надання товарів/послуг відсутній, а господарські операції оформлювались лише в паперовому вигляді.
На підставі викладеного перевіряючі дійшли висновку, що за даними податкової інформації ТОВ "ГРАНІ" не має можливості підтвердити реальність господарських відносин з контрагентами - покупцями за листопад 2016 року, усні домовленості між підприємствами ТОВ ЧРБК та ТОВ "ГРАНІ" не були спрямовані на якісне та своєчасне виконання зобов'язань, а лише для збільшення витрат покупця ТОВ ЧРБК , за 2016 р. на суму 125 982 грн.
Крім того, ТОВ "ЧРБК" включило до складу витрат за 2017 р. придбання робіт Реконструкції комунального підприємства Грибовській амбулаторії загальної практики сімейної медицини, зведення металоконструкцій та їх облицювання конструктивними та декоративними елементами (будівля бару), роботи з реконструкції домоволодіння для розміщення офісних приміщень Одеської філії УДЦР, від ТОВ "ІНТЕКСО", на суму 2703668,71 грн.
Між Дальницькою сільською радою Овідіопольського району Одеської області (код 04380270)- Замовник та ТОВ ЧРБК - Підрядник, укладено договір про закупівлю підрядних робіт за державні кошти №29 від 28.03.2017 року (м. Одеса), предметом якого є: Підрядник зобов'язується виконати роботи, зазначені у проектно-кошторисній документації, а Замовник прийняти від Підрядника завершені роботи та оплатити їх, за наявності бюджетних коштів на рахунку Замовника. Найменування робіт: будівельні роботи з реконструкції комунального підприємства Грибовської амбулаторії загальної практики сімейної медицини за адресою: Одеська обл., Овідіопольський район, с. Грибівка, вул. Миру,22 . Ціна Договору складає 12575000 грн., у тому числі ПДВ 209,5833,33 тис. грн.
Відповідно, між ТОВ ЧРБК та ТОВ ІНТЕКСО було укладено Договір підряду №10/05-2017 від 10.05.2017 щодо виконання робіт з реконструкції комунального підприємства Грибовської амбулаторії загальної практики сімейної медицини за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с. Грибівка, вул. Миру,22. Загальна вартість робіт за цим Договором складає 5760645 грн., у тому числі 20% ПДВ 960107,67 грн.
Загальна вартість робіт за цим Договором, згідно з Договірною ціною складає 800 000 грн., у тому числі 20% ПДВ - 133 333,33 грн.
Згідно актів приймання виконаних будівельних робіт (за формою КБ-3 та КБ-2в), які були складені внаслідок договору від 10.05.2017 №10/05-2017, ТОВ ІНТЕКСО була виконана реконструкція комунального підприємства Грибовської амбулаторії загальної практики сімейної медицини за адресою: Одеська область, Овідіопольский район, с. Грибівка, вул. Миру, буд. 22., в якості субпідрядника на адресу генерального підрядника ТОВ ЧРБК . на загальну суму 2 774 591,45 грн. (у тому числі ПДВ).
Між ТОВ ЧРБК та ТОВ ІНТЕКСО укладено Договір субпідряду №10/09-02-17 від 09.02.2017 щодо виконання послуг з поточного ремонту приміщень Одеського РСП Украероруху: будівля РЛК Іртиш , будівля РЕМ, будівля ПМРЦ-2, Технічна будівля РЛП - надалі Об'єкт, згідно із технічним завданням. Вартість робіт по Договору згідно Кошторису становить 216 539,86 грн., в тому числі ПДВ 20% - 36 089,97 грн.
Між ТОВ ЧРБК та ТОВ ІНТЕКСО укладено Договір підряду №05/05-2017 від 05.05.2017 щодо виконання будівельних робіт з реконструкції домоволодіння для розміщення офісних приміщень Одеської філії Українського державного центру радіочастот за адресом: пров. Союзний, 20 в м. Одеса. Замовник у рамках цього Договору зобов'язується до початку виконання робіт здійснити передоплату на поточний рахунок Підрядника у розмірі 35% від ціни договору у розмірі 1 662 500 грн.
Датою закінчення Робіт за цим Договором вважається дата приймання виконаних робіт згідно з підписаним представниками Сторін останнім Актом приймання виконаних робіт , за формою КБ-2в. Загальна вартість робіт за цим Договором згідно з Договірною ціною складає 4 750 000 грн., у тому числі 20% ПДВ - 791 666,67 грн.
Між ТОВ ЧРБК та ТОВ ІНТЕКСО укладено Договір на транспортні послуги №11/05 від 11.05.2017 щодо надання транспортних послуг з перевезень вантажів власним транспортом, згідно з заявками Замовника, які є невід'ємними частинами Договору. Оплата за цим Договором здійснюється Замовником шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Виконавця у наступному порядку:
Аванс у розмірі 90 000 грн., протягом 3 календарних днів з моменту отримання заявки. Розрахунок за надані послуги здійснюється на підставі підписаних актів наданих послуг, з урахуванням суми сплаченого авансу…
Між ТОВ ЧРБК та ТОВ ІНТЕКСО укладено Договір підряду №13/05 від 13.05.2017 щодо виконання робіт по зведенню металоконструкцій та їх облицювання конструктивними та декоративними елементами (цільове призначення: будівля бару) згідно Технічного завдання Замовника, яке є невід'ємною частиною даного Договору. Вказані роботи зазначені в Кошторисі щодо об'єкту, що знаходиться за адресою: Одеська область, м. Южне, вул Курортна, 1 Замовник оплачує Підряднику аванс у розмірі 100 000 грн., у т.ч. ПДВ, протягом 5 банківських днів, з моменту підписання Сторонами даного Договору.
Між ТОВ ЧРБК та ТОВ ІНТЕКСО укладено Договір підряду №10/05-2017 від 10.05.2017 щодо виконання підготовчих та земляних робіт з реконструкції домоволодіння для розміщення офісних приміщень Одеської філії Українського державного центру радіочастот за адресою: пров. Союзний, 20 в м. Одеса.
В наданих до перевірки актах приймання виконаних будівельних робіт відсутня інформація щодо залучення субпідрядників до виконаних робіт, не визначено номерів актів.
За даними бухгалтерського обліку ТОВ ЧРБК по рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками відсутня будь-яка заборгованість по взаєморозрахункам з ТОВ ІНТЕКСО .
Згідно акту приймання виконаних будівельних робіт (за формою КБ-2) за вересень 2017 року, який був складений внаслідок договору від 05/05-2017 р. №05.05.2017 р., ТОВ ІНТЕКСО була виконана реконструкція домоволодіння для розміщення офісних приміщень Одеської філії Українського державного центру радіочастот за адресою: Одеська область, м. Одеса, вул. Аеропорт в якості субпідрядника на адресу генерального підрядника ТОВ ЧРБК .
Згідно акту приймання виконаних будівельних робіт (за формою КБ-2) за період травень - вересень 2017 року, який був складений внаслідок договору від 13.05.2017 року №13/05, ТОВ ІНТЕКСО була виконано зведення металоконструкцій та їх облицювання конструктивними та декоративними елементами за адресою : Одеська область, м. Южне, вул. Курортна буд. 1 в якості субпідрядника на адресу генерального підрядника ТОВ ЧРБК .
Згідно оборотно-сальдової відомості по р.631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками станом на 31.12.2017 року дебіторська/кредиторська заборгованість відсутня.
В акті перевірки зазначено, що в ході контрольного заходу була встановлена недостатня кількість працюючих ТОВ ІНТЕКСО , яка була б достатньою для самостійного виконання будівельно-монтажних та ремонтних робіт, згідно актів приймання виконаних будівельних робіт та обсягів виконаних робіт, що містяться у вищевикладених актах приймання виконаних будівельних робіт (за формою КБ-2). Враховуючи 8-годинний робочий день який передбачений діючим Українським законодавством та витрати труда робітників-будівельників, робітників, що обслуговують машини встановлена нереальність здійснення господарських операцій ТОВ ІНТЕКСО на адресу ТОВ ЧРБК .
За результатами аналізу даних податкової звітності неможливо встановити наявність складських приміщень, будівель, споруд, майданчиків для зберігання ТМЦ, виробничого обладнання, транспортного та торгівельного обладнання, машин, механізмів та обладнання завантажувально-розвантажувальних робіт, транспорту, будь-яких матеріалів (сировини) та товарних запасів, необхідних для ведення господарської діяльності.
Згідно актів приймання виконаних будівельних робіт встановлено, що ТОВ ІНТЕКСО здійснювалися роботи з мурування внутрішніх стін і перегородок із легко бетонних каменів без облицювання при висоті поверху до 4 м, кладка вентканалів з цегли керамічної, підстелення цегляних стін стальними обоймами, улаштування перемичок із металевих балок, ущільнення ґрунту пневматичними трамбовками (група ґрунтів 1,2), мурування стін із газобетоних блоків, розбирання бутових фундаментів, розбирання бетонного майданчику, навантаження ґрунту вручну на автомобілі-самоскиди, перевезення ґрунту до 30 км та інше. Однак, при відсутності власних транспортних засобів та при відсутності залучення послуг у третіх осіб, ТОВ ІНТЕКСО фактично не могло здійснити зазначені операції, пов'язані із використанням спеціальної транспортної техніки.
У період документального оформлення актів приймання виконаних будівельних робіт за червень, липень, вересень 2017 р., довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за червень, липень, вересень 2017 р., ТОВ "ІНТЕКСО" були оформлені операції з придбання товарів наступної номенклатури: MY NATURE вмивальник 81*41см
ALESSI ONE тумба 1200*500*320мм; ARCHITECTURA вмивальник 40см; ALESSI ONE раковина чаша 75*52см; ALESSI ONE тумба 1200*500*320мм; ALESSI ONE унітаз подвесной 39*58,5см; Atmo 16E ATON котел газовий димохідний 16 кВт; Metris Classic Смеситель для раковини; Silverflex Душевой шланг 1,75м.
Згідно аналізу податкових накладних зареєстрованих в ЄДРПН по ланцюгу постачання залучення ТОВ "ІНТЕКСО" до виконання робіт/послуг субпідрядників, не встановлено.
На підставі викладеного, враховуючи те, що ТОВ ЧРБК не є фактичним виконавцем робіт (послуг), що на підприємствах відсутня необхідна численність працюючих, перевіряючі дійшли висновку, що ТОВ ІНТЕКСО , фактично не мало змоги виконати будівельно-монтажні (ремонтні) роботи, зазначені в актах КБ-2В, що свідчить про нереальність здійсненних документально оформлених господарських операцій, договори субпідряду між підприємствами не були спрямовані на якісне та своєчасне виконання зобов'язань перед замовником ТОВ "ЧРБК", а лише для збільшення витрат за 2017 р. на суму 2703668,71 грн.
Таким чином, перевіркою зроблено висновок, що ТОВ ЧРБК в порушення ст.1, п.2 ст.3, ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні", згідно якого "фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірювач, базуються на даних бухгалтерського обліку" та вимог п.44.1, п.44.2 ст.44, пп.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України, п.7, пп.9.2 п.9, п.10 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку №16 Витрати затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 №318, п.9 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку №9 Запаси , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20 жовтня 1999 N246, ТОВ "ЧРБК" безпідставно завищено витрати для визначення фінансового результату до оподаткування, що відображено у фінансовій звітності за 2015-2017 роки, на загальну суму 3562,752 тис. грн., у тому числі по періодам: 2016 - 859,083 грн., 2017 - 2703,669 грн.
В цілому, перевіркою повноти визначення податку на прибуток за період з 01.01.2015 року по 31.12.2017 року встановлено його заниження на загальну суму 699804 грн., у тому числі по періодам: 2015 - 83217 грн., 2016 - 237135 грн., 2017 - 379452 грн.; завищення від'ємного значення об'єкту оподаткування з податку на прибуток за 2017 рік на суму 595600 грн., у результаті порушень п.44.1, п.44.2 ст.44, пп.134.1.1 п.134.1 ст.134, п.135.1 ст.135 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010, п.2 ст.3 Закону України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні", згідно якому "фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірювач, базуються на даних бухгалтерського обліку", п.6, 7, 9 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку №16 Витрати затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 №318, п.9 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку №9 Запаси , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20 жовтня 1999 N246 (із змінами та доповненнями).
Також оформлення зазначених операцій за висновком перевіряючих призвело до заниження ТОВ ЧРБК податку на додану вартість за період з 01.01.2015 року по 31.12.2017 всього у сумі 437250 грн., у т.ч.: липень 2016 - 21440 грн., листопад 2016 - 158683 грн., грудень 2016 - 61 687грн., травень 2017 - 26540 грн., липень 2017 - 48428грн., серпень 2017 - 16501 грн., вересень 2017 - 72 518 грн., грудень 2017 - 31 453 грн. в результаті допущених порушень п.44.1 ст. 44, п.187.1, ст.187, п.198.1, п.198.2, п.198.3 ст.198, п.200.1, 200.2 ст.200, п.201.1, 201.2, 201.8 201.10 ст.201, Податкового Кодексу України; завищення від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, на суму 1 403 915 грн., у тому числі по періодам: травень 2016 - 112338 грн., червень 2016 - 112338 грн., липень 2016 -90898 грн., серпень 2016 - 90898 грн., вересень 2016 - 95765 грн., жовтень 2016 - 95765 грн., листопад 2016 - 53945грн., грудень 2016 - 26540 грн., січень 2017 - 26540 грн., лютий 2017 - 26540 грн., березень 2017 - 26540 грн., квітень 2017 - 26540 грн., червень 2017 - 50 000 грн., липень 2017 - 35259 грн., серпень 2017 - 18758 грн., вересень 2017 - 146153 грн., жовтень 2017 - 146153 грн., листопад 2017 - 127199 грн., грудень 2017 - 95746 грн., в результаті допущених порушень п.200.4 ст.200 Податкового Кодексу України.
В результаті офіційного з'ясування обставин у справі суд приходить до висновку, що в акті перевірки висновки про нікчемність укладених ТОВ ЧРБК правочинів, окрім правовідносин із ТОВ АРТ СВІТ СТАР , ґрунтуються на припущеннях та не підтверджені посиланнями на будь-які первинні документи, які б спростовували надані позивачем документи та свідчили на користь висновків податкового органу. Недопустимість таких підходів до проведення перевірок платників податків визнано ДПА України та доведено до відома підпорядкованих підрозділів листом № 20289/7/16-1617 від 29.09.2010 року Щодо підстав для визнання договорів нікчемними .
За приписами п. 198.1 ст.198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку на додану вартість до податкового кредиту виникає, зокрема, у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
При цьому п. 198.2 ст.198 цього Кодексу передбачено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до п. 198.3 ст.198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Згідно зі статтею 1 Закону N 996-XIV господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.
Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона має спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків. Здійснення господарської операції і власне її результат підлягають відображенню в бухгалтерському обліку.
За змістом частин першої та другої статті 9 Закону N 996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Тобто для бухгалтерського обліку мають значення лише ті документи, які підтверджують фактичне здійснення господарських операцій. Таким чином, підставою для виникнення у платника права на податковий кредит з податку на додану вартість є факт реального здійснення операцій з придбання робіт (послуг) з метою їх використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку, а також оформлення відповідних операцій належним чином складеними первинними документами, які містять достовірні відомості про їх обсяг та зміст.
Реальність господарських операцій позивача з контрагентами підтверджується первинними документами бухгалтерського та податкового обліку, які характерні для такого роду господарських взаємовідносин та обов'язковість ведення яких передбачена нормами законодавства України, а саме: акти здачі-прийняття (прийняття) робіт, видаткові накладні, товарно-транспортні документи, документи щодо оплати вартості товарів (послуг). При укладенні договорів сторонами було досягнуто усіх істотних умов, вони спрямовані на реальне настання правових наслідків, відповідають економічному змісту та чинному законодавству.
Встановлені судом в ході судового розгляду фактичні обставини об'єктивно засвідчують правомірність формування позивачем податкових зобов'язань по операціям постачання товарів, робіт та послуг від контрагентів, відповідно до первинних бухгалтерських документів та по податковим накладним, які виписані на виконання умов викладених вище договірних відносин.
При цьому суд зауважує, що оцінюватися при дослідженні факту здійснення господарської операції повинні відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку. При цьому відносини між учасниками попередніх ланцюгів постачань товарів та послуг не мають безпосереднього впливу на дослідження факту реальності господарської операції, вчиненої між останнім у ланцюгу постачань платником податків та його безпосереднім контрагентом.
Згідно пп. 4.1.2 - 4.1.4 ст. 4 Податкового кодексу України податкове законодавство України ґрунтується на таких принципах: рівність усіх платників перед законом, недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації - забезпечення однакового підходу до всіх платників податків незалежно від соціальної, расової, національної, релігійної приналежності, форми власності юридичної особи, громадянства фізичної особи, місця походження капіталу; невідворотність настання визначеної законом відповідальності у разі порушення податкового законодавства; презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.
Відповідно до п.21.1 ст.21 Податкового кодексу України посадові особи контролюючих органів зобов'язані: дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами (пп. 21.1.1); не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій (пп. 21.1.4); забезпечувати сумлінне виконання покладених на контролюючі органи функцій (пп. 21.1.2); забезпечувати ефективну роботу та виконання завдань контролюючих органів відповідно до їх повноважень (пп. 21.1.3).
Відповідно до п.83.1 ст.83 Податкового кодексу України для посадових осіб контролюючих органів під час проведення перевірок підставами для висновків є документи, визначені цим Кодексом; (83.1.2) податкова інформація; (83.1.3) експертні висновки; (83.1.4) судові рішення; (83.1.6) податкові консультації, інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на контролюючі органи.
Однак перевіряючі жодним чином не обґрунтували мотиви неврахування первинних документів по операціям із контрагентами. При цьому в ході перевірки не було встановлено, що відомості у документах є неповними, недостовірними або суперечливими, що в свою чергу могло б свідчити про нікчемність правочинів.
Згідно з п.3 Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.08.2015 р. № 727, акт документальної перевірки повинен містити систематизований виклад виявлених під час перевірки фактів порушень норм законодавства з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до п.5 цього ж Порядку факти виявлених порушень законодавства з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, викладаються в акті документальної перевірки чітко, об'єктивно та повною мірою з посиланням на первинні документи, регістри податкового та бухгалтерського обліку, фінансової та іншої звітності, інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, ведення/складання яких передбачено законодавством, або отримані від інших суб'єктів господарювання, органів державної влади, у тому числі іноземних держав, правоохоронних органів, а також податкову інформацію, що підтверджують наявність зазначених фактів.
В порушення вищенаведеного положення, перевіряючими в акті перевірки викладені порушення без посилання на первинні або інші документи, які підтверджують зазначені факти. Самі порушення висвітлені нечітко, необ'єктивно та не у повній мірі; акт не містить систематизованого викладу виявлених під час перевірки фактів порушень норм податкового законодавства. При цьому в акті допущені неодноразові помилки в сумах і датах оплат.
Поряд із тим, позивач надав всі первинні документи, що стосуються господарських операцій за участю контрагентів, які фактично підтверджують реальне здійснення правочинів і досягнення позивачем законної мети їх здійснення для провадження господарської статутної діяльності, направленої на отримання прибутку, відтак суд погоджується з доводами позивача про правомірність формування податкової звітності на підставі розрахунків, проведених за наслідками господарських операцій з контрагентами.
Вирішуючи спір, суд враховує доводи сторони позивача про те, що перевіряючими не був врахований акт надання послуг від 21.11.2015 року №8 з мінусовим показником -524 665,00 грн. та картку рахунку по Договору підряду з ТОВ ГРАНІ , не враховані доходи у сумі 62 282 грн. (836696,67 - 524 665 + 62 282= 374 314 грн.).
Крім того, висновки про реалізацію ТОВ ЧРБК Ліфту пасажирського в/п 400 кг OTIS 2000 (1 шт.) на суму 458333,33 грн., ПДВ 91666,67 грн. на адресу TOB ГРАНІ-ІНВЕСТ , згідно видатковій накладній №10 від 30.11.2016, не враховують, що до складу доходів за 2016 рік ТОВ ЧРБК не включено реалізацію ліфту. У бухгалтерському обліку по рахунку 361 дана операція не відображена, у податковій декларації з податку на прибуток підприємства за 2016 рік, яка надана до ДПІ 23.02.2017 №9270297072, дана операція також відсутня. Таким чином, в акті перевірки був зроблений висновок про заниження ТОВ ЧРБК доходу за 2016 рік на суму 458 333,33 грн.
Натомість, перевіряючими помилково була відображена в акті перевірки податкова накладна на реалізацію Ліфту №1 пасажирського в/п 400 кг OTIS 2000 (1 шт.) на суму 458333,33 грн., ПДВ 91666,67 грн., на адресу ТОВ ГРАНІ-ІНВЕСТ , чим необґрунтовано збільшено доходи ТОВ ЧРБК , оскільки реалізація ліфту не мала місця та не була відображена у бухгалтерському обліку. Так, згідно накладної повернення постачальнику №2 від 17.11.16 та коригуючої податкової накладної № 1 від 17.11.2016 року, ліфт №1 пасажирський в/п 400 кг OTIS 2000 було повернуто постачальнику, що також відображено у картці рахунку №361.
При цьому, виконання робіт по проведенню освітлення шахти ліфту, проведення оздоблювальних робіт по шахті ліфта згідно договору підряду № 2606 від 01.07.2016, укладеного з ТОВ РЕАЛ ЛТД, не залежить від факту придбання самого ліфту, а є самостійними господарськими операціями.
Крім того, ТОВ ЧРБК включало до складу витрат за 2016 р. придбання робіт з капітального ремонту будівель КУ "Одеська обласна туберкульозна лікарня" та ремонту балкону приміщень Південної філії УДЦР у приміщеннях Південної філії Державного підприємства Український державний центр радіочастот за адресою: м. Одеса, вул. Краснова, 14, к.34, 35 від ТОВ "ВИРОБНИЧО- КОМЕРЕЦЙНА ФІРМА ТЕХНОГРУП", на суму 103 880,35 грн.
Однак, перевіряючі не врахували Договір від 21.10.2016 року № 21/10-2016 на поточний ремонт приміщень Одеського РСП Украероруху (вартість Договору - 271760,00 грн.; акт до сплати на суму 81 037,76 грн.). При цьому в акті помилково визначені суми і дати оплат, що також вбачається з картки рахунку (13.01.2017 -10 534,91 грн., 24.01.2017 - 10 534,91 грн., 24.01.2017 - 70 502,85 грн., 24.01.2017 - 27 545,93 грн., 24.01.2017 - 5 537,85 грн.).
Крім того, щодо включення ТОВ "ЧРБК" до складу витрат 2016 р. придбання паркану металевого 145x220, калитки металевої 145x100, воріт металевих 145x220 від ТОВ "ГРАНІ", на суму ПДВ 125 982 грн. (у 2016 році були на балансі ТОВ ГРАНІ в якості основних засобів), представник позивача зазначив, що паркан ввели в експлуатацію 01.06.2017, тому у витрати було включено лише 31495,50 грн. (згідно картки рахунку).
Встановлені судом в ході судового розгляду фактичні обставини об'єктивно засвідчують правомірність формування позивачем податкових зобов'язань по господарським операціям із контрагентами, відповідно до первинних бухгалтерських документів та по податковим накладним, які виписані на виконання умов викладених вище договірних відносин.
При цьому суд зауважує, що оцінюватися при дослідженні факту здійснення господарської операції повинні відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку. При цьому відносини між учасниками попередніх ланцюгів постачань товарів та послуг не мають безпосереднього впливу на дослідження факту реальності господарської операції, вчиненої між останнім у ланцюгу постачань платником податків та його безпосереднім контрагентом.
Поряд із тим, позивач надав всі первинні документи, що стосуються господарських операцій за участю контрагентів, які фактично підтверджують реальне здійснення правочинів і досягнення позивачем законної мети їх здійснення для провадження господарської статутної діяльності, направленої на отримання прибутку, відтак суд погоджується з доводами позивача про правомірність формування податкової звітності на підставі розрахунків, проведених за наслідками господарських операцій з контрагентами.
Відповідачем не наведено переконливих доводів, що ґрунтуються на об'єктивній інформації та спростовують факти господарської діяльності, засвідчені вказаними документами, а також не представлено жодних доказів на підтвердження того, що відомості, які містяться в цих документах, неповні, недостовірні та (або) суперечливі.
Не подано відповідачем і належних доказів на підтвердження недобросовісності ТОВ ЧРБК як платника податку на додану вартість або можливої фіктивності його постачальників, не наведено будь-яких доводів щодо здійснення позивачем розглядуваних операцій за відсутності розумних економічних причин (ділової мети) та наміру одержати економічний ефект тощо.
Не можуть бути визнаними також обґрунтованими доводи про невідповідність суми сформованого позивачем за оспорюваними операціями податкового кредиту сумі податкових зобов'язань його контрагентів, оскільки податкове законодавство не ставить у залежність податковий облік (стан) певного платника податку від іншої особи, зокрема, від звітування контрагентом до податкового органу за місцем реєстрації або фактичної сплати ним податку до бюджету, а тому, якщо останній не виконав свого зобов'язання щодо сплати податку або мінімізував свої податкові зобов'язання, то це тягне відповідальність та негативні наслідки саме щодо цієї особи, проте вказана обставина не є підставою для позбавлення платника податку-покупця права на формування податкового кредиту з податку на додану вартість за наявності факту реального вчинення господарської операції, як у даній ситуації, та у разі, якщо такий платник має всі документальні підтвердження розміру свого податкового кредиту.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 30.01.2018 № К/9901/461/18 2а-5883/12/2670. Крім того, таке правозастосування відповідає правовим висновкам Верховного Суду України, викладеним у постановах від 01.06.2010 у справі №21-573во10, від 31.01.2011 у справі №21-47а10, від 31.01.2011 у справі №21-42а10.
Відповідні положення про податкові штрафи передбачають певні засоби захисту, які ґрунтуються на суб'єктивних ознаках, що вимагає від суду враховувати нюанси і не бути занадто рестриктивним в оцінці кожної конкретної справи щодо наявності в ній підстав для скасування податкового штрафу чи звільнення від його сплати.
В той же час, податковим органом під час розгляду адміністративної справи не наведено об'єктивних доводів щодо наявності в діях позивача ознак неправомірності, не надано доказів узгодженості дій позивача з недобросовісними платниками податків (постачальниками робіт та послуг) з метою незаконного отримання податкової вигоди. Таким чином, вищерозглянуті висновки відповідача в акті перевірки ґрунтуються виключно на припущеннях та не підтверджені жодними документами та доказами з боку відповідача. Натомість, позивачем документально підтверджено правомірність формування податкової звітності по господарським операціям з контрагентами, реальність операцій, у зв'язку із чим суд дійшов висновку про часткову неправомірність спірних податкових повідомлень-рішень.
Так, з урахуванням встановленої вироком кримінального суду нелегальної діяльності ТОВ АРТ СВІТ СТАР протягом липня 2015 року - жовтня 2016 року, в ході якого зазначене підприємство надавало послуги підприємствам реального сектору економіки з незаконного переведення безготівкових коштів у готівку, штучного формування валових витрат та податкового кредиту з ПДВ на підставі проведення безтоварних операцій із використанням документів первинного бухгалтерського та податкового обліків, суд визнає не підтвердженими витрати на придбання робіт з ремонту приміщень корпуса №6 Комплексу База відпочинку сімейного типу від ТОВ АРТ СВІТ СТАР на суму 561689,82 грн., ПДВ 112337,97 грн., у зв'язку із цим спірні податкові повідомлення-рішення в цій частині є законними та скасуванню не підлягають.
Зокрема, податкове повідомлення-рішення від 15.05.2018 № 0019121407, яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість в розмірі 1403915 грн., залишається в силі в частині зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість в розмірі 112338 грн.; податкове повідомлення-рішення від 15.05.2018 № 0019111407, яким визначено податкове зобов'язання по податку на додану вартість в розмірі 437250 грн. та застосування штрафних санкцій в розмірі 109313 грн., залишається в силі в частині визначення податкового зобов'язання по податку на додану вартість в розмірі 112338 грн. та застосування штрафних санкцій в розмірі 28085 грн.; податкове повідомлення-рішення від 15.05.2018 № 0019091407, яким збільшено суму грошового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 699804 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 154147 грн., залишається в силі в частині збільшення суми грошового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 101104 грн. та застосування штрафної санкції в розмірі 25276 грн.
Податкове повідомлення-рішення від 15.05.2018 № 0019101407, яким зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток в сумі 595600 грн., охоплює період 2017 р., в якому ТОВ ЧРБК не відносило до витрат та податкового кредиту суми по господарським відносинам із ТОВ АРТ СВІТ СТАР .
При викладених обставинах позов підлягає до часткового задоволення.
Беручи до уваги сплачений позивачем судовий збір в сумі 51000,44 грн., позивачу у відповідності до ч.3 ст.139 КАС України належить присудити за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Головного управління ДФС в Одеській області судові витрати пропорційно до розміру задоволеної частини позовних вимог в сумі 45313,32 грн.
Керуючись ст.ст. 139, 242-246 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Чорноморська реставраційно-будівельна компанія (65039, м. Одеса, вул. Транспортна, 5/1; код ЄДРПОУ 35696237) до Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5; код ЄДРПОУ 39398646) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області від 15.05.2018 № 0019121407 в частині зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість в розмірі 1291577 грн.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області від 15.05.2018 № 0019111407 в частині визначення податкового зобов'язання по податку на додану вартість в розмірі 324912 грн. та застосування штрафних санкцій в розмірі 81228 грн.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області від 15.05.2018 № 0019101407.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області від 15.05.2018 № 0019091407 в частині збільшення суми грошового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 598700 грн. та застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 128871 грн.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Стягнути з бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Одеській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Чорноморська реставраційно-будівельна компанія судові витрати в сумі 45313,32 грн. (сорок п'ять тисяч триста тринадцять грн. 32 коп.).
Рішення суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст.255 КАС України.
Рішення може бути оскаржене до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 29.12.2018.
Суддя І.В. Завальнюк
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.12.2018 |
Оприлюднено | 10.01.2019 |
Номер документу | 79062114 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні