Рішення
від 02.01.2019 по справі 2040/8130/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи , буд.6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м.Харків

02 січня 2019 р. справа №2040/8130/18

Харківський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Мар'єнко Л.М.,

розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Голови Барвінківської районної державної адміністрації Харківської області ОСОБА_3, Барвінківського міського голови Харківської області ОСОБА_4, Барвінківської районної державної адміністрації Харківської області, Виконавчого комітету Барвінківської міської ради Харківської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, ОСОБА_1, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Голови Барвінківської районної державної адміністрації Харківської області ОСОБА_3, Барвінківського міського голови Харківської області ОСОБА_4, в якому просив суд:

- визнати бездіяльність голови Барвінківської районної державної адміністрації Харківської області - ОСОБА_3 та Барвінківського міського голови Харківської області ОСОБА_4 щодо протиправної відмови у наданні інформації за запитами від 17.09.2018 в частині: Надати інформацію чи відповідає вимогам ст.ст.1 та 4 Закону України Про металобрухт спеціалізоване підприємство ТОВ Союз Регіон , яке здійснює операції з металобрухтом на земельній ділянці, розташованій у АДРЕСА_1, кадастровий номер НОМЕР_1, яка не є у власності останнього і не передана у користування, а передана в оренду ФОП ОСОБА_6? Надати інформацію на підставі чого та за якими умовами ТОВ Союз Регіон використовує земель ну ділянку, що розташована у АДРЕСА_1, кадастровий номер НОМЕР_1, яка передана в оренду ФОП ОСОБА_6? Надати інформацію чи відповідає вимогам земельного, податкового та іншого діючого законодавства України використання ТОВ Союз Регіон земельної ділянки, що розташована у АДРЕСА_1, кадастровий номер НОМЕР_1, для здійснення останнім операцій з металобрухтом? Надати інформацію яку плату за використання ТОВ Союз Регіон земельної ділянки, що розташована у АДРЕСА_1, кадастровий номер НОМЕР_1 здійснює останнє?;

- зобов'язати голову Барвінківської районної державної адміністрації Харківської області ОСОБА_3 повторно розглянути запит на інформацію від 17 вересня 2018 року в частині: Надати інформацію чи відповідає вимогам ст.ст.1 та 4 Закону України Про металобрухт спеціалізоване підприємство ТОВ Союз Регіон , яке здійснює операції з металобрухтом на земельній ділянці, розташованій у АДРЕСА_1, кадастровий номер НОМЕР_1, яка не є у власності останнього і не передана у користування, а передана в оренду ФОП ОСОБА_6;

- зобов'язати Барвінківського міського голову Харківської області ОСОБА_4 повторно розглянути мій запит на інформацію від 17 вересня 2018 року в частині: Надати інформацію на підставі чого та за якими умовами ТОВ Союз Регіон використовує земельну ділянку, що розташована у АДРЕСА_1, кадастровий номер НОМЕР_1, яка передана в оренду ФОП ОСОБА_6? Надати інформацію чи відповідає вимогам земельного, податкового та іншого діючого законодавства України використання ТОВ Союз Регіон земельної ділянки, що розташована у АДРЕСА_1, кадастровий номер НОМЕР_1, для здійснення останнім операцій з металобрухтом? Надати інформацію яку плату за використання ТОВ Союз Регіон земельної ділянки, що розташована у АДРЕСА_1, кадастровий номер НОМЕР_1 здійснює останнє?

Ухвалою суду від 06.12.2018 залучено до участі у справі в якості співвідповідачів - Барвінківську районну державну адміністрацію Харківської області та Виконавчий комітет Барвінківської міської ради Харківської області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 17.09.2018 він звернувся до відповідачів відповідно до ст.ст. 34,40 Конституції України та ст.ст. 3, 19,20 Закону України "Про доступ до публічної інформації" з запитами. Проте, листами фактично позивачу було відмовлено у наданні запитуваної інформації, що, на думку позивача, є протиправним.

Відповідачі проти позову заперечували, від представника відповідача - ОСОБА_8 через канцелярію суду надійшов письмовий відзив на позов, в якому представник відповідача просила відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що відповідач під час спірних правовідносин діяв у спосіб та у межах, визначених чинним законодавством. Також представник відповідача зазначила, що Барвінківською районною державною адміністрацією Харківської області надано вичерпну відповідь на запитувану інформацію, у межах строку визначеного чинним законодавством.

Також від відповідача Барвінківського міського голови ОСОБА_4, а також як представника Виконавчого комітету Барвінківської міської ради Харківської області надійшли письмові відзиви на позов, в якому вказаний відповідач та, відповідно, представник відповідача, просив відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що в даному випадку між Барвінківським міським головою ОСОБА_4 та позивачем відсутні спірні правовідносини, оскільки Барвінківський міський голова ОСОБА_4 у період з 15.09.2018 по 21.09.2018 перебував у службовому відрядженні. Водночас, ОСОБА_4 як представник Виконавчого комітету Барвінківської міської ради Харківської області наголосив, що на запити позивача надані відповідні вичерпні відповіді листами від 21.09.2018 №М-09/09 та №М-10/10, за підписом в.о. Барвінківського міського голови ОСОБА_9

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 229 КАС України.

Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Враховуючи положення ч.11 ст.126 КАС, оцінивши повідомлені позивачем та відповідачем обставини, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог, виходячи з наступного.

ОСОБА_1 17.09.2018, в порядку, визначеному положеннями Законом України Про доступ до публічної інформації , звернувся до Голови Барвінківської районної державної адміністрації Харківської області ОСОБА_3 з запитом на отримання інформації (а.с.9), а саме:

- надати інформацію чи відповідає вимогам ст.ст.1 та 4 Закону України Про металобрухт спеціалізоване підприємство ТОВ Союз Регіон , яке здійснює операції з металобрухтом на земельній ділянці, розташованій у АДРЕСА_1, кадастровий номер НОМЕР_1, тобто чи має останнє у власності або закріплене за підприємством на праві господарського відання вагове, брухтопереробне та вантажопідйомне обладнання?

- надати інформацію чи відповідає вимогам ст.ст.1 та 4 Закону України Про металобрухт спеціалізоване підприємство ТОВ Союз Регіон , яке здійснює операції з металобрухтом на земельній ділянці, розташованій у АДРЕСА_1, кадастровий номер НОМЕР_1, яка не є у власності останнього і не передана у користування, а передана в оренду ФОП ОСОБА_6?

- надати інформацію чи відповідає вимогам Закону України Про металобрухт в частині оформлення дозволів Держпраці на виконання небезпечних робіт для здійснення підприємницької діяльності пов'язаної із заготівлею, переробкою, металургійною переробкою металобрухту кольорових і чорних металів суб'єктом господарювання, який здійснює операції з металобрухтом на земельній ділянці, розташованій у АДРЕСА_1?

- надати інформацію чи відповідає вимогам Закону України Про металобрухт в частині спеціалізованих навчань з техніки безпеки та охорони праці з персоналом, який приймає участь в заготівлі, переробки, металургійної переробки металобрухту кольорових і чорних металів суб'єктом господарювання, який здійснює операції з металобрухтом на земельній ділянці, розташованій у АДРЕСА_1?

Листом від 20.09.2018 №01-77/41 за підписом першого заступника голови Барвінківської районної державної адміністрації Харківської області ОСОБА_10, надано відповідь на запит ОСОБА_1 від 17.09.2018 (а.с.10).

Зі змісту вказаного листа вбачається, що позивачу повідомлено, що у зв'язку з тим, що запитувана інформація не знаходиться у володінні Барвінківської районної державної адміністрації, тому відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України Про доступ до публічної інформації , запит було направлено до Барвінківської міської ради Харківської області (з питань, що стосуються земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1) для подальшого опрацювання (в межах компетенції) в установлений законодавством строк.

Питання щодо відповідності вимогам Закону України Про металобрухт в частині оформлення дозволів Держпраці на виконання небезпечних робіт, спеціальних навчань з техніки безпеки та охорони праці з персоналом ТОВ Союз Регіон не входить до компетенції Барвінківської районної державної адміністрації. У зв'язку з цим, Барвінківською районною державною адміністрацією Харківської області направлено лист на адресу ТОВ Союз Регіон з переліком питань, порушених у запиті. Після отримання відповіді від ТОВ Союз Регіон на адресу запитувача буде направлено копію відповіді.

Позивач вважає, що відповідач Барвінківська РДА Харківської області листом від 20.09.2018 №01-77/41, за підписом першого заступника голови Барвінківської районної державної адміністрації Харківської області ОСОБА_10, фактично відмовила у наданні інформації за запитом ОСОБА_1

Судом встановлено, що позивач також 17.09.2018, в порядку визначеному положеннями Законом України Про доступ до публічної інформації , звернувся до Барвінківського міського голови ОСОБА_4, з запитом на отримання інформації (а.с.13), а саме:

- надати інформацію на підставі чого та за якими умовами ТОВ Союз Регіон використовує земельну ділянку, що розташована у АДРЕСА_1, кадастровий номер НОМЕР_1, яка передана в оренду ФОП ОСОБА_6?

- надати інформацію чи передана взагалі будь - яка земельна ділянка на території міста Барвінкове у власність чи користування та за якими умовами ТОВ Союз Регіон для здійснення останнім операції з металобрухтом?

- надати інформацію чи відповідає вимогам земельного, податкового та іншого діючого законодавства України використання ТОВ Союз Регіон земельної ділянки, що розташована у АДРЕСА_1, кадастровий номер НОМЕР_1, для здійснення останнім операцій з металобрухтом?

- надати інформацію яку плату за використання ТОВ Союз Регіон земельної ділянки, що розташована у АДРЕСА_1, кадастровий номер НОМЕР_1 здійснює останнє?

Листами Виконавчий комітет Барвінківської міської ради від 21.09.2018 №М-09/09 та №М-10/10, за підписом в.о. Барвінківського міського голови ОСОБА_9, надано відповіді на запити ОСОБА_1 від 17.09.2018 (а.с.14-15).

Так, відповідь на запит позивача, який був перенаправлений Барвінківською районною державною адміністрацією Харківської області на адресу Барвінківської міської ради для опрацювання, в межах компетенції надана в листі від 21.09.2018 №М-10/10.

Зі змісту вказаного листа вбачається, що Виконавчим комітетом Барвінківської міської ради повідомлено наступне:

1. Барвінківська міська рада та її виконавчий комітет не володіють інформацією щодо відповідності спеціалізованого підприємства ТОВ Союз Регіон вимогам ст.ст.1 та 4 Закону України Про металобрухт , а саме щодо наявності у власності або закріпленого за підприємством на праві господарського відання вагового, брухтопереробного та вантажнопідйомного обладнання.

2. Барвінківська міська рада та її виконавчий комітет не володіють інформацією щодо відповідності спеціалізованого підприємства ТОВ Союз Регіон вимогам ст.ст.1 та 4 Закону України Про металобрухт , а саме щодо наявності права користування земельною ділянкою кадастровий номер НОМЕР_1, яка надана в оренду ФОП ОСОБА_6

Відповідно до умов договору оренди землі, укладеного між Барвінківською міською радою та ФОП ОСОБА_6 23.03.2007, орендар земельної ділянки має право укласти договори суборенди земельної ділянки.

Також у вказаному листі роз'яснено, що надання інформації з Державного реєстру прав здійснюється у порядку, визначеному ст. 32 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

3. Барвінківська міська рада та її виконавчий комітет не володіють інформацією щодо суб'єкта господарювання, який здійснює операції з металобрухтом на земельній ділянці по АДРЕСА_1, та інформацією щодо відповідності такого суб'єкта вимогам Закону України Про металобрухт в частині оформлення дозволів Держпраці на виконання небезпечних робіт для здійснення підприємницької діяльності, пов'язаної із заготівлею, переробкою, металургійною переробкою металобрухту кольорових і чорних металів та в частині спеціальних навчань з техніки безпеки та охорони праці з персоналом, який приймає участь в заготівлі, переробці, металургійної переробки металобрухту кольрових і чорних металів.

Водночас, у вказаному листі роз'яснено, що відносини, пов'язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності регулюються Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та прийнятими на виконання цього Закону нормативно - правовими актами.

Відповідь на запит позивача, який був адресований Барвінківському міському голові Харківської області ОСОБА_4 надана в листі від 21.09.2018 №м-09/09.

Так, зі змісту вказаного листа вбачається, що вказаним відповідачем повідомлено наступне:

1. Інформація щодо використання земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_1 ТОВ Союз Регіон у Барвінківської міської ради та її виконавчого комітету відсутня.

2. Договори оренди земельних ділянок комунальної власності територіальної громади м. Барвінкове Барвінківською міською радою з ТОВ Союз Регіон не укладались. Рішення про передачу ТОВ Союз Регіон земельних ділянок комунальної власності у користування чи оренду Барвінківською міською радою не приймались.

Передача земельних ділянок комунальної власності у приватну власність юридичних осіб чинним законодавством України не передбачена.

Інформація щодо укладання ТОВ Союз Регіон договорів оренди з власниками земельних ділянок державної чи приватної власності на території міста Барвінкове у Барвінківської міської ради та його виконавчого комітету відсутня.

3. Надання висновків щодо відповідності вимогам земельного, податкового та іншого законодавства України використання суб'єктом господарювання об'єктів нерухомого майна, у т.ч. земельних ділянок, не входить до сфери регулювання Законом України "Про доступ до публічної інформації".

Водночас, у вказаному листі роз'яснено, що відносини, пов'язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності регулюються Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та прийнятими на виконання цього Закону нормативно - правовими актами.

4. Інформація щодо здійснення ТОВ Союз Регіон плати за земельну ділянку кадастровий номер НОМЕР_1 у Барвінківської міської ради та її виконавчого комітету відсутня.

Не погоджуючись з бездіяльністю відповідачів щодо не надання відповіді на його запити, ОСОБА_1 звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з даним позовом.

По суті спірних правовідносин, суд зазначає наступне.

Спірні правовідносини врегульовані положеннями ст.ст. 19, 40 Конституції України, Закону України "Про доступ до публічної інформації" та Закону України "Про інформацію".

Статтею 40 Конституції України встановлено, що всі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про інформацію", інформація - будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.

Згідно ст. 1 Закону України "Про доступ до публічної інформації", публічна інформація - відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Виходячи з викладеного вище, публічна інформація розглядається у двох аспектах: відомості - отримані або створені у процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством; відомості, які знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації.

Відповідно до ст. 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації", запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Письмовий запит подається в довільній формі. Запит на інформацію має містити: 1) ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є; 2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

За приписами ч. 1 ст. 4 Закону України "Про доступ до публічної інформації", доступ до публічної інформації відповідно до цього Закону здійснюється на принципах: 1) прозорості та відкритості діяльності суб'єктів владних повноважень; 2) вільного отримання, поширення та будь-якого іншого використання інформації, що була надана або оприлюднена відповідно до цього Закону, крім обмежень, встановлених законом; 3) рівноправності, незалежно від ознак раси, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак.

Згідно до п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України "Про доступ до публічної інформації", доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.

Приписами ч. 5 ст. 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації" передбачено, що не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. При дотриманні вимог, передбачених частиною другою цієї статті, зазначене положення не поширюється на випадки, коли оприлюднення або надання такої інформації може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину.

Відповідно до ч. 2 ст. 13 Закону України "Про доступ до публічної інформації", до розпорядників інформації, зобов'язаних оприлюднювати та надавати за запитами інформацію, визначену в цій статті, у порядку, передбаченому цим Законом, прирівнюються суб'єкти господарювання, які володіють: 1) інформацією про стан довкілля; 2) інформацією про якість харчових продуктів і предметів побуту; 3) інформацією про аварії, катастрофи, небезпечні природні явища та інші надзвичайні події, що сталися або можуть статися і загрожують здоров'ю та безпеці громадян; 4) іншою інформацією, що становить суспільний інтерес (суспільно необхідною інформацією).

Згідно до ст. 29 Закону України "Про інформацію", інформація з обмеженим доступом може бути поширена, якщо вона є суспільно необхідною, тобто є предметом суспільного інтересу, і право громадськості знати цю інформацію переважає потенційну шкоду від її поширення.

Предметом суспільного інтересу вважається інформація, яка свідчить про загрозу державному суверенітету, територіальній цілісності України; забезпечує реалізацію конституційних прав, свобод і обов'язків; свідчить про можливість порушення прав людини, введення громадськості в оману, шкідливі екологічні та інші негативні наслідки діяльності (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб тощо.

Відповідно до положень ст. 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

Відмова в задоволенні запиту на інформацію врегульована ст. 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації": розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:1) розпорядник інформації не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону; 3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені ст. 21 цього Закону фактичні витрати, пов'язані з копіюванням або друком; 4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п'ятою статті 19 цього Закону.

При цьому, суд зазначає, що відмова в задоволенні запиту на інформацію надається в письмовий формі (ч.5 ст. 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації").

Пунктом 6 ч.1 ст. 14 Закону України "Про доступ до публічної інформації" визначено обов'язок розпорядника інформації надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об'єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.

З огляду на викладене, розпорядник інформації повинен надати відповідь на письмовий запит запитувача інформації, при цьому, такий, повинен бути повним, достовірним та точним або вмотивовану відмову у наданні запитуваної інформації, у разі наявності підстав, унормованих ст. 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Проаналізувавши зміст відповіді Барвінківської РДА на запит позивача, РДА правомірно, на підставі ч. 3 ст. 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації" направлено запит позивача до Барвінківської міської ради Харківської області.

Також проаналізувавши зміст відповідей Виконавчого комітету Барвінківської міської ради на запити позивача, відповідачем Виконавчим комітетом Барвінківської міської ради надав позивачу повну, достовірну та точну інформацію в межах повноважень Виконавчого комітету та відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та Закону України "Про місцеве самоврядування".

Водночас, вказані відповіді на запити позивача не містить ознаки відмови у наданні інформації.

Суд зазначає, що відповіді на вказані запити були надані позивачу у передбачений законодавством строк.

Суд зазначає, що як протиправну бездіяльність суб'єкта владних повноважень слід розуміти зовнішню форму поведінки (діяння) цього органу, яка полягає (проявляється) у неприйнятті рішення чи у нездійсненні юридично значимих й обов'язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання віднесені до компетенції суб'єкта владних повноважень, були об'єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені.

Для визнання бездіяльності протиправною недостатньо одного лише факту неналежного та/або несвоєчасного виконання обов'язкових дій. Важливими є також конкретні причини, умови та обставини, через які дії, що підлягали обов'язковому виконанню відповідно до закону, фактично не були виконані чи були виконані з порушенням строків. Значення мають юридичний зміст, значимість, тривалість та межі бездіяльності, фактичні підстави її припинення, а також шкідливість бездіяльності для прав та інтересів заінтересованої особи.

При цьому, суд зауважує, що згідно змісту позовної заяви, позивачем фактично не обґрунтовано, в чому полягає протиправна бездіяльність відповідачів щодо відмови у наданні інформації за запитами від 17.09.2018, з огляду на те, що надані відповіді на запитом позивача, за підписом першого заступника голови Барвінківської районної державної адміністрації Харківської області ОСОБА_10 та відповідно в.о. Барвінківського міського голови ОСОБА_9 Тобто, в даному випадку наявні ознаки того, що позивача не влаштовують надані на його запити відповіді листами від 20.09.2018 №01-77/41, від 21.09.2018 №М-09/09 та №М-10/10, відповідно.

Статтею 5 КАС України визначено, що право на судовий захист і передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Отже, завданням адміністративного судочинства є захист саме порушених прав особи у публічно-правових відносинах, причому захист прав, свобод та інтересів є похідним, тобто передбачає наявність установленого судом факту їх порушення.

З урахуванням наведених норм, правом на звернення до суду за захистом наділена особа в разі порушення, невизнання або оспорювання саме її прав, свобод чи інтересів, а тому суд повинен установити, чи були порушені, невизнані права, свободи чи інтереси такої особи, і залежно від установленого вирішити питання про задоволення позовних вимог або відмову в їх задоволенні.

Зі змісту позовної заяви вбачається, що предметом позовних вимог є неналежна, на думку позивача, бездіяльність, яка полягає у відмові у наданні інформації на запити, у зв'язку із чим позивач просить суд зобов'язати відповідачів повторно розглянути запити ОСОБА_1 від 17.09.2018.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачами фактично надані відповіді на запити від 17.09.2018, тобто вказані запити розглянуто.

Щодо запиту на інформацію ОСОБА_1 в частині, чи відповідає вимогам земельного, податкового та іншого діючого законодавства України використання ТОВ Союз Регіон земельної ділянки, суд зазначає, що вказаний запит в цій частині не відноситься до інформації, яка може бути запитана в порядку положень Закону України Про доступ до публічної інформації , з огляду на відсутність у відповідачів повноважень надання оцінки наявності (відсутності) порушень земельного, податкового та іншого діючого законодавства України.

Суд зауважує, що захисту адміністративним судом підлягає лише порушене право особи, яка перебуває у публічно-правових правовідносинах з відповідачем, який здійснює у таких правовідносинах щодо позивача владні управлінські функції.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на те, що відповідачами, як суб'єктами владних повноважень, доведено відсутність протиправної бездіяльності щодо відмови у наданні інформації за запитами від 17.09.2018, через що суд дійшов висновку, що у задоволенні позову ОСОБА_1 про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, належить відмовити.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до положень ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 257-263, 295, 297, 371 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Голови Барвінківської районної державної адміністрації Харківської області ОСОБА_3, Барвінківського міського голови Харківської області ОСОБА_4, Барвінківської районної державної адміністрації Харківської області, Виконавчого комітету Барвінківської міської ради Харківської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 08 січня 2019 року.

Суддя Мар'єнко Л.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.01.2019
Оприлюднено10.01.2019
Номер документу79087110
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2040/8130/18

Постанова від 10.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Постанова від 10.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Рішення від 02.01.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 06.12.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 07.11.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 02.10.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні